Ja haha dan gaat het snel de goede kant op met Nederland.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:26 schreef marcb1974 het volgende:
Voer die doodstraf maar in. Dan zijn we binnen een paar maanden van alle politici af ook;
Niet om van de politici af te zijn, maar als je de doodstraf als sanctie hebt zal iemand niet snel liegen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:26 schreef marcb1974 het volgende:
Voer die doodstraf maar in. Dan zijn we binnen een paar maanden van alle politici af ook;
Als je zegt:quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:41 schreef Hexagon het volgende:
Het punt is alleen hoe definieer je precies wat leugens zijn? Waar liggen de grenzen?
Als een politici iets stellig beweerd en een burger kan aantonen dat dit niet het geval is en een simpele procedure kan starten om deze boete op te leggen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Maar probeer het eens in regels vast te leggen. Wanneer is iets wel of niet een leugen?
Als je het voor de centen doet hoor je er sowieso al niet thuis.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:57 schreef MaGNeT het volgende:
Wie gaat er nu nog de politiek in als je er netto voor moet betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi voorbeeld idd. Rutte: "Kijk maar, we hebben 2 miljard extra ingeruimd voor de zorg.". Roemer:"Ja, alleen was er 4 miljard nodig om het niveau per patient op hetzelfde niveau te houden.".quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben voor sancties of maatregelen tav aantoonbaar liegende politici, mits aantoonbaar met feiten.
Maar daar ligt nu net het probleem. Velen politici hebben een dusdanige afwijkende invalshoek en benadering van bepaalde zaken en problemen dat ze elkaar van liegen kunnen beschuldigen terwijl ze in wezen (op onderdelen) best gelijk kunnen hebben.
Zo zou een SP-er kunnen vinden dat Mark Rutte liegt als hij beweert geinvesteerd te hebben in de zorg. Terwijl dit op zichzelf best waar is. Maar tegelijkertijd is er aan de andere kant wel vele malen meer bezuinigd op de zorg.
Moet je nagaan hoe hoog het salaris voor de parlementariërs is.quote:Ik denk dat we dan een hele trits SP-ers bij de voedselbank hebben staan, als die boetes nog eens bovenop hun afdracht aan de partij komt is het bijna niet meer rond te komen van 33k.
1. Ik klaag ook niet, ik vind het een vrij hilarisch voorstel dat sommige parlementariers failliet zou makenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe hoog het salaris voor de parlementariërs is.
Even opgezocht: 102 000 Euro in 2010, nu naar ik aanneem nog iets hoger gezien de inflatie. http://www.nu.nl/politiek(...)aris-kamerleden.html
Toegegeven, 2200 Euro is minder dan wat ik over 10 jaar per maand hoop te krijgen (inflatie niet meegerekend!) maar aangezien de modale Nederlander het hiermee moet doen kan je er toch ook niet over klagen.
Een SP kamerlid verdient ongeveer 2500 of 2600 netto per maand.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe hoog het salaris voor de parlementariërs is.
Even opgezocht: 102 000 Euro in 2010, nu naar ik aanneem nog iets hoger gezien de inflatie. http://www.nu.nl/politiek(...)aris-kamerleden.html
Toegegeven, 2200 Euro is minder dan wat ik over 10 jaar per maand hoop te krijgen (inflatie niet meegerekend!) maar aangezien de modale Nederlander het hiermee moet doen kan je er toch ook niet over klagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |