abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115432744
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 16:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dank je, maar die had ik wel gelezen.

Ik krijg de indruk dat je het voornamelijk in je eentje doet/beslist, vandaar mijn vraag. Die indruk ontstaat vooral uit de toon/woordkeuze, niet uit of je man al dan niet meepost.

Was gewoon benieuwd. :)
Ik sleepte d'r van de week nog mee naar de rabobank anders :P Simmu is een stuk actiever op fok! en funda etc, dat is zeker waar. Heeft ze ook net wat meer tijd voor. En ze wint veel handige informatie in. Zij vindt de meeste kandidaathuisjes, maar ik vond er ook wel een paar. Het is niet zo dat ze het proces bij ons thuis overheerst, wat we met die informatie doen gaat gewoon allemaal in overleg. Zij heeft wensen en aanmerkingen, en ik heb die ook. Overleggen we over en wegen wat af, en op het moment hebben we sowieso de luxe om helemaal niet te kiezen als de keuze niet bevalt. Zij zal dr aanmerkingen vaker op fok! posten, dat wel ;)
pi_115432886
Man en ik zijn, na een verbouwing beneden nu 3 jaar later boven alweer aan het klunen. Badkamer is vorig jaar verbouwd maar de rest stak zo af hè :(
Nou láten we kasten bouwen, en láten we de vloeren leggen, hébben we laten stucen en zo maar de rest, kilometers kitten, afplakken (the horror), líters grondverf, lak en megaliters latex zijn niet te tellen, doen we zelf want dus beter (en een verdomd stuk langzamer :+ ) dan de schilder...
Maar, man en ik houden nog steeds van elkaar, al vliegen zo af en toe vanwege vermoeidheid, de pannen van het dak, maar, we bepalen en doen alles sámen.
En ik bepaal dan wel verf en klus, man helpt, sjeest de DHZzaken af en doet her en der mannendingen.
Dus dat de één beslist en de ander doet is een farce. Je doet het altijd sámen, wat je ook doet.
Kortom, wat ik eigenlijk zeggen wil: Simmu en Sandrax, lekker voorpret hebben en sámen lekker doen, beslissen en bepalen wat jullie goeddunkt. En jullie doen dat ook sámen.
(Heb ik al het woord sámen gebruikt :P )
Man post al helemaa niet hier, ook niet met de badkamerverbouwing, de tuinverbouwing of wat dan ook, hij heeft niet eens een account hier maar dat wil niet zeggen Duderinnetje, dat ik hier alles alleen bepaal. O-) Nou ja, dat dus bedoel ik in het mij zo eigen weer hele lange verhaal
Same dus voor Simmu denk ik zo.
Ben benieuwd Simmu en Sandrax welk droomhuis jullie uiteindelijk gaan kopen en wens jullie alvast veel plezier vooraf (samen, maar volgens mij had ik het al eens over dat sámen gehad, tóch :P ) :*

* kruipt schulp weer in*

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-08-2012 20:14:02 ]
Waar het stinkt is het warm.
  zondag 12 augustus 2012 @ 01:46:16 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115448594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:32 schreef simmu het volgende:

[..]

als jij je indruk al klaar hebt hoef ik niks meer toe te voegen toch :* tis maar goed dat jij hier naar binnen kan gluren en alles hoort wat wij bespreken :)

of moet ik consequent overal "we" plaatsen? dan kunnen jullie fijn gaan zeiken over van die stellen waarin de partners alleen nog maar over "we" spreken, samen 1 email delen en een gezamelijke facebook hebben :')

voor de duidelijkheid; sangdrax komt zelden op het forum, behalve wanneer ik hem attendeer op iets. wat wij hier thuis bespreken komt ook heus wel hier terecht, aangezien we tot nu toe (11 jaar) altijd alles eerlijk besproken/uitgevochten hebben. fok is echter idd way meer mijn ding dan het zijne :o dus spreek ik hier vanuit mijzelf. my, een heus persoon :D

\geirriteerd.

wat jammer dat dit topic over vanalles gaat behalve waar het voor dient de laatste pagina of wat :N

edit; ik bedoel met 'komt hier terecht' niet dit topic, maar onze uiteindelijke keuze.
Ojee, wat een consternatie.
Als jij niets hebt om je druk over te maken, zou ik het niet doen ook. Waarom neem je zoveel aanstoot aan mijn vraag? Concentreer je vooral op je huis, zou ik zeggen, want daar gaat dit topic over. Heerlijk om te horen dat jullie het zo mooi samen doen.

Nog even en je sommeert je man te komen posten :P Is nergens voor nodig hoor. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 12-08-2012 01:51:31 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 12 augustus 2012 @ 02:43:19 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115450209
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:59 schreef sangdrax het volgende:

[..]

Ik sleepte d'r van de week nog mee naar de rabobank anders :P Simmu is een stuk actiever op fok! en funda etc, dat is zeker waar. Heeft ze ook net wat meer tijd voor. En ze wint veel handige informatie in. Zij vindt de meeste kandidaathuisjes, maar ik vond er ook wel een paar. Het is niet zo dat ze het proces bij ons thuis overheerst, wat we met die informatie doen gaat gewoon allemaal in overleg. Zij heeft wensen en aanmerkingen, en ik heb die ook. Overleggen we over en wegen wat af, en op het moment hebben we sowieso de luxe om helemaal niet te kiezen als de keuze niet bevalt. Zij zal dr aanmerkingen vaker op fok! posten, dat wel ;)
-Ach laat ook maar, waar bemoei ik me ook mee -

Veel succes met de koopwoning. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Duderinnetje op 12-08-2012 10:41:43 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 12 augustus 2012 @ 10:59:23 #205
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115455737
Het is de bedoeling van ts om het hele proces te laten zien/bespreken van het zoeken van een juiste woning, tot en met het betrekken van die woning. Iets wat je in K&W niet heel erg vaak ziet; en toch zijn er altijd mensen die weer een relletje willen stichten omdat ze het nou eenmaal een heel andere personelijke mening hebben over de gang van zaken.

Dat is prima; maar hou dat geneuzel asjeblieft buiten dit topic }:|
pi_115800908
de oogst van vandaag:

tussenwoning van 209k, voorheen 239. open keuken, 5 slaapkamers, fatsoenlijke tuin en garage. houten kozijnen en overal dubbele beglazing, convectorput in de woonkamer en hoogrendement combicv. grenzend aan de voorkant aan weiland en aan de achterkant een soort van speeltuinbinnenhofje. alles zag er netjes verzorgd uit.

voor:
de ruimte. kavelopp. 185m^2 en woonopp. 135m^2. beneden open woongedeelte + garage, boven 4 slaapkamers en dan op zolder nog een slaapkamer + een berg/cv ruimte.
de locatie. in de dorpskern, vlakbij school en dat speeltuintje achter lijkt me hemels.
alles is netjes verzorgd. houten vloer beneden, marmoleum boven. ze laten volgens de folder binnenzonwering, raamdecoratie en planken achter.

tegen:
de keuken is niet helemaal mijn ding. electrisch koken, alleen een kleine tafelkoelkast met zo'n klepvakje als diepvriesideetje en geen vaatwasser.
de tuin. zowel voor als achter zo'n kiezelsteentjesgebeuren met van die coniferen in zo'n rondje.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:01:16 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115801501
Je klinkt niet enthousiast genoeg om het te doen... lekker laten gaan, er komt wel wat beters langs.
Ik vind het ook aardig aan de prijs trouwens, zeker voor die provincie, en zelfs als ik de hogere prijzen in het dorp meeneem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 20 augustus 2012 @ 22:15:35 #208
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115802332
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:51 schreef simmu het volgende:
de oogst van vandaag:

tussenwoning van 209k, voorheen 239. open keuken, 5 slaapkamers, fatsoenlijke tuin en garage. houten kozijnen en overal dubbele beglazing, convectorput in de woonkamer en hoogrendement combicv. grenzend aan de voorkant aan weiland en aan de achterkant een soort van speeltuinbinnenhofje. alles zag er netjes verzorgd uit.

voor:
de ruimte. kavelopp. 185m^2 en woonopp. 135m^2. beneden open woongedeelte + garage, boven 4 slaapkamers en dan op zolder nog een slaapkamer + een berg/cv ruimte.
de locatie. in de dorpskern, vlakbij school en dat speeltuintje achter lijkt me hemels.
alles is netjes verzorgd. houten vloer beneden, marmoleum boven. ze laten volgens de folder binnenzonwering, raamdecoratie en planken achter.

tegen:
de keuken is niet helemaal mijn ding. electrisch koken, alleen een kleine tafelkoelkast met zo'n klepvakje als diepvriesideetje en geen vaatwasser.
de tuin. zowel voor als achter zo'n kiezelsteentjesgebeuren met van die coniferen in zo'n rondje.
Je bent er volgens mij zelf niet zo enthousiast over; tenminste zo klink je in ieder geval niet. :)
Die tuin is natuurlijk wel weer iets wat je aan kunt pakken; is de keuken in zijn geheel niet jou ding ?

Wellicht is er wel een gasleiding aanwezig in de keuken maar is hij nu niet in gebruik ?
Is het een al wat oudere woning ?
pi_115802759
oh, ik vind het zelf wel een toffe woning hoor, ik ben alleen hondsmoe en net vandaag heb ik dubbel formaat vingers van de huiduitslag, waardoor het prospect "geen vaatwasser" opeens huge is :P en de locatie is voor ons fantastisch. aan een heel rustige weg, met weilanden aan de voorkant (hobbyweiland wel te verstaan, met paardje erin) en direct *aan* de achtertuin (het reepje grond van de gemeente is voor een achterom wordt gehuurd voor 12 euro per jaar)

de woning is uit 1979. zo voor ons op het zicht is het goed onderhouden, maar daar hebben we dus echt geen verstand van. dat oordeel besteden we dus uit.
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:26:11 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115802879
Het uitzicht van de woning is geweldig, maar van de woning zelf word ik qua foto's ook niet warm.... een hoop "net niet".
Ik zou voor B17 gaan trouwens, maar daar ben je nog wel een vermogen kwijt het huis in deze eeuw te brengen, dus dat zal qua budget niet gaan werken.
Maar ik ben een sucker voor vrijstaand ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115805618
Misschien kun je in de garage een grotere koelkast/vriezer zetten?
Kan er nergens een vaatwasser geplaatst worden door een gewoon kastje te vervangen?

Gedoe he, een huis zoeken. :)
pi_115811872
haha, nja, dit zijn allemaal dingetjes waar het al dan niet kopen niet van afhangt hoor ;) idd, de grotere koelkast met vreisvak die we nu hebben in de garage en bv onder dat barretje een kleine vaatwasser (die we nu ook niet hebben en eigenlijk ook niet heel erg missen ;) )

nog even over die nieuwbouw; ik denk dat die hem gewoon echt niet word, hoe leuk en mooi de woning ook is. het bouwproject is volledig stilgelegd en ik zie het niet zitten om nog 5 jaar in een wijk-in-aanbouw te wonen. plus blijkt de wijk echt uitsluitend bewoond te worden door 'import', terwijl wij nu juist (oh wonder, zo in een dorp!) snoezig integreren hier :P

mogguh trouwens
pi_115812547
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:26 schreef Leandra het volgende:
Het uitzicht van de woning is geweldig, maar van de woning zelf word ik qua foto's ook niet warm.... een hoop "net niet".
Ik zou voor B17 gaan trouwens, maar daar ben je nog wel een vermogen kwijt het huis in deze eeuw te brengen, dus dat zal qua budget niet gaan werken.
Maar ik ben een sucker voor vrijstaand ;)
wb die b17; het gedateerd vind ik daar nog wel meevallen, het is voor ons gewoon te klein vind ik. dan zou er een kamer aangebouwd moeten worden, dus dat gaat qua prijs gewoon echt niet lukken
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:06:56 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115812663
Met z'n vieren is hij idd met wat aan de krappe kant.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115830473
Nou ken ik natuurlijk jullie precieze situatie niet maar laten we stellen jullie kijken naar huizen tot 225k, Kijk dan eens naar huizen tot 250-275k en mocht daar iets leuks tussen zitten en staat het al langere tijd te koop dan is het vrij simpel om dan (mocht het al niet gebeurt zijn) 275k naar beneden te bieden tot 240k of wat minder. Misschien dat een iets duurder huis op zo'n manier wel weer binnen budget valt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_115832291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:50 schreef Tikbalang het volgende:
Nou ken ik natuurlijk jullie precieze situatie niet maar laten we stellen jullie kijken naar huizen tot 225k, Kijk dan eens naar huizen tot 250-275k en mocht daar iets leuks tussen zitten en staat het al langere tijd te koop dan is het vrij simpel om dan (mocht het al niet gebeurt zijn) 275k naar beneden te bieden tot 240k of wat minder. Misschien dat een iets duurder huis op zo'n manier wel weer binnen budget valt.
die tactiek passen we nu al toe :P
pi_115832684
Ben benieuwd wat eruit gaat komen dan. Zat zelf ook in zo'n situatie van huurwoning en dan maar kijken en kopen. Mooi van een leuk huis er aardig wat af kunnen krijgen. Aankomende week de sleutel en heb er helemaal zin in.
pi_115838041
Als de huizen (ver) boven je budget al niet voldoen, moet je je wellicht eens gaan beraden of je handig bezig bent.
pi_115838737
K16 van 236k is niet echt realistisch denk ik (want van 2007)?
pi_115839595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Als de huizen (ver) boven je budget al niet voldoen, moet je je wellicht eens gaan beraden of je handig bezig bent.
volgens onze bank is 209 prima aan hypotheek. wij vinden dat echter een te hoge hypotheeklast. hence is het wmb prima gerechtvaardigd om een bod in overweging te nemen, mochten wij bereid zijn in dit huis te wonen. dus is een kijkje nemen dan een prima optie :)
pi_115839717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:14 schreef poemojn het volgende:
K16 van 236k is niet echt realistisch denk ik (want van 2007)?
dat is dezelfde nieuwbouwwijk als die woning waar ik het over had laatst hier. het project gaat niet zo lekker
pi_115842074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:31 schreef simmu het volgende:

[..]

volgens onze bank is 209 prima aan hypotheek. wij vinden dat echter een te hoge hypotheeklast. hence is het wmb prima gerechtvaardigd om een bod in overweging te nemen, mochten wij bereid zijn in dit huis te wonen. dus is een kijkje nemen dan een prima optie :)
Misschien is het een optie voor je om zelf iets te gaan bouwen. Geen vrije kavel beschikbaar?
pi_115844049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:31 schreef simmu het volgende:

[..]

Kijken kan altijd en bieden op wat voor budget je ook hebt kan ook natuurlijk. Je hoeft toch echt niet te bieden wat ze vragen. Dus hun vragen 209 je bank zegt 209 kan dan bieden er mooi onder en jullie staan mooi sterk want je hebt een woning waar je niet uit hoeft.
pi_115855147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:51 schreef Tikbalang het volgende:
Ben benieuwd wat eruit gaat komen dan. Zat zelf ook in zo'n situatie van huurwoning en dan maar kijken en kopen. Mooi van een leuk huis er aardig wat af kunnen krijgen. Aankomende week de sleutel en heb er helemaal zin in.
gefeliciteerd *O*
pi_115962939
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:23 schreef simmu het volgende:
oh, ik vind het zelf wel een toffe woning hoor, ik ben alleen hondsmoe en net vandaag heb ik dubbel formaat vingers van de huiduitslag, waardoor het prospect "geen vaatwasser" opeens huge is :P en de locatie is voor ons fantastisch. aan een heel rustige weg, met weilanden aan de voorkant (hobbyweiland wel te verstaan, met paardje erin) en direct *aan* de achtertuin (het reepje grond van de gemeente is voor een achterom wordt gehuurd voor 12 euro per jaar)

de woning is uit 1979. zo voor ons op het zicht is het goed onderhouden, maar daar hebben we dus echt geen verstand van. dat oordeel besteden we dus uit.
nu ik weet wie ernaast woont is het allemaal opeens een stuk minder tof :@
zelfde probleem als bij huis nummer 3 (biblebelt-type reli, compleet met 6 kinderen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')