abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113602344
Naar aanleiding van een andere discussie: Stelling: Boete voor liegende Politici, burocraten en technocraten.

quote:
Het salaris van de modale Nederlander vind ik niet heel hoog.
Ik ook. Dat is nu precies waar ik je op wilde wijzen. ;)
De VVD wil zo graag de rijkeren voordeeltjes geven waarde modale klasse voor mag betalen, het salaris is nu al pover.
Even een rekensommetje voor iemand die ietwat in de periferie woont:
- 500-600 Euro aan huur
- 200 Euro aan over huisgebonden vaste lasten (el, g, w, k)
- 300 Euro voor voeding, scheermesjes, wasmiddel, ...
- 450 Euro voor de auto (als je een leaseauto voor je werk hebt zal dit minder zijn)
- 50-75 Euro per maand voor kleding

We kunnen soebatten over de exacte bedragen maar als je alles bij elkaar optelt dan zullen tal van mensen rond hetzelfde bedrag uitkomen (hier wat meer, daar wat minder , in totaal compenseert het).
Je houdt zo'n 400 Euro per maand over. Dit is veronderstellende dat je in de periferie woont, ik ben er vrij zeker van dat ik in bijv. Eindhoven niet voor 500-600 Euro per maand een huis kan huren. Bij een hypotheek zal het nog iets meer dan dat zijn, ook daar moet rekening mee worden gehouden aangezien je bij het kopen van een huis een appeltje voor de dorst hebt op je oude dag (de staat gaat dan allicht niet voor ons zorgen dus moeten we zelf sparen, een huis wat je kan verkopen helpt dan veel!).
Als je twee keer per jaar op vakantie wil gaan en je hebt nog wat hobbies dan wordt het al krap. Je moet ook maandelijks een bepaald bedrag opzij zetten om eens wat meubels, een televisie enz. te kopen. Ik durf dat niet goed in te schatten.
Vul dit rustig aan en corrigeer links en rechts als je wat andere getallen in gedachten hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_113602585
450 euro per maand voor je auto? tering, dat is wel erg veel TS, dan heb je wel iets meer dan een jan modaal auto

Verzekering zal gemiddeld rond de 45 euro liggen
Wegenbelasting
Benz. 40 euro
Diesel 100euro
brandstof
120 euro benzine
80 euro diesel
onderhoud 80 euro
pi_113602840
80 euro diesel per maand?
Dat is nog geen 1,5 tank vol...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113602842
Je kunt >3000 per jaar besparen door een OV-jaarkaart te nemen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:40:57 #5
92279 N.icka
Windforce 11
pi_113602851
Waarom zou je 2keer per jaar op vakantie moeten ?
pi_113602856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
80 euro diesel per maand?
Dat is nog geen 1,5 tank vol...
een beetje diesel rijdt 1:22
pi_113602866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:40 schreef boyv het volgende:
Je kunt >3000 per jaar besparen door een OV-jaarkaart te nemen.
en dan 3x zo lang onderweg wezen :')
pi_113602875
oh en tevens, mijn auto is mn werk ....
pi_113602955
TS, waar wil je heen? De conclusie dat het salaris niet hoog is, dat je weinig overhoudt na aftrek van lasten, dat twee vakanties per jaar wel minimaal normaal zijn?

Of je nou veel of weinig verdient, krap zitten lukt altijd.
pi_113603020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
oh en tevens, mijn auto is mn werk ....
kut voor je dan
pi_113603308
Is modaal 2x per jaar op vakantie? :{ Wat voor vakanties dan wel...kamperen in tentje op camping om de hoek of 2 weken Caribisch gebied of maar twee uitersten te noemen of met andere woorden: valt niets over te zeggen, is maar waar je tevreden mee bent en wat je er voor over hebt. :') Kleding is ook zo variabel, de ene persoon moet het nieuwste van het nieuwste in de duurste merken terwijl de ander pas gaat vervangen als het echt nodig is met kleding van H & M/ C & A of nog goedkopere winkels. Voedsel e.d. is hetzelfde verhaal.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_113603418
quote:
TS, waar wil je heen? De conclusie dat het salaris niet hoog is, dat je weinig overhoudt na aftrek van lasten, dat twee vakanties per jaar wel minimaal normaal zijn?
Ik ben niet iemand die een vraag stelt om naar een bepaalde conclusie toe te werken. Ik wil weten wat het kost om modaal te leven. Vanzelfsprekend leef je eerder wat meer op een ruimte voet als je een hoger inkomen hebt maar ik wil weten wat de basis kost.
Ik ben overigens ook wel benieuwd wat een ietwat betere vrijstaande woning zou kosten maar laten we eens met die basis beginnen.
#NoDAPL
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:56:31 #13
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113603455
http://statline.cbs.nl/St(...)1&HDR=G3,G2,T&STB=G1

Ik denk dat je beter kan kijken naar gemiddeld inkomen per huishouden en daarmee aan het rekenen kan gaan. Of kijken we puur naar de alleenstaande?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113603480
Jan Modaal zit meestal niet direct in een betere vrijstaande woning :P ....rijtjeshuis en twee onder één kap komen eerder aan de beurt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_113603481
Misschien is het interessant als eens wat mensen die als werkenden een eigen huis huren of kopen (hypotheek) een overzichtje geven van hun kosten? De meesten zijn hier toch anoniem. Vertel er dan wel even bij hoe je woont: rijtjeshuis/alleenstaand, Randstad/periferie enz.
#NoDAPL
pi_113603615
quote:
Ik denk dat je beter kan kijken naar gemiddeld inkomen per huishouden en daarmee aan het rekenen kan gaan. Of kijken we puur naar de alleenstaande?
Het gaat mij hier puur om de kosten, niet om de inkomsten.
#NoDAPL
pi_113603646
quote:
Jan Modaal zit meestal niet direct in een betere vrijstaande woning :P .
Met het gevaar dat we hier zoveel offtopic gaan dat de oorspronkelijk vraag niet goed wordt beantwoord, ik ben ook wel benieuwd wat een leuke vrijstaande woning kost per maand. Ik neem aan dat je die vrijwel altijd moet kopen?
#NoDAPL
pi_113603647
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gaat mij hier puur om de kosten, niet om de inkomsten.
Welke kosten? Iedereen heeft andere prioriteiten en dus andere kosten.

Vakanties, de ene wel de andere niet. Auto, scheermesjes, kleding idem.
pi_113603712
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

een beetje diesel rijdt 1:22
Dus?
Gemiddeld 1 keer per week volle tank diesel is 200 euro per maand.
450 per maand voor de auto is teveel imho, maar jouw 80 euro diesel per maand is aan de zuinige kant.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:08:58 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113603920
450 voor een auto is toch niet zo gek? Als je een auto van een paar jaar oud koopt schrijf je nog steeds 150 tot 200 per maand af. 50 euro wegenbelasting (meer indien diesel) 150 benzine en als ik naar mezelf kijk gemiddeld 50 euro aan onderhoud en reparatie.

Ik herken me ook in de andere bedragen. Die zijn nu trouwens nog vergelijkbaar met toen ik nog modaal verdiende.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_113603942
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:45 schreef boyv het volgende:

[..]

kut voor je dan
oooh echt niet
pi_113604027
quote:
Welke kosten? Iedereen heeft andere prioriteiten en dus andere kosten.

Vakanties, de ene wel de andere niet. Auto, scheermesjes, kleding idem.
Laten we eens beginnen met de basis:
- dak boven je hoofd
- voeding inclusief verzorging
- kleding
- transport
- eenvoudige meubels (moeten wel comfortabel zijn maar geen dure merken), televisie, computer, tuintje, ...

Of dat je dan van het overige geld op vakantie gaat, wat duurdere hobbies beoefent, ..., dat moet iedereen zelf weten maar het bovenstaande heeft bijna iedereen nodig.
#NoDAPL
pi_113604063
Mijn kennis over de autokosten is nog wat beperkt aangezien ik zelf nog geen auto rijdt maar houd er rekening mee dat als je een tweedehandsauto koopt dat je dan ook een risico op hoge reparatiekosten hierbij krijgt. Je kan geluk hebben maar je kan er ook heel erg veel pech mee hebben. Wel iets om rekening mee te houden, lijkt mij.
#NoDAPL
pi_113604139
quote:
Even een rekensommetje voor iemand die ietwat in de periferie woont:
- 500-600 Euro aan huur
- 200 Euro aan over huisgebonden vaste lasten (el, g, w, k)
- 300 Euro voor voeding, scheermesjes, wasmiddel, ...
- 450 Euro voor de auto (als je een leaseauto voor je werk hebt zal dit minder zijn)
- 50-75 Euro per maand voor kleding
......

Je houdt zo'n 400 Euro per maand over.
Als je met deze uitgaven 400 per maand over moet houden dan vang je 2025 netto.

Mij lijkt dat een paar 100 boven modaal toch? :@

Ik dacht namelijk dat modaal netto ergens rond de 1750 ofzo lag toch? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_113604337
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met de basis:
- dak boven je hoofd
- voeding inclusief verzorging
- kleding
- transport
- eenvoudige meubels (moeten wel comfortabel zijn maar geen dure merken), televisie, computer, tuintje, ...

Of dat je dan van het overige geld op vakantie gaat, wat duurdere hobbies beoefent, ..., dat moet iedereen zelf weten maar het bovenstaande heeft bijna iedereen nodig.
Probleem blijft dat al die dingen variabel blijven. Waar de ene persoon 300 euro per maand aan kleding uitgeeft heeft de ander genoeg aan 100 euro per jaar om maar iets te noemen. De ene persoon heeft liefst een zo groot mogelijk huis met tuin en terwijl de andere persoon prima tevreden is met een 2 kamer-flatje. Waar wil je trouwens vergelijking voor maken? Alleenstaande of een tweeverdienersgezin met 2 of 3 kinderen want ook dat maakt natuurlijk dat je bestedingspatroon heel verschillend is. ;)
Optimist tot in de kist
pi_113604351
quote:
Als je met deze uitgaven 400 per maand over moet houden dan vang je 2025 netto.

Mij lijkt dat een paar 100 boven modaal toch? :@

Ik dacht namelijk dat modaal netto ergens rond de 1750 ofzo lag toch? :@
Kijk even in de draad waar ik naar verwijs in de OP. ;)
#NoDAPL
pi_113604468
quote:
Probleem blijft dat al die dingen variabel blijven. Waar de ene persoon 300 euro per maand aan kleding uitgeeft heeft de ander genoeg aan 100 euro per jaar om maar iets te noemen. De ene persoon heeft liefst een zo groot mogelijk huis met tuin en terwijl de andere persoon prima tevreden is met een 2 kamer-flatje. Waar wil je trouwens vergelijking voor maken? Alleenstaande of een tweeverdienersgezin met 2 of 3 kinderen want ook dat maakt natuurlijk dat je bestedingspatroon heel verschillend is.
Vandaar dat ik het over modaal heb. Wanneer je 300 Euro per maand uitgeeft aan kleding dan koop je heel wat meer dan basis (ik veroordeel mensen die zoveel geld besteden aan een merknaampje niet maar het is geen basis), voor 50-75 Euro kan je het prima redden met kleding, evt. zou er nog maximaal 50 Euro bij moeten voor bepaalde sporten maar dat heb ik maar even onder hobbies gerekend. Een modaal huis is een rijtjeshuisje of in veel steden misschien een groot appartement.
#NoDAPL
pi_113604489
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kijk even in de draad waar ik naar verwijs in de OP. ;)
Ja gekeken. Mijn vraag blijft gewoon valide. Me dunkt.

En nu? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_113604536
Nu blijkt dat je niet goed hebt gekeken want in de draad waar dit een spinoff van is ging het om wat de SP'er naar verluid zou overhouden. Met dat salaris, bij benadering, heb ik dus gerekend.
Het doet er niet toe van welk salaris we uitgaan, de vraag is duidelijk wat de lasten zijn voor een modaal leventjes in Nederland en dit voor zowel de Randstad en omgeving en de periferie.
#NoDAPL
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:28:52 #30
344884 monkyyy
pi_113604678
Uitgaven per maand.

Wonen:
Hypotheek: 800 (200K tegen 5,5%)
Telefoon/internet/tv: 35
Gas: 90
Water: 10
Licht: 50

Vervoer:
Auto: 300

Boodschappen:
Eten/drinken: 200
Schoonmaakmiddelen/badkamermiddelen etc: 30
Alcohol: 30

Verzekeringen:
wa verzekering auto: 20
Zorgverzekering: 110
inboedelverzekering: 7

Overige:
Creditcards/studieschuld: 200 (Gokje)
Entertainment: 150
Kleding: 83
Schoenen: 25
Mobiel: 20

Totaal 2160.

Getallen zijn uit deels de lucht gegrepen en deels van http://www.nibud.nl/uitgaven.html. Als er iets niet klopt, of nog bij moet, pas maar aan. :+
pi_113604781
200 Euro per maand voor voeding? Woon jij samen? Dat scheelt namelijk met voeding. Ik denk niet dat het mij zou lukken, het is namelijk iets minder dan 7 Euro per dag. Alleen al voor de warme maaltijd kom ik snel uit op 4,5 Euro. Dan heb ik nog 2,5 Euro over voor de broodmaaltijd. Ik eet wel geen vlees, dan ben je sowieso wat meer kwijt maar het lijkt me weinig.
#NoDAPL
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:33:00 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_113604828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
200 Euro per maand voor voeding? Woon jij samen? Dat scheelt namelijk met voeding.
Ik woon met 2 personen en een kat en vaak halen we de 200 euro per maand voor voeding niet eens. En dan eten we toch echt normaal ontbijt, lunch en diner, maar niet overdreven luxe of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_113604871
Wat?
Minder dan 3,50 (de kat) per persoon per dag. Ik ben toch benieuwd hoe je dat doet. :?
Serieus, ik kan het met nie eens voorstellen. Ik eet vrij eenvoudig. Ietwat veel maar eenvoudig.
Het hangt trouwens ook nog wat van de lengte en de levensstijl af hoeveel voeding je nodig hebt maar zelfs voor een klein iemand die niet veel beweegt lijkt het me lastig om voor dat bedrag gezond te eten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 30-06-2012 20:39:23 (typfoutje) ]
#NoDAPL
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:35:18 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113604923
Ik denk dat de basislasten zo'n 1800 tot 1900 zijn. De modale Nederlander leeft met een partner en evt een kind. Dan heb je naast de door jou genoemde kosten nogmaals kleding voor partner en kind, bv 100 euro. Plus de verzekeringen die je vergeten bent, zeg 250 euro.

En dan heb je nog geen vakantie, uitjes, cadeautjes en reserveringen voor meubels, witgoed en andere extraatjes als abonnementen, hobby's en sporten.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:35:35 #35
344884 monkyyy
pi_113604932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
200 Euro per maand voor voeding? Woon jij samen? Dat scheelt namelijk met voeding. Ik denk niet dat het mij zou lukken, het is namelijk iets minder dan 7 Euro per dag. Alleen al voor de warme maaltijd kom ik snel uit op 4,5 Euro. Dan heb ik nog 2,5 Euro over voor de broodmaaltijd. Ik eet wel geen vlees, dan ben je sowieso wat meer kwijt maar het lijkt me weinig.
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html

Heb gewoon de alleenstaande man gebruikt: 6,03 perdag, ~ 180 per maand. Wist niet zeker of er ook alcohol bijzat dus die heb ik er maar los bij gedaan.
pi_113604947
Ik ben voor mijn leaseauto al over de 400 euro per maand kwijt: 612 euro bijtelling, is netto 318, 102 euro eigen bijdrage aan werkgever (is al afgetrokken van de bijtelling), dus 420 euro per maand. En het is gewoon een golf( met wat extra opties, dat wel) dus 450 per maand is niet extreem voor een eigen auto.

woonlasten (exc.l hypotheek), per jaar:

OZB 355
Afvalstoffenheffing 116
rioolrecht gebruikersheffing 28
rioolheffing eigenaren 140
opstalverzekering 360
inboedelverzekering 180
Gas en Elektra 1850
water 125
zuiveringsschap 125
eigen woningforfait netto 915
samen bijna 4000 euro per jaar, oftewel 330 per maand

dan nog onderhoud, telefoon, tv internet,

Ik zit dus over de 750 euro aan vaste lasten exclusief hypotheek.
Ohja, zorgverzekering: 100
totaal ongeveer 850 euro vaste lasten,

[ Bericht 3% gewijzigd door Adfundum op 01-07-2012 03:06:15 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:36:48 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_113604963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat?
Minder dan 3,50 (de kat) per persoon per dag. Ik ben toch benieuwd hoe je dat doet. :?
Serieus, ik kan het met niet eens voorstellen. Ik eet vrij eenvoudig. Ietwat veel maar eenvoudig.
de kat eet droogvoer en natvoer van 19 cent per blikje. Verder veel dingen invriezen en creatief zijn met eten. Verder geen A merken, maar vooral B en C merken. Een goede pan soep kun je bv 2 dagen van eten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_113605015
quote:
Plus de verzekeringen die je vergeten bent, zeg 250 euro.
Ik denk dat dat nog bij die 200 Euro kan voor de overige vaste lasten maar ik was ze inderdaad vergeten.
De gemeentebelasting zijn we ook nog vergeten.

quote:
En dan heb je nog geen vakantie, uitjes, cadeautjes en reserveringen voor meubels, witgoed en andere extraatjes als abonnementen, hobby's en sporten.
Dit had ik wel opgenomen in de begroting, meubels en witgoed zonder een bedrag te specificeren (dat zag je allicht niet omdat het niet in het rijtje zelf staat), de rest behalve de cadeaus onder hobbies.
#NoDAPL
pi_113605088
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met het gevaar dat we hier zoveel offtopic gaan dat de oorspronkelijk vraag niet goed wordt beantwoord, ik ben ook wel benieuwd wat een leuke vrijstaande woning kost per maand. Ik neem aan dat je die vrijwel altijd moet kopen?
Welk gebied van Nederland had je in gedachten :') ?
pi_113605194
quote:
Welk gebied van Nederland had je in gedachten :') ?
Het liefst de prijzen van verschillende gebieden.
Ik vind het interessant als je juist een overzichtje krijgt van de kosten van verschillende levensstijlen.
#NoDAPL
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:50:48 #41
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113605441
Je vraag wordt steeds uitgebreider :)

Dus een overzicht van modale en andere levensstijlen in verschillende woonomgevingen?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:55:06 #42
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113605598
Ok komtie:

Rijtjeshuis (eigen) in een goedkopere grote stad in het oosten van het land. Twee volwassenen en twee kinderen. Uitgaven ca 1900 per maand. Alleen de basics om een beetje comfortabel te leven zonder alles van a-merken te willen. Dit is inclusief auto en een paar tientjes sparen voor de kids, exclusief vakantie, witgoed, meubels, extraatjes enzo.

Hypotheek (bruto) in dit budget is ong. 400 rente en 120 spaar.
pi_113605706
Denk dat het verdomd lastig is om een scherp beeld te krijgen van het uitgavenpatroon van de modaal verdienende Nederlander. Temeer omdat de wensen en prioriteiten tussen de mensen die rond of op modaal verdienen zo ontzettend uiteenlopen als de mensen zelf.

Ik bedoel, zelf zit ik met mijn startsalaris al iets boven modaal, maar heb als alleenstaande starter nog geen behoefte aan een volledig zelfstandig appartement en heb ook nog geen auto nodig. Dat is niet te vergelijken met iemand die al een gezin en alles heeft en waarvoor zulke behoeften vanzelfsprekend zijn.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:03:17 #44
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113605854
Hmm nee, het gaat TS niet om het modale inkomen, maar de modale uitgaven.
pi_113605938
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:03 schreef _Flash_ het volgende:
Hmm nee, het gaat TS niet om het modale inkomen, maar de modale uitgaven.
TS wijst in de OP op het salaris van de modale Nederlander, waarom slaat dat modaal dan in één keer op modale uitgaven?
pi_113606147
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het liefst de prijzen van verschillende gebieden.
Ik vind het interessant als je juist een overzichtje krijgt van de kosten van verschillende levensstijlen.
Ik denk dat je dan beter bij het CBS kunt kijken.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:58:01 #47
3542 Gia
User under construction
pi_113607689
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:28 schreef monkyyy het volgende:
Uitgaven per maand.

Wonen:
Hypotheek: 800 (200K tegen 5,5%)
Telefoon/internet/tv: 35
Gas: 90
Water: 10
Licht: 50

Vervoer:
Auto: 300

Boodschappen:
Eten/drinken: 200
Schoonmaakmiddelen/badkamermiddelen etc: 30
Alcohol: 30

Verzekeringen:
wa verzekering auto: 20
Zorgverzekering: 110
inboedelverzekering: 7

Overige:
Creditcards/studieschuld: 200 (Gokje)
Entertainment: 150
Kleding: 83
Schoenen: 25
Mobiel: 20

Totaal 2160.

Getallen zijn uit deels de lucht gegrepen en deels van http://www.nibud.nl/uitgaven.html. Als er iets niet klopt, of nog bij moet, pas maar aan. :+
30 euro voor alcohol vind ik wat aan de krappe kant.....
pi_113607811
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh wie had dat nou van jou verwacht.... :')

Met een flesje stroh 80 kom je de maand wel door btw.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:01:05 #49
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_113607813
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:06 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

TS wijst in de OP op het salaris van de modale Nederlander, waarom slaat dat modaal dan in één keer op modale uitgaven?
Het waarom weet ik ook niet, maar na de OP wordt steeds benadrukt dat het niet om het salaris maar om de uitgaven/levenswijze gaat.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:03:27 #50
344884 monkyyy
pi_113607895
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:58 schreef Gia het volgende:

[..]

1-2 flessen wijn per week. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')