Ben zojuist terug!quote:
Als ik het zo lees ben je dus wel door het oog van de naald gekropen. Niettemin, gefeliciteerd! Wat apart dat je pas thuis en via internet te zien krijgt dat je geslaagd bent..quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Feli! vage kerel dan die examinatorquote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Watskeburt?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Marrije het volgende:
Vorige week mn eerste aanrijding gehad. Stelde niet veel voor, maar ben wel erg geschrokken. Het was niet mijn schuld, maar voelde me wel schuldig dat ik het niet heb kunnen voorkomen, dmv toeteren of tijdig remmen oid. Schade 700 euro. Merk wel dat ik het wat eng vind om weer te rijden. Moet echt nog heel veel rijervaring op doen.
Ben mobiel nu dus kan het ook niet fixenquote:Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over
Daar gaat het ook om idd en zsm lekker veel gaan rijden dan.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:47 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Bedankt
Het was wel vaag ja, maar ben erg blij dat ik geslaagd ben!
ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!quote:
Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in .quote:Op maandag 2 juli 2012 15:39 schreef IrCute het volgende:
In de laatste 2 topics is de OP niet goed overgenomen, heb een tijdje terug het helemaal geupdate tot aan 1 juni, maar niemand neemt het goed over
deze? http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijlesquote:Op maandag 2 juli 2012 16:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je me even laat weten van welk topic de OP wel correct is, dan zet ik hem er hier even in .
Ah! Check .quote:Op maandag 2 juli 2012 16:47 schreef IrCute het volgende:
[..]
deze? http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Rijles
D - Hard gillenquote:Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Aardbeilove het volgende:
[ afbeelding ]
Ben ik de enige die hier een spookrijder in ziet?
Neen Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/haperingquote:Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeikquote:Op maandag 2 juli 2012 16:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik reed in een smalle drukke winkelstraat, wilde rechtsaf, maar iemand van links kwam van een parkeerterrein en draaide zo de weg op, op mijn rijbaan. Had me niet gezien. En ik maar denken, hij ziet me toch wel ?!
Gefelici voor de geslaagde.
Doet me denken aan mezelf tijd geleden . Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:46 schreef Paxcon het volgende:
Wanneer moet je nou precies gas geven? Je laat de koppeling opkomen tot hij een beetje gaat rijden, dan ga je gas geven en kun je de koppeling in één keer loslaten?
Leuk verhaaltje voor ons en leuk voor jou natuurlijk.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:59 schreef Peanutnootje het volgende:
[..]
Ben zojuist terug!
En geslaagd!!!
Wat een opluchting. Had er helemaal geen zin in en weer hartstikke zenuwachtig. Het rijden ging gewoon goed. Hij merkte wel de spanning die er was maar dat vond hij uiteraard niet zo erg. Verder sloeg ik helemaal dicht bij het parkeren. Ik wist het niet meer en hij greep ook in en zei als je doorreed rij je schade. Daar begon hij ook over bij terugkomst op het CBR. Hij vroeg aan mijn rijinstructeur hoe ik dat deed bij rijlessen en die zei dat ik het daar gewoon goed doe en dat klopt ook want ik heb nooit echt problemen gehad met het parkeren. Daarna begon hij over mijn ouders auto, dat ik daarin voorzichtig moet rijden en dus geen schade moet maken want dat is mijn verantwoordelijkheid dan. Vervolgens gaf hij me een hand en kon ik gaan. Toen wist ik nog niet of ik nou wel of niet geslaagd was en zelfs mijn instructeur wist het niet, die had het ook nog nooit mee gemaakt. Meteen naar huis gereden in spanning, op internet gekeken en daar stond dat ik geslaagd was
Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:50 schreef princess-a het volgende:
[..]
Neen Je laat de koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan doe je tegelijkertijd de rest van de koppeling omhoog laten komen én gas geven. Koppeling in 1 keer loslaten staat vrijwel gelijk aan motor uit of een enorme schok/hapering
Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdtquote:Op maandag 2 juli 2012 21:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm balen....gelukkig krijg je wel van de verzekering dan. Mja dan nog. Je hebt nooit zin in dit soort gezeik
Bij mij gaat dat nog steeds niet vanzelf, vind het ook nog steeds niet leuk om te doen. Ik geef nu inderdaad ook alvast maar gas voor het aangrijpingspunt om afslaan te voorkomen, maar soms ben ik nog wat te onnozel bezig en loeit dat ding eroverquote:Op maandag 2 juli 2012 21:11 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Doet me denken aan mezelf tijd geleden . Kwam er maar niet uit maar nu gaat het als vanzelf eigenlijk. Het gevoel komt met het rijden. Wat ik nu doe is een beetje gas dan koppeling opkomen tot het aangrijpingspunt, dan meer gas terwijl ik de koppeling helemaal laat komen. Motor slaat vrijwel nooit meer af maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik motorisch wat beter ben geworden en niet meer volledig gehaast willen wegkomen bij het stoplicht.
Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je alquote:Op maandag 2 juli 2012 21:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke. Ik heb het geduld niet om die koppeling op te laten komen volgens mij. Ik wil mensen niet laten wachten maar als ik het te snel doe slaat hij natuurlijk weer af.. irritant.
Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..quote:Op maandag 2 juli 2012 22:03 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ze moeten veel langer wachten als je stilstaat hoor Op laten komen tot het aangrijpingspunt doe je al terwijl je stilstaat en dat laatste stukje gaat zo snel, dan rijd je al
Het snelheidsverschil is ook belangrijk voor de schade. Niet alleen de snelheid.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, het is overduidelijk zijn fout, maar dat is dan de enige troost inderdaad. Best een deukie en ik reed maar 25 ofzo (toegestane snelheid 30 maar ik wilde net een bocht om en had alles net klaargezet, terug naar twee) en hij trok dus net op. Ik moet er niet aan denken dat iemand met 80 tegen me aan rijdt
Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja maar op dat moment gaat hij ook al uit zichzelf rijden..
Dat inderdaad, het aangrijpingspunt is wanneer de auto een héél klein beetje begint te brommen en wil gaan rijden en daar moet je net iets onder zitten met de koppelingquote:Op maandag 2 juli 2012 22:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dan zit je al op het aangrijpingspunt. Je moet daar vlak voor zitten. Dan blijft hij nog stil staan.
Als je stapvoets wilt optrekken (zonder gas) is met de rem ook nog veel te controleren: aangrijpingspunt komt eraan terwijl je je rem ingetrapt houdt (niet te lang want slecht voor je koppeling) dan verhoudingsgewijs beiden loslaten en voila je gaat vooruit daarna kun je naar wens gas bijgeven en doorschakelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:22 schreef Paxcon het volgende:
Oh oke Ik zal het volgende week eens gaan proberen
Uhh ja ... wat andersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
1 richtingsverkeer voor alle bestuurders, behalve fietsers. (die mogen dus ook vanuit de andere kant erin..)quote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Inderdaad verplichte rijrichting, behalve voor fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Wat is eigenlijk de betekenis van deze bordencombinatie?:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Betekent dit: Alle bestuurders moeten rechtdoor, behalve fietsers (zij mogen ook afslaan)?
Dit dus. En dat betekent dus ook dat je daar niet helemaal aan de linkerkant van de weg mag rijden als je voorsorteert om linksaf te slaan.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
eigenlijk is de definitie "eenrichtingsverkeer" fout, want verkeer betekent alle weggebruikers, incl. voetgangers. Als je het letterlijk zou nemen zou alle verkeer (incl. voetgangers dus) eenrichting zijn, behalve fietsersquote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
eenrichtingsverkeer, maar geldt niet voor fietsers
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:38 schreef princess-a het volgende:
[..]
Inderdaad verplichte rijrichting, behalve voor fietsers
JAquote:Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 2 juli 2012 22:42 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist bij een rond bord met een pijl. Denk ik tenminste.
Ik twijfel daar ook overquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:02 schreef Paskal het volgende:
Binnenkort rijexamen?
Zou ik de instructeur meenemen of niet?
Zelf met de examinator praten kan ook heel leuk zijn hrquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:20 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik twijfel daar ook over
Ja want hij is een mooie afleider voor gelul van de examinator
Nee want er blijkt wel een beetje uit dat je onzeker bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |