abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:16:48 #276
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113708188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:12 schreef wapi het volgende:

[..]

Ongelukkig ben je wanneer het huwelijk niet aan je verwachtingen voldoet. De verwachtingen worden echter in belangrijke mate in de morele regels van de godsdienst vastgelegd. In principe zou het dus meestal moeten werken. In de praktijk blijkt dat trouwens gewoonlijk het geval te zijn.
Veelal niet nee, en dan maakt het niet eens echt uit of het nou is vastgelegd of niet. Er komt wel meer bij kijken dan wat regels op papier om het te laten werken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_113708974
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:16 schreef Id_do_her het volgende:
Veelal niet nee, en dan maakt het niet eens echt uit of het nou is vastgelegd of niet. Er komt wel meer bij kijken dan wat regels op papier om het te laten werken.
Dat vastleggen van regels, leidt wel tot het ontstaan van een ingesteldheid. Het is die ingesteldheid die van een huwelijk een sukses of een mislukking maakt.
pi_113709949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:40 schreef wapi het volgende:

[..]

Dat vastleggen van regels, leidt wel tot het ontstaan van een ingesteldheid. Het is die ingesteldheid die van een huwelijk een sukses of een mislukking maakt.
Nee hoor.
Conscience do cost.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:11:18 #279
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113709972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:40 schreef wapi het volgende:

[..]

Zo werkt het niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:30:41 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_113733673
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:40 schreef wapi het volgende:

[..]

Je bent beter af van te trouwen met iemand die ook gelooft dat echtscheidingen zoveel mogelijk moeten worden vermeden. Met iemand die dat niet gelooft, trouw je best niet, hoor. Van godsdienstige mensen weet je op voorhand dat ze dat geloven, want dat maakt deel uit van de morele regels van de godsdienst.
Ben al 20 jaar gelukkig samen met mijn partner, met de wetenschap dat als de liefde ophoud we gewoon uit elkaar gaan.
Veel beter dat bewust kiezen voor elkaar dan gedwongen met elkaar opgescheept te zitten.

Maar je hebt wel een erg grote mond voor iemand met een echtscheiding achter de rug, die opgaf toen het niet meer leuk genoeg was voor je, toen je anders ging denken en dus uit elkaar groeide.
Ik, zonder geloof erachter die me dwingt om bij elkaar te blijven heb nogsteeds mijn eerste relatie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113746767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:30 schreef erodome het volgende:
Maar je hebt wel een erg grote mond voor iemand met een echtscheiding achter de rug, die opgaf toen het niet meer leuk genoeg was voor je, toen je anders ging denken en dus uit elkaar groeide.
Ik heb de zaak voorgelegd voor expertadvies en de aanbeveling was om dat huwelijk met de goddeloze echtgenote te ontbinden. Gelovigen mogen simpelweg niet gehuwd blijven met goddelozen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:13:36 #282
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_113747162
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:52 schreef wapi het volgende:

[..]

Ik heb de zaak voorgelegd voor expertadvies en de aanbeveling was om dat huwelijk met de goddeloze echtgenote te ontbinden. Gelovigen mogen simpelweg niet gehuwd blijven met goddelozen.
Als iemand gelovig wordt en zijn/haar partner niet, dan is een scheiding noodzakelijk, ook als er al kinderen zijn. Wat een ontwrichtend expertadvies ! Typisch iets wat je doet als je mensen in een sektarische beweging wilt opsluiten. Als beide partners in de beweging zitten, kan niet één van beide eruit stappen, zonder dat een scheiding wordt afgedwongen. De geloofsdwang druipt ervan af.

[ Bericht 2% gewijzigd door deelnemer op 04-07-2012 02:30:43 ]
The view from nowhere.
  woensdag 4 juli 2012 @ 02:36:41 #283
224960 highender
Travellin' Light
pi_113747559
Synoniemen voor goddeloos:
godvergeten, heiligschennend, oneerbiedig, ongodsdienstig, onheilig, vloekwaardig, atheïstisch, heidens, slecht, verdorven, verworpen, zondig, afschuwelijk, hels

:D
pi_113748354
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:13 schreef deelnemer het volgende:
De geloofsdwang druipt ervan af.
Ik ben nooit gedwongen door om het even wie om het advies ten uitvoer te leggen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:06:01 #285
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_113749329
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 03:27 schreef wapi het volgende:

[..]

Ik ben nooit gedwongen door om het even wie om het advies ten uitvoer te leggen.
"Gelovigen mogen simpelweg niet gehuwd blijven met godelozen". Dat klinkt niet erg vrijblijvend.

Daarnaast is het gewoon een slecht advies.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_113749495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:06 schreef Molurus het volgende:
"Gelovigen mogen simpelweg niet gehuwd blijven met godelozen". Dat klinkt niet erg vrijblijvend.
Er was geen verplichting om het advies ten uitvoer te leggen, hoor.
quote:
Daarnaast is het gewoon een slecht advies.
Ik moest wel iets doen. Ik kon moeilijk de situatie op zijn beloop laten gaan. Ik was zelf eigenlijk al tot dezelfde vaststelling gekomen, namelijk, dat je best niet met iemand trouwt, die de ingesteldheid niet heeft om daarna ook getrouwd te blijven. Ik wilde liefst niet scheiden, maar dat had alleen maar uitstel van executie betekend. Achteraf bekeken -- we zijn nu al járen verder -- heb ik helemaal geen spijt van mijn beslissing om er na de zoveelste keer niet meer mee opnieuw te beginnen. Mijn godsdienstige vrouw is uiteindelijk een veel betere keuze gebleken.
pi_113749795
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef wapi het volgende:

[..]

[..]

Ik moest wel iets doen. Ik kon moeilijk de situatie op zijn beloop laten gaan. Ik was zelf eigenlijk al tot dezelfde vaststelling gekomen, namelijk, dat je best niet met iemand trouwt, die de ingesteldheid niet heeft om daarna ook getrouwd te blijven. Ik wilde liefst niet scheiden, maar dat had alleen maar uitstel van executie betekend. Achteraf bekeken -- we zijn nu al járen verder -- heb ik helemaal geen spijt van mijn beslissing om er na de zoveelste keer niet meer mee opnieuw te beginnen. Mijn godsdienstige vrouw is uiteindelijk een veel betere keuze gebleken.
Volgens mij, wat jij hebt meegemaakt, niet gelovige vrouw, dan een wel godsdienstige vrouw, zijn dit factoren die horen bij een land in verwarring. Ja Nederland is het meest verwarde land op aarde.
Dat betekent niet dat er niet veel geweten wordt; de middenweg is hier waarschijnlijk ook de juiste, wel of geen religie kan de oplossing lijken, maar de intentie van de 2 mensen die hun leven willen delen is de belangrijkste samen met evt. opvoeding of kijk op de wereld.
Deze kijk op, is bij Nederlanders zo ongelooflijk verschillend dat een huwelijk soms tegenvalt?
Is dit zinnig?
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:17:39 #288
37769 erodome
Zweefteef
pi_113751647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef wapi het volgende:

[..]

[..]

Kortom, je eeuwige verbintenis waar je zo hoog van opgeeft geloof je zelf ook niet in, alleen met de juiste persoon....
Als je echt werkelijk had geloofd in de eeuwigheid van die verbinding dan had je een manier moeten vinden waarop het wel werkte, dat wilde je niet(is je goed recht wat mij betrefd, maar niet volgens jezelf).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_113754472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:17 schreef erodome het volgende:
Kortom, je eeuwige verbintenis waar je zo hoog van opgeeft geloof je zelf ook niet in, alleen met de juiste persoon....
It takes two to tango.
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:06:24 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_113781247
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:48 schreef wapi het volgende:

[..]

It takes two to tango.
Citaat van jou: Ik heb zelf besloten dat ik liever een godsdienstige vrouw had, hoor. Ik heb mijn goddeloze ex dus inderdaad verstoten.

Je bent getrouwd geweest, je hebt de eeuwige verbintenis die je hier zo fel verdedigt zelf opgegeven toen je vond dat je niet meer bij elkaar paste.
Eigenlijk ben je nog getrouwd, want met de eeuwige verbintenis in het achterhoofd kan je wel voor het wereldse scheiden, maar niet voor de schepper, wat betekend dat je nu een verboden verbintenis hebt ;)

Sorry, dat laatste kon ik niet laten, dat is zo'n mooi open doel dat zelf ik de bal daar wel in krijg ;)
pi_113787301
quote:
It takes two to tango.
.... in de veronderstelling dat ze kunnen tango dansen...
pi_113788843
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:43 schreef ATON het volgende:

[..]

.... in de veronderstelling dat ze kunnen tango dansen...
Dansen en muziek mogen niet van allah. Wordt ie boos.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:15:16 #293
224960 highender
Travellin' Light
pi_113788960
quote:

[..]

It takes two to tango.
Moslims mogen toch met meer dan één moslima de tango dansen?

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 05-07-2012 00:16:09 (ninja edit) ]
pi_113793957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:06 schreef erodome het volgende:
Je bent getrouwd geweest, je hebt de eeuwige verbintenis die je hier zo fel verdedigt zelf opgegeven toen je vond dat je niet meer bij elkaar paste.
Het expertadvies was nochtans goed gemotiveerd, hoor. De oplossing bestond erin van in overeenstemming met de wetten van de Schepper de goddeloze echtgenote te verstoten. Nu dat dit achter de rug is, kan ik je verzekeren dat ik echt niets meer te maken wil hebben met zulke goddeloze vrouwen.
pi_113794003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:12 schreef wapi het volgende:

[..]

Het expertadvies was nochtans goed gemotiveerd, hoor. De oplossing bestond erin van in overeenstemming met de wetten van de Schepper de goddeloze echtgenote te verstoten. Nu dat dit achter de rug is, kan ik je verzekeren dat ik echt niets meer te maken wil hebben met zulke goddeloze vrouwen.
Haha, jij hebt je door zo'n faler met soepjurk, vieze baard en een slecht gebit in een obscure moskee ala de As Soenah laten aanpraten dat je je vrouw moest verlaten om bij de club te mogen. Tom Cruise is er niets bij.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113794589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:12 schreef wapi het volgende:
Groot gelijk. Vast te hoog gegrepen.
pi_113794685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Groot gelijk. Vast te hoog gegrepen.
Inderdaad. Een vrouw met een eigen mening en die zelfstandig buiten mag lopen is maar eng hoor.
pi_113794851
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Inderdaad. Een vrouw met een eigen mening en die zelfstandig buiten mag lopen is maar eng hoor.
En al die goddeloze sletten zetten je takken waar je bij staat. _O-
pi_113795079
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:06 schreef ATON het volgende:

[..]

En al die goddeloze sletten zetten je takken waar je bij staat. _O-
Dat is EXACT de reden waarom religieuze conservatieven vrouwen behandelen zoals ze doen. Ze zijn panisch voor de vrouwelijke seksualiteit en doodsbang niet te kunnen voldoen aan de echte eisen van een vrouw die vrij is haar eigen keuzes te maken en niet als een mak schaap doodsbang en afhankelijk van haar man is.
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:56:07 #300
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_113795933
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:52 schreef wapi het volgende:

[..]

Je bent een lafaard. Te laf om zelf die beslissing te nemen en er dan verantwoordelijkheid voor te moeten nemen. Dus dan leg je het maar voor aan een 'expert' die jou verteld wat je moet doen.

Moreel laakbaar gedrag. :N

[ Bericht 4% gewijzigd door DustPuppy op 05-07-2012 10:02:41 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')