abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113795215
Dankzij enkele vriendelijke mensen, die het nodig vonden ons lood van het dak te roven, ben ik nu genoodzaakt om nieuwe loodslabben aan te schaffen.

Uiteraard hebben we aangifte gedaan maar nu heb ik een indicatie van de kosten nodig.

Iemand ervaring wat dit ongeveer gaat kosten?
Het gaat om circa 8 strekkende meter. Hierbij komen dan nog kosten voor manuren.

Elke suggestie is welkom.
pi_113795335
http://doe-het-zelf-verbo(...)3D%3D&fta_ind=2&df=1

Alleen qua materiaal al een dure grap. ik neem aan dat dit onder je opstalverzekering valt?
Heb je al een aannemersbedrijf gebeld? Die kunnen je vrij snel een prijs geven als je uitlegt wat er moet gebeuren. Ik zou rekening houden met een ¤1000
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_113795358
quote:
Fijne link ook (qua lengte) :D
Maar zeer nuttig, thanks!
pi_113795373
Als de resten lood nog uit je voeg moeten worden geprutst gaat het meer tijd kosten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:34:47 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113795401
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:34 schreef Deetch het volgende:
Als de resten lood nog uit je voeg moeten worden geprutst gaat het meer tijd kosten.
Ja klopt. Daar hou ik ook rekening mee.
pi_113795411
Lood inslijpen: ca. ¤ 50,00 per m1
Lood inmetselen in spouwmuur: ca. ¤ 115,00 per m1

Let op: inslijpen is natuurlijk niet zo goed als inmetselen en natuurlijk moet er een loodvervanger aangebracht worden en geen lood.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_113796007
Beetje off-record, maar ik zag recent in Duitsland dat loodslabben daar met een aluminium profiel worden vastegezet. Dus niets inmetselen of inslijpen. Het alu-pofiel wordt over de loodrand (bovenaan) gezet en met RVS-schroeven in de muur vastgezet. Daarna afstrijken met kit.

Iemand daar ervaring mee of een mening over?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113796310
In de buitenmuur? Lijkt me geen goede oplossing. In de binnenmuur doen ze het al jaren zo. Is gewoon een knellat.
pi_113796403
Ja inderdaad een knellat in/aan de buitenmuur! Gewoon langs de schoorsteenranden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113796483
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:35 schreef RoofingBurner het volgende:
en natuurlijk moet er een loodvervanger aangebracht worden en geen lood.
Wat is dat nou weer voor lariekoek?
pi_113796530
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:12 schreef blomke het volgende:
Ja inderdaad een knellat in/aan de buitenmuur! Gewoon langs de schoorsteenranden.
Dat is echt een tokkietokkie oplossing. Alleen toepassen als je kneiterharde stenen (betonsteen) en voegen hebt. En dan hebben we het nog geeneens over hoe het er visueel uitziet. Loketten is veel mooier dan deze but.
pi_113796655
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:16 schreef _VoiD_ het volgende:
Dat is echt een tokkietokkie oplossing. Alleen toepassen als je kneiterharde stenen (betonsteen) en voegen hebt. En dan hebben we het nog geeneens over hoe het er visueel uitziet. Loketten is veel mooier dan deze but.
Dat waren nieuwe rode bakstenen. De hardheid weet ik uiteraard niet. Dat parallel aan de dakhelling inslijpen, infrotten en met een klodder specie afsmeren vind ik ook geen gezicht btw.
pi_113796799
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:20 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat waren nieuwe rode bakstenen. De hardheid weet ik uiteraard niet. Dat parallel aan de dakhelling inslijpen, infrotten en met een klodder specie afsmeren vind ik ook geen gezicht btw.
Inslijpen is ook maar zo zo en niet de basis.

Zo hoort het bij een schoorsteen:
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:30:25 #15
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_113796951
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:58 schreef blomke het volgende:
Beetje off-record, maar ik zag recent in Duitsland dat loodslabben daar met een aluminium profiel worden vastegezet. Dus niets inmetselen of inslijpen. Het alu-pofiel wordt over de loodrand (bovenaan) gezet en met RVS-schroeven in de muur vastgezet. Daarna afstrijken met kit.

Iemand daar ervaring mee of een mening over?
Zo heb ik het hier ook. :{
zie onderstaande foto, links terrasdak aansluitend op de garage.

De knelstrip is dan van koper.
Deze methode is gewoon normaal in Duitsland, ik heb het in m'n vorige woning ook zo gehad, nooit problemen.
pi_113796992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:15 schreef CutCake het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor lariekoek?
Ehhh....omdat ze het er dan gelijk weer uitsnijden natuurlijk. :)
pi_113797411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:31 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Ehhh....omdat ze het er dan gelijk weer uitsnijden natuurlijk. :)
Indien verzekeringswerk altijd nog beter dan die lelijke rommel ;)
pi_113799735
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:47 schreef CutCake het volgende:

[..]

Indien verzekeringswerk altijd nog beter dan die lelijke rommel ;)
Nou voorheen deelde ik je mening :) maar tegenwoordig heb je echt mooie EPDM loodvervanger kijk maar eens bij AlphaFlex
pi_113800195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:54 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Nou voorheen deelde ik je mening :) maar tegenwoordig heb je echt mooie EPDM loodvervanger kijk maar eens bij AlphaFlex
Een gegarandeerde levensduur van slechts 20 jaar is onvoldoende voor verwerking in de spouw en je kan er nog steeds geen knappe bakjes van maken omdat je het niet kan drijven.
pi_113810704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:16 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Zelf met kneiterharde stenen is het nog een waardeloze tokkie "oplossing". Lood hoor je in de binnenmuur te leggen voor condens (zeker in de schoorsteen) en het doorregenen van de buitenmuur (inderdaad minder bij harde stenen). Bij een schoorsteen krijg je na verloop van tijd condensstrepen of schimmel aan de schoorsteenstoel. Daar komt bij dat na verloop van tijd de kit slecht wordt en het alsnog gaat lekken. En het ziet er natuurlijk niet uit.

Het liefst dus inmetselen maar aan de hand van de situatie kan ook bekeken worden of inslijpen mogelijk is. Dus voeg inslijpen lood vastslaan met loodprop en aanvoegen (kind kan de was doen).

Ik zou inderdaad rekening houden met om en nabij 1000 euro.
pi_113810789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Zo heb ik het hier ook. :{
zie onderstaande foto, links terrasdak aansluitend op de garage.
[ afbeelding ]
De knelstrip is dan van koper.
Deze methode is gewoon normaal in Duitsland, ik heb het in m'n vorige woning ook zo gehad, nooit problemen.
Bij deze constructie is inderdaad inslijpen of een knelstrip al genoeg. Stopt de muur onder de afdak dan is inmetselen noodzakelijk.
  PR/Manusje van alles maandag 9 juli 2012 @ 22:05:58 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_113988925
Ik zou kiezen voor een loodvervanger.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:20:04 #23
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_113996162
als de verzekering betaald gewoon de beste en mooiste oplossing kiezen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_114009002
Heb je het hier over gestolen loketten inclusief (loszittend) voetlood van een pannendak, enkel het loszittende voetlood (onder de loketten), over schuin met de helling van het dak mee ingeslepen voetlood, of over voetlood van een plat dak tpv het opgaand werk? De prijzen van RoofingBurner zijn trouwens correct, maar exclusief eventueel benodigde extra voorzieningen: bv steiger i.g.v. een pannendak. Ik denk dat je dichter bij de ¤ 1500 dan de ¤ 1000 zult zitten, afhankelijk van de hierboven gestelde vragen.
Off-topic:
Loodvervanger is trouwens qualitatief minimaal gelijkwaardig aan lood (en door het aluminium raster op dezelfde wijze als lood te buigen), en even duur, maar waardeloos voor dieven.
Een klemstrip wordt vaker dan je denkt toegepast, voornamelijk bij platte daken, maar ook bij schoorstenen en het opgaand werk van pannendaken. Veel goedkoper, en zolang je de gevel maar om de 5 jaar behandelt met een waterafstotend middel hoeft het niet zo te zijn dat het gaat lekken. Garanties wat betreft zakwater worden echter niet afgegeven.
pi_114028685
Het oude lood zit toch nog in de muur ?
Ik neem aan dat de dieven alleen het buitenste lood gejat hebben.
Dus inslijpen is genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')