Fixed.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:50 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij heb je recht om te weigeren maar misschien kun je beter even met de buurman om tafel, samen met de aannemer. Je kunt dan inderdaad laten vastleggen dat eventuele schade door de werkzaamheden verhaald kunnen worden op de buurman. aannemer.
Ik denk niet dat bezwaar veel gaat uithalen als de buren links en rechts zo'n zelfde uitbouw al hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Daarbij neem ik aan dat de buurman een omgevingsvergunning van de gemeente moet hebben. Hier kan iedere belanghebbende bezwaar tegen maken, mocht je het er echt niet mee eens zijn
Een uitbouw is 2,5 meter is vaak vergunningsvrij. Goeie kans dat er ook informatie in het koopcontract is opgenomen over de uitbouw en of toekomstige uitbouw van buren. Zoek dat er maar eens bij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:50 schreef Deetch het volgende:
(...)Hou ook de vergunning aanvraag in de gaten, deze staat meestal vermeld in het huis aan huis blaadje waar ook de gemeente informatie in staat. Dat is namelijk het moment om bezwaar te maken, als de vergunning eenmaal is verleend dan kun je hooguit de aannemer toegang tot je perceel weigeren maar dat lijkt me geen wenselijke ontwikkeling aangezien de buren wel aardig lijken te zijn.
Niet alleen verderop, het huis van TS en de buren aan de andere kant van de nieuwe buren hebben die uitbouw al sinds de bouw.... het nu verkochtte buurhuis is dus het huis wat afwijkt van de huizen er omheen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Waar je eventueel ook nog op moet letten: ik neem aan dat je een tuin hebt, als die uitbouw van de buren er komt, neemt die uitbouw dan niet veel licht weg uit de tuin oid?
Ik denk overigens niet dat je veel kans van slagen hebt om die uitbouw bij de buren 'tegen te houden' als er al verderop woningen zijn met een vergelijkbare uitbouw. Ga in ieder geval met de buren praten hierover, hoe beter de verstandhoudingen zijn en blijven, des te beter voor iedereen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |