Tja, dat is natuurlijk met wel meer regelingen zo maar omdat een PL geen HRA heeft, een ander rentepercentage (denk ik) en andere aflossingsvoorwaarden zal het toch een remmende werking hebben.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat de regeling nog simpel te omzeilen is ook!
Dan nog is meer dan 100% lenen slecht, het is bedoeld als onderpand. En meer lenen dan het onderpand zorgt in een deel van de gevallen voor problemen. Het hele feit dat er nu al banken zijn die op een executieveiling verlies lopen zegt al dat er teveel geleend is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:34 schreef dot-matrix het volgende:
Een tussenweg zou trouwens zijn dat je maar 100% mag lenen wanneer je hypotheek 4,5 maal je brutojaar inkomen is en deze grens langzaam losgelaten wordt wanneer de hypotheek overduidelijk makkelijk af te lossen is (zoals in jouw voorbeeld).
Waarom? Mag je als rijke alleen maar betalen?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:32 schreef Devv het volgende:
De HRA moeten ze ook gewoon afromen. Dan krijg je minder scheefgroei. Ik vind niet dat iemand een hypotheek van een miljoen euro met HRA af moet kunnen sluiten.
Wis en waarachtig!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:34 schreef dot-matrix het volgende:
Tja, dat is natuurlijk met wel meer regelingen zo maar omdat een PL geen HRA heeft,
Ik zou het eerder als minder profiteren classificeren.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom? Mag je als rijke alleen maar betalen?
Een sigaar uit eigen doos...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:09 schreef Devv het volgende:
Ik zou het eerder als minder profiteren classificeren.
Huh?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:38 schreef Devv het volgende:
Prima. Maar dan wel een sigaar waar btw over betaald wordt.
Maar dat is prima.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:50 schreef sig000 het volgende:
De politiek kan lullen wat ze willen, wanneer de banken het niet doen is het einde verhaal.
Als je meer dan dat verdient kan je ook gemakkelijk een flink deel opsparen voor je koopt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:43 schreef Zienswijze het volgende:
Sowieso, wát een onzin dat je slechts 4,5x je jaarinkomen voor een hypotheek krijgt. Een werknemer met een redelijke baanzekerheid en universitair geschoold mag toch wel meer hypotheek kunnen krijgen? Wie is de overheid om daar regels op te leggen - intervenieren in de woningmarkt?
Dat sommige mensen een hoog risicoprofiel hebben, snap ik, maar laat die regel dan niet voor iedereen gelden.
Het lijkt mij hoe dan ook goed om de overdrachtsbelasting voor woningen af te schaffen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:22 schreef sig000 het volgende:
Grootste probleem is het gebrek aan mobiliteit omdat het lastig is om te verhuizen.
Samen met het onzinnige huurwaardeforfait.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij hoe dan ook goed om de overdrachtsbelasting voor woningen af te schaffen.
Ook dat kan, maar dan stijgt de HRA wel weer wat en dat zal de overheid niet willen zonder ook die aan te pakken.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Samen met het onzinnige huurwaardeforfait.
Uiteraard ook de HRA afschaffen en dat kan simpel door eerst percentage op laagste belastingschaal te zetten en daarna elk jaar procentueel verlagen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook dat kan, maar dan stijgt de HRA wel weer wat en dat zal de overheid niet willen zonder ook die aan te pakken.
Vraag het in FB.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 23:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom is dit nog in nieuws en mijn topic over de plannen van 6 andere partijen verbannen naar het graf forum voor verkiezingen?
Ja we hebben gezien dat men die inschattingen goed maken kan :cry:quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je mag van een bank verwachten dat ze zelf wel kunnen bepalen wat ze verantwoord aan een particulier uit kunnen lenen als hypotheek, daar hebben ze vadertje staat niet voor nodig. De tegenprestatie moet echter zijn dat ze ook niet bij de overheid aankloppen als ze in de problemen komen door te overmoedige keuzes.
Omdat je die ruimte hebt, waar een ander in de problemen zou komen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom? Mag je als rijke alleen maar betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |