abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 16:11:13 #145
378868 Koploperkopper_v2
Zwei kehr so gut!
pi_113675971
Lekker boeiend, 60% van de inwoners in Leiden is vrouwelijk.
Kopt ze nog steeds in.
pi_113676094
quote:
17s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:11 schreef Koploperkopper_v2 het volgende:
De vrouwen uit de kooi zou ik mijn hond nog niet overheen laten gaan (o ik heb helemaal geen hond... Dat terzijde)
Rustig aan.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:16:04 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113676196
quote:
En 90% zou je niet raken, lekker belangrijk :')
pi_113677141
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Gelukkig woon ik in het goede gedeelte O+

Ik snap al die haat niet tegen Leiden, maar misschien komt dat ook omdat ik zo goed als nooit in Leiden Noord kom.
Wel klagen dat er allemaal buitenlanders/tokkies wonen terwijl je geen geld hebt om ergens anders te wonen.
Lekker hypocriet.

Leiden is gewoon een mooie stad.
Het heeft een dorpsgevoel maar wel met genoeg voorzieningen van een stad.
Ook ligt het perfect om naar andere steden te gaan zoals Den Haag, Utrecht en Amsterdam.
Of lekker naar het strand.
Ik woon in een van de weinige nette buurten in Leiden Noord :') En dat is niet de Vogelwijk maar de andere kant van Leiden cS
pi_113677208
quote:
En 95% daarvan is kankerlelijk vriend. Dat je dat zou willen raken :r
pi_113679144
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik snap ook nooit waarom men Leiden als kakstad bestempeld. Die zijn blijkbaar nooit verder dan de binnenstad gekomen... Alle wijken zuigen behalve misschien Roomburg/Professorenwijk en het Waardeiland.

En dat Leidsche accent... :r Enige reden waarom mensen die niet uit de buurt komen, dat bekakt vinden klinken, is vanwege de R.

Jammer, want de binnenstad is erg mooi.

Oh, en Leiden is best een leuke studentenstad hoor. Je kan er aardig stappen, veel studentenverenigingen en sportverenigingen, kamer huren is lastig, maar waar niet.
Leiden heeft net als vele andere steden (groter en kleiner) een chique (soms bekakt), hoger opgeleid gedeelte en een plat gedeelte zoals dat heet. De grens ligt ongeveer bij de singel in het noorden (Rijnburger/Mare/Herensingel). In het zuiden heb je een wat meer modaal gedeelte: de wijken rondom de Churchilllaan en de Mors (varieert ook nogal).

De Merenwijk en Stevenshof zijn eigenlijk geïsolleerde buitenwijken die elk maar met 2 toegangswegen verbonden zijn met de stad en ook een netter en minder net gedeelte hebben. Bijna alles binnen de singels (in het zuiden tot en met het spoor richting Utrecht), rondom de hoge Rijndijk (met name het Waardeiland) is duidelijk bevolkt door hoger opgeleiden (en inderdaad soms mensen met kak).

Kortom om heel Leiden nu een ghetto te noemen, vind ik een beetje overtrokken ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 02-07-2012 17:31:38 ]
Een heer met stijl
pi_113679179
En omdat foto's in dit topic niet mogen ontbreken:

Nou nou, wat een ghetto :')
Een heer met stijl
pi_113679722
En vooruit, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je in de buitenwijk de Merenwijk dit soort plaatjes tegenkomt:

maar ook dit soort woningen:

Dus nogmaals, noem een complete stad geen ghetto als je toevallig even op de verkeerde plek bent geweest. :P
Een heer met stijl
pi_113679856

Leiden _O_
  maandag 2 juli 2012 @ 17:42:24 #154
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113679949
Als ik aan Leiden denk komen er alleen bretels dragende studenten bij mij op; nooit geweten dat het zo'n 'ghetto' (echte ghetto's kent Nederland niet) was.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_113680019
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
Als ik aan Leiden denk komen er alleen bretels dragende studenten bij mij op; nooit geweten dat het zo'n 'ghetto' (echte ghetto's kent Nederland niet) was.
Het contrast tussen de studenten/import en de locals is altijd erg groot geweest in Leiden. Het gaat ook niet altijd goed samen.

[Edit] En het is geen ghetto, TS kan alleen niet in het betere gedeelte wonen waar ze als bijna-Oegstgeestenaar altijd naar verlangd heeft :')
Een heer met stijl
pi_113680398
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het contrast tussen de studenten/import en de locals is altijd erg groot geweest in Leiden. Het gaat ook niet altijd goed samen.

[Edit] En het is geen ghetto, TS kan alleen niet in het betere gedeelte wonen waar ze als bijna-Oegstgeestenaar altijd naar verlangd heeft :')
Ik woon in een prima buurt, alleen had de gemeente die huizen al 30 jaar geleden moeten renoveren :') De rest van is troep

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 09-10-2017 13:12:25 ]
pi_113680421
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Leiden heeft net als vele andere steden (groter en kleiner) een chique (soms bekakt), hoger opgeleid gedeelte en een plat gedeelte zoals dat heet. De grens ligt ongeveer bij de singel in het noorden (Rijnburger/Mare/Herensingel). In het zuiden heb je een wat meer modaal gedeelte: de wijken rondom de Churchilllaan en de Mors (varieert ook nogal).

De Merenwijk en Stevenshof zijn eigenlijk geïsolleerde buitenwijken die elk maar met 2 toegangswegen verbonden zijn met de stad en ook een netter en minder net gedeelte hebben. Bijna alles binnen de singels (in het zuiden tot en met het spoor richting Utrecht), rondom de hoge Rijndijk (met name het Waardeiland) is duidelijk bevolkt door hoger opgeleiden (en inderdaad soms mensen met kak).

Kortom om heel Leiden nu een ghetto te noemen, vind ik een beetje overtrokken ;)
Moet je eens weten wat er rondhangt in de Haarlemmerstraat :')
pi_113680499
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:54 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Ik woon daar bij de Maredijk dat is een prima buurt, alleen had de gemeente die huizen al 30 jaar geleden moeten renoveren :') De rest van Noord is troep
Dat valt inderdaad mee, dat is totaal geen ghetto, dat is juist nog een van de weinige gezellige wijken zonder dat het heel plat of heel bekakt is. Met een bijbaan naast mijn studie als postbode heb ik hem weleens gelopen, damn wat was het Maredijkhofje moeilijk te vinden zeg :P
Een heer met stijl
pi_113680529
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat valt inderdaad mee, dat is totaal geen ghetto, dat is juist nog een van de weinige gezellige wijken zonder dat het heel plat of heel bekakt is. Met een bijbaan naast mijn studie als postbode heb ik hem weleens gelopen, damn wat was het Maredijkhofje moeilijk te vinden zeg :P
Ja klopt, of de vaarkade, daar moet je ook even weten hoe je er moet komen :')
pi_113680602
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:55 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Moet je eens weten waar die van Leiden wonen :')

Degenen die in de Haarlemmerstraat zelf wonen zijn totaal anders, maar dat tuig uit de buitenwijken komt -overigens slechts op bepaalde tijdstippen gedurende de week- zijn vertier zoeken in bepaalde delen van de stad: op de Breestraat, Haarlemmerstraat en vooral niet te vergeten de Beestenmarkt (De Hut, UB en Malle Babbe). En de Steenstraat gebruik je 's avonds ook niet voor een ontspannen wandeling. :')
Een heer met stijl
pi_113680628
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Moet je eens weten waar die van Leiden wonen :')

Degenen die in de Haarlemmerstraat zelf wonen zijn totaal anders, maar dat tuig uit de buitenwijken komt -overigens slechts op bepaalde tijdstippen gedurende de week- zijn vertier zoeken in bepaalde delen van de stad: op de Breestraat, Haarlemmerstraat en vooral niet te vergeten de Beestenmarkt (De Hut, UB en Malle Babbe). En de Steenstraat gebruik je 's avonds ook niet voor een ontspannen wandeling. :')
Ik ken een aantal van die mensen en die wonen in de binnenstad, daar bij de Mirakelsteeg :')
pi_113680663
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:01 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Ik ken een aantal van die mensen en die wonen in de binnenstad, daar bij de Mirakelsteeg :')
Ja en ik ken iemand die beschaafder manieren heeft dan Koningin Beatrix en die woont in de Kooi en ik ken iemand die minder manieren heeft dan Ma Tokkie en die woont op het Rapenburg. Er is altijd wel een uitzondering op elke regel. :')
Een heer met stijl
pi_113680676
Ach, ik vind leiden qua nachtleven erg schappelijk en degelijk hoor, je kunt zeggen wat je wilt... Maar erg veel sjonnies en anita's zie je niet...
Nouja ik wel laatst 1 maar die neem ik niet serieus.
Rustig aan.
pi_113680723
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:55 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Je bedoelt de breestraat?
pi_113680743
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je bedoelt de breestraat?
Nee Haarlemmerstraat :') Groupies met mooie kleren peukies en blackberry's die mensen uitscelden
pi_113680753
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:02 schreef kingtoppie het volgende:
Ach, ik vind leiden qua nachtleven erg schappelijk en degelijk hoor, je kunt zeggen wat je wilt... Maar erg veel sjonnies en anita's zie je niet...
Nouja ik wel laatst 1 maar die neem ik niet serieus.
Hangt er puur vanaf waar je gaat, die tentjes bij Molen de Valk en de Oude Harmonie op de Breestraat mijd ik het liefst. Voor de rest zijn er wel een aantal leuke kroegjes.
Een heer met stijl
pi_113680761
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:04 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Nee Haarlemmerstraat :') Groupies met mooie kleren peukies en blackberry's die mensen uitscelden
Nooit gezien meid.
Rustig aan.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:04:56 #168
378868 Koploperkopper_v2
Zwei kehr so gut!
pi_113680770
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En 95% daarvan is kankerlelijk vriend. Dat je dat zou willen raken :r
Bewijs aub. :{w
Kopt ze nog steeds in.
pi_113680774
quote:

[..]

Dat zie ik juist in de breestraat.
Altijd wel gevechten daar. :P
pi_113680783
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nooit gezien meid.
pi_113680785
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hangt er puur vanaf waar je gaat, die tentjes bij Molen de Valk en de Oude Harmonie op de Breestraat mijd ik het liefst. Voor de rest zijn er wel een aantal leuke kroegjes.
Ach... Die houden zich tegen mij ook altijd gewoon in in ieder geval... Je kunt er zo doorheen lopen.
Rustig aan.
pi_113680788
quote:

[..]

En die wonen volgens jou echt daar of die hangen er alleen maar rond omdat er op de Arendshorst en in de Kopermolen op dat moment nog minder te beleven valt? Ik gok het laatste :')
Een heer met stijl
pi_113680801
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat zie ik juist in de breestraat.
Altijd wel gevechten daar. :P
Ja voor de harmonie zitten veel chaps.... De hut en malle babbe heb ik nog nooit iets geks zien gebeuren.
Rustig aan.
pi_113680816
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

En die wonen volgens jou echt daar of die hangen er alleen maar rond omdat er op de Arendshorst en in de Kopermolen op dat moment nog minder te beleven valt? Ik gok het laatste :')
Bij de Kopermolen schijnen ze ook rond te hangen, maar ik zie ze nooit :P Al kom ik ook maar eens in de twee weken ofzo
pi_113680846
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja voor de harmonie zitten veel chaps.... De hut en malle babbe heb ik nog nooit iets geks zien gebeuren.
Klopt.
Next heb je ook gewoon normale mensen... terwijl het naast de breestraat ligt.
pi_113680859
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach... Die houden zich tegen mij ook altijd gewoon in in ieder geval... Je kunt er zo doorheen lopen.
Oh zeker waar, je wordt niet belaagd of lastig gevallen. Maar we hadden over ghettovorming, maar nu ik erover nadenk kan ik dit eigenlijk niet zo noemen. Dit komt in alle steden voor in het centrum en ghettovorming hangt wel degelijk samen met wonen op een plek en niet rondhangen op een plek waar je eigenlijk niet woont.
Een heer met stijl
pi_113680897
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:06 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Bij de Kopermolen schijnen ze ook rond te hangen, maar ik zie ze nooit :P Al kom ik ook maar eens in de twee weken ofzo
Daar hangen ze ook rond, tot de winkels dicht gaan en het openbare leven stil valt. Dan wordt het te saai voor ze en vertrekken ze naar gebieden waar het wat meer leeft.
Een heer met stijl
pi_113680901
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Klopt.
Kom je veel in de next?
Rustig aan.
pi_113680956
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Klopt.
Alles tussen de vierkant: Breestraat (niet de straat zelf, maar eigenlijk vanaf de Langebrug), Steenschuur, Witte Singel en Rapenburg is nagenoeg vrij van buitenlanders, tokkies en ander gespuis.
Een heer met stijl
pi_113681107
Speciaal voor TS:

Eckte ghetto's! Moest trouwens googlen met je Arbierentaal op 'ibehesj' vroeger heette dat gewoon wouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')