abonnement Unibet Coolblue
pi_113558603


Hier verder met alle scriptiefrustratie -O- en natuurlijk alle successen en mooie cijfers *O* .

Deadlines voor scripties:

(8> Bachelorscriptie:

motorbloempje: BA Engelse Taal en Cultuur - Radboud Universiteit Nijmegen / University of Hull
Onderwerp: Imagined geographies in
Joseph Conrads Heart of Darkness and Henry Morton Stanleys In Darkest Africa



AMDB: Premaster Transport & Supply Chain Management - Vrije Universiteit Amsterdam
Onderwerp: Toepassing data analyse in retail supply chains

Morgane: Bachelor Engelse Taal en Cultuur
Onderwerp: How the increasing prominence of English in The Netherlands is reflected in advertisements in Dutch magazines

(8> Masterscriptie:

Luco: Master Farmacie, Rijksuniversiteit Groningen/University of Sydney
Onderwerp: The influence of different construction materials on tribo-charging in a novel dry-powder inhaler

ieniminimuis: Master Forest and Nature Conservation Wageningen University
Onderwerp: Dynamics in Local Cultural and Spiritual Values on Sacred Groves in Ashanti Regtion, Ghana.

PurePoisonPerfume: Master Educational Studies - Universiteit Leiden
Onderwerp: Rol van rationele vs. sociaal-emotionele factoren bij het maken van de studiekeuze door adolescenten

Jor_Dii: Master American Studies - Radboud Universiteit Nijmegen
Onderwerp: Why America Can't Unite: the Struggle for Gay Marriage

Tink89: Masterscriptie UvT
Onderwerp: Implicit Associations: Reputational Damage because of Diederik Stapel's actions

DeParo: Masterscriptie UvA - Internationale Betrekkingen

(8> Handige links:

http://scholar.google.com
http://www.jstor.org
http://muse.jhu.edu/

Daarnaast heeft bijna elke opleiding wel een (al dan niet online) scriptiedatabase om eventueel wat inspiratie uit te putten.

Wil je ook in de OP, gewoon even een DM sturen naar motorbloempje! :)

----
Laatste Reactie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:49 schreef mexxum het volgende:
Beste Loes,

Op mijn navraag, ontving ik zojuist van de afd. Ondersteuning de melding dat het resultaat vandaag is ontvangen.
Dit is nu naar resultaatverwerking doorgestuurd en wordt a.s. maandag verwerkt.
Voor zover ik het kan zien is het eindresultaat een 6.

Feestje!!!
Gefeliciteerd!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 29-06-2012 19:19:07 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:38:06 #2
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_113560596
DeParo, wie is je begeleider?
pi_113562650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:38 schreef Omnifacer het volgende:
DeParo, wie is je begeleider?
Hoezo :P :P :P :P?!?!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:18:13 #4
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_113568542
Zag dat je aan UvA afstudeert, vandaar :) Misschien ken ik hem :)
pi_113569702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:18 schreef Omnifacer het volgende:
Zag dat je aan UvA afstudeert, vandaar :) Misschien ken ik hem :)
Wanneer ze mijn dm en pm unlocken stuur ik het je wel.
Ik vind het niet heel prettig om voordat het nagekeken is het al op het forum rond te strooien :) :).
pi_113570548
Zet mijn afstuderen er ook maar bij. Master Public Administration, richting policy & governance
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113617229
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:16 schreef Skv het volgende:
Zet mijn afstuderen er ook maar bij. Master Public Administration, richting policy & governance
Moet je even aan Motorbloempje vragen want die heeft gesleuteld aan de OP.
Desalniettemin was vandaag een waardeloze dag, en vrijdag komt zo dichtbij, angstig.
  zondag 1 juli 2012 @ 03:12:52 #8
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_113619212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wanneer ze mijn dm en pm unlocken stuur ik het je wel.
Ik vind het niet heel prettig om voordat het nagekeken is het al op het forum rond te strooien :) :).
^O^
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:18:46 #9
164283 Luco
Buongiorno!
pi_113704574
Brrrrrr, om 9 uur presentatie van alles. Max. 20 minuten, gevolgd door 10 minuten ruimte voor mensen om vragen te stellen. Zenuwen beginnen te komen :{
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:27:16 #10
164283 Luco
Buongiorno!
pi_113706819
:'). Zenuwen voor niks. Presentatie ging soepel, maar 1 vraag gekregen (van m'n eigen begeleider nota bene :D). Cijfer krijg ik ergens deze week, maar het is in ieder geval een voldoende

*O*
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:04:49 #11
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_113709733
Lekker!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:05:52 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113709776
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:27 schreef Luco het volgende:
:'). Zenuwen voor niks. Presentatie ging soepel, maar 1 vraag gekregen (van m'n eigen begeleider nota bene :D). Cijfer krijg ik ergens deze week, maar het is in ieder geval een voldoende

*O*
Mooi! Gefeliciteerd :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113717780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:27 schreef Luco het volgende:
:'). Zenuwen voor niks. Presentatie ging soepel, maar 1 vraag gekregen (van m'n eigen begeleider nota bene :D). Cijfer krijg ik ergens deze week, maar het is in ieder geval een voldoende

*O*
Gefeliciteerd!
Fantastisch!

----

Pfff nog een paar dagen en ik moet nog een half hoofdstuk schrijven, de inleiding herschrijven, en een conclusie. Maar het vertrouwen is er voorlopig nog wel een beetje.
pi_113778287
Vanochtend ook mijn laatste presentatie gegeven en op validatie na (wat interviews bij bedrijven) kan ik mijn hele thesis afronden.. Hoop deze zomer flink te kunnen werken en met geluk haal ik 1 oktober. Begeleiders zijn op vakantie dus er is een tijd waarin ik helemaal niets kan doen :{
pi_113797318
Weinig actie hier vandaag, mijn computer heeft griep. Gelukkig krijg ik vanavond een nieuwe.

Dan ga ik maar 20 Arsenal fanzine's lezen en analyseren, wat een rotklus :+
Spoilers!
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:45:19 #16
164283 Luco
Buongiorno!
pi_113797349
En het cijfer is binnen: een 7 *O*.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_113797394
Congrats!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113797482
Nice!
Spoilers!
pi_113803693
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:45 schreef Luco het volgende:
En het cijfer is binnen: een 7 *O*.
Gefeliciteerd!
Fantastisch!
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:52:13 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_113804224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:45 schreef Luco het volgende:
En het cijfer is binnen: een 7 *O*.
Gefeliciteerd! :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_113814551
Nog iets meer dan 24 uur en dan moet ik mijn thesis hebben ingeleverd, en nog genoeg te doen, meer dan genoeg.
pi_113859071
Ik heb het ingeleverd.
Nou spanning en ga ik afwachten.
pi_113866028
Spannend! Heb je er een goed gevoel over? Ik heb nog een week tot mijn deadline :)
pi_113867414
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:33 schreef Operc het volgende:
Spannend! Heb je er een goed gevoel over? Ik heb nog een week tot mijn deadline :)
Niet echt.
:D :D
Daarom wordt het spannend.
pi_113872194
Ik twijfel een beetje of ik mijn afstudeerpresentatie al moet gaan inplannen :/ Docenten zijn druk/vakantie en dan moet ik het over 5 weken helemaal afhebben.. Kutte is dat ik afhankelijk ben van bedrijven en het dus moeilijk vind inschatten of ik dit ga halen :{
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:00:18 #26
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114179604
Zal ik mijn favoriete topic eens even uppen? ;) Haha.

Ik ben al bijna klaar. Jajajaja, ongelooflijk. Of naja, met mijn eerste versie :) Maar jemie... Ik ben echt slecht in schrijven. Mijn zinsbouw is volgens mij één grote ramp :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114188686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 00:00 schreef automatic_ het volgende:
Zal ik mijn favoriete topic eens even uppen? ;) Haha.

Ik ben al bijna klaar. Jajajaja, ongelooflijk. Of naja, met mijn eerste versie :) Maar jemie... Ik ben echt slecht in schrijven. Mijn zinsbouw is volgens mij één grote ramp :@
Valt vast wel mee toch? :) misschien een studiegenoot feedback laten geven? (Mag mij ook pm'en voor feedback als je wil.)

Ik heb mijn scriptie gisteren ingeleverd *O* nu afwachten wanneer mijn eindgesprek kan plaatsvinden :)
pi_114288218
Verdediging gepland op 30 augustus, net voor t nieuwe schooljaar. Ben nu bij validatie en dan moet ik de conclusie nog schrijven. Vervolgens de abstract en nog wat punten in de thesis bijwerken.
Gaat begin augustus naar beide docenten en dan kan ik mij in de tussentijd richten op de paper en presentatie :)

Als alles goed gaat is de scriptie dan 27 augustus af dus hebben beide begeleider mooi 3 dagen om het door te nemen! Spannend dus :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:15:01 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114648912
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:17 schreef Operc het volgende:

[..]

Valt vast wel mee toch? :) misschien een studiegenoot feedback laten geven? (Mag mij ook pm'en voor feedback als je wil.)

Ik heb mijn scriptie gisteren ingeleverd *O* nu afwachten wanneer mijn eindgesprek kan plaatsvinden :)
Ik heb nu feedback gehad van mijn begeleider. Moet het echt even allemaal op mijn gemak doorlezen en dan verbeteren/aanpassen. Vrijdag ga ik op gesprek bij haar, dus dan wil ik even het meeste aangepast hebben.
Ik vind het wel grappig dat ik bepaalde dingen heb gedaan qua APA die medestudenten ook hebben gedaan. Daarbij is het goed gerekend en bij mij klopt er (blijkbaar) iets niet. Ook nog maar even grondig naar kijken _O- en ik ben er zo klaar mee... ;(

Ik ga jouw aanbod even onthouden! :) Al kan ik mij voorstellen dat je met dit weer wel iets beters te doen hebt, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114649076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:15 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik heb nu feedback gehad van mijn begeleider. Moet het echt even allemaal op mijn gemak doorlezen en dan verbeteren/aanpassen. Vrijdag ga ik op gesprek bij haar, dus dan wil ik even het meeste aangepast hebben.
Ik vind het wel grappig dat ik bepaalde dingen heb gedaan qua APA die medestudenten ook hebben gedaan. Daarbij is het goed gerekend en bij mij klopt er (blijkbaar) iets niet. Ook nog maar even grondig naar kijken _O- en ik ben er zo klaar mee... ;(

Ik ga jouw aanbod even onthouden! :) Al kan ik mij voorstellen dat je met dit weer wel iets beters te doen hebt, haha.
Als de feedback duidelijk is (en vooral: de begeleider qua feedback zichzelf niet teveel tegen spreekt) dan is het goed te doen om die feedback te verwerken meestal. :)
APA puntjes blijven inderdaad soms ff tricky. Ik had het zelf nog dat ik bij referenties in de tekst vergat om een komma voor het &-teken te zetten bij 3 of meer auteurs. (En APA style gezien zou ik de 3 uit de vorige regel eigenlijk als drie moeten schrijven.)

Feedback-aanbod staat nog steeds (1 tip: Als iemand feedback aanbiedt kun je beter meteen ja zeggen, dan vragen of diegene het wel zeker weet ;) )

Ik ben zelf nu klaar met studeren :) Deze week eindgesprek gehad en een 8 voor mijn scriptie gekregen :)
pi_114649362
Ik heb hem trouwens ook in 1 keer binnen! Over 3 weken eingesprek :)
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:29:49 #32
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114649391
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:14 schreef mafkees10 het volgende:
Verdediging gepland op 30 augustus, net voor t nieuwe schooljaar. Ben nu bij validatie en dan moet ik de conclusie nog schrijven. Vervolgens de abstract en nog wat punten in de thesis bijwerken.
Gaat begin augustus naar beide docenten en dan kan ik mij in de tussentijd richten op de paper en presentatie :)

Als alles goed gaat is de scriptie dan 27 augustus af dus hebben beide begeleider mooi 3 dagen om het door te nemen! Spannend dus :)
Zijn ze bij jullie dan wel zo snel om alles te registeren? Dus zodat het dan nog binnen dit studiejaar valt?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114651054
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:28 schreef Guidetti het volgende:
Ik heb hem trouwens ook in 1 keer binnen! Over 3 weken eingesprek :)
Gefeliciteerd!
pi_114661549
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:29 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zijn ze bij jullie dan wel zo snel om alles te registeren? Dus zodat het dan nog binnen dit studiejaar valt?
Ik ben langs de informatiebalie geweest die de cijfers verwerken en men zegt dat ze standaard op 31 augustus een ronde doen waarin alles cijfers worden verwerkt. Juist voor dit soort gevallen (en natuurlijk voor andere studenten die in augustus afgestudeerd zijn). Ik denk ook dat ze anders een hoop heisa krijgen en het is logisch dat dit op de laatste dag van de maand gebeurt :)
pi_114680833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:12 schreef Spunks het volgende:
over redigeren van scripties
Interessante vraag :)

Ikzelf vind dat je je scriptie best door studiegenoten kunt laten doorlezen. Vaak zie je zelf ergens de logica van, omdat je al een aantal maanden in het project zit. Ook je begeleider weet vaak meer van je scriptie dan enkel de tekst die op papier staat. Daarom is het, denk ik, goed om studiegenoten je scriptie te laten doorlezen op onduidelijkheden en uitleg van termen die mogelijk mist.

Maar om echt een bureau in te huren om je scriptie te herschrijven vind ik nogal ver gaan. Dan kun je je inderdaad gaan afvragen of het nog wel 'jouw' product is als afstuderende student. Hoe intensief redigeer je? Als je er een paar typfoutjes uithaalt, of een paar pagina's feedback geeft over hoe iemand de rode draad in zijn scriptie kan verduidelijken lijkt me dat geen probleem. Als je de definitieve versie krijgt en die herschrijft tot het nog beter is, vind ik dat te ver gaan. (Al is het voor jou gewoon werk natuurlijk. :))

[ Bericht 8% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:20:01 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:38:01 #36
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_114681324
-nee-

[ Bericht 33% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:20:25 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:59:38 #37
67888 Spunks
zo niet, dan toch
pi_114689508
-verkapte spam-

[ Bericht 24% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:17:36 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:43:28 #38
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_114955971
Het is een wonder, maar ik ga hem vrijdag of maandag inleveren :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990033
Even een snelle Endnote vraag:
Mijn Thesis is in het Nederlands, dus ik moet dit handmatig aanpassen: Borowitz, Cox, and Sutphen (1999).
De vorige keer heb ik Endnote uitgezet en heb ik daarna alle "and" vervangen door "en". Maar... Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb _O-

Iemand een idee?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990287
Spunks, ik haal (delen van) je posts weg. De discussie is natuurlijk an sich best interessant, maar je bent hier natuurlijk gewoon bezig met het creëren van content en verwijzingen naar je website (wat je volgens je website ook professioneel doet) en na overleg met de FA's is dit gewoon niet de bedoeling.

Je post verder ook gewoon mee op FOK!, dus blijf dat ook vooral doen, maar dit soort verkapte reclame voor je bedrijfje wordt niet op prijs gesteld.

[ Bericht 3% gewijzigd door motorbloempje op 02-08-2012 12:27:06 ]
Ja doei.
pi_114990297
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:11 schreef automatic_ het volgende:
Even een snelle Endnote vraag:
Mijn Thesis is in het Nederlands, dus ik moet dit handmatig aanpassen: Borowitz, Cox, and Sutphen (1999).
De vorige keer heb ik Endnote uitgezet en heb ik daarna alle "and" vervangen door "en". Maar... Ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb _O-

Iemand een idee?
EndNote uitzetten of vervangen?

Eerste weet ik niet. Vervangen doe je door even Ctrl-F te drukken, en dan is het afhankelijk van je Word hoe je kunt vervangen. In 2010 doe je het door pijltje naast het zoekveld op 'Vervangen...' te zetten.
pi_114990326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

EndNote uitzetten of vervangen?

Eerste weet ik niet. Vervangen doe je door even Ctrl-F te drukken, en dan is het afhankelijk van je Word hoe je kunt vervangen. In 2010 doe je het door pijltje naast het zoekveld op 'Vervangen...' te zetten.
Ja, dat laatste weet ik, maar zolang Endnote aanstaat, kan je niets aanpassen. Endnote past het dan weer automatisch aan in zijn / haar vorm.

Ik heb nu dit gevonden: http://translate.google.n(...)urn-off-endnote.html
Maar dat werkt ook niet :')

Naja, anders zet ik het wel op USB en pas ik het op de laptop aan (daar staat geen Endnote op). Misschien werkt dat wel. Al lijkt mij dat het makkelijker moet kunnen _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990551
Godver. Op aanraden van een vriend een ritalinnetje genomen om de concentratie te verbeteren (al weken ver te zoeken). Volledig af te raden iig. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114990574
Hoe dat zo? :D
Ja doei.
pi_114990624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe dat zo? :D
Nou, blijkbaar krijgen mensen met ADHD er concentratievermogen van. Mensen zonder ADHD (of iig ik) krijgen het effect van speed. Klemmende kaken, klamme handjes, helemaal wazig in mn kop, kan me nergens op focussen. Weer een dag weggegooid. :( :') Collega's zitten me ook al raar aan te kijken. :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114990685
quote:
18s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar krijgen mensen met ADHD er concentratievermogen van. Mensen zonder ADHD (of iig ik) krijgen het effect van speed. Klemmende kaken, klamme handjes, helemaal wazig in mn kop, kan me nergens op focussen. Weer een dag weggegooid. :( :') Collega's zitten me ook al raar aan te kijken. :+
Joh! Dat had ik je ook wel kunnen vertellen _O- _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Joh! Dat had ik je ook wel kunnen vertellen _O- _O-
Ik heb ook nog de 'langzame afgifte' genomen, dus de hele dag krijg ik om de 1,5 uur weer een rush van wazigheid. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114990812
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:30 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb ook nog de 'langzame afgifte' genomen, dus de hele dag krijg ik om de 1,5 uur weer een rush van wazigheid. :').
Dan heb je Concerta genomen?! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:32 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dan heb je Concerta genomen?! :D
Ja. Bekend mee? :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114990901
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja. Bekend mee? :')
Jup. Althans, niet persoonlijk, maar ik werk(te) in de psychiatrie. Ik heb ze vaak aan kinderen gegeven.

Jij gaat nog even last hebben 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114990958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:34 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Jup. Althans, niet persoonlijk, maar ik werk(te) in de psychiatrie. Ik heb ze vaak aan kinderen gegeven.

Jij gaat nog even last hebben 8-)
Als in..? Ik ga dit niet weer doen. iig niet om te studeren. :{ Volgens mn maatje werkte het zo goed ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114991117
Ja, maar Ritalin / Concerta is er niet voor niets voor mensen met alleen ADHD :P
Bij normale mensen heeft het een averechts affect.

Vriendinnetje van mij heeft een keer één Ritalin tablet genomen en had daar geen last van. Dit komt vooral omdat zij een kinder-dosis nam en dat had weinig effect. Doordat Concerta om de x tijd een dosis afgeeft, merk je dat beter ;)

Naja, ik denk dat je je vanavond weer wat beter gaat voelen. Of naja, hoe laat heb je hem ingenomen?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_114992890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:38 schreef automatic_ het volgende:
Ja, maar Ritalin / Concerta is er niet voor niets voor mensen met alleen ADHD :P
Bij normale mensen heeft het een averechts affect.

Vriendinnetje van mij heeft een keer één Ritalin tablet genomen en had daar geen last van. Dit komt vooral omdat zij een kinder-dosis nam en dat had weinig effect. Doordat Concerta om de x tijd een dosis afgeeft, merk je dat beter ;)

Naja, ik denk dat je je vanavond weer wat beter gaat voelen. Of naja, hoe laat heb je hem ingenomen?
36mg vertraagd, om 8 uur genomen. Werkt 10-12 uur volgens de bijsluiter. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:38:29 #54
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115089223
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:17 schreef Skv het volgende:

[..]

36mg vertraagd, om 8 uur genomen. Werkt 10-12 uur volgens de bijsluiter. :').
Zwaaaaaar offtopic maar gaat het goed? 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115090958
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:43 schreef automatic_ het volgende:
Het is een wonder, maar ik ga hem vrijdag of maandag inleveren :o
Al ingeleverd?
En zo ja: Gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:47:13 #56
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115095319
Jaaaaaa! Gisteren. Weg ermee :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115178298
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:38 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Zwaaaaaar offtopic maar gaat het goed? 8-)
Ja, hele dag totaal kut geweest. :+
Vandaag weer knallen. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_115178343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef automatic_ het volgende:
Jaaaaaa! Gisteren. Weg ermee :P
Spannend! :D
Ja doei.
pi_115212488
Zojuist ook mijn scriptie naar mijn tweede begeleider gestuurd :) Nu nog afwachten op comments!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:55:35 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115388126
Jaaaaaa gehaald! 6,5 hihi
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:13:55 #61
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115775949


*O* *O* *O*
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:16:05 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115776019
Gefeliciteerd! w/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:48:32 #63
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_115777023
Thanks *;
pi_115801219
Feli! Had ik al gezegd dat ik mijn thesis ook heb gehaald niet lang geleden?
pi_115801246
Gefeliciteerd allemaal! :D
Ja doei.
pi_115801384
Dank!
Hoe staat het bij jou?
pi_115801436
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:59 schreef DeParo het volgende:
Dank!
Hoe staat het bij jou?
Ik had 'm al 2 dagen nadat ik 'm ingeleverd had terug :) Had een 9! Vandaag de brutale vraag gemaild of (een deel van) de scriptie te publiceren valt.
Ja doei.
pi_115801545
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik had 'm al 2 dagen nadat ik 'm ingeleverd had terug :) Had een 9! Vandaag de brutale vraag gemaild of (een deel van) de scriptie te publiceren valt.
Geweldig! Feli! Met een 9 had jouw begeleider dat initiatief zelf al moeten nemen vind ik. Desalniettemin zeer indrukwekkend.
pi_115932386
Bij ons is goed, kans op publicatie, een 8. Een 8,5 en hoger gaat voor publicatie door.

Begin het zelf nu ook wel spannend te vinden. Over precies 1 week vanaf nu ben ik verlost van het studentenleven.. nog wel wat werk, maar het komt nu wel dichtbij :)
pi_116178965
Heb een vraagje over de inhoudsopgave van een HBO scriptie. Welke indeling gebruiken jullie? Heb zelf de inhoudsopgave gebruikt uit het boek Snel afstuderen. Dit is een bedrijf wat studenten helpt en zij hebben ook een boek geschreven. Echter vind school de indeling niet echt duidelijk. Wat zeggen jullie.

Inhoud
1 Voorwoord 2
1 Inleiding 4
1.1 Opening, Onderwerp, Aanleiding 5
1.2 Opdrachtgever, Organisatie 7
1.3 Huidig probleem 8
1.4 Doelstelling, Probleemstelling, Afbakening 9
1,5 Data, Methode 9
1.6 Opbouw scriptie 12
2 Omschrijving situatie 13
2.1 Huidige situatie 13
2.2 Gewenste situatie 14
3 Theorie 15
4 Praktijkonderzoek 18
4.3 Data 20
4.4 Methoden 20
4.5 Analyse 21
4.5 Resultaten 22
5 Conclusie en aanbevelingen 23
5.1 Herhaling onderwerp, probleemstelling en aanpak 24
5.2 Beantwoording probleemstelling (uitkomst) 25
5.3 Aanbevelingen 26
pi_116206280
Deze jongeman is afgestudeerd!!! O+ _O_
Met een 8! voor mijn Master _O_ Eindelijk! :)

@hierboven: Inleiding & Voorwoord zijn beide H1? En waarom drie kopjes in 1 titel? Vind dat nogal lelijk, doe dan drie subkopjes! Volgens mij heeft een voorwoord geen hoofdstuknummer..
pi_116279601
nou gezien er hier aardig wat zijn afgestudeerd meld ik me aan als nieuwe lid van het topic ;) Ik ben nog druk aan de scriptie maar hoop december/januari klaar te zijn
pi_116279655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:49 schreef mafkees10 het volgende:
Deze jongeman is afgestudeerd!!! O+ _O_
Met een 8! voor mijn Master _O_ Eindelijk! :)

@hierboven: Inleiding & Voorwoord zijn beide H1? En waarom drie kopjes in 1 titel? Vind dat nogal lelijk, doe dan drie subkopjes! Volgens mij heeft een voorwoord geen hoofdstuknummer..
Gefeliciteerd!!!!

En verder: Voorwoord en Inleiding vallen als het goed is niet onder een 'hoofdstuk'.
Ja doei.
pi_116279774
@stoeltafel, in mijn afstudeerhandleiding staat de volgende indeling (naar eigen scriptie toepassen natuurlijk)

omslag
titelpagina
voorwoord
samenvatting
inhoudsopgave
inleiding
aanleiding
literatuurstudie
onderzoeksopzet en -verantwoording
kerntekst, idealiter per deelvraag een apart hoofdstuk, per hoofdstuk een deelconclusie
analyse
conclusies
aanbevelingen en financiële implicaties
literatuurlijst en bronnenoverzicht
bijlagen
pi_116289048
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!!

En verder: Voorwoord en Inleiding vallen als het goed is niet onder een 'hoofdstuk'.
Vielen dank! :)
Was wel wat werk..

@cindy: het betreft hbo en die is qua opzet toch altijd iets anders dan een thesis. Meestal omdat een hbo een adviesrapport is en een thesis resultaten van een onderzoek.. Weet echter niet in hoeverre het bij die kerel zit :)
pi_116296302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Vielen dank! :)
Was wel wat werk..

@cindy: het betreft hbo en die is qua opzet toch altijd iets anders dan een thesis. Meestal omdat een hbo een adviesrapport is en een thesis resultaten van een onderzoek.. Weet echter niet in hoeverre het bij die kerel zit :)
Dat het een HBO is begreep ik al, dat doe ik ook en dit staat in mijn afstudeerhandleiding..... Ik moet op basis van onderzoek een adviesrapport schrijven
pi_116334180
Thnx voor de feedback. Had mijn indeling uit net boek snel afstuderen gehaald. Ga jullie mutaties doorvoeren en dan snel verder met me scriptie.

Voer een scriptie uit over mijn eigen bedrijf. Wat zeer positief is voor mijn motivatie. Nog 2 à 3 maanden en dan nooit meer naar school, niet gek :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:24:07 #78
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_118076820
zo ik heb vandaag de eerste stap gezet om na een half jaar niets aan mijn scriptie gedaan te hebben en struisvogeltje te spelen, om toch weer te beginnen: ik heb mijn studieadviseur maar eens beantwoord na al zijn mailtjes...
Ik was totaal gedemotiveerd om ook maar iets met mijn studie te doen, de laatste weken ben ik toch weer wat beter in mijn vel gaan zitten en begon het zelfs weer te kriebelen om iets met mijn studie te gaan doen.

Hoe gaat het verder met iedereen zijn scriptie?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_118077003
29 oktober deadline concept
pi_118425638
Ik sinds 1 sept klaar en aan t solliciteren her en der :)
pi_118426467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:57 schreef mafkees10 het volgende:
Ik sinds 1 sept klaar en aan t solliciteren her en der :)
Lukt dat een beetje?
pi_118426700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:24 schreef Operc het volgende:

[..]

Lukt dat een beetje?
Jawel. Heb bij 1 organisatie mijn tweede gesprek volgende week en bij een andere organisatie ben ik aan het afwachten op de resultaten van mijn assessment..
pi_118427967
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:31 schreef mafkees10 het volgende:

[..]

Jawel. Heb bij 1 organisatie mijn tweede gesprek volgende week en bij een andere organisatie ben ik aan het afwachten op de resultaten van mijn assessment..
Klinkt positief :Y
pi_118428445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:04 schreef Operc het volgende:

[..]

Klinkt positief :Y
Correct, ziet er best goed uit.. Ze waren beiden erg enthousiast dus verwacht wel een aanbod van 1 van de 2 :)
pi_118698909
Ben eindelijk goed op weg met mijn scriptie en hopelijk lever ik 1 december alles in. Vraagje over de theoretische kader. Hebben jullie dit ook in de scriptie of alleen in het plan van aanpak?

Dit mijn indeling van hoofdstuk 2, logisch?

Hoofdstuk 2 Onderzoek inleiding

2.1 Aanleiding
2.2 Probleemstelling
2.3 Randvoorwaarden
2.4 Afbakening
2.4 Theoretische kader
2.5 Methode van onderzoek
2.6 Overzicht
pi_118699221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Ben eindelijk goed op weg met mijn scriptie en hopelijk lever ik 1 december alles in. Vraagje over de theoretische kader. Hebben jullie dit ook in de scriptie of alleen in het plan van aanpak?

Dit mijn indeling van hoofdstuk 2, logisch?

Hoofdstuk 2 Onderzoek inleiding

2.1 Aanleiding
2.2 Probleemstelling
2.3 Randvoorwaarden
2.4 Afbakening
2.4 Theoretische kader
2.5 Methode van onderzoek
2.6 Overzicht
Het theoretische kader is een groot onderdeel van je inhoud van je scriptie. Lijkt me niet dat je dat even onder kunt brengen in je PVA onder kopje 2.4 :{
Je scriptie staat of valt met je TK.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_118699355
Waarom niet? De TK wordt daarin uitgebreid beschreven in vier pagina's. Het gaat om een HBO scriptie.
De uitwerking van de TK is verdeeld over de verschillende hoofdstukken.

Wil de TK nu onder kop 2.4 stoppen van de scriptie. De PVA is al ingeleverd en goed gekeurd.

ps Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011) hehe :)
  woensdag 14 november 2012 @ 10:54:14 #88
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119193741
Gisteren weer een gesprek gehad met mijn begeleider.
De informatie van mijn veldwerk vindt hij goed, evenals de manier waarop ik het verzameld heb.
Daarbij vond hij deel van mijn geschreven stukken inhoudelijk zeer goed. En daar word ik dus heel blij van! Want; mijn begeleider is een expert op zijn vakgebied en schijnt niet zo makkelijk te pleasen te zijn als het om inhoud gaat.

Ik word hier zo vrolijk van, omdat ik a) zelf niet zo tevreden ben met mijn veldwerk (laat staan op de manier waarop ik het verzameld heb) en b) ik mijn schrijfkunsten vaak helemaal niet goed vind. Ik ben een typetje beetje onzeker over haar eigen werk.

Hebben jullie dat ook wel eens dat als je iets terug leest dat je dan denkt: "Wow, heb ik dat geschreven? Het is namelijk veel te slim."
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119193837
Het eind is inzicht! Vrijdag concept inleveren en 1 dec definitief. Damn wat lekker als ik straks klaar ben.

Ben nu bezig om de conclusie af te schrijven en wat kleine aanpassingen. De inleiding en samenvatting is al geschreven.
pi_119878487
Ik zit te stoeien met de structuur van mijn scriptie. De scriptie ziet er goed uit alleen de structuur kan nog beter. Met name mijn theoretische kader. In deze kader leg ik uit wat welke modellen ik gebruik en waarom. Verder komt er een klein stuk deskresearch en fieldresearch naar voren.
Volgens mij begeleider lijkt het alsof ik de modellen heb ingevuld en ik ben klaar.
Nu ben ik opzoek naar goede literatuur om een goede structuur aan te brengen. Hoe zijn jullie aan je structuur gekomen?

Inhoud
Voorwoord 2
Samenvatting 3
Inleiding 6
Hoofdstuk 1 Organisatie 7
1.1 Algemene informatie 7
1.2 Aanleiding 7
1.3 Probleemstelling 8
1.4 Randvoorwaarden & afbakening 8
1.5 Strategie en structuur 8
1.6 Dienstverlening 8
1.7 Financiën 9
1.8 Marketing 9
1.9 Rechtsvorm 10
1.10 Risico’s 10
Hoofdstuk 2 Onderzoeksopzet 14
2.1 Theoretische kader 14
2.2 Methode van onderzoek 17
2.3 Hulp overzicht 18
Hoofdstuk 3 Macro analyse 19
3.1 Demografisch 19
3.2 Economisch 20
3.3 Sociaal-cultureel 21
3.4 Technologisch 22
3.5 Ecologisch 22
3.6 Politiek-juridisch 22
3.7 Conclusie Macro omgeving 23
Hoofdstuk 4 Meso analyse 24
4.1 Algemene ontwikkelingen 24
4.2 Parkeergegevens Apeldoorn, Amersfoort, Arnhem, Harderwijk en Zwolle 26
4.2.1 Parkeerbeleid per gemeente 29
4.2.2 Mogelijkheden per stad 33
4.2.3 Verantwoording van de gemaakte keuze Arnhem & Apeldoorn 34
4.3 Vijfkrachtenmodel 35
4.3.1 Positie tussen de directe concurrenten: de concurrentie intensiteit 35
4.3.3 De rol/macht van/de relatie met de toeleveranciers 37
4.3.4 De rol en of de macht van de afnemer en de relatie met de afnemer. 37
4.3.5 Dreiging potentiële toetreders 37
4.3.6 Dreiging substituten 38
4.4 Klantanalyse 40
4.5 Conclusie Meso-analyse 43
4.6 Kansen en bedreigingen van meso analyse 44
Hoofdstuk 5 SWOT Analyse 45
Hoofdstuk 6 Groeistrategie, markt, positionering 48
6.1 Waarde strategieën van Treacy en Wiersema 48
6.2 Gekozen waarde strategie 48
6.3 Groeistrategie van Ansoff 49
6.4 Gekozen groeistrategie 50
6.4 MDC model 50
Hoofdstuk 7 Consequenties 52
7.1 Locaties 52
7.2 Marketing 53
7.3 Organisatorisch 54
7.4 Financiën 54
7.5 Actielijst 54
Conclusie en aanbeveling 58
Bronnenlijst 60
Bijlage 1 Jurisprudentie 63
Bijlage 2 Mail verlichting 64
Bijlage 3 Interviewvragen 65
Bijlage 4 Steden 66
Bijlage 5 Onderzoeksgegevens 67
Bijlage 6 Investeringsbegroting 72
Bijlage 7 Financieringsbegroting 73
Bijlage 8 Exploitatiebegroting 74
Bijlage 9 Liquiditeitsbegroting 77

Dit staat er bij hoofdstuk 2

Alle modellen

Deskresearch

Deskresearch wordt in deze scriptie gebruikt voor de omgevingsanalyse. Via deskresearch worden bekende bestaande gegevens van websites, zoals het CBS, overgenomen. Via deze gegevens krijgt PPS een indruk over het aantal auto’s in Nederland, de groei van het aantal auto’s, de crisis en meer randzaken die invloed hebben op PPS. De parkeergegevens van Apeldoorn zijn openbaar gemaakt door de gemeente. Op de website van de gemeente is te zien hoeveel parkeerplaatsen er zijn en door welke bedrijven ze in gebruik zijn. Aan de hand van deze gegevens kan het vijfkrachtenmodel worden ingevuld. De rest van het model wordt ingevuld door gebruik te maken van mogelijke bronnen als websites van concurrenten.

Fieldresearch
Om onderzoek data te krijgen is het tevens nodig in het veld onderzoek te doen naar de meningen van klanten over de huidige bedrijfsvoering en het parkeerterrein. Op basis van deze informatie kan worden aangegeven welke aspecten belangrijk zijn en meegenomen dienen te worden naar eventuele andere steden.
Er is voor gekozen om 25 klanten te interviewen aan de hand van een gestructureerde vragenlijst (bijlage). De klanten zijn benaderd op de parkeerplaats na afloop van het parkeerproces en gevraagd deel te nemen aan het interview. De reden dat gekozen is voor een gestructureerde vragenlijst is het tijdselement voor de klant die snel weg wil na geparkeerd te hebben. Vooraf is er een vragenlijst opgesteld met de vragen die zullen worden gesteld. De vragen zijn te lezen in bijlage 3. De verwerking zal worden uitgevoerd in Word en Excel.

Doordat het onderzoek wordt gehouden onder de juiste doelgroep en de juiste afspiegeling van het bedrijf, is het onderzoek betrouwbaar. De klanten voor het interview zijn aselect gekozen en geven een goede indicatie voor het totale klantenbestand. Gekoppeld aan de omgevingsanalyse kan het onderzoek als geheel zodoende als betrouwbaar worden getypeerd.
Doordat het onderzoek zo geconcentreerd is op de parkeerplaats en binnen de doelgroep past, is het een valide onderzoek. Vooraf in het onderzoeksplan wordt aangegeven hoe en welke informatie naar voren moet komen. De doelgroep en de plek waar het interview wordt gehouden is vooraf ook bekend. Tevens zijn de interview vragen vooraf getoetst bij een aantal klanten om te testen of deze duidelijk een eenduidig waren.

Wat vinden jullie van de structuur als je kijkt naar de inhoudsopgave?
  maandag 3 december 2012 @ 14:20:17 #91
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119879228
Ik denk niet dat ik je hier bij kan helpen, aangezien ik het idee heb dat ik een totaal andere vorm van onderzoek heb gedaan. Meer de standaard vorm: Inleiding, Theoretisch Kader, Methodologie, Onderzoeksresultaten, Discussie, Conclusie.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119881022
Scriptie is inderdaad iets anders. Ga de structuur anders indelen, gaat goed komen. Zal hier een update geven zodra het verandert is.
pi_119883177
Volgende week definitieve versie inleveren en moet nog genoeg doen... Ook nog 6 pagina's teveel, help!!
pi_120142026
En ingeleverd!!!
  maandag 10 december 2012 @ 21:38:44 #95
192683 AMDB
Visionair.
pi_120168509
Vandaag masterthesis voorlichting gehad... Uitdaging: afronden voor 1 augustus terwijl ik ook nog een aantal vakken volg en mogelijk honours programma.

Ik heb er zin in *O*
  woensdag 12 december 2012 @ 17:03:29 #96
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_120234980
Docent gisteren in de bocht: ga maar een nieuw onderzoekvragen bedenken en conceptual framework vanuit je resultaten. Aangezien wat ik aan informatie heb van mijn veldwerk niet erg aansluit bij mijn onderzoeksvraag, laat staan mijn conceptual framework. Maar om het positief te houden zei de docent wel; je hebt de ultieme academische scriptie. Constant je onderzoek aangescherpen in plaats van een simpel toegepast onderzoek waarmee je een blueprint volgt.
Wat een feest -O-
Ondertussen ben ik lekker aan het brainstormen voor een nieuw conceptueel kader en ik ben inspiratieloos. Teveel connecties, teveel vaagheid aaaawwwhhhh! :( }:|
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_120267097
Ik weet niet of het hier echt in het goede topic staat (kan zo snel geen afstudeer topic vinden), maar toch wil ik het even vragen :)

Vanaf augustus 2013 ga ik afstuderen voor mijn hbo studie (International Business and Languages). Aangezien ik afgelopen semester stage heb gelopen in Sydney en het daar ontzettend goed naar mijn zin heb gehad, wil ik mijn afstudeerstage weer daar gaan doen. I.v.m visum etc. ben ik alvast begonnen met oriënteren en heb een aantal mails verstuurd.

Eén bedrijf, die zeer zeker mijn interesse heeft, heeft één afstudeerder gehad, maar omdat het bedrijf zelf geen goed onderzoek kon formuleren is deze persoon eerder gestopt. Ze kunnen mij niet helpen, tenzij ik zelf met een goed onderzoeksvoorstel kom. Het betreft een bedrijf in de muziekindustrie.

Zelf heb ik al wel een aantal ideeën op papier staan, maar alle input is welkom. Ik wil deze stage écht heel graag, dus ik vroeg mij af of jullie toevallig wat ideetjes hebben voor mijn afstudeeropdracht in de muziekindustrie?
pi_120267221
Hejjj, een scriptietopic!

Ik ben in september begonnen, heb nu nog ruim een maand voordat ie af moet zijn. Onderwerp is even simpel gezegd de reactie van organisaties op een gemeentelijke herindeling en de eventuele minpunten hiervan voor een gezonde lokale democratie.

Zit tegenwoordig braaf elke dag met een paar lotgenoten in het studiecentrum Roeterseiland van de UvA en het vordert langzaam maar zeker.
pi_120411180
Hier ook druk bezig. De scriptie is bijna afgerond alleen moet er nog een onderzoeksplan worden geschreven. Hebben jullie dit ook gedaan naast het plan van aanpak? Bij mij hoort het wel zo. Normaal schrijf je een onderzoeksplan vooraf. Nu moet ik methodisch gaan opschrijven hoe ik het onderzoek heb uitgevoerd. Merendeel is deskresearch dus even kijken hoe ik dit kan verwerken.

Weten jullie literatuur hierover? Morgen wil ik enkele boeken gaan huren.
pi_120451801
Goed. Vorig jaar de BA-scriptie gehaald, nu op voor de MA. Commentaar op de voorlopige onderzoeksopzet: "Pas op dat je er geen proefschrift van maakt." :')

Ik heb er zin in, prachtig onderwerp, heel goede begeleider en een fantastische hoeveelheid en variatie aan bronnen. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_120451832
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik had 'm al 2 dagen nadat ik 'm ingeleverd had terug :) Had een 9! Vandaag de brutale vraag gemaild of (een deel van) de scriptie te publiceren valt.
Hebben jullie geen tijdschrift van de opleiding? Bij ons zijn er diverse mogelijkheden tot publicatie. En heb je al eens gekeken naar een scriptieprijs?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_120536243
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef stoeltafel het volgende:
Scriptie is inderdaad iets anders. Ga de structuur anders indelen, gaat goed komen. Zal hier een update geven zodra het verandert is.
Ik vind het een beetje onoverzichtelijk overkomen.. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik een andere studie volg en er dus inhoudelijk geen kijk op heb. Wat voor opleiding betreft dit? Er zijn vast veel boekjes over hoe je een goede, leesbare scriptie kunt schrijven :)
pi_120541924
Small Business is de opleiding. De structuur is eindelijk goed. Nu is het een kwestie van de laatste feedback te verwerken en een onderzoeksplan schrijven over de methodische aanpak gedurende de scriptie.

Voorwoord 2
Samenvatting 3
Hoofdstuk 1 Inleiding 6
1.2 Aanleiding 7
1.3 Probleemstelling 7
1.4 Randvoorwaarden & afbakening 8
1.5 Leeswijzer 8
Hoofdstuk 2 Theoretische kader / Onderzoeksopzet 9
2.1 Theoretische kader 9
2.2 Methode van onderzoek 12
2.3 Hulpoverzicht 13
Hoofdstuk 3 Interne analyse 14
3.2 Dienstverlening 14
3.3 Financiën 14
3.4 Marketing 15
3.5 Rechtsvorm 15
3.6 Risico’s 16
Hoofdstuk 4 Macro analyse 19

Dit is de nieuwe indeling van de eerste hoofdstukken. Naar mijn mening duidelijk en overzichtelijk. De laatste hoofdstukken zijn hetzelfde gebleven.
pi_120564847
Ik kan me hier binnenkort hopelijk ook melden... ga me in feb aanmelden (nog even de laatste puntjes binnenhalen).

Scriptie onderwerp heb ik al via m'n huidige werkgever, maak me alleen een beetje zorgen om de moeilijkheidsgraad. Ik heb een onderwerp gekregen dat best pittig is en ook niet echt in mijn straatje ligt.. Normaal gesproken ben ik niet vies van een beetje uitdaging cq lastige onderwerpen, maar als "langstudeerder" wil ik ook geen enkel risico op vertraging lopen.

Hoe dan ook, ik heb er wel zin in :D.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sport_Life op 20-12-2012 20:06:12 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:09:44 #105
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_121150766
Het is nog soort van vakantie en ik ben vrijwillig aan het werken aan mijn scriptie. Het moet echt niet gekker worden.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_121355120
Het 'Help!'' moment is daar. Ik heb even een inventarisatie gemaakt van wat ik nog moet bekijken & lezen... en dat is veeeeeeeeeeeeel :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_121360494
Hé grappig een scriptietopic. Wat een stress is dat zeg. Heb nog een twee weken om 'm af te krijgen. Oftewel, nog een twee weken op m'n tandvlees lopen. Mijn god, wat ben ik blij als ik hier vanaf ben.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 17:54:02 ]
pi_121360597
Zit weer in O+ de flow O+
Ja doei.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:11:26 #109
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121361000
Nou, ik mag hier binnenkort waarschijnlijk ook beginnen. Voor mijn bachelor sociologie. Heb er op zich wel zin in maar ik ben nu ziek, dus meh }:|
pi_121361080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
Zit weer in O+ de flow O+
Ik zit in mijn dertiende maand. :')!!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361092
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zit in mijn dertiende maand. :')!!
Zonder bonus? ;(
Ja doei.
pi_121361111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Zonder bonus? ;(
6 maanden stagevergoeding gekregen en betaal keurig mijn collegegeld over de hele periode. ;(

Er zit wel wat schot in de laatste dagen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:11 schreef Mishu het volgende:
Nou, ik mag hier binnenkort waarschijnlijk ook beginnen. Ik wil een onderzoek gaan doen naar het aantrekken van kennismigranten naar steden. Eventjes kort samengevat i.v.m. verdere herkenbaarheid.
Welke studie en waar? :)

Ik ben vrijwel klaar. Het is alleen zo kort en mijn resultaten stellen niet zo heel veel voor. Weet alleen echt niets relevants wat ik er in een paar dagen nog zo bij kan schrijven. Dus even goed doorlezen, verbeteren en netjes opmaken de komende dagen en dan inleveren!
pi_121361185
Moeten jullie je scriptie ook echt verdedigen? Kom er net achter dat ik alleen maar een kleine presentatie voor mijn begeleider hoef te geven over de resultaten.
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:15:43 #115
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121361188
Ah, toch mn onderwerp verklapt :P Ehm, sociologie aan de UvA dus.
pi_121361209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Moeten jullie je scriptie ook echt verdedigen? Kom er net achter dat ik alleen maar een kleine presentatie voor mijn begeleider hoef te geven over de resultaten.
Serieus? Ik heb voor mijn bachelor gewoon een colloquium moeten geven (30 man publiek, afstudeercommissie van 3 man). Master hetzelfde verhaal. Alleen meer publiek en meer commissie. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361238
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Serieus? Ik heb voor mijn bachelor gewoon een colloquium moeten geven (30 man publiek, afstudeercommissie van 3 man). Master hetzelfde verhaal. Alleen meer publiek en meer commissie. :)
Haha echt? Voor mijn bachelor hoefde ik helemaal niet te presenteren. Alleen het voorstel in het begin. En dit is dus voor m'n master.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 18:17:38 ]
pi_121361264
Bachelor hoefde ik niet te verdedigen, Master heb ik eigenlijk niets over gehoord, is hier volgens mij ook niet heel gebruikelijk.
Ja doei.
pi_121361274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Haha echt? Voor mijn bachelor hoefde ik helemaal niet te presenteren. Alleen het voorstel in het begin.
Wat karig. Hebben jullie ook zo'n massale bul-uitreiking ofzo? Ik hoor dat ze dat in Nijmegen doen. Lekker met 50 man tegelijk je bul halen. Dat lijkt me echt onwijs treurig. ;( all eyez on me. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361290
Bachelor helemaal niets, Master zijn volgens mij een paar knullige vragen tijdens de uitreiking ofzo. Wel maandag een presentatie van mijn 'kladversie' voor een groepje lotgenoten.

edit: UvA Politicologie is dat in mijn geval.
pi_121361319
Wat gek dat niemand dat hoeft.. Ik dacht dat het algemeen gebruikelijk was om zowel je bsc als msc met een colloquium af te sluiten. Verschilt dus per uni :)

Moe(s)t zowel bsc als msc in het Engels presenteren ook..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361339
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat karig. Hebben jullie ook zo'n massale bul-uitreiking ofzo? Ik hoor dat ze dat in Nijmegen doen. Lekker met 50 man tegelijk je bul halen. Dat lijkt me echt onwijs treurig. ;(
Geen idee eigenlijk. Ik denk alleen als je dat wilt. Maar de meeste mensen studeren niet af in halverwege het jaar, dus ik denk dat het wel meevalt met de drukte. Zit er ook niet zo op te wachten eik en de UvA kennende zou dat waarschijnlijk betekenen dat ik nog een maand of drie op m'n bul moet wachten.
pi_121361360
Het schijnt dat je bij de bacheloruitreiking ook een paar vragen kreeg. Ik ben echter niet echt trots op mijn bachelorpapiertje (veel te lang over gedaan) dus ik heb het papiertje gewoon bij de onderwijsbalie afgehaald. Msc vind ik dat ik wel goed heb gedaan dus dat zullen we wel zien :)
pi_121361375
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat karig. Hebben jullie ook zo'n massale bul-uitreiking ofzo? Ik hoor dat ze dat in Nijmegen doen. Lekker met 50 man tegelijk je bul halen. Dat lijkt me echt onwijs treurig. ;( all eyez on me. :7
Yup. Is hier trouwens ook gewoon. Zelfs nog groter. Niet alleen je studie, maar gewoon je hele faculteit in een keer :) je wordt naar voren geroepen, rol in je handen, lachen, handje, foto, weg :+
Ja doei.
pi_121361386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:20 schreef thettes het volgende:
Het schijnt dat je bij de bacheloruitreiking ook een paar vragen kreeg. Ik ben echter niet echt trots op mijn bachelorpapiertje (veel te lang over gedaan) dus ik heb het papiertje gewoon bij de onderwijsbalie afgehaald. Msc vind ik dat ik wel goed heb gedaan dus dat zullen we wel zien :)
Ik ben al acht jaar bezig om eindelijk die achterlijke bul te halen, dus ik ga het vieren ook. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361441
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup. Is hier trouwens ook gewoon. Zelfs nog groter. Niet alleen je studie, maar gewoon je hele faculteit in een keer :) je wordt naar voren geroepen, rol in je handen, lachen, handje, foto, weg :+
:X

Bij ons heb je 30 min om in het Engels je onderzoek uit te leggen, dan 10 min vragen van de commissie, dan 10 min vragen van het publiek, dan gaat de commissie weg (overleggen) en houdt de voorzitter een praatje, krijg je je cijfer, cijferbriefje en mag je je bul tekenen. Daarna houdt de afgestudeerde een kort praatje over de begeleiders en geeft ie iedereen een flesje wijn. Vervolgens felicitaties ontvangen van het publiek, uit eten met de ouders en 's avonds afstudeerborrel ohne ende op kosten van de afstudeerder. :D
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_121361493
Dat had ik ook wel leuk gevonden :+ Misschien dat de faculteiten hier nog een eigen kleine ceremonie houden ofzo, dat weet ik niet, maar verder is het gewoon een massabuluitreiking. Zoals op TV, inclusief de zwarte jurken en de hoedjes in de lucht gooien _O-
Ja doei.
pi_121361675
De bacheloruitreiking was bij mij heel massaal, de masteruitreiking is individueel met verdediging en uiteraard publiek/ mental support voor de afstuderende. :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:32:55 #129
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_121361868
hier aan de Wageningen Universiteit is je BSc scriptie gewoon alleen met je begeleider bespreking en cijfers enzo. Uitreiking van je BSc kun je of ophalen bij de balie of uit laten reiken op 1 van de 2 redelijke informele ceremonies van de studiebegeleider die dan een praatje houd. Met na afloop een borrel.
Voor je Msc scriptie in mijn leerstoelgroep heb je als je het voorstel of veldwerk af hebt een colloquium met andere studenten en docenten van de leerstoelgroep. Als je scriptie af is heb je een korte presentatie en bespreking met je begeleider en hoogleraar van de leerstoelgroep. Er zijn ook leerstoelgroepen waar je een presentatie houdt aan het einde van de rit. Becijfering gebeurt altijd in kamertje met begeleider en hoogleraar erbij.
Uitreiking is gewoon aantal keer per jaar in de aula inclusief orgelmuziek enzo. Zonder moeilijke vragen over je scriptie.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_121392633
Oh ja, een borrel was er dan weer wel bij de bacheloruitreiking. Speechende docent: "Uiteraard gaan we proberen zo snel mogelijk klaar te zijn, eerder dan de andere groep (de uitreiking was in 2 groepen, tegelijkertijd) zodat er meer drank voor ons over is." :') _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 02:01:37 #131
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121460745
O fijn, ik ben niet ingedeeld bij mijn eerste keuze afstudeerrichting }:| Nu moet ik het gaan houden over genderongelijkheid op de arbeidsmarkt :X ....

Die werkgevers zien me aankomen hoor, ik voel het haar al groeien op m'n tanden _O- ~O>
pi_121463356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:15 schreef Thomas B. het volgende:
Moeten jullie je scriptie ook echt verdedigen? Kom er net achter dat ik alleen maar een kleine presentatie voor mijn begeleider hoef te geven over de resultaten.
Op het HBO bij mij is de scriptie 1/3 waard, presentatie 1/3 deel en de verdediging is ook 1/3 deel.

Vraagje aan de HBO studenten. Als je een financieelplan maakt voor drie jaar dan neem je de liquiditeitsbegroting toch ook drie jaar mee en niet 1 jaar? Mijn docent zegt dat je de begroting max 1 jaar kan mee nemen omdat je in het tweede jaar niet meer weet hoeveel liquide je bent. Terwijl in alle ondernemingsplannen er wel uit wordt gegaan van drie jaar.
pi_121477639
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 08:53 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Op het HBO bij mij is de scriptie 1/3 waard, presentatie 1/3 deel en de verdediging is ook 1/3 deel.

Vraagje aan de HBO studenten. Als je een financieelplan maakt voor drie jaar dan neem je de liquiditeitsbegroting toch ook drie jaar mee en niet 1 jaar? Mijn docent zegt dat je de begroting max 1 jaar kan mee nemen omdat je in het tweede jaar niet meer weet hoeveel liquide je bent. Terwijl in alle ondernemingsplannen er wel uit wordt gegaan van drie jaar.
Dat is ook vreemd. Die presentatie ga ik waarschijnlijk de avond/nacht van tevoren in een uurtje in elkaar flansen. Terwijl ik al vijf maanden met die scriptie bezig ben. Ik had ook ergens zo'n lijstje met hoe je beoordeling is opgebouwd maar dat ben ik kwijt :@ Volgens mij was het iets van 10 studiepunten voor het onderzoeksproces en 20 voor de scriptie zelf.
  zondag 13 januari 2013 @ 17:06:24 #134
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121509254
Zijn er nog meer mensen die in januari gaan beginnen?
  zondag 13 januari 2013 @ 17:23:14 #135
192683 AMDB
Visionair.
pi_121510113
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:06 schreef Mishu het volgende:
Zijn er nog meer mensen die in januari gaan beginnen?
Jazeker. Krijg waarschijnlijk morgen of dinsdag mijn onderwerp te horen. Ingeschreven op drie onderwerpen die te maken hebben met humanitaire hulp (de logistieke kant). Nu hopen dat ik mijn favoriete project krijg.
  zondag 13 januari 2013 @ 22:34:00 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121527450
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

Jazeker. Krijg waarschijnlijk morgen of dinsdag mijn onderwerp te horen. Ingeschreven op drie onderwerpen die te maken hebben met humanitaire hulp (de logistieke kant). Nu hopen dat ik mijn favoriete project krijg.
Ah leuk, welke studie doe je, als ik vragen mag?
  maandag 14 januari 2013 @ 23:23:43 #137
192683 AMDB
Visionair.
pi_121573528
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:34 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ah leuk, welke studie doe je, als ik vragen mag?
Bedrijfskunde met als specialisatie Transport & Supply Chain Management.

Vandaag te horen gekregen dat ik een voorraadoptimalisatieproject bij Artsen Zonder Grenzen ga doen *O* Gaat ontzettend uitdagend worden denk ik :) Zin in!
pi_121575965
Tof! Succes!
Ja doei.
pi_122046652
Vandaag presentatie en verdediging gehad en kan nu zeggen: ik heb m'n bachelordiploma binnen :)
pi_122048442
Gefeliciteerd *O*
pi_122051147
Opzet voor de MA-scriptie af. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122051275
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:24 schreef Ewelina het volgende:
Opzet voor de MA-scriptie af. 8-)
Goed bezig :Y
Heb je een deadline? En zo ja: wanneer moet de scriptie af zijn?
pi_122051343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef Operc het volgende:

[..]

Goed bezig :Y
Heb je een deadline? En zo ja: wanneer moet de scriptie af zijn?
Deadline voor de opzet is zondag, 18:00. Scriptie moet dit studiejaar afgerond worden.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122051437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:27 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Deadline voor de opzet is zondag, 18:00. Scriptie moet dit studiejaar afgerond worden.
Dan heb je je eerste deadline in ieder geval met vlag en wimpel gehaald :) (En voor de laatste deadline heb je nog even ;) )
Wat is je onderwerp?
pi_122051518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Dan heb je je eerste deadline in ieder geval met vlag en wimpel gehaald :) (En voor de laatste deadline heb je nog even ;) )
Wat is je onderwerp?
Vrouwen in de Tweede Kamer in het interbellum, de allereerste beginperiode dus. Nauwelijks onderzoek naar gedaan.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122051828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:30 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Vrouwen in de Tweede Kamer in het interbellum, de allereerste beginperiode dus. Nauwelijks onderzoek naar gedaan.
Is ook wel een vrij specifiek onderwerp natuurlijk ;) Maar wel interessant!
pi_122051942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Operc het volgende:

[..]

Is ook wel een vrij specifiek onderwerp natuurlijk ;) Maar wel interessant!
Zeker, ik heb al leuke bitchfights in de Handelingen gevonden >:) ~O>
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122053370
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 22:37 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Zeker, ik heb al leuke bitchfights in de Handelingen gevonden >:) ~O>
Die archieven maken je scriptie een stuk makkelijker/interessanter waarschijnlijk. :)
pi_122063027
Sterker nog, m'n onderzoek is er op gebaseerd (ik doe geschiedenis) ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122337189
Ingeleverd *O*
pi_122337583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:41 schreef Thomas B. het volgende:
Ingeleverd *O*
Fijn!
Ja doei.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:30:01 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122366469
Ik begin dinsdag dan echt *O* Wel spannend maar moet goedkomen.

Ik heb toch het onderwerp gekregen wat ik wilde, heb me laten overplaatsen. Dat mocht ivm hoge cijfers voor deze stroming.

Ik ga nu onderzoek doen naar krachtwijken/prachtwijken en hoe mensen daar samenleven.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:55:15 #153
192683 AMDB
Visionair.
pi_122370944
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:30 schreef Mishu het volgende:
Ik begin dinsdag dan echt *O* Wel spannend maar moet goedkomen.

Ik heb toch het onderwerp gekregen wat ik wilde, heb me laten overplaatsen. Dat mocht ivm hoge cijfers voor deze stroming.

Ik ga nu onderzoek doen naar krachtwijken/prachtwijken en hoe mensen daar samenleven.
Klinkt tof, al een idee hoe je je onderzoek aan gaat pakken?

Ik heb nog een week voor m'n literatuuronderzoek, en ik moet nog beginnen :') Wordt even een weekje lange dagen maken.
pi_122375182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Fijn!
Durf 'm nu alleen niet meer terug te lezen, bang dat ik nog spelfouten tegenkom :')
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:10:38 #155
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122511800
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Klinkt tof, al een idee hoe je je onderzoek aan gaat pakken?

Ik heb nog een week voor m'n literatuuronderzoek, en ik moet nog beginnen :') Wordt even een weekje lange dagen maken.
Jups, heb al flink wat ideeen. Vandaag de eerste bijeenkomst gehad, was spannend :Y

Ik moet ook nog wachten voor het resultaat van 1 vak wat moeizaam ging en wat ik dus nodig heb als ingangseis voor de bachelorscriptie ;( Dus ik mag alleen vooralsnog beginnen, definitieve doorgang vindt later plaats...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:53:39 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_122513926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:10 schreef Mishu het volgende:
vak wat
Oh het is een bachelorscriptie. Doen jullie daar echt groot uitgebreid onderzoek in?

Bij bedrijfskunde is de bachelorscriptie eigenlijk een lachertje, wel jammer eigenlijk.
pi_122604935
Dit topic zocht ik! Wat is afstuderen walgelijk. :r
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:40:04 #158
192683 AMDB
Visionair.
pi_122605008
Mijn emotionele staat over mijn scriptie verandert elke 5 minuten van 'god waar ben ik aan begonnen' tot aan 'omfg dit is awesome' O+
pi_122605014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:37 schreef Stienn het volgende:
Dit topic zocht ik! Wat is afstuderen walgelijk. :r
Wat is er zo erg aan volgens jou?
pi_122605136
Ben iemand die bezig moet zijn vanuit de praktijk daar leer ik het meeste. Theoretische onderbouwingen van alles, motiveren vanuit literatuur waarom je voor wat gekozen hebt e.d. heb er allemaal veel moeite mee.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:58:00 #161
192683 AMDB
Visionair.
pi_122605722
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:44 schreef Stienn het volgende:
Ben iemand die bezig moet zijn vanuit de praktijk daar leer ik het meeste. Theoretische onderbouwingen van alles, motiveren vanuit literatuur waarom je voor wat gekozen hebt e.d. heb er allemaal veel moeite mee.
Niet bang dat als je in de praktijk leert dat je door een bedrijf in één richting gehersenspoeld wordt? Dat je oogkappen op krijgt?

Ik moet zeggen dat ik de overlap tussen theorie en praktijk juist erg interessant vind.
pi_122612410
Nee, dat helemaal niet eigenlijk. Daarnaast mis ik enige houvast, bekijk veel andere scripties hoe deze opgebouwd zijn.

Welk programma raden jullie aan om interviews te transcriberen, labelen en coderen? Vanuit Saxion hebben ze het over Atlas.ti echter draait dit niet op de mac, ja met een windows emulator.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 11:46:28 #163
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_122632719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:37 schreef Stienn het volgende:
Dit topic zocht ik! Wat is afstuderen walgelijk. :r
Eensch!

Ik ben bezig met mijn masterscriptie. ik had vandaag mijn eindgesprek, maar het was niet voldoende. Ik heb nu de mogelijkheid om het te herkansen. Hiervoor staat een periode van 6 weken. Het eindgesprek is gebruikt om aan te geven waar de verbeterpunten zitten.

Het is zo lastig om aan te geven waar het probleem zit wat je onderzoekt...Het vreemde is dat mijn conclusies wel goed waren...alleen de weg er naartoe was niet goed genoeg |:(

Naast het schrijven van de scriptie werk ik 4 dagen in de week...wordt weer een vermoeiende 6 weken.

Ik kan het trouwens niemand aanraden om te beginnen met werken wanneer je je mastervakken hebt afgerond en alleen je scriptie nog moet schrijven :N Uiteindelijk werk je meer en komt de studie op een lager pitje en verdwijnt die helemaal uit zicht. Als je dan weer verder wil gaan en de scriptie toch wil schrijven, zit je met gezeik over geldigheid van studiepunten ;( En je moet er weer helemaal inkomen...
pi_122632787
Ik vind het nog steeds leuk, al heb ik even wat tegenslagen gehad de laatste weken -O- Maar het wordt nog steeds een awesome scriptie, vind ik! O+
Ja doei.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:11:46 #165
192683 AMDB
Visionair.
pi_122736178
Nog 10 uur tot de deadline van m'n literature survey. Nog aardig wat te doen, gaat een latertje worden -O-
pi_122741549
Ruim een maand geleden mijn scriptie ingeleverd en hij was afgekeurd. Achteraf wel terecht. De scriptie las niet lekker weg, nog veel slordigheden en de modellen konden beter worden uitgewerkt.

Afgelopen veel tijd erin gestopt en wil het 1 maart inleveren mits mijn begeleider tevreden is. Nu heb ik alles aangepast en mijn begeleider heeft de eerste 6 hoofdstukken goedgekeurd van de 8. De laatste twee hoofdstukken lever ik morgen in. Nu heb ik alleen feedback van mijn begeleider.

K zou het fijn vinden als iemand anders er eens naar wil kijken met een frisse blik. Zou iemand de moeite willen doen? Gewoon even snel kijken of het er goed uit ziet, de grote lijnen enz. Het gaat over een HBO scriptie, Small Business, het onderwerp is een uitbreidingsonderzoek over mijn eigen bedrijf. De scriptie die ik volgende maand inlever MOET goed zijn anders moet ik alles over nieuw doen.
pi_122781727
Zo nu is het tijd geworden om aan mn masterscriptie te beginnen, hoop dat mijn onderwerp meteen wordt goedgekeurd..

Deadline is in september en wil het zelf eigenlijk in juni al af hebben.
pi_122783156
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:52 schreef xminator het volgende:
Zo nu is het tijd geworden om aan mn masterscriptie te beginnen, hoop dat mijn onderwerp meteen wordt goedgekeurd..

Deadline is in september en wil het zelf eigenlijk in juni al af hebben.
*juni-boks* :)
Ja doei.
pi_122783308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*juni-boks* :)
Tikt hem aan :D. Wil uiteraard genieten van vakantie in plaats van met scriptie bezig te zijn dan.
pi_122785482
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*juni-boks* :)
*bokst mee*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122785561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:44 schreef xminator het volgende:

[..]

Tikt hem aan :D. Wil uiteraard genieten van vakantie in plaats van met scriptie bezig te zijn dan.
Oh, dat niet eens. Zal nog wel bezig zijn tot eind september met revisen, maar wil 'm verder wel 'af' hebben, als in: liever dan nog tekst moeten schrappen en herschrijven dan nog enorm aan de slag te hoeven. Word wel krap though :')
Ja doei.
pi_122785595
Hoeveel woorden moet ie zijn Mo?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122785727
40k
Ja doei.
pi_122785846
Wow :o ! Dan mag je wel doorbikkelen, hoeveel ECTs is ie waard?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122785942
90
Ja doei.
pi_122786009
Ah, dat verklaart een hoop :) Succes, de mijne moet minimaal 18k zijn, voor 18 ECTs. Of minimaal 30k en dan 30ECTs als ik word toegelaten tot de researchmaster, maar dan is de deadline pas volgend jaar voor de zomer.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:49:24 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_122798069
Juni gaat ook mijn deadline worden, eind juni concept inleveren hopelijk en eind juli laatste versie. Hopen dat data verzameling een beetje gemakkelijk gaat :)
pi_122930962
Ik heb even een vraag over Ephorus. Nu scant het programma ook documenten die eerder zijn gescand/aan de database zijn toegevoegd toch? Is het zo dat als ik mijn scriptie inlever bij de Universiteit van Groningen, dit vergeleken kan worden met een eerder ingeleverd document bij bijvoorbeeld de Universiteit van Amsterdam? Is deze database van eerder gescande documenten dus overal beschikbaar om te scannen of heeft elke hogeschool/universiteit zijn eigen database?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:26:58 #179
192683 AMDB
Visionair.
pi_122931033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:25 schreef Nafi het volgende:
toch? Is het zo dat als ik mijn scriptie inlever bij de Universiteit van Groningen, dit vergeleken kan worden met een eerder ingeleverd document bij bijvoorbeeld de Universiteit van Amsterdam
Ephorus will catch you.
pi_122931241
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:26 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ephorus will catch you.
:'( :'(

Haha nee maar serieus, hoe werkt dat precies?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:33:37 #181
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_122931368
Druk met excursies hier. Hebben wat onderzoeksvragen van organisaties gekregen. 8-)

Heb zelf m'n plan gewijzigd, ik ga een beleidsevaluatie doen m.b.t. die vogelaarwijken.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:36:28 #182
192683 AMDB
Visionair.
pi_122931513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:31 schreef Nafi het volgende:

[..]

:'( :'(

Haha nee maar serieus, hoe werkt dat precies?
Wij gebruiken op de VU geen Ephorus maar SafeAssign (kan trouwens zijn dat het hetzelfde is, maar weet het niet zeker). Maar iig, volgens mij zit bijna alles in die databases, van artikelen tot rapporten van verschillende universiteiten.

Gewoon niet plagiëren, zo moeilijk is het niet...
pi_122932523
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wij gebruiken op de VU geen Ephorus maar SafeAssign (kan trouwens zijn dat het hetzelfde is, maar weet het niet zeker). Maar iig, volgens mij zit bijna alles in die databases, van artikelen tot rapporten van verschillende universiteiten.

Gewoon niet plagiëren, zo moeilijk is het niet...
Als SafeAssign ook zo'n database heeft is het hetzelfde principe. Maar ik kwam net toevallig dit tegen op de site van de Universiteit van Leiden:
quote:
In Ephorus geplaatste documenten worden uitsluitend gebruikt voor plagiaatdetectie. De database met documenten blijft eigendom van de Universiteit Leiden.
Die laatste zin... Lijkt me dan toch niet dat andere universiteiten daar ook bij kunnen?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:14:54 #184
192683 AMDB
Visionair.
pi_122933405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:55 schreef Nafi het volgende:
ook zo'n database heeft is het hetzelfde principe. Maar ik kwam net toevallig dit tegen op de site van de Universiteit van Leiden:

Ze kunnen er wellicht niet bij maar plagiaat kan nog wel gedetecteerd worden. In SafeAssign kan ik bij het uploaden van een opdracht zien hoeveel % overeen komt met andere bronnen, en die kun je dan ook inzien, en dat zijn vaak geen dingen die elders op de VU staan... Vaak ook bronnen op internet die in de database opgenomen zijn.

Als je het zelf gemaakt hebt: herschrijven. Heb je het niet zelf gemaakt: niet aan beginnen.
pi_123064831
Welk programma hebben jullie gebruikt om jullie interviews te transcriberen? Vanuit het Saxion hebben ze het over Atlas.ti alleen die werkt niet op de mac. :(
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:56 #186
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123065150
Atlas.ti :')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:53:32 #187
192683 AMDB
Visionair.
pi_123097393
Mijn supervisor zei "ik heb weleens iets over atlas gehoord, maar nooit gebruikt, dus geen idee wat jullie verder kunnen gebruiken".

Ik ben iig blij dat ik ga simuleren, en niet kwalitatief onderzoek ga doen :')
  maandag 11 maart 2013 @ 19:03:02 #188
67670 Skv
Cynist.
pi_123922954
YEAAAAH BABY!

Zojuist eindelijk (na 15 maanden) de concept-eindversie opgestuurd naar mijn begeleiders. Alleen de samenvatting, het voorwoord en mijn zelfreflectie heb ik nog niet gemaakt. Nu maar duimen dat ze er tevreden over zijn. *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 11 maart 2013 @ 19:43:02 #189
192683 AMDB
Visionair.
pi_123925048
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:03 schreef Skv het volgende:
YEAAAAH BABY!

Zojuist eindelijk (na 15 maanden) de concept-eindversie opgestuurd naar mijn begeleiders. Alleen de samenvatting, het voorwoord en mijn zelfreflectie heb ik nog niet gemaakt. Nu maar duimen dat ze er tevreden over zijn. *O*
Lekker!

Mijn research proposal gaat niet helemaal van een leien dakje, veel lastiger dan ik verwacht had.
pi_123925753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:40 schreef AMDB het volgende:
Mijn emotionele staat over mijn scriptie verandert elke 5 minuten van 'god waar ben ik aan begonnen' tot aan 'omfg dit is awesome' O+
Dat heb ik ook de hele tijd. Had ik maar een iets makkelijker onderwerp gekozen denk ik dan :{

quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:03 schreef Skv het volgende:
YEAAAAH BABY!

Zojuist eindelijk (na 15 maanden) de concept-eindversie opgestuurd naar mijn begeleiders. Alleen de samenvatting, het voorwoord en mijn zelfreflectie heb ik nog niet gemaakt. Nu maar duimen dat ze er tevreden over zijn. *O*
15 maanden :o hoop dat dat bij mij sneller gaat (is wel HBO scriptie, dat scheelt). Heb nog tot juni, en ondanks dat er best een hoop tijd in heeft gezeten heb ik nog niet het idee dat ik al concreet bezig ben :')
  maandag 11 maart 2013 @ 19:58:46 #191
67670 Skv
Cynist.
pi_123926065
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:54 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dat heb ik ook de hele tijd. Had ik maar een iets makkelijker onderwerp gekozen denk ik dan :{

[..]

15 maanden :o hoop dat dat bij mij sneller gaat (is wel HBO scriptie, dat scheelt). Heb nog tot juni, en ondanks dat er best een hoop tijd in heeft gezeten heb ik nog niet het idee dat ik al concreet bezig ben :')
Ben ik december 2011 begonnen en wilde eigenlijk in juni 2012 klaar zijn. Dat liep vertraging op (ging uit met mn ex, verhuizen, gezeik). Toen had ik ineens een supertoffe baan per september, dus moest het afstuderen 'er even bij'. Maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter. Dus heb me vanaf donderdagavond tot en met een uur geleden eenzaam opgesloten (en een dag vrij genomen) om de boel af te maken.

Och God, als mijn begeleiders het kut vinden ga ik echt janken. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:02:39 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_123926359
Ik hoop m'n scriptie toch echt binnen 3 maanden af te hebben (excl. research proposal). Gelukkig geen surveys/interviews of andere vertragende elementen.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:03:20 #193
67670 Skv
Cynist.
pi_123926416
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:02 schreef AMDB het volgende:
Ik hoop m'n scriptie toch echt binnen 3 maanden af te hebben (excl. research proposal). Gelukkig geen surveys/interviews of andere vertragende elementen.
? Je doet een onderzoek zonder data ofzo?
Of op basis van bestaande?

Bij mij staat er officieel trouwens tussen de 6 en 9 maanden voor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:05:00 #194
192683 AMDB
Visionair.
pi_123926534
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:03 schreef Skv het volgende:

[..]

? Je doet een onderzoek zonder data ofzo?
Of op basis van bestaande?
Vrij beperkte data, zal wel een interview/data nodig hebben maar daar zijn de contacten al voor binnen. Verder is het op basis van de data kwantitatief modelleren.

Edit: hier is scriptie overigens ook maar 15 ECTS.
  maandag 11 maart 2013 @ 20:08:02 #195
67670 Skv
Cynist.
pi_123926729
35 ECTS hier (inclusief voorstel).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_123946225
meld zich!

HBO scriptie hier.. zo eentje waarbij je ook nog ernaast moet werken op je stage.. wie dat heeft bedacht haha.. vind het heel moeilijk om mijn tijd goed te verdelen waardoor ik echt nog bijna geen woord op papier heb... :(
pi_123947477
Yessssssssssssssssssssssssssssss!

Mijn scriptie is met een voldoende beoordeeld, eindelijk :)
Eind van de maand presenteren en verdedigen, damn ben zo blij.
pi_123947532
'Een voldoende', is dat een 5.6 of een 9?

Desalwelteplus gefeliciteerd! :)
Ja doei.
pi_123947731
Het cijfer wordt gegeven na de presentatie en verdediging.
Bij mijn opleiding zijn nog nooit cijfers gegeven dus kan het echt niet inschatten.
Alleen bij de scriptie wordt wel een cijfer gegeven dus ben benieuwd.
Hoop toch wel op minimaal een 7.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 23:07:09 #200
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_123986177
Ik heb mijn hele onderzoeksopzet moeten herschrijven omdat m'n andere echt te wazig en uitgebreid was }:|

God, I'm letting myself down here.

Maarja, gewoon positief blijven dat ik niet als compleet incompetent wordt gezien _O-
pi_123987182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:35 schreef Danter het volgende:
meld zich!

HBO scriptie hier.. zo eentje waarbij je ook nog ernaast moet werken op je stage.. wie dat heeft bedacht haha.. vind het heel moeilijk om mijn tijd goed te verdelen waardoor ik echt nog bijna geen woord op papier heb... :(
Niet zeuren. :+
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:14:09 #202
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124040654
Ik moet over twee weken mijn scriptie presenteren en verdedigen, ik vind dat zo eng :X
Iemand nog tips? Hoe moet de opbouw van die presentatie zijn? Gewoon eerst het theoriedeel uitleggen en dan mijn bevindingen/adviezen uitleggen en onderbouwen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124041824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:14 schreef Luxuria het volgende:
Ik moet over twee weken mijn scriptie presenteren en verdedigen, ik vind dat zo eng :X
Iemand nog tips? Hoe moet de opbouw van die presentatie zijn? Gewoon eerst het theoriedeel uitleggen en dan mijn bevindingen/adviezen uitleggen en onderbouwen?
Ik was pas geleden nog aanwezig bij een verdediging.

Opbouwend is het net als je scriptie. Dus korte introductie, daarna probleemstelling voorleggen.

Vervolgens een korte literature review. Onderzoeksdesign. Welke data heb je gebruikt en waarom. Gekozen formules.

Vervolgens resultaten en de conclusies die je daaruit kunt trekken. Daarna de zwakheden van je onderzoek opnoemen en mogelijke aanbevelingen voor toekomstig onderzoek.
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:21:19 #204
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124042732
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik was pas geleden nog aanwezig bij een verdediging.

Opbouwend is het net als je scriptie. Dus korte introductie, daarna probleemstelling voorleggen.

Vervolgens een korte literature review. Onderzoeksdesign. Welke data heb je gebruikt en waarom. Gekozen formules.

Vervolgens resultaten en de conclusies die je daaruit kunt trekken. Daarna de zwakheden van je onderzoek opnoemen en mogelijke aanbevelingen voor toekomstig onderzoek.
Ok thnx :)
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:25:45 #205
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124042863
Zijn er meer mensen die echt slapeloze nachten krijgen van hun scriptie? Ik was altijd heel zelfverzekerd maar sinds die scriptie steeds echter wordt krijg ik last van misselijkheid, een onbehaaglijk gevoel enz..
pi_124042879
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2013 10:53 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Ik was pas geleden nog aanwezig bij een verdediging.

Opbouwend is het net als je scriptie. Dus korte introductie, daarna probleemstelling voorleggen.

Vervolgens een korte literature review. Onderzoeksdesign. Welke data heb je gebruikt en waarom. Gekozen formules.

Vervolgens resultaten en de conclusies die je daaruit kunt trekken. Daarna de zwakheden van je onderzoek opnoemen en mogelijke aanbevelingen voor toekomstig onderzoek.
Dit kan ik ook goed gebruiken, thnx. Verder kreeg ik zelfs 3 vragen die school wil worden beantwoord tijdens de verdediging dus ik kan me goed voorbereiden.
pi_124245055
Ik ben opzoek naar een goed management model om de behoefte van mijn klantendoelgroep te meten. Mijn afstudeer onderzoek gaat over het nieuwe werken binnen het MKB en welke invloed dit heeft op de facilitaire dienstverlening. Nu wil ik aan de hand van enquetes de wensen en behoefte van de doelgroep in kaart brengen.

Tot nu toe heb ik als behoeftemodel alleen het Abell Model gevonden, kent iemand nog een andere die ik wellicht beter kan toepassen?
pi_124255206
Ik was er even 3 maanden helemaal uit. Stress door huis kopen, daarvoor overlijden van mijn geliefde schoonmoeder, het zat allemaal niet mee, maar ben eindelijk weer een beetje op pad. Heb ook een conferentie geboekt en ga daar misschien een poster presenteren, is nog even afwachten of ze dat gaan toestaan. Paper was me nog even teveel van het goede, maar dat hoop ik op de volgende conferentie van dat journal te doen, als m'n scriptie af is O+ .

Krijg er langzaam weer zin in, wat fijn is, want ik vind scriptieschrijven over het algemeen echt helemaal tof, maar motivatie en concentratie was de laatste tijd even ver te zoeken. 'Af' ligt nu gepland op half juli, en dan heb ik nog 2,5 maand om te schaven.
Ja doei.
pi_124294531
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:25 schreef Mishu het volgende:
Zijn er meer mensen die echt slapeloze nachten krijgen van hun scriptie? Ik was altijd heel zelfverzekerd maar sinds die scriptie steeds echter wordt krijg ik last van misselijkheid, een onbehaaglijk gevoel enz..
Tip om in gedachten te houden: het is maar een scriptie, niet het volgende standaardwerk op jouw vakgebied. :+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_124305116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:25 schreef Mishu het volgende:
Zijn er meer mensen die echt slapeloze nachten krijgen van hun scriptie? Ik was altijd heel zelfverzekerd maar sinds die scriptie steeds echter wordt krijg ik last van misselijkheid, een onbehaaglijk gevoel enz..
Ik was van tevoren wel wat huiverig, maar nu ik eenmaal lekker bezig ben vind ik het best wel fijn eigenlijk :). Moet wel zeggen dat ik moeilijkste deel nog moet komen, zie daar wel een beetje tegenop.

Tenminste een project dat ik alleen in mijn eigen tijd kan doen en waar de organisatie ook nog iets aan heeft, ipv van die domme groepsprojecten waar alles van Wikipedia afkomstig is en dat door een docent half wordt doorgelezen.
pi_124479538
Hoe gaan jullie de lay-out van jullie scripties verzorgen? Ik zie vaak verschillende en mooie vormen van opmaak terug bij voorbeeldscripties en ik kan me niet voorstellen dat al die studenten zo'n groot budget hebben gehad dat ze een communicatiebureau (ofzo) hebben ingeschakeld.
Zijn er wellicht studenten van grafisch vormgeven die dat soort dingen als oefening willen doen? Weet iemand dat?
pi_124479574
BA gewoon mooi plaatje gezocht voor op het titelblad, af laten drukken in een copyshop en laten binden in een ringband en voilá!

Bij MSc ga ik hetzelfde doen waarschijnlijk, misschien geen ringband maar iets beter inbinden, maar verder.... het is geen PhD-thesis!

[ Bericht 21% gewijzigd door motorbloempje op 25-03-2013 13:11:09 ]
Ja doei.
pi_124480470
Gewoon in LaTeX typen en het ziet er direct professioneel uit ;) . Wel wat werk om te leren, maar dan heb je ook wat.
  maandag 25 maart 2013 @ 14:03:47 #214
192683 AMDB
Visionair.
pi_124482390
Ennnn, dan heeft het bedrijf waar je je onderzoek voor zou gaan doen ineens geen tijd meer. Research proposal waar heel veel werk in zit ineens weggegooide tijd (op het leer-aspect na). Nieuw onderwerp gaan kiezen, gelukkig, zoals een groot NL filosoof ooit zei: elk nadeel heb z'n voordeel - onderwerp gaan zoeken dat in lijn ligt met het PhD voorstel dat ik ga schrijven.

Maar toch, even flink balen vandaag...
  maandag 25 maart 2013 @ 14:24:38 #215
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124483245
Ik moet donderdag presenteren :'(
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 25 maart 2013 @ 14:35:01 #216
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_124483651
Iemand die aan de RUG studeert ? Zo ja, zou iemand dan een bepaald boek voor me kunnen opvragen? Het is digitaal beschikbaar namelijk. :) Via Picarta heb ik geen toegang.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_124484399
Oke oke, niet te veel aandacht aan besteden dus. Gewoon netjes en verzorgd.

Ben nu mijn focusgroepen aan het transcriberen en ik hoop dat ik er genoeg info uit kan halen. Ik heb veel te weinig respondenten kunnen vinden voor mijn focusgroepen maar heb wel echt met man en macht gezocht. Ik hoop dat ze me daar niet op af gaan rekenen ;(
pi_124484945
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:24 schreef Luxuria het volgende:
Ik moet donderdag presenteren :'(
Ik ook. Eerst 25 min presteren en vervolgens 25 minuten verdedigen. Mijn presentatie is zo goed als af. Heb 23 sheets en een klein filmpje van mijn bedrijf.

In de presentatie mag ik helemaal los gaan. Dit kan een pitch zijn, rollenspel of een terugblik van het afgelopen tijd. Zelf kies ik voor een klein gedeelte het onderzoek te presenteren en een groot deel over mijn bedrijf vertellen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:55:08 #219
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124571576
Mijn presentatie duurt zo'n 40 minuten :') even flink inkorten naar 20 minuten dan maar.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124571905
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 16:55 schreef Luxuria het volgende:
Mijn presentatie duurt zo'n 40 minuten :') even flink inkorten naar 20 minuten dan maar.
Volgens mij is 30 minuten de norm
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_124573740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:04 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Volgens mij is 30 minuten de norm
Bij mij mocht hij maximaal 15 minuten duren. Wat is de richtlijn vanuit je opleiding?
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:55:07 #222
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124573758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:04 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Volgens mij is 30 minuten de norm
Alsof dat op iedere school hetzelfde is.
Ik moet 20 min presenteren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124573838
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:55 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Alsof dat op iedere school hetzelfde is.
Ik moet 20 min presenteren.
Ok :) inkorten dan idd.

Tip: hou hem ook een keer voor echt publiek (ouders, vrienden, medestudenten) en laat hun de tijd opnemen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 18:31:12 #224
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124574885
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:57 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ok :) inkorten dan idd.

Tip: hou hem ook een keer voor echt publiek (ouders, vrienden, medestudenten) en laat hun de tijd opnemen.
Dat is miss wel handig ja :)
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 28 maart 2013 @ 21:54:32 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124625583
Inmiddels onderzoeksopzet gepresenteerd en een go gehad O+

En vandaag een super goed interview met een belangrijke speler gehad :9
pi_124791979
Even een andere vraag hoor, beetje met betrekking tot Ephorus.
Ik heb (net als veel andere mensen denk ik) ook naar scripties van andere studenten gekeken die een soortgelijk onderwerp onderzocht hadden. Vooral voor het theoretisch kader heb ik daar heel veel aan gehad, omdat ik hierdoor literatuur op het spoor ben gekomen die ik zelf niet had gevonden.
Nu kan het zijn dat in mijn theoretisch kader, ik dezelfde literatuur en stukken uit die literatuur aanhaal als die andere studenten. Wel heb ik daar de originele bron van de literatuur natuurlijk bijgeplaatst en alles vermeld wat nodig is.
Als ze dan mijn scriptie in Ephorus gooien, kunnen ze mij er dan op afrekenen dat stukken in mijn theoretisch kader qua opbouw (niet qua tekst, alles zelf herschreven en gelezen) hetzelfde zijn als in andere scripties?

Dus zeg maar;

Pietje heeft als theoretisch kader de opbouw:
A - B - C - D - E - F
En ik heb als opbouw A - B - C - E - F - D

Het komt dus eigenlijk overeen, maar aan de andere kant ook weer niet want het staat in mijn eigen woorden en ik heb de oorspronkelijke bronnen vermeld. Plus dat ik natuurlijk vanuit mijn eigen literatuur zelf ook nog andere bronnen en info heb toegevoegd.

Geen idee of dit een beetje duidelijk is wat ik hier probeer uit te leggen haha
pi_124792807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 14:29 schreef Saartjeonderzoekt het volgende:
Even een andere vraag hoor, beetje met betrekking tot Ephorus.
Ik heb (net als veel andere mensen denk ik) ook naar scripties van andere studenten gekeken die een soortgelijk onderwerp onderzocht hadden. Vooral voor het theoretisch kader heb ik daar heel veel aan gehad, omdat ik hierdoor literatuur op het spoor ben gekomen die ik zelf niet had gevonden.
Nu kan het zijn dat in mijn theoretisch kader, ik dezelfde literatuur en stukken uit die literatuur aanhaal als die andere studenten. Wel heb ik daar de originele bron van de literatuur natuurlijk bijgeplaatst en alles vermeld wat nodig is.
Als ze dan mijn scriptie in Ephorus gooien, kunnen ze mij er dan op afrekenen dat stukken in mijn theoretisch kader qua opbouw (niet qua tekst, alles zelf herschreven en gelezen) hetzelfde zijn als in andere scripties?

Dus zeg maar;

Pietje heeft als theoretisch kader de opbouw:
A - B - C - D - E - F
En ik heb als opbouw A - B - C - E - F - D

Het komt dus eigenlijk overeen, maar aan de andere kant ook weer niet want het staat in mijn eigen woorden en ik heb de oorspronkelijke bronnen vermeld. Plus dat ik natuurlijk vanuit mijn eigen literatuur zelf ook nog andere bronnen en info heb toegevoegd.

Geen idee of dit een beetje duidelijk is wat ik hier probeer uit te leggen haha
Ik heb me nooit in dat soort programma's verdiept, omdat ik er vanuit ga dat als ik een scriptie schrijf, deze zonder problemen door die checks heen komt. Qua opbouw zou ik me al helemaal geen zorgen maken. Als je alinea's letterlijk gaat overnemen ligt dat anders. Als je de argumentaties 1 op 1 hebt overgenomen uit andere stukken en alleen wat woorden hebt aangepast, tsja dan wordt het misschien een ander verhaal.

Over het algemeen: als je op een normale manier aan je scriptie werkt hoef je je nergens zorgen om te maken. Die programma's zijn geschreven om plagiaat te detecteren. Als jij niet kopieert en plakt uit bronnen zonder bronvermelding is er niets aan de hand.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:16:01 #228
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124831552
Nog even laten weten hoe het bij mij ging donderdag.
De presentatie ging redelijk, de tekst kende ik wel helemaal maar door de zenuwen praatte ik een beetje eentonig.
De verdediging ging heel goed.
Al met al heb ik een 7,5 gekregen *O*

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:04 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik ook. Eerst 25 min presteren en vervolgens 25 minuten verdedigen. Mijn presentatie is zo goed als af. Heb 23 sheets en een klein filmpje van mijn bedrijf.

In de presentatie mag ik helemaal los gaan. Dit kan een pitch zijn, rollenspel of een terugblik van het afgelopen tijd. Zelf kies ik voor een klein gedeelte het onderzoek te presenteren en een groot deel over mijn bedrijf vertellen.
En hoe ging het bij jou?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124832326
De presentatie ging heel goed. Kwam in mijn werkkleding op (als parkeerwachter :)) De docenten moesten gelijk lachen. Voor de presentatie kreeg ik een 7 en voor mijn verdediging een 7.

Alleen de scriptie zelf een 6, vrij apart. Naar mijn mening was het eerder een 7 maar ja, ben geslaagd dat is het belangrijkste :)
pi_124906447
Ik moet deze week mijn pva inleveren :P Heb alleen nog geen onderwerp (Hbo accountancy) :')
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:30:02 #231
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124912739
Iets over privacy van klantengegevens ofzo?
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:42:55 #232
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124913156
Voor de rest gefeliciteerd iedereen! ! *O*

Welke studies waren het?
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:48:43 #233
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_124913341
Ik heb inmiddels ook mijn eindgesprek gehad en een voldoende gekregen :)
Ik heb deze week mijn bulaanvraag gedaan *O*
Alleen de uiteiking is pas eind juni -O- Dan ben ik waarschijnlijk op vakantie...

Het gaat trouwens om de Master Planologie.
Onderwerp van de scriptie is iets met stedelijke herverkaveling in Duitsland.
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:45:54 #234
192683 AMDB
Visionair.
pi_124926210
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:48 schreef ThaBrain het volgende:

Onderwerp van de scriptie is iets met stedelijke herverkaveling in Duitsland.
Hoe je het hier zo noemt, lijkt het eerder alsof je er nog aan moet beginnen :P
pi_124986413
Ik heb een probleem :(. Namelijk dat mijn scriptievoorstel door de eerste,tweede,derde "afstudeercommissie" is gegaan, iedereen was positief over het onderwerp en het zou van goed niveau zijn. Ben heel ijverig van start gegaan, en het theorie gedeelte ging moeizaam maar goed er kwam wat naar boven. Toen de praktijk......... oeps daar ging het mis, bedrijven willen niet meewerken ivm vertrouwelijke info. Ik kan nergens praktijk informatie vandaan halen. De studieadviseur/begeleider adviseert om het onderwerp zeer sterk af te bakenen of een nieuw onderwerp te kiezen. Onderwerp afbakenen zal mijn begeleider op het werk niet mee willen werken, dus blijft er nog 1 optie over, nieuw onderwerp.. :( :( klote!
  zondag 7 april 2013 @ 19:29:23 #236
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_124999759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 19:45 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe je het hier zo noemt, lijkt het eerder alsof je er nog aan moet beginnen :P
nee hoor hij is eindelijk af. Ik heb het alleen een beetje kort door de bocht hier neer gezet ;)
Om iets uitgebreider te zijn: ik ben op zoek gegaan naar een mechanisme/instrument om de nederlandse binnenstedelijke gebiedsontwikkeling te helpen op het gebied van tempo in het poces en de plan- en proceskosten. Ik ben uitgekomen op het duitse baulandumlegung (heb interview in duitsland gedaan) wat te vertalen is als stedelijke herverkaveling :)
  zondag 7 april 2013 @ 20:31:19 #237
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125002887
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:22 schreef Sport_Life het volgende:
Ik heb een probleem :(. Namelijk dat mijn scriptievoorstel door de eerste,tweede,derde "afstudeercommissie" is gegaan, iedereen was positief over het onderwerp en het zou van goed niveau zijn. Ben heel ijverig van start gegaan, en het theorie gedeelte ging moeizaam maar goed er kwam wat naar boven. Toen de praktijk......... oeps daar ging het mis, bedrijven willen niet meewerken ivm vertrouwelijke info. Ik kan nergens praktijk informatie vandaan halen. De studieadviseur/begeleider adviseert om het onderwerp zeer sterk af te bakenen of een nieuw onderwerp te kiezen. Onderwerp afbakenen zal mijn begeleider op het werk niet mee willen werken, dus blijft er nog 1 optie over, nieuw onderwerp.. :( :( klote!
Dust yourself up and try again :)
  zondag 7 april 2013 @ 21:10:15 #238
192683 AMDB
Visionair.
pi_125005145
Al twee weken zware motivatieproblemen, bah.
  zondag 7 april 2013 @ 21:21:09 #239
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125005802
quote:
15s.gif Op zondag 7 april 2013 21:10 schreef AMDB het volgende:
Al twee weken zware motivatieproblemen, bah.
Heb je geen stok achter de deur? Een begeleider die je wekelijks moet spreken?
pi_125006087
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:31 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dust yourself up and try again :)
I do! Heb alweer een nieuw plan klaarliggen. Wordt wel spannend allemaal, maar als het niet lukt dan is het jammer, ga niet (meer) lopen stressen. Nog niet iig :P.

Kijk stiekem wel al uit naar komende zomer als het eindelijk zover is na 4 jaar avondschool pff.
  zondag 7 april 2013 @ 21:25:26 #241
192683 AMDB
Visionair.
pi_125006112
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:21 schreef Mishu het volgende:

[..]

Heb je geen stok achter de deur? Een begeleider die je wekelijks moet spreken?
Het is niet zo dat ik niks doe, heb alleen het idee dat wat ik doe absoluut niet goed genoeg is.

Twee weken geleden nogal radicaal van onderwerp moeten veranderen, van een onderwerp waar ik zelf prima mee aan de slag kon naar één waar ik wat meer afhankelijk van anderen ga worden. Leidt er tot nu toe ook toe dat ik nog geen deadlines kan zetten, en zonder deadlines gebeurt er gewoon te weinig.

Daarnaast even grote twijfels of ik m'n PhD aspiraties door moet zetten, ugh. Naja, nog maar even aan de slag, komt wel weer goed. Over een paar dagen kan ik vast de hele wereld weer aan :P
  zondag 7 april 2013 @ 21:29:24 #242
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125006377
Wow ik heb/had echt precies hetzelfde. Twijfel over een phd.
  zondag 7 april 2013 @ 21:33:22 #243
192683 AMDB
Visionair.
pi_125006618
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:29 schreef Mishu het volgende:
Wow ik heb/had echt precies hetzelfde. Twijfel over een phd.
Het is nogal een commitment hè... Denk dat gaan werken me meer vrijheid op gaat leveren. Daarnaast meer geld in het bedrijfsleven, zeker aangezien het eerste jaar PhD hier een vreemde constructie is waar je maar half betaald krijgt en je nog niet zeker bent van je PhD plek, eerlijk gezegd ben ik het studentenbudget een beetje zat.

Waarom twijfel jij?
  zondag 7 april 2013 @ 21:39:04 #244
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125006969
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het is nogal een commitment hè... Denk dat gaan werken me meer vrijheid op gaat leveren. Daarnaast meer geld in het bedrijfsleven, zeker aangezien het eerste jaar PhD hier een vreemde constructie is waar je maar half betaald krijgt en je nog niet zeker bent van je PhD plek, eerlijk gezegd ben ik het studentenbudget een beetje zat.

Waarom twijfel jij?
Ik vind het onzin dat je steeds je motivatie moet bewijzen terwijl het nou ook weer niet zo aantrekkelijk is carrièrewijs. Het is toch een soort opoffering van je cv.
  zondag 7 april 2013 @ 21:42:36 #245
192683 AMDB
Visionair.
pi_125007236
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 21:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind het onzin dat je steeds je motivatie moet bewijzen terwijl het nou ook weer niet zo aantrekkelijk is carrièrewijs. Het is toch een soort opoffering van je cv.
Maar motivatie is toch wel erg belangrijk? Ik twijfel of ik de motivatie kan vinden om me 4 jaar op een onderwerp te storten. Ondanks dat ik een erg leuk potentieel onderwerp heb.

Doctorstitel is in mijn vakgebied toch wel van toegevoegde waarde gok ik, maar denk dat ik liever even ga werken en dan eventueel later naast m'n werk ga promoveren. Blijft toch wel aanlokkelijk :P
  zondag 7 april 2013 @ 21:57:15 #246
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125008291
Naast werk lijkt me ook wel leuk ja. Zorgt ook sat je dissertatie emperischer en relevanter voor de praktijk is.
pi_125427799
Over 2 maanden moet de boel ingeleverd worden. Dus ik denk dat ik op de helft zit van de helft...
Ik moet alleen mijn mentor van mijn afstudeerbedrijf interviewen en daar zie ik een beetje tegenop omdat het allemaal zo officieel is, hoewel ik haar goed ken, en bang ben dat ik niet de goede info eruit haal enzo.
pi_125429552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 01:34 schreef Tjik het volgende:
Over 2 maanden moet de boel ingeleverd worden. Dus ik denk dat ik op de helft zit van de helft...
Ik moet alleen mijn mentor van mijn afstudeerbedrijf interviewen en daar zie ik een beetje tegenop omdat het allemaal zo officieel is, hoewel ik haar goed ken, en bang ben dat ik niet de goede info eruit haal enzo.
Goed nadenken welke info je nodig hebt, schrijf met steekwoorden op. Maak vervolgens je vragenlijst en probeer deze eerst op 1 à 2 personen uit. Op deze manier weet je zeker of je de juiste info krijgt en sta je wat steviger in je schoenen voor het echte gesprek
  donderdag 18 april 2013 @ 11:46:31 #249
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125434693
Ah nu mag ik hier ook posten. Bezig met mijn scriptie. Kwalitatief onderzoek gedaan door onder andere interviews met verschillende bedrijven (grotere bedrijven en zelfstandige ondernemers). Ben nu bezig met mijn voorlopige conclusies die uiteindelijk de basis vormen voor een prototype.

Vind het lastig schrijven op het moment, de rest was niet zo moeilijk maar omdat een conclusie best scherp en helder moet zijn en ik heel erg verhalend schrijf krijg ik al snel teveel op papier.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 18 april 2013 @ 11:47:59 #250
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125434754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 08:35 schreef Danter het volgende:
meld zich!

HBO scriptie hier.. zo eentje waarbij je ook nog ernaast moet werken op je stage.. wie dat heeft bedacht haha.. vind het heel moeilijk om mijn tijd goed te verdelen waardoor ik echt nog bijna geen woord op papier heb... :(
Bij de Hanzehogeschool in Groningen raden ze het zelfs af om ernaast te gaan werken. Daar zeggen ze ook dat je naar een opdrachtgever gaat en duidelijk moet maken dat je onderzoek doet en geen reguliere stagiaire bent.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 18 april 2013 @ 13:13:09 #251
192683 AMDB
Visionair.
pi_125437485
Nieuwe research proposal is er eindelijk uit. Eerst een literatuurhoofdstuk afgeschreven voordat ik m'n proposal eruit kon doen. Zat nogal een complex gedeelte in dat ik niet goed opgeschreven kreeg zonder het eerst uitgebreid uit te werken :P
pi_125438926
Ik heb studievertraging opgelopen omdat ik een beetje werd uitgebuit door mijn afstudeerbedrijf...gelukkig was eerder afstuderen dan nu ook niet mogelijk.Dus let erop.
pi_125469606
quote:
11s.gif Op donderdag 18 april 2013 11:47 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Bij de Hanzehogeschool in Groningen raden ze het zelfs af om ernaast te gaan werken. Daar zeggen ze ook dat je naar een opdrachtgever gaat en duidelijk moet maken dat je onderzoek doet en geen reguliere stagiaire bent.
ja helaas verplicht mijn school mij er naast te werken.. 400 uur (4 uur per dag 100 dagen) stage NAAST de opdracht. maar in werkelijkheid kan je natuurlijk maar moeilijk na n ochtend bijv. gewerkt te hebben en t is druk zeggen van LATERZZ ik ga aan mn scriptie
  vrijdag 19 april 2013 @ 10:58:59 #254
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125471904
Aparte eis.

Ik heb duidelijk aangegeven voor ik ben begonnen dat ik 40 uur op kantoor wil zitten per week maar daarvan grotendeels met mijn eigen dingen bezig ben, dat is prima en gaat tot nu toe goed. Nog een paar weken tot ik mijn concept wil inleveren. 3 juni moet de uiteindelijke scriptie ingeleverd zijn en 20 juni hoor ik of mijn scriptie voldoende beoordeeld is en ik de week daarop mijn stuk mag verdedigen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_125485300
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 09:28 schreef Danter het volgende:

[..]

ja helaas verplicht mijn school mij er naast te werken.. 400 uur (4 uur per dag 100 dagen) stage NAAST de opdracht. maar in werkelijkheid kan je natuurlijk maar moeilijk na n ochtend bijv. gewerkt te hebben en t is druk zeggen van LATERZZ ik ga aan mn scriptie
Daar had ik ook last van ja. Mede-stagiaire ook. Ze zeiden: als het rustig is of als je binnenkomt op kantoor kun je ff aangeven dat je aan je scriptie gaat zitten.
Maar in de praktijk is dat lastig. Ze vragen je toch af en toe of je iets wil doen als het druk is..
pi_125491787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 16:26 schreef Tjik het volgende:

[..]

Daar had ik ook last van ja. Mede-stagiaire ook. Ze zeiden: als het rustig is of als je binnenkomt op kantoor kun je ff aangeven dat je aan je scriptie gaat zitten.
Maar in de praktijk is dat lastig. Ze vragen je toch af en toe of je iets wil doen als het druk is..
Klopt, daarbij studeer ik af in china waar mensen sowieso niet verwachten dat je nee zegt en waar werkdagen iets langer duren dan dat je eigenlijk afspreekt. Dan kan je wel heel westers je aan de afspraak houden maar daar maak je geen vrienden mee.. Gelukkig nu wel af kunnen spreken dat ik maandag en dinsdag ochtend "vrij" ben.. dan ben ik dus niet op kantoor en kan ik rustig thuis aan mn scriptie werken..

edit: de lunchpauze is hier pas om half 2 afgelopen.. dus dan kan ik wel wat uurtjes maken.. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2013 19:14:44 ]
pi_125523498
Schiet bij mij nog geen meter op, heb nu een paar a4-tjes maar dat is alweer een paar weken geleden dus ik ben er helemaal weer uit. Ook wat gedonder gehad met het onderwerp dat eerst was goedgekeurd, toen weer afgekeurd en uiteindelijk toch weer goedgekeurd :{

Had ook wel verwacht dat ik mijn functie kon combineren met af en toe aan de scriptie werken, maar ik heb daar gewoon geen tijd voor, lopen allerlei projecten :(. En ik heb 's avonds ook nog college |:(
Loop nu waarschijnlijk vertraging op van +/- 3 maanden.
pi_125671428
Iemand enige ervaring met thesistools en het importeren van de gegevens hiervan naar spss? Ik heb het geprobeerd maar het komt er op neer dat mijn vragen los erin komen en zonder antwoordcategorieen e.d. Iemand...?
  woensdag 24 april 2013 @ 10:12:03 #259
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125671715
Ik kom er terwijl ik 17.500 woorden heb en nog niet klaar ben achter dat ik maar 18.000 woorden kerntekst mag. Grande inkorterij dus, helaas.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_125681312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:01 schreef Arriano het volgende:
Iemand enige ervaring met thesistools en het importeren van de gegevens hiervan naar spss? Ik heb het geprobeerd maar het komt er op neer dat mijn vragen los erin komen en zonder antwoordcategorieen e.d. Iemand...?
Misschien via Excel?
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  woensdag 24 april 2013 @ 15:46:36 #261
123170 alors
zlata1234
pi_125682075
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:01 schreef Arriano het volgende:
Iemand enige ervaring met thesistools en het importeren van de gegevens hiervan naar spss? Ik heb het geprobeerd maar het komt er op neer dat mijn vragen los erin komen en zonder antwoordcategorieen e.d. Iemand...?
Ik weet niet meer precies hoe, maar ik heb het via excel gedaan, knippen en plakken. Die antwoordcategorieën moet je denk ik wel zelf invullen, tenminste dat 1='ja' 2='nee' etc. dan he.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_125687863
quote:
13s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kom er terwijl ik 17.500 woorden heb en nog niet klaar ben achter dat ik maar 18.000 woorden kerntekst mag. Grande inkorterij dus, helaas.
Oh, ik moet er nog 17.000....

en heb er op 't moment al 23.000 :')_!
Ja doei.
pi_125693096
Minimaal/maximaal aantal woorden bij alfa studies, wat een verschrikking.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:36:21 #264
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125696557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 18:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ik moet er nog 17.000....

en heb er op 't moment al 23.000 :')_!
Ik denk dat ik rond de 30k wel had gehaald in totaal. Maar ik ben nu heel erg kernachtig aan het schrijven en veel verwijzingen aan het maken naar 'uitwerkingen' in de bijlagen. Zie je bij vrij veel HBO scripties met een max. aantal woorden.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_125699343
quote:
9s.gif Op woensdag 24 april 2013 20:36 schreef thenxero het volgende:
Minimaal/maximaal aantal woorden bij alfa studies, wat een verschrikking.
het is bij ons geen keiharde grens gelukkig, maar de richtlijn is hier wel hoger ivm onderzoeksmaster :)
Ja doei.
  donderdag 25 april 2013 @ 08:16:27 #266
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_125708128
Ze doen het bij ons puur om te voorkomen dat er ontzettende lappen tekst die helemaal niet relevant zijn ontstaan en het studenten scherp houdt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126264439
Dat is wel super veel werk weer. Alles in te korten bah.
Wij hebben minimaal 50 en maximaal 75 pagina's kerntekst.

Nog een maand en dan inleveren. I am so scared :S
pi_126265470
Zit goed wat schot in hier. Mag ook wel. Nog 4,5 maand! :o
Ja doei.
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:01:19 #269
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126265573
Ik heb mijn concept ingeleverd. Krijg komende week feedback.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 9 mei 2013 @ 21:26:53 #270
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126280355
Ik ben druk bezig met interviews afnemen. Gaat behoorlijk goed sinds ik de go voor mijn onderzoeksvoorstel heb gekregen, ik zie beduidend veel mensen waar het minder goed gaat.

Ook al de eerste conclusies aan het ontwikkelen.

Vind het alleen lastig om het op een goede/mooie manier op te schrijven :{
pi_126342529
Ik zit nu op 5200 woorden inclusief referenties en ben bezig met het schrijven van de discussie... :X Ik hoop dat het genoeg is. Ik ben altijd kort van stuk geweest, maar dit is misschien iets te kort :')

Hoe lang was jullie bachelorscriptie ongeveer?
pi_126342549
15.000 woorden :') :@
Ja doei.
pi_126352884
Hmm, dan hou ik het er maar op dat je een talen studie deed en daarom zoveel meer woorden had :P
pi_126354063
Het aantal woorden bij een betastudie is totaal niet relevant. Het gaat erom wat je bereikt hebt. Hoe korter je het kan vertellen, hoe beter. Ik heb niet eens gekeken hoeveel woorden mijn bsc scriptie was, maar ik gok eerder 5000 dan 15000.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 17:29:19 #275
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_126354249
Bij taal- en maatschappijstudies zijn woorden je belangrijkste hulpmiddel, vandaar dat er ook het een en ander om te doen is. Het aantal woorden is ook meer een richtlijn. Bevindingen kan je namelijk tot in detail beschrijven in 30.000 woorden, maar ook kernachtig samenvatten in 10.000 woorden. Taalgebruik en opbouw van het werk is ook erg belangrijk. Wetenschappelijke argumenten krijgen pas kracht als deze helder en precies zijn verwoord, anders snapt de lezer simpelweg niet wat je redenering is.

Om studenten duidelijk te maken dat niemand geïnteresseerd is in ellenlange beschouwingen als het ook kort en krachtig kan maar dat het ook niet te kort en krachtig moet wordt het aantal woorden gewoon lekker tussen bijv de 7.000 en 10.000 gelegd. Weet je waar je op moet richten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_126354481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:29 schreef Ryon het volgende:
Bij taal- en maatschappijstudies zijn woorden je belangrijkste hulpmiddel, vandaar dat er ook het een en ander om te doen is. Het aantal woorden is ook meer een richtlijn. Bevindingen kan je namelijk tot in detail beschrijven in 30.000 woorden, maar ook kernachtig samenvatten in 10.000 woorden. Taalgebruik en opbouw van het werk is ook erg belangrijk. Wetenschappelijke argumenten krijgen pas kracht als deze helder en precies zijn verwoord, anders snapt de lezer simpelweg niet wat je redenering is.

Om studenten duidelijk te maken dat niemand geïnteresseerd is in ellenlange beschouwingen als het ook kort en krachtig kan maar dat het ook niet te kort en krachtig moet wordt het aantal woorden gewoon lekker tussen bijv de 7.000 en 10.000 gelegd. Weet je waar je op moet richten.
En het resultaat is dat mensen die veel bereikt hebben het heel kernachtig moeten weergeven, en dat mensen die geen reet uitgevoerd hebben een lulverhaal in elkaar gaan breien. Het aantal woorden zegt weinig.
pi_126355112
Ach, het waren precies genoeg woorden voor een 9, dus ik maak me er verder niet zoveel druk om :)
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:07:48 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126357385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:59 schreef fh101 het volgende:
Hmm, dan hou ik het er maar op dat je een talen studie deed en daarom zoveel meer woorden had :P
Mijn kern is rond de 13k. Totaal 26k.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126357410
Oh, en ik had 4 plaatjes (geloof ik) 8-)
Ja doei.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:09:09 #280
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126357430
Ik 3.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126363300
Nog geen plaatjes/tabellen :P

Ik doe inderdaad een maatschappelijke studie en hoor van medestudenten dat ze al aan ruim 20 pagina's zitten terwijl ik er zelf dus net 12 heb (kern). Maar er is tot nu toe niets gezegd over dat het te kort zou zijn, ik denk dat de nakijker het stiekem ook wel een keertje lekker vindt als er een korte scriptie tussen zit :7
  maandag 13 mei 2013 @ 14:42:30 #282
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126429221
Feedback terug!

Ik ben zeer goed onderweg. Alle onderdelen zitten er in, verhaal en structuur is goed!

Alleen nog wat dingen aanscherpen en wat beter verbanden leggen. Komt neer op flink samenvoegen en aanscherpen. Maar voor de rest, mooi! Nog een week of 2!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126587556
De deadline voor mijn scriptie is verschoven. Van eind juni naar eind mei. Maw: nog 2 weken dan moet er een final version liggen :o.
1 ding scheelt, op druk presteer ik altijd het beste dus laten we dat dit keer ook maar hopen :). Heb vrij van me werk gekregen dus het zou op zich nog moeten lukken :D.
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:40:34 #284
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126588027
Verschoven of altijd al eind mei en verkeerd geïnformeerd?

Ik 3 juni officiële inleveren. Vanochtend afvraag voor examengesprek verstuurd en bevestiging gekregen.

Ga maandag mijn officiële concept inleveren via SafeAssign. Deze week de nodige verbeteringen aangebracht.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_126588531
Beetje verkeerd geinformeerd.. ligt ook een klein beetje aan mezelf, heel drukke tijd op 't werk gehad (doe avondschool), veel projecten en een zieke collega. Dus ik had bedacht om in mei en juni de scriptie te schrijven, maar juni bleek dus al te laat te zijn. Ben al gelukkig wel een beetje gewend om met druk van allerlei kanten om te gaan, dus dit moet ook geen probleem vormen. Vooralsnog denk ik dat het gaat lukken.

Ik kan alleen geen feedback momenten krijgen, moet in 1x goed zijn.
pi_126596041
Ik ben bezig met het schrijven van m`n "research set-up" voor de scriptie die ik vanaf augustus ga doen. Heel kort gezegd betreft het een internationaal marktonderzoek.

Ik heb eigenlijk een, misschien wel heel domme, vraag: Samen met m`n begeleider hebben we het over de uiteindelijke opdracht gehad en zijn zowel 'feasibility study' als 'market research' besproken. Is de feasibility study nou onderdeel van een marktonderzoek, of zijn het echt twee aparte dingen?

Dus:
Doe je eerst een feasibility study van verschillende landen (in mijn geval) en op basis van de resultaten daarvan ga je een marktonderzoek doen op de geselecteerde landen?
Of, doe je een marktonderzoek in verschillende landen en een onderdeel daarvan (naast bijv. demografische en culturele factoren) is de feasibility study?
pi_126676853
Nog maar 3.5 week ;(
pi_126677280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:28 schreef Tjik het volgende:
Nog maar 3.5 1,5 week ;(
:o :P

Hebben jullie ook het idee dat, ondanks dat je bijna klaar bent (qua tijd), er nog geen eind in zicht is? Of ligt dat aan mij? :{. Heb het idee dat zelfs bij het inleveren het stuk nog niet af is hmmm -O-
pi_126705337
Ja!! Maar ook bang dat het nooit af kan zijn!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 02:11:44 #290
69211 koffiegast
langzinnig
pi_126797186
Ik ben nu al een hele poos aan het afstuderen. Ik begon met een onderwerp dat veel te uitgebreid was. Ik heb toen op een bepaald onderwerp gefocust en uitgezocht of iets werkt. Aangezien het een lastig onderwerp is ('decision making with uncertainty & no prior knowledge') heb ik heel veel dingen geprobeerd en uitgewerkt. Het jammere is dat eigenlijk niks goed is en ik me met moeite daar heb bijgelegd.

Op den duur raakte ik zeer pessimistisch en in een dipje. Ik heb mijn supervisor beetje vermeden omdat hij alleen met meer suggesties kwam en dat ik wil voorkomen dat iets moest voorkauwen. Hij heeft zo nu en dan wel tips gegeven, maar ik was gewoon helemaal de weg kwijt.

Ik ben momenteel eindelijk beetje bezig na een hele tijd vol twijfels en angst. In de afgelopen maanden heb ik meerdere keren verschillende chapters herschreven. Ik heb dan nu wel een deadline voor mezelf opgesteld; 31 mei moet de eerste versie af. Ik zit elke dag er aan en probeer me erop te focussen, wat regelmatig nu gelukkig lukt. Maar toch, ik blijf die angst hebben dat ik niks goed doe. Vooral omdat ik maandenlang heb gefocust op details ipv het geheel plaatje, en ik nu zelfs moeite heb om mijn onderzoeksvraag goed uit te leggen; ook al zegt iedereen die ik spreek dat het goed klinkt.

Ik heb het gevoel alsof ik mijn hele master en toekomst heb verpest. Ik begon het eerste 2 jaar goed met een 8.5 gemiddeld (cum laude) met alle vakken op 1 na + thesis af te hebben. Maar ik doe nu 2 jaar erover om alleen dat laatste af te maken; en ik weet simpelweg niet meer wat ik hierna moet doen. Ik denk dat ik veel te perfectionistisch was en per se iets nieuws wou toevoegen, wat geen vereiste is voor een master scriptie.

In het begin wou ik wel een PhD doen in deze veld. Ik snap elke aspect in dit gebied inmiddels (machine learning; statistics; optimization) en heb ideeën zat, maar ik voel mij gewoon een sukkel die niks meer klaarspeelt desondanks dat ik nu heel veel meer weet en ervan heb geleerd.

Ik weet dat ik mijzelf er mee gek maak en dat ik het gewoon moet doen. Ik denk dat als ik het zelf weet af te krijgen dat ik alles wel aankan. Naar een psycholoog gaan voelt daarom ook alsof ik mijn dromen opgeef.

Zo, dat is er ff uit
  dinsdag 21 mei 2013 @ 09:31:44 #291
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126799540
En is tussentijds evalueren om je ego te strelen geen idee? Ondanks dat er altijd ruimte is voor verbetering geeft je supervisor ongetwijfeld ook aan dat je goed op weg bent en in de juiste richting gaat. Dat lijkt me een goede motivatie om nog even door te zetten.

Daarnaast gaat het er natuurlijk om dat je uiteindelijk afstudeert met genoeg kennis om in het werkveld aan de slag te kunnen. Als je voor je eigen gevoel nu een hoop hebt geleerd en veel weet over het onderwerp lijkt het me een kwestie van zorgen dat je je scriptie afrondt en gewoon lekker aan de slag kunt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:09:37 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126848804
Mijn scriptie begeleider kan ik af en toe wel onder het tapijt vegen als ze feedback geeft op een onprettige manier, grom. Chagrijnig wijf. Ben af en toe blij als ik van haar af ben :(
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:10:10 #293
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126848825
Uiteraard houd ik mijn mond stil en knik ik vriendelijk en belangstellend naar haar :)
pi_126849698
Ik snap mijn supervisor ook niet helemaal, pusht nooit deadlines, vraagt altijd nog even zus en zo. Dan denk je 'ow hij weet waar hij het over heeft', vervolgens werk je stuff uit en merk je dat het niks is.

Ik heb uiteindelijk vrijwel geheel zelfstandig alles gedaan in mijn research, jammer dat ik zolang stug er aan door werkte omdat het per se vernieuwend en geweldig moest zijn; en dat ik een dipje raakte.
pi_126849760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:09 schreef Mishu het volgende:
Mijn scriptie begeleider kan ik af en toe wel onder het tapijt vegen als ze feedback geeft op een onprettige manier, grom. Chagrijnig wijf. Ben af en toe blij als ik van haar af ben :(
Een vrouw als begeleider... ;(
pi_126849980
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:38 schreef xminator het volgende:

[..]

Een vrouw als begeleider... ;(
Mijn BA-scriptie begeleider was een vrouw. Werkte prima.
Ja doei.
pi_126850031
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef koffiegast het volgende:
Ik snap mijn supervisor ook niet helemaal, pusht nooit deadlines, vraagt altijd nog even zus en zo. Dan denk je 'ow hij weet waar hij het over heeft', vervolgens werk je stuff uit en merk je dat het niks is.

Ik heb uiteindelijk vrijwel geheel zelfstandig alles gedaan in mijn research, jammer dat ik zolang stug er aan door werkte omdat het per se vernieuwend en geweldig moest zijn; en dat ik een dipje raakte.
Jij bent degene die de deadlines moet stellen. Het is jouw project, en het is niet raar dat JIJ alleen aan JOUW onderzoek werkt. Initiatief nemen en vragen om deadlines, vragen om feedback, expliciet ook, en niet afwachten. Dat is funest. Je begeleider is er om je te begeleiden, niet om je er doorheen te sleuren.
Ja doei.
pi_126850321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn BA-scriptie begeleider was een vrouw. Werkte prima.
Er zijn altijd uitzonderingen ;)
pi_126852066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn BA-scriptie begeleider was een vrouw. Werkte prima.
Juist!

Mijn afstudeerbegeleider is een man en hij reageert nooit op email. Krijg hem bijna nooit te pakken. Dus ja. Wil idd niks zeggen
pi_126852209
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:54 schreef xminator het volgende:

[..]

Er zijn altijd uitzonderingen ;)
Ach meid, het is wat.
Ja doei.
pi_126852243
Je zou willen dat academici niet zo seksistisch zouden zijn en personen be- of veroordelen om hun acties en kwaliteiten, niet op geslacht. Ach, hè.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')