abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113747173
Hoi,

Naast mijn bijbaantjes wil ik graag gaan freelancen om wat extra te verdienen en om meer ervaringen op te doen. Hierbij denk ik aan teksten schrijven en vertalen.

Maar is het wel effectief om überhaupt te beginnen aan freelancen? Is het moeilijk om aan een opdracht te komen? Ik heb natuurlijk niet het niveau van een professional aangezien ik geen ervaringen heb. Hoewel ik wel al vanaf mijn zestiende schrijf (ongeveer drie jaar), een eigen blog heb en ook 'geleerd' heb hoe te schrijven plus talent.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het precies in zijn werk gaat, of het überhaupt nuttig is en wat de ervaringen met freelance opdrachten zijn van jullie?
pi_113747296
Freelancen als wat? Freelance kan zo ongeveer alles zijn...
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_113747397
Teksten schrijven en vertalen. Vooral teksten schrijven, dus, dat maakt je dan een freelance journaliste. :P
pi_113747426
Misschien gratis voor een nieuwssite ofzo? Verder weinig kans, Frans.
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:57:47 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_113749930
Volgens mij is het best moeilijk om als freelancer aan de bak te komen als 'schrijver'. Denk dat je beter eerst leuke opdrachten kan zoeken zonder er aan te verdienen, zodat je een mooi archief opbouwt van je kunnen. Natuurlijk heb je dat op je blog maar door met meerdere opdrachtgevers te werken zien potentiële nieuwe klanten ook dat je in de smaak valt bij anderen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_113750736
Zorg eerst dat je wat ervaring opdoet, bijvoorbeeld in een vorm van een bijbaantje (die hieraan gerelateerd is) of een stage. Misschien is een soort portfolio handig, waarmee je kan laten zien wat voor opdrachten je kan doen.

Een blog hebben is niet echt genoeg reden om iemand geld te geven om iets te schrijven...
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')