AMSTERDAM - De messen zijn geslepen aan de muzikale top, nu Madonna en Lady Gaga elkaar de oorlog hebben verklaard. De ’Queen of Pop’ en ’Mother Monster’, zoals hun beider bijnamen luiden, kunnen elkaar niet meer luchten of zien en smijten over en weer met modder. Met name Madonna, die zich al decennialang de populairste zangeres aller tijden mag noemen, verdedigt haar positie te vuur en te zwaard. „Ze duldt niemand naast zich en zal er alles aan doen om Gaga zwart te maken”, vertelt een ingewijde rond ’her Madgesty’.
Het begon met beschuldigingen van plagiaat. In elk optreden van Madonna’s MDNA-toernee (aanstaande zaterdag en zondag in het Amsterdamse Ziggo Dome) zingt de zangeres in haar nummer ’Express yourself’ het refrein van Gaga’s ’Born this way’. „Zo van: Het originele lied is van mij, zíj koketteert ermee. Maar Stefanie (zoals Gaga’s meisjesnaam luidt) zit daar totaal niet mee”, zegt de bron. „Ze haalt er haar schouders over op.”
En dus toverde Madonna vandaag een nieuwe troefkaart tevoorschijn om haar directe concurrente een hak te zetten. Ook Gaga toert momenteel de wereld rond en de ’Material girl’ dacht even flink wat roet in het eten te gooien. Met een flinke zak geld probeerde ze Gaga’s topdanser Mark Kanemura in te lijven bij haar eigen team. „Ze bood hem een miljoenencontract, maar dan moest hij wel per direct overstappen. Het was echt een hele valse streek”, weet de ingewijde.
Maar tot haar grote ongenoegen kreeg Madonna nul op het rekest. De 28-jarige Mark liet haar fijntjes weten: „Nee, bedankt. Ik ben en blijf trouw aan mijn ’Mother Monster’.” Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !