quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:12 schreef Innisdemon het volgende:
oh ja: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord.
Neem deze accessoires mee in je leasecontract.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:06 schreef revpolen het volgende:
of misschien nu toch maar al gaan leasen...
en de koop van
bestickering 1000,-
bullbar/sidebar 400,-
cruise control 400,-
LM velgen 600,- op de koop toe nemen...
wat is wijsheid...
Heb altijd nieuw gereden.. maar ff 1.5 jaar in het buitenland gewoon en me spaargeld opgezopen..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:57 schreef 2cv het volgende:
Die kosten die je noemt (dus voor de turbo kapot ging) zijn voor 2/3 gewoon onderhoud. Die drukregelaar misschien ook, want auto's gaan niet eeuwig mee. Ze slijten. Als je daar niet tegen kan moet je niet autorijden.
Diesel of benzine? En, een revisie van een turbo is duurder als een nieuwe turbo lijkt me?quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:08 schreef Anne het volgende:
Ik zal, als ik er aan denk, straks eens even de rekening erbij pakken van de revisie van de turbo van mijn Ibiza.
Volgens mij was dat een aardig bedrag.
Oh ja, sorry, daar zit natuurlijk wel ff een verschilletje in tussen TS en moi. De mijne is een benzine.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:51 schreef Djurres het volgende:
[..]
Diesel of benzine? En, een revisie van een turbo is duurder als een nieuwe turbo lijkt me?
Fullcolor bestickeringquote:
rij 1000KM per week haast enkel snelweg, wel meestal 140/150quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.
Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
Op zich is hard rijden niet erg, maar doe de eerste paar kilometer beetje rustig aan. Je motor en vooral olie moet wel op temperatuur komen. En na een snelle rit een minuutje rustig rijden met je toerental onder de 1800 rpm (bij diesel). Dan doet je turbo ook niet zoveel meer en heeft ie tijd om wat af te koelen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:18 schreef revpolen het volgende:
[..]
rij 1000KM per week haast enkel snelweg, wel meestal 140/150![]()
maar goed.. hij heb ze laatste kans gekregen.. want verder vind ik het echt een heerlijke bus!
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:22 schreef blup het volgende:
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen.
Roest En Narigheid Achtervolgen U lange Tijdquote:Op woensdag 4 juli 2012 17:22 schreef blup het volgende:
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen.
Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.
Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
De spellingregels van de Nederlansche taal zijn ergens in 1312 of zo ook aangepast, en sinds die tijd is een voltooid deelwoord stam+dquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.
Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan
Wat een dramatische auto's waren dat.
Blabla, ja tuurlijk heb ik door terugroep acties een compleet nieuwe auto gekregenquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:51 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt.
Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan
Wat een dramatische auto's waren dat.
Kortom, echte Renaults.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dat kun je wel stellen, de laguna's van 2002 zijn dom weg echt slecht. echt alles aan die krengen gaat kapot.
Dan zijn ze na die tijd nog een keer aangepast op dat onderwerp.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De spellingregels van de Nederlansche taal zijn ergens in 1312 of zo ook aangepast, en sinds die tijd is een voltooid deelwoord stam+d
Je hebt inderdaad gelijk dat de turbo nog heel lang blijft draaien als je de motor uitzet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok.
Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat.
ja ja, dus voordat ik de motor uitzet moet ik wachten tot de turbo niet meer draait? En hoe moet ik weten of ie nog draait?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:48 schreef Hendroit het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad gelijk dat de turbo nog heel lang blijft draaien als je de motor uitzet.
En de turbo heeft een oliedruklager en als je de motor dan uitzet is je oliedruk gelijk weg en draait je turbo dus aan stront.
Simpel, een auto met turbo laat je zo'n 30 seconden tot een minuut nadraaien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
ja ja, dus voordat ik de motor uitzet moet ik wachten tot de turbo niet meer draait? En hoe moet ik weten of ie nog draait?
Yep, het kost net zo veel brandstof als een revisie turbo of nieuwe turbo + er op zetten.. :/quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:02 schreef thenxero het volgende:
Elke keer een minuut nadraaien. Kost ook gigantisch veel brandstof, geluidsoverlast, stank, tijd, etc.
dat dus.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:22 schreef Fer het volgende:
Nadraaien, afkoelen, blah blah.
Over het algemeen heb je voordat je je auto parkeert, al een heel stuk rustig gereden. Stukje bbk, woonwijk, parkeerterein, vul maar in. De ergste hitte is dan allang weer afgevoerd en de turbo gaat al langzamer spinnen zodra jij je gas loslaat om het parkeervak in te rijden.
Tussen de lurven en de kladden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:47 schreef dl3b het volgende:
Mijn turbo.
Mijn vermogen.
Mijn contact.
Waar hebben jullie dat zitten man.
electro klep waarschijnlijk defectquote:Op vrijdag 10 mei 2013 00:29 schreef LethalNinja het volgende:
even een kick, ik denk dat er een probleem is met de turbo van de C5 maar weet 't niet zeker. Hij lijkt gewoon minder vermogen te hebben, alsof hij door de modder moet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |