Ach, je had je verhaaltje op ieder moment in de komende en afgelopen 50 jaar kunnen houden en het zou dan net zo toepasselijk of waar zijn. Het is vrij loos en vooral een typisch stukje Calvinismequote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:50 schreef waht het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, jij bent weer goed in andere dingen.
Hij hoeft het niet eens zelf te beredeneren. Copy & paste volstaat ook, ik doe niet anders.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar inhoudelijk zie ik jou het nooit ontkrachten, het enige wat jij doet is roepen dat iets niet waar is en meer niet.
Gewoon alles fout.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkt met niet-MC-tentamens wat lastiger.
Rara politiepet waarom de tarieven van de tandartsen omhoog gaan, zou het iets met de investeringen te maken hebben? Zo heeft m'n oom nog een aantal dure nieuwe koelingen moeten aanschaffen omdat bepaalde dingen niet bij elkaar mochten liggen, het gevaar van contaminatie bestond.quote:
Mis het Calvinisme. Natuurlijk heeft het calvinisme zekere strikte en gedisciplineerde elementen overgenomen uit dit soort welvaartstheorieen en ageert tegen het modernistisch hedonisme, maar zelfs ten tijde van de Romeinen kon je dit soort berichten typen. Pure psychologie en niet tijdsgebonden, me dunkt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, je had je verhaaltje op ieder moment in de komende en afgelopen 50 jaar kunnen houden en het zou dan net zo toepasselijk of waar zijn. Het is vrij loos en vooral een typisch stukje Calvinisme.
Vijftig is wat veel maar tien á twintig jaar zou kunnen ja. Zo lang duurt het minstens wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, je had je verhaaltje op ieder moment in de komende en afgelopen 50 jaar kunnen houden en het zou dan net zo toepasselijk of waar zijn. Het is vrij loos en vooral een typisch stukje Calvinisme.
Dan moet je meer MC-tentamens geven.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Werkt met niet-MC-tentamens wat lastiger.
Dat ben je altijd, bolle.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:48 schreef eriksd het volgende:
Mensen, ik was de persoon die de kutopmerking maakte.
Calvinisme, is dat niet die rare bekrompen houding waar alles en iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt afgekapt?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mis het Calvinisme. Natuurlijk heeft het calvinisme zekere strikte en gedisciplineerde elementen overgenomen uit dit soort welvaartstheorieen en ageert tegen het modernistisch hedonisme, maar zelfs ten tijde van de Romeinen kon je dit soort berichten typen. Pure psychologie en niet tijdsgebonden, me dunkt.
Yep.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:55 schreef GSbrder het volgende:
Toch is het best een mooi meisje
[ [url=http://l2.yimg.com/bt/api/res/1.2/f43gEYmBi6KZWJK5UEGdmg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NTt3PTYyMA--/http://media.zenfs.com/en(...)71118.jpg]afbeelding[/url] ]
Gezondheidgerelateerd?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:56 schreef GSbrder het volgende:
Gister trouwens ronduit kutnieuws gehad, dus excuses voor mijn eventuele kribbigheid.
Het relevante verschil is dan ook het ontbreken dan wel aanwezig zijn van ontberingen zoals voedselschaarste, hoge kindersterfte, oorlog, et cetera.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mis het Calvinisme. Natuurlijk heeft het calvinisme zekere strikte en gedisciplineerde elementen overgenomen uit dit soort welvaartstheorieen en ageert tegen het modernistisch hedonisme, maar zelfs ten tijde van de Romeinen kon je dit soort berichten typen. Pure psychologie en niet tijdsgebonden, me dunkt.
Voorstander van het calvinisme, zeg je?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Calvinisme, is dat niet die rare bekrompen houding waar alles en iedereen die z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt afgekapt?
Mag je dus wat mij betreft wel houden.
Wil je erover praten of kunnen we beter niet navragen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:56 schreef GSbrder het volgende:
Gister trouwens ronduit kutnieuws gehad, dus excuses voor mijn eventuele kribbigheid.
Ik niet, ik haat bekrompenheid.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Voorstander van het calvinisme, zeg je?
Ik hoop dat wij dat over 20 jaar nog steeds kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:57 schreef waht het volgende:
[..]
Het relevante verschil is dan ook het ontbreken dan wel aanwezig zijn van ontberingen zoals voedselschaarste, hoge kindersterfte, oorlog, et cetera.
De jongere generatie groeit in significant betere omstandigheden op. Dat valt moeilijk te ontkennen.
Daar zit wat in maar het vindt natuurlijk meer weerklank in Calvinistische gebieden. In de Katholieke gebieden is het een zegen van god dat de welvaart toeneemt en we met minder moeite meer kunnen bereiken. In de Calvinistischer streken is het een beproeving van God die weerstaan moet worden. Dat is waar ik op doel.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee. Het is al perfect.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik hoop dat wij dat over 20 jaar nog steeds kunnen zeggen.
Ach, je moet het ook in delen durven zien, zoals sommigen hier moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik niet, ik haat bekrompenheid.
Een wereld zonder fiscalisten, die is perfect.quote:
Voor Calvinisten kan het toch juist ook een teken van uitverkiezing zijn?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar zit wat in maar het vindt natuurlijk meer weerklank in Calvinistische gebieden. In de Katholieke gebieden is het een zegen van god dat de welvaart toeneemt en we met minder moeite meer kunnen bereiken. In de Calvinistischer streken is het een beproeving van God die weerstaan moet worden. Dat is waar ik op doel.
Zolang je daarnaast maar blijft bidden en hard blijft werken voor een sober leven.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Voor Calvinisten kan het toch juist ook een teken van uitverkiezing zijn?
"Ik had het echt gehad toen de glazenwasser zei dat ie het bijna niet meer van de ramen afkreeg"quote:
Dat zou impliceren dat Nederland en Duitsland dus minder snel op hun lauweren rusten en intensiever op zoek gaan naar beproevingen c.q. uitdagingen van God, terwijl men in het katholieke Mediterrane gebied, zoals je zegt, minder moeite gaat steken en het inderdaad als een zegen beschouwd. Toch is ook in Nederland en echt niet alleen in het katholieke zuiden, de drang om te presteren, om internationaal mee te doen met de top, afgenomen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar zit wat in maar het vindt natuurlijk meer weerklank in Calvinistische gebieden. In de Katholieke gebieden is het een zegen van god dat de welvaart toeneemt en we met minder moeite meer kunnen bereiken. In de Calvinistischer streken is het een beproeving van God die weerstaan moet worden. Dat is waar ik op doel.
Waarom nou zo?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:59 schreef waht het volgende:
[..]
Een wereld zonder fiscalisten, die is perfect.
Is die drang daadwerkelijk afgenomen of is de top breder en concurrentie zwaarder geworden?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat Nederland en Duitsland dus minder snel op hun lauweren rusten en intensiever op zoek gaan naar beproevingen c.q. uitdagingen van God, terwijl men in het katholieke Mediterrane gebied, zoals je zegt, minder moeite gaat steken en het inderdaad als een zegen beschouwd. Toch is ook in Nederland en echt niet alleen in het katholieke zuiden, de drang om te presteren, om internationaal mee te doen met de top, afgenomen.
Uiteraard. Liefst wel in een groot huis.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zolang je daarnaast maar blijft bidden en hard blijft werken voor een sober leven.
Klopt met bedienden die nog harder moeten werken voor een nog soberder leven.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Uiteraard. Liefst wel in een groot huis.
Je kunt mij wel bijles geven.quote:
Het is mogelijk dat de concurrentie zwaarder is geworden, zeker als de voertaal steeds vaker engels is en bedrijven internationaler georienteerd, maar over de Nederlandse werknemers of studenten wordt al langer gezeurd dat ze onvoldoende drang hebben de top te bereiken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is die drang daadwerkelijk afgenomen of is de top breder en concurrentie zwaarder geworden?
Ik ga straks m'n sparringpartner finaal naar de knoppen slaan. Dan beeld ik me in dat hij niet van Bob Dylan houdt.quote:
Sowiesoquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou voor jou misschien wel een uitkomst zijn
Dat hoeft heus niet.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt met bedienden die nog harder moeten werken voor een nog soberder leven.
Van mij mogen ze het Nederlands als officiële taal vandaag nog afschaffen en vervangen door Engels.quote:
Slaan? Sparringspartner bij tennis?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:04 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ga straks m'n sparringpartner finaal naar de knoppen slaan. Dan beeld ik me in dat hij niet van Bob Dylan houdt.
Mwah, het heeft zo haar mooie kanten.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het Nederlands als officiële taal vandaag nog afschaffen en vervangen door Engels.
Ik wilde je bijna vervelen met een nieuw verhaal over m'n baankansen, maar daaretegen pleur ik er een goede '80s-hit tegenaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Prima, aparte kaartenbak bij het UWV.
Krav Maga.quote:
Stop in ieder geval het onderwijs in Nederlands, wat de mensen thuis spreken mogen ze uiteraard zelf weten.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, het heeft zo haar mooie kanten.
Maar ik zal het op het werk niet missen. 80% van het jargon bestaat toch al uit Engelse leenwoorden.
Ja, laten we het daarop houden. Nu tijd voor voedsel.quote:
Leuke broek, fijne tieten.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:55 schreef GSbrder het volgende:
Toch is het best een mooi meisje
[ [url=http://l2.yimg.com/bt/api/res/1.2/f43gEYmBi6KZWJK5UEGdmg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7cT04NTt3PTYyMA--/http://media.zenfs.com/en(...)71118.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik heb weinig met taal, dus het is mij eender.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Stop in ieder geval het onderwijs in Nederlands, wat de mensen thuis spreken mogen ze uiteraard zelf weten.
Ik moest lachen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:07 schreef GSbrder het volgende:
Wel heel jong. Maar toch weer een jaartje ouder dan Tofik Ziba.
[ afbeelding ]
Als ik die alleen zou zien zou ik vragen of ze haar mama is kwijtgeraakt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:07 schreef GSbrder het volgende:
Wel heel jong. Maar toch weer een jaartje ouder dan Tofik Ziba.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |