abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:32:44 #226
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115963625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:13 schreef simmu het volgende:

[..]

nu ik weet wie ernaast woont is het allemaal opeens een stuk minder tof :@
zelfde probleem als bij huis nummer 3 (biblebelt-type reli, compleet met 6 kinderen)
Je woont in ieder geval wel gezegend dan en je hebt ook een leuke zondagbesteding dan: autowassen voor de deur :D
Ook hoi !
pi_115966354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:32 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je woont in ieder geval wel gezegend dan en je hebt ook een leuke zondagbesteding dan: autowassen voor de deur :D
neheh! damagnie op zondag :N
dit is het type "geen was ophangen op zondag :( "

en ik ken ze (haar dan iig) en de kindjes zitten bij ravi in de klas. dus dat moet koffieleuten en over en weer spelen dan enzo :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115966462
we zitten hier vlak boven de biblebelt he jongens! met hier nog wel wat uitschietertjes. dat ligt ons niet zo. niks tegen geloof, maar hier draven sommigen een beetje door zeg maar. van die staphorsttaferelen.
pi_115966954
Dan blijven er niet veel huizen over he?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:03:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115968475
Toen wij nog op de Veluwe zochten was de eis van N voor de biblebelt-dorpen dat je in je nakie in de tuin moest kunnen zitten, dus voldoende privacy in de tuin of in het buitengebied.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:31:41 #231
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115970227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:27 schreef simmu het volgende:

[..]

neheh! damagnie op zondag :N
dit is het type "geen was ophangen op zondag :( "

en ik ken ze (haar dan iig) en de kindjes zitten bij ravi in de klas. dus dat moet koffieleuten en over en weer spelen dan enzo :{
Daar ben je zelf bij natuurlijk. Waarschijnlijk zullen ze van jullie gruwelen omdat jullie niet in de Here zijn :D Mja, zij vinden het gezellig om met zwarte kousen in de kerk te zitten, terwijl hij zondags achter zn computer pron aan het kijken is.

Maar om vanwege de buren niet ergens te gaan wonen gaat wel ver vind ik. Je hoeft niet per se vrienden te zijn met de buren en bij elkaar over de vloer te komen.
Ook hoi !
pi_115971100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:38 schreef poemojn het volgende:
Dan blijven er niet veel huizen over he?
jawel hoor, dit dorp is niet zo heel religieus ;) ik weet gewoon precies alle woningen eruit te vissen van Zeer Religieuze mensen met kinderen in de leeftijd van de onze :P
pi_115971157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Daar ben je zelf bij natuurlijk. Waarschijnlijk zullen ze van jullie gruwelen omdat jullie niet in de Here zijn :D Mja, zij vinden het gezellig om met zwarte kousen in de kerk te zitten, terwijl hij zondags achter zn computer pron aan het kijken is.

Maar om vanwege de buren niet ergens te gaan wonen gaat wel ver vind ik. Je hoeft niet per se vrienden te zijn met de buren en bij elkaar over de vloer te komen.
tuurlijk niet. maar als je vooraf al weet dat de buurvrouw nu juist van het type "fijne bij elkaar over de vloer komen" is, dan is dat voor mij iig toch zeker een streepje in de min
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:49:56 #234
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115971378
Gewoon 666 boven je voor- en achterdeur schilderen :P

Toch staan er best wel leuke huisjes voor -naar mijn idee- weinig te koop. Alleen niet zo heel erg gek veel.
Ook hoi !
pi_115971489
even voor de stadsmensen: zo op een dorp zijn je buren best belangrijk. daar moet je echt iig soortemet van mee overweg kunnen
pi_115971630
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:49 schreef Inlognaam het volgende:
Gewoon 666 boven je voor- en achterdeur schilderen :P

Toch staan er best wel leuke huisjes voor -naar mijn idee- weinig te koop. Alleen niet zo heel erg gek veel.
er zit niet zoveel beweging in op het moment, dat klopt.
ach ja. we slapen er lekker een weekendje op. we hoeven niet vandaag te beslissen :)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:59:58 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115972047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:51 schreef simmu het volgende:
even voor de stadsmensen: zo op een dorp zijn je buren best belangrijk. daar moet je echt iig soortemet van mee overweg kunnen
Klopt, maar het hoeft niet heel dramatisch te zijn, zwarte kousen buren...
Ik sta regelmatig even met m'n zk-overbuurvrouw te kletsen.

En ja, the works, de SGP is hier goed voor 52% van de stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_115975259
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:

Waarschijnlijk zullen ze van jullie gruwelen omdat jullie niet in de Here zijn :D Mja,
Dat is dus een onterechte en bevooroordeelde aanname. Toevallig ken ik deze religieuze stromingen van haver tot gort (zonder er nog zelf deel van uit te maken), en die mensen zijn niet slechter of beter dan andere (non-) religieuze groeperingen. Het "punt" (mijn: probleem) is, dat ze geloven beter af te zijn dan anderen.

Dat er sprake is van "gruwel" kan je hier neerpoten, maar heb je er ook concrete aanwijzingen voor?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_115975655
*knip*

Doe maar niet; dit soort reacties zijn helemaal niet nodig.

[ Bericht 44% gewijzigd door Vonkenboer op 25-08-2012 10:07:14 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:37:26 #240
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115976959
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 22:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is dus een onterechte en bevooroordeelde aanname. Toevallig ken ik deze religieuze stromingen van haver tot gort (zonder er nog zelf deel van uit te maken), en die mensen zijn niet slechter of beter dan andere (non-) religieuze groeperingen. Het "punt" (mijn: probleem) is, dat ze geloven beter af te zijn dan anderen.

Dat er sprake is van "gruwel" kan je hier neerpoten, maar heb je er ook concrete aanwijzingen voor?
Nee, maar bij het horen van de bijbelbelt moet ik gelijk denken aan zwaargelovigen die hun ideeen maar wat graag op jouw wil overdragen. Dus zoals Simmu zegt: zondag is een rustdag. Owee als jij dan je auto voor de deur gaat wassen.

Natuurlijk zijn ze niet slechter of beter dan andere groeperingen, maar als het even kan zullen ze je denk ik toch wel graag bekeren. En als jij dan bijv. naar muziek luistert dat geen orgelmuziek is uit het jaar kruik, maar bijv. harde rock... dan denk ik dat dat al direct een afstand schept.

Uiteraard is gruwelen van overdreven, maar ik denk dat ze liever met 'eigen' zwarte kousenvolk omgaan dan eigenlijk dan met iemand die niet zo is en van hardrock houdt. Uiteindelijk zijn ze toch wel schijnheilig en zal er wel achter je rug om geroddeld worden.

Ik spreek weleens een marktkoopman, die letterlijk in van alles handelde waaronder dus kutbrommertjes. Juist in die dorpen had ie een goede afzet. Maar wel in een tasje van de Hema, Bruna, enz.. En de heren zitten zondags in de kerk te bekokstoven wie ze volgende week gaan naaien :D

*bij wijze van.
Ook hoi !
pi_115977098
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:45 schreef simmu het volgende:

[..]

jawel hoor, dit dorp is niet zo heel religieus ;) ik weet gewoon precies alle woningen eruit te vissen van Zeer Religieuze mensen met kinderen in de leeftijd van de onze :P
Ik bedoelde meer: met de huidige hoeveelheid te koop staande huizen, in de prijsklasse waarin je zoekt, en waar ook op andere criteria huizen afvallen. Dan hoop ik voor je dat er op korte termijn nog wat aanbod bijkomt. :)

Overigens ben ik zelf christelijk, ken ik genoeg mensen die 'zwaarder' zijn dan ik (ook van de richtingen die jij bedoelt) en ken ik daarbij niemand die gruwelt van niet-gelovigen. Dit topic barst wel van de vooroordelen.
pi_115983142
Offtopic reactie verwijderd; dit heeft helemaal niks in dit topic te zoeken.

[ Bericht 49% gewijzigd door Vonkenboer op 25-08-2012 10:12:19 ]
  Moderator zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:14:15 #243
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115984041
Toch knap dat er mensen zijn die heel inhoudelijk op moeten gaan op offtopic reacties in dit topic.
En dit niet één keer, maar meerdere keren. }:|

Gewoon niet doen ! :O
pi_115987385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:32 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Wij huren ook een huisje in een kerk dorp, toen ik vorige week de ramen poetste omdat het prachtig weer was, keken alle voorbijgangers en fietsers mij ook aan. _O- :')

Gelukkig is dit geen zwarte kousen dorp, daar vervloeken ze je gewoon :D

Het is dan wel jammer, heb je een leuk huisje met een mooie tuin, en dan zijn de buren weer minder. Maar niet alle mensen zijn erg hoor, dus niet gelijk bevooroordelen. Ik heb hele goede vrienden die zo gelovig als de pest zijn. Maar harstikke vriendelijk en niet opdringerig ^O^
pi_116138790
en een nieuwe ontwikkeling vers van de pers: via de woningbouwvereniging een hoekwoning hier in de straat voor 160.000, ik ga erachteraan!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:01:58 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116140810
Oh das leuk, gewoon in je eigen straat blijven en genoeg budget overhouden om die woningbouwmeuk te upgraden naar een fatsoenlijke keuken en badkamer.
Succes ^O^

Toch stom trouwens, dat ze wel een huis in jullie straat te koop aanbieden maar dat je je eigen huis niet kunt kopen |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116141072
ik vind het ook debiel idd. ik zou *dit* huis echt zo kopen! ook al is het een dump en woningbouwmeuk. want an sich wonen we hier gewoon heel fijn.

de woning staat nog niet op finda, dus we gaan er morgen (want vanavond eerst ff met sangdrax overleggen) gewoon direct achteraan en eens een kijkafspraak regelen.

mijn droomwoning (een bungaloo in het bos) staat nu voor 239k trouwens. maar da's a) behoorlijk ver van hier en b) net te duur. maar wel mijn droomwoning :P pm maar voor linkjes ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:06:40 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116142989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:11 schreef simmu het volgende:
ik vind het ook debiel idd. ik zou *dit* huis echt zo kopen! ook al is het een dump en woningbouwmeuk. want an sich wonen we hier gewoon heel fijn.

de woning staat nog niet op finda, dus we gaan er morgen (want vanavond eerst ff met sangdrax overleggen) gewoon direct achteraan en eens een kijkafspraak regelen.

mijn droomwoning (een bungaloo in het bos) staat nu voor 239k trouwens. maar da's a) behoorlijk ver van hier en b) net te duur. maar wel mijn droomwoning :P pm maar voor linkjes ;)
Volgens mij weet ik welke je bedoelt.... je kunt natuurlijk een cowboybod uitbrengen ;)

Edit: Nee, ik kan m niet meer vinden :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116143517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij weet ik welke je bedoelt.... je kunt natuurlijk een cowboybod uitbrengen ;)

Edit: Nee, ik kan m niet meer vinden :(
ik heb hem wel eens in de sc van ouders gezet, toen vond 'men' het een betonnen blokkendoos :P ik pm wel ff :D momentje
pi_116144404
ah, volgens de brochure is die bungaloo idd gewoon bestemd voor permanente bewoning!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')