abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113736293
Zwangerschap & geboorte

26 juni: KatyM (jongetje)

21 juli: Gerberaatje (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_113736318
Waar we dus positief zijn.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:19:28 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736325
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Doe niet zo negatief, joh.
Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met een :') te vragen wie ik dan wel niet ben.
pi_113736365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:09 schreef Kersjes het volgende:
Die adrenaline-rush, dat overweldigende gevoel van LIEFDE als je je baby voor het eerst in je armen hebt O+ O+ O+ O+ O+
Ik kan er weer om janken nu :')
Oohw ik kijk zo naar dat moment uit, dat ik hem eindelijk kan vasthouden O+ O+ O+. Bijna, nog eventjes O+.
pi_113736386
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar de nadruk hier ligt wel érg op kotsen, vermoeidheid, slecht slapen, je slecht voelen, horrorverhalen, hormonen, etc.
Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.

Een ieder heeft haar eigen zwangerschap en haar eigen bevalling. Wat er ook gebeurt, het staat vast dat het een bijzondere ervaring wordt. Waarom denk je dat zoveel moeders hier terug blijven komen? Om het een klein beetje te herbeleven. De ranzigheden horen erbij. Je mag er anders ook nooit over praten. Krijg je kraambezoek, willen ze de details niet horen. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113736404
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Weet niet zeker of je dit als grapje bedoelt, maar zo niet: ik geef in hele normale bewoordingen mijn mening. Mag die niet gegeven worden als deze afwijkt van wat (de meeste) anderen hier vinden? Dat is nou precies wat dit topic soms zo ontoegankelijk maakt. Net zoals ene 'ticootje' die het nodig vindt om met een :') te vragen wie ik dan wel niet ben.
Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?

Echt
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:21:20 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736433
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maak anders een account aan bij babybytes en ga daar verder janken?

Echt
Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!
pi_113736456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:21 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat een intelligente, inhoudelijke reactie!
Zo ben ik.
pi_113736492
:D
Gaan we rellen O+

En ik wilde net gaan slapen ;(
pi_113736499
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:16 schreef mignonne het volgende: [..] nergens voor nodig :)
Hoe vaak komt het voor, schat je?

Ik vond het zó vreselijk gênant. Het werd ook niet snel genoeg opgeruimd naar mn zin. Dus ik bleef er maar übergegeneerd naar wijzen en zeggen dat het weg moest omdat het zo stonk, vond ik.

Ik was eigenlijk de enige die er aandacht aan besteedde. Volgens N stelde het ook nauwelijks iets voor.
pi_113736525
Oh heerlijk, eerst horror nu comedy/drama! *popcornpakt
pi_113736530
Ik vind t ook fijn om de ellende te horen hoor, dan weet je ook dat je niet de enige bent die bijvoorbeeld alles onderschijt O+.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 juli 2012 @ 22:22:52 #13
13368 NiGeLaToR
pi_113736531
Hi (vooral) dames! Lurk nog bijna dagelijks mee met jullie, maar lukt niet altijd om te reageren. Een enkeling kan zich wellicht nog herinneren dat de VK een week of 3,5 geleden in ene begon te miepen over zwangerschapsdiabetes. Afgelopen vrijdag onderzoek, maandag uitslag, nou in de vertste verte niet in de buurt van suikerziekte waarden. Weer even gedoe om nix, maar wel een 30 weken echo over een week of wat :)

Dus, van die dingen he.. :) enfin, ik lurk weer lekker verder, post natuurlijk weer echo plaatje als dat allemaal achter de rug is.

Edit; wel lief blijven doen he!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:23:32 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo kijk ik er ook totaal niet op terug. Als ik eraan terugdenk herinner ik me alle ongemakken wel, en ik kan me ook nog wel enigszins verplaatsen in de vreselijke pijn die ik heb gehad. Maar het negatieve gevoel erbij is weg. Dat was het eigenlijk al heel snel.

Een ieder heeft haar eigen zwangerschap en haar eigen bevalling. Wat er ook gebeurt, het staat vast dat het een bijzondere ervaring wordt. Waarom denk je dat zoveel moeders hier terug blijven komen? Om het een klein beetje te herbeleven. De ranzigheden horen erbij. Je mag er anders ook nooit over praten. Krijg je kraambezoek, willen ze de details niet horen. }:|
Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
pi_113736577
Elmo... :D Jij nog goeie KS ellende als toevoeging?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_113736617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Is ook zo, en die verhalen zijn ook best interessant en ook op kraambezoeken vind ik het leuk om óók de 'ranzige' verhalen te horen. Het valt me alleen al een tijdje op dat er heel veel geklaag en negativiteit in dit topic voorbij komt. Natuurlijk hoort dat er ook bij, maar naar mijn mening slaat de balans soms een beetje de verkeerde kant door. Ik bedoel nu niet specifiek de bevallingsverhalen overigens.
Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat. :+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:25 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Over de roze wolk raak je ook veel gauwer uitgepraat. :+
Ja, dat zal het misschien ook wel zijn :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:26 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113736669
quote:

[..]

Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.

Edit: wat ik dus ook geheel logisch vind!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:25:44 #19
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113736683
ik vind het nog wel meevallen. Zelfs de kotsverhalen worden hier vermakelijk gebracht.

En ja, ik lurk ook nog steeds mee :@
pi_113736687
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.

Of lees ik dat topic soms ook door een roze bril? :')
pi_113736711
Lijnloos :o oooh wat erg :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedenk me net dat die zetpillen die je kunt krijgen ook onmeunig groot zijn, weet nog dat k daar ook dafuq? van dacht :')
:)
pi_113736731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Sorry, het was een grapje idd.

Moet wel zeggen, en dan heb ik het enkel over de 'horrorverhalen' in het vorige topic, dat ik er weinig negatiefs aanvindt. Af en toe ff lekker de ranzigheden spuien moet kunnen, wmb. Dat zijn enkel de lichamelijke ongemakken die, zo wordt benadrukt, niets afdoen aan het emotionele genot.
pi_113736789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat is al vaker voorbij gekomen idd. Feit blijft wel dat er altijd meer gereageerd wordt op negatieve 'dingen' dan op positieve. Zo heb ik eigenlijk nooit iets te melden omdat alles goed gaat en wordt er ook bijna niet gereageerd op mijn louter positieve berichtjes.

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat! *O*

;) :*.
pi_113736818
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:
Het bevallingsverhalentopic is trouwens erg de moeite waard, want daar staan opvallend weinig ranzigheden in en juist veel mooi verwoorde gevoelens.

Nee hoor, daar zit ik regelmatig met tranen in de ogen mee te lezen. O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:39 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113736826
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je dat het zo goed gaat! *O*

;) :*.
Hihi, thanks :P
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:27:51 #26
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113736838
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:23 schreef Lamb29 het volgende:
Elmo... :D Jij nog goeie KS ellende als toevoeging?
Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'
Wat KS ellende betreft, op het moment dat Tirza er uit was, begon ik te hyperventileren, zag ik m'n meisje 2 seconde en weg was ze, en brabo moest mee. ;( Ja, daar lig je dan he. :+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_113736844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat dus
Wat ik soms wel jammer vind ;)

Maar goed, nog een paar weekjes
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:28:07 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113736848
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:25 schreef Claudia_x het volgende:

Nee, dat vind ik ook een mooi topic :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:28:21 #29
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_113736860
Ik vind het aantal terminaal zwangeren op dit moment juist enorm meevallen.
pi_113736914
Ik vind het juist een lekker nuchter topic, ook gewoon fijn om alle ellende te horen en herkenning te vinden. Ik ben de eerste van mijn vriendinnen die bevallen is dus niemand om de ranzige details mee te delen :P

Het bevallingsverhalentopic lees ik altijd met veel ontroering. Bevallingsverhalen blijven me bijzonder intrigeren.
pi_113736989
Ah, ik lees nu dat je niet enkel je bevallingverhalen bedoelt. Verder heb ik niet teruggelezen, dus kan er niets over zeggen.
pi_113737007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het aantal terminaal zwangeren op dit moment juist enorm meevallen.
_O- Hear, hear!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:30:56 #33
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113737015
Ik vond bevallen haske tof/stoer! :7
Van gebroken vliezen naar volledige onsluiting in 6 uur, waarbij ik alleen maar kon staan voorover gebogen over een bed/commode/aanrecht.....maar dan was het te doen.
Daarna twee uur persen en vervolgens ligt je kind met dr ogen naar boven en heb je even later je kind op je buik en een ritssluiting in je onderbuik.

En een buikwond is de hel, maar voor de rest doe ik het zo weer, ik vond het serieus tof, wat een oerkracht en een power zit er dan in je.
En heb helpt volgens mij echt als je niet bang bent, er positief ingaat en meegaat met de weeen.
En het hangen over iets heen hielp bij mij heel goed, zo kon ik het prima opvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 03-07-2012 22:46:07 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:31:29 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737043
quote:

[..]

Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.

Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk :P
pi_113737100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:31 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dan kom je met je opmerking net op het verkeerde moment, dit is gewoon poep/pies/ranzige praat. Waar ik heul hard om kan lachen.

Het standaard geklaag in dit topic lees ik maar amper meer. Want ik ben het wel met je eens, het is veel negativiteit en ik wil daar niet in mee gaan want zwanger zijn is over het algemeen best leuk :P
Dat. :)
pi_113737102
Ik probeer nog wel eens met mijn lief over de bevallingen te praten.

Ik: "Hé, weet je nog toen ik de verpleegkundige drie keer onderkotste?"
Hij: :{w

Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"
Hij: "Ik ben de Tour aan het kijken."

Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
Hij: "Ja, dat was echt kut."
pi_113737191
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus
Wat ik soms wel jammer vind ;)

Maar goed, nog een paar weekjes
Had ik ook altijd hoor. :*

Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:09 #38
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113737196
Nou ben ik idd ook wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.. Doe mij ook maar een verdoving met het hechten, alstublieftdankuwel :s)

Lijnloos :o

quote:
17s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef Kyara het volgende:
gewoon je placenta binnen houden. Als ze die in de ok wegpeuteren hechten ze je meteen mee.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:15 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737204
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:

Ik: "Wat gebeurde er eigenlijk allemaal net nadat Ivan geboren was, weet jij dat nog?"

Ik: "Weet je nog die eerste nacht als ouders, dat we geen flauw benul hadden hoe het zou zijn?"
pi_113737214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:27 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Lamb, over de KS niet zoveel, evt. wel de 'weg er naartoe!'
Wat KS ellende betreft, op het moment dat Tirza er uit was, begon ik te hyperventileren, zag ik m'n meisje 2 seconde en weg was ze, en brabo moest mee. ;( Ja, daar lig je dan he. :+
Ohh ja hyperventileren deed ik ook... vanaf dat ik de deuren binnenreed totdat ik op recover lag... Bleh!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:34:43 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_113737235
quote:

[..]

Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerd :7
Jouw laatste zin is ook mijn instelling, ook al heb ik ook wel last gehad van het één en ander. Door veel te zeggen/denken dat ik zo moe ben, word ik niet minder moe. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de zwangeren die constant kotsmisselijk zijn of anderszins veel ergere klachten hebben dan gemiddeld.
pi_113737238
quote:

N vindt het nog steeds de bizarste nacht uit zn leven. En hij heeft al wat bizarre nachten meegemaakt.
pi_113737279
quote:

[..]

Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:36:02 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737316
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik heb nu juist dat ik me minder kan identificeren met de mensen die net zwanger zijn, dat vind ik dan weer zo lullig ineens van mezelf. Iedereen lijkt dan ook op elkaar met eerste echo's etc. Behalve als je mensen al kent of die er echt uitspringen.
Dat is ook herkenbaar idd. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik sommige berichten ook alleen maar scan, en niet eens helemaal lees :@. Heb ook nog maar weinig concentratievermogen over :') maar ik lees alleen de berichtjes van de zwangeren ong. rond mijn week of verder. Ook logisch denk ik, toch?!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:36:10 #45
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113737324
quote:

:D Herkenbaar!
Die van mij begint dan over dat soort dingen als ik met een huilende baby sta of iets aan het koken ben ofzo, waarbij ik mijn aandacht moet houden. O-)
pi_113737390
quote:

Mannen, gotta love them
_O-

Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in :')
En dan hoefde hij er alleen de eerste week s nachts uit he :')
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
pi_113737469
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mannen, gotta love them
_O-

Hier hoor k regelmatig, oh iedere 2 uur wakker worden. Ik heb dr echt zin in :')
Tot 5,5 maand deed ik t nachtwerk (ging k weer werken). Hoewel hij al vrij snel doorsliep en t na een maand of 3/4 niet elke nacht meer was
Ja, precies!

Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
pi_113737484
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef KatyM het volgende:

[..]

Fijn om te horen :D
Voel me altijd zo hormonaal :') dat k denk laat.maar
pi_113737508
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mannen, gotta love them
_O-

Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij het })
pi_113737562
Weet je wat ook leuk is, als je poliklinisch of klinisch bevalt, en je hebt een dwarsbed, dan hangt er aan je eh konteind, tactisch onder je doos een grote vuilniszak. Met een beetje mazzel zit die flink vol met bloed en vruchtwater en pe0p en pies enzo.
En dat je dan je placenta lanceert <3 zo hops met een rotplons die zak in. Omnomnom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_113737592
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Enfermera het volgende:
Nou ben ik idd ook wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen.. Doe mij ook maar een verdoving met het hechten, alstublieftdankuwel :s)
Nogmaals: bullshit. Thuis word je net zo goed verdoofd voor het hechten. Met precies hetzelfde spul.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:41:08 #52
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kan ik me niet helemaal in vinden. Ik vond het als zwangere interessant om te lezen, want ik wou zoveel mogelijk informatie over mogelijke scenario's. Je bent een controlfreak of je bent het niet. Maar ik kan me ook prima voorstellen dat dat voor anderen anders ligt, en dat ze er misschien extra door tegen een bevalling op kunnen kijken. Dan voel ik me geroepen om er wat roze wolk-gevoelens bij te gooien, voor het evenwicht.
Ik snap je, ik heb geen van al die 'zware' dingen meegemaakt (was er wel van op de hoogte), wel bevalling van 36 uur, ruggeprik en bijna KS maar afgezien van het poepen heb ik er totaal geen slechte herinneringen aan. Zou het zo weer doen. ;) Ik vond ook de kennismaking met onze dame heul bijzonder, en die adrenaline die je in je lijf hebt, wow.
Maar ik vind dit juist realiteit en geen echt klaagzang.
pi_113737684
Over de tour gesproken..

Heb ik een haske mooi lief eerste pakje gekocht voor onze kleine man.

M'n vriend heul trots net: kijk wat ik heb gekocht! Kan ie gelijk aan!

Leuk hoor :')
pi_113737738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef becky27 het volgende:

Maar ik vind dit juist realiteit en geen echt klaagzang.
Het is in mijn ogen ook geen klaagzang, maar meer een herbeleving. Ik houd er ook van, de ranzigheden bespreken. Dat kan echt alleen met andere moeders. En ja hoor, bij elke meet komt er wel weer een rondje bevallingsverhalen en -ranzigheden langs. c_/
pi_113737809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:41 schreef KatyM het volgende:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

Haha, superlief!
pi_113737821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies!

Mijn lief vond de eerste periode gewoon heel zwaar. Ons leven was ontregeld, alles stond in het teken van de baby, er was geen status quo en we waren moe moe moeeee. Voor hem hoeft het niet meer. Ik kijk ook daar heel anders tegenaan, terwijl ik het feitelijk zwaarder had.
Ja hier komt er ook geen derde als t aan hem ligt. Ikzelf weet niet of.k t nog wil, maar helemaal nee zeggen kan ik ook niet :') (en anders neem k die derde in mn 2e leg :+ voorlopig kan ik nog ;))
Maar hier is ie gewoon niet zo'n kleine baby mens. Dat scheelt ook wel.
Maar af en toe denk ik wel :') als ie g over die nachten heeft.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:43:52 #57
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_113737831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Klopt, ik zei het eigenlijk wel een beetje op het verkeerde moment, maar wat ik al langer dacht, werd hierdoor even getriggerd :7
Jouw laatste zin is ook mijn instelling, ook al heb ik ook wel last gehad van het één en ander. Door veel te zeggen/denken dat ik zo moe ben, word ik niet minder moe. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet de zwangeren die constant kotsmisselijk zijn of anderszins veel ergere klachten hebben dan gemiddeld.
Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.

I'm trying to be positive, maar ik vind het moeilijk.
3!
pi_113737857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Fijn om te horen :D
Voel me altijd zo hormonaal :') dat k denk laat.maar
Zijn we iig samen hormonaal :D

Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open ( :+) in en laat het gebeuren.
pi_113737943
quote:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

Nice :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:45:47 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_113737946
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:

[..]

Juud, fijn om jouw verhaal nog ff te lezen, ga d'r ook open ( :+) in en laat het gebeuren.
That makes 3 of us ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:46:00 #61
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113737963
en nog een extra note; ook niet om negatief te doen, maar gewoon eerlijk; die roze wolk ervaart ook niet iedereen....(of in ons geval duurde die niet zo lang...).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_113737969
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:44 schreef KatyM het volgende:

[..]

O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:46:14 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113737988
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:43 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik vind het deze zwangerschap moeilijk om zwanger zijn leuk te vinden, omdat ik zwanger zijn gewoon zat ben. Of althans, de eerste maanden zwanger zijn, met alle kwaaltjes van dien. Terwijl ik best een roze wolk-achtig mensje ben, op zich. Ik vind het moelijk om daar elders over te praten, want dan heb je toch het gevoel dat mensen het niet willen horen, of dat het dan telkens maar weer over je zwangerschap gaat. Mijn wereld bestaat op dit moment uit overgeven, moe zijn en huilen om dingen die ik ook al veels te vaak omhoog breng.

I'm trying to be positive, maar ik vind het moeilijk.
:*
hopelijk is die kloteperiode snel over.
pi_113738082
Och Inca. :* Je gevoelens heb je en die verdienen een plek. Heb je wel het gevoel dat je er genoeg over kunt praten?
pi_113738098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:39 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja... en dan steeds roepen, ja maar ik hoor der niet. Dat veranderde snel.. toen voelde hij het })
Hij hoort m.gewoon ook echt niet :')
zonder babyfoon, met deuren dicht hoor k nog iedere kik en naast me ligt er dan 1 te snurken...
Tegenwoordig maak k m ook wakker.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:48:29 #66
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_113738140
en lieve Inca.... ook dat is eerlijk en oprecht. En ik vind het juist moedig dat je dat ook eerlijk kunt zeggen... :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:48:32 #67
95408 Incantrix
pi_113738144
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:46 schreef becky27 het volgende:

[..]

:*
hopelijk is die kloteperiode snel over.
O+

Thnx :* ik hoop het ook, ik ben misselijk zijn echt wel beu! Met Gabriël was het net over aan het gaan toen ik beviel, dus ik heb hoop dat het nu niet lang meer duurt.

Zaterdag heb ik mijn zwangerschap van hem ingehaald :o
3!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:50:15 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113738303
quote:
Over de tour gesproken..

[ afbeelding ]

O+
In het kader hiervan, ik ga de Avondetappe kijken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:51:21 #69
95408 Incantrix
pi_113738372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
Och Inca. :* Je gevoelens heb je en die verdienen een plek. Heb je wel het gevoel dat je er genoeg over kunt praten?
En nu moet ik huilen, thnx voor je lieve reactie (jij ook, BJ O+ ) :*

Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden O+

/jankverhaal
3!
pi_113738420
Ik vond zwanger zijn klote, bevallen (achteraf :+ ) geweldig en ik geniet nu nog steeds O+

Ik ben beide keren niet ingescheurd, had alleen een paar schaafwondjes. Niks meer aan doen, brand alleen zo lekker :X.

En bij Jelte wilde de placenta er niet uit, dus dat wijf (ja echt) pakt m'n flubberbuik in die dikke vuisten van dr en begint me toch in m'n buik om te kneden :o :( *AAAUW!!* Maar hij kwam er wel mee uit. :')

Incantrix, :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113738534
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, irl probeer ik me groot te houden, iedereen is zo blij en positief voor ons.. Maar de nachten dat ik niet kan slapen mis ik Gabriël en dan is deze zwangerschap zo confronterend. Niet dat ik God en wie dan ook niet dank op mn blote knietjes hoor, ik ben er echt hemels blij mee, maar het gemis van onze tweede is des te groter, ofzo. En dan de kwalen, ik heb ze nu al zo vaak meegemaakt, ik wil ze niet meer, ik wil gewoon een echte, levende baby om van te houden O+

/jankverhaal
Och lievie.. *knuffel*
Het is voor jullie ook gewoon zwaar, en dan ben je er ook nog zo beroerd bij ;(

En Gabriël ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113738593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:50 schreef becky27 het volgende:

[..]

O+
In het kader hiervan, ik ga de Avondetappe kijken.
Mc Ewen komt!
pi_113738682
Trixie.... :* en ik huil stiekum een beetje met je mee...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:56:56 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113738688
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef Incantrix het volgende:

[..]

/jankverhaal
Oh jeetje das wel heftig hoor. Kun je dit bij je vk of huisarts aangeven/ bespreken? Er is nog zo veel verdriet. Zou toch fijn als je dit in real life wel met iemand kan bespreken.
pi_113738706
Ahw Inca, sterkte, ik kan weinig nuttigs zeggen maar heb met je te doen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')