Uit de Engelse versie:quote:Frits Sissing presenteert Nederlandse versie Maestro
De AVRO haalt de wereldwijde BBC-hit Maestro naar Nederland en laat de show presenteren door Frits Sissing. De eerste aflevering is in november te zien op Nederland 1. Dat heeft de omroep dinsdag laten weten. In Maestro strijden acht bekende mensen, met een passie voor klassieke muziek, om de titel Maestro. Ze gaan de uitdaging aan om zich in acht weken te ontwikkelen tot dirigent van het orkest Holland Symfonia. Binnenkort maakt de AVRO de kandidaten bekend.
Sissing is bijzonder trots dat hij mag presenteren. “Maestro laat zien dat je over heel wat capaciteiten én charisma moet beschikken om een orkest van 65 man, zoals het Holland Symfonia, goed door een muziekstuk te leiden. De acht kandidaten zullen dat vanaf de eerste aflevering meteen ondervinden.”
De kandidaten wordt direct in het diepe gegooid. “Dat levert mooie, spannende en soms ook hilarische televisie op. In Engeland, Noorwegen, Zweden en Denemarken is Maestro een groot succes. Ik vind het bijzonder dat de AVRO dit programma nu naar Nederland haalt en dat ik het samen met een aantal gepassioneerde mensen uit de wereld van de klassieke muziek mag gaan maken.”
Peter Lubbers, directeur Media bij de AVRO, stelt dat hij met Maestro ‘weer een stap in de ambitie van cultureel amusement’ maakt. “Het wordt één van de pronkstukken van de AVRO. We willen met Maestro een brug slaan tussen kunst en cultuur en een breder publiek door de kijker op een spannende en toegankelijke manier kennis te laten maken met klassieke muziek.”
“Het is een grote eer dat we gaan werken met het orkest Holland Symfonia onder leiding van chef-dirigent Otto Tausk.”
Dat denk ik ook. Kijk maar eens naar de Night of the Proms en de afgeleide daarvan die men in Nederland heeft gehouden. Het gevoel zoals je dat met de originele Night of the Proms wel hebt is er niet bij de Nederlandse versie i.m.o.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:15 schreef shmoopy het volgende:
Op de BBC vond ik het iig geweldig.
Laatst was er de versie Maestro at the Opera, waar ik me erg op had verheugd maar dat viel erg tegen, 3 lullige afleveringetjes en dawast.
De AVRO zal het wel weer verneuken, zoals dat gaat met buitenlandse succesformats.
Ted de Braak, Fred Oster, Sjaak Swart of een Loekie de Leeuw.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:36 schreef Karina het volgende:
Welke "A" BN'ers zouden hier aan mee kunnen/willen doen dan? Ik zou er niet zo 1,2, 3 eentje kunnen verzinnen.
Dat zijn er vierquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ted de Braak, Fred Oster, Sjaak Swart of een Loekie de Leeuw.
Zet ze op een rij.quote:
Ga je me nu dirigerenquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Naast elkaar? Of achter elkaar?
En nu weer OT
Ben Gordon nietquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Jazeker, jij weet niet wanneer je maat moet houden.
Zanger die zich achterlangs voorstelt.quote:
Nu is het wel mooi geweest hequote:Op zaterdag 29 september 2012 19:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zanger die zich achterlangs voorstelt.
Yeps het is Brecht van Hultenquote:Op zondag 7 oktober 2012 14:33 schreef Karina het volgende:
Ik dacht eerst dat Brecht een man was, maar zij is de presentatrice van Kassa
Ken je de mooie roman van Brecht ? Ik de kassa ?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Yeps het is Brecht van HultenKassa presenteert ze oa.
Tuurlijk, maar het orkest krijgt opdracht om echt alleen te doen wat de dirigent "vertelt". Wat natuurlijk chaos teweeg gaat brengen in het begin.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:19 schreef spierbal het volgende:
Ben erg benieuwd, ook om te zien wat een dirigent nou allemaal precies moet weten/doen. Maar alsnog al staan hun slecht te begeleiden, dat orkest heeft de benodigde ervaring en zal het stuk ook prima zonder Wolter Kroes of die kleine neger kunnen spelen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 20:21 schreef spierbal het volgende:
Wie de FUCK is de bobo ?
http://avro.nl/maestro/Pl(...)lenette#.UJq0l4agbAE
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |