Fijne link ook (qua lengte)quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:32 schreef Deetch het volgende:
http://doe-het-zelf-verbo(...)3D%3D&fta_ind=2&df=1
Ja klopt. Daar hou ik ook rekening mee.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:34 schreef Deetch het volgende:
Als de resten lood nog uit je voeg moeten worden geprutst gaat het meer tijd kosten.
Wat is dat nou weer voor lariekoek?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:35 schreef RoofingBurner het volgende:
en natuurlijk moet er een loodvervanger aangebracht worden en geen lood.
Dat is echt een tokkietokkie oplossing. Alleen toepassen als je kneiterharde stenen (betonsteen) en voegen hebt. En dan hebben we het nog geeneens over hoe het er visueel uitziet. Loketten is veel mooier dan deze but.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:12 schreef blomke het volgende:
Ja inderdaad een knellat in/aan de buitenmuur! Gewoon langs de schoorsteenranden.
Dat waren nieuwe rode bakstenen. De hardheid weet ik uiteraard niet. Dat parallel aan de dakhelling inslijpen, infrotten en met een klodder specie afsmeren vind ik ook geen gezicht btw.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:16 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat is echt een tokkietokkie oplossing. Alleen toepassen als je kneiterharde stenen (betonsteen) en voegen hebt. En dan hebben we het nog geeneens over hoe het er visueel uitziet. Loketten is veel mooier dan deze but.
Inslijpen is ook maar zo zo en niet de basis.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat waren nieuwe rode bakstenen. De hardheid weet ik uiteraard niet. Dat parallel aan de dakhelling inslijpen, infrotten en met een klodder specie afsmeren vind ik ook geen gezicht btw.
Zo heb ik het hier ook.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:58 schreef blomke het volgende:
Beetje off-record, maar ik zag recent in Duitsland dat loodslabben daar met een aluminium profiel worden vastegezet. Dus niets inmetselen of inslijpen. Het alu-pofiel wordt over de loodrand (bovenaan) gezet en met RVS-schroeven in de muur vastgezet. Daarna afstrijken met kit.
Iemand daar ervaring mee of een mening over?
Ehhh....omdat ze het er dan gelijk weer uitsnijden natuurlijk.quote:
Indien verzekeringswerk altijd nog beter dan die lelijke rommelquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:31 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Ehhh....omdat ze het er dan gelijk weer uitsnijden natuurlijk.
Nou voorheen deelde ik je meningquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:47 schreef CutCake het volgende:
[..]
Indien verzekeringswerk altijd nog beter dan die lelijke rommel
Een gegarandeerde levensduur van slechts 20 jaar is onvoldoende voor verwerking in de spouw en je kan er nog steeds geen knappe bakjes van maken omdat je het niet kan drijven.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:54 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Nou voorheen deelde ik je meningmaar tegenwoordig heb je echt mooie EPDM loodvervanger kijk maar eens bij AlphaFlex
Zelf met kneiterharde stenen is het nog een waardeloze tokkie "oplossing". Lood hoor je in de binnenmuur te leggen voor condens (zeker in de schoorsteen) en het doorregenen van de buitenmuur (inderdaad minder bij harde stenen). Bij een schoorsteen krijg je na verloop van tijd condensstrepen of schimmel aan de schoorsteenstoel. Daar komt bij dat na verloop van tijd de kit slecht wordt en het alsnog gaat lekken. En het ziet er natuurlijk niet uit.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:16 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dat is echt een tokkietokkie oplossing. Alleen toepassen als je kneiterharde stenen (betonsteen) en voegen hebt. En dan hebben we het nog geeneens over hoe het er visueel uitziet. Loketten is veel mooier dan deze but.
Bij deze constructie is inderdaad inslijpen of een knelstrip al genoeg. Stopt de muur onder de afdak dan is inmetselen noodzakelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:30 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Zo heb ik het hier ook.![]()
zie onderstaande foto, links terrasdak aansluitend op de garage.
[ afbeelding ]
De knelstrip is dan van koper.
Deze methode is gewoon normaal in Duitsland, ik heb het in m'n vorige woning ook zo gehad, nooit problemen.
Op zich klopt deze redenatie als een zwerende vinger. Het is alleen in de praktijk niet uitvoerbaar. Ga maar eens na, je moet het restje lood omhoog buigen. De voeg onder het lood wegslijpen, nieuw lood aanbrengen en afvoegen. En dan dit alles ook nog zónder het bestaande lood te beschadigen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:06 schreef RVP67 het volgende:
Het oude lood zit toch nog in de muur ?
Ik neem aan dat de dieven alleen het buitenste lood gejat hebben.
Dus inslijpen is genoeg.
Je kan wel een voeg lager nieuw lood aanbrengen als die ruimte zich aanbiedt en de estetische waarde niet zo belangrijk is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:12 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Op zich klopt deze redenatie als een zwerende vinger. Het is alleen in de praktijk niet uitvoerbaar. Ga maar eens na, je moet het restje lood omhoog buigen. De voeg onder het lood wegslijpen, nieuw lood aanbrengen en afvoegen. En dan dit alles ook nog zónder het bestaande lood te beschadigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |