abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:40:44 #76
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_113708982
Volgens mij verwijst DrNikita in die context niet naar uitkeringsgerechtigden maar naar NL'ers in het algemeen.

En het is maar net wat je vakantie vindt.
Een weekendje kamperen in Zeeland met Hemelvaart is óók vakantie.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_113711870
Mensen met bijstand en een lage uitkering hebben een levensstijl die het beste past bij de steeds groter wordende milieuproblemen en grondstof tekorten. Daarnaast staat bij die mensen aan het einde van de maand vaak geen cent meer op de bankrekening en is al het geld naar de klagers gegaan die wel het geluk hebben een baan te hebben waarmee ze wel geld kunnen sparen. De winsten en salarissen in het bedrijfsleven komen ook voor een groot deel uit de overheidsuitgaven waarbij een deel via de uitkeringen loopt. De Nederlandse economie loopt ook meer schade op die de grootverdieners in/aan het buitenland uitgeven dan door de rente die onze overheid moet betalen om de uitkeringen te financieren.
pi_113714103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Maar Dr.Nikita veronderstelt dat iedere Nederlander 2 keer per jaar of meer op vakantie kan en dat het daarom wel los loopt met evt armoede in Nederland, en dat is absoluut niet waar.
Fijn gevoel is dat jij beter schijnt te weten dan ikzelf wat ik veronderstel. Nooit weg dergelijke zieners en meedenkers. Dáár heeft NL pas wat aan. Toppie hoor. Zet je alvast ook de flappendrukkerij aan?
pi_113714263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Volgens mij verwijst DrNikita in die context niet naar uitkeringsgerechtigden maar naar NL'ers in het algemeen.

En het is maar net wat je vakantie vindt.
Een weekendje kamperen in Zeeland met Hemelvaart is óók vakantie.
Goed gezien. In NL is armoede maar zéér relatief met de nadruk op zéér. Zelfs een illegaal heeft meer rechten én inkomsten in NL dan in de meeste EU landen de eigen bewoners.
pi_113714962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Fijn gevoel is dat jij beter schijnt te weten dan ikzelf wat ik veronderstel. Nooit weg dergelijke zieners en meedenkers. Dáár heeft NL pas wat aan. Toppie hoor. Zet je alvast ook de flappendrukkerij aan?
Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd. No big deal. :)

Maar je reageerde op een reactie mbt armoede met als antwoord dat zolang mensen 2 keer per jaar op vakantie kunnen het allemaal wel meevalt. Dus je relativeert de armoede met het feit dat mensen 2 keer per jaar op vakantie kunnen in Nederland, maar "armen" kunnen niet 2 keer per jaar op vakantie.

Dus zo vreemd was mijn reactie niet naar mijn mening. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:47:22 #81
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113717735
@Kandijfijn

quote:
De SP loopt steeds verder in op de VVD :{w
Het hangt ervan af naar welke peiling je kijkt, in die van de Hond loopt de SP al uit op de VVD. Welke van de twee peilingen voorspelde de laatste keren preciezer de uitslag?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113719973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Kandijfijn

[..]

Het hangt ervan af naar welke peiling je kijkt, in die van de Hond loopt de SP al uit op de VVD. Welke van de twee peilingen voorspelde de laatste keren preciezer de uitslag?
Ik hecht er nog niet zoveel waarde aan, op 10 weken voor de verkiezingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:55:48 #83
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113723657
Natuurlijk (de debatten, indoctrinatiespotjes en spinning gaan nog veel invloed hebben, de laatste 10 jaar bleken de rechtse partijen hier beter in te zijn), maar het is wel een signaal dat de burgers een linkser beleid willen. Dat is hoopgevend. Of dat dan straks de SP zo groot wordt of dat de PvdA wat groter wordt en de SP kleiner maakt mij niet zoveel uit als ik eerlijk ben. Zolang er dadelijk maar een regering komt die gedomineerd wordt door linkse politici.
#NoDAPL
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:00:28 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113723847
Uiteraard wil de burger links beleid. De rekening komt nu, dan moet die opeens door de andere, sterkere schouders betaald worden _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 18:14:10 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_113724295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:
Uiteraard wil de burger links beleid. De rekening komt nu, dan moet die opeens door de andere, sterkere schouders betaald worden _O-
De sterke schouders krijgen het zwaar te verduren met alles wat er op gelegd wordt. Zelfs een sterke schouder verzwakt dan.
pi_113724488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:
Dat is toch altijd en niet per se links? De rekening afschuiven is voor de korte termijn een prettige optie.
Praktisch gezien wordt het beleid de kosten op de maatschappij afschuiven en de winsten privaat verdelen vaak juist door 'rechts' ondersteund.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:41:58 #87
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113725250
Voor alle VVD-sympathisanten, kijk eens even naar dit filmpje.
Deze eloquente senator heeft waarschijnlijk nog nooit van de VVD gehoord maar hij legt goed uit waarom bijna alle Nederlanders blij mogen zijn dat de VVD nooit in haar eentje de macht heeft gehad in Nederland.
#NoDAPL
pi_113726289
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
het is wel een signaal dat de burgers een linkser beleid willen. Dat is hoopgevend. Of dat dan straks de SP zo groot wordt of dat de PvdA wat groter wordt en de SP kleiner maakt mij niet zoveel uit als ik eerlijk ben. Zolang er dadelijk maar een regering komt die gedomineerd wordt door linkse politici.
En als er dan nog meer bedrijven en banen weggaan in ons land worden wij allemaal lekker veel armer.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:11:05 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113726453
Als we nog meer de Amerikaanse kant opgaan ook, de meeste Nederlanders in ieder geval.

Kan jij onderbouwen dat de laatste jaren al veel bedrijven zijn vertrokken uit Nederland zonder dat dit met de conjunctuur samenhangt? Volgens mij is Nederland nog altijd een redelijk aantrekkelijk vestigingsland voor bedrijven en ik zag laatst een interessante reportage die als boodschap had dat steeds meer bedrijven die vroeger naar China gingen weer terug naar Nederland willen keren.
#NoDAPL
pi_113726518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:07 schreef paulgo het volgende:

[..]

En als er dan nog meer bedrijven en banen weggaan in ons land worden wij allemaal lekker veel armer.
Dat is allemaal zo'n onzin. Alsof de PvdA en de SP zoveel plannen voorstaan waar de (grote) ondernemingen veel last van ondervinden.

Overigens verdwijnen die banen toch wel als het ergens anders een dubbeltje goedkoper kan, en er zullen ook altijd ondernemingen voor Nederland blijven kiezen vanwege de goede infrastructuur en kenniseconomie hier.

Daarnaast kun je je afvragen tegen welke prijs je bereid bent grote ondernemingen hier te behouden. Actief meewerken aan een gunstig vestigingsklimaat vind ik prima, maar om daarvoor zoveel mogelijk verworven (arbeids)rechten of voorzieningen op te geven gaat mij echt te ver. Nederland is geen slaaf van het bedrijfsleven. Wel afhankelijk, maar dat is Nederland net zo goed van de werknemers, en iedereen die in Nederland de samenleving vorm geeft.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:16:12 #91
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_113726663
VVD-sympathisanten hebben vaak niet door dat juist de linkse partijen veel baat hebben bij een goed klimaat voor bedrijven. Je kan weinig uitkeringen geven als er geen goede bedrijvigheid is. Het grote verschil is dat ze de welvaart op een wat andere manier willen verdelen en dat ze op een andere manier zoeken naar oplossingen voor allerlei problemen.
#NoDAPL
pi_113726857
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:

Dat is allemaal zo'n onzin. Alsof de PvdA en de SP zoveel plannen voorstaan waar de (grote) ondernemingen veel last van ondervinden.

Overigens verdwijnen die banen toch wel als het ergens anders een dubbeltje goedkoper kan,

Dus volgens SP en PVDA zijn de Chinese arbeidsomstandigheden geen probleem?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_113727209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:19 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dus volgens SP en PVDA zijn de Chinese arbeidsomstandigheden geen probleem?
Wat een vreemde conclusie trek je daaruit.

Natuurlijk zijn die wél een probleem. Die zijn waarschijnlijk minder een probleem voor de gemiddelde VVD-er misschien, omdat de vrije markt nu eenmaal z'n werk moet doen. :P

Maar met dergelijke landen en omstandigheden moet je niet willen concurreren, omdat zij hun voordeel behalen uit de erbarmelijke arbeidsomstandigheden, en dat kan alleen leiden tot een race naar beneden.

Nederland moet concurrerend zijn / worden op kwaliteit en kennis en op basis daarvan de concurrentieslag winnen.
pi_113746689
Ik begrijp nog steeds niet waarom niemand voorstelt de vennootschapsbelasting te verhogen. Dit is de winstbelasting voor bedrijven met rechtspersoonlijkheid, dus B.V.'s en N.V.'s. Deze is rond de 20 %. Als ze die met een paar procent omhoog doen is het lekker binnenharken en weinig mensen hebben er last van.
pi_113747050
Hoe hoog is die vennootschapsbelasting in de concurrerende landen?
#NoDAPL
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:15:45 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113747204
Dit misschien een bruikbare link?

vpb tarieven in Europa (jongbloed juristen)
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113752888
Dus in alle vergelijkbare landen hoger. Kan hier ook best 3 % omhoog.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:20:04 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113755479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Dus in alle vergelijkbare landen hoger. Kan hier ook best 3 % omhoog.
Lees nog eens.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113755944
Vergelijkbare landen.
pi_113766626
In al onze omringende landen stukken hoger dan in Nederland. In Frankrijk zelfs ruim 30%. Moet bij ons makkelijk een paar procent omhoog kunnen zonder dat bedrijven wegtrekken. Nederland biedt die bedrijven namelijk ook een hele goede infrastructuur. Een expat wil liever in Amsterdam wonen dan een of ander dorp in Albanië, Bulgarije of Letland.

Hmm, alleen Duitsland is wel lager zie ik nu...
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')