Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met eenquote:
Oohw ik kijk zo naar dat moment uit, dat ik hem eindelijk kan vasthoudenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef Kersjes het volgende:
Die adrenaline-rush, dat overweldigende gevoel van LIEFDE als je je baby voor het eerst in je armen hebt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan er weer om janken nu
Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de nadruk hier ligt wel érg op kotsen, vermoeidheid, slecht slapen, je slecht voelen, horrorverhalen, hormonen, etc.
Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met eente vragen wie ik dan wel niet ben.
Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?
Echt
Zo ben ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!
Hoe vaak komt het voor, schat je?quote:
Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.
Een ieder heeft haar eigen zwangerschap en haar eigen bevalling. Wat er ook gebeurt, het staat vast dat het een bijzondere ervaring wordt. Waarom denk je dat zoveel moeders hier terug blijven komen? Om het een klein beetje te herbeleven. De ranzigheden horen erbij. Je mag er anders ook nooit over praten. Krijg je kraambezoek, willen ze de details niet horen.
Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
Ja, dat zal het misschien ook wel zijnquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat.
Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bedenk me net dat die zetpillen die je kunt krijgen ook onmeunig groot zijn, weet nog dat k daar ook dafuq? van dacht
:)
Sorry, het was een grapje idd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met eente vragen wie ik dan wel niet ben.
Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.
Edit: wat ik dus ook geheel logisch vind!
Nee hoor, daar zit ik regelmatig met tranen in de ogen mee te lezen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.
Of lees ik dat topic soms ook door een roze bril?![]()
Hihi, thanksquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat!![]()
.
Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Lamb29 het volgende:
Elmo...Jij nog goeie KS ellende als toevoeging?
Dat dusquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.
Edit: wat ik dus ook geheel logisch vind!
Nee, dat vind ik ook een mooi topicquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.
Of lees ik dat topic soms ook door een roze bril?![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het aantal terminaal zwangeren op dit moment juist enorm meevallen.
Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:31 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.
Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk
Had ik ook altijd hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat dus
Wat ik soms wel jammer vind![]()
Maar goed, nog een paar weekjes
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef Kyara het volgende:
gewoon je placenta binnen houden. Als ze die in de ok wegpeuteren hechten ze je meteen mee.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik probeer nog wel eens met mijn lief over de bevallingen te praten.
Ik: "Hé, weet je nog toen ik de verpleegkundige drie keer onderkotste?"
Hij:![]()
Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"
Hij: "Ik ben de Tour aan het kijken."
Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
Hij: "Ja, dat was echt kut."
Ohh ja hyperventileren deed ik ook... vanaf dat ik de deuren binnenreed totdat ik op recover lag... Bleh!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'
Wat KS ellende betreft, op het moment dat Tirza er uit was, begon ik te hyperventileren, zag ik m'n meisje 2 seconde en weg was ze, en brabo moest mee.Ja, daar lig je dan he.
Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:31 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.
Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk
Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"
Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:31 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat is ook herkenbaar idd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik sommige berichten ook alleen maar scan, en niet eens helemaal leesquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:
[..]
Had ik ook altijd hoor.
Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
Mannen, gotta love themquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, precies!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mannen, gotta love them
Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in![]()
En dan hoefde hij er alleen de eerste week s nachts uit he![]()
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
Fijn om te horenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:
[..]
Had ik ook altijd hoor.
Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij hetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mannen, gotta love them
Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in![]()
En dan hoefde hij er alleen de eerste week s nachts uit he![]()
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nogmaals: bullshit. Thuis word je net zo goed verdoofd voor het hechten. Met precies hetzelfde spul.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Enfermera het volgende:
Nou ben ik idd ook wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.. Doe mij ook maar een verdoving met het hechten, alstublieftdankuwel
Ik snap je, ik heb geen van al die 'zware' dingen meegemaakt (was er wel van op de hoogte), wel bevalling van 36 uur, ruggeprik en bijna KS maar afgezien van het poepen heb ik er totaal geen slechte herinneringen aan. Zou het zo weer doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.
Het is in mijn ogen ook geen klaagzang, maar meer een herbeleving. Ik houd er ook van, de ranzigheden bespreken. Dat kan echt alleen met andere moeders. En ja hoor, bij elke meet komt er wel weer een rondje bevallingsverhalen en -ranzigheden langs.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef becky27 het volgende:
Maar ik vind dit juist realiteit en geen echt klaagzang.
Haha, superlief!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef KatyM het volgende:
Over de tour gesproken..
Heb ik een haske mooi lief eerste pakje gekocht voor onze kleine man.
M'n vriend heul trots net: kijk wat ik heb gekocht! Kan ie gelijk aan!
[ afbeelding ]
Leuk hoor
Ja hier komt er ook geen derde als t aan hem ligt. Ikzelf weet niet of.k t nog wil, maar helemaal nee zeggen kan ik ook nietquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies!
Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerd![]()
Jouw laatste zin is ook mijn instelling, ook al heb ik ook wel last gehad van het één en ander. Door veel te zeggen/denken dat ik zo moe ben, word ik niet minder moe. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de zwangeren die constant kotsmisselijk zijn of anderszins veel ergere klachten hebben dan gemiddeld.
Zijn we iig samen hormonaalquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Fijn om te horen![]()
Voel me altijd zo hormonaaldat k denk laat.maar
Nicequote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef KatyM het volgende:
Over de tour gesproken..
[ afbeelding ]
Leuk hoor
That makes 3 of usquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:
[..]
Zijn we iig samen hormonaal
Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open () in en laat het gebeuren.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:
[..]
Zijn we iig samen hormonaal
Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open () in en laat het gebeuren.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:43 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.
I'm trying to be positive, maar ik vind het moeilijk.
Hij hoort m.gewoon ook echt nietquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:39 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij het
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:46 schreef becky27 het volgende:
[..]![]()
hopelijk is die kloteperiode snel over.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef KatyM het volgende:
Over de tour gesproken..
[ afbeelding ]
Leuk hoor
En nu moet ik huilen, thnx voor je lieve reactie (jij ook, BJquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Och Inca.Je gevoelens heb je en die verdienen een plek. Heb je wel het gevoel dat je er genoeg over kunt praten?
Och lievie.. *knuffel*quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En nu moet ik huilen, thnx voor je lieve reactie (jij ook, BJ)
Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden
/jankverhaal
Mc Ewen komt!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:50 schreef becky27 het volgende:
[..]![]()
In het kader hiervan, ik ga de Avondetappe kijken.
Oh jeetje das wel heftig hoor. Kun je dit bij je vk of huisarts aangeven/ bespreken? Er is nog zo veel verdriet. Zou toch fijn als je dit in real life wel met iemand kan bespreken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden
/jankverhaal
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:
[..]
/jankverhaal
Andermans.placenta's zit.ik ook niet op te wachten neequote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:17 schreef KatyM het volgende:
Euhw god, ik wil net gaan slapen, klik in de laatste foto's van Sam open in het bevallingstopic. Ril. Iehw..
Hier precies zo. N vond de eerste periode ontzettend zwaar en is erg blij dat Lente baby-af is en we een ritme hebben met zn drietjes. Daarom hoeft een tweede van hem ook niet zo nodig.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, precies!
Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
afgezien van dat t per ouder verschilt of je tegen een beetje nachtbraken kunt enzo, verschilt t dan misschien ook per kind?quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:06 schreef Gerberaatje het volgende:
Gek hoe iedereen die eerste periode anders ervaart... Mijn meneer heeft het geen moment zwaar ervaren! Ik alleen de eerste week...
quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoera daar is mijn slijmpropdat stuk had ik best willen missen....
Ik kwam alleen maar even ransbakkenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:13 schreef Incantrix het volgende:
thnx nogmaalsik kom er wel, soms zal ik alleen een beetje klagen over kotsen e.d.
En nu ga ik maar eens slapen denk ik, morgen voor het eerst in 3,5 week weer werken
Truste allen
Hoeft niet hij kan nog aangroeien... Maar ik heb al minimaal 2 cm, ben gestript en het rommelt en ik ben bijna 38 weken... Dus het kan welquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Inca, wat jij hebt meegemaakt kan ik me niet voorstellen. Ook van mij een virtuele knuffel.
Gerb, spannend. Is slijmprop het begin? (sorry beetje zwangerschapsnoob ben ik nog)
Bewaar 'em in een potje!quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh en echt ik geloof dat ik voor het eerst gadeze zwangerschap... Wat een vies gedoe die prop
en hoeveel kan er zitten!! Ieuw (sorry voor de fijne praat zo op de vroege ochtend
)
Begraven en een boompje erop!quote:
Was een idee geweest als het niet zo bloederig wasquote:Op woensdag 4 juli 2012 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Gerberaatje, je kunt het ook op je huid smeren. Is vast net zo goed als van dat slakkenslijm!
Haai Katy
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan natuurlijk alle kanten op, maar het voordeel (als ik het zo mag zeggen) is natuurlijk wel dat je geen baby hebt waar je je bed voor uit moet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en nog een dingetje; ik wil graag eind november naar t concert van Skunk Anansie, maar ik ben 16 oktober uitgerekend. Wat denken jullie, ben ik dan alweer up and running of is het risico te groot dat ik dan nog een wrak ben?
quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:00 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik ga voor de zekerheid de vluchttas maar even afmaken
SpannendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien nog laatste foto? Straks is ze d'r!
![]()
Ik denk dat dat makkelijk kan hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, er lag natuurlijk niet meteen sneeuw in oktober, maar toen regende het continu. Dat ging in december over in iets van 30cm sneeuw.
Ik hoop dit jaar op iets betere weersomstandigheden, dan kan ik er in elk geval met Isabeautje op uit.
Oh en nog een dingetje; ik wil graag eind november naar t concert van Skunk Anansie, maar ik ben 16 oktober uitgerekend. Wat denken jullie, ben ik dan alweer up and running of is het risico te groot dat ik dan nog een wrak ben?
quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:00 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik ga voor de zekerheid de vluchttas maar even afmaken
lol, ik was bang dat er een foto onder de spoiler zat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vries 'm in in een speentuut! Mocht je dan een keizersnee moeten, dan kun je 'm aan stinkerd II geven. Da's goed voor d'r, dan krijgt ze nl direct jouw vagi en -anale bacterien tot zich.quote:
Ik ben toen 23 oktober bevallen, eh 1 december naar een concert geweest. Dat ging lichamelijk helemaal prima. Psychisch niet, maar das dus een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ja, er lag natuurlijk niet meteen sneeuw in oktober, maar toen regende het continu. Dat ging in december over in iets van 30cm sneeuw.
Ik hoop dit jaar op iets betere weersomstandigheden, dan kan ik er in elk geval met Isabeautje op uit.
Ik dacht precies hetzelfde... "ze heeft toch niet het slijm gefotografeerd???"quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
lol, ik was bang dat er een foto onder de spoiler zat.
Ik vond alles behalve t einde veel leuker hoor. Nog niet zo'n dikke buik, gewoon nog overal heen gaan. Ik verveel me toch de ellende thuis. Maagoed ik hebgeen kinderen hier rondlopen dus dat is wat anders.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Ondanks alle ranzigheid enzo, ik heb wel zin om tegen het einde te lopen... Het gaat al onwijs snel natuurlijk, ik zit gewoon al op 12 weken. Wow... Maar gewoon, heerlijk verlof, beetje nestelen, lekker in je coconnetje... Zelf kindjes naar school en van school halen.. Misschien zelfs lekker tussen de middag samen met Jenny eten.. Ik kijk er wel naar uit.
Kiek, that's the spirit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Ondanks alle ranzigheid enzo, ik heb wel zin om tegen het einde te lopen... Het gaat al onwijs snel natuurlijk, ik zit gewoon al op 12 weken. Wow... Maar gewoon, heerlijk verlof, beetje nestelen, lekker in je coconnetje... Zelf kindjes naar school en van school halen.. Misschien zelfs lekker tussen de middag samen met Jenny eten.. Ik kijk er wel naar uit.
Jij en je reputatie schatquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Wat denken jullie slecht over mij en mijn slijmprop![]()
Viel dat niet samen met weer beginnen met werken of zo? Dat vond ik beide keren geloof ik de zwaarste periode.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:11 schreef -Spring het volgende:
Maar na een paar maanden begon ik me erg depri te voelen; het sloop er zomaar in. De kraam bij ons in de straat vermoedde een (lichte) postnatale depressie en nu achteraf vermoed ik dat dat best eens zo geweest zou kunnen zijn (hoewel ik zelf altijd dacht dat de deze direct na de bevalling krijgt). Aan de andere kant zou het ook best de pil kunnen zijn geweest. Daar heb ik me tot een half jaar geleden zo ellendig van gevoeld dat de afspraak met de psych al gepland stond. Sinds ik gestopt ben voel ik me weer kiplekker.
Nee hoor, ik voel me prima juist. Maar bedankt voor je bezorgdheid.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:10 schreef Sorbootje het volgende:
Ik dacht ook dat de prop onder de spoilert zat. En Spring, jij bent ziek.
Misschien moet ik dan toch maar gewoon een kaartje kopen. Even polsen of mijn broer ook gaat
Oh ja, ik vind dat je als versbakken mama gewoon moet re-integreren, ik begon meteen met 32 uur pw, ik zat er bij als een zombie. Misschien dat ik gewoon begin met een maand 2 dagen in de week en dan drie en dan weer fulltime of zo.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Viel dat niet samen met weer beginnen met werken of zo? Dat vond ik beide keren geloof ik de zwaarste periode.
Zou best kunnen. Hoewel ik volgens mij al wel een paar maanden aan het werk was toen het begon.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Viel dat niet samen met weer beginnen met werken of zo? Dat vond ik beide keren geloof ik de zwaarste periode.
Bij mij heeft het ontzwangeren ook eindeloos geduurd. Vreselijk, ik dacht echt dat ik nooit meer helemaal mezelf zou worden. Na ongeveer 2,5 jaar was dat toch gelukkig wel weer het geval.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hoewel ik volgens mij al wel een paar maanden aan het werk was toen het begon.
Maar weer moeten werken vond ik idd erg onwerkelijk. Pas achteraf besefte ik me hoe een vreselijke hormoonfrabriek ik al die tijd was. Pas na een jaar (langer nog) kon ik zeggen dat ik me weer helemaal 'mezelf' voelde (en mee kon draaien in de wereld die 'werken' heet). Dat heeft ook veel invloed gehad en da's eigenlijk nog wel het belangrijkste waar ik bij een eventuele tweede tegeonop zie.
Bij jou was het juist andersom, idd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik zat vanaf minuut ''eén op een roze wolk
Of hetkwam omdat eindelijk die nare zwangerschap voorbij was en ik tegen een prenatale depressie had aangehikt, of omdat de onzekerheid weg was en er eindelijk een gezond kindje was, geen idee. De eerste drie maanden ongeveer van de borstvoeding vond ik wel heftig, maar ondanks dat voelde ik me gewoon blij
En het stomme is dat ik achteraf wel wéét dat ik me zo slecht heb gevoeld tijdens de zwangerschap, maar dat ik me er niets meer bij kan voorstellen hoe ik me voelde. Een ware valkuil voor een tweede zwangerschap.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:22 schreef -Spring het volgende:
[..]
Bij jou was het juist andersom, idd.
De 14e staat!
Ja, stom, hè? Ik kan ook alleen nog verstandelijk herinneren hoe ik me voelde; het gevoel zélf kan ik me niet meer voor de geest halen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het stomme is dat ik achteraf wel wéét dat ik me zo slecht heb gevoeld tijdens de zwangerschap, maar dat ik me er niets meer bij kan voorstellen hoe ik me voelde. Een ware valkuil voor een tweede zwangerschap.
Mooi! Genoteerd!
Ik snap het precies, want dat was ook ongeveer wat ik bedoelde te zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ja, stom, hè? Ik kan ook alleen nog verstandelijk herinneren hoe ik me voelde; het gevoel zélf kan ik me niet meer voor de geest halen.
Slaat nergens op natuurlijk, deze zin, maar je snapt de bedoeling. Hoop ik.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:31 schreef Aventura het volgende:
Het kan ook eigenlijk niet, ik slik de pil en ik slik 'm correct.
Ik heb je verhaal gemist, geloof ik. Was wel verbaasd dat je alweer zwanger was. Je derde was nog later geboren dan de mijne, toch?quote:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:36 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb je verhaal gemist, geloof ik. Was wel verbaasd dat je alweer zwanger was. Je derde was nog later geboren dan de mijne, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
Waar hoort rot voelen bij?quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
Ik zat vorige keer weken te wachten tot Mex eindelijk eens geboren werd en in de kraamweek verlangde ik zo terug naar die rust. Het is zo makkelijk een baby in je buik dragen en daarbuiten moet ie ineens verzorgd worden![]()
Maar hoort rot voelen er niet gewoon bij? Het is gewoon zwaar en die hormonen maken je zo gek, het hoeft toch niet meteen een depressie te zijn?
Bij de kraamtijd? Lijkt me niet?quote:
Met het risico dat jullie doormoe van mijn verhaal worden, wil ik het toch nog een keer vertellen. Als één gebruiker er ook maar baat bij heeft, is dat het wat mij betreft nl al waard.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef mefke79 het volgende:
spring, wat jij zegt over de pil is enorm herkenbaar. Reden om er dus niet meer aan te beginnen. Wij leggen, of beter gezegd hij legt, een knoopje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan hoe allesomvattend die gevoelens zijn en hoe lang ze duren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
Ik zat vorige keer weken te wachten tot Mex eindelijk eens geboren werd en in de kraamweek verlangde ik zo terug naar die rust. Het is zo makkelijk een baby in je buik dragen en daarbuiten moet ie ineens verzorgd worden![]()
Maar hoort rot voelen er niet gewoon bij? Het is gewoon zwaar en die hormonen maken je zo gek, het hoeft toch niet meteen een depressie te zijn?
Je regelmatig rot voelen, of van week 14 tot week 38 onafgebroken rot voelen, is nogal een verschil. Ik was dolblij dat ik nog geen kind had, want ik had er niet goed voor kunnen zorgen. Het kostte me al mijn wilskracht om een beetje te blijven functioneren. Dus nee, dat is niet een beetje rot voelen dat erbij hoort.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:44 schreef Troeta het volgende:
Bij de kraamtijd en erna ja. Of tijdens de zwangerschap al.
Ik voelde me regelmatig rot, maar dat waaide altijd wel weer over.
Pas als je echt niet meer functioneert, jezelf en de baby niet meer goed verzorgd zou ik pas denken aan depressie.
Ik voelde me ook regelmatig rot idd. Of huilerig of labiel door slaaptekort.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:44 schreef Troeta het volgende:
Bij de kraamtijd en erna ja. Of tijdens de zwangerschap al.
Ik voelde me regelmatig rot, maar dat waaide altijd wel weer over.
Pas als je echt niet meer functioneert, jezelf en de baby niet meer goed verzorgd zou ik pas denken aan depressie.
En zo zou ik het zo graag willen voelenquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ik voelde me juist heerlijk tijdens m'n zwangerschap. Echt, ik heb me nog nooit zo sexy, levenslustig, energiek en vol zelfvertrouwen gevoeld als tijdens m'n zwangerschap (op de eerste drie maanden na dan).
Ik zou m'n hele leven wel zwanger willen zijn.
Ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen. Rare dingen, die hormonen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ik voelde me juist heerlijk tijdens m'n zwangerschap. Echt, ik heb me nog nooit zo sexy, levenslustig, energiek en vol zelfvertrouwen gevoeld als tijdens m'n zwangerschap (op de eerste drie maanden na dan).
Precies. Hoewel ik de praktische kant nog goed oppakte, zorgde ik emotioneel stukken minder voor L dan nu. Ik sleepte ons naar buiten, omdat ik wist dat dat goed was, maar daar zag ik zo tegenop, dat ik het een hele dag kon uitstellen en mezelf pas tegen een uur of vijf 's middags zover had om de stap te nemen. Hiernaast kon ik níks van haar hebben en was ik behoorlijk apatisch, vooral in m'n communicatie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:53 schreef Cantare het volgende:
Die "normale" moeheid en onzekerheden zijn, hoe vervelend ook, een feest vergeleken bij echte depressiviteit. Ook al kun je nog functioneren, het is hels.
Dat heb ik bij de vorige 3 zwangerschappen telkens ook zo ervaren het was echt de mooiste tijd uit mijn leven ik liep zowat 12km per dag en zat vol energie. Dus toen we aan een 4 dachten had ik er zo'n zin in kon niet wachten en nu... wat een domper ben alleen maar ziek, vreselijk last van de darmen, kotsen ik word misselijk wakker en heb mazzel als ik de wc haal, hoofdpijn, moe, voel me zo eenzaam.. Als mijn eerdere zwangerschappen zo waren geweest vrees ik dat ik nooit verder dan 2 kinderen was gekomen, wat een dramaquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
Fijn om te horen dat jij nog nooit depressief ben geweest. Dan zou je nl echt het verschil wel kunnen omschrijven.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
Bizar dat dat per zwangerschap zo kan verschillen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de vorige 3 zwangerschappen telkens ook zo ervaren het was echt de mooiste tijd uit mijn leven ik liep zowat 12km per dag en zat vol energie. Dus toen we aan een 4 dachten had ik er zo'n zin in kon niet wachten en nu... wat een domper ben alleen maar ziek, vreselijk last van de darmen, kotsen ik word misselijk wakker en heb mazzel als ik de wc haal, hoofdpijn, moe, voel me zo eenzaam.. Als mijn eerdere zwangerschappen zo waren geweest vrees ik dat ik nooit verder dan 2 kinderen was gekomen, wat een drama
maar in je andere post zeg je dat het er in sloop en het lang duurde voor je echt een depressie herkende?quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:59 schreef -Spring het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat jij nog nooit depressief ben geweest. Dan zou je nl echt het verschil wel kunnen omschrijven.
Ik was bij de eerste 2 ook zo ziek en slecht en vond ik het allemaal niks. Bij de zwangerschap van Matthias was ik ook zo bang dat het weer gebeurde. Da had ik er al 2 lopen en dan zo ziek zijn. Maar helemaal niks. Ja was een weekje ziek maar das was gewoon buikgriep en verkouden tegelijk. Maar verder niks niet spugen of moe. Elke keer ging ik weer met angst naar de vlos. Zou er nog wel wat zittenquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de vorige 3 zwangerschappen telkens ook zo ervaren het was echt de mooiste tijd uit mijn leven ik liep zowat 12km per dag en zat vol energie. Dus toen we aan een 4 dachten had ik er zo'n zin in kon niet wachten en nu... wat een domper ben alleen maar ziek, vreselijk last van de darmen, kotsen ik word misselijk wakker en heb mazzel als ik de wc haal, hoofdpijn, moe, voel me zo eenzaam.. Als mijn eerdere zwangerschappen zo waren geweest vrees ik dat ik nooit verder dan 2 kinderen was gekomen, wat een drama
Ja je gaat er van uit dat het je 3x toch wel weet wat je kan verwachten, heb die vrouwen die overal last van gehad nooit serieus genomen kom ik nu achter, kon mij er natuurlijk ook niet inleven.. En nu, ik heb me denk ik nog nooit zo rot en onbegrepen gevoeld en zo afgesneden van de wereld..quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:04 schreef -Spring het volgende:
[..]
Bizar dat dat per zwangerschap zo kan verschillen.
Dat klopt, de aanloop er naartoe vooral. Je voelt je niet van de ene op de andere dag depressief. Wat ik wel helder had was dat ik me buitenproportioneel rot voelde (ws omdat ik niet goed meer rationeel kon denken) ik heb het echter, toen ik er middenin zat, nooit hardop een depressie genoemd. Zal ook wel met acceptatie te maken hebben gehad. En omdat ik dezelfde houding had als jij destijds: ik voelde me gewoon wat rot, meer niet. Ik vind mezelf nogal snel een aansteller.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
maar in je andere post zeg je dat het er in sloop en het lang duurde voor je echt een depressie herkende?
Dat soort dingen vergeet je ook snel. Als ik nu lees dat iemand steeds zo spugen moet denk ik ook wel eens: Tja hoort erbij. Ik vergeet zelf helemaal dat ik ook 2 keer tot 25 weken de hele dag heb lopen spugen. Dat ik nergens heen durfde omdat ik bang was dat ik onderweg of op plaats van bestemming moest spugen. Dat als ik met de hond moest wandelen ik maken moest dat ik buiten kwam omdat ik anders de lift of trap onder spuugde. En dat ik blij was dat het pad waar ik langs liep dan allemaal bosjes aan de zijkant had. Maar dat zijn echt dingen waar ik goed an terug moet denken omdat dat gewoon verdrongen is zeg maar!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:09 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ja je gaat er van uit dat het je 3x toch wel weet wat je kan verwachten, heb die vrouwen die overal last van gehad nooit serieus genomen kom ik nu achter, kon mij er natuurlijk ook niet inleven.. En nu, ik heb me denk ik nog nooit zo rot en onbegrepen gevoeld en zo afgesneden van de wereld..
Ik vind het nog steeds moeilijk om het een depressie te noemen, terwijl ik in mijn hart wel weet dat het zo was.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat klopt, de aanloop er naartoe vooral. Je voelt je niet van de ene op de andere dag depressief. Wat ik wel helder had was dat ik me buitenproportioneel rot voelde (ws omdat ik niet goed meer rationeel kon denken) ik heb het echter, toen ik er middenin zat, nooit hardop een depressie genoemd. Zal ook wel met acceptatie te maken hebebn gehad.
Dat heb ik nu, lange boswandelingen durf ik niet meer aan terwijl we 1min van het bos wonen blijf ik voor de deur, heb een eigen praktijk maar heb de laatste 2wk alle afspraken die langer dan 1u duren verzet en de afspraken die ik heb dan moet ik mij er echt doorheen praten in mijn hoofd met een kotszakje in mijn zak voor geval van nood. Naar de winkel loop ik ook niet meer is 15min en ben bang dta het mis gaat. Morgen moet ik om 8:30 in Deventer zijn voor een imr opleiding die ik ernaast doe en ik zie er zo tegen op... je wereld lijkt ineens heel klein..quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:14 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat soort dingen vergeet je ook snel. Als ik nu lees dat iemand steeds zo spugen moet denk ik ook wel eens: Tja hoort erbij. Ik vergeet zelf helemaal dat ik ook 2 keer tot 25 weken de hele dag heb lopen spugen. Dat ik nergens heen durfde omdat ik bang was dat ik onderweg of op plaats van bestemming moest spugen. Dat als ik met de hond moest wandelen ik maken moest dat ik buiten kwam omdat ik anders de lift of trap onder spuugde. En dat ik blij was dat het pad waar ik langs liep dan allemaal bosjes aan de zijkant had. Maar dat zijn echt dingen waar ik goed an terug moet denken omdat dat gewoon verdrongen is zeg maar!
Dat dusquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toch zou ik het zo weer doen!![]()
Enige angst die ik nu nog heb is wat de gevolgen gaan zijn voor de verzakking die ik heb na de bevalling van Eva. Maar dat weten we pas als er een tweede is. Dus dat zien we dan wel.
En ik wil Inca een hele dikkegeven. Ik heb echt met een brok in mijn keel je stukje zitten lezen. Ik kan het me zo goed indenken hoe je je voelt.
Ja precies. Even snel naar de winkel deed ik ook niet meer. Want de winkel stonk en daar moest ik zeker van spugen. Enige wat ik echt wel deed was Mikael naar de psz brengen. Dan daar snel spugen op de wc en snel weer naar huis. Maar gelukkig nu geen last van. En daarom was ik weer vergeten hoe kut dat is!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:19 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Dat heb ik nu, lange boswandelingen durf ik niet meer aan terwijl we 1min van het bos wonen blijf ik voor de deur, heb een eigen praktijk maar heb de laatste 2wk alle afspraken die langer dan 1u duren verzet en de afspraken die ik heb dan moet ik mij er echt doorheen praten in mijn hoofd met een kotszakje in mijn zak voor geval van nood. Naar de winkel loop ik ook niet meer is 15min en ben bang dta het mis gaat. Morgen moet ik om 8:30 in Deventer zijn voor een imr opleiding die ik ernaast doe en ik zie er zo tegen op... je wereld lijkt ineens heel klein..
Dat en dan wordt er ook in dit topic geroepen dat het allemaal zo negatief is. Maar juist voor mensen die het ook echt zo ervaren is het juist een uitlaatklep dat je even kunt spuien... Want in real life is het gewoon niet geaccepteerd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:46 schreef Skoap het volgende:
wat "fijn" om al die eerlijke verhalen van iedereen te lezen
Ik zou wel op iedereen willen reageren, maar ik zit op mijn werk en heb daar helaas de tijd niet voor.
Ik kan wel kort over mezelf vertellen, dat ik maandag nog een gesprek met de VK heb gehad over hoe ik zwanger zijn ervaarde. En ik vind er gewoon niks aanEn ik mag echt niet klagen. Ik heb nergens last van.. Maar ik heb gewoon helemaal geen zin om zwanger te zijn. Ik wil heel graag een kindje natuurlijk, maar die hele zwangerschap zou ik wel over willen slaan
En toen zei ze dus heel lief dat ik echt niet de enige ben en dat er echt heel veel vrouwen zijn die zoiets denken, maar dat het gewoon "not done" is er eerlijk over te zijn. Overal wordt gedaan alsof je de hele zwangerschap de gelukkigste vrouw van de wereld moet zijn...
Dat dus!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef Cantare het volgende:
Ik vind je hart luchten over dat je er niet van kunt genieten wel iets heel anders dan elke morgen komen melden hoe weinig uren je geslapen hebt of wat voor kuts je werkgever nu weer heeft gezegd of dat je man geen zin had om de vloer te dweilen. Het eerste is wat mij betreft even herkenning zoeken, het tweede dagboekvoer.
Maar mss is het lastig om uit te spreken en besef je nog niet helemaal dat je er niet van kunt genieten. En uit het zich in eerste instantie in mopperen over de niet-gedweilde vloer.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef Cantare het volgende:
Ik vind je hart luchten over dat je er niet van kunt genieten wel iets heel anders dan elke morgen komen melden hoe weinig uren je geslapen hebt of wat voor kuts je werkgever nu weer heeft gezegd of dat je man geen zin had om de vloer te dweilen. Het eerste is wat mij betreft even herkenning zoeken, het tweede dagboekvoer.
Oh eensch!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef Cantare het volgende:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig heb ik gister avond de vloer nog gedweild...
Ok ok offtopic... Ik heb gewoon 2 stofzuigers... 1 voor beneden en 1 voor boven, zodat ik niet hoef te slepen ermee...quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]![]()
Mn stofzuiger staat op zolder
Dus nu kan ik niet stofzuigen, maar wel doordat de man des huizes de hele zolder en eerste verdieping gestofzuigd had
Wij hebben een robostofzuiger en vanavond breng ik m'n hele strijkellende (28 blousen/overhemden) naar een meisje verderop. Da's pas snobistisch, elitair en lui (volgens N. dan).quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok ok offtopic... Ik heb gewoon 2 stofzuigers... 1 voor beneden en 1 voor boven, zodat ik niet hoef te slepen ermee...
Lui wijf, ik ben het.
Ach als ze het leuk vind!!quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wij hebben een robostofzuiger en vanavond breng ik m'n hele strijkellende (28 blousen/overhemden) naar een meisje verderop. Da's pas snobistisch, elitair en lui (volgens N. dan).
Als ik zou moeten strijken (ik heb gewoon geen kleding die gestreken moet worden) en ik had centen over om het te laten doen, zou ik het ook doen. God wat haat ik strijken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wij hebben een robostofzuiger en vanavond breng ik m'n hele strijkellende (28 blousen/overhemden) naar een meisje verderop. Da's pas snobistisch, elitair en lui (volgens N. dan).
Die kookt <3quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Dames dames. Stofzuigen, daar heb je toch gewoon een man voor?!
Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet voor hem verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef Cantare het volgende:
Dat dus!quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik zou moeten strijken (ik heb gewoon geen kleding die gestreken moet worden) en ik had centen over om het te laten doen, zou ik het ook doen. God wat haat ik strijken.
Nou ja... Hier staat er dan 1 naast me te glunderen omdat mn buikje groeit... Ik vind het stom.. Waarom? Geen idee, misschien omdat ik bij nummer 2 tot 24 weken helemaal niets aan buik had... En nu wel. En ik vind zwanger zijn niet mooi.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.
Lullig is dat, vooral als je dan zo docu over zwangerschap kijkt samen wn hij gemotioneerd aan het kijken is en af en toe mij zo verliefd aan kijkt en ik alleen maar bezig ben mijn kots in te houden de gehele 2uurquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja... Hier staat er dan 1 naast me te glunderen omdat mn buikje groeit... Ik vind het stom.. Waarom? Geen idee, misschien omdat ik bij nummer 2 tot 24 weken helemaal niets aan buik had... En nu wel. En ik vind zwanger zijn niet mooi.
Dan moet ze het nog leuk vinden. Voor 20 euro ging ik nog niet strijkenquote:
+1! ik haat het echt intens en ik ben er ook nog eens heel slecht in.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:26 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dan moet ze het nog leuk vinden. Voor 20 euro ging ik nog niet strijken
Klagen is iets anders dan je uitspreken, he? En wel belangrijk om te doen, want je gevoelens wegdrukken is ook niet de bedoeling en werkt uiteindelijk niet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet voor hem verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.
Ik had dat ook toen ze ging strippen, dat deed al pijn en dan in combi met misselijkheid. Blegh. Je krijgt het heet, zweten, misselijk, blegh. Ik hou in t ziekenhuis die rugsteun omhoog hoor, hopelijk kan dat gewoon.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteren hadden we weer een haptonomie sessie. Op een gegeven moment "moest" ik op de bank liggen, zodat we aan m'n buik konden gaan voelen. Ik had een kussentje onder mijn rechterbil, wat tot nu toe altijd afdoende hielp om te voorkomen dat ik duizelig werd (vena cava gedoetje), maar gisteren hielp het dus niet meer. Ik werd helemaal duizelig en voelde me heel erg naar. Wat een akelig rotgevoel. Verder was het weer een mooie sessie.
Vanavond de "gewone" zwangerschapscursus. Best hard werken, dat zwanger zijn.
Hier had k t in t ziekenhuis ook met rugsteun iets omhoog. Merk ook dat,bij een harder bed/bank het sneller opkomt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:38 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ik had dat ook toen ze ging strippen, dat deed al pijn en dan in combi met misselijkheid. Blegh. Je krijgt het heet, zweten, misselijk, blegh. Ik hou in t ziekenhuis die rugsteun omhoog hoor, hopelijk kan dat gewoon.
Nou je hebt meer gemoeg te melden voor je blog in ieder geval!
Hoop eerlijke verhalen over de eerste weken met baby, voor mij volgende week.
Ditquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dit
Naast de pijn & veel niet meer kunnen, voelde ik me vrolijker, gelukkiger enz enz. Bijna geen last van hormonen & negativiteit.
Mensen in m'n omgeving en ook in het ziekenhuis vonden me ondanks alles vrolijk en positief.
Nu valt het wel weer mee met de hormonen maar pff.. Ik voelde me best negatief, over mezelf, en soms sacherijnig om niks..![]()
KatyMHelaas ben je op zo'n moment ook misschien niet mondig genoeg.. Plus geen ervaring.. Als een kraammevrouw me echt niet bevalt en me echt niet helpt, dan kan ze net zo goed weg blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ik vond mijn eerste hulp gewoon echt vervelend... En ze rookte.. Dat geef ik bij de intake al aan.. Roken prima, maar niet bij mij in haar werktijd. Niet op het balkon, niet even buiten voor de deur, gewoon niet. Vervolgens met je vieze gele handen aan mijn schone verse baby. Bah. En het stinkt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:19 schreef MeNicole2 het volgende:
En vooral bij een eerste weet je ook niet wat je kan en mag verwachten van een kraamhulp.
Nee maar wel kramp... plus dus dat rare vruchtzakje. Bedankt allemaalquote:
Hmz... Kramp heb ik ook nog steeds wel bij vlagen... Ik denk niet dat dat veel hoeft te zeggen. En een rare vorm, dat kan toch prima bijtrekken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:24 schreef Fieder het volgende:
[..]
Nee maar wel kramp... plus dus dat rare vruchtzakje. Bedankt allemaal![]()
Symptomen let ik niet meer op, die hebben me vorige keer ook bedrogen, volop kotsen, zere tieten terwijl t al n week mis was.
Gewoon bij zo'n bureau waar er meerderen zijn aangesloten.. Als het echt echt niet bevalt en jullie kunnen het echt niet vinden, dan is het een telefoontje naar het hoofdbureau, of er misschien iemand anders is.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:24 schreef Zoë23 het volgende:
Nee precies.
Deze kraamhulp werd ons aangeraden door de vk, deze had sinds dit jaar zelf een bureau opgestart. Daardoor dachten we dat het wel goed zou zijn + een gesprek met dr gehad. Maargoed in 8dagen leer je pas echt de kraamhulp kennen
Volgende keer (als die er komt) gaan we ons er zeker meer in verdiepen
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond mijn eerste hulp gewoon echt vervelend... En ze rookte.. Dat geef ik bij de intake al aan.. Roken prima, maar niet bij mij in haar werktijd. Niet op het balkon, niet even buiten voor de deur, gewoon niet. Vervolgens met je vieze gele handen aan mijn schone verse baby. Bah. En het stinkt.
En ze schreef echt alles op wat ze deed, van was vouwen aan toe.. Echt.. Koop je eigen dagboek en laat mijn kraamboek een beetje gezellig.
De 2e!!!! Oh wat een leuk mens was dat. Die verwende me echt, ging mn boterhammen smeren, vroeg 1000x of ik wat wilde of nodig had. En heerlijk uren mee op de bank gehangen, lekker kletsen.. Ik wil die nog een keer.
Ja dat was heerlijk. De 2e vroeg ook op een gegeven moment of ik wat rustiger wilde doen, want anders kon zij niets doen... En dat was precies wat ze zo leuk vond aan haar werk, voor mensen zorgen..quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:27 schreef Zoë23 het volgende:
[..]die van mij rookte ook. Bah
StondenEn ik buiten eventjes lief bij elkaar, kwam ze ook buiten staan (mooi moment om te roken!
) ik voelde me thuis zo opgesloten met dat mens, buiten met
was echt even ons moment.. Maar helaas
![]()
Die 2e.. Dat klinkt beter
ja precies..quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon bij zo'n bureau waar er meerderen zijn aangesloten.. Als het echt echt niet bevalt en jullie kunnen het echt niet vinden, dan is het een telefoontje naar het hoofdbureau, of er misschien iemand anders is.
Nou... Ik heb juist zoiets, als er beginnend iemand is, laat maar komen. Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik na 2 dagen gewoon weer online ben...quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:28 schreef freecell het volgende:
Hier de eerste keer een heel lieve kraamhulp die heel goed voor mij zorgde, maar het huishouden een beetje vergat.
De tweede keer de liefste ooitFantastisch mens en het huis werd ook nog schoon
Die willen we nu weer en als dat niet kan iig iemand die van aanpakken weet. Handig met kleuter, peuter en baby
Ik pies altijd onder de douche.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:30 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, op de wc met water gieten lukte mij dus niet. Ik pieste gewoon onder de douche, met de slang erop.
Oh, dat zou hier al mis gaan bij het punt, baby pakken.. Afblijven! Mij!quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef MeNicole2 het volgende:
Onze tweede wilde dat ik verplicht van 12:30 tot 15:00 ging rusten. Werd er gek van. Voelde me goed, was lekker met mijn vriendin aan het kletsen op het kraambed, baby erbij, beetje teuten enzo. Komt ze binnen, pakt baby stuurt vriendin naar huis, trekt de gordijnen dicht en daar lag ik dan. Was te overrompelt om er iets van te zeggen. Pas toen mijn lief erbij wilde komen liggen en dat niet mocht heeft hij er iets van gezegd.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef MeNicole2 het volgende:
Onze tweede wilde dat ik verplicht van 12:30 tot 15:00 ging rusten. Werd er gek van. Voelde me goed, was lekker met mijn vriendin aan het kletsen op het kraambed, baby erbij, beetje teuten enzo. Komt ze binnen, pakt baby stuurt vriendin naar huis, trekt de gordijnen dicht en daar lag ik dan. Was te overrompelt om er iets van te zeggen. Pas toen mijn lief erbij wilde komen liggen en dat niet mocht heeft hij er iets van gezegd.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja was echt een raar mens. Iedere keer als lief en ik aan het knuffelen waren enzo begon ze over voorbehoedsmiddelen![]()
Niet onterecht blijkt?quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja was echt een raar mens. Iedere keer als lief en ik aan het knuffelen waren enzo begon ze over voorbehoedsmiddelen![]()
Haha deze was van Leander. Daar zit Matthias nog tussen. Zal na deze zwangerschap bij elke knuffel er een condoom om heen doenquote:
Ik gooi zelfs geen onderbroeken meer samen in de was.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha deze was van Leander. Daar zit Matthias nog tussen. Zal na deze zwangerschap bij elke knuffel er een condoom om heen doen
Ik durf dat nooit, ben altijd bang dat iemand dat ruiktquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:16 schreef -Spring het volgende:
[..]
Als ik er al ondersta sowieso. Maar ik ga overdag niet speciaal naar de douche om te piesen.
Huh? Boeie?quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik durf dat nooit, ben altijd bang dat iemand dat ruikt
Ja wast daarna je haren en je lijf dus dan overheerst de zeep welquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Ik durf dat nooit, ben altijd bang dat iemand dat ruikt
J. klaagt erover..quote:
Stinkt jouw plas zo dan? Dan moet je meer drinken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |