De kerk dringt homo's namelijk helemaal niks op.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:02 schreef Gitank2 het volgende:
Ah zo, daar ben ik het dan wel mee eens.
De laatste tijd zijn ze op sommige vlakken inderdaad wel triest bezig.
Met dat op willen dringen van hun wil aan de kerk of andere organisaties.
Juist en daar word ik als homo zijnde gewoon moe van.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:02 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ah zo, daar ben ik het dan wel mee eens.
De laatste tijd zijn ze op sommige vlakken inderdaad wel triest bezig.
Met dat op willen dringen van hun wil aan de kerk of andere organisaties.
De kerk gaat met zijn tijd mee sinds korte tijd dat weer welquote:Op woensdag 4 juli 2012 17:03 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
De kerk dringt homo's namelijk helemaal niks op..
.
.
.
.
.
.
.
Als het aan de Nederlandse kerk had gelegen mochten homo's hier ECHT niet trouwen hoor.
Ze zijn behoorlijk bijgedraaid.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:05 schreef Ayumu2.0 het volgende:
De kerk gaat met zijn tijd mee sinds korte tijd dat weer wel
ik spreek in de lokale parochie (katholiek) juist mensen die het toestaan van homohuwelijk echt ondersteunen. ze mogen er alleen nog niet voor uitkomen van hogerop maar times they are a changing.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:03 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
De kerk dringt homo's namelijk helemaal niks op..
.
.
.
.
.
.
.
Als het aan de Nederlandse kerk had gelegen mochten homo's hier ECHT niet trouwen hoor.
Dat is al langer aan de hand en heeft niet eens specifiek over het homohuwelijk te maken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:13 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ze zijn behoorlijk bijgedraaid.
Uiteraard wel nadat ze een hoop leden, reputatie en macht zijn verloren.
Hier ook maar dat is al langer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik spreek in de lokale parochie (katholiek) juist mensen die het toestaan van homohuwelijk echt ondersteunen. ze mogen er alleen nog niet voor uitkomen van hogerop maar times they are a changing.
Eigenlijk zou ik iemand willen zijn die ontastbaar is. Gewoon kan doen wat in hem opkomt en daar nog mee wegkomt ook. Soms zijn er van die mensen die eruit springen en die daarvoor juist bewonderd worden en altijd aanspraak hebben. Heb altijd zo iemand willen zijn. Niet altijd hoeven bezig zijn met onzekerheden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:06 schreef saaw het volgende:
[..]
Probeer eens na te denken over wie je nu echt bent, wat defineert jou, en wat zou je voor iemand willen zijn?
Och, ik heb daar sowieso geen behoefte aan. Dat hele ''lotgenoten'' gevoel heb ik niet. Ik ben een persoon op zich. En als ik hetero was geweest was ik net zo goed ingewikkeld geweest.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:54 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Alsof je dan geholpen bent om naar het COC te gaan...
Mee wegkomen als in dingen doen die tegen de wet zijn?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:09 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik iemand willen zijn die ontastbaar is. Gewoon kan doen wat in hem opkomt en daar nog mee wegkomt ook. Soms zijn er van die mensen die eruit springen en die daarvoor juist bewonderd worden en altijd aanspraak hebben. Heb altijd zo iemand willen zijn. Niet altijd hoeven bezig zijn met onzekerheden.
Nee, ik bedoel wegkomen met een eventuele ''aparte'' opmerking of actie. Je ziet dat soms bij mensen. Die doen dan dingen waarvan je denkt, ''als ik dat had gedaan zou de omgeving daar heel anders op gereageerd hebben''.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:14 schreef saaw het volgende:
[..]
Mee wegkomen als in dingen doen die tegen de wet zijn?
Want in alle andere gevallen kan het natuurlijk gewoon. Niet bezig hoeven zijn met onzekerheden is inderdaad de eerste stap naar ontastbaar zijn voor wat anderen van je denken. Maar bewonderd worden is juist weer iets dat je alleen nodig hebt omdat je onzeker bent. Als je echt zeker van jezelf bent heb je geen bewondering van anderen nodig.
Maar ook dat zit allemaal in je hoofdquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:15 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wegkomen met een eventuele ''aparte'' opmerking of actie. Je ziet dat soms bij mensen. Die doen dan dingen waarvan je denkt, ''als ik dat had gedaan zou de omgeving daar heel anders op gereageerd hebben''.
Zit inderdaad wel iets in.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:19 schreef saaw het volgende:
[..]
Maar ook dat zit allemaal in je hoofdals puntje bij paaltje komt zijn er maar heel weinig mensen die het echt interessant vinden wat jij doet of zegt. Bovendien respecteren mensen eerder iemand die altijd oprecht is.
Preciesquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:34 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Zit inderdaad wel iets in.
Ik let immer zelf ook niet op ieder woordje, ieder zinnetje dat iemand anders zegt in een gesprek. En zelfs als ik bij sommige mensen merk dat ze misschien verlegen zijn, dan nog is het niet zo dat ik ze daarom per definitie afschrijf.
Ik heb wel eens een boek gelezen over faalangst. Daar kwam volgens mij ook iets over het Boeddhisme in voor. Hoewel ik het niet zeker weet, misschien was het iets anders. Maar dat ging er ook over dat kinderen daar b.v. tot een bepaalde leeftijd ook niet werden gekeurd op gedrag. In onze maatschappij wordt overal een stickertje aan geplakt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:37 schreef saaw het volgende:
[..]
PreciesWeet niet of je een beetje van lezen houdt maar anders zou je je eens wat kunnen verdiepen in het Boeddhisme, waarbij eigenlijk uitgegaan wordt van een principe waarbij je iedereen als gelijk ziet. Ook als je mensen niet mag zijn ze niet meteen minder waard, het is ook een mens, met gedachten en emoties en die gaat daar zo goed mee om als hij of zij kan, net zoals jij zo goed als je kunt omgaat met je eigen leven.
Maar juist ook mensen die je waardeert zijn net zo 'gewoon' mens als jij! Kijk goed om je heen naar hoe die mensen met hun leven omgaan en probeer voor jezelf ook een goede manier te vinden!
Ik ken je natuurlijk niet persoonlijk en ben het vast over een heleboel dingen absoluut niet met jou eens, maar wil je, zonder meteen mega emotioneel te klinken, op het hart drukken dat je de moeite waard bent. Dat is iets dat je zelf nog moet ontdekken, en dat is niet zo makkelijk, maar denk er eens over na.
Stel je zou niet meer bang zijn om jezelf te zijn, je accepteerde en hield van jezelf en stond vol in het leven, zou je dan niet juist iemand willen zijn die wel door het leven geraakt kan worden? Die meemaakt, ervaart en deelt met anderen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:09 schreef Moofasah het volgende:
Eigenlijk zou ik iemand willen zijn die ontastbaar is. Gewoon kan doen wat in hem opkomt en daar nog mee wegkomt ook. Soms zijn er van die mensen die eruit springen en die daarvoor juist bewonderd worden en altijd aanspraak hebben. Heb altijd zo iemand willen zijn. Niet altijd hoeven bezig zijn met onzekerheden.
Vertrouwen heb ik niet zo snel. Maar ik zie het wel bij mijn moeder. Die heeft ook altijd weer vertrouwen in mensen. Komt ook altijd weer keihard bij haar terug.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:21 schreef Canillas het volgende:
[..]
Stel je zou niet meer bang zijn om jezelf te zijn, je accepteerde en hield van jezelf en stond vol in het leven, zou je dan niet juist iemand willen zijn die wel door het leven geraakt kan worden? Die meemaakt, ervaart en deelt met anderen?
De 'wens' ontastbaar te zijn is iets voor iemand die bang is om geraakt te worden, als je voor die angst vertrouwen in de plaats leert zetten heb je ook zulke wensen niet meer, dan wil je gewoon lekker jezelf zijn en jouw leven leven
Ik bedoel vertrouwen hebben in het zijn van wie jij bent, niet wat betreft anderenquote:Op woensdag 4 juli 2012 20:26 schreef Moofasah het volgende:
Vertrouwen heb ik niet zo snel. Maar ik zie het wel bij mijn moeder. Die heeft ook altijd weer vertrouwen in mensen. Komt ook altijd weer keihard bij haar terug.
Goed zo. Nou komt er tenminste eens beters op papier. Joh heb hetzelfde ben ook niet de makkelijkste daar hebben nu eenmaal vele mensen gewoon een beetje moeite mee. Maar zo is het nou eenmaal.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:13 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Och, ik heb daar sowieso geen behoefte aan. Dat hele ''lotgenoten'' gevoel heb ik niet. Ik ben een persoon op zich. En als ik hetero was geweest was ik net zo goed ingewikkeld geweest.
Nee ik ben niet Boeddhistisch maar heb er wel veel over gelezen en mijn eigen conclusies uit gehaald. Ik denk dat het een hele mooie manier is om met pijn om te gaan, watvoor pijn je dan ook hebt. Hoop dat je er iets aan hebtquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:30 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een boek gelezen over faalangst. Daar kwam volgens mij ook iets over het Boeddhisme in voor. Hoewel ik het niet zeker weet, misschien was het iets anders. Maar dat ging er ook over dat kinderen daar b.v. tot een bepaalde leeftijd ook niet werden gekeurd op gedrag. In onze maatschappij wordt overal een stickertje aan geplakt.
Ben je zelf Boeddhistisch dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |