The Official SBK World Championship Website full of news, results, statistics, photos and videos, plus the livetiming feature.quote:Superbike als wegraceklasse is in 1988 ingesteld door de FIM. Per seizoen wordt een serie wedstrijden verreden op circuits over de gehele wereld tijdens het Wereldkampioenschap Superbike (WorldSBK). Per wedstrijddag worden er twee races verreden die ieder afzonderlijk meetellen voor het wereldkampioenschap.
De Superbike wegraceklasse wordt na de MotoGP klasse gezien als de hoogste klasse voor motorraces.
1000cc bij de 4-in-lijn en de V4 blokken en de Ducati met de twins hebben 1200cc.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:02 schreef GrunnigsTrots het volgende:
wat voor een blokken hebben dit soort motors eronder hangen dan?
gewoon rond de 1000cc of meer 2000+ ?
quote:Vanaf volgend seizoen zullen de WSBK racers nog meer op de in de showroom staande of op straat rijdende motoren lijken want de organisatie stelt vanaf 2013 ‘koplampen’ verplicht.
De motoren waarmee in het WK Superbike wordt geracet zijn een directe afgeleide van de motoren die je bij de dealer kan kopen maar de organisatie achter het WK Superbike wil de link tussen de in het wereldkampioenschap rijdende motoren en de straatversies – onder het welbekende motto van ‘race on Sunday, sell on Monday’ - nog duidelijker maken en heeft daarom het gebruik van op koplampen lijkende stickers verplicht gesteld.
Het Kawasaki team besloot tijdens het WK Superbike weekend in Aragon alvast op de feiten vooruit te lopen en beplakte de ZX-10R’s van Tom Sykes en Loris Baz met ‘koplampen’. Naast de koplampen zal ook het gebruik van 17” aluminium velgen worden verplicht gesteld.
Het gebruik van de koplamp stickers is overigens niet nieuw. Recentelijk voerde het Yoshimura Suzuki team nep koplampen maar dit was meer vanwege hun achtergrond als deelnemer in de 8u van Suzuka WK Endurance race.
Als we wat verder terug gaan in de tijd dan zagen we in 2003 en 2004 ook op de toen nog gele Ten Kate Supersport Honda’s een koplamp sticker zitten. Chris Vermeulen (2003) en Karl Muggeridge (2004) werden op deze machines wereldkampioen.
quote:Regerend wereldkampioen Carlos Checa heeft afgelopen weekend een bocht op het Motorland Aragon circuit naar zich vernoemd gekregen, de derde bocht op het circuit heet nu de ‘Carlos Checa Curve’.
Al zo’n 20 jaar is Carlos Checa actief op WK niveau, eerst op 125cc en 250cc machines maar vanaf 1995 in de 500cc/MotoGP klasse en sinds 2008 in het WK Superbike. Op het Motorland Aragon circuit kreeg de Spanjaard een eer die over het algemeen pas voor coureurs is weggelegd als ze gestopt zijn met hun carričre of als ze onder de zoden liggen. De Althea Ducati rijder kreeg namelijk een bocht naar zich vernoemd.
Op de vrijdagavond vond op het Spaanse circuit, in het bijzijn van familie, vrienden en vertegenwoordigers van het WK Superbike en het Motorland Aragon, de onthulling plaats van de structuur die aan de binnenkant van de bocht is geplaatst. De derde bocht, een lastige heuvelopwaartse rechterbocht, staat vanaf dat moment te boek als de ‘Carlos Checa Curve’.
De 39 jarige Checa had eerder aangegeven dat deze derde bocht een van de meest spectaculaire en spannendste bochten van het Motorland Aragon was.
Achja..quote:Op maandag 2 juli 2012 16:31 schreef Beach het volgende:
Marks best wel dom van je; ik heb je allang gedmt (weken terug) voor downloaden en dan nog zit je te kutten met youtube of opnemen.
quote:BMW Motorrad Motorsport heeft zojuist bekend gemaakt dat men het fabrieksteam na dit seizoen aan BMW Motorrad Italia zal overdragen, een stapje terug dus voor de fabrikant maar zeker nog geen afscheid
BMW zal ook in 2013 een fabrieksteam inzetten in het FIM World Superbike kampioenschap maar dat zal niet het huidige BMW Motorrad Motorsports team zijn. De Duitse fabrikant zal het raceteam namelijk overdragen aan BMW Motorrad Italia dat momenteel voor het tweede seizoen actief is in het World Superbike met Michel Fabrizio en Ayrton Badovini.
BMW Motorrad Italia zal zorg dragen voor het fabrieksteam en het testteam en zal daarnaast het chassis verder ontwikkelen. BMW zelf blijft verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de krachtbron en de elektronica. BMW zal dus nog steeds nauw betrokken zijn bij het World Superbike maar dan op een iets andere manier. Wie het team zal leiden en wie voor het team zullen uitkomen zal later dit jaar bekend gemaakt worden maar de kans dat Marco Melandri zal blijven is groot.
“Dit is een strategische zakelijke beslissing van BMW Motorrad. Met deze stap zal BMW Motorrad op professioneel niveau betrokken blijven bij de motorsport. In het huidige seizoen hebben we de eerste overwinningen in het WK Superbike voor BMW Motorrad weten te behalen en ik weet zeker dat er nog meer zullen volgen. Ik wens Andrea Buzzoni en het nieuwe team veel succes in hun nieuwe samenstelling,” vertelde BMW Motorrad Motorsport directeur Bernhard Gobmeier.
“Succes in de professionele motorsport hangt af van perfecte interactie van diverse factoren – van de rijder, het team en de technologie tot de banden. Verder is een duurzame business case steeds belangrijker en daarom heeft BMW Motorrad besloten om de activiteiten in het World Superbike opnieuw in te richten,” vertelde Andrea Buzzoni, directeur van BMW Motorarad Italia .”We willen graag onze dank uitspreken voor het vertrouwen wat in ons gesteld wordt en we kijken er naar uit om vanuit deze nieuwe functie te opereren. De successen in dit seizoen laten zien dat het ontwikkelingswerk zijn vruchten heeft afgeworpen. De BMW S1000RR is in staat om overwinningen te pakken in het World Superbike dankzij Berhard Gobmeier en zijn team en we zullen in 2013 voortbouwen op dit platform.”
quote:Tussen de twee World Superbike races op het Motorland Aragon circuit voelde Niccolo Canepa zich niet helemaal lekker, in de dagen daarna raakte de ene kant van zijn gezicht verlamd waardoor de Italiaan niet zal kunnen deelnemen aan de races in Brno.
Canepa heeft last van een plotseling optredende verlamming van de zevende hersenzenuw, hier kunnen een aantal oorzaken voor zijn maar als er geen duidelijk oorzaak gevonden wordt dan noemt men deze aandoening Bell’s Palsy of Bellse Parese. In 75-85% van de gevallen volgt volledige herstel maar dat kan weken en soms zelfs maanden duren.
Voor de races in Brno heeft het Red Devils Ducati Roma team de hulp ingeroepen van Alessandro Polita, geen onbekende uit het World Superbike paddock aangezien de Italiaan voor topposities meestreed in het Superstock 1000 kampioenschap waar hij in 2006 kampioen werd. Polita reed ook al in enkele World Superbike races mee maar deed dat bij teams die het seizoen niet afmaakten of als wildcard. Dit seizoen kwam Polita uit in het Brits Superbike maar dat bleek geen succes waarna team en rijder uit elkaar gingen.
Canepa is overigens niet de enige coureur die Bell’s Palsy heeft opgelopen, ook Chris Walker liep deze ziekte op voorafgaand aan het 2002 seizoen. Walker kon na behandeling 'gewoon' aan het 2002 seizoen beginnen en afmaken.
Updatequote:Sylvain Guintoli zal komend weekend in Brno niet aan de start verschijnen voor het Tsjechische Liberty Racing. De Fransman en het Ducati team hebben hun samenwerking per direct beėindigd.
Opnieuw tegenslag voor Sylvain Guintoli. De Fransman ging voor het seizoen 2012 een nieuwe verbintenis aan met het Tsjechische team maar naar het schijnt kan het team haar verplichtingen momenteel niet meer nakomen met het gevolg dat men Guintoli per direct de vrijheid heeft gegeven om naar andere mogelijkheden te kijken.
Volgens onofficiėle berichten zou het team voor haar thuiswedstrijd in Brno geen competitieve machine meer op kunnen bouwen voor de Fransman waarna Guintoli besloot de eer aan zichzelf te houden en op te stappen.
Team Liberty Racing heeft het bericht nog niet officieel bevestigd, Guintoli zelf laat op twitter wel weten dat hij geen contract meer heeft met het Tsjechische team.
quote:Het Liberty Racing Team wil middels dit schrijven kenbaar maken dat de breuk is ontstaan door een misverstand tussen de monteurs en het financiėle management van het team, dit tot grote verrassing van het team bij aankomst op het circuit van Brno. Verschillende technische mensen hebben besloten niet deel te nemen aan de Tsjechische ronde en de resterende wedstrijden van het kampioenschap. Deze afvalligheid heeft als gevolg dat Sylvain Guintoli zonder de technische ondersteuning van zijn crew niet deel kan nemen aan de wedstrijd in Brno.
quote:Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) scored a double today after winning the second 20-lap race of the weekend at Brno. The Italian rider made a final pass on long time leader Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) on the final lap and had just enough of a gap on Sykes on the final few corners to make sure the English rider would finish second, by only 0.140 seconds.
Carlos Checa (Althea Racing Ducati) had an eventual third place finish with championship leader Max Biaggi (Aprilia Racing) a lonely fourth. Eugene Laverty (Aprilia Racing) won a duel for fifth place with Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing Aprilia) and Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport).
In the championship fight Biaggi now has 271.5 points, Melandri has 250.5 and Sykes moved into third place, on 212.5 points. Checa is fourth on 204.5.
quote:Enkele dagen na de breuk met het Liberty Effenbert Racing team is bekend geworden dat Sylvain Guintoli onderdak heeft gevonden in het Pata Ducati team en in Silverstone dus weer op het zadel van een Ducati zal zitten.
Er gingen al wat geruchten dat het rommelde tussen Sylvain Guintoli en het Effenbert Liberty Racing team maar de breuk vlak voor de thuisrace van het team kwam toch nog vrij onverwacht. Er kwamen diverse verklaringen variėrend van opgestapt technisch personeel waardoor het team de Fransman geen competitieve machine kon bieden tot het niet goed presteren van Guintoli.
‘Guinters’ zelf zat al die tijd ook niet stil en heeft het raceweekend in Brno gebruikt om eens met enkele mensen aan tafel te gaan zitten en het lijkt er op dat hij er in is geslaagd om voor de rest van het seizoen onderdak te vinden.
De Fransman liet via Twitter weten dat hij in Silverstone weer op een Ducati 1198R zou zitten en wel die van het PATA Racing team. In het paddock in Brno ging het rond dat het team graag een meer ervaren rijder naast de uit de Superstock 1000 klasse gekomen Lorenzo Zanetti wilde hebben, dat zou betekenen dat het team zal uitbreiden naar twee rijders, maar dat is nog niet bevestigd door het team.
Ja, race 2 vooral was erg mooi. Hopelijk kan Sykes zijn stijgendelijn doorzetten en nog een paar keer winnen.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:57 schreef Michael_Moore het volgende:
Double Delight for Marco and BMW
[..]
[ afbeelding ]
quote:Het lijkt er op dat Ben Spies terug zal keren naar het wereldkampioenschap waarin hij in 2009 kwam zag en overwon, de geruchten gaan namelijk dat Spies volgend jaar op het zadel van een fabrieks BMW S 1000 RR zal zitten.
Nog voor de bekendmaking dat Ben Spies aan het einde van dit MotoGP seizoen Yamaha zou verlaten waren er al geruchten verschenen dat de Amerikaan weer terug zou keren naar het WK Superbike.
Begin juli dook de naam van Spies al op als vervanger van Leon Haslam in het BMW Superbike team dat even daarvoor bekend had gemaakt om het fabrieksteam over te dragen aan BMW Italia. Nu Spies officieel te kennen heeft gegeven dat hij gaat stoppen om voor Yamaha te rijden zijn die geruchten alleen maar aangewakkerd en inmiddels zijn er enkele bronnen die melden dat de Texaan zijn rentree zal maken in het wereldkampioenschap dat hij in 2009 als ‘rookie’ op de Yamaha R1 wist te winnen.
quote:De voor de Japanse fabrikanten nog zeer prestigieuze 8 uurs race op het Suzuka circuit is gewonnen door het FCC TSR Honda team, de Honda Fireblade van het team werd bemand door World Superbike rijder Jonathan Rea en Honda testrijder Kosuke Akiyoshi.
Na de trainingen moesten ze nog genoegen nemen met een vierde startplaats achter Monster Energy Yamaha YART, Musashi RT Harc-Pro en het Yoshimura Suzuki team maar in de 8 uur durende WK Endurance race op het Suzuka circuit zegevierde het FCC TSR Honda team.
“Bovenop het podium staan was indrukwekkend. Deze 8 uur van Suzuka was voor mij de zwaarste race ooit. Het was tegelijk een sprintrace en een Endurance race, het was heel erg zwaar. Ik heb heel veel waardering voor Kosuke Akiyoshi, Tady Okada, Honda en het hele FCC TSR Team. Kosuke reed zeer, zeer snel en Tady gaf me veel nuttige adviezen. Ik wil ze allebei heel erg bedanken, aldus Rea na de vermoeiende race.
quote:Infront Motorsports, de organisatie achter het WK Superbike, heeft bevestigd dat het raceweekend op het Portimćo circuit in de Portugese Algarve ondanks de financiėle situatie van het circuit door zal gaan. Ook de race op Nürburgring zal zoals het er naar uit ziet door gaan.
Het rommelt de laatste tijd aardig bij de circuits, eerst was er het nieuws dat de Nürburgring failliet was, maar nagenoeg tegelijkertijd doken er ook geruchten op dat de World Superbike race op Portimćo wellicht geen doorgang zou vinden gezien de financiėle situatie van het Portugese circuit.
In de afgelopen weken kwamen al enkele scenario’s naar buiten, zo zou de race bijvoorbeeld op het circuit van Jerez verreden worden maar Infront Motorsport kwam in Silverstone met de mededeling dat het raceweekend in Portugal doorgang zal vinden.
Infront bedankt het management van het Autodromo do Algarve voor hun inzet om de gemaakte afspraken met de World Superbike organisatie voor het weekend van 22-23 september na te komen.
Ook de race op de Nürburgring, welke in het weekend van 8-9 september op de kalender staat, lijkt door te gaan, dit werd tussen neus en lippen door al bevestigd maar hierover is nog geen officieel afzonderlijk bericht naar buiten gekomen, wel wordt melding gemaakt dat alle races op de 2012 kalender zoals gepland zullen worden verreden.
quote:Race one was red flagged on the first lap due to a crash caused by rain. The restart was declared a wet race and led to one of the most unusual races so far.
After an 18 lap dangerous scrap in the rain, Frenchman Loris Baz was the eventual winner ahead of Michel Fabrizio. Third place was Ayrton Badovini's crashing bike, with Badovini close by.
Pole sitter Jakub Smrz and his ex-team mate Sylvain Guintoli were the only riders to ride with wet weather tyres, even though the race was declared wet. This put them at a serious disadvantage as for the first two thirds of the race, it was a dry or drying track. When the rain eventually did come, they were already a lap down and had ruined their rubber.
Leon Haslam was an early leader in front of his home crowd, followed by the Kawasakis of Loris Baz and Tom Sykes. After a few laps, Carlos Checa pushed to the front and built a considerable lead that he would hold for ten laps, until the rains returned. It wasn't a heavy rain, but it was enough to change the entire dynamic of the race.
Leon Camier, who was fighting for the podium almost the entire race, stuck his hand out to get the race stopped, but as it was a wet race, it could not be stopped by the riders. Camier crashed out shortly after, riding beyond safe limits in the conditions.
As more riders started falling back, it was a question of bravery and foolhardiness that would determine the podium. Loris Baz, maintaining his nation's reputation for producing good wet weather racers, was riding around the outside of his opponents throughout the race and showed he had the form and luck to claim his first win in a world championship. Michel Fabrizio came from the middle of the field to claim second while Ayrton Badovini crashed out exiting the last corner yet still earned third place. Jonathan Rea in fourth hit Badovini's bike and ended up crashing out as well.
quote:With the rain falling before the start of the race, the race was declared wet and the distance was reduced to 17 laps to allow for the extra time to change the bikes to their wet configurations.
As the race started, Sylvain Guintoli made an early charge, followed by Jakub Smrz, a man he very much wanted to beat. The pair of them broke free of the rest and set about racing each other. Smrz could never beat Guintoli though and eventually fell into the clutches of a hard-charging Loris Baz.
After Davide Giugliano crashed out, eleven laps from the end, it was clear the rain was falling harder. A few laps later, Jonathan Rea crashed, followed by Smrz. The lap after, Carlos Checa and Maxime Berger also crashed, the track now dangerous to ride on.
Loris Baz then took to the front, passing Guintoli and, while establishing a lead, he too crashed, followed by an agitated Tom Sykes. The red flag finally made an appearance and the race was declared. Guintoli, Baz and Eugene Laverty took their place in Parc Fermé but after confirming the timing of the red flag, it was rolled back to the beginning of the last completed lap and Smrz was reinstated in 3rd place, and as the race only ran half distance, like at Monza, half points were awarded.
For the third time today, the Marseillese played at Silverstone. The French are doing nothing to tarnish their reputation in the rain.
twitter:eugenelaverty twitterde op zondag 05-08-2012 om 23:57:26 Still hoping for a review of race 2 results. I finished 2nd but was placed 4th because some folk couldn't tell their arse from their elbow. reageer retweet
twitter:eugenelaverty twitterde op maandag 06-08-2012 om 00:12:49 My bike was soon removed from the podium enclosure, I think I must've parked in a disabled spot or something http://t.co/bLO9a0ie reageer retweet
twitter:eugenelaverty twitterde op maandag 06-08-2012 om 00:20:43 @dominicdoyle17 They placed Jakub Smrz 3rd even though he was on his arse, not one, but two laps before the red flag. Fuckin' idiots. reageer retweet
Heb je wel een beetje kunnen genieten van race1?quote:
Jazeker, absoluutquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:57 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Heb je wel een beetje kunnen genieten van race1?
quote:De World Superbike races in Silverstone hebben nog een klein staartje gekregen voor BMW rijder Marco Melandri. De Italiaan heeft een boete gekregen voor het niet naleven van het reglement.Ook bevestigde de FIM de uitslag van de tweede race.
Na het door rode vlaggen gekenmerkte raceweekend in het Engelse Silverstone is BMW Motorrad Motorsport rijder Marco Melandri iets minder rijk. De Italiaan is door de FIM beboet voor het niet naleven van artikel 1.19.7 – op de startgrid moeten alle aanpassingen aan de motor gedaan zijn voor het 3 minuten bord getoond wordt - uit het World Superbike reglement. Deze overtreding zal Melandri 3.000 Euro kosten.
Verder liet de FIM weten dat er protesten waren ingediend tegen de uitslag van de tweede race, deze werd pas na geruime tijd bekend terwijl de coureurs niet wisten wie er nu op welke plaats geėindigd was. Door het teruggaan naar de stand in de achtste ronde werden uiteraard een aantal coureurs, zoals onder andere Eugene Laverty, Max Biaggi en John Hopkins, benadeeld.
De racedirectie verwierp het protest en bevestigde het resultaat. Op deze bevestiging is vervolgens weer een beroep ingediend welke door de FIM behandeld is. De Stewards van de FIM bevestigden de beslissing van de racedirectie en het resultaat van de tweede race blijft dus zoals die op zondag 5 augustus is gepubliceerd.
quote:Het World Superbike veld zal voor de eerste race in Rusland een beetje kleiner zijn dan we de laatste tijd gewend zijn, het Effenbert Liberty Racing team slaat de race op de Moscow Raceway namelijk over.
Er waren eerder deze week al geruchten opgedoken dat het Effenbert Liberty Racing team niet naar Moskou zou gaan. Deze geruchten worden nu bevestigd door het team, Jakub Smrz, Maxime Berger en de nog niet helemaal fitte Brett McCormick zullen niet van de partij zijn tijdens de eerste Russische race.
Als reden geeft het team dat de races die nog resteren niet beslissend zijn voor de stand in het kampioenschap. Het Tsjechische team heeft daarom bewust besloten om niet naar Moskou te gaan en zal daarvoor in de plaats werken aan een constructieve reorganisatie van menselijke, technische en logistieke middelen met het oog op volgend jaar, waarin het team vastberaden is om hun resultaten te verbeteren.
De eerstvolgende keer dat de Effenbert Liberty Racing coureurs weer aan de start zullen verschijnen is begin september op de Nürburgring. Dit geeft McCormick tevens de tijd om verder te werken aan een volledige herstel van de in Assen opgelopen blessures.
Verder lijkt ook het Grillini Progea BMW team de Russische race over te slaan, dit omdat Norino Brignola in Silverstone een gebroken sleutelbeen heeft opgelopen.
quote:Max Biaggi has given the strongest hint yet that he will re-sign with Aprilia for the 2013 World Superbike Championship by saying he would like to see out his career with the Italian manufacturer.
The 41-year-old currently heads the 2012 World Superbike Championship standings but is yet to have put pen to paper on a deal for next season, sparking rumours that Ducati is courting him to ride its much anticipated new 1199 Panigale.
However, in an interview with Gazzetta dello Sport Biaggi has dismissed returning to the manufacturer with whom he competed in a semi-privateer capacity in 2008 after he was passed over for the opportunity to join the factory Ducati team in 2009.
With this in mind, 2010 WSBK champion Biaggi feels his career will be concluded at Aprilia, having now won four world titles across the racing classes together, though he has no plans to quit as yet.
“I'd like to finish my career with them [Aprilia],” he told the Italian publication. “It's the mutual respect and affection that ties me to them. You can't forget that we won four World championships together, but there are a lot variables in play, but the economic aspect isn't that important.”
“I haven't even thought of stopping even a second, continuing is an absolute certainity and Ducati is definitely not in my plans. If I continue to race an Italian marque it will be Aprilia.”
Biaggi has led the 2012 World Superbike Championship standings since the third round at Assen, though his margin at the head of the leaderboard has been shrunk by the fast-approaching Marco Melandri, the BMW rider now just 10.5 points adrift with four rounds remaining.
quote:Marco Melandri is confident he can maintain his strong run of World Superbike Championship form on the series' first visit to Russia having now moved to within striking distance of the overall lead.
Though the Italian didn't enjoy his best outing of the season in the tricky conditions of Silverstone, he still fared markedly better than Biaggi to reduce his advantage to 10.5 points with four rounds remaining.
Indeed, having now out-scored Biaggi in each of the last three rounds, a good performance at the all-new Moscow Raceway could see Melandri move ahead of his countryman into the lead of the standings, a potential milestone for both himself and the BMW team.
For the time being, Melandri is looking forward to sampling the Russian venue for the first time in a preliminary test session on Wednesday before the event gets underway this weekend.
“This will be my first time in Russia,” he said. “I have never been there before, so it is going to be a new experience. It is a brand new circuit, but I know a little bit about it as I watched a car race on TV. The track looks good and very nice. There is a very slow section, a very long straight and long braking. It looks like it is going to be very good fun and it seems to offer many overtaking opportunities.
“We will use the test to learn the circuit and to start work on the set-up. We will be 100 per cent focused and work hard to make best use of the sessions on this new circuit ahead of Superpole and the races. Our goal is to challenge for the top positions again in Moscow and to get as many points as possible.”
quote:Er gaan momenteel sterke geruchten dat Leon Haslam deze week in Rusland zijn handtekening zal zetten onder een tweejarig contract met het Honda World Superbike Team.
Met de reorganisatie van BMW Motorrad Motorsport, dat vanaf volgend seizoen onder de regie van het huidige BMW Motorrad Italia Goldbet Team zal vallen, lijkt er geen plek meer te zijn voor Leon Haslam die tot nu toe in de schaduw staat van zijn teamgenoot Marco Melandri.
Met de steeds sterker wordende geruchten dat Ben Spies volgend jaar wel eens de nieuwe teamgenoot van Melandri zal worden besloot Haslam niet af te wachten en ging hij gesprekken aan met diverse teams waaronder dat van het door de neven Ten Kate uit Nieuwleusen gerunde Honda World Superbike Team.
Volgens Visordown wist een betrouwbare bron te melden dat er inmiddels al een overeenkomst is gesloten tussen de Brit en het in Nederland gehuisveste team en dat deze week tijdens de Russische ronde van het World Superbike kampioenschap in Moskou de handtekening zal worden gezet.
Haslam zou daarmee na een seizoen op de Alstare Suzuki en twee seizoenen op een BMW S 1000 RR weer terugkeren naar Honda aangezien hij in 2009 voor Stiggy al op Honda CBR1000RR in het World Superbike reed, ook daarvoor reed ‘Pocket Rocket’ voor Honda maar toen in het British Superbike kampioenschap voor het HM Plant Honda team.
Of Haslam de teamgenoot van Jonathan Rea zal gaan worden is niet bekend aangezien er ook geruchten gaan dat Rea volgend jaar wel eens de overstap kan gaan maken naar de MotoGP klasse en een van de machines van het San Carlo Honda Gresini zal gaan bemannen.
Officieel is er door het Honda World Superbike Team nog niets bevestigd maar gezien de steeds sterkere wordende geruchten zal dit niet lang meer op zich laten wachten.
quote:Carlos Checa heeft tijdens de speciaal belegde testdag voorafgaand aan de dit weekend op de nieuwe Moscow Raceway te verrijden Russische ronde van het World Superbike kampioenschap de snelste rondetijd laten noteren.
Na twee sessies was het de Spanjaard die met een rondetijd van 1’35.891 de lijst aanvoerde en als enige onder de 1’36 grens wist te duiken. Op het circuit wat gedurende de dag steeds meer grip kreeg noteerde Leon Haslam de tweede tijd op zijn BMW Motorrad Motorsport S 1000 RR machine.
Kawasaki coureur Tom Sykes was met een snelste rondetijd van 1’36.119 aan het eind van de dag terug te vinden op de derde plaats. De Brit werd gevolgd door de Italiaan Marco Melandri en Aprilia coureur Max Biaggi.
ParkinGO MTC Racing Aprilia coureur Chaz Davies noteerde de zesde tijd voor Checa’s teamgenoot Davide Giugliano en Eugene Laverty.
Nicollo Canepa en Sylvain Guintoli waren de laatste twee coureurs binnen de top tien, beide wisten de marge ten opzichte van de snelste man te beperken tot minder dan een seconde.
Nadat Hiroshi Aoyama tijdens de eerste sessie nog verraste met een derde tijd was het Jonathan Rea die aan het eind van de dag de snelste Honda coureur was op een toch wel enigszins teleurstellende twaalfde plaats. Aoyama zag zichzelf na een sterke eerste sessie aan het eind van de dag terug op de achttiende plaats op de lijst.
quote:Na twee vrije trainingen en twee kwalificaties was het voor de top 16 tijd voor drie Superpole sessies. In de eerste daarvan was het in eerste instantie Niccolo Canepa die bovenaan kwam te staan maar met de snellere rijders vlak achter hem duurde dat niet lang want achtereenvolgens doken Leon Haslam, Jonathan Rea, Davide Giugliano, Carlos Checa en Tom Sykes onder de tijd van de Red Devils Roma Ducati rijder.
Van de rijders die er meteen een tweede snelle ronden achteraan wilden plakken waren Giugliano en Sykes daadwerkelijk sneller waarbij eerst Giugliano en vervolgens Sykes naar de snelste tijd kwam. De tijd van Sykes, een 1’34.880, was snel genoeg om de rest van de sessie niet meer verbeterd te worden.
De eerste Superpole had voor enkele rijders nog een vervelend staartje want in een poging toch nog wat verder naar voren te komen bleken de kwalificatiebanden zeer effectief te zijn. Voor rijders als Max Biaggi, Eugene Laverty en John Hopkins was de kwalificatieband een zegen, zij klommen een aardig aantal posities maar hierdoor vielen Chaz Davies en Sylvain Guintoli onverwacht buiten de boot net als David Salom en Lorenzo Zanetti.
Sykes was 0,016s sneller dan Biaggi met daarachter Laverty, Giugliano, Checa, Rea, Haslam, Canepa, Hirishi Aoyama, Hopkins, Marco Melandri en Loris Baz.
quote:In de tweede sessie was het Eugene Laverty die als eerste bovenaan kwam te staan kort daarna gevolgd door Max Biaggi, Leon Haslam, Jonathan Rea, Davide Giugliano en Carlos Checa. De tijd die Checa met zijn eerste vliegende ronde noteerde, een 1’34.435, was snel genoeg om de rest van de sessie niet meer verbeterd te worden.
De Spanjaard was 0,237s sneller dan Laverty die nog voor een tweede poging was gegaan. Sykes werd derde voor Davide Giugliano, Jonathan Rea, Max Biaggi, Leon Haslam en Marco Melandri. Loris Baz, Niccolo Canepa, John Hopkins en Hiroshi Aoyama moesten na de tweede Superpole sessie afhaken.
quote:De derde sessie werd met een tweede vliegende ronde beslecht. Met zijn eerste ronde was Carlos Checa niet snel genoeg om Tom Sykes, die op zijn beurt Eugene Laverty van die plek had verdreven, van de pole te stoten maar met zijn tweede vliegende ronde ging Checa 0,356s sneller dan de Kawasaki rijder.
Niemand had daarna meer een antwoord op de 1’34.193 van de Althea Ducati rijder. Ook de tijden van Sykes en Laverty bleven onaangetast. Daarachter wist Leon Haslam nog de vierde tijd te noteren voor zijn Italiaanse teamgenoot Marco Melandri. Jonathan Rea, die de eerste snelle tijd noteerde, was goed voor de zesde startplek voor Max Biaggi en de gecrashte Davide Giugliano.
quote:Tijdens het eerste raceweekend in Rusland werden de rollen omgedraaid, het is nu BMW Motorrad Motorsport rijder Marco Melandri die het klassement leid voor Aprilia Racing rijder Max Biaggi.
In de afgelopen races wist Marco Melandri met grote stappen steeds dichterbij klassementsleider Max Biaggi te komen. Van een voorsprong van 60 punten na de eerste race op het Motorland Aragon werd het gat steeds kleiner en kleiner. Na Melandri’s dubbelzege in Brno was het gat nog maar 21 punten, na de twee races op Silverstone 10,5 punt en na Moskou staat Melandri zelfs 18,5 punt voor Biaggi.
Melandri wist in de eerste race een tweede plaats te pakken achter winnaar Tom Sykes en in de tweede race reed de Italiaan naar zijn alweer zesde overwinning met de BMW. Voor Biaggi was het weer een weekend om te vergeten, het derde opeenvolgende weekend om te vergeten zelfs.
De Romeinse keizer wist in de eerste race op de Moscow Raceway de schade nog enigszins beperkt te houden door ten koste van Eugene Laverty – die van het team zijn derde plaats moest afstaan aan Biaggi – naar de laatste podiumplaats te rijden. In de tweede race ging het mis toen Biaggi bij het aanremmen op een vuil gedeelte kwam, niet genoeg vaart kon verminderen en vol in de achterkant van Leon Haslam’s BMW reed.
quote:Voor Honda World Superbike coureur Jonathan Rea ging maandag een droom in vervulling toen hij plaats mocht nemen op de MotoGP machine van niemand minder dan Casey Stoner.
Tijdens de Russische ronde van het World Superbike kampioenschap op de Moscow Raceway werd Rea gebeld door HRC met het verzoek om zondag direct na de tweede World Superbike wedstrijd de eerste de beste vlucht naar Tsjechiė te boeken om maandag deel te kunnen nemen aan de officiėle MotoGP test op het circuit van Brno en eventueel de geblesseerde Stoner te kunnen vervangen tijdens de twee eerstvolgende MotoGP races op het circuit van Misano en Aragon.
Na een rustig begin wist Rea zich tijdens elke sessie te verbeteren om uiteindelijk zijn eerste dag op de officiėle Honda fabrieksfiets af te sluiten met een achtste tijd, een tijd waarmee Rea slechts drie seconden toe hoefde te geven op de snelste rondetijd van de dag.
Het telefoontje van HRC was voor Rea als een droom die uitkwam en de in Nederlandse dienst rijdende World Superbike coureur kon na afloop van de eerste dag zijn geluk dan ook niet op.
quote:“Dit is de kans van mijn leven en ik ben Honda dan ook heel dankbaar dat ze mij gevraagd hebben hier naar toe te komen, hoewel ik natuurlijk meeleef met de jongens in het team en speciaal met Casey omdat hij natuurlijk de man is die hier normaalgesproken hoort te zijn. Ik wens hem een spoedig herstel", vertelde Rea na afloop. "Mijn eerste indruk is dat de motorfiets niet het moeilijkst is, het zijn de banden en de manier waarop deze werken wat het zwaarst is. Ik heb problemen met het goed afmaken van een bocht, iets wat duidelijk een vertrouwenskwestie is aangezien ik alleen maar meer gebruik moet maken van de voorkant en dat vertrouwen moet zien te vinden. Het is echter pas mijn eerste dag en ik wil die limiet nu nog niet opzoeken of het risico lopen er net over heen te gaan. Het is geweldig de data van Dani in te kunnen zien en zo te leren waar snel te gaan, dat is een geweldige hulp. Ik onderschat zeker niet hoe moeilijk deze job is, ik heb alleen wat meer tijd nodig en ik voel geen druk om hier direct te moeten presteren, het is een leerproces met het team en de mensen om me heen. Het was een geweldige dag, een van de beste dagen van mijn leven. Ik ben mijn hele carričre al een Honda coureur en om nu op de beste Honda machine ter wereld te rijden is als een droom die uitkomt.”
quote:Rea zal zich nu gaan voorbereiden op de eerstvolgende test van het Repsol Honda team welke op 4 en 5 september plaats zal vinden op het circuit van Aragon om zich daarna te gaan richten op de twee raceweekenden in Misano en Aragon waar hij als vervanger in actie komt van de geblesseerde Stoner.
quote:De British Superbike komt volgende maand naar het TT circuit Assen. Het is de eerste keer dat deze Britse versie van de superbike wedstrijden een race houdt buiten Engeland.
Naast de TT en het Wereldkampioenschap Superbike moet dit het derde grote motorsport evenement worden op het TT circuit. De verwachtingen zijn hooggespannen.
De British Superbike wedstrijden worden van 21 tot en met 23 september in Assen gehouden. Het TT bestuur hoopt dat het evenement een vaste plek krijgt op de kalender.
Jaja, daar ga ik ook heen. Maar wat een verschil moet dat voor de coureurs zijn, als ze op Cadwell en Oulton Park rijden, met gras en vanghekken naast je... Krijg je nu extra asvalt naast het asvalt en dan, als je heel goed kijkt, zie je aan het eind van het asvaltplakkaat een bandenstapel.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:21 schreef Michael_Moore het volgende:
British Superbike komt volgende maand naar Assen
[..]
Niemand hier die het er nog over gehad heeftquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:23 schreef Marks het volgende:
[..]
Jaja, daar ga ik ook heen. Maar wat een verschil moet dat voor de coureurs zijn, als ze op Cadwell en Oulton Park rijden, met gras en vanghekken naast je... Krijg je nu extra asvalt naast het asvalt en dan, als je heel goed kijkt, zie je aan het eind van het asvaltplakkaat een bandenstapel.
Supersport?quote:Op zondag 12 mei 2013 13:38 schreef chufi het volgende:
Leuke glijer in Monza ....
Top 4 onderuit over een oliespoor en rode vlag
Ja herstart, maar hoe en wat weet ik niet ..quote:Op zondag 12 mei 2013 13:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar die top 3 maar herstarten neem ik aan?
Complete herstart zoals vanaf het begin..... Maar weer een rode vlag .... Effe gemist (ivm F1)quote:Op zondag 12 mei 2013 13:51 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja herstart, maar hoe en wat weet ik niet ..
3 rode vlaggen en 4 starts in totaal helaas vd mark een gebroken voet.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Complete herstart zoals vanaf het begin..... Maar weer een rode vlag .... Effe gemist (ivm F1)
bronquote:Tragedie in Moskou: Andrea Antonelli overleden
De 25 jarige Andrea Antonelli is zondagmiddag om het leven gekomen bij een zware crash tijdens de World Supersport wedstrijd op de Moscow Raceway. De Kawasaki coureur verloor de controle over zijn machine en werd bij zijn val aangereden.
De World Supersport wedstrijd op de Moscow Raceway ging zondagmiddag van start onder zeer slechte weersomstandigheden. Al in de tweede ronde ging het mis op het lange rechte stuk (ruim 900 meter) achter op het circuit. Met een snelheid van ruim boven de 200 km per uur verloor Andrea Antonelli de controle over zijn Kawasaki ZX-6R. De Italiaan kwam ten val en werd vervolgens in zijn val geraakt door Pata Honda coureur Lorenzo Zanetti.
De impact van de crash was enorm en de medische assistentie was snel ter plaatse. Meteen werd duidelijk dat de verwondingen zeer ernstig waren en dat de 25 jarige coureur zware verwondingen aan zijn hoofd had opgelopen bij de crash.
Antonelli werd overgebracht naar het op het circuit gevestigde medical centre. Diverse reanimatie pogingen mochten echter niet meer baten en zojuist is bekend geworden dat Andrea Antonelli is overleden aan de gevolgen van de crash.
Andrea Antonelli werd geboren op 17 januari 1988 en woonde in Castiglione del Lago. Hij begon zijn motorsport carričre in de mininbikes om vervolgens de overstap te maken naar het Europees Superstock 600 kampioenschap en het Italiaans en de FIM Cup Superstock 1000 klasse. In totaal wist Antonelli veertien podium plaatsen te scoren in deze categorieėn. In 2012 maakte Antonelli de overstap naar het World Supersport kampioenschap. Na een moeilijk eerste seizoen in de klasse begon het 2013 seizoen goed voor Antonelli en werden de resultaten steeds beter. Zo behandelde Antonelli dit weekend tijdens de trainingen zijn beste resultaat in de kwalificatie en mocht hij tijdens zijn fatale wedstrijd vandaag vertrekken vanaf de vierde plaats op de grid.
Stond 2 ronden op, totdat mijn schoonouders binnenkwamen Op het moment dat zij weg waren ben ik overgeschakeld naar de Blancpain Endurance, totdat mijn vrouw begon te klagen dat ze vanavond ook al de afstandsbediening moet gaan afgeven ivm de MotoGP.quote:
Ik vergeet dit echt zo vaakquote:
geniet ervanquote:Op zondag 27 april 2014 16:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Live vanaf het circuit, leuk dat er eindelijk weer eens Nederlands succes was.
Gelukkig zenden het zondagavond pas uit op eurosport, dan is de Indy500 al afgelopen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:02 schreef Beach het volgende:
Naast de F1 en Indy ook dit weekend Donington.
http://racesport.nl/WSBK/(...)D/37228/Default.aspxquote:Terol zou graag Checa willen evenaren
Tijdens de teampresentatie van het Althea Racing team sprak Nico Terol over zijn wens om zijn landgenoot Carlos Checa, die in 2011 op de Althea Ducati wereldkampioen werd, te kunnen evenaren.
Voormalig 125cc wereldkampioen Nico Terol is een van de nieuwe aanwinsten van het WK Superbike. Na het behalen van de wereldtitel, de laatste in de 125cc klasse voor deze tweetakt klasse werd vervangen door de viertakt Moto3 klasse, lukte het Terol niet echt meer om op de voorgrond te treden. In 2013 won de Spanjaard nog drie Moto2 races maar het afgelopen seizoen was dramatisch en het werd tijd voor verandering.
Voor het komende seizoen gooide Terol het roer om en maakte de overstap naar het WK Superbike en wist daar een plekje te bemachtigen bij het ervaren Althea Racing team van Genesio Bevilacqua.
“Ik ben zeer blij en zit vol vertrouwen zo vlak voor de start van dit nieuwe avontuur. Ik heb niet heel veel kunnen rijden maar vind het een fijne machine en ik heb genoten,” vertelde Terol. “Ik volgde het WK Superbike al op TV en had het idee dat het niveau hoog was en nu heb ik dat zelf kunnen ervaren. Giugliano reed met de Panigale een zeer goede tijd in Jerez, daar ben ik blij mee maar Rea en Sykes zitten dichtbij. Ik denk dat dat de drie beste rijders zijn.”
Dat Terol voor het team uitkomt waarmee zijn landgenoot Carlos Checa in 2011 wereldkampioen werd doet hem deugd en hij hoopt de prestaties van Checa te kunnen evenaren, al zal dat wellicht niet in zijn eerste seizoen lukken.
“Ik zou hem graag willen evenaren, Carlos is een vriend van me en ik heb wel met hem gesproken maar ik heb nog geen advies gevraagd. Ik moet in ieder geval nog steeds wennen aan de banden, vooral aan de kwalificatiebanden, en aan de elektronica, maar de motor voelt steeds meer als mijn motor. Ik mis nog wat snelheid omdat we niet heel veel hebben kunnen testen maar ik weet dat mijn rijstijl goed past bij de Ducati. Ik geniet van het rijden en ik weet zeker dat de resultaten zullen komen.”
Eindelijk weer eens een Nederlandse topper.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:18 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark die Sykes gewoon hard opzij zette in de eerste race
En Van der Mark die zelfs even op kop reed in de tweede race
Volgens Weeink was de beste Nederlandse prestatie ooit in het WSBK de 5e plek van Jeffrey de Vries in Mugello...1991quote:Op zondag 22 februari 2015 13:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een Nederlandse topper.
Ik vind het nog steeds vreemd dat hij geen nominatie had voor sporttalent van het jaar.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens Weeink was de beste Nederlandse prestatie ooit in het WSBK de 5e plek van Jeffrey de Vries in Mugello...1991
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Van der Mark dat binnen afzienbare tijd gaat verbeteren
Om 07:00 en 10:30 live op Eurosport (en race 2 op ESP2) zie ik, bedankt voor de heads-upquote:
Ja jammer, plaatsje terug, maar goed, toch punten gehaald en 7 is ook een mooie plaats.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:03 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark op de finish nog voorbij Guintoli en naar P6
Edit: Under investigation
Zeker, op de 6e plek na zat er ook echt niet meer in vandaag.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja jammer, plaatsje terug, maar goed, toch punten gehaald en 7 is ook een mooie plaats.
Wel top he, dat er nu een Nederlander het zo goed doet bij de Superbikes.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, op de 6e plek na zat er ook echt niet meer in vandaag.
Leuk ja (hoewel mijn sportkijkprogramma dan nog meer in de war komt )quote:Op zondag 22 maart 2015 11:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel top he, dat er nu een Nederlander het zo goed doet bij de Superbikes.
Ja, want straks ook op naar het eerste groenquote:Op zondag 22 maart 2015 11:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk ja (hoewel mijn sportkijkprogramma dan nog meer in de war komt )
Ja godver, kijk ik MotoGP en dan hoor ik je zeggen dat SBK veel spannender is, ga ik SBK kijken en dan hoor ik je zeggen dat ik Supersport moet gaan kijkenquote:Op zondag 22 maart 2015 12:38 schreef Beach het volgende:
Net Max Verstappen, ook uitvallen
World Supersport was weer eens veel spannender dan de Superbike races.
Net zoals de Moto3 en Moto2 vaak spannender zijn qua races dan de MotoGP.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja godver, kijk ik MotoGP en dan hoor ik je zeggen dat SBK veel spannender is, ga ik SBK kijken en dan hoor ik je zeggen dat ik Supersport moet gaan kijken
Absoluut, daarom dat ik ook zeker gewoon de wekker zet als de Moto3 ergens in Aziė om 3 uur Nederlandse tijd begintquote:Op zondag 22 maart 2015 12:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Net zoals de Moto3 en Moto2 vaak spannender zijn qua races dan de MotoGP.
Klopt, Monza weer terug plz....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:54 schreef M.Melandri het volgende:
Waardeloos circuit daar in Thailand. Wel veel publiek overigens
Precies Maxquote:
Ja jammer ik had gehoopt dat hij zesde zou worden.quote:
Ja inderdaad, dat hadden ze even gemist.quote:Op zondag 19 april 2015 13:49 schreef Nymphetic13 het volgende:
Zo Hazlim probeerde nog even terug te komen. gaat maar net goed
Zo jammerquote:Op zondag 10 mei 2015 13:26 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark geraakt door Haslam en eruit gecrashed vanaf P6
2e race om 14:10?quote:Op zondag 7 juni 2015 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Oh nee, 5 ronden nog.
Sykes en Rea lagen samen ruim op kop, Rea ging naar binnen, Sykes niet.
Edit: En Sykes nu ook binnen, Haslam als eerste onderuit.
Ja, dat kan ik.quote:Op zondag 7 juni 2015 14:03 schreef Max23 het volgende:
[..]
2e race om 14:10?
Kan jij vinden als hoeveelste VD Mark moet starten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zondag 7 juni 2015 14:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik.DankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hij moest een flink gat dichtrijden op het groepje voor hem, maar hij lijkt er aan te komenquote:
In de huidige tempo's van VDM en Guintoli (voor hem) is hij er over 70 rondjes bijquote:Op zondag 7 juni 2015 14:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
En hij moest een flink gat dichtrijden op het groepje voor hem, maar hij lijkt er aan te komen
Schijn bedriegt dusquote:Op zondag 7 juni 2015 14:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de huidige tempo's van VDM en Guintoli (voor hem) is hij er over 70 rondjes bij
http://nos.nl/artikel/204(...)d-in-californie.htmlquote:Bij de World Superbike wedstrijd in de Verenigde Staten zijn zondag twee Spaanse motorcoureurs om het leven gekomen. Het gebeurde op het Mazda Raceway Laguna Seca circuit in Californiė.
De 35-jarige Bernat Martinez en de 27-jarige Daniel Rivas Fernandez waren beiden betrokken bij een grote crash tijdens de Superbike/Superstock 1000-race van MotoAmerica. Net na de start vloog een aantal motoren en coureurs rechts de baan af. De twee Spanjaarden werden direct na de crash overgebracht naar omliggende ziekenhuizen, waar ze aan hun verwondingen bezweken.
"Onze gedachten gaan eerst uit naar de familie en vrienden van beide coureurs. Ik heb echt geen woorden voor datgene wat wij allemaal nu voelen", liet de president van MotoAmerica Wayne Rainey weten.
Bedankt voor de info . Die Biaggi wie had dat gedacht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef Max23 het volgende:
Wat een races
Biaggi pakt meteen een 3e plaats in de eerste race, tweede race pakt hij bij de start de leiding zelfs, maar kom ten val in de eerste bocht.
Van der Mark viel uit in race 1 en werd 5e in race 2
Rae pakte bijna de wereldtitel al, Sykes was slecht en viel steeds letterlijk terug.
Rae moest alleen Davies voorbij in race 2, pakte in de laatste ronde de leiding over van Davies op het voorlaatste rechte eind, Davies pakt hem terug in de laatste bocht, waardoor Rae nog net geen kampioen is.
Zo vroegquote:
Ja, maar dit seizoen schijnbaar niet meer.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Goed begin van het seizoen.
Ik hoop dat Jeffrey Herlings en Glenn Coldenhoff vanavond nog beter doen.
BTW Anders zijn toch beide races op zondag?
Van der Mark gewoon op een 2de plek. Fantastisch!quote:Op zondag 28 februari 2016 09:19 schreef chufi het volgende:
Goed begin idd 2e vanochtend:
http://www.worldsbk.com/e(...)ders%20manufacturers
Vast wel, maar ik zit aan de computer en niet aan de tvquote:
Die Kawa's komt hij nooit voorbij helaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:08 schreef heywoodu het volgende:
Mooi hoor, 1 persoon die de Kawasaki's gewoon heel goed kan volgen..
ik dacht altijd dat jij niet van motorracen hieldquote:
Ook prima.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:20 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark
Vierde dus als er niks geks gebeurt.
Uiteraard, maar 100% op het podium was zo leukquote:
Zet hem op een Kawa en hij wint.quote:Op zondag 13 maart 2016 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, maar 100% op het podium was zo leuk
Nou sluit ik een valpartij bij die top-3 niet uit
Dat denk ik nu juist niet. Want als je in de training wel de snelste kan zijn, ligt het niet aan de machine maar aan wie het grootste hart heeft bij een bloedstollend duel. En daar legt Van der Mark het (nog) een beetje af. Komt wel goed denk ik zolang er maar niet geforceerd wordt, want dan lig je er zo naast.quote:
Of het ligt aan de set-up van de machines, welke banden ze gebruiken, of de tegenstanders zich richten op een zo snel mogelijke ronde of op een constante pace voor in de race etc.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik nu juist niet. Want als je in de training wel de snelste kan zijn, ligt het niet aan de machine maar aan wie het grootste hart heeft bij een bloedstollend duel.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben maar elke keer als ik zit te kijken denk ik: zet hem op een Kawasaki en hij wint.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat denk ik nu juist niet. Want als je in de training wel de snelste kan zijn, ligt het niet aan de machine maar aan wie het grootste hart heeft bij een bloedstollend duel. En daar legt Van der Mark het (nog) een beetje af. Komt wel goed denk ik zolang er maar niet geforceerd wordt, want dan lig je er zo naast.
Niet wanneer je in de training voor pole gaat. En dat doet echt iedereen op de eerste twee start rijen.quote:Op zondag 13 maart 2016 11:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of het ligt aan de set-up van de machines, welke banden ze gebruiken, of de tegenstanders zich richten op een zo snel mogelijke ronde of op een constante pace voor in de race etc.
Dat betwijfel ik. Een Rea of Sykes hoeft echt niet 100% te geven in de trainingen om wel zeker genoeg te zijn van de top-10.quote:Op zondag 13 maart 2016 12:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet wanneer je in de training voor pole gaat. En dat doet echt iedereen op de eerste twee start rijen.
Jammer dat Weeink het commentaar niet deed. Deze man begreep er echt weinig van. Jammer dat Sykes het weer liet afweten, was leuk voor het wk geweest als hij wat punten kon terugpakken van Rea.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:09 schreef heywoodu het volgende:
En gevallen
Commentator heeft het na minstens 2 ronden pas door
Doet Weeink het normaal dan? Ik weet wel dat deze kerel het normaal niet doet, maar ik kan me dan nooit voor de geest halen wie het wel doetquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Jammer dat Weeink het commentaar niet deed. Deze man begreep er echt weinig van. Jammer dat Sykes het weer liet afweten, was leuk voor het wk geweest als hij wat punten kon terugpakken van Rea.
Eerste raceweekenden deed Weeink het commentaar. Hopen dat hij er morgen weer is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doet Weeink het normaal dan? Ik weet wel dat deze kerel het normaal niet doet, maar ik kan me dan nooit voor de geest halen wie het wel doet
Ik dacht dat Weeink wel bij Sport1/Ziggo Sport gebleven is en daar nu bepaalde autosportklassen doet..
Edit: Manusje van alles volgens Twitter
Motor- en autosportcommentator voor Motors TV, RTL7, ZiggoSport Totaal en Eurosport, motorsportjournalist voor o.a. MotoPlus, Noppennieuws en Classic Racer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |