ik leef met je mee ts, hopelijk verandert jouw situatie zsmquote:Op zondag 1 juli 2012 23:58 schreef magneetstrip het volgende:
17 jaar geleden werd een meisje, genaamd magneetstrip, geboren in Leiden. Sindsdien woont ze in een huisje in Leiden Noord.
Nu 17 jaartjes later ziet magneetstrip steeds meer in wat een klerestad Leiden is met zijn klerewijken.
Ik stel u voor aan:
De Merenwijk: hierin bevinden zich de buurten de Horsten en de Werven. De Horsten zijn flats met merendeel tokkies erin. De Werven staat bekend als een buurt met veel criminaliteit. In de Merenwijk zie je dan ook veel hoeren en pimps lopen. In het winkelcentrum daar zijn er weleens incidentjes geweest die in de krant kwamen als dat 12jarigen opgewacht werden door 15jarigen
De Kooi: deze gaat wel vooruit door de herinrichting van Leiden Noord. Maar wat zijn die stereotype tokkiehuizen lelijk...! Typisch volksbuurtje. De bewoners zijn grotendeels allochtonen, die meestal netjes en aardig zijn, en Nederlandse mensen, waarvan een deel een dolfijn op hun arm heeft getatoeeerd, Leids praat, rookt, piercings heeft en dat.
De Mors: Deze wijk bestaat voor een groot deel uit flats. combinatie van de Merenwijk en de Kooi. Sommige gebouwen daar moeten ze platgooien en daar een beter onderhouden gebouw voor in de plaats zetten. Hier wonen dan veel tokkies, vaak helaas ook allochtonentokkies, jammer. Verder ken ik deze wijk niet zo goed.
Maar er is meer dan deze drie klerewijkjes. Zo is er een megamoskee in Leiden Noord gekomen, die de groei van de Islam in Leiden tot 2050 aan kan. Tuurlijk mag je een moskee bouwen, maar een die groter is dan een middelbare school ernaast en verwachten dat de Islam in Leiden flink groeit de komende 35 jaar gaat echt te ver.
Bij mij op de basisschool in de binnenstad hadden de moeders die hun kind kwamen ophalen vaak zwartgeverfde of geblondeerde haren, piercings, een sigaretje en dat soort shit. Ik weet niet hoe het op andere scholen zit maar dit lijkt me niet normaal. En als ik er nog weleens langskom zie ik het steeds meer.
Steeds vaker zie ik ook dat mensen van vroeger nu piercings en dat soort tokkieshizzle hebben.
Dat Leiden achteruit gaat, weet ook ibehesj, want die zie ik steeds meer en vaker rondlopen.
Klacht: Leiden wordt steeds meer ghetto
quote:Op zondag 1 juli 2012 23:58 schreef magneetstrip het volgende:
Bij mij op de basisschool in de binnenstad hadden de moeders die hun kind kwamen ophalen vaak zwartgeverfde of geblondeerde haren, piercings, een sigaretje en dat soort shit.
Iemand zijn haarkleur en piercing zegt niets over zijn persoonlijkheid. Roken is inderdaad niet iets positiefs om trots op te zijn. Maar om het nou te associëren met asociaal gedrag vind ik ronduit dom.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:58 schreef magneetstrip het volgende:
Steeds vaker zie ik ook dat mensen van vroeger nu piercings en dat soort tokkieshizzle hebben.
Gelukkig woon ik in het goede gedeeltequote:Op maandag 2 juli 2012 11:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap ook nooit waarom men Leiden als kakstad bestempeld. Die zijn blijkbaar nooit verder dan de binnenstad gekomen... Alle wijken zuigen behalve misschien Roomburg/Professorenwijk en het Waardeiland.
En dat Leidsche accent...Enige reden waarom mensen die niet uit de buurt komen, dat bekakt vinden klinken, is vanwege de R.
Jammer, want de binnenstad is erg mooi.
Oh, en Leiden is best een leuke studentenstad hoor. Je kan er aardig stappen, veel studentenverenigingen en sportverenigingen, kamer huren is lastig, maar waar niet.
Mja leiden centrum is niks mis meequote:Op maandag 2 juli 2012 14:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in het goede gedeelte![]()
Ik snap al die haat niet tegen Leiden, maar misschien komt dat ook omdat ik zo goed als nooit in Leiden Noord kom.
Wel klagen dat er allemaal buitenlanders/tokkies wonen terwijl je geen geld hebt om ergens anders te wonen.
Lekker hypocriet.
Leiden is gewoon een mooie stad.
Het heeft een dorpsgevoel maar wel met genoeg voorzieningen van een stad.
Ook ligt het perfect om naar andere steden te gaan zoals Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
Of lekker naar het strand.
Klinkt goed waar kan ik tekenen?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:23 schreef Eisoep het volgende:
Tjah het is nu eenmaal zo elke steen die je omhoog trekt daar komen 10 moslims onder vandaan.
Erg vervelend,
Over 20 jaar is Nederland omgetoverd tot Saudi Arabië
Homoseksueel zijn is dan een misdaad, vrouwen mogen niet meer autorijden en sporten.
Zal er vast wel zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mja leiden centrum is niks mis mee
Tis wel waar hoor over die tokkies.... Maargoed, de merenwijk valt me eigenlijk nog mee met wat er rondloopt...
Ja die tokkies mogen wat mij betrefd optieven... in de kooiquote:Op maandag 2 juli 2012 15:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zal er vast wel zijn.
Het klopt idd dat je in het Noorden meer buitenlanders ziet.
Maar dat heb je in elke stad wel.
In Leiden valt het nog wel mee.
Sowieso is er niks mis mee als ze zich maar gedragen.
Je hebt ook genoeg buitenlanders die ik liever in Nederland heb dan bepaalde Nederlanders.
Lekker veel om van te houden.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Eisoep het volgende:
[..]
wacht maar tot je wijf 20 kilo dikker is hahahaha dan zou je anders willen
Och liever een wijf van 20kilo te dik, dan geen wijf. (Of niet... Ik weet hetn iet meer, te lastig... Alhoewel... Huidige mode mbt gewicht is toch 20kilo te licht, dus ik vind het eigenlijk wel mooi..)quote:Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Eisoep het volgende:
[..]
Dat raggen we er zo weer af hoor.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Eisoep het volgende:
[..]
heuj wadda voor kleur camper hedde gij?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:59 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
nee in een camper nou goed
Ennik typ mobiel idd
De vrouwen uit de kooi zou ik mijn hond nog niet overheen laten gaan (o ik heb helemaal geen hond... Dat terzijde)quote:Op maandag 2 juli 2012 16:11 schreef Koploperkopper_v2 het volgende:
Lekker boeiend, 60% van de inwoners in Leiden is vrouwelijk.
En 90% zou je niet raken, lekker belangrijkquote:Op maandag 2 juli 2012 16:11 schreef Koploperkopper_v2 het volgende:
Ik woon in een van de weinige nette buurten in Leiden Noordquote:Op maandag 2 juli 2012 14:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik in het goede gedeelte![]()
Ik snap al die haat niet tegen Leiden, maar misschien komt dat ook omdat ik zo goed als nooit in Leiden Noord kom.
Wel klagen dat er allemaal buitenlanders/tokkies wonen terwijl je geen geld hebt om ergens anders te wonen.
Lekker hypocriet.
Leiden is gewoon een mooie stad.
Het heeft een dorpsgevoel maar wel met genoeg voorzieningen van een stad.
Ook ligt het perfect om naar andere steden te gaan zoals Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
Of lekker naar het strand.
En 95% daarvan is kankerlelijk vriend. Dat je dat zou willen rakenquote:Op maandag 2 juli 2012 16:11 schreef Koploperkopper_v2 het volgende:
Leiden heeft net als vele andere steden (groter en kleiner) een chique (soms bekakt), hoger opgeleid gedeelte en een plat gedeelte zoals dat heet. De grens ligt ongeveer bij de singel in het noorden (Rijnburger/Mare/Herensingel). In het zuiden heb je een wat meer modaal gedeelte: de wijken rondom de Churchilllaan en de Mors (varieert ook nogal).quote:Op maandag 2 juli 2012 11:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap ook nooit waarom men Leiden als kakstad bestempeld. Die zijn blijkbaar nooit verder dan de binnenstad gekomen... Alle wijken zuigen behalve misschien Roomburg/Professorenwijk en het Waardeiland.
En dat Leidsche accent...Enige reden waarom mensen die niet uit de buurt komen, dat bekakt vinden klinken, is vanwege de R.
Jammer, want de binnenstad is erg mooi.
Oh, en Leiden is best een leuke studentenstad hoor. Je kan er aardig stappen, veel studentenverenigingen en sportverenigingen, kamer huren is lastig, maar waar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |