20 - 30 lessen, bedoel je 20 - 30 uren les? Bij veel rijscholen (hier in de omgeving tenminste) is 1 les 1,5 uur, dus dat zou 13 - 20 lessen zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2012 03:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik denk zelf dat ik rond de 20-30 lessen ga zitten. Ik kan - zodra ik tenminste door heb hoe alles moet en werkt - erg goed rijden, alleen is mijn probleem dat ik te veel denk bij het leren daarvan, ipv gewoon doe, waardoor het allemaal wat langzamer gaat.
Ik ga trouwens ook een snelcursus doen, alleen niet met als hoofddoel om ook daadwerkelijk snel het rijbewijs binnen te hebben. Ik heb bij auto namelijk gemerkt dat ik enorme examenangst heb (naja, angst, ik ben niet bewust bang of nerveus, maar zodra ik ga zitten gaat er onbewust een knop om en rij ik veel slechter dan gewoonlijk). Ben erachter gekomen dat dat komt omdat er steeds aardig wat tijd tussen laatste rijles en examen zit waarin ik me zorgen kan gaan zitten maken. Met zo'n snelcursus heb je het AVD gewoon gelijk na een heel blok lessen, waardoor ik hoop dat te omzeilen.
Niet mee eens dat je als je nét begint je gelijk op je plaat gaat. Heb inmiddels al een jaar mijn rijbewijs, en nog geen enkele keer op mijn plaat gegaan. Wel wat incidentjes gehad, maar de glimmende kant boven gehouden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:30 schreef BlackLining het volgende:
Je gaat sowieso een keer op je plaat als je net begint. Valblokken installeren scheelt al veel Vaak zijn het namelijk gewoon lullige schuivertjes door het verkeerd inschatten van een bocht. En dat hoeven natuurlijk niet meteen complete valbeugels te zijn die op lesmotoren zitten, maar net genoeg om de kuip en tank van de grond te houden als het mis gaat.
Als je een begrensde motor koopt, zorg dan dat je de begrenzing er ook weer uit kunt halen. Vraag bijvoorbeeld om de originele gasschuiven als hij daarop begrenst is. Ik heb toen ik afreed een Suzuki GSF 600n Bandit gekocht (origineel 53 kW) die was begrenst op de gasschuiven. Inmiddels heb ik een zwaar rijbewijs, gasschuifjes omwisselen en klaar. Veel zullen die me ook niet meer gaan opleveren gezien het verdwijnen van de 25 kW klasse, maar ik kan hem nu wel makkelijk als zware motor verkopen.
Niet dat ik dat van plan ben trouwens.
Suzuki Bandit Hooguit als Kawasaki zijn ER6-n nog eens met dubbele tailpipe wil uitbrengen wil ik nog wel gaan switchen.
Zeker een goede tip. Ik merkte al na 2 uur lessen op de CB 500 dat ik vaak goed last van m'n rug had. Het liefst koop ik zelf ook een naked, maar ben bang dat ik richting een allroad/tourfiets moet gaan vanwege de zithouding.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Een hele wijze tip (vind ik zelf): probeer in godsnaam eerst uit of je wel lekker zit op wat voor type motor dan ook. Ik loop nu een aantal weken bij de fysio, en mijn vermoeden bleek te kloppen. De zithouding op mijn (verbouwde) GS500 zorgt ervoor dat ik rugklachten krijg na ~10-30 minuten. Dit is echter pas na ¾ jaar op komen zetten, dus denk goed na voordat je een motor koopt! Ik moet mijne nu dus verkopen
Niet iedereen natuurlijk, maar ik wel Op de weg terug van het ophalen van de motor nog welquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Niet mee eens dat je als je nét begint je gelijk op je plaat gaat. Heb inmiddels al een jaar mijn rijbewijs, en nog geen enkele keer op mijn plaat gegaan. Wel wat incidentjes gehad, maar de glimmende kant boven gehouden.
Een hele wijze tip (vind ik zelf): probeer in godsnaam eerst uit of je wel lekker zit op wat voor type motor dan ook. Ik loop nu een aantal weken bij de fysio, en mijn vermoeden bleek te kloppen. De zithouding op mijn (verbouwde) GS500 zorgt ervoor dat ik rugklachten krijg na ~10-30 minuten. Dit is echter pas na ¾ jaar op komen zetten, dus denk goed na voordat je een motor koopt! Ik moet mijne nu dus verkopen
Eehm, ja. 20-30 uur.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:33 schreef Tankiej het volgende:
[..]
20 - 30 lessen, bedoel je 20 - 30 uren les? Bij veel rijscholen (hier in de omgeving tenminste) is 1 les 1,5 uur, dus dat zou 13 - 20 lessen zijn
Maar als je met een snelcursus geen last hebt van examenangst, dan zou ik dat zeker doen; mits je daar tijd/geld voor hebt en de rijschool heeft ook tijd
Noord-Brabant en het is stralend weer! Zon en 22 graden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:52 schreef Tankiej het volgende:
Met het weer van vandaag ben ik blij dat ik met de trein ben
Ik weet niet hoe het in de rest van NL is, maar hier (Groningen) valt er om de zoveel minuten regen
Ik heb nu een verbouwde naked, beetje caferacer achtig. Ik pleur er hopelijk van het weekend een ander stuur op, even kijken hoe het dan gaat. Ben nu al aan het kijken voor een Tenere oid.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Zeker een goede tip. Ik merkte al na 2 uur lessen op de CB 500 dat ik vaak goed last van m'n rug had. Het liefst koop ik zelf ook een naked, maar ben bang dat ik richting een allroad/tourfiets moet gaan vanwege de zithouding.
Lekker bezig . Dat lijkt me echt kut jaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet iedereen natuurlijk, maar ik wel Op de weg terug van het ophalen van de motor nog wel
Godverdomme, wat ben ik toen kwaad geworden Kut grind op de weg. Gelukkig heeft de motor niet veel geleden en zaten er alleen wat oppervlakkige krasjes op. En aangezien ik hem toch wilde gaan overspuiten was dat niet zo'n probleem
Dat overspuiten moet 3 jaar later overigens nog steeds wel een keer gaan gebeuren
Wat bedoel je met reëel? 44 p/u is wel normaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:48 schreef Awesome_ het volgende:
Net een rijschool gecontacteerd met een van de hoogste slagingspercentage van regio den Bosch, 44 euro per uur.
Is dit een beetje reëel? Aangezien ik hier totaal geen kijk op heb.
Cheap! Hier ben je 44eu kwijt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef stoeltafel het volgende:
Vind ik vrij duur hoor. Hier in Apeldoorn is 33euro per uur.
Frank Schuurman is wel wat duurder.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:56 schreef stoeltafel het volgende:
Vind ik vrij duur hoor. Hier in Apeldoorn is 33euro per uur.
Precies, dat ook. Kan die instructeur nooit onthoudenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:22 schreef mstx het volgende:
Met 6 lessers krijg je vast veel persoonlijke aandacht. Bij de rijschool waar ik leste was het altijd max. 2. Ook geen verschil in prijs tussen AVB en AVD.
Nee totaal niet. Heb eigenlijk gewoon altijd op eigen inzicht die dingen ge-oefend. Alleen de probleemgevallen kregen de aandacht van de instructeurs... ik had er wel redelijk talent/gevoel voor dus ik hoorde nooit wat. Wel gewoon in 1x geslaagd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:22 schreef mstx het volgende:
Met 6 lessers krijg je vast veel persoonlijke aandacht. Bij de rijschool waar ik leste was het altijd max. 2. Ook geen verschil in prijs tussen AVB en AVD.
Ik heb nog amper lessen op de motor gehad, maar ik herken dit wel tot op zekere hoogte (ook met de auto). Je zegt dat je niet durft los te laten uit angst/spanning, ik heb zelf geen angst, maar wel dat ik alles te veel overdenk. Iets in mij zegt: Je moet eerst theoretisch in je hoofd weten hoe je précies iets uit moet voeren, voordat je het in het echt kunt, anders gaat het sowieso mis.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:29 schreef Tankiej het volgende:
De arm aan de kant waar je heen wil sturen moet je strekken in de bocht en de buitenste arm houd je gebogen. Dus bij een halve draai naar rechts, rechterarm strekken.
Je blijft zelf rechtop zitten, dan kom je verder bij het rechterhandvat vandaan en daarom moet je je arm strekken. Ook duw je op die manier de motor naar beneden, terwijl je zelf recht blijf.
Kijk maar eens op dit filmpje: Als je goed kijkt, zie je dat de berijder rechtop blijft zitten en zijn binnenste arm strekt om de motor naar beneden te duwen
Succes!quote:Op zondag 8 juli 2012 14:51 schreef Danger.Mouse het volgende:
Morgen AVD. In de regen.
Laten we maar er het beste van maken.
Succes! Let een beetje op je afstand en dan komt het wel in ordequote:Op zondag 8 juli 2012 14:51 schreef Danger.Mouse het volgende:
Morgen AVD. In de regen.
Laten we maar er het beste van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |