nou lijkt me niet dat men nog meer miljarden naar Europa overmaakt, op een dag zal het verstand doorbreken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ach, nog een paar jaar en we zijn hier in Europa allemaal even arm.
Ik ben alvast maar een cursus Portugees begonnen, Brazilië lijkt me best een aangenaam land
Ja ja gebruik de crisis maar om de organisatie nog groter te maken en dus nog onbeheersbaarder.quote:'ECB-personeel lijdt aan overspannenheid'
FRANKFURT - Het personeel van de Europese Centrale Bank (ECB) lijdt aan overspannenheid door al het werk dat de Europese schuldencrisis met zich meebrengt.
Dat blijkt uit een studie van de vakbond IPSO, dat dinsdag is ingezien door het Franse persbureau AFP.
Uit een peiling onder het personeel blijkt dat 80,1 procent klaagt over een ''zware werklast'' en 74,4 procent geeft aan dat sprake is van een ''permanente'' situatie.
Overuren
Ruim 76 procent van de werknemers zegt dat ze overuren maken waarvoor ze meestal niet extra betaald krijgen. Bijna 16 procent zegt dat de situatie ernstige gevolgen heeft voor hun privéleven en/of gezondheid.
De peiling is uitgevoerd onder 715 personeelsleden met een vast of tijdelijk contract. De ECB heeft in totaal 2600 mensen in dienst, van wie 1200 met een tijdelijk contract.
''Na 5 jaar van crisis is het personeel op alle afdelingen overwerkt'', aldus IPSO-chef Marius Mager.
ECB-voorzitter Mario Draghi heeft het bestuur om een personeelsuitbreiding gevraagd, maar IPSO is nog niet geïnformeerd over exacte aantallen en vreest dat de gevraagde uitbreiding niet genoeg zal zijn om de problemen op te lossen.
Ja ze zullen daar ook wel gek worden maar dat is met meer personeel niet op te lossen, wel door de EU te ontbindenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ja gebruik de crisis maar om de organisatie nog groter te maken en dus nog onbeheersbaarder.
Wat is dan verstandig? Stoppen met de EU zoals Wilders wil? Worden we dan allemaal weer welvarend denk je?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou lijkt me niet dat men nog meer miljarden naar Europa overmaakt, op een dag zal het verstand doorbreken.
Duitsland moet nu 200 miljard reserveren om over te maken aan de ESM , las ik, dat kan toch niet zou je zeggen
Een verdeeld Europa is een mooie prooi voor Amerika, of zelfs China. Als je graag voor een Chinees of Amerikaan werkt zou je wel eens gelijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja ze zullen daar ook wel gek worden maar dat is met meer personeel niet op te lossen, wel door de EU te ontbinden
ik werk al voor een amerikaan, ben ik nu verloren ???quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een verdeeld Europa is een mooie prooi voor Amerika, of zelfs China. Als je graag voor een Chinees of Amerikaan werkt zou je wel eens gelijk kunnen hebben.
Ik werk ook voor een Amerikaan maar ben blij dat ik geen Amerikanen als direct-leidinggevenden heb.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik werk al voor een amerikaan, ben ik nu verloren ???
Ik zou ook wel voor een Jappaner of een Koreaan willen werken trouwens, maar dat lukt niet erg
binnenkort werken nog veel meer mensen in Nederland voor een Amerikaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Een verdeeld Europa is een mooie prooi voor Amerika, of zelfs China. Als je graag voor een Chinees of Amerikaan werkt zou je wel eens gelijk kunnen hebben.
quote:di 03 jul 2012, 09:44
Amerikaans geld
AMSTERDAM - Terwijl politiek Europa praat over oplossingen voor de crisis, zoeken onze Nederlandse ondernemers veelvuldig contact met Amerikaanse investeerders om uit te leggen dat er – ondanks de Europese crisis – geen reden is om niet te investeren in onze bedrijven.
Niet alleen de bekende ondernemingen, ook nieuwe, vaak innovatieve bedrijven die op doorbreken staan, zoeken contact in de VS.
Een prooi? Wordt er gejaagd dan? Internationalisering van de wereldeconomie heeft er juist toe geleid dat grote economieën (VS, China enzovoort) steeds meer afhankelijk zijn geworden van andere economieën en dat logischerwijs de machtspositie van de grote economieën steeds kleiner wordt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef GoedeVraag het volgende:
quote:'Landen kunnen beslissingen over ESM niet blokkeren'
AMSTERDAM – Lidstaten kunnen beslissingen over het noodfonds ESM niet blokkeren. Dit heeft EU-president Herman van Rompuy dinsdag gezegd in een toespraak richting het Europees Parlement.
Daarmee ging Van Rompuy in op berichten dat Finland mogelijk tegen gaat stemmen tegen de directe steun aan banken. Ook Nederland heeft kritiek op deze maatregel.
Op de eurotop van vorige week spraken Europese leiders af dat het permanente noodfonds noodlijdende banken van steun kan voorzien zodra er een toezichthouder is ingesteld. Dit wordt naar verwachting de Europese Centrale Bank (ECB).
Dit moet een dempend effect hebben op de steeds oplopende rentes op de staatsobligaties van met name Zuid-Europese landen als Spanje en Italie. "Een doorbraak", zo stelde Van Rompuy dinsdag nog eens (audio).
Respecteren
Volgens hem moeten alle lidstaten van de Europese Unie de beslissingen die vorige week in Brussel zijn genomen respecteren. Ook bevestigde hij nog eens dat voor de maatregel geen verdragswijziging nodig is.
Finland liet maandag weten het toch geen goed idee te vinden dat het ESM voor de eurozone staatspapier van eurolanden opkoopt.
Nederland
Het land stelde in dit standpunt samen op te trekken met Nederland. Een woordvoerder van het ministerie van financiën sprak dit maandag tegenover NU.nl echter tegen. Wel werd gewezen op kritische uitspraken van premier Mark Rutte hierover.
Die stelde tijdens een persconferentie op de top dat het opkopen van staatsleningen door het ESM alleen bij een unaniem besluit en tegen strenge voorwaarden mogelijk is. Hij liet weten er zelf niets in te zien omdat het een geldverslindend wapen is.
Noodprocedure
Volgens Van Rompuy kunnen afzonderlijke lidstaten een dergelijke beslissing echter niet blokkeren.
Dit klopt: alhoewel besluiten over het ESM unaniem moeten worden aangenomen is bij een zogenaamde noodprocedure slechts een meerderheid van 85 procent van de stemmen vereist en is een tegenstem van Nederland niet doorslaggevend voor het toewijzen van de steun.
Tot een noodprocedure wordt overgegaan als de Europese Commissie en de ECB vinden dat een besluit tot steunverlening vereist is 'in verband met de economische en financiële houdbaarheid van de eurozone'. In dat geval is dus een instemming van een meerderheid van de lidstaten vereist, en geen unanimiteit.
Op die manier kan "in acute noodsituaties op een snelle manier een lening verstrekt worden" zo schreef minister Jan Kees de Jager in februari nog aan de Tweede Kamer. De Nederlandse regering stelde destijds het instellen van de noodprocedure essentieel te vinden om de effectiviteit van het noodfonds te waarborgen
Felle kritiek
Tijdens het debat in het Europees Parlement werd felle kritiek geuit op de uitspraken uit Finland en Nederland. De leider van de sociaaldemocratische fractie in het Europees Parlement (EP), de Oostenrijker Hannes Swoboda, stelde het 'een schandaal' te vinden.
"Heeft u geslapen? Heeft u het niet begrepen?'', aldus de sociaaldemocraat over de Finse en Nederlandse regeringsleiders.
Ook de president van de Europese Commissie, Jose Manuel Barroso, stelde zich tijdens het debat zeer kritisch op (bekijk). Volgens hem moeten de Europese politici in eigen land hetzelfde verkondigen als in Brussel. Hij hekelt 'de sfeer na de EU-top waar sommigen een overwinning op anderen claimden'.
Maar de beurzen blijven vrolijk omhoog gaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:13 schreef Automatisch het volgende:
ESM: de aap komt uit de mouw, we hebben niets te zeggen
http://www.rtl.nl/compone(...)-niets-te-zeggen.xml
EU president Van Rompuy: "Kritische eurolanden als Nederland en Finland kunnen ESM-steun aan zwakke eurolanden niet tegenhouden."
CSU dreigt Merkel met kabinetscrisis om euro
http://www.nu.nl/economie(...)netscrisis-euro.html
'Griekenland komt met verontrustende cijfers'
http://www.nu.nl/griekenl(...)ustende-cijfers.html
De volledige 40 miljard moet geleend en afgedragen worden aan banken naar keuze van de EU ambtenarenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:13 schreef Automatisch het volgende:
ESM: de aap komt uit de mouw, we hebben niets te zeggen
http://www.rtl.nl/compone(...)-niets-te-zeggen.xml
EU president Van Rompuy: "Kritische eurolanden als Nederland en Finland kunnen ESM-steun aan zwakke eurolanden niet tegenhouden."
http://www.nu.nl/economie(...)netscrisis-euro.html
'Griekenland komt met verontrustende cijfers'
http://www.nu.nl/griekenl(...)ustende-cijfers.html
Sinds wanneer zijn politici zoals De Jager of Schäuble EU-ambtenaren?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De volledige 40 miljard moet geleend en afgedragen worden aan banken naar keuze van de EU ambtenaren
quote:i 03 jul 2012, 17:12
Griekse economie krimpt harder dan gedacht
ATHENE (AFN) - De Griekse economie staat er nog slechter voor dan eerder al werd gedacht. Dat bleek dinsdag uit uitspraken van de nieuwe Griekse onderminister van Financiën, Christos Staikouras.
Volgens de pas aangetreden bewindsman krimpt de Griekse economie dit jaar waarschijnlijk met 6,7 procent. De Griekse centrale bank voorspelde in april een krimp van ongeveer 5 procent. De achteruitgang loopt volgens Griekse onderzoekers op van 6,5 procent op jaarbasis in het eerste kwartaal tot ruim 9 procent in het derde kwartaal van dit jaar.
Toezichthouders van het Internationaal Monetair Fonds, de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank beginnen later deze week een nieuw onderzoek naar de vorderingen van Griekenland bij de aanpak van de staatsschuld en de hervorming van de economie. De nieuwe Griekse regering hoopt vanwege de aanhoudende diepe recessie meer tijd te krijgen om de opgelegde bezuinigingen door te voeren.
quote:di 03 jul 2012, 16:00
IMF ziet Duitse economie herstellen
WASHINGTON (AFN) - De groei van de Duitse economie trekt in de loop van dit jaar aan. Dat voorspelt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een dinsdag gepresenteerd rapport over de grootste economie van Europa.
Duitsland dankt zijn economische groei normaal gesproken vooral aan de export. Momenteel zijn het echter vooral de consumenten in eigen land die de kar trekken. Dankzij hogere lonen en de lage rente blijven hun uitgaven op peil. Dit leidt volgens het IMF tot een economische groei van 1 procent in 2012 en een plus van 1,4 procent volgend jaar.
Ik lees net op het nieuws dat de amerikanen zelfs hierheen komen met hun werk , nog ergerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij wat gaat uitleggen hoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hahahaha, de Jager maar zeggen dat we VETOrecht hebben, nu blijkt dat van Rompui vindt dat op het moment dat het ESM wordt aangesproken ALTIJD de noodprocedure geldt, dus belsuiten over het ESM nooit kunnen worden tegengehouden door een land!!!!!!!
\
de Jager heeft wat uit te leggen!!!!!!
hoezo niet, het wordt door van Rompui nu heel anders voorgesteld als door de Jager. Er is altijd gesuggereerd dat Nederland elk voorstel betreffende het ESM met een veto kon blokkeren, nu blijkt dat we er niets over te zeggen hebben, omdat bij ESM besluiten ALTIJD de noodprocedure geldt, waarbij er geen veto;s gelden.... We zijn hier op zijn minst misleidt!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:15 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij wat gaat uitleggen hoor.
quote:di 03 jul 2012, 17:30 | 21 reacties
l;NCHEN - De christendemocratische CSU uit Beieren dreigt de Duitse regering van bondskanselier Angela Merkel ten val te brengen als zij maar geld blijft sturen aan de zwakke broeders in de eurozone. Dit zei CSU-leider en premier van Beieren Horst Seehofer dinsdag.
„Op een gegeven moment is het punt bereikt dat de Beierse deelstaatsregering en ook de CSU niet meer ja kunnen zeggen”, aldus Seehofer.
En de coalitie heeft zonder de CSU geen meerderheid.” Merkel regeert in Berlijn met haar eigen CDU, de CSU en de liberale
bijna alle gevallen is dus in de praktijk bijna nooit!! de Jager liegt hier gewoon.quote:De Jager: 'Brinkman quote mij en dan zegt hij iets dat niet waar is. Als hij op die manier politiek wil bedrijven, dan vind ik dat kwalijk. Ik heb gezegd dat in bijna alle gevallen Nederland vetorecht heeft. Alleen in uitzonderingen is 85 procent genoeg.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |