Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaalquote:Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is 51 minuten geleden een blok gevonden door jouw pool
http://btcmine.com/stats
Met 250mhash/s zit je op 0.145640 Bitcoin per 24 uur, ofwel 97 Dollarcent per 24 uur.
quote:Op zondag 1 juli 2012 17:55 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaal?
Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kan maken was 8 topics geleden al bekend.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:59 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik heb hier niet echt verstand van, heb je misschien een linkje naar een tutorial ofzo? Liefst nederlands.
Ah okequote:Op zondag 1 juli 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kon maken was 8 topics geleden al bekend.
Je vroeg om hulp om te beginnen, dat heb ik je geboden
Ik dacht dat je je al had ingelezen hier.
Daarnaast is het leuk om dit soort dingen uit te zoeken
Als je het voor de winst doet kan je beter gaan handelen in Bitcoins.
Je weet nu in iedergeval hoe Bitcoins gevonden worden en dat er een waarde aan energie tegenover staat waardoor ze niet zomaar spontaan ontstaan.
Ook dan kost het meer dan het oplevert, als je het doet kan je het doen met de gedachte "ik bewaar ze, wie weet ooit" of omdat je het leuk vindt.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:29 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ah okeDan mine ik alleen tussendoor als de pc toch al aanstaat.
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen? Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:01 schreef Jace_TBL het volgende:
Heel dat minen is toch allemaal veel te veel ellende joh. Te veel hassle en levert niets op (d.w.z. minder dan de stroom die het kost).
En slecht voor milieu.
Ik koop mijn bitcoins gewoon, via exchanges. Ik betaal zoveel mogelijk dingen al met Bitcoin (vooralsnog nog niet veel) en verder los ik over 10 jaar m'n hypotheek af met een paar bitcoins (mede omdat de euro dan geen drol meer waard is door al dat gestrooi met miljarden door banken en overheden).
Sowieso wordt de block reward voor het eerst gehalveerd ergens in december, dus dan wordt het nog eens twee keer zo lastig om ze te minen. Je kunt wel raden wat dat met de koers gaat doen.
Echt? Link?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:52 schreef Shapeshifter het volgende:
Precies, hoewel ik moet toegeven dat het wel interessant gaat zijn om te zien hoe mensen erop reageren.
Even iets anders, is er eigenlijk een plek op Fok! waar je mag handelen met bitcoins, want mijn advertentie in vraag en aanbod is eraf geknikkerdHoe kan ik mensen hier vertellen dat ze bitcoins van mij kunnen kopen.
Hoeveel bitcoins er worden uitgegeven ligt vast. Nu zijn dat er 50 per tien minuten, rond december wordt dat 25 per tien minuten, en dat blijft halveren. Doordat er nu sneller meer mensen bij komen die bitcoins willen hebben,quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
Ik heb totaal geen verstand van bitcoins maar vind dit echt een super goed topic! Super goede intro ook MaGNeT! Credits daarvoor, maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Het algoritme wordt niet beheerd, het is van te voren afgesproken en dat veranderd niet meer, alle regels liggen vast. Door het peer to peer principe en doordat in elk blok alle transacties zijn vastgelegd kan ook niemand iets veranderen aan bijvoorbeeld het aantal bitcoins in een wallet.quote:Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?
Tweet van de oprichter van de eerste piratenpartij:twitter:KimDotcom twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:30:55The world needs online payment alternatives to US based Credit Cards & Paypal. Send me your suggestions and ideas: Twitter@kim.com reageer retweet
twitter:Falkvinge twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:32:23@KimDotcom I'd love to see bitcoin take off - unseizable, transfers in a flash, almost untraceable, and would kill the legacy banking system reageer retweet
Zou tof zijn, hoewel ik denk dat de mobiele applicaties alleen maar beter gaan worden (en hopelijk veiliger).quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.Hoe lang zal het nog duren voordat mensen hier mee rondlopen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=85931 (lang waarschijnlijk, maar ik wil er wel een
)
Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.
Met fiat geld is dat op het moment ook zo hoor, voor heel veel dingen gaat de 20/80 regel op. Maar je hebt gelijk early investors konden makkelijker grote hoeveelheden bitcoins naar zich toe trekken, maar liepen daarme natuurlijk wel een groter risico dan wij tegenwoordig lopen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!
Exploderen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef _superboer_ het volgende:
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen?
Het aantal mensen dat Bitcoin ontdekt en ermee beginnen stijgt voortdurend, en zelfs de groei stijgt. Dus de vraag blijft toenemen en als het aanbod nog eens halveert, tja... Laat ik het zo zeggen: ik zit er voor de lange termijn, in ik koop ze liever nu dan na december.quote:Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.
Er zou juist sprake zijn van inflatie als de Bitcoin in waarde daalt. Wat er nu dus gebeurt is deflatie. En dat is goed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Wat je kan verdienen (minen) is zeer beperkt. Door meer te minen komen er niet meer bitcoins bij. En het is in zoverre 'drukken' dat er inderdaad wel nieuw geld bij komt, maar dit is een gelimiteerd, gecontroleerd, vooraf gekwantificeerd proces, het kost resources (dus niet iedereen kan het zomaar doen) en het aantal bitcoins dat wordt 'gedrukt' neemt bovendien geleidelijk af naar nul.quote:Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Niemand beheert het algoritme. Of iedereen eigenlijk, het hele netwerk.quote:Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |