Hahaha nog strenger, ik voel me soms al de chronische pretverpester.quote:
Nou aan die zweef troep doe ik niet mee.quote:
quote:
Ja totdat ze in de sloot ligt of mee word genomen, maar dat is dan niet jou probleem hequote:Op woensdag 4 juli 2012 19:18 schreef Rezania het volgende:
Dat je haar niet gewoon op haar kamer opsluit totdat ze 18 is, want ja, je hoort zulke rare verhalen hè.
Laat dat kind lekker fietsen joh.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:19 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja totdat ze in de sloot ligt of mee word genomen, maar dat is dan niet jou probleem he
Alles draait om discipline.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:15 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Hahaha nog strenger, ik voel me soms al de chronische pretverpester.
quote:
quote:Peuter overleden na val fiets
SINT-OEDENRODE - Een kindje van een jaar oud is zaterdag in St-Oedenrode om het leven gekomen nadat het van een fiets viel en vervolgens werd overreden door een auto.
Je hoort wel eens wat in het nieuws he!quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:22 schreef Rezania het volgende:
[..]Net alsof kinderen iedereen dag in bosjes tegelijk worden ontvoerd in Nederland.
Dus niet dood door vallen. Wel door op de weg te fietsen ipv op de stoep.quote:
Ja duh, daarvoor heet het het nieuws.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hoort wel eens wat in het nieuws he!
Neequote:Op woensdag 4 juli 2012 19:23 schreef daNpy het volgende:
Wel door op de weg te fietsen ipv op de stoep.
Want auto's rijden op de stoep tegenwoordig?quote:
Dat is het niet, maar als ze in de sloot kiepert verzuipt ze, verder rijden ze hier buiten de hofjes hard en er zijn genoeg weirdo's in de wereld die een kind meenemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:24 schreef Bundesrepublik het volgende:
TS durft haar prinsesje niet los te laten?
Ik hoef ook geen discussie met je. Ik zeg dat je verkeerde conclusies trekt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Want auto's rijden op de stoep tegenwoordig?
Je "nieuwsbericht" geeft weinig inzicht in de situatie, dus niet echt te bediscussieren
Ach, dan is de kans klein dat het daar weer gebeurt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar als ze in de sloot kiepert verzuipt ze, verder rijden ze hier buiten de hofjes hard en er zijn genoeg weirdo's in de wereld die een kind meenemen.
Hier niet zo ver vandaan is toen ook een meisje ontvoerd maar die lag wel een paar huizen verderop verkracht en vermoord in het kruipruimte en ze is 4,5 dus heb graag zicht op haar.
Dan kan je beter je kind voor altijd binnenhouden, stel je voor dat de broer van Robert M. langskomt om wat kindertjes mee te nemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat is het niet, maar als ze in de sloot kiepert verzuipt ze, verder rijden ze hier buiten de hofjes hard en er zijn genoeg weirdo's in de wereld die een kind meenemen.
Hier niet zo ver vandaan is toen ook een meisje ontvoerd maar die lag wel een paar huizen verderop verkracht en vermoord in het kruipruimte en ze is 4,5 dus heb graag zicht op haar.
Bullshit verhaalquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Nog steeds is het kind niet overleden omdat het viel, maar omdat het overreden is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen discussie met je. Ik zeg dat je verkeerde conclusies trekt.
Geen eens een discussie maar een feit.
Dit dus. Wat een reacties hier. Het kind is 4.5 jaar oud, geen 14.5.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind 4,5 een prima leeftijd om dr graag in het zicht te houden hoor
Nee ze kleed zich dan altijd om en breng ik haar naar bed, nog even een verhaaltje en dan is het klaar.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Verder vind ik het je taak als ouder om kaders aan te geven, en is het de rol van kinderen zich hiervan af te zetten. Dus ja, dan maar een stomme mama, zijnkan de consequenties van haar daden nog niet overzien.
Moet ze zelf naar bed gaan? Ik bracht de mijne altijd. Zeker toen ze 4,5 waren.
Vind het wel eens vervelend, ik ben altijd de pretverpester gezien haar vader al overleden is, dus krijg je altijd die driftbuien voor je voeten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:36 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit dus. Wat een reacties hier. Het kind is 4.5 jaar oud, geen 14.5.
Stomme mama zul je waarschijnlijk nog een jaar of wat horen, dus wen er maar aan.
Geboren voor 1970 zeker? Er zijn meerdere succesvolle opvoedstijlen. Autocratisch is juist een van de minst succesvolle op de lange termijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Verder vind ik het je taak als ouder om kaders aan te geven, en is het de rol van kinderen zich hiervan af te zetten. Dus ja, dan maar een stomme mama, zij kan de consequenties van haar daden nog niet overzien. Opvoeden is in die zin geen democratieen vrienden ben je ook niet, als ouder en kind. Er is gewoon een machtsverschil.
Moet ze zelf naar bed gaan? Ik bracht de mijne altijd. Zeker toen ze 4,5 waren.
Juist daarom niet claimen en niet het verdrietige schaapje uithangen als ze eens een keer stomme mama zegt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Vind het wel eens vervelend, ik ben altijd de pretverpester gezien haar vader al overleden is, dus krijg je altijd die driftbuien voor je voeten.
Tja, ze kunnen ook wel twee ouders baas hoorquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Vind het wel eens vervelend, ik ben altijd de pretverpester gezien haar vader al overleden is, dus krijg je altijd die driftbuien voor je voeten.
Oh ben zeker niet het verdrietige schaapje zorg al 4 jaar alleen voor haar daar heeft niemand mij mee geholpen, maar soms mag ik ook wel eens zuchten van pfffffffquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:39 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Juist daarom niet claimen en niet het verdrietige schaapje uithangen als ze eens een keer stomme mama zegt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Geboren voor 1970 zeker? Er zijn meerdere succesvolle opvoedstijlen. Autocratisch is juist een van de minst succesvolle op de lange termijn.
Dat schattige meisje van het berenrestaurant heeft toch geen lelijke dingen tegen je gezegd?quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:40 schreef yvonne het volgende:
Wacht maar tot ze gaat puberen, dan kijk je met weemoed terug dat ze je enkel maar 'stomme mama'noemde
Klaagbaakquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:41 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Oh ben zeker niet het verdrietige schaapje zorg al 4 jaar alleen voor haar daar heeft niemand mij mee geholpen, maar soms mag ik ook wel eens zuchten van pfffffff
Nee. En let op de zinsbouw: in die zin. Jij wilt niet dat ze uit het hofje gaat, zij doet het toch, dan haal je haar terug, en noemt zij je stomme mama. Dat kan. Maar jij bent de baas, want je wil het niet. Dus geen democratie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:38 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Geboren voor 1970 zeker? Er zijn meerdere succesvolle opvoedstijlen. Autocratisch is juist een van de minst succesvolle op de lange termijn.
Toen ze puberde wel hoorquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:42 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat schattige meisje van het berenrestaurant heeft toch geen lelijke dingen tegen je gezegd?
Je neigt wel een beetje naar zelfmedelijden hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:41 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Oh ben zeker niet het verdrietige schaapje zorg al 4 jaar alleen voor haar daar heeft niemand mij mee geholpen, maar soms mag ik ook wel eens zuchten van pfffffff
Sssssst!quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:40 schreef yvonne het volgende:
Wacht maar tot ze gaat puberen, dan kijk je met weemoed terug dat ze je enkel maar 'stomme mama'noemde
Ze noemden je dan hoop ik geen 'vies vuil kutwijf' ?quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nee. En let op de zinsbouw: in die zin. Jij wilt niet dat ze uit het hofje gaat, zij doet het toch, dan haal je haar terug, en noemt zij je stomme mama. Dat kan. Maar jij bent de baas, want je wil het niet. Dus geen democratie.
Als je er zwaar aan tilt dat je stomme mama genoemd wordt moet je haar met 4,5 haar gang laten gaan. Ook geen democratie trouwens. Maar een mini dictator heb je dan.
Mijn kinderen hebben me nog nooit stomme mama genoemd trouwens. En hebben ook gewoon grenzen gekregen.
Niet? Ik mag regelmatig niet op d'r kinderfeestje komen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kinderen hebben me nog nooit stomme mama genoemd trouwens. En hebben ook gewoon grenzen gekregen.
Dan had ze tijd om een nieuwe vriend te zoeken inplaats van zich zorgen te maken over pedo's, slootjes en auto's.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:44 schreef Buitendam het volgende:
Ja, en als je onvruchtbaar was, was je helemaal alleen. En nou ophouden met janken en zelfmedelijden kweken en weer door met de orde van de dag.
Ohquote:
Die knopjes werken thuis niet zo goedquote:
Ook dat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:46 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Dan had ze tijd om een nieuwe vriend te zoeken inplaats van zich zorgen te maken over pedo's, slootjes en auto's.
Er is ook geen gekozen vertegenwoordiging aanwezig, dus geen democratiequote:Op woensdag 4 juli 2012 19:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nee. En let op de zinsbouw: in die zin. Jij wilt niet dat ze uit het hofje gaat, zij doet het toch, dan haal je haar terug, en noemt zij je stomme mama. Dat kan. Maar jij bent de baas, want je wil het niet. Dus geen democratie.
Als je er zwaar aan tilt dat je stomme mama genoemd wordt moet je haar met 4,5 haar gang laten gaan. Ook geen democratie trouwens. Maar een mini dictator heb je dan.
Nee sorry.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ze noemden je dan hoop ik geen 'vies vuil kutwijf' ?
Blijkbaar heb ik die aanpak gekozen danquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:48 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Er is ook geen gekozen vertegenwoordiging aanwezig, dus geen democratie. Toch is de rol van primus inter pares passender. Een kind van 4.5 kan haar daden niet overzien, maar kan wel al actief meedenken over haar rol in een bepaalde context.
Die heeft een enorm probleem.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:55 schreef Jojoortje het volgende:
Waarom moeten we het over TS hebben dan?
Eenschquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:58 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar niet met haar dochter.
Dank jequote:Op woensdag 4 juli 2012 19:57 schreef Sylvana het volgende:
Hier een heel topic voor ouders die even stoom af willen blazen vanwege hun kinderen:
Stoomafblaastopic #7
Daar is ook niets mis meequote:Op woensdag 4 juli 2012 19:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik die aanpak gekozen danik vind het belangrijk dat ze meedenken maar wel binnen mijn kader. Ik zou gegaan zijn voor de aanpak dat ze zelf kiezen waar te fietsen maar met de toevoeging dat ik ze moet kunnen zien. Of binnen die en die straat, of tot die boom. Dan mogen ze vrij spelen, maar wel binnen mijn grenzen.
En als ze daar andere ideeen over hebben dan hoor ik het graag. En leg ik uit waarom ik dat zo wil.
Gaat tot nog toe prima. Al zeg ik het zelf.
Ik gooi 'm er nog even in.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Me is géén bezittelijk voornaamwoord. M'n of mijn wél.
Heerlijk die verhalen, vooral het in de ochtend opstaan en in slow motion aankleden dat gebeurd hier ook geregeldquote:
Ik spreek jou vanavond wel weer aan de telefoon terwijl je met je broek op je enkels zit te sjorren, dan neem ik jou ook niet erg serieus.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:05 schreef Buitendam het volgende:
Je zou in plaats van me dochter en me moeder kunnen spreken van mijn dochter en mijn moeder. Je wordt dan als TS zijnder eerder serieus genomen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:06 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Heerlijk die verhalen, vooral het in de ochtend opstaan en in slow motion aankleden dat gebeurd hier ook geregeld
[..]
Ik spreek jou vanavond wel weer aan de telefoon terwijl je met je broek op je enkels zit te sjorren, dan neem ik jou ook niet erg serieus.
Ik spreek jou vanavond wel weer aan de telefoon terwijl je met je broek op je enkels zit te sjorren, dan neem ik jou ook niet erg serieus.
Niemand had haar zeker verteld dat ze thuis moest komen als de lantaarnpalen aangaan...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:18 schreef Dientje12 het volgende:
Ooit was er een buurmeisje bij mij in de buurt te ver gegaan, ze was om 16:00 aan het buitenspelen, om 18:00 was etenstijd, en ze was niet op het pleintje..
Ze was te ver gegaan en was vermist
En vandaag de dag komen ze op FOK! om tips te vragenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Niemand had haar zeker verteld dat ze thuis moest komen als de lantaarnpalen aangaan...
De kunst van het opvoeden hadden ze in de jaren 70 en 80 nog aardig onder de knie!
Owja, dat moest ik vroeger idd ook, naar binnen als de lantarenpalen aangingenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Niemand had haar zeker verteld dat ze thuis moest komen als de lantaarnpalen aangaan...
De kunst van het opvoeden hadden ze in de jaren 70 en 80 nog aardig onder de knie!
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:46 schreef YPPY het volgende:
[..]
Niet? Ik mag regelmatig niet op d'r kinderfeestje komen.
4,5 jaar en dan thuiskomen om 22:00 uur?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Ik mag soms niet meer met mijn jongste spelenquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:46 schreef YPPY het volgende:
[..]
Niet? Ik mag regelmatig niet op d'r kinderfeestje komen.
hier ook.hoor.. En.ik ben.ook soms el eens een.stomme mama. Als ik dan zeg: dan ga je toch op zoek naar een andere mama zegt ze dat ze geen andere mama wil.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:31 schreef Lenaatje het volgende:
Ik ben haar beste vriendinnetje soms ook niet meer, maar als ik nu een ijsje/snoepje/toetje etc geef dan kan ik het nog goed maken......
W T F?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:06 schreef LittleLady het volgende:
Alle geloofwaardigheid van de little mevrouw wegquote:
Doe eens niet zo stom zeg!quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alle geloofwaardigheid van de little mevrouw weg
Waarom? Omdat ze werkt als belslet bij zo'n gezellig betaalnummer? Dat is toch ook gewoon werk?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Alle geloofwaardigheid van de little mevrouw weg
Ja hoor een gewone baan met een normaal cao, voor mij is dit heel handig te combineren met studie, kind en het huis.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze werkt als belslet bij zo'n gezellig betaalnummer? Dat is toch ook gewoon werk?
ditquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:55 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wat een machtige comeback, deze TS kan ik waarderen.
En iedereen heeft het recht zich voort te planten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze werkt als belslet bij zo'n gezellig betaalnummer? Dat is toch ook gewoon werk?
quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En iedereen heeft het recht zich voort te planten.![]()
Mooi he. Nog generaties aan machtige topics in het verschiet.
Dat zou ik niet te lang blijven zeggen, voordat ze het echt in haar hoofd haalt weg te lopen. Ik zag mezelf dat vroeger nog wel doen. Toen mijn vader ook zei dat ik 'op kon rotten'.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
hier ook.hoor.. En.ik ben.ook soms el eens een.stomme mama. Als ik dan zeg: dan ga je toch op zoek naar een andere mama /
Eens, kinderen trekken zich heel veel dingen letterlijk aan, een vriendinnetje van vroeger heeft wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze bij ons mocht komen wonen.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:52 schreef SunShine_Sea het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te lang blijven zeggen, voordat ze het echt in haar hoofd haalt weg te lopen. Ik zag mezelf dat vroeger nog wel doen. Toen mijn vader ook zei dat ik 'op kon rotten'.
Euh ja, en toen?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:14 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Eens, kinderen trekken zich heel veel dingen letterlijk aan, een vriendinnetje van vroeger heeft wel eens aan mijn moeder gevraagd of ze bij ons mocht komen wonen.
Tja mijn moeder heeft het altijd heel sneu gevonden, haar moeder moest altijd werken en mijn moeder was er gewoon altijd als we thuis kwamen met thee en koekjes.quote:
Heb ooit eens straf gekregen omdat de lantaarnpalen al lang aan waren en ik nog niet thuis was, maar waar ik speelde gingen ze niet aan, vond ik heel oneerlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
quote:Wanneer gebruik je me?
Het woordje ‘me’ gebruik je als dat verwijst naar jezelf. Het gaat hierbij niet om bezit!
Goed: “Ik was me elke dag.” (me = persoon/jezelf)
Goed: “Wil je me de telefoon even aangeven?” (me = persoon/jezelf)
Fout: “Ik was me oma elke dag.” (me = bezit, het is jouw oma | Juist is: “m’n/mijn oma”)
Fout: “Waar is me kind gebleven?” (me = bezit, het is jouw telefoon | Juist is: “m’n/mijn telefoon”)
Wanneer gebruik je m’n en mijn?
Deze twee woordjes betekenen precies hetzelfde. Over het algemeen kun je zeggen dat mijn beter past bij zakelijke taal en m’n wat losser overkomt tijdens de communicatie.
Als je een bezit wilt aanduiden gebruik je m’n en mijn:
Goed: “M’n moeder heeft het al weken over verkrachters.”
Goed: “Mijn mama vindt dat ik in dit hofje moet blijven.”
Fout: “Ik schaam m’n diep.” (een verleidelijke vraag is dan: “Je wat?” | Juiste is: ” me/mij diep.”)
Fout: “Een uur geleden is me kind gestolen.” (het gaat hier om bezit, dus mijn of m’n | Juiste is: “m’n/mijn kind” )
quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:24 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb als 4 of 5 jarige in een verhitte 'ruzie' met mn moeder mijn koffertje gepakt en ben langs haar de trap af gestormd met de melding "Nou, dan zoek ik wel een andere mama!"
Mn moeder vond me vlak later voor op het trapje van de voordeur. Huilend, met mn koffertje naast me.
Ik wist niet waar ik heen moest![]()
![]()
Ik was met mn 17e het huis uit, maar nu is alles weer goed![]()
kan ik dit nomineren voor reactie van het jaar? geniaalquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:06 schreef LittleLady het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |