abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:06:17 #1
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_113739257
Rij voor me bedrijf sinds 1 november 2011 met een renault traffic 1.9 2003

Afgelopen half jaar echt een PECH half jaar gehad..
Koppeling kapot 600,-
Grote beurt met riem vervangen en balhoofd (iets) 1350,-
drukregelaar 250,-

Nu kreeg ik al de melding dat me turbo aan vervanging toe was.. maar aangezien ik misschien vanaf 2013 wil gaan leasen, adviseerde ze me er maar niks mee te doen...
vandaag heeft me turbo het begeven... Een hoop geknars en BAM weg was me vermogen.. ( rij nu max 70km per uur ) morgen dus nieuwe turbo er in laten zetten.. maar wat kost zoiets?
iemand ideeën?

of misschien nu toch maar al gaan leasen...
en de koop van
bestickering 1000,-
bullbar/sidebar 400,-
cruise control 400,-
LM velgen 600,- op de koop toe nemen...

wat is wijsheid...
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  Redactie Frontpage dinsdag 3 juli 2012 @ 23:12:02 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_113739663
De turbo an sich zal ongeveer 500euro kosten. Daarnaast moet je rekenen voor pakkingen en ander klein materiaal + werkloon (8 uren)

Al met al zit je al gauw op 1000 tot 1500 euro aan kosten

oh ja: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord. ;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_113739942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:12 schreef Innisdemon het volgende:

oh ja: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord. ;)
pi_113740344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:06 schreef revpolen het volgende:


of misschien nu toch maar al gaan leasen...
en de koop van
bestickering 1000,-
bullbar/sidebar 400,-
cruise control 400,-
LM velgen 600,- op de koop toe nemen...

wat is wijsheid...
Neem deze accessoires mee in je leasecontract. ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:24:34 #5
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_113740547
Je kan natuurlijk ook kijken of je een beuner kan vinden. Beun als goed woord in de zin, een automonteur die ook klust in zijn vrije tijd.

Dan is het vaak voor veel goedkoper gedaan ;)
Tadumtiedum.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:37:02 #6
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_113741382
als je er 1 weet.. Ik ben niet zo thuis in die wereld :D
Heb hem vanaf vrijdag 1 week niet nodig.. dus :D
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  † In Memoriam † dinsdag 3 juli 2012 @ 23:57:02 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113742547
Die kosten die je noemt (dus voor de turbo kapot ging) zijn voor 2/3 gewoon onderhoud. Die drukregelaar misschien ook, want auto's gaan niet eeuwig mee. Ze slijten. Als je daar niet tegen kan moet je niet autorijden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 4 juli 2012 @ 00:22:30 #8
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_113743680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:57 schreef 2cv het volgende:
Die kosten die je noemt (dus voor de turbo kapot ging) zijn voor 2/3 gewoon onderhoud. Die drukregelaar misschien ook, want auto's gaan niet eeuwig mee. Ze slijten. Als je daar niet tegen kan moet je niet autorijden.
Heb altijd nieuw gereden.. maar ff 1.5 jaar in het buitenland gewoon en me spaargeld opgezopen..
dus moest het nu doen met een "oude" auto
maar op 1 antwoord na nog niet echt een indicatie prijs gehoord.. is het zoveel werk dan? een turbo vervangen? hij zit gewoon boven aan meen ik..
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 00:37:11 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113744314
Vraag het de garage. Wees blij dat je (nog) geen 2-keer-de-helft-reacties gehad hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:15:14 #10
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_113747197
Ja, turbo vervangen is een behoorlijk klusje. Ik geloof dat het blok zelfs iets gekantelt moest worden om het er vandaan te pakken, daarbij, WAT is er stuk aan de turbo, turbinewiel? Is er meuk mee de cilinders in gevlogen? is het een lager waardoor hij geluid maakt?

Juist, het turbinewiel overmidden, dan kan de rest ook uit elkaar..

Indicatie is moeilijk te geven dus.
Tadumtiedum.
pi_113751397
Ik zal, als ik er aan denk, straks eens even de rekening erbij pakken van de revisie van de turbo van mijn Ibiza.
Volgens mij was dat een aardig bedrag :X.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:51:22 #12
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_113756484
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:08 schreef Anne het volgende:
Ik zal, als ik er aan denk, straks eens even de rekening erbij pakken van de revisie van de turbo van mijn Ibiza.
Volgens mij was dat een aardig bedrag :X.
Diesel of benzine? En, een revisie van een turbo is duurder als een nieuwe turbo lijkt me?
Tadumtiedum.
pi_113757543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:51 schreef Djurres het volgende:

[..]

Diesel of benzine? En, een revisie van een turbo is duurder als een nieuwe turbo lijkt me?
Oh ja, sorry, daar zit natuurlijk wel ff een verschilletje in tussen TS en moi. De mijne is een benzine.
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:03:17 #14
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_113767094
Ach, die kosten zijn allemaal aftrekbaar...
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:22:59 #15
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_113767914
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:03:47 #16
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113772133
Renaults rond dit jaartal staan niet echt als betrouwbaar bekend (understatement). Ik zou de auto inruilen en een degelijk merk terug kopen.

Ik ben bang dat je anders water naar de zee aan het dragen bent.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 19:27:31 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113773026
Maar goed, opties als bullbars, en LM velgen heb je niet strikt noodzakelijk nodig. Bestickering waarschijnlijk wel, maar een cruise control is daarentegen weer voor discussie vatbaar.
pi_113773030
Bestickering ¤1000, wat?
pi_113773318
turbo van een F9Q (1.9DCI) kost een 900 euro, incl btw ex montage. is ongeveer een dag werk a 100 euro per uur.

meestal gaan die turbo's kapot door een probleem met de oliedruk regelklep in de olie pomp of versleten krukas lagers, beiden zullen resulteren in een nieuwe motor. deze kost 4500 euro incl btw ex montage
pi_113783079
Jammer, ik vond zo;n traffic echt 100x lekkerder rijden een degelijke Vito of Sprinter. Ik neem aan dat nu ook enorm diesel zuipt, dus lijkt me zaak het zsm te fixen.

Of anders gewoon exporteren die hap.
.
pi_113784284
1000,-.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_113784432
Uurloon zou mee kunnen vallen voor de turbo, bij de R5 was deze wel in een uurtje te vervangen. Het zou niet meer moeten zijn dan een aantal dingen losmaken. Een lastige locatie kan natuurlijk nog wel roet in t eten gooien.

Op internet is de turbo overigens voor 180-250$ te vinden als het de F9Q GT1549S is, in europa zou het wel wat duurder kunnen zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Stokkie_ op 04-07-2012 23:09:09 ]
pi_113786990
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.

Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:16:37 #24
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_113800585
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 19:27 schreef thenxero het volgende:
Bestickering ¤1000, wat?
Fullcolor bestickering
hij staat nu bij de garage voor 900a1000,-

Dit is ze laatste kans! anders gaat die buiten spelen :P
gister ff 'rond' gekeken voor leuke nieuwe lease bus
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:18:14 #25
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_113800644
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.

Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
rij 1000KM per week haast enkel snelweg, wel meestal 140/150 :@
maar goed.. hij heb ze laatste kans gekregen.. want verder vind ik het echt een heerlijke bus!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_113800896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:18 schreef revpolen het volgende:

[..]

rij 1000KM per week haast enkel snelweg, wel meestal 140/150 :@
maar goed.. hij heb ze laatste kans gekregen.. want verder vind ik het echt een heerlijke bus!
Op zich is hard rijden niet erg, maar doe de eerste paar kilometer beetje rustig aan. Je motor en vooral olie moet wel op temperatuur komen. En na een snelle rit een minuutje rustig rijden met je toerental onder de 1800 rpm (bij diesel). Dan doet je turbo ook niet zoveel meer en heeft ie tijd om wat af te koelen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:00:59 #27
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113802238
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:22 schreef blup het volgende:
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen.
Dat inderdaad.

En lichtmetalen velgen onder een bedrijfswagen is dikke onzin evenals die bullbar shit. Dat scheelt je al weer ¤1000,-
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 5 juli 2012 @ 15:30:02 #28
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113808791
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:22 schreef blup het volgende:
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen.
Roest En Narigheid Achtervolgen U lange Tijd
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:51:38 #29
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113816789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.

Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.
Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan :')

Wat een dramatische auto's waren dat.
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:34:55 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_113818420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.
Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan :')

Wat een dramatische auto's waren dat.
De spellingregels van de Nederlansche taal zijn ergens in 1312 of zo ook aangepast, en sinds die tijd is een voltooid deelwoord stam+d :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_113818689
stam + D?
pi_113820782
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.
Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan :')

Wat een dramatische auto's waren dat.
Blabla, ja tuurlijk heb ik door terugroep acties een compleet nieuwe auto gekregen :')
Tuurlijk zullen er slechte lagunas zijn, maar op het lagunaforum kom je veel hogere kmstanden tegen. Mijne is daarmee vergeleken net ingereden.
pi_113824125
dat kun je wel stellen, de laguna's van 2002 zijn dom weg echt slecht. echt alles aan die krengen gaat kapot.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:26:54 #34
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113826673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dat kun je wel stellen, de laguna's van 2002 zijn dom weg echt slecht. echt alles aan die krengen gaat kapot.
Kortom, echte Renaults. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:46:25 #35
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_113827661
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De spellingregels van de Nederlansche taal zijn ergens in 1312 of zo ook aangepast, en sinds die tijd is een voltooid deelwoord stam+d :')
Dan zijn ze na die tijd nog een keer aangepast op dat onderwerp.
pi_113829775
kan beter via dm...
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_113877911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.

Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
Je hebt inderdaad gelijk dat de turbo nog heel lang blijft draaien als je de motor uitzet.
En de turbo heeft een oliedruklager en als je de motor dan uitzet is je oliedruk gelijk weg en draait je turbo dus aan stront.
My dials are pupillated.
  Moderator zaterdag 7 juli 2012 @ 08:52:02 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113883655
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:48 schreef Hendroit het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk dat de turbo nog heel lang blijft draaien als je de motor uitzet.
En de turbo heeft een oliedruklager en als je de motor dan uitzet is je oliedruk gelijk weg en draait je turbo dus aan stront.
ja ja, dus voordat ik de motor uitzet moet ik wachten tot de turbo niet meer draait? En hoe moet ik weten of ie nog draait?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:36:45 #39
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113887725
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 08:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

ja ja, dus voordat ik de motor uitzet moet ik wachten tot de turbo niet meer draait? En hoe moet ik weten of ie nog draait?
Simpel, een auto met turbo laat je zo'n 30 seconden tot een minuut nadraaien. ^O^

Het is trouwens ook niet verkeerd om anderen motoren na een lange rit ook even na te laten draaien. Dan schijnen ze de warmtepiek beter af te voeren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113900247
Nadraaien, afkoelen, blah blah.

Over het algemeen heb je voordat je je auto parkeert, al een heel stuk rustig gereden. Stukje bbk, woonwijk, parkeerterein, vul maar in. De ergste hitte is dan allang weer afgevoerd en de turbo gaat al langzamer spinnen zodra jij je gas loslaat om het parkeervak in te rijden.
.
pi_113901602
Elke keer een minuut nadraaien :') . Kost ook gigantisch veel brandstof, geluidsoverlast, stank, tijd, etc.
pi_113902213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:02 schreef thenxero het volgende:
Elke keer een minuut nadraaien :') . Kost ook gigantisch veel brandstof, geluidsoverlast, stank, tijd, etc.
Yep, het kost net zo veel brandstof als een revisie turbo of nieuwe turbo + er op zetten.. :/
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_113902648
Btw, ik heb deze in de golf zitten en bespaart me dat moeite.

Ik zet mijn contact gewoon uit en kan de deur op slot doen en heb tot ik thuis ben Coming home verlichting en na 30 sec (of meer/minder; afhankelijk van wat je input) schakelt alles opeens uit.

Voor die paar tientjes bespaar ik wel mijn turbotje..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Moderator zondag 8 juli 2012 @ 09:12:38 #44
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113916489
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:22 schreef Fer het volgende:
Nadraaien, afkoelen, blah blah.

Over het algemeen heb je voordat je je auto parkeert, al een heel stuk rustig gereden. Stukje bbk, woonwijk, parkeerterein, vul maar in. De ergste hitte is dan allang weer afgevoerd en de turbo gaat al langzamer spinnen zodra jij je gas loslaat om het parkeervak in te rijden.
dat dus.
pi_126290109
even een kick, ik denk dat er een probleem is met de turbo van de C5 maar weet 't niet zeker. Hij lijkt gewoon minder vermogen te hebben, alsof hij door de modder moet.
  † In Memoriam † vrijdag 10 mei 2013 @ 00:43:43 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_126290534
Turbodruk laten meten. En of de slang tussen pomp en turbo nog in orde is (of werkt dat anders tegenwoordig ? ).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_126291124
En controleer je handrem.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 01:47:02 #48
121555 dl3b
Proost!
pi_126292260
Mijn turbo.
Mijn vermogen.
Mijn contact.
Waar hebben jullie dat zitten man.
Karper diem, vis van de dag
pi_126294384
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 01:47 schreef dl3b het volgende:
Mijn turbo.
Mijn vermogen.
Mijn contact.
Waar hebben jullie dat zitten man.
Tussen de lurven en de kladden.
pi_126294865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:29 schreef LethalNinja het volgende:
even een kick, ik denk dat er een probleem is met de turbo van de C5 maar weet 't niet zeker. Hij lijkt gewoon minder vermogen te hebben, alsof hij door de modder moet.
electro klep waarschijnlijk defect :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')