Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.
Onze opperbevelhebbers
Onze stamgasten
10.
Senk joequote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Sterkte met het verlies van Noxi, nip![]()
quote:
Uit zichzelf ja.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 06:43 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Uit zichzelf?
Jij hebt iig gedaan wat je kon
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:14 schreef Harajuku. het volgende:
Qweaaaaaaaaaaaaaaaa, een Charlie voor je topic
[ afbeelding ]
Aaaaaaaaaah!!!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:14 schreef Harajuku. het volgende:
Qweaaaaaaaaaaaaaaaa, een Charlie voor je topic
[ afbeelding ]
Beter. Althans, met zijn aars. Denk ik. Ruik het minder. Hij zit nog onder de korsten. Moet Donderdag of Vrijdag weer heen met hem.quote:
Wat een kl***situatie voor ze. Die stomme gemeente ook, waarom wachten ze niet gewoon die paar maandenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:39 schreef ElisaB het volgende:
http://www.dierenthuis.nl(...)uwsbrief_2012_09.pdf
Hier ook maar even: hoe moeilijk kan het zijn om met z'n alleen die ton bij elkaar te schrapen?
Zo ik het lees, is het op, over en uit als die ton vandaag niet opgebracht wordt (want dat hebben ze nodig om de bouw in de vakantie te kunnen voortzetten).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat een kl***situatie voor ze. Die stomme gemeente ook, waarom wachten ze niet gewoon die paar maandenBinnenkort hebben ze hun zin en is DT weg, waarom dan nu nog even "lekker DT-tje pesten"? Want daar lijkt het toch wel heel sterk op
Nou, ik kan best dingen, en ik wil ook best een actie opzetten, maar fucking vandaag 100.000 euro ophalen???quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zo ik het lees, is het op, over en uit als die ton vandaag niet opgebracht wordt (want dat hebben ze nodig om de bouw in de vakantie te kunnen voortzetten).
Dus óf er moet geld komen om de bouw verder te helpen, óf er moet geld komen om de dwangsom af te dekken.
Misschien een standaard mail opzetten?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:01 schreef Qwea het volgende:
Dierenthuis Op dit moment is het belangrijkste om de gemeente Laarbeek plat te mailen, dus stuur zoveel mogelijk mails naar de burgemeester en de verantwoordelijke wethouder. De mailadressen zijn hans.ubachs@laarbeek.nl en frans.v.zeeland@laarbeek.nl
Aldus de FB van DTH
Ja nou, dat lijkt me weinig zin hebben eigenlijk... Die mensen zullen op een gegeven moment ook gewoon zoiets hebben van "weer een mail --> delete" vrees ik...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:01 schreef Qwea het volgende:
Dierenthuis Op dit moment is het belangrijkste om de gemeente Laarbeek plat te mailen, dus stuur zoveel mogelijk mails naar de burgemeester en de verantwoordelijke wethouder. De mailadressen zijn hans.ubachs@laarbeek.nl en frans.v.zeeland@laarbeek.nl
Aldus de FB van DTH
Dat dacht ik ook al, schiet je niks mee op ben ik bang.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:05 schreef tombolafan het volgende:
Ja nou, dat lijkt me weinig zin hebben eigenlijk... Die mensen zullen op een gegeven moment ook gewoon zoiets hebben van "weer een mail --> delete" vrees ik...
Mja, dat zou ik ook hebben, eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja nou, dat lijkt me weinig zin hebben eigenlijk... Die mensen zullen op een gegeven moment ook gewoon zoiets hebben van "weer een mail --> delete" vrees ik...
Er zijn 16 miljoen Nederlandersquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:55 schreef Qwea het volgende:
Nou, ik kan best dingen, en ik wil ook best een actie opzetten, maar fucking vandaag 100.000 euro ophalen???
Ja, maar ik ben wel echt heel benieuwd waarom ze ineens toch niet meer willen wachten terwijl dat is afgesproken... Zijn er dingen veranderd/niet nagekomen/whatever...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat zou ik ook hebben, eerlijk gezegd![]()
Maar ik blijf het zum kotsen vinden van laarbeek.
Van allemaal 1 euro en we kunnen een DTH met jacuzzi's neerzetten voor de beestjesquote:
Als je mensen selecteert op het hebben van internet, weten van het bestaan van DTH, dierenliefhebber en generally giving a shit hou je er al wat minder overquote:
B kunnen we iets aan doenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:14 schreef Muis006 het volgende:
Als je mensen selecteert op
a) het hebben van internet,
b) weten van het bestaan van DTH,
c) dierenliefhebber en
d) generally giving a shit
hou je er al wat minder over
Ja, en hoe bereik je die VANDAAG? Enkel per tv. Ik wil mijn "omfg ik ga echt niet met mijn kop op tv ik sterf liever" best overboord gooien, maar dan haal je nog geen 100k op voor vandaagquote:
Kun je zomaar bellen naar Laarbeek en dat vragen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben wel echt heel benieuwd waarom ze ineens toch niet meer willen wachten terwijl dat is afgesproken... Zijn er dingen veranderd/niet nagekomen/whatever...
En icm met A, en C, oke. Maar, hoe ga je mensen laten afweten van dth? Een bericht op de FP gaat daar denk ik bij wijze van niet veel door helpen.quote:
Hart van Nederlandquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en hoe bereik je die VANDAAG? Enkel per tv. Ik wil mijn "omfg ik ga echt niet met mijn kop op tv ik sterf liever" best overboord gooien, maar dan haal je nog geen 100k op voor vandaag
Ik zat me net hetzelfde af te vragenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kun je zomaar bellen naar Laarbeek en dat vragen?
vragen kan altijdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kun je zomaar bellen naar Laarbeek en dat vragen?
Er waren volgens mij al wat volgers van DTH die inderdaad hadden gemaild, extra mails is natuurlijk altijd goedquote:
Die zenden uit om 19u. Dat is dus waaaaaay te laat om VANDAAG 100k op te halen. Plus dat ik ze al 3x eerder heb lopen mailen en 0 op het rekest heb gekregenquote:
Verzoekje indienen bij 3FM, Timur?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Die zenden uit om 19u. Dat is dus waaaaaay te laat om VANDAAG 100k op te halen. Plus dat ik ze al 3x eerder heb lopen mailen en 0 op het rekest heb gekregen
"Ja hoi met Q, ik hoorde dat de gemeente Laarbeek de dwangsom van DTH wilde gaan innen. Waarom als ik vragen mag? Er was toch de afspraak dat de gemeente het NIET ging innen als DTH zou meewerken aan de verhuizing? Waarom is dat veranderd?"quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik zat me net hetzelfde af te vragen
Zo kunnen, al verwacht ik niet dat die zich daarvoor zullen lenen.quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef senesta het volgende:
https://twitter.com/#!/estherouwehand
Misschien bij politieke figuren onder de aandacht brengen?
Ik vraag me ook af hoe ze erbij komen dat ze niet gingen innen; er zijn namelijk wel beroepen aangetekend tegen de dwangsom... En in de kranten staat dat de gemeente gaat innen omdat dth ondanks beloftes/voorwaarden toch (nieuwe?) dieren bleef opvangen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
"Ja hoi met Q, ik hoorde dat de gemeente Laarbeek de dwangsom van DTH wilde gaan innen. Waarom als ik vragen mag? Er was toch de afspraak dat de gemeente het NIET ging innen als DTH zou meewerken aan de verhuizing? Waarom is dat veranderd?"
-GAAT JE GEEN MOER AAN
Het enige wat ik kan vinden is die nieuwsbrief waarin staat dat er afspraken gemaakt zijn met de gemeente die zolang dth mee zou werken een een verhuizing niet zou innen. Maar ik kan verder ook niets vinden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe ze erbij komen dat ze niet gingen innen; er zijn namelijk wel beroepen aangetekend tegen de dwangsom... En in de kranten staat dat de gemeente gaat innen omdat dth ondanks beloftes/voorwaarden toch (nieuwe?) dieren bleef opvangen...
Kan verder ook niks vinden
Wanneer heb je die vraag gesteldquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan vinden is die nieuwsbrief waarin staat dat er afspraken gemaakt zijn met de gemeente die zolang dth mee zou werken een een verhuizing niet zou innen. Maar ik kan verder ook niets vinden.
Gelukkig zijn de mensen op FB (donateurs?) ook erg verontrustNIEMAND REAGEERT OP ONZE VRAAG
Nou, er komen wel tig andere reacties maar niemand reageert op onze vraag/ideequote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:35 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wanneer heb je die vraag gesteld?
Het is dinsdag half 12 he, misschien moeten mensen werken
Hmm, misschien is ie ondergesneeuwd danquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, er komen wel tig andere reacties maar niemand reageert op onze vraag/ideedth zelf ook niet. Op FB hea!
Wat een gedraaikontquote:Wachten
Destijds zag Laarbeek ervan af. In eerste instantie wilde het college wachten op het rapport van een commissie van Goede Diensten, die naar een oplossing voor Dierenthuis zocht. Later gold het argument dat het college de verhoudingen met Dierenthuis niet op scherp wilde zetten. “We wilden de som wel innen voordat Dierenthuis uit de gemeente vertrekt. Omdat ook de rekening van 8.000 euro nog openstaat, leek het ons een goed moment om de som nu te innen”, zegt een woordvoerster van de gemeente.
Geloofwaardigheid
Daarnaast spelen geloofwaardigheid en rechtsgelijkheid mee. “We hebben ook andere handhavingszaken en het zou niet fair zijn als anderen wel boetes moeten betalen”, aldus de woordvoerder.
Verhuizing
De kwestie staat los van de bestuursdwang rond het verhuizen van Dierenthuis. De opvang is momenteel bezig met nieuwbouw in Almere. Omdat het een tijd geleden realistisch leek dat die voor augustus klaar is, heeft de gemeente Dierenthuis opgelegd voor 1 augustus te verhuizen. “Iedereen begrijpt dat het wel heel kort dag wordt”, aldus de woordvoerster. “Er worden daarom gesprekken gevoerd met Dierenthuis over een oplossing.” Of dat betekent dat de dierenopvang langer in Aarle-Rixtel blijft of dat er een tussentijdse huisvesting komt, kan de woordvoerster niet zeggen. Ze belooft wel dat er binnenkort duidelijkheid over komt. De woordvoerster benadrukt dat de gemeente nog altijd het vertrouwen heeft er samen met Dierenthuis uit te komen.
Ik kreeg geen mailquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:38 schreef senesta het volgende:
Even een vraagje tussendoor
Q, ik krijg net mailtje dat mijn telefoon klaar is en klaar ligt om verzonden te worden. Hoe lang duurde het bij jou voordat je hem toen binnen had?
Ja, maar dat is wel laat he, NA de dwangsom...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef Qwea het volgende:
ooh en sinds deze week hebben ze wel een opnamestop.
Dat hek was toch niet kapot to begin with? Of mis ik ietsquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel laat he, NA de dwangsom...
als het echt zo is dat ze zich niet aan de afspraken gehouden hebben vind ik het echt niet gek dat de gemeente nu actie onderneemt, sorry...
Ik bedoel, de gemeente moest ook al dat hek laten maken, wtf...
Nou ja, dat hek hebben ze zelf gesloopt he, de gemeente. Dus dat lijkt me vrij normaal dat ze het dan ook weer maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel laat he, NA de dwangsom...
als het echt zo is dat ze zich niet aan de afspraken gehouden hebben vind ik het echt niet gek dat de gemeente nu actie onderneemt, sorry...
Ik bedoel, de gemeente moest ook al dat hek laten maken, wtf...
Ouiquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Goed zo
Diarree is trouwens goed om af te vallendat wisten jullie vat al he?
Oh, dat had ik niet meegekregen, dat de gemeente dat gesloopt hadquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, dat hek hebben ze zelf gesloopt he, de gemeente. Dus dat lijkt me vrij normaal dat ze het dan ook weer maken.
Maar goed, we speculeren, want we weten dus niet waarom de gemeente gaat innen. En ik wil het wel weten
Omdat ze zeiden dat het kapot was. Toen Dierenthuis vervolgens iemand uitnodigde om te laten zien waar, lieten ze niks meer van zich horen tot ze op een dag met een bulldozer op de stoep stondenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet meegekregen, dat de gemeente dat gesloopt hadWaarom dat dan weer
http://www.omroepbrabant.(...)+dood+van+hond+.aspxquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet meegekregen, dat de gemeente dat gesloopt hadWaarom dat dan weer
Dat klinkt allemaal veel genuanceerder. Waarom krijgen we dan van die mailtjes vol stemmingsmakerijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:57 schreef Qwea het volgende:
Goed, nou zo zwart wit is het allemaal dus niet volgens de gemeente.
Ik had iemand aan de foon die bekend was met de zaak. Het welzijn van de dieren staat iig voorop bij de gemeente. Dat betekend volgens hun dat het niet de bedoeling is om DTH kapot te maken zodat de dieren ergens anders heen moeten/afgemaakt moeten worden.
De dwangsom dateert uit 2009, die is onherroepelijk verklaard en moet dus ge-ind worden, de gemeente mag zelf bepalen wanneer dat gebeurd. Logisch was volgens deze mevrouw om dat te doen voordat ze naar Almere gaan. Aangezien de gemeente geen onderscheid wil maken tussen DTH en andere dwangsommen, moeten ze die ook gewoon innen. Eind vorig jaar is er per 1 aug bestuursdwang afgekondigd. Dat zijn dus 2 verschillende dingen. En heeft niets met elkaar van doen.
De dwangsom wordt niet vandaag ge-ind en hoeft ook niet binnen 24u betaald te worden volgens de gemeente. Er zal enkele weken (zeker 2 maar volgens haar waarschijnlijk meer) overheen gaan alvorens deze ge-ind wordt omdat dit samen gaat met nieuwe juridische procedures.
DTH werkt volgens de gemeente wel mee en de gemeente heeft de indruk dat DTH alles eraan wil doen om asap in Almere te komen en ze nemen de dwangsom ook serieus.
Why tag you very much!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:01 schreef Greys het volgende:
Muis, wat zie je er anders uit vandaag.
Did you do something with your hair?
Nou idd, dat is toch een heel ander verhaal sowiesoquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
http://www.omroepbrabant.(...)+dood+van+hond+.aspx
ik weet het ook allemaal niet meer
Ja en DAT snap ik dus ook niet... Ik ben nu echt 0,0 geneigd geld te storten, sorry hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal veel genuanceerder. Waarom krijgen we dan van die mailtjes vol stemmingsmakerij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |