Heeft er niks mee te maken: Mijn kat drinkt ook liever uit het aquarium of regenwater dan uit zijn eigen schone bakje met vers water.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar haar drinkbak eens schoon wil je? Anders dronk ze daar wel uit.
Een kat drinkt bij voorkeur niet uit de schone waterbak...aquarium, water uit vijvertje op het balkon...alles behalve dat water wat je hebt neergezet.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar haar drinkbak eens schoon wil je? Anders dronk ze daar wel uit.
Grappig want die van mij zuipt het als een fles bier.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Een kat drinkt bij voorkeur niet uit de schone waterbak...aquarium, water uit vijvertje op het balkon...alles behalve dat water wat je hebt neergezet.
Kan ook., geen enkele kat geeft dezelfde reactie.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Grappig want die van mij zuipt eruit als een fles bier.
Ja oke, anders waren ze best saai.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Kan ook., geen enkele kat geeft dezelfde reactie.
Ik woon in een appartement met een gesloten trappengang. Hoewel de vorige eigenaar nog geen 3 km van mij vandaan woont zal hij wel een tijdje binnen moeten blijven.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Dat is maar een stelregel. Ik zou zelf wel durven beoordelen dat een kat ook eerder voor het eerst naar buiten kan, gebaseerd op hoe de kat is, hoe hij reageert op zijn 'baasje' en afhankelijk van de omgeving van het huis.
quote:Op maandag 16 juli 2012 14:43 schreef Dragonberry het volgende:
Ik zou hem gewoon zo lang mogelijk binnen houden.
Wat betreft gewicht zou ik gewoon genoeg voer beschikbaar houden. Ik vind tussen de 3 en 4 kilo normaal voor een htk. Mijn Birmaan weegt 5 kilo en dat vindt ik al best zwaar, maar voor zijn bouw is het goed. De htk's van mijn moeder zijn minder zwaar(als je ze op tilt) en zien er goed uit.
Bij mij krijgen ze trouwens 's avonds 1 zakje natvoer voor 2 katten of een klein blikje per kat. Het ene voer eten ze meer van dan het andere. De ene houd bijvoorbeeld niet zo van Whiskas, maar is gek op blikjes vis. De rest van de dag eten ze brokken.
Veel plezier met je kat! Is hij al meer gewend?
Als hij naar de wc moet gaat hij op bak zitten. Dus dat is positief. Hij gebruikt de krabpaal nog zeer weinig. Maar misschien komt dat nog. Tevens schaf ik nog een tweede aan voor in de woonkamer aangezien hij wel aan de banken krabt. Daarom heeft hij daar geen toegang als ik er niet ben. Hij heeft overigens wel toegang tot de gang, keuken en studeerkamer. Tevens vindt hij de badkamer ook best leuk.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:12 schreef WinnieWana het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe kat.![]()
Hopelijk plast hij nu wel in de kattenbak.
Mijn katten drinken ook overal uit behalve uit een standaard bakje naast hun brokken. Ze drinken uit mijn glazen, gootsteen, douche, wc pot![]()
Er zijn ook waterfonteins te koop. Dan stroomt het water. Vinden de meeste katten ontzettend leuk.
Heb je een foto?
Fijn te lezen dat die van de AH goed is. Die heb ik namelijk. Samen met euro shopper brok. Nu het toch overtocht gaat. Mijn katten drinken samen ongeveer een driekwart soepkom water per dag weg. Is dat goed?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:23 schreef WinnieWana het volgende:
Als je een foto op je computer hebt staan dan kan je die uploaden via mijnalbum.nl of photobucket.com. Zodra je hem hebt upgeload kan je hem hier neerplakken.
Met een foto kan je beter beoordelen of je kat te licht is. Het kan ook gewoon een kleine kat zijn. Mijn volwassen katers van bijna 3 jaar wegen 3.5 kg en 3.8. Ook niet superveel dus.
Het kan geen kwaad om hem twee keer per dag natvoer te geven. Er zijn juist studies die zeggen dat het beter voor een kat is om meer natvoer dan droogvoer te krijgen. Omdat een kat weinig drinkt en veel katten daardoor als ze ouder zijn last van hun nieren krijgen. Wel is het altijd goed om naar de ingredienten te kijken. Graan en suiker zijn niet goed.
Pate van Alexis (ALDI) is zonder suiker en graan. En ook erg goedkoop.
Eigen huismerk van AH, maaltijdzakjes zijn ook zonder suiker. En is goedkoper dan whiskas, kittekat etc.
Ander merk wat ik vaak gebruik is Smilla en Bozita. Dat bestel ik bij zooplus.nl
Gelukkig doet hij zijn plas nu in de bak.
Je kan hem een krabpaal leren gebruiken door de krabpaal naast de bank te zetten of andere meubelen waar hij krabt. En er dan met een touwtje langs te gaan, zodat hij ermee speelt. Dan heeft hij snel genoeg door waar de krabpaal voor is.
Als ik gelezen heb op internet zou een van signalen zijn dat hij heel veel gaat slapen of er maar een beetje bij ligt. Dat doet hij namelijk wel.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:30 schreef WinnieWana het volgende:
En oja mijn katten zitten ook wel 8 uur per dag alleen. Maar ze hebben elkaar. Maar toen ik nog maar een kat had. Was die ook wel zo lang alleen. Zo lang ze dat gewend zijn is het niet erg. Merk je aan de kat dat hij zich alleen voelt? Op zich is je kat wel jong genoeg voor een kitten erbij. Als hij tenminste nog speels is.
Ik woon ook in een appartement. Ze mogen overal komen. Ik heb drie slaapkamers, een hal, keuken, grote woonkamer en als het mooi weer is zet ik ook de deur naar het balkon open. Zodat ze daar ook kunnen zitten als ik er niet ben. Het balkon is afgezet met een groot kattennet.
Wat ik wel kan doen is zo'n doosje met zakjes kopen en kuipjes pathe.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:49 schreef WinnieWana het volgende:
Katten slapen 12 -16 uur per dag. Die van mij slapen meestal als ik ga slapen nog niet. Dan spelen ze een uur of twee uur door. Dan gaan ze slapen en als ik werk slapen ze constant. Want meestal staan ze bij de deur als ik thuiskom maar als ik onverwachts eerder thuis kom dan kijken twee net wakker wordende koppen mij aan vanaf de krabpaal.
Het kan ook van de verhuizing komen dat hij wat meer slaapt. Ik zou het gewoon een week of twee aankijken. Dan ontdek je vast een patroon.
[ afbeelding ]
In de pate zit suiker. Die waren wel laatst in de aanbieding 3 blikjes voor een euro. Ik heb er wel wat gekocht![]()
[ afbeelding ]
Hierin zit geen suiker.
En euroshopper brokjes zijn niet goed. De euroshopper pate kuipjes van 17 cent dan weer wel![]()
Brokjes zitten vol graan en zit nagenoeg geen vlees in. Een kat is vleeseter geen vegetariër.
Er zijn brokken met meer vleesaandeel. Ik geef zelf Smilla. Goekoper dan Whiskas en beter. Gaf eerst Royal Canin deden ze het ook goed op maar is twee keer zo duur als Smilla. En op Smilla doen ze het ook goed. 8 kg is 20 euro. Te koop ook bij zooplus.nl.
Daar bestel ik zo'n een keer in de drie maanden wat. (lijkt wel een verkooppraatje)
12. Staat op de doosquote:Op maandag 16 juli 2012 15:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat ik wel kan doen is zo'n doosje met zakjes kopen en kuipjes pathe.Dan 's ochtends zo'n kuipje en 's avonds een zakje. Hoeveel zakjes zit er in zo'n doosje?
Kan ik vanaf hier niet zien. Klein plaatjequote:Op maandag 16 juli 2012 15:56 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
12. Staat op de doos![]()
Volgens mij doen ze dat gewoon zodat je binnen twee weken weer terugkomt want 14 is een veel handiger getal.
Ik wil nog zo'n grote klimpaal bestellen. Daar red hij het vast wel mee.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:03 schreef WinnieWana het volgende:
Wees gewaarschuwd. Twee jaar geleden voor het eerst zooplus.nl ontdekt en sindsdien bestel ik daar altijd. Gevaarlijke site. Ze hebben daar veel merken brokken en je kan ook goed de samenstellingen vergelijken. Vind ik altijd handig.
En bij katten altijd eerst een klein zakje bestellen, want met katten weet je het maar nooit of ze het lusten of niet![]()
@thinkk-pinkk Geen idee of dat water genoeg is. Ik let er niet zo op bij mijn katten. Ik zie ze wel drinken en geef ze allebei 100 gram natvoer per dag. Zo deden we dat ook bij mijn andere kat die ik als kind had en die is toch mooi 19 geworden.
Je hoeft je toch helemaal niet te verontschuldigen. Belangrijker is dat de katten nu een fijn huisje hebben en aandacht en liefde krijgen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet een beetje uitkijken met wat ik koop. Deze 2 waren niet echt gepland en tja ik heb het niet bepaald breed enzo. Anderhalf jaar geleden huis gekocht grote renovatie enzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |