bronquote:Tragedie in Moskou: Andrea Antonelli overleden
De 25 jarige Andrea Antonelli is zondagmiddag om het leven gekomen bij een zware crash tijdens de World Supersport wedstrijd op de Moscow Raceway. De Kawasaki coureur verloor de controle over zijn machine en werd bij zijn val aangereden.
De World Supersport wedstrijd op de Moscow Raceway ging zondagmiddag van start onder zeer slechte weersomstandigheden. Al in de tweede ronde ging het mis op het lange rechte stuk (ruim 900 meter) achter op het circuit. Met een snelheid van ruim boven de 200 km per uur verloor Andrea Antonelli de controle over zijn Kawasaki ZX-6R. De Italiaan kwam ten val en werd vervolgens in zijn val geraakt door Pata Honda coureur Lorenzo Zanetti.
De impact van de crash was enorm en de medische assistentie was snel ter plaatse. Meteen werd duidelijk dat de verwondingen zeer ernstig waren en dat de 25 jarige coureur zware verwondingen aan zijn hoofd had opgelopen bij de crash.
Antonelli werd overgebracht naar het op het circuit gevestigde medical centre. Diverse reanimatie pogingen mochten echter niet meer baten en zojuist is bekend geworden dat Andrea Antonelli is overleden aan de gevolgen van de crash.
Andrea Antonelli werd geboren op 17 januari 1988 en woonde in Castiglione del Lago. Hij begon zijn motorsport carričre in de mininbikes om vervolgens de overstap te maken naar het Europees Superstock 600 kampioenschap en het Italiaans en de FIM Cup Superstock 1000 klasse. In totaal wist Antonelli veertien podium plaatsen te scoren in deze categorieën. In 2012 maakte Antonelli de overstap naar het World Supersport kampioenschap. Na een moeilijk eerste seizoen in de klasse begon het 2013 seizoen goed voor Antonelli en werden de resultaten steeds beter. Zo behandelde Antonelli dit weekend tijdens de trainingen zijn beste resultaat in de kwalificatie en mocht hij tijdens zijn fatale wedstrijd vandaag vertrekken vanaf de vierde plaats op de grid.
Stond 2 ronden op, totdat mijn schoonouders binnenkwamenquote:
geniet ervanquote:Op zondag 27 april 2014 16:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Live vanaf het circuit, leuk dat er eindelijk weer eens Nederlands succes was.
Gelukkig zenden het zondagavond pas uit op eurosport, dan is de Indy500 al afgelopen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 15:02 schreef Beach het volgende:
Naast de F1 en Indy ook dit weekend Donington.
http://racesport.nl/WSBK/(...)D/37228/Default.aspxquote:Terol zou graag Checa willen evenaren
Tijdens de teampresentatie van het Althea Racing team sprak Nico Terol over zijn wens om zijn landgenoot Carlos Checa, die in 2011 op de Althea Ducati wereldkampioen werd, te kunnen evenaren.
Voormalig 125cc wereldkampioen Nico Terol is een van de nieuwe aanwinsten van het WK Superbike. Na het behalen van de wereldtitel, de laatste in de 125cc klasse voor deze tweetakt klasse werd vervangen door de viertakt Moto3 klasse, lukte het Terol niet echt meer om op de voorgrond te treden. In 2013 won de Spanjaard nog drie Moto2 races maar het afgelopen seizoen was dramatisch en het werd tijd voor verandering.
Voor het komende seizoen gooide Terol het roer om en maakte de overstap naar het WK Superbike en wist daar een plekje te bemachtigen bij het ervaren Althea Racing team van Genesio Bevilacqua.
“Ik ben zeer blij en zit vol vertrouwen zo vlak voor de start van dit nieuwe avontuur. Ik heb niet heel veel kunnen rijden maar vind het een fijne machine en ik heb genoten,” vertelde Terol. “Ik volgde het WK Superbike al op TV en had het idee dat het niveau hoog was en nu heb ik dat zelf kunnen ervaren. Giugliano reed met de Panigale een zeer goede tijd in Jerez, daar ben ik blij mee maar Rea en Sykes zitten dichtbij. Ik denk dat dat de drie beste rijders zijn.”
Dat Terol voor het team uitkomt waarmee zijn landgenoot Carlos Checa in 2011 wereldkampioen werd doet hem deugd en hij hoopt de prestaties van Checa te kunnen evenaren, al zal dat wellicht niet in zijn eerste seizoen lukken.
“Ik zou hem graag willen evenaren, Carlos is een vriend van me en ik heb wel met hem gesproken maar ik heb nog geen advies gevraagd. Ik moet in ieder geval nog steeds wennen aan de banden, vooral aan de kwalificatiebanden, en aan de elektronica, maar de motor voelt steeds meer als mijn motor. Ik mis nog wat snelheid omdat we niet heel veel hebben kunnen testen maar ik weet dat mijn rijstijl goed past bij de Ducati. Ik geniet van het rijden en ik weet zeker dat de resultaten zullen komen.”
Eindelijk weer eens een Nederlandse topper.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:18 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark die Sykes gewoon hard opzij zette in de eerste race
En Van der Mark die zelfs even op kop reed in de tweede race
Volgens Weeink was de beste Nederlandse prestatie ooit in het WSBK de 5e plek van Jeffrey de Vries in Mugello...1991quote:Op zondag 22 februari 2015 13:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een Nederlandse topper.![]()
Ik vind het nog steeds vreemd dat hij geen nominatie had voor sporttalent van het jaar.
Waarschijnlijk wel ja.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens Weeink was de beste Nederlandse prestatie ooit in het WSBK de 5e plek van Jeffrey de Vries in Mugello...1991
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Van der Mark dat binnen afzienbare tijd gaat verbeteren
Ja jammer, plaatsje terug, maar goed, toch punten gehaald en 7 is ook een mooie plaats.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:03 schreef heywoodu het volgende:
Van der Mark op de finish nog voorbij Guintoli en naar P6![]()
Edit: Under investigation![]()
Zeker, op de 6e plek na zat er ook echt niet meer in vandaag.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja jammer, plaatsje terug, maar goed, toch punten gehaald en 7 is ook een mooie plaats.
Wel top he, dat er nu een Nederlander het zo goed doet bij de Superbikes.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, op de 6e plek na zat er ook echt niet meer in vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |