Mijn hortensia is onnatuurlijk blaartrekkend hard zuurstokrozequote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:48 schreef Gwywen het volgende:
Hier in de straat zijn de hortensia's echt lelijk blauw, naar kobalt neigend, bijna onnatuurlijk. Ik vind 't niet mooi.
Doe mij maar roze of met een lichte blauwe zweem erdoorheen.
...
Je kan kijken wat er gebeurt met wat oud ijzer op de aarde of met roestwater (emmer water met oude spijkers en zo).quote:Op zondag 22 juli 2012 16:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mijn hortensia is onnatuurlijk blaartrekkend hard zuurstokrozeValt daar nog wat aan te doen?
Ok, moet ik in de pm's duiken voor je adres! Of mail je even?quote:
Is dat zaad van die paars/roze papaver? Heb je daar nog van? Anders zou ik dat ook heel graag willen hebben als het kan (en een omschrijving hoe ik het moet zaaien), lijkt me geweldig voor in de voortuin.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ok, moet ik in de pm's duiken voor je adres! Of mail je even?
Papaver én klaproos?
[ afbeelding ]
Staat klaar op aanrecht sinds gister
Zaterdag had je nog de laatste bloemen van de zwarte stok meegekregen
Meer roze dan paarse papaver. Zie de foto hierboven.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Is dat zaad van die paars/roze papaver? Heb je daar nog van? Anders zou ik dat ook heel graag willen hebben als het kan (en een omschrijving hoe ik het moet zaaien), lijkt me geweldig voor in de voortuin.
Weer wat geleerd, dankquote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:20 schreef Teslynd het volgende:
Stokrozen zijn niet kleurecht. Gewoon wachten tot de zaaddozen gedroogd zijn (aan de plant) en dan het zaad eruit nemen & zaaien. Elk jaar zaaien, zodat je ieder jaar een paar bloeiende hebt. En elk jaar afwachten welke kleuren het worden. Ik heb wel gehad dat stokrozen een paar jaar blijven leven & bloeien.
Ik heb een Toscaanse Jasmijn tegen een muur op het Zuiden en die groeit als een dolle, geeft mooie witte bloempjes en ruikt heerlijk. Geheel winterhard zijn ze niet, maar als je de voet van de plant beschermt bij strenge vorst is er een grote kans dat ie het overleeft (sowieso is alleen het eerste jaar het risico groot).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:06 schreef Nirak het volgende:
Hallo tuinvriendenwat een leuk topic kom ik hier tegen in mijn zoektocht naar ervaringen
Ik heb op het moment een bruidssluier staan tegen het hekwerk bij de houtopslag, maar dat ding woekert me te veel en ik moet te vaak terugsnoeien waardoor de plant geen kans krijgt mooie bloemen te vormen...
Ik ben me nu aan het orienteren op een andere klimplant voor die plek. Ik ben gek op Jasmijn en overweeg de Toscaanse Jasmijn omdat deze ook wintergroen is. Zijn er hier mensen met ervaring? Is het een eenvoudige plant? Echt winterhard? Bloeit hij echt zo rijkelijk als op de google plaatjes en moet je daar veel voor doen?
Kies een duidelijke stijl en hou je daar aan! In plantkeuze, indeling en aankleding dus. Ga je voor een moderne tuin, kies dan strak ogende planten, grassoorten, bamboe en veel groen. Hou je aan een lineaire strakke indeling, rechte lijnen en geen rondingen. Modern meubilair. Kies je een romantische tuin, dan werk je in cirkels, kies je veel planten met kleine maar veel bloemetjes, romantisch meubilair en veel tierelantijntjes. Je paden zijn niet recht en je houdt de boel bewust wat rommelig. Bon, je snapt het idee.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:20 schreef MrNiles het volgende:
Ben volopin de tuin bezig met leeghalen en opruimen. Na een grote verbouwing is nu de tuin aan de beurt.
Ik zal hier wel eens wat voor en na fotos plaatsen.
We willen dit seizoen nog het eerste vak gaan vullen maar we komen er niet uit, misschien hebben jullie goede ideeen.
Afmeting is 3mtr x 4m80
1 lange zijde grenst aan terras
Andere lange en 1korte zijde aan pad
Laatste korte zijde grenst aan bamboe border
We zijn op zoek naar wat aparte exotische planten die tegen de hollandse winter kunnen.
Er staat al een grote trachycarpus en 2kleintjes en een kleine yucca rostrata.
We willen oa iets gaan doen met grassen, oa japans bloedgras...maar welke verdeling etc is nog een raadsel.
Hoe dit te beginnen?
Datbeschermen lees ik vaak.. Maar hoe bescherm ik nou een plant?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik heb een Toscaanse Jasmijn tegen een muur op het Zuiden en die groeit als een dolle, geeft mooie witte bloempjes en ruikt heerlijk. Geheel winterhard zijn ze niet, maar als je de voet van de plant beschermt bij strenge vorst is er een grote kans dat ie het overleeft (sowieso is alleen het eerste jaar het risico groot).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |