abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113736293
Zwangerschap & geboorte

26 juni: KatyM (jongetje)

21 juli: Gerberaatje (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113736318
Waar we dus positief zijn.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:19:28 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736325
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Doe niet zo negatief, joh.
Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met een :') te vragen wie ik dan wel niet ben.
pi_113736365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef Kersjes het volgende:
Die adrenaline-rush, dat overweldigende gevoel van LIEFDE als je je baby voor het eerst in je armen hebt O+ O+ O+ O+ O+
Ik kan er weer om janken nu :')
Oohw ik kijk zo naar dat moment uit, dat ik hem eindelijk kan vasthouden O+ O+ O+. Bijna, nog eventjes O+.
pi_113736386
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar de nadruk hier ligt wel érg op kotsen, vermoeidheid, slecht slapen, je slecht voelen, horrorverhalen, hormonen, etc.
Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.

Een ieder heeft haar eigen zwangerschap en haar eigen bevalling. Wat er ook gebeurt, het staat vast dat het een bijzondere ervaring wordt. Waarom denk je dat zoveel moeders hier terug blijven komen? Om het een klein beetje te herbeleven. De ranzigheden horen erbij. Je mag er anders ook nooit over praten. Krijg je kraambezoek, willen ze de details niet horen. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113736404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met een :') te vragen wie ik dan wel niet ben.
Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?

Echt
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:21:20 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736433
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?

Echt
Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!
pi_113736456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:21 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!
Zo ben ik.
pi_113736492
:D
Gaan we rellen O+

En ik wilde net gaan slapen ;(
pi_113736499
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:16 schreef mignonne het volgende: [..] nergens voor nodig :)
Hoe vaak komt het voor, schat je?

Ik vond het zó vreselijk gênant. Het werd ook niet snel genoeg opgeruimd naar mn zin. Dus ik bleef er maar übergegeneerd naar wijzen en zeggen dat het weg moest omdat het zo stonk, vond ik.

Ik was eigenlijk de enige die er aandacht aan besteedde. Volgens N stelde het ook nauwelijks iets voor.
pi_113736525
Oh heerlijk, eerst horror nu comedy/drama! *popcornpakt
pi_113736530
Ik vind t ook fijn om de ellende te horen hoor, dan weet je ook dat je niet de enige bent die bijvoorbeeld alles onderschijt O+.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 22:22:52 #13
13368 NiGeLaToR
pi_113736531
Hi (vooral) dames! Lurk nog bijna dagelijks mee met jullie, maar lukt niet altijd om te reageren. Een enkeling kan zich wellicht nog herinneren dat de VK een week of 3,5 geleden in ene begon te miepen over zwangerschapsdiabetes. Afgelopen vrijdag onderzoek, maandag uitslag, nou in de vertste verte niet in de buurt van suikerziekte waarden. Weer even gedoe om nix, maar wel een 30 weken echo over een week of wat :)

Dus, van die dingen he.. :) enfin, ik lurk weer lekker verder, post natuurlijk weer echo plaatje als dat allemaal achter de rug is.

Edit; wel lief blijven doen he!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:23:32 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.

Een ieder heeft haar eigen zwangerschap en haar eigen bevalling. Wat er ook gebeurt, het staat vast dat het een bijzondere ervaring wordt. Waarom denk je dat zoveel moeders hier terug blijven komen? Om het een klein beetje te herbeleven. De ranzigheden horen erbij. Je mag er anders ook nooit over praten. Krijg je kraambezoek, willen ze de details niet horen. }:|
Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
pi_113736577
Elmo... :D Jij nog goeie KS ellende als toevoeging?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113736617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat. :+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:25 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat. :+
Ja, dat zal het misschien ook wel zijn :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:26 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113736669
quote:

[..]

Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.

Edit: wat ik dus ook geheel logisch vind!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:44 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113736683
ik vind het nog wel meevallen. Zelfs de kotsverhalen worden hier vermakelijk gebracht.

En ja, ik lurk ook nog steeds mee :@
pi_113736687
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.

Of lees ik dat topic soms ook door een roze bril? :')
pi_113736711
Lijnloos :o oooh wat erg :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedenk me net dat die zetpillen die je kunt krijgen ook onmeunig groot zijn, weet nog dat k daar ook dafuq? van dacht :')
:)
pi_113736731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Sorry, het was een grapje idd.

Moet wel zeggen, en dan heb ik het enkel over de 'horrorverhalen' in het vorige topic, dat ik er weinig negatiefs aanvindt. Af en toe ff lekker de ranzigheden spuien moet kunnen, wmb. Dat zijn enkel de lichamelijke ongemakken die, zo wordt benadrukt, niets afdoen aan het emotionele genot.
pi_113736789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat! *O*

;) :*.
pi_113736818
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.

Nee hoor, daar zit ik regelmatig met tranen in de ogen mee te lezen. O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:39 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113736826
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat! *O*

;) :*.
Hihi, thanks :P
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:51 #26
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113736838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Lamb29 het volgende:
Elmo... :D Jij nog goeie KS ellende als toevoeging?
Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'
Wat KS ellende betreft, op het moment dat Tirza er uit was, begon ik te hyperventileren, zag ik m'n meisje 2 seconde en weg was ze, en brabo moest mee. ;( Ja, daar lig je dan he. :+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_113736844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dus
Wat ik soms wel jammer vind ;)

Maar goed, nog een paar weekjes
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:28:07 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736848
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, dat vind ik ook een mooi topic :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:28:21 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113736860
Ik vind het aantal terminaal zwangeren op dit moment juist enorm meevallen.
pi_113736914
Ik vind het juist een lekker nuchter topic, ook gewoon fijn om alle ellende te horen en herkenning te vinden. Ik ben de eerste van mijn vriendinnen die bevallen is dus niemand om de ranzige details mee te delen :P

Het bevallingsverhalentopic lees ik altijd met veel ontroering. Bevallingsverhalen blijven me bijzonder intrigeren.
pi_113736989
Ah, ik lees nu dat je niet enkel je bevallingverhalen bedoelt. Verder heb ik niet teruggelezen, dus kan er niets over zeggen.
pi_113737007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het aantal terminaal zwangeren op dit moment juist enorm meevallen.
_O- Hear, hear!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:30:56 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113737015
Ik vond bevallen haske tof/stoer! :7
Van gebroken vliezen naar volledige onsluiting in 6 uur, waarbij ik alleen maar kon staan voorover gebogen over een bed/commode/aanrecht.....maar dan was het te doen.
Daarna twee uur persen en vervolgens ligt je kind met dr ogen naar boven en heb je even later je kind op je buik en een ritssluiting in je onderbuik.

En een buikwond is de hel, maar voor de rest doe ik het zo weer, ik vond het serieus tof, wat een oerkracht en een power zit er dan in je.
En heb helpt volgens mij echt als je niet bang bent, er positief ingaat en meegaat met de weeen.
En het hangen over iets heen hielp bij mij heel goed, zo kon ik het prima opvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 03-07-2012 22:46:07 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:31:29 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737043
quote:

[..]

Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.

Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk :P
pi_113737100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:31 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.

Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk :P
Dat. :)
pi_113737102
Ik probeer nog wel eens met mijn lief over de bevallingen te praten.

Ik: "Hé, weet je nog toen ik de verpleegkundige drie keer onderkotste?"
Hij: :{w

Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"
Hij: "Ik ben de Tour aan het kijken."

Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
Hij: "Ja, dat was echt kut."
pi_113737191
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus
Wat ik soms wel jammer vind ;)

Maar goed, nog een paar weekjes
Had ik ook altijd hoor. :*

Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:09 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113737196
Nou ben ik idd ook wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.. Doe mij ook maar een verdoving met het hechten, alstublieftdankuwel :s)

Lijnloos :o

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef Kyara het volgende:
gewoon je placenta binnen houden. Als ze die in de ok wegpeuteren hechten ze je meteen mee.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:15 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737204
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"

Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
pi_113737214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'
Wat KS ellende betreft, op het moment dat Tirza er uit was, begon ik te hyperventileren, zag ik m'n meisje 2 seconde en weg was ze, en brabo moest mee. ;( Ja, daar lig je dan he. :+
Ohh ja hyperventileren deed ik ook... vanaf dat ik de deuren binnenreed totdat ik op recover lag... Bleh!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:43 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113737235
quote:

[..]

Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerd :7
Jouw laatste zin is ook mijn instelling, ook al heb ik ook wel last gehad van het één en ander. Door veel te zeggen/denken dat ik zo moe ben, word ik niet minder moe. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de zwangeren die constant kotsmisselijk zijn of anderszins veel ergere klachten hebben dan gemiddeld.
pi_113737238
quote:

N vindt het nog steeds de bizarste nacht uit zn leven. En hij heeft al wat bizarre nachten meegemaakt.
pi_113737279
quote:

[..]

Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:36:02 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737316
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
Dat is ook herkenbaar idd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik sommige berichten ook alleen maar scan, en niet eens helemaal lees :@. Heb ook nog maar weinig concentratievermogen over :') maar ik lees alleen de berichtjes van de zwangeren ong. rond mijn week of verder. Ook logisch denk ik, toch?!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:36:10 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113737324
quote:

:D Herkenbaar!
Die van mij begint dan over dat soort dingen als ik met een huilende baby sta of iets aan het koken ben ofzo, waarbij ik mijn aandacht moet houden. O-)
pi_113737390
quote:

Mannen, gotta love them
_O-

Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in :')
En dan hoefde hij er alleen de eerste week s nachts uit he :')
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
pi_113737469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mannen, gotta love them
_O-

Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in :')
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
Ja, precies!

Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
pi_113737484
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:

[..]

Fijn om te horen :D
Voel me altijd zo hormonaal :') dat k denk laat.maar
pi_113737508
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mannen, gotta love them
_O-

Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij het })
pi_113737562
Weet je wat ook leuk is, als je poliklinisch of klinisch bevalt, en je hebt een dwarsbed, dan hangt er aan je eh konteind, tactisch onder je doos een grote vuilniszak. Met een beetje mazzel zit die flink vol met bloed en vruchtwater en pe0p en pies enzo.
En dat je dan je placenta lanceert <3 zo hops met een rotplons die zak in. Omnomnom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113737592
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Enfermera het volgende:
Nou ben ik idd ook wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.. Doe mij ook maar een verdoving met het hechten, alstublieftdankuwel :s)
Nogmaals: bullshit. Thuis word je net zo goed verdoofd voor het hechten. Met precies hetzelfde spul.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:41:08 #52
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.
Ik snap je, ik heb geen van al die 'zware' dingen meegemaakt (was er wel van op de hoogte), wel bevalling van 36 uur, ruggeprik en bijna KS maar afgezien van het poepen heb ik er totaal geen slechte herinneringen aan. Zou het zo weer doen. ;) Ik vond ook de kennismaking met onze dame heul bijzonder, en die adrenaline die je in je lijf hebt, wow.
Maar ik vind dit juist realiteit en geen echt klaagzang.
pi_113737684
Over de tour gesproken..

Heb ik een haske mooi lief eerste pakje gekocht voor onze kleine man.

M'n vriend heul trots net: kijk wat ik heb gekocht! Kan ie gelijk aan!

Leuk hoor :')
pi_113737738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef becky27 het volgende:

Maar ik vind dit juist realiteit en geen echt klaagzang.
Het is in mijn ogen ook geen klaagzang, maar meer een herbeleving. Ik houd er ook van, de ranzigheden bespreken. Dat kan echt alleen met andere moeders. En ja hoor, bij elke meet komt er wel weer een rondje bevallingsverhalen en -ranzigheden langs. c_/
pi_113737809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef KatyM het volgende:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

Haha, superlief!
pi_113737821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies!

Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
Ja hier komt er ook geen derde als t aan hem ligt. Ikzelf weet niet of.k t nog wil, maar helemaal nee zeggen kan ik ook niet :') (en anders neem k die derde in mn 2e leg :+ voorlopig kan ik nog ;))
Maar hier is ie gewoon niet zo'n kleine baby mens. Dat scheelt ook wel.
Maar af en toe denk ik wel :') als ie g over die nachten heeft.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:43:52 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_113737831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerd :7
Jouw laatste zin is ook mijn instelling, ook al heb ik ook wel last gehad van het één en ander. Door veel te zeggen/denken dat ik zo moe ben, word ik niet minder moe. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de zwangeren die constant kotsmisselijk zijn of anderszins veel ergere klachten hebben dan gemiddeld.
Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.

I'm trying to be positive, maar ik vind het moeilijk.
3!
pi_113737857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Fijn om te horen :D
Voel me altijd zo hormonaal :') dat k denk laat.maar
Zijn we iig samen hormonaal :D

Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open ( :+) in en laat het gebeuren.
pi_113737943
quote:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

Nice :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:45:47 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737946
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:

[..]

Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open ( :+) in en laat het gebeuren.
That makes 3 of us ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:46:00 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113737963
en nog een extra note; ook niet om negatief te doen, maar gewoon eerlijk; die roze wolk ervaart ook niet iedereen....(of in ons geval duurde die niet zo lang...).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_113737969
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:

[..]

O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:46:14 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737988
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:43 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.

I'm trying to be positive, maar ik vind het moeilijk.
:*
hopelijk is die kloteperiode snel over.
pi_113738082
Och Inca. :* Je gevoelens heb je en die verdienen een plek. Heb je wel het gevoel dat je er genoeg over kunt praten?
pi_113738098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij het })
Hij hoort m.gewoon ook echt niet :')
zonder babyfoon, met deuren dicht hoor k nog iedere kik en naast me ligt er dan 1 te snurken...
Tegenwoordig maak k m ook wakker.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:48:29 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113738140
en lieve Inca.... ook dat is eerlijk en oprecht. En ik vind het juist moedig dat je dat ook eerlijk kunt zeggen... :*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:48:32 #67
95408 Incantrix
pi_113738144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:46 schreef becky27 het volgende:

[..]

hopelijk is die kloteperiode snel over.
O+

Thnx :* ik hoop het ook, ik ben misselijk zijn echt wel beu! Met Gabriël was het net over aan het gaan toen ik beviel, dus ik heb hoop dat het nu niet lang meer duurt.

Zaterdag heb ik mijn zwangerschap van hem ingehaald :o
3!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:50:15 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113738303
quote:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

O+
In het kader hiervan, ik ga de Avondetappe kijken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:51:21 #69
95408 Incantrix
pi_113738372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Och Inca. :* Je gevoelens heb je en die verdienen een plek. Heb je wel het gevoel dat je er genoeg over kunt praten?
En nu moet ik huilen, thnx voor je lieve reactie (jij ook, BJ O+ ) :*

Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden O+

/jankverhaal
3!
pi_113738420
Ik vond zwanger zijn klote, bevallen (achteraf :+ ) geweldig en ik geniet nu nog steeds O+

Ik ben beide keren niet ingescheurd, had alleen een paar schaafwondjes. Niks meer aan doen, brand alleen zo lekker :X.

En bij Jelte wilde de placenta er niet uit, dus dat wijf (ja echt) pakt m'n flubberbuik in die dikke vuisten van dr en begint me toch in m'n buik om te kneden :o :( *AAAUW!!* Maar hij kwam er wel mee uit. :')

Incantrix, :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113738534
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden O+

/jankverhaal
Och lievie.. *knuffel*
Het is voor jullie ook gewoon zwaar, en dan ben je er ook nog zo beroerd bij ;(

En Gabriël ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113738593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:50 schreef becky27 het volgende:

[..]

O+
In het kader hiervan, ik ga de Avondetappe kijken.
Mc Ewen komt!
pi_113738682
Trixie.... :* en ik huil stiekum een beetje met je mee...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:56:56 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113738688
quote:

[..]

/jankverhaal
Oh jeetje das wel heftig hoor. Kun je dit bij je vk of huisarts aangeven/ bespreken? Er is nog zo veel verdriet. Zou toch fijn als je dit in real life wel met iemand kan bespreken.
pi_113738706
Ahw Inca, sterkte, ik kan weinig nuttigs zeggen maar heb met je te doen :*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:57:26 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113738716
och trix; ik zit ook een brok weg te slikken.... ik weet (gelukkig) niet hoe het voelt; ik kan me alleen een voorstelling maken hoe het moet zijn om je kindje te verliezen. En die gedachte alleen al doet me pijn. En dan lees ik dat intense gemis... :* echt wat hartverscheurend en oneerlijk zijn zulke dingen...

en als we dan toch zo eerlijk zijn allemaal:
Ik heb bij beide meiden geen leuke eerste maanden gehad... en ik vind het eigenlijk nu pas echt leuk worden. :@
pi_113738749
quote:

[..]

/jankverhaal
Tis ook ongelooflijk rot (understatement van t jaar) wat jullie meegemaakt hebben. Kan me voorstellen dat t allemaal gewoon zwaar klote is. Normaal weet je waar je t. oor doet, maar als je al,zo vaak afscheid heb moeten nemen van dat doel is t ook lastig. Ik hoop zo dat je deze pas in december mag ontmoeten!

Lastig te verwoorden, alles.klinkt niet of het de lading echt dekt.ofzo.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:58:47 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113738781
@Inca, het lijkt me ook heel moeilijk, volgens mij zou het pas vreemd zijn als je je niet zo zou voelen. Je hebt nogal niet wat te verstouwen gehad en hormonen helpen volgens mij ook niet mee zo tijdens de zwangerschap nu.

Ik hoop dat je je snel weer iets prettiger voelt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:01:12 #79
95408 Incantrix
pi_113738932
Thnx meiden O+ het komt wel goed hoor, en als ik wil praten is de rouwbegeleidster maar een mailtje weg, maar ik heb nog niet echt nagedacht over contact met haar opnemen. Misschien zal ik dat toch eens doen inderdaad :) denk ook wel at dit een beetje moet slijten ofzo, een plekje moet krijgen. Deze zwangerschap ten opzichte van de vorige gaat tot nu toe natuurlijk ook met elkaar op, maar strakjes ben ik die termijn voorbij en dan is dit kindje er als het goed is nog. Misschien is het dan weer anders :)
3!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:09:16 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_113739458
Trix :*
blijf er over praten, houd je niet groot. Je verdriet en het beu zijn zijn zo logisch en normaal.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113739728
Ik ken alleen het gemis van mijn vader, en dat gemis voelde ik los van de zwangerschap en ook door de zwangerschap en soms wist ik niet of er nou een verband was of niet. Het was ook fijn om soms even niet blij maar gewoon verdrietig te zijn. Precies zoals je schrijft was het onderdeel van het proces om het een plek te geven. Vooral die eerste tijd ontdek je zoveel nieuwe manieren waarop het pijn kan doen.

En dan de nachten, de donkere en stille nachten... Straks zijn die gevuld met een klein baby'tje om vast te houden, te voeden en te troosten. Dan wordt het hopelijk minder donker allemaal, lieve Inca.

dinsdag 3 juli 2012 @ 23:13:37 #82
95408 Incantrix
pi_113739774
O+

thnx nogmaals :) ik kom er wel, soms zal ik alleen een beetje klagen over kotsen e.d. ;)

En nu ga ik maar eens slapen denk ik, morgen voor het eerst in 3,5 week weer werken -O-

Truste allen :*
3!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:13:57 #83
100412 mefke79
komt goed!
pi_113739795
over poep enzo: ik heb van de kraam geeist dat driekus nog voor zijn eerste nacht een washandje over zijn bolleke kreeg, ik vond em zo stinken! Hij rook naar mijn darminhoud die ik vrolijk meegeperst had.

Roze wolken heb ik nooit aan gedaan. Ik haat zwanger zijn, ben een natuurtalent in het niet loslaten van situaties inclusief bevallingen en kan eigenlijk weinig met kindjes onder de drie maanden. Maar ach, ook daar leer je me leven.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 23:15:53 #84
5428 crew  miss_sly
pi_113739939
Och Trixje toch, wat moeilijk lijkt me dat :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113740038
Euhw god, ik wil net gaan slapen, klik in de laatste foto's van Sam open in het bevallingstopic. Ril. Iehw. :{.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:21:21 #86
100412 mefke79
komt goed!
pi_113740328
laten we zeggen dat ik mijn placentafoto's niet snel in dat topic zou zetten, maar an sich zijn het normale foto's. Ik heb ze van beide jongens ook en heb ook uitleg erbij gehad van de vk. Leuk en raar om te zien. Zo klein en zo belangrijk. En, in mijn geval, zo 'op'.
pi_113740557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:17 schreef KatyM het volgende:
Euhw god, ik wil net gaan slapen, klik in de laatste foto's van Sam open in het bevallingstopic. Ril. Iehw. :{.
Andermans.placenta's zit.ik ook niet op te wachten nee :X
Ik heb wel een foto van de mijne, maar das.de.placenta met vliezen waar mijn zoon ingezeten heeft O+
Das anders :')
pi_113740673
Fijn tico dat het beter gaat!

De ranzige verhalen, dames bedankt ik heb me kostelijk vermaakt
maar ai lijnloos dat klinkt niet fijn
en gelukkig zo'n onverwachte vinger niet gehad

inca weltrusten gij dappere lieve vrouw :*
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:32:00 #89
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_113741026
Ik las kotselijk vermaakt :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_113742499
Woooow wat gaan jullie hard :o

Tja, ik zie dit topic als het delen/van me af schrijven/advies krijgen van zowel negatieve als positieve dingen. Hoewel ik van mezelf een enorme positieveling ben .. En ik denk dat het voor anderen niet leuk is om telkens maar negatieve dingen te lezen.

Ik vind dat ik dan ook weinig te klagen heb als je dat vergelijkt met een Fieder en Omeltievo in onzekerheid, een Kersjes die de longen uit haar lijf kotste .. Een Inca waarvan ik me het verdriet en gemis kan voorstellen.

Iedereen zal zo zijn dingetjes hebben en op haar eigen manier ervaren .. Zolang daar respectvol mee omgegaan wordt door anderen zie ik geen problemen :)

Maar die horrorbevallingen etc. en die kotsverhalen laaien eens ind e zoveel tijd weer op ja :D .. Ach ja, als je er geen zin in hebt, gewoon selectief lezen ;)

Deze dame gaat lekker haar mandje opzoeken voor nu, morgen dan echt echt echt aan babykamertje beginnen :) :)
pi_113748926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies!

Hier precies zo. N vond de eerste periode ontzettend zwaar en is erg blij dat Lente baby-af is en we een ritme hebben met zn drietjes. Daarom hoeft een tweede van hem ook niet zo nodig.

Ik vond het ook erg zwaar en kijk bij een eventuele tweede ook niet op alle vlakken uit naar de babytijd. Maar ik heb het er wel voor over. En N voor mij gelukkig.

Nu nog met m trouwen. :P
pi_113748947
Och over negatief gedoe, ik zie het nut niet zo om elke ochtend te gaan vertellen hoe kut mijn nacht was, al maanden. Of hoeveel pijn ik heb, al maanden. Wordt een eentonig verhaal dan en mijn nachten worden er niet beter op en mijn pijn niet minder. Die gaat pas weg na de bevalling ;)

Ik probeer me juist op de 'leukere' dingen te richten houdt het voor mezelf én voor anderen een stuk leuker om te lezen.

En natuurlijk zit ik er ook wel eens helemaal doorheen en dat spui ik dan even. Maar daarin door blijven gaan zorgt er eigk alleen maar voor dat ik erin blijf hangen en dat hoeft voor mij niet zo.

Oh en meld :P ik heb vannacht zoveel gepiest dat ik nu even 4 liter Spa rood ga weg werken tegen de dorst :')
pi_113748954
Gek hoe iedereen die eerste periode anders ervaart... Mijn meneer heeft het geen moment zwaar ervaren! Ik alleen de eerste week...
pi_113749137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 07:06 schreef Gerberaatje het volgende:
Gek hoe iedereen die eerste periode anders ervaart... Mijn meneer heeft het geen moment zwaar ervaren! Ik alleen de eerste week...
afgezien van dat t per ouder verschilt of je tegen een beetje nachtbraken kunt enzo, verschilt t dan misschien ook per kind?
Ik heb de eerste periode van de oudste helemaal niet als zwaar ervaren, mijn meneer ook niet.

De tweede is een ander verhaal. En dat lag niet aan t feit dat ze de tweede is en dat dat sowieso hectischer is. We hebben het eerste jaar met haar beiden toch wel als behoorlijk pittig ervaren.
pi_113749207
Dat zou idd ook wel kunnen.. Ik weet dat ik vooral de eerste week zwaar vond omdat mijn onderkantje :P :') nog zo'n zeer deed van knip en hechtingen en sowieso uitgerekte bekken bodem spieren :P

En verder was muppet zelf ook wel vrij makkelijk en besef ik me nu wel dat dat deze keer heel anders kan gaan...

Nog eventjes :P
pi_113749287
Hoera daar is mijn slijmprop :') dat stuk had ik best willen missen....
pi_113749318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoera daar is mijn slijmprop :') dat stuk had ik best willen missen....
*O* Oh wacht... :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:07:28 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113749338
Hier dus ook zo Mignonne... een huilbaby is gewoon echt pittig. En ik ben heel blij dat mijn baby geen babybaby meer is.

En oe slijmprop spannend!!
pi_113749429
Ik heb best een makkelijke baby (los van de voedingsperikelen), hij huilt niet veel, slaapt 's nachts best goed, dus weinig te klagen. Toch vind ik het ook pittig, ik had me niet kunnen bedenken hoeveel impact een baby heeft op je leven. Even douchen is een uitdaging; afgelopen dagen na de voeding van 7 uur wil hij niet meer slapen. Of ik denk dat hij slaapt, ik stap onder de douche (max. 5 min!!) en als ik eruit kom is hij wakker en hartverscheurend aan het huilen. Maar dan moet ik me nog afdrogen en aankleden. A-relaxed. Ontbijten, zelfde verhaal. Nooit bij stilgestaan, hoe naïef :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113749448
zo goed als terug gelezen. Heerlijk die bevallingsverhalen. had ik zo over mee kunnen praten.

ik vond de eerste maanden ook zwaar, maar dan vooral omdat Yaro niet lekker in zijn vel zat. Je kind 2,5 uur horen krijsen voordat hij eindelijk voor 3 kwartier in slaap viel vonden wij gewoon heel zwaar. Maar heel eerlijk vind ik het nu wel leuker dan de baby tijd. Al hoewel ik daar nu ook wel echt naar kan uitkijken.

Spannend Gerbraatje, weer een stap genomen richting de ontmoeting met je meisje!!!!
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:24:41 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_113749475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 23:13 schreef Incantrix het volgende:
O+

thnx nogmaals :) ik kom er wel, soms zal ik alleen een beetje klagen over kotsen e.d. ;)

En nu ga ik maar eens slapen denk ik, morgen voor het eerst in 3,5 week weer werken -O-

Truste allen :*
Ik kwam alleen maar even ransbakken :9 maar lieve Inca ik luister graag naar je verhaal over Gabriël. Het is me ook een emotionele achtbaan. Blij zijn omdat dit kindje niet hetzelfde heeft als hij voelt vast ook erg dubbel. Maar je bent met hem óók blij, en ook trots. Dat blijkt uit alles wat je post.
En dat begin van de zwangerschapsgedoe, het is haast een Groundhogday-ervaring.
Ik had trouwens een haring fase en salade caprese fase tegelijk in de zwangerschap van middelste. Qua kotsen ook niet euhm, optimaal. ;(

Werkse vandaag! :* blijf je wel een beetje lief voor jezelf?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_113749556
oh ik vergeet inca helemaal. Ik heb niet het kleinste benul wat jij zou moeten voelrn en krijg al een brok in mijn keel. Ik kan je alleen een virtuele knuffel geven na wat er allemaal al gezegd is.
pi_113749608
Oh Inca, wat jij hebt meegemaakt kan ik me niet voorstellen. Ook van mij een virtuele knuffel.

Gerb, spannend. Is slijmprop het begin? (sorry beetje zwangerschapsnoob ben ik nog)
pi_113749639
goedemorgen!

Ik vond de eerste periode met Isabeau ook niet zo geweldig. Acht uur per dag huilen is best veel en er lag veel, erg veel sneeuw en ik kon dus geen kant op. De kinderwagen kreeg ik er niet doorheen geploegd, in de doek durfde ik niet ivm vallen en een rijbewijs heb ik niet. Dus ik zat met een krijsende baby de hele dag binnen. In een dorp waar ik niet echt vriendinnen heb ofzo. Dus nee, geen feestje. Ik vind het nu miljoentriljoen keer leuker. Hoewel ze wel een vreselijk lieve baby was, als ze niet zo huilde. Dat gevoel van wanhoop kan me nog naar de keel vliegen als ik eraan terug denk.
pi_113749653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:36 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Inca, wat jij hebt meegemaakt kan ik me niet voorstellen. Ook van mij een virtuele knuffel.

Gerb, spannend. Is slijmprop het begin? (sorry beetje zwangerschapsnoob ben ik nog)
Hoeft niet hij kan nog aangroeien... Maar ik heb al minimaal 2 cm, ben gestript en het rommelt en ik ben bijna 38 weken... Dus het kan wel :D
pi_113749663
Oh ja, er lag natuurlijk niet meteen sneeuw in oktober, maar toen regende het continu. Dat ging in december over in iets van 30cm sneeuw.

Ik hoop dit jaar op iets betere weersomstandigheden, dan kan ik er in elk geval met Isabeautje op uit.

Oh en nog een dingetje; ik wil graag eind november naar t concert van Skunk Anansie, maar ik ben 16 oktober uitgerekend. Wat denken jullie, ben ik dan alweer up and running of is het risico te groot dat ik dan nog een wrak ben? :D
pi_113749669
Oh en echt ik geloof dat ik voor het eerst ga :r deze zwangerschap... Wat een vies gedoe die prop :o en hoeveel kan er zitten!! Ieuw (sorry voor de fijne praat zo op de vroege ochtend 8-))
pi_113749674
Wacht maar gewoon nog even Gerberaatje. Ik ga komend weekend een weekendje weg en dan kan ik je wat minder goed in de gaten houden.
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:43:25 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113749681
Zit je nou goor te slijmen gerbera?
pi_113749690
Slakkie Slijmspoor in da GerbHouse!
pi_113749693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh en echt ik geloof dat ik voor het eerst ga :r deze zwangerschap... Wat een vies gedoe die prop :o en hoeveel kan er zitten!! Ieuw (sorry voor de fijne praat zo op de vroege ochtend 8-))
Bewaar 'em in een potje! O+
pi_113749702
Inca :*

Ik vond de eerste 6 weken met Sofie verschrikkelijk. Als iemand dr toen mee had willen nemen, had ik zelfs met liefde een tasje ingepakt. Na die 6 weken stopte ik met bv, dat is voor mij toen de redding geweest.
Ik probeer deze keer heel waakzaam te zijn op dat soort gevoelens. Probeer ze voor te zijn en eerder hulp te zoeken.
*poef* nu is het weg
pi_113749748
Dat lijkt me heel moeilijk KJ, ook om dat zelf te signaleren als je er middenin zit. Lijkt me ook iets voor je omgeving om alert op te zijn?
pi_113749759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:44 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

:D :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:48:23 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113749767
quote:

[..]

Begraven en een boompje erop!
pi_113749770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:44 schreef Lijnloos het volgende:
Slakkie Slijmspoor in da GerbHouse!
Nou hiermee kan ik je vastplakken hoor!
pi_113749791
Op het moment had ik het zelf idd niet zo door. Nu achteraf wel. Ik heb met N afgesproken dat we nu eerder aan de bel trekken. Eerder hulp zoeken.
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:49:40 #118
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113749792
Meld!

Even over dat slijm he. Ik had gister ook best wel een ranzige prop met wat bloed. Maar de vk zei maandag, je kan wat slijm verliezen door het strippen, dat is heel normaal. Dus het hoeft die prop niet te zijn natuurlijk..

Vandaag weer beetje slijm. Wat zijn de specs van jouw prop Gerb? :9
pi_113749811
Gerberaatje, je kunt het ook op je huid smeren. Is vast net zo goed als van dat slakkenslijm!

Haai Katy :D
pi_113749822
Doe maar googlen op slijmprop :') dat! Bedenk je wat ingedroogde kleuterlijm qua substantie :') en dan meerdere delen :') (blijft komen zeg maar :r )
pi_113749840
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:50 schreef Sorbootje het volgende:
Gerberaatje, je kunt het ook op je huid smeren. Is vast net zo goed als van dat slakkenslijm!

Haai Katy :D
Was een idee geweest als het niet zo bloederig was :')
pi_113749868
Och het geeft wat kleur op de wangetjes!
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:54:11 #123
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113749869
Morning Sorb :*

Ik weet toch niet of het dan m'n slijmprop was, maar beter wel dan geen slijm zeg ik *)

Hopelijk doet t wat bij je *O*
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:56:58 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113749911
Tis maar goed dat je benen hebt... Anders laat je een spoor achter.
pi_113749978
Ik ga voor de zekerheid de vluchttas maar even afmaken :')

SPOILER
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:03:20 #126
100412 mefke79
komt goed!
pi_113750039
gerb jakkiejakkiebahbah *O*
;)

kj hier was het weten dat die gevoelens op kunnen spelen genoeg om het bij de tweede te voorkomen. We zaten er samen, man en ik, bovenop zeg maar. Dus geen gekloot met borstvoeding, dingen op onze manier en assertief proberen te zijn naar kraam, vk en huisarts. En ik heb zelf het idee dat het ook geholpen heeft dat mijn hormoonbalans sneller op orde kwam omdat ik geen bv gaf en geen pil ging slikken.
Achteraf is wel maar goed dat ik toen niet wist dat Tienus nog maanden zou kloten met voeding en dat hij na zijn eerste verjaardag nog niet door zou slapen, want dan was ik alsnog gillend gek geworden.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:03:58 #127
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_113750052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:42 schreef Sorbootje het volgende:

Oh en nog een dingetje; ik wil graag eind november naar t concert van Skunk Anansie, maar ik ben 16 oktober uitgerekend. Wat denken jullie, ben ik dan alweer up and running of is het risico te groot dat ik dan nog een wrak ben? :D
kan natuurlijk alle kanten op, maar het voordeel (als ik het zo mag zeggen) is natuurlijk wel dat je geen baby hebt waar je je bed voor uit moet.
dus waarschijnlijk ben je misschien wel wat sneller weer fit.
ik ben er zeker wel van bewust dat het natuurlijk ook anders kan uitpakken voor je, dus aan mijn uitspraak kan je geen rechten ontlenen :+

*O* voor de slijmsporen van gerbera spannend

hier verder alles helemaal oke.
net maar even een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo ^O^
heb nog steeds geen idee of ik het nou wil weten of niet, komt wel goed
zondag de babykamer besteld en de wagen, zo leuk om te doen.
zoonlief heeft meegeholpen met kiezen, dus die heeft nu het idee dat hij het echt heeft mogen kiezen helemaal trots en blij verteld hij aan iedereen dat hij de kamer heeft gekozen O+
W
Z
E
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:04:02 #128
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113750053
Ondanks alle ranzigheid enzo, ik heb wel zin om tegen het einde te lopen... Het gaat al onwijs snel natuurlijk, ik zit gewoon al op 12 weken. Wow... Maar gewoon, heerlijk verlof, beetje nestelen, lekker in je coconnetje... Zelf kindjes naar school en van school halen.. Misschien zelfs lekker tussen de middag samen met Jenny eten.. Ik kijk er wel naar uit.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:04:04 #129
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113750054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:00 schreef Gerberaatje het volgende:

SPOILER
Spannend :D Misschien nog laatste foto? Straks is ze d'r! *O*
pi_113750070
Vooral een raar idee dat het misschien dus wel spontaan gebeurd :o

Of niet en dan haal ik straks de inleiddatum nog met gemak :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:05:05 #131
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113750075
quote:
Oh ja, er lag natuurlijk niet meteen sneeuw in oktober, maar toen regende het continu. Dat ging in december over in iets van 30cm sneeuw.

Ik hoop dit jaar op iets betere weersomstandigheden, dan kan ik er in elk geval met Isabeautje op uit.

Ik denk dat dat makkelijk kan hoor...
pi_113750085
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:00 schreef Gerberaatje het volgende:

SPOILER
lol, ik was bang dat er een foto onder de spoiler zat.
pi_113750094
quote:

[..]

Vries 'm in in een speentuut! Mocht je dan een keizersnee moeten, dan kun je 'm aan stinkerd II geven. Da's goed voor d'r, dan krijgt ze nl direct jouw vagi en -anale bacterien tot zich. O+
pi_113750096
:D shit dat had wel een leuke geweest :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:07:13 #135
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113750120
Gerb, woei, doet toch wel iets he, dat strippen... spannund!

Ik vond sowieso het eerste jaar dramatisch, Noortje is zoveel ziek geweest, koemelkallergie, ik denk wel een keer of 8 ooronsteking, longontsteking etc etc. Pas sinds ze anderhalf is gaat het beter. Nu is het gewoon tof.
Maar toch kijk ik weer zo uit naar dit kindje, ontdekken of hij/zij anders is, of hetzelfde als Noortje.
pi_113750122
gatverdegatver Spring.

ff douchen, kind slaapt ineens weer.
pi_113750127
quote:

Ik ben toen 23 oktober bevallen, eh 1 december naar een concert geweest. Dat ging lichamelijk helemaal prima. Psychisch niet, maar das dus een heel ander verhaal.
*poef* nu is het weg
pi_113750129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:05 schreef Troeta het volgende:

[..]

lol, ik was bang dat er een foto onder de spoiler zat.
Ik dacht precies hetzelfde... "ze heeft toch niet het slijm gefotografeerd???"
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:07:35 #139
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113750130
Ja, als t spontaan gaat is helemaal mooi Gerb!

*jaloerse steken verder negeert

Ik hoop het O+

Sonnetje, waar ben je? Je moet je melden! Ohw het is pas 10 over 9 :+.
pi_113750171
Ik dacht ook dat de prop onder de spoilert zat. En Spring, jij bent ziek.

Misschien moet ik dan toch maar gewoon een kaartje kopen. Even polsen of mijn broer ook gaat :D
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:10:53 #141
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113750186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Ondanks alle ranzigheid enzo, ik heb wel zin om tegen het einde te lopen... Het gaat al onwijs snel natuurlijk, ik zit gewoon al op 12 weken. Wow... Maar gewoon, heerlijk verlof, beetje nestelen, lekker in je coconnetje... Zelf kindjes naar school en van school halen.. Misschien zelfs lekker tussen de middag samen met Jenny eten.. Ik kijk er wel naar uit.
Ik vond alles behalve t einde veel leuker hoor. Nog niet zo'n dikke buik, gewoon nog overal heen gaan. Ik verveel me toch de ellende thuis. Maagoed ik hebgeen kinderen hier rondlopen dus dat is wat anders.

Het gaat hard zat, voor je het weet is het zover :)
pi_113750206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:04 schreef Ticootje het volgende:
Kiek, that's the spirit. O+

Ik vond het allereerste begin vrij zwaar (dus echt de eerste week) omdat ik toen door de hechting (die idd zo strak zat dat ik 'm door m'n schaamlip heentrok) nauwelijks kon bewegen.

De weken daarna vond ik juist heerlijk. Ik snapte niet dat mensen een kind als 'zo'n vreselijke verandering ervaren. L sliep de hele dag en ik had zeeen van tijd.

Maar na een paar maanden begon ik me erg depri te voelen; het sloop er zomaar in. De kraam bij ons in de straat vermoedde een (lichte) postnatale depressie en nu achteraf vermoed ik dat dat best eens zo geweest zou kunnen zijn (hoewel ik zelf altijd dacht dat je deze direct na de bevalling krijgt). Aan de andere kant zou het ook best de pil kunnen zijn geweest. Daar heb ik me tot een half jaar geleden zo ellendig van gevoeld dat de afspraak met de psych al gepland stond. Sinds ik gestopt ben voel ik me weer kiplekker.
pi_113750214
Wat denken jullie slecht over mij en mijn slijmprop -O- O-)
pi_113750222
Gerberaatje! *O*
pi_113750230
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Wat denken jullie slecht over mij en mijn slijmprop -O- O-)
Jij en je reputatie schat :*
pi_113750243
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:11 schreef -Spring het volgende:

Maar na een paar maanden begon ik me erg depri te voelen; het sloop er zomaar in. De kraam bij ons in de straat vermoedde een (lichte) postnatale depressie en nu achteraf vermoed ik dat dat best eens zo geweest zou kunnen zijn (hoewel ik zelf altijd dacht dat de deze direct na de bevalling krijgt). Aan de andere kant zou het ook best de pil kunnen zijn geweest. Daar heb ik me tot een half jaar geleden zo ellendig van gevoeld dat de afspraak met de psych al gepland stond. Sinds ik gestopt ben voel ik me weer kiplekker.
Viel dat niet samen met weer beginnen met werken of zo? Dat vond ik beide keren geloof ik de zwaarste periode.
pi_113750247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:10 schreef Sorbootje het volgende:
Ik dacht ook dat de prop onder de spoilert zat. En Spring, jij bent ziek.

Misschien moet ik dan toch maar gewoon een kaartje kopen. Even polsen of mijn broer ook gaat :D
Nee hoor, ik voel me prima juist. Maar bedankt voor je bezorgdheid. O+

En mijn slijmprop was erg mooi, precies als het plaatje. Helemaal doorschijnend met ieniemienie kleine, rode adertjes. Ik was erg trots op m'n lijf toen ik 'm zag. :@
pi_113750265
Ik vond de eerste paar weken juist niet zwaar. Mijn lief was ook thuis en we konden zo beetje afwisselen. Ik voelde me ook zo goed. Ok ik kon minder dan ik wilde maar toch. Vond het pas zwaarder worden toen er ineens minder geslapen werd overdag. Moesten we ineens weer helemaal een ander schema aannemen.
Maar toch. We zijn er wel weer!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113750268
Hier ben ik hoor. Niks aan de hand :D
Ik zat al mee te lezen :P
Was al om 8uur wakker, krijg je.metzo'n kind he :P (hoewel die nog sliep toen)

Enne go gerbera. Die inleiddatum ga je niet redden hoor.
Ik wacht wel op Katy :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:15:24 #150
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113750273
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Viel dat niet samen met weer beginnen met werken of zo? Dat vond ik beide keren geloof ik de zwaarste periode.
Oh ja, ik vind dat je als versbakken mama gewoon moet re-integreren, ik begon meteen met 32 uur pw, ik zat er bij als een zombie. Misschien dat ik gewoon begin met een maand 2 dagen in de week en dan drie en dan weer fulltime of zo.
pi_113750283
Ik vind het wel bijzonder hoor om toch nog te zien, maar na het strippen van maandag (waarbij de gyn zijn hand volledig onder het bloed er weer uittrok :P) zat er nog wel wat denk ik :')

Kan ik vast wennen aan de kraamzuivering :r
pi_113750374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Hoewel ik volgens mij al wel een paar maanden aan het werk was toen het begon.

Maar weer moeten werken vond ik idd erg onwerkelijk. Pas achteraf besefte ik me hoe een vreselijke hormoonfrabriek ik al die tijd was. Pas na een jaar (langer nog) kon ik zeggen dat ik me weer helemaal 'mezelf' voelde (en mee kon draaien in de wereld die 'werken' heet). Dat heeft ook veel invloed gehad en da's eigenlijk nog wel het belangrijkste waar ik bij een eventuele tweede tegeonop zie.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:21:37 #153
5428 crew  miss_sly
pi_113750387
Ik zat vanaf minuut ''eén op een roze wolk O+
Of hetkwam omdat eindelijk die nare zwangerschap voorbij was en ik tegen een prenatale depressie had aangehikt, of omdat de onzekerheid weg was en er eindelijk een gezond kindje was, geen idee. De eerste drie maanden ongeveer van de borstvoeding vond ik wel heftig, maar ondanks dat voelde ik me gewoon blij O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:21:40 #154
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113750390
Ik vond dat strippen echt pijnlijk. Maar goed met een amper verweekte baarmoedermond en een vingertopje ontsluiting is dat misschien niet heel raar. Dat mens is ook nog zo hardhandig als he maar kan.

Ik ga nog heel ff pitten,succes Gerb, mocht het doorzetten :*
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:22:44 #155
5428 crew  miss_sly
pi_113750410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:20 schreef -Spring het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Hoewel ik volgens mij al wel een paar maanden aan het werk was toen het begon.

Maar weer moeten werken vond ik idd erg onwerkelijk. Pas achteraf besefte ik me hoe een vreselijke hormoonfrabriek ik al die tijd was. Pas na een jaar (langer nog) kon ik zeggen dat ik me weer helemaal 'mezelf' voelde (en mee kon draaien in de wereld die 'werken' heet). Dat heeft ook veel invloed gehad en da's eigenlijk nog wel het belangrijkste waar ik bij een eventuele tweede tegeonop zie.
Bij mij heeft het ontzwangeren ook eindeloos geduurd. Vreselijk, ik dacht echt dat ik nooit meer helemaal mezelf zou worden. Na ongeveer 2,5 jaar was dat toch gelukkig wel weer het geval.
pi_113750413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik zat vanaf minuut ''eén op een roze wolk O+
Of hetkwam omdat eindelijk die nare zwangerschap voorbij was en ik tegen een prenatale depressie had aangehikt, of omdat de onzekerheid weg was en er eindelijk een gezond kindje was, geen idee. De eerste drie maanden ongeveer van de borstvoeding vond ik wel heftig, maar ondanks dat voelde ik me gewoon blij O+
Bij jou was het juist andersom, idd. :)

De 14e staat!
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:25:49 #157
5428 crew  miss_sly
pi_113750477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:22 schreef -Spring het volgende:

[..]

Bij jou was het juist andersom, idd. :)

De 14e staat!
En het stomme is dat ik achteraf wel wéét dat ik me zo slecht heb gevoeld tijdens de zwangerschap, maar dat ik me er niets meer bij kan voorstellen hoe ik me voelde. Een ware valkuil voor een tweede zwangerschap.

Mooi! Genoteerd!
  † In Memoriam † woensdag 4 juli 2012 @ 09:26:34 #158
309370 Nanadu
pi_113750492
Jeetje dat zijn nog eens leuke posts om terug te lezen :P _O- Ik zal mijn ervaringen maar achterwege laten na zoveel verhalen ;)

Gerberaatje het zou toch wat zijn als het nu vanzelf gebeurt. Ik hoop het voor je.

Vandaag 36 weken *O* Ben nu in afwachting tot ze langs zijn geweest voor de ctg en dan ga ik samen met mijn dame op weg naar mijn ouders voor de verjaardag van mijn moeder. Beetje afleiding doet een mens vast goed. Ik hoop wel dat ze daar de ventilator aan hebben staan, want dat is waar ik mezelf dan neer plant ;)
pi_113750526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En het stomme is dat ik achteraf wel wéét dat ik me zo slecht heb gevoeld tijdens de zwangerschap, maar dat ik me er niets meer bij kan voorstellen hoe ik me voelde. Een ware valkuil voor een tweede zwangerschap.

Mooi! Genoteerd!
Ja, stom, hè? Ik kan ook alleen nog verstandelijk herinneren hoe ik me voelde; het gevoel zélf kan ik me niet meer voor de geest halen.

Slaat nergens op natuurlijk, deze zin, maar je snapt de bedoeling. Hoop ik. :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:27:53 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_113750533
spring, wat jij zegt over de pil is enorm herkenbaar. Reden om er dus niet meer aan te beginnen. Wij leggen, of beter gezegd hij legt, een knoopje.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:28:44 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113750553
Hormonen in mn lijf is gewoon killing.. Ik ben gewoon mezelf niet. Ik doe het echt niet meer. Geen spiraal, geen minipil niets... Gewoon afbinden die zooi.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:31:08 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113750601
Mijn knul wordt de 19de 1 en ik ben al een paar maanden ontzwangerd. De eerste 5 maanden na de bevalling was ik vooral geestelijk niet in orde. Ik denk dat ik ook depressief was, bij mij uitte zich dat in extreem onzeker zijn, vooral als het op werk aankwam. Niet meer vertrouwen op je eigen oordeel, jezelf niks waard vinden, het 'impostor-syndroom' (waarom zit ik hier, ik kan eigenlijk niks - dat de anderen dat niet merken...), dat soort gevoelens. Gelukkig geen last meer van.

Ik heb vanmorgen trouwens een zwangerschapstest gedaan. Voelde me al dagen misselijk, emotioneel, zweterig..De laatste 2 symptomen herkende ik van mijn vorige zwangerschap, vandaar de test. Ik was best opgelucht toen-ie negatief was. Het kan ook eigenlijk niet, ik slik de pil en ik slik 'm correct.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:32:25 #163
5428 crew  miss_sly
pi_113750627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ja, stom, hè? Ik kan ook alleen nog verstandelijk herinneren hoe ik me voelde; het gevoel zélf kan ik me niet meer voor de geest halen.

Slaat nergens op natuurlijk, deze zin, maar je snapt de bedoeling. Hoop ik. :')
Ik snap het precies, want dat was ook ongeveer wat ik bedoelde te zeggen ;)

Wat dat betreft ben ik dan wel weer blij dat mijn leeftijd voor ons een duidelijke reden is om niet voor een tweede te gaan, want die depressie en de risico's die dat met zich meebrengt, zijn vergeten en daarom gevoelsmatig niet meer aan de orde, terwijl dat wel zo zou moeten zijn.
pi_113750649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:31 schreef Aventura het volgende:

Het kan ook eigenlijk niet, ik slik de pil en ik slik 'm correct.
:P
En dan ook nog slecht zaad :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:34:15 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113750655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Waah, je maakt me bang :P
pi_113750673
Ik zat vorige keer weken te wachten tot Mex eindelijk eens geboren werd en in de kraamweek verlangde ik zo terug naar die rust. Het is zo makkelijk een baby in je buik dragen en daarbuiten moet ie ineens verzorgd worden :P

Maar hoort rot voelen er niet gewoon bij? Het is gewoon zwaar en die hormonen maken je zo gek, het hoeft toch niet meteen een depressie te zijn?
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:36:32 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113750702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En dan ook nog slecht zaad :')
Ik heb je verhaal gemist, geloof ik. Was wel verbaasd dat je alweer zwanger was. Je derde was nog later geboren dan de mijne, toch?
pi_113750717
Oh de kraamweek O+ Daar heb ik zin in!! Dit keer doen we weer de volle aantal uren. Ook ivm de bv die we gaan proberen. Maar die tijd.. Heerlijk. En aan het eind van de week blij zijn dat de kraamhulp weer weg is :P
pi_113750744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb je verhaal gemist, geloof ik. Was wel verbaasd dat je alweer zwanger was. Je derde was nog later geboren dan de mijne, toch?
SPOILER
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:38:49 #170
5428 crew  miss_sly
pi_113750746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
Ik zat vorige keer weken te wachten tot Mex eindelijk eens geboren werd en in de kraamweek verlangde ik zo terug naar die rust. Het is zo makkelijk een baby in je buik dragen en daarbuiten moet ie ineens verzorgd worden :P

Maar hoort rot voelen er niet gewoon bij? Het is gewoon zwaar en die hormonen maken je zo gek, het hoeft toch niet meteen een depressie te zijn?
Waar hoort rot voelen bij?
pi_113750767
Denk niet dat je echt rot voelen erbij hoort als alles goed zit.
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:40:14 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113750770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar hoort rot voelen bij?
Bij de kraamtijd? Lijkt me niet?
Moe, herstellende... Ja.. Maar echt somber en rot voelen, nee. Als je dat hebt lijkt het me verstandig dat je dat aangeeft bij je kraamverplegende...
pi_113750797
Verlof voor bevalling vond ik heerlijk, lekker vanalles doen en erop uit naar familie en vrienden (kreeg vaak de auto van moeder om te gebruiken en voelde me ook prima!)... Kraamweek was ook prima, leuke kraam + veel bezoekjes... geweldig, lekker pronken met mijn meiske... maar week 3-10 vond ik helemaal niks. Ik zat hele dagen alleen thuis met een baby die niet van mijn arm/schoot wilde, dus gedoemd om beetje te hangen voor de tv/pc en geen kant op kunnen en de kraambezoekjes waren toen natuurlijk ook allemaal al geweest of pas 's avonds weer.. . Ergens in de 7e/8e week heb ik ook een keer huilend in de keuken gestaan toen mijn man aanbood eens lekker te koken. Ik wilde alleen maar dat hij effe de baby vasthield/entertainde zodat ik eens wat zelf kon doen... Ik vond het ook geweldig om weer aan het werk te kunnen, effe mijn hersens weer gebruiken!
pi_113750834
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:27 schreef mefke79 het volgende:
spring, wat jij zegt over de pil is enorm herkenbaar. Reden om er dus niet meer aan te beginnen. Wij leggen, of beter gezegd hij legt, een knoopje.
Met het risico dat jullie doormoe van mijn verhaal worden, wil ik het toch nog een keer vertellen. Als één gebruiker er ook maar baat bij heeft, is dat het wat mij betreft nl al waard.

SPOILER
pi_113750849
Bij de kraamtijd en erna ja. Of tijdens de zwangerschap al.
Ik voelde me regelmatig rot, maar dat waaide altijd wel weer over.
Pas als je echt niet meer functioneert, jezelf en de baby niet meer goed verzorgd zou ik pas denken aan depressie.
pi_113750890
Oe gerbera slijmerd!
Overigens ben ik het met je eens over wat je zei qua pijn enzo af en toe spuien...

Tico 12wk gaat snel he!

Kraamtijd hoop dat ik me lichamelijk beter voel maar ik lag voluit op een roze wolk! Helemaal toen ik toch borstvoeding kon blijven geven
ik ben nu heel erg benieuwd hoe het nu zal gaan ook met mini erbij
als het lukt krijgen we dezelfde kraam
pi_113750942
quote:

Ligt eraan hoe allesomvattend die gevoelens zijn en hoe lang ze duren.

Ik voelde me direct na de bevalling 100 x beter dan tijdens de zwangerschap, zowel lichamelijk (ja, ondanks het slagveld!) als psychisch. Ik ben niet echt depressief geweest, maar wel mat, moe, in eencoconnetje, lusteloos, piekerend. En dan de gedachte 'omg, dan heb ik straks ook nog een baby!' Dat dat gevoel direct weg was, was zo heerlijk dat ik op een instant roze wolk terechtkwam en er zeker een jaar op ben blijven zitten. :D

Ik had/heb dit keer wel een oja-gevoel :') maar wat scheelt is dat ik er nu op durf te vertrouwen dat het straks (als de baby er is) een stuk beter gaat. Maar goed, nu dit voor de tweede keer zo voelt, heeft me wel gesterkt in het gevoel dat zwangeren niet mijn hobby is, hoe jammer ik dat ook vind. Ik ben wel een beetje bang dat als ik dat gevoel straks vergeten ben, ik denk dat het wel meeviel en dan toch nog een keertje wil. :') :D
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:48:57 #178
5428 crew  miss_sly
pi_113750956
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:44 schreef Troeta het volgende:
Pas als je echt niet meer functioneert, jezelf en de baby niet meer goed verzorgd zou ik pas denken aan depressie.
Je regelmatig rot voelen, of van week 14 tot week 38 onafgebroken rot voelen, is nogal een verschil. Ik was dolblij dat ik nog geen kind had, want ik had er niet goed voor kunnen zorgen. Het kostte me al mijn wilskracht om een beetje te blijven functioneren. Dus nee, dat is niet een beetje rot voelen dat erbij hoort.

Ow, en zoals ik al zei: het was over zodra ze op mijn borst lag. Roze wolk all over. Ik heb me dus niet rot gevoeld tijdens de kraamtijd.
pi_113750977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:44 schreef Troeta het volgende:
Ik voelde me ook regelmatig rot idd. Of huilerig of labiel door slaaptekort.
En omdat ik ook vond dat dat er gewoon bijhoorde en de echt depressieve gevoelens erin slopen, heeft het zo lang geduurd voordat ik na een tijd pas durfde te erkennen dat er óók sprake was van echt depressieve gevoelens.
pi_113751027
Ik voelde me juist heerlijk tijdens m'n zwangerschap. Echt, ik heb me nog nooit zo sexy, levenslustig, energiek en vol zelfvertrouwen gevoeld als tijdens m'n zwangerschap (op de eerste drie maanden na dan).

Ik zou m'n hele leven wel zwanger willen zijn. O+
pi_113751081
Die "normale" moeheid en onzekerheden zijn, hoe vervelend ook, een feest vergeleken bij echte depressiviteit. Ook al kun je nog functioneren, het is hels.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 09:54:48 #182
5428 crew  miss_sly
pi_113751106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ik voelde me juist heerlijk tijdens m'n zwangerschap. Echt, ik heb me nog nooit zo sexy, levenslustig, energiek en vol zelfvertrouwen gevoeld als tijdens m'n zwangerschap (op de eerste drie maanden na dan).

En zo zou ik het zo graag willen voelen O+ Nog zo'n valkuil: toch nog een keer willen, omdat het deze keer vast anders is. Terwijl je weet dat de kans erg groot is dat je je hetzelfde of nog slechter voelt.
pi_113751109
quote:

Ik kan me daar dus helemaal niks bij voorstellen. Rare dingen, die hormonen. ;) Ergens wel jammer, ik had mijn zwangerschappen ook wel zo willen beleven. Maar goed, je kunt niet alles hebben.
pi_113751153
Zwanger zijn is ook niet echt mijn ding. Maar probeer er deze keer wel echt van te gaan genieten. Is de laatste keer dat het kan!!
pi_113751211
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:53 schreef Cantare het volgende:
Die "normale" moeheid en onzekerheden zijn, hoe vervelend ook, een feest vergeleken bij echte depressiviteit. Ook al kun je nog functioneren, het is hels.
Precies. Hoewel ik de praktische kant nog goed oppakte, zorgde ik emotioneel stukken minder voor L dan nu. Ik sleepte ons naar buiten, omdat ik wist dat dat goed was, maar daar zag ik zo tegenop, dat ik het een hele dag kon uitstellen en mezelf pas tegen een uur of vijf 's middags zover had om de stap te nemen. Hiernaast kon ik níks van haar hebben en was ik behoorlijk apatisch, vooral in m'n communicatie.

Voor de buitenwereld zorgde ik ws dus nog prima voor ons. Ze zagen L immers mooi aangekleed en mij strak in de make-up door het dorp wandelen.
pi_113751245
Wat een heerlijk topic toch met al die ranzigheden O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:02:31 #187
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113751261
quote:

Dat heb ik bij de vorige 3 zwangerschappen telkens ook zo ervaren het was echt de mooiste tijd uit mijn leven ik liep zowat 12km per dag en zat vol energie. Dus toen we aan een 4 dachten had ik er zo'n zin in kon niet wachten en nu... wat een domper ben alleen maar ziek, vreselijk last van de darmen, kotsen ik word misselijk wakker en heb mazzel als ik de wc haal, hoofdpijn, moe, voel me zo eenzaam.. Als mijn eerdere zwangerschappen zo waren geweest vrees ik dat ik nooit verder dan 2 kinderen was gekomen, wat een drama ;(
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_113751290
quote:

Fijn om te horen dat jij nog nooit depressief ben geweest. Dan zou je nl echt het verschil wel kunnen omschrijven.
pi_113751296
Ja precies, als het er zo insluipt lijkt het me echt moeilijk om te herkennen en toe te geven.
Als je je overduidelijk echt heel slecht voelt kan je er misschien wat eerder iets aan doen.

Een vriendin van mij voelde zich juist weer supersupergoed na de bevalling. Ik heb hier wel eens over haar verteld omdat ik het allemaal niet vond kloppen.
Zij ging meteen weer elke week op stap, elke dag wandelen en heeft haar verlof als een vakantie gevierd en ze vond het geloof ik juist weer wat raar dat ik me niet altijd happy voelde.
Maar juist zei zat een half jaar na de bevalling opgenomen, compleet met shocktherapie en isoleercellen, mocht maandenlang niet alleen zijn met haar kindje.

Vandaar dat ik er zo over denk, ik heb door haar even aan mezelf getwijfeld, waarom ik niet zo van kon genieten, maar achteraf was het voor mij gewoon de manier om aan de nieuwe situatie te wennen en er samen goed uit te komen.
pi_113751303
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de vorige 3 zwangerschappen telkens ook zo ervaren het was echt de mooiste tijd uit mijn leven ik liep zowat 12km per dag en zat vol energie. Dus toen we aan een 4 dachten had ik er zo'n zin in kon niet wachten en nu... wat een domper ben alleen maar ziek, vreselijk last van de darmen, kotsen ik word misselijk wakker en heb mazzel als ik de wc haal, hoofdpijn, moe, voel me zo eenzaam.. Als mijn eerdere zwangerschappen zo waren geweest vrees ik dat ik nooit verder dan 2 kinderen was gekomen, wat een drama ;(
Bizar dat dat per zwangerschap zo kan verschillen.
pi_113751326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:59 schreef -Spring het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat jij nog nooit depressief ben geweest. Dan zou je nl echt het verschil wel kunnen omschrijven.
maar in je andere post zeg je dat het er in sloop en het lang duurde voor je echt een depressie herkende?
pi_113751372
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik was bij de eerste 2 ook zo ziek en slecht en vond ik het allemaal niks. Bij de zwangerschap van Matthias was ik ook zo bang dat het weer gebeurde. Da had ik er al 2 lopen en dan zo ziek zijn. Maar helemaal niks. Ja was een weekje ziek maar das was gewoon buikgriep en verkouden tegelijk. Maar verder niks niet spugen of moe. Elke keer ging ik weer met angst naar de vlos. Zou er nog wel wat zitten :o
En nu ook weer niks. Ja iets meer moe dan normaal maar mijn lichaam heeft niet eens de kans gehad om te ontzwangeren. Dus dat is ook niet raar.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:09:01 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113751409
Wat een heftige verhalen allemaal.

Nog even dan hoe het ook kan:

Hier niet echt een kraamweek gehad want ziekenhuisopnamen van Midas. Eenmaal thuis ging alles van een leien dakje. Roze wolk was duidelijk aanwezig en eigenlijk zit ik daar nog steeds op. Het ging en gaat allemaal zo natuurlijk. Tuurlijk is het soms ook wel eens heftig maar maar roze wolk overheerst. Het moment om weer te gaan werken vond ik vreselijk. Ontzwangerd? Geen idee, nog niet helemaal waarschijnlijk als je de 9 maanden op, 9 maanden af aanhoudt. Ik heb echter nog nooit zo lekker in mijn vel gezeten als nu, ondanks teveel kilo's en blubberbuik.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:09:26 #194
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113751418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:04 schreef -Spring het volgende:

[..]

Bizar dat dat per zwangerschap zo kan verschillen.
Ja je gaat er van uit dat het je 3x toch wel weet wat je kan verwachten, heb die vrouwen die overal last van gehad nooit serieus genomen kom ik nu achter, kon mij er natuurlijk ook niet inleven.. En nu, ik heb me denk ik nog nooit zo rot en onbegrepen gevoeld en zo afgesneden van de wereld..
pi_113751511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:05 schreef Troeta het volgende:

[..]

maar in je andere post zeg je dat het er in sloop en het lang duurde voor je echt een depressie herkende?
Dat klopt, de aanloop er naartoe vooral. Je voelt je niet van de ene op de andere dag depressief. Wat ik wel helder had was dat ik me buitenproportioneel rot voelde (ws omdat ik niet goed meer rationeel kon denken) ik heb het echter, toen ik er middenin zat, nooit hardop een depressie genoemd. Zal ook wel met acceptatie te maken hebben gehad. En omdat ik dezelfde houding had als jij destijds: ik voelde me gewoon wat rot, meer niet. Ik vind mezelf nogal snel een aansteller.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Spring op 04-07-2012 10:20:00 ]
pi_113751566
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:09 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ja je gaat er van uit dat het je 3x toch wel weet wat je kan verwachten, heb die vrouwen die overal last van gehad nooit serieus genomen kom ik nu achter, kon mij er natuurlijk ook niet inleven.. En nu, ik heb me denk ik nog nooit zo rot en onbegrepen gevoeld en zo afgesneden van de wereld..
Dat soort dingen vergeet je ook snel. Als ik nu lees dat iemand steeds zo spugen moet denk ik ook wel eens: Tja hoort erbij. Ik vergeet zelf helemaal dat ik ook 2 keer tot 25 weken de hele dag heb lopen spugen. Dat ik nergens heen durfde omdat ik bang was dat ik onderweg of op plaats van bestemming moest spugen. Dat als ik met de hond moest wandelen ik maken moest dat ik buiten kwam omdat ik anders de lift of trap onder spuugde. En dat ik blij was dat het pad waar ik langs liep dan allemaal bosjes aan de zijkant had. Maar dat zijn echt dingen waar ik goed an terug moet denken omdat dat gewoon verdrongen is zeg maar!
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 10:19:17 #197
5428 crew  miss_sly
pi_113751702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat klopt, de aanloop er naartoe vooral. Je voelt je niet van de ene op de andere dag depressief. Wat ik wel helder had was dat ik me buitenproportioneel rot voelde (ws omdat ik niet goed meer rationeel kon denken) ik heb het echter, toen ik er middenin zat, nooit hardop een depressie genoemd. Zal ook wel met acceptatie te maken hebebn gehad.
Ik vind het nog steeds moeilijk om het een depressie te noemen, terwijl ik in mijn hart wel weet dat het zo was.

Bij mij was het wel echt van de ene op de andere dag. De ene dag brcht ik B weg naar Schiphol, niets aan de hand, de volgende dag werd ik depressief wakker.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:19:22 #198
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113751704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:14 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat soort dingen vergeet je ook snel. Als ik nu lees dat iemand steeds zo spugen moet denk ik ook wel eens: Tja hoort erbij. Ik vergeet zelf helemaal dat ik ook 2 keer tot 25 weken de hele dag heb lopen spugen. Dat ik nergens heen durfde omdat ik bang was dat ik onderweg of op plaats van bestemming moest spugen. Dat als ik met de hond moest wandelen ik maken moest dat ik buiten kwam omdat ik anders de lift of trap onder spuugde. En dat ik blij was dat het pad waar ik langs liep dan allemaal bosjes aan de zijkant had. Maar dat zijn echt dingen waar ik goed an terug moet denken omdat dat gewoon verdrongen is zeg maar!
Dat heb ik nu, lange boswandelingen durf ik niet meer aan terwijl we 1min van het bos wonen blijf ik voor de deur, heb een eigen praktijk maar heb de laatste 2wk alle afspraken die langer dan 1u duren verzet en de afspraken die ik heb dan moet ik mij er echt doorheen praten in mijn hoofd met een kotszakje in mijn zak voor geval van nood. Naar de winkel loop ik ook niet meer is 15min en ben bang dta het mis gaat. Morgen moet ik om 8:30 in Deventer zijn voor een imr opleiding die ik ernaast doe en ik zie er zo tegen op... je wereld lijkt ineens heel klein..
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:19:25 #199
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113751705
spring ik ben blij, maar ook een beetje bang door wat jij schrijft.... want ik denk/ of weet haast wel zeker dat ik datzelfde gevoel ook heb gehad, en soms nog wel heb.
Vooral het leven naar de rustmomenten, de meiden op bed, ff niets. En altijd moe moe moe moe moe moe moe moe moe....ook ik doe en deed gewoon door, ik ga ook de deur uit met de meiden, probeer het leuk te hebben, probeer leuke dingen te ondernemen, maar soms valt me dat nog steeds zwaar....
gelukkig gaat het nu wel steeds beter...
pi_113751790
quote:

Dat dus :Y
SPOILER
En toch zou ik het zo weer doen! O+

Enige angst die ik nu nog heb is wat de gevolgen gaan zijn voor de verzakking die ik heb na de bevalling van Eva. Maar dat weten we pas als er een tweede is. Dus dat zien we dan wel.

En ik wil Inca een hele dikke :* geven. Ik heb echt met een brok in mijn keel je stukje zitten lezen. Ik kan het me zo goed indenken hoe je je voelt.
pi_113751852
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:19 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Dat heb ik nu, lange boswandelingen durf ik niet meer aan terwijl we 1min van het bos wonen blijf ik voor de deur, heb een eigen praktijk maar heb de laatste 2wk alle afspraken die langer dan 1u duren verzet en de afspraken die ik heb dan moet ik mij er echt doorheen praten in mijn hoofd met een kotszakje in mijn zak voor geval van nood. Naar de winkel loop ik ook niet meer is 15min en ben bang dta het mis gaat. Morgen moet ik om 8:30 in Deventer zijn voor een imr opleiding die ik ernaast doe en ik zie er zo tegen op... je wereld lijkt ineens heel klein..
Ja precies. Even snel naar de winkel deed ik ook niet meer. Want de winkel stonk en daar moest ik zeker van spugen. Enige wat ik echt wel deed was Mikael naar de psz brengen. Dan daar snel spugen op de wc en snel weer naar huis. Maar gelukkig nu geen last van. En daarom was ik weer vergeten hoe kut dat is!!
pi_113751971
Wat herkenbaar al die verhalen. In de zwangerschap van Amy voelde ik me erg beroerd maar niet rot verder. Maar een roze wolk toen ze er was die heb ik ook niet gekend. Ik was zo vreselijk onzeker dat dat me helemaal verlamde. Ik was eigenlijk heel de dag aan het wachten tot J weer thuis kwam en haar overnam want ik had geen idee of ik het allemaal wel goed deed. Ik voelde me sowieso rottig omdat ik werkloos was, mijn afstuderen niet wilde vlotten en ik dus heel de dag thuis was. Toen Amy 6 maanden was kreeg ik een fantastische baan die heel mijn zelfvertrouwen weer opbouwde. Ik kon ineens enorm genieten van Amy en mijn afstuderen lukte. Ik ben er wel een beetje bang voor dat ik dit keer weer zo onzeker ben, het verpest zoveel.
pi_113751972
Door dit gelees realiseer ik me ineens dat ik al bijna een week niet gespuugd heb *O*
Wel misselijk, maar geen gespuug, hoei!

Mja, ik ben ook niet zo goed in zwanger zijn,maar bevallen O+

Bij de laatste keer zei mijn man bij 8CM: nu wil je vast nooit meer ;)
Ik: zeg nooit nooit! :D

Das wel een aanwijzing denk ik ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:32:28 #204
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113752036
Ik ben blij dat ik nu in de eerste maanden zo weinig last heb gehad. Ja misselijk wel, maar bij de vorige zwangerschap had ik medicijnen tegen het misselijk zijn en viel ik 5 kilo af.. (Das dan wel mooi meegenomen) Maar nu heb ik 1x gekotst en ben ik denk een week echt ziek geweest. Verder wel snel moe, en niet zo lekker voelen, maar gewoon totaal anders en eigenlijk makkelijker dan de vorige 2.
pi_113752199
Ik vond m'n kraamweek helemaal niet leuk, maar ik had ook een baby thuis die het helemaal niet zo goed deed. Pas daarna konden we van haar gaan genieten. En het is soms nog moeilijk, met die nachten waarin ze niet slaapt.
De pil wil ik trouwens ook nooit meer, merkte zo enorm veel verschil toen ik daarmee gestopt was omdat we zwanger wilden worden. Ik was zo somber door dat ding.

Gerbera, ga je het zelf doen ja? :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113752232
Voordeel met het spugen was hier idd ook dat ik met minder kilo's eindigde dan ik begon. Bij beide ongeveer 10 kilo :P Ze zaten er ook zo weer aan toen alles binnen bleef }:|
pi_113752417
wat "fijn" om al die eerlijke verhalen van iedereen te lezen :*
Ik zou wel op iedereen willen reageren, maar ik zit op mijn werk en heb daar helaas de tijd niet voor.

Ik kan wel kort over mezelf vertellen, dat ik maandag nog een gesprek met de VK heb gehad over hoe ik zwanger zijn ervaarde. En ik vind er gewoon niks aan :@ En ik mag echt niet klagen. Ik heb nergens last van.. Maar ik heb gewoon helemaal geen zin om zwanger te zijn. Ik wil heel graag een kindje natuurlijk, maar die hele zwangerschap zou ik wel over willen slaan :@ En toen zei ze dus heel lief dat ik echt niet de enige ben en dat er echt heel veel vrouwen zijn die zoiets denken, maar dat het gewoon "not done" is er eerlijk over te zijn. Overal wordt gedaan alsof je de hele zwangerschap de gelukkigste vrouw van de wereld moet zijn...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:50:47 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113752530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:46 schreef Skoap het volgende:
wat "fijn" om al die eerlijke verhalen van iedereen te lezen :*
Ik zou wel op iedereen willen reageren, maar ik zit op mijn werk en heb daar helaas de tijd niet voor.

Ik kan wel kort over mezelf vertellen, dat ik maandag nog een gesprek met de VK heb gehad over hoe ik zwanger zijn ervaarde. En ik vind er gewoon niks aan :@ En ik mag echt niet klagen. Ik heb nergens last van.. Maar ik heb gewoon helemaal geen zin om zwanger te zijn. Ik wil heel graag een kindje natuurlijk, maar die hele zwangerschap zou ik wel over willen slaan :@ En toen zei ze dus heel lief dat ik echt niet de enige ben en dat er echt heel veel vrouwen zijn die zoiets denken, maar dat het gewoon "not done" is er eerlijk over te zijn. Overal wordt gedaan alsof je de hele zwangerschap de gelukkigste vrouw van de wereld moet zijn...
Dat en dan wordt er ook in dit topic geroepen dat het allemaal zo negatief is. Maar juist voor mensen die het ook echt zo ervaren is het juist een uitlaatklep dat je even kunt spuien... Want in real life is het gewoon niet geaccepteerd.

Het moet geen klaagbaak worden, maar er moet ruimte zijn voor 2 kanten. Super als iemand helemaal op een roze wolk zit, zich super sexy voelt en 150 x in het weekend van bil gaat... Maar de ruimte moet er ook zijn voor mensen die het als een donkere periode ervaren...

Al ben ik er wel mee eens, dat je jezelf niet helpt door er echt in te blijven hangen. Elke dag tegen jezelf zeggen hoe kut het is, helpt je niet om het ook maar een beetje leuk te gaan vinden.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 10:54:13 #209
5428 crew  miss_sly
pi_113752654
Ik heb destijds erg weinig in Z&G gepost, maar meer in Depressief door de hormonen, juist omdat ik dit topic niet wilde vervuilen met mijn posts.
pi_113752672
Ik vind je hart luchten over dat je er niet van kunt genieten wel iets heel anders dan elke morgen komen melden hoe weinig uren je geslapen hebt of wat voor kuts je werkgever nu weer heeft gezegd of dat je man geen zin had om de vloer te dweilen. Het eerste is wat mij betreft even herkenning zoeken, het tweede dagboekvoer.
pi_113752891
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:54 schreef Cantare het volgende:
Ik vind je hart luchten over dat je er niet van kunt genieten wel iets heel anders dan elke morgen komen melden hoe weinig uren je geslapen hebt of wat voor kuts je werkgever nu weer heeft gezegd of dat je man geen zin had om de vloer te dweilen. Het eerste is wat mij betreft even herkenning zoeken, het tweede dagboekvoer.
Dat dus!
pi_113752928
quote:
Maar mss is het lastig om uit te spreken en besef je nog niet helemaal dat je er niet van kunt genieten. En uit het zich in eerste instantie in mopperen over de niet-gedweilde vloer. :)
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:02:49 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113752929
quote:
Oh eensch!
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:03:32 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113752957
Gelukkig heb ik gister avond de vloer nog gedweild...
pi_113753098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:03 schreef Ticootje het volgende:
Gelukkig heb ik gister avond de vloer nog gedweild...
Mn stofzuiger staat op zolder ;(
Dus nu kan ik niet stofzuigen, maar wel doordat de man des huizes de hele zolder en eerste verdieping gestofzuigd had *D
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:08:57 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113753146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mn stofzuiger staat op zolder ;(
Dus nu kan ik niet stofzuigen, maar wel doordat de man des huizes de hele zolder en eerste verdieping gestofzuigd had *D
Ok ok offtopic... Ik heb gewoon 2 stofzuigers... 1 voor beneden en 1 voor boven, zodat ik niet hoef te slepen ermee... :')
Lui wijf, ik ben het.
pi_113753217
Bedenk me net dat mijn man nog nooit gedweild heeft :o

:* Voor iedereen die het moeilijk heeft of heeft gehad.
pi_113753241
Bovenverdieping is de aankomende maanden de taak van mijn lief heeft ie vorig weekend gezegd. Dus daar hoef ik niet na om te kijken meer. Scheelt behoorlijk.
pi_113753246
hier ook 2 stofzuigers Tico! 1 boven en 1 beneden.
pi_113753253
Hier op het werk schijnt iedereen te denken dat ik bijna uitgerekend ben :D

De mooiste opmerking kreeg ik net: "Ben je nog steeds zwanger?!"

JAHAAAA ik ben gewoon heul DIK oke?!
pi_113753274
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok ok offtopic... Ik heb gewoon 2 stofzuigers... 1 voor beneden en 1 voor boven, zodat ik niet hoef te slepen ermee... :')
Lui wijf, ik ben het.
Wij hebben een robostofzuiger en vanavond breng ik m'n hele strijkellende (28 blousen/overhemden) naar een meisje verderop. Da's pas snobistisch, elitair en lui (volgens N. dan).
pi_113753321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wij hebben een robostofzuiger en vanavond breng ik m'n hele strijkellende (28 blousen/overhemden) naar een meisje verderop. Da's pas snobistisch, elitair en lui (volgens N. dan).
Ach als ze het leuk vind!!
pi_113753339
Dames dames. Stofzuigen, daar heb je toch gewoon een man voor?!
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:14:01 #224
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113753345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als ik zou moeten strijken (ik heb gewoon geen kleding die gestreken moet worden) en ik had centen over om het te laten doen, zou ik het ook doen. God wat haat ik strijken.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:14:20 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113753356
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:13 schreef Sorbootje het volgende:
Dames dames. Stofzuigen, daar heb je toch gewoon een man voor?!
Die kookt <3
pi_113753362
Stofzuigen doe ik pas als de kinderen in bed liggen. Anders overal zo weer zand!!
pi_113753389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:13 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ach als ze het leuk vind!!
Nou ja, leuk. Kost ¤20,-. :')
pi_113753396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die kookt <3
Dat. En doet de boodschappen.
pi_113753435
En de afwas
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:16:25 #230
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113753438
quote:
Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet voor hem verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.
pi_113753473
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als ik zou moeten strijken (ik heb gewoon geen kleding die gestreken moet worden) en ik had centen over om het te laten doen, zou ik het ook doen. God wat haat ik strijken.
Dat dus!
Zn overhemden hoeven zelfs niet gestreken te worden O+
Die hebben ze uitgezocht op onkreukbaar :P

Oh en een 2e stofzuiger hebben wij ook wel s.overnagedacht ja. Is er alleen nog niet.van gekomen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:17:46 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113753489
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.
Nou ja... Hier staat er dan 1 naast me te glunderen omdat mn buikje groeit... Ik vind het stom.. Waarom? Geen idee, misschien omdat ik bij nummer 2 tot 24 weken helemaal niets aan buik had... En nu wel. En ik vind zwanger zijn niet mooi.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:20:52 #233
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113753583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja... Hier staat er dan 1 naast me te glunderen omdat mn buikje groeit... Ik vind het stom.. Waarom? Geen idee, misschien omdat ik bij nummer 2 tot 24 weken helemaal niets aan buik had... En nu wel. En ik vind zwanger zijn niet mooi.
Lullig is dat, vooral als je dan zo docu over zwangerschap kijkt samen wn hij gemotioneerd aan het kijken is en af en toe mij zo verliefd aan kijkt en ik alleen maar bezig ben mijn kots in te houden de gehele 2uur :')

Maar okay, ik ga stoppen met negatief gelul ben blij dat ik zwanger ben en het gaat vast beter worden na het 1e trimester
pi_113753781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nou ja, leuk. Kost ¤20,-. :')
Dan moet ze het nog leuk vinden. Voor 20 euro ging ik nog niet strijken :P
pi_113753814
Mijn lief doet wel veel in huis maar koken niet. Ja in het weekend een keer. Maar hij is ook pas laat thuis dus is ook geen doen. Nu kan ie meteen aanschuiven en na het eten boven stofzuigen :D
pi_113753845
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:26 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dan moet ze het nog leuk vinden. Voor 20 euro ging ik nog niet strijken :P
+1! ik haat het echt intens en ik ben er ook nog eens heel slecht in.
  Moderator woensdag 4 juli 2012 @ 11:28:40 #237
5428 crew  miss_sly
pi_113753850
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:16 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om te klagen, mijn vriend is zooo blij en ik wil het niet voor hem verpesten, net was voor mij de eerste keer dat ik het zo uitsprak/opschreef even een enorme jankbui net maar ben blij dat het even kon.
Klagen is iets anders dan je uitspreken, he? En wel belangrijk om te doen, want je gevoelens wegdrukken is ook niet de bedoeling en werkt uiteindelijk niet.

Ik vond het ook erg moeilijk om te accepteren, omdat ik zoveel jaar bezig was geweest om zwanger te worden, en nu was het eindelijk zo ver en vond ik er, op z'n zachtst gezegd, niets aan.
pi_113754592
Lijkt me idd moeilijk miss sly, maar je deed het voor een kindje, niet om alleen maar zwanger te zijn.
pi_113755197
Ik ben deze zwangerschap eerder al opgenomen wegens uitdrogen en veel eerder aan de sonde
misschien omdat bij nr 1 ik mn (pijn)medicatie aan het afbouwen was en wist te moeten stoppen

nu was het bam boem stoppen en ja dat valt tegen
aan de andere kant heb ik nu (nog) geen twijfel of ik het wel aan kan allemaal nu weet ik dat we het kunnen!

Sonde en elke maaltijd en vaak ook drinken weer naar riool brengen is klote maat schijnbaar hoort dat bij me
ik vind het weer een wonder dat ik dit allemaal nog eens mag mee maken, dat gevoel gun ik jullie allemaal!
pi_113755221
Ow sly dat lijkt me ook heel moeilijk :*
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:21:45 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113755548
Vanavond weer lekker sporten. Geen kindjes vandaag, dus lekker een goede nacht slapen.. En morgen is het alweer snackdag... Leven is goed.
pi_113755663
Ik vind het als voor het eerst zwangere eigenlijk wel fijn om te lezen, al die ellende inclusief nare bevalverhalen (ik ben misschien een beetje raar) Dan weet ik tenminste wat er allemaal kan gebeuren.

En stiekem kijk ik best een beetje op tegen de eerste weken met kind want dan kan alles ineens echt misgaan ofzo... en straks is het heel heftig en iedereen roept altijd wolk alles prachtig mooi lief, maar als ik niet kan slapen word ik altijd strontsjagerijnig... Dus daar ben ik best bang voor, maar goed als me dat gebeurt, dan ben ik dus niet de enige...
pi_113755929
Gisteren hadden we weer een haptonomie sessie. Op een gegeven moment "moest" ik op de bank liggen, zodat we aan m'n buik konden gaan voelen. Ik had een kussentje onder mijn rechterbil, wat tot nu toe altijd afdoende hielp om te voorkomen dat ik duizelig werd (vena cava gedoetje), maar gisteren hielp het dus niet meer. Ik werd helemaal duizelig en voelde me heel erg naar. Wat een akelig rotgevoel. Verder was het weer een mooie sessie.

Vanavond de "gewone" zwangerschapscursus. Best hard werken, dat zwanger zijn.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:38:09 #244
351479 KatyM
Hihaah!
pi_113756080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:33 schreef Sorbootje het volgende:
Gisteren hadden we weer een haptonomie sessie. Op een gegeven moment "moest" ik op de bank liggen, zodat we aan m'n buik konden gaan voelen. Ik had een kussentje onder mijn rechterbil, wat tot nu toe altijd afdoende hielp om te voorkomen dat ik duizelig werd (vena cava gedoetje), maar gisteren hielp het dus niet meer. Ik werd helemaal duizelig en voelde me heel erg naar. Wat een akelig rotgevoel. Verder was het weer een mooie sessie.

Vanavond de "gewone" zwangerschapscursus. Best hard werken, dat zwanger zijn.
Ik had dat ook toen ze ging strippen, dat deed al pijn en dan in combi met misselijkheid. Blegh. Je krijgt het heet, zweten, misselijk, blegh. Ik hou in t ziekenhuis die rugsteun omhoog hoor, hopelijk kan dat gewoon.

Nou je hebt meer gemoeg te melden voor je blog in ieder geval!

Hoop eerlijke verhalen over de eerste weken met baby, voor mij volgende week O+.
pi_113757224
quote:
17s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:38 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik had dat ook toen ze ging strippen, dat deed al pijn en dan in combi met misselijkheid. Blegh. Je krijgt het heet, zweten, misselijk, blegh. Ik hou in t ziekenhuis die rugsteun omhoog hoor, hopelijk kan dat gewoon.

Nou je hebt meer gemoeg te melden voor je blog in ieder geval!

Hoop eerlijke verhalen over de eerste weken met baby, voor mij volgende week O+.
Hier had k t in t ziekenhuis ook met rugsteun iets omhoog. Merk ook dat,bij een harder bed/bank het sneller opkomt.
Maar tis een naar gevoel.
pi_113757488
Inca :* :* :*

:Y) Bedankt dames, heerlijk bijgelezen!

:o Gerberaatje

Morgen echo, weet niet goed wat ik moet denken. Ik had het eerlijk gezegd al helemaal opgegeven maar door de knipper ga je toch hopen...
Ik hoop dat ze iig duidelijkheid kunnen geven morgen.

Zijn er hier ook mensen die een rare vorm vruchtzakje hadden waar het toch goed is gekomen? Of is het dan gewoon echt einde oefening. Zit al te googlen maar dat zijn van die vage verhalen allemaal. :@
pi_113757574
Fieder, ik weet dat het ondoenlijk is, maar probeer niet te googlen. Ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt :*
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:44:53 #248
100412 mefke79
komt goed!
pi_113758442
fieder, niet google'n inderdaad. Het zegt toch niets over je eigen situatie. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan, I know!

Ehm...Gerbera...bent u al leeg(gelopen)? Of stiekem gewoon aan het bevallen?
pi_113758533
:o *O* ;( We kregen net bericht van de bank dat er een rekening geopend was voor onze nieuwe spruit. Met een leuk bedrag erop van mijn schoonmoeder en der vriend. Voor zijn eerste "bewust meemakende kleinkind" O+ Hoe lief O+
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:55:36 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113758856
Hoelaat moet je fieder?
pi_113759143
Om 11 uur staat de afspraak. Met uitloop zal ik half 12 ofzo wel mogen :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:05:21 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113759250
Heb je nog steeds bloed verlies?
pi_113759445
quote:

Dit O+
Naast de pijn & veel niet meer kunnen, voelde ik me vrolijker, gelukkiger enz enz. Bijna geen last van hormonen & negativiteit.
Mensen in m'n omgeving en ook in het ziekenhuis vonden me ondanks alles vrolijk en positief.

Nu valt het wel weer mee met de hormonen maar pff.. Ik voelde me best negatief, over mezelf, en soms sacherijnig om niks.. -O-

KatyM
SPOILER
pi_113759454
Succes fieder..!
pi_113759681
Fieder ik denk veel aan je, hoop echt zo dat het allemaal gewoon helemaal goed zit :*
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:15:50 #256
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113759708
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:09 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Dit O+
Naast de pijn & veel niet meer kunnen, voelde ik me vrolijker, gelukkiger enz enz. Bijna geen last van hormonen & negativiteit.
Mensen in m'n omgeving en ook in het ziekenhuis vonden me ondanks alles vrolijk en positief.

Nu valt het wel weer mee met de hormonen maar pff.. Ik voelde me best negatief, over mezelf, en soms sacherijnig om niks.. -O-

KatyM
SPOILER
Helaas ben je op zo'n moment ook misschien niet mondig genoeg.. Plus geen ervaring.. Als een kraammevrouw me echt niet bevalt en me echt niet helpt, dan kan ze net zo goed weg blijven.
pi_113759855
En vooral bij een eerste weet je ook niet wat je kan en mag verwachten van een kraamhulp.
pi_113759995
Nee, dan weet je inderdaad niet wat je mag/moet verwachten. Ik denk dat dit je ook geen tweede keer zal gebeuren Zoe.

Fieder ik denk aan jou! En morgen nog meer! :*
Ik hoop echt op een hele lading positief nieuws voor jou!

Ik heb net van mijn schoonzus een lading zomerjurkjes gekregen. Ben eigenlijk niet zo'n jurkjesmens :@ .. Enige jurk die ik de laatste 10 jaar aan heb gehad is mijn trouwjurk :+

Maar men wat zit dat goddelijk! Zeker met dit weer!

Nu nog even wat aan mijn melkflessen gaan doen :+ :@
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:22:54 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113759997
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:19 schreef MeNicole2 het volgende:
En vooral bij een eerste weet je ook niet wat je kan en mag verwachten van een kraamhulp.
Ik vond mijn eerste hulp gewoon echt vervelend... En ze rookte.. Dat geef ik bij de intake al aan.. Roken prima, maar niet bij mij in haar werktijd. Niet op het balkon, niet even buiten voor de deur, gewoon niet. Vervolgens met je vieze gele handen aan mijn schone verse baby. Bah. En het stinkt.

En ze schreef echt alles op wat ze deed, van was vouwen aan toe.. Echt.. Koop je eigen dagboek en laat mijn kraamboek een beetje gezellig.

De 2e!!!! Oh wat een leuk mens was dat. Die verwende me echt, ging mn boterhammen smeren, vroeg 1000x of ik wat wilde of nodig had. En heerlijk uren mee op de bank gehangen, lekker kletsen.. Ik wil die nog een keer.
pi_113760002
Ik vind de afgelopen 6 maanden (want dat is Mia nu) echt zo veel fijner verlopen dan die eerste tijd bij Hannah. Ik zit lichamelijk veel beter in mijn vel, sta veel zekerder in mijn schoenen qua moederschap en het kleine mupke is ook nog eens een makkelijk meisje. Met als kanttekening dat het zorgen voor een peuter en een baby wel even aanpoten is, maar dat went ook wel.
pi_113760075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:05 schreef Ticootje het volgende:
Heb je nog steeds bloed verlies?
Nee maar wel kramp... plus dus dat rare vruchtzakje. Bedankt allemaal :*

Symptomen let ik niet meer op, die hebben me vorige keer ook bedrogen, volop kotsen, zere tieten terwijl t al n week mis was.
pi_113760094
Nee precies.
Deze kraamhulp werd ons aangeraden door de vk, deze had sinds dit jaar zelf een bureau opgestart. Daardoor dachten we dat het wel goed zou zijn + een gesprek met dr gehad. Maargoed in 8dagen leer je pas echt de kraamhulp kennen -O-

Volgende keer (als die er komt) gaan we ons er zeker meer in verdiepen
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:26:27 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760169
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:24 schreef Fieder het volgende:

[..]

Nee maar wel kramp... plus dus dat rare vruchtzakje. Bedankt allemaal :*

Symptomen let ik niet meer op, die hebben me vorige keer ook bedrogen, volop kotsen, zere tieten terwijl t al n week mis was.

Hmz... Kramp heb ik ook nog steeds wel bij vlagen... Ik denk niet dat dat veel hoeft te zeggen. En een rare vorm, dat kan toch prima bijtrekken?
pi_113760192
Mijn eerste was ook super. Deed alles voor me. De tweede vond het belangrijker om haar collega weer in te werken dan mijn lief te leren wat en hoe. De derde was ook weer helemaal leuk. Leuke dingen met brood en fruit deed ze. En ze deed leuke dingen met de andere kinderen. We hadden der maar 4 uur maar ze deed net zoveel als iemand in 8 uur.
Ze kan niet weer komen omdat ze altijd maar 4 uur werkt dus das wel jammer!!
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:27:27 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:24 schreef Zoë23 het volgende:
Nee precies.
Deze kraamhulp werd ons aangeraden door de vk, deze had sinds dit jaar zelf een bureau opgestart. Daardoor dachten we dat het wel goed zou zijn + een gesprek met dr gehad. Maargoed in 8dagen leer je pas echt de kraamhulp kennen -O-

Volgende keer (als die er komt) gaan we ons er zeker meer in verdiepen
Gewoon bij zo'n bureau waar er meerderen zijn aangesloten.. Als het echt echt niet bevalt en jullie kunnen het echt niet vinden, dan is het een telefoontje naar het hoofdbureau, of er misschien iemand anders is.
pi_113760222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vond mijn eerste hulp gewoon echt vervelend... En ze rookte.. Dat geef ik bij de intake al aan.. Roken prima, maar niet bij mij in haar werktijd. Niet op het balkon, niet even buiten voor de deur, gewoon niet. Vervolgens met je vieze gele handen aan mijn schone verse baby. Bah. En het stinkt.

En ze schreef echt alles op wat ze deed, van was vouwen aan toe.. Echt.. Koop je eigen dagboek en laat mijn kraamboek een beetje gezellig.

De 2e!!!! Oh wat een leuk mens was dat. Die verwende me echt, ging mn boterhammen smeren, vroeg 1000x of ik wat wilde of nodig had. En heerlijk uren mee op de bank gehangen, lekker kletsen.. Ik wil die nog een keer.
-O- die van mij rookte ook. Bah
Stonden (8> En ik buiten eventjes lief bij elkaar, kwam ze ook buiten staan (mooi moment om te roken! :r ) ik voelde me thuis zo opgesloten met dat mens, buiten met (8> was echt even ons moment.. Maar helaas :|W

Die 2e.. Dat klinkt beter :Y
pi_113760252
Hier de eerste keer een heel lieve kraamhulp die heel goed voor mij zorgde, maar het huishouden een beetje vergat.
De tweede keer de liefste ooit O+ Fantastisch mens en het huis werd ook nog schoon
Die willen we nu weer en als dat niet kan iig iemand die van aanpakken weet. Handig met kleuter, peuter en baby ;)
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:28:51 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760282
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:27 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

-O- die van mij rookte ook. Bah
Stonden (8> En ik buiten eventjes lief bij elkaar, kwam ze ook buiten staan (mooi moment om te roken! :r ) ik voelde me thuis zo opgesloten met dat mens, buiten met (8> was echt even ons moment.. Maar helaas :|W

Die 2e.. Dat klinkt beter :Y
Ja dat was heerlijk. De 2e vroeg ook op een gegeven moment of ik wat rustiger wilde doen, want anders kon zij niets doen... En dat was precies wat ze zo leuk vond aan haar werk, voor mensen zorgen..
pi_113760334
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon bij zo'n bureau waar er meerderen zijn aangesloten.. Als het echt echt niet bevalt en jullie kunnen het echt niet vinden, dan is het een telefoontje naar het hoofdbureau, of er misschien iemand anders is.
ja precies..
heb er van geleerd! Ben nu ook wel mondiger geworden, moet ook wel.

Zeker jammer menicole!
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:29:54 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760335
quote:
3s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:28 schreef freecell het volgende:
Hier de eerste keer een heel lieve kraamhulp die heel goed voor mij zorgde, maar het huishouden een beetje vergat.
De tweede keer de liefste ooit O+ Fantastisch mens en het huis werd ook nog schoon
Die willen we nu weer en als dat niet kan iig iemand die van aanpakken weet. Handig met kleuter, peuter en baby ;)
Nou... Ik heb juist zoiets, als er beginnend iemand is, laat maar komen. Ik ga er voor het gemak vanuit dat ik na 2 dagen gewoon weer online ben...
pi_113760390
Oh ja, op de wc met water gieten lukte mij dus niet. Ik pieste gewoon onder de douche, met de slang erop.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:31:41 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:30 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, op de wc met water gieten lukte mij dus niet. Ik pieste gewoon onder de douche, met de slang erop.
Ik pies altijd onder de douche.
pi_113760456
Onze tweede wilde dat ik verplicht van 12:30 tot 15:00 ging rusten. Werd er gek van. Voelde me goed, was lekker met mijn vriendin aan het kletsen op het kraambed, baby erbij, beetje teuten enzo. Komt ze binnen, pakt baby stuurt vriendin naar huis, trekt de gordijnen dicht en daar lag ik dan. Was te overrompelt om er iets van te zeggen. Pas toen mijn lief erbij wilde komen liggen en dat niet mocht heeft hij er iets van gezegd.
pi_113760459
Wij hebben nu ook om dezelfde kraam gevraagd als we met sofie hadden.
*poef* nu is het weg
pi_113760471
Freecell
Zeker handig! :)

Ticootje
Dat is echt fijn!
Ik was zelf gewend (door m'n werk enz) om voor mensen te zorgen. Kon er echt niet bij dat dat mens me zo 'verwaarloosd' heeft :r
De vk komt binnenkort langs, gaan we het er over hebben :). Beoordelingsform voor de kraamhulp moesten we namelijk invullen waar dat mens bij was, en ik vond dat toen erg lastig om helemaal eerlijk te zijn. Erg lovend waren we trouwens niet.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:33:32 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef MeNicole2 het volgende:
Onze tweede wilde dat ik verplicht van 12:30 tot 15:00 ging rusten. Werd er gek van. Voelde me goed, was lekker met mijn vriendin aan het kletsen op het kraambed, baby erbij, beetje teuten enzo. Komt ze binnen, pakt baby stuurt vriendin naar huis, trekt de gordijnen dicht en daar lag ik dan. Was te overrompelt om er iets van te zeggen. Pas toen mijn lief erbij wilde komen liggen en dat niet mocht heeft hij er iets van gezegd.
Oh, dat zou hier al mis gaan bij het punt, baby pakken.. Afblijven! Mij!

Het is dat je nog bont en blauw bent van onder, maar als dat niet het geval was zou ik gewoon lekker batsen, gewoon om te irriteren.
pi_113760528
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:32 schreef MeNicole2 het volgende:
:o jeetje
pi_113760642
Ja was echt een raar mens. Iedere keer als lief en ik aan het knuffelen waren enzo begon ze over voorbehoedsmiddelen :?
pi_113760739
Mijn tante is kraamverzorgende. En zij komt straks bij me. Vind ik nu al fijn dat idee :)

Fieder, mijn duimen draaien nog volop voor jou hoor. Hopelijk zie je morgen nog steeds een knipperend hartje :*
pi_113760780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja was echt een raar mens. Iedere keer als lief en ik aan het knuffelen waren enzo begon ze over voorbehoedsmiddelen :?
Ik kreeg ook een preek, dat borstvoeding niet veilig was als voorbehoedsmiddel enz. Met m'n subtotaalruptuur zat ik echt niet te wachten op een gesprek over sex haha.
Kreeg de laatste dag ook vaak te horen hoe groot m'n wond was en hoe erg blabla. -O- voel je je ook niet beter door.

De vk zei die middag toevallig (waar de kraamhulp bij was) dat borstvoeding wel erg veilig was als voorbehoedsmiddel :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:39:33 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113760796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Niet onterecht blijkt? ;)
Grapje.
pi_113760872
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Niet onterecht blijkt? ;)
Grapje.
Haha deze was van Leander. Daar zit Matthias nog tussen. Zal na deze zwangerschap bij elke knuffel er een condoom om heen doen :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:46:08 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113761052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha deze was van Leander. Daar zit Matthias nog tussen. Zal na deze zwangerschap bij elke knuffel er een condoom om heen doen :P
Ik gooi zelfs geen onderbroeken meer samen in de was.
pi_113761993
Verstandig Tico :P

Ik vond onze kraam prima. Er was alleen één puntje, waar ik deze keer van tevoren melding van wil maken. Ze had de pest aan katten en ik heb er drie, waarvan één onzindelijk. En ze hoeft niet voor huisdieren te zorgen, dat weet ik en dat vind ik ook prima, maar nu was ik constant opgefokt over of de kat nog naast de bak had gepiest en ze liet nogal openlijk merken wat ze daarvan vond. Daar voelde ik me rot over.

Dus nu wil ik gewoon iemand die daar niet zo moeilijk over doet. Ik of mijn moeder (die komt ook een paar dagen) ruimen 't wel op, maar ik wil dr geen gemekker over horen.

Daarnaast was de vorige kraam zwaar christelijk. Geen enkel probleem normaal, maar bij de nieuwe situatie lijkt me dat wat lastig. De enige negatieve reacties die ik tot nu toe op mijn draagmoederschap heb gehad komen uit die hoek.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:09:18 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_113762011
nog steeds geen gerbera hier? Moeten we daar een voorzichtige :% tegen aan gooien?
pi_113762037
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen christelijke kraam wil, maar ik wil dat de kraam op de hoogte is en er geen morele bezwaren tegen heeft
pi_113762040
Nee hoor, nothing to see here :P

Het is allemaal wel wat gevoelig en minimaal-rommelig maar niks spannends :)

Ik zie mezelf de inleiddatum nog wel halen :')
pi_113762083
Dat zou toch wat zijn! Gerbera stiekem aan de pers. Anderzijds, zij zou toch wel van minuut tot minuut verslag doen? ;)
pi_113762094
Oh zie je, daar is ze al
pi_113762112
:6
pi_113762363
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik pies altijd onder de douche.
Als ik er al ondersta sowieso. Maar ik ga overdag niet speciaal naar de douche om te piesen. :Y)
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:32:46 #292
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113763102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:16 schreef -Spring het volgende:

[..]

Als ik er al ondersta sowieso. Maar ik ga overdag niet speciaal naar de douche om te piesen. :Y)
Ik durf dat nooit, ben altijd bang dat iemand dat ruikt :')
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:35:05 #293
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113763210
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Huh? Boeie?
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:35:11 #294
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113763215
Ik vind t lullig voor degene na mij
pi_113763217
quote:
11s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:32 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Ja wast daarna je haren en je lijf dus dan overheerst de zeep wel :P
Moet je natuurlijk ook niet doen als je al helemaal klaar bent he!!
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:37:06 #296
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113763304
oo ik doe dat ook hoor :) en vooral smorgens al ik toch vroeg op moet haha (tijdsbesparing 2 the limit haha).
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:39:10 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113763402
Inderdaad... De hoeveelheid water die het wegspoelt, plus de zeep...

En elke week gaat er chloor door...
pi_113763714
Nou precies, lang leve de chloorfles.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:49:03 #299
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113763819
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:46 schreef Sorbootje het volgende:
Nou precies, lang leve de chloorfles.
J. klaagt erover.. :'(
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:51:39 #300
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_113763937
Zelfs dan :X
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:58:22 #301
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113764266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 15:51 schreef Logician78 het volgende:
Zelfs dan :X
Stinkt jouw plas zo dan? Dan moet je meer drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')