abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:44:27 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113539196
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113539375
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:04:43 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540147
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:48 schreef DS4 het volgende:
Ben je weer lekker aan het stampvoeten?
Heb je weer geen argumenten? :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113540178
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:13:13 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113540461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
Uit het artikel:

Meanwhile, Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je het woord fraude nog steeds niet ziet staan, alsof je compleet niet begrijpt wat er aan de hand is en het je echt als een kleuter uitgespeld moet worden.

Leuke afleidingsmaneuvre, maar gaan we nog met argumenten komen?

Lees anders dit eerst:

Libor
London Inter Bank Offered Rate. The rate at which banks in London lend money to each other for the short-term in a particular currency. A new Libor rate is calculated every morning by financial data firm Thomson Reuters based on interest rates provided by members of the British Bankers Association.

Accepted culture

The fine imposed on Barclays is part of an international investigation into the setting of interbank rates between 2005 and 2009.

Between 2005 and 2008, the Barclays staff who submitted estimates of their own interbank lending rates were frequently lobbied by its derivatives traders to put in figures which would benefit their trading positions, in order to produce a profit for the bank.

And between 2007 and 2009, during the height of the banking crisis, the staff put in artificially low figures, to avoid the suspicion that Barclays was under financial stress and thus having to borrow at noticeably higher rates than its competitors.

The FSA said Barclays traders were quite open about their routine attempts to manipulate rates.

"Requests to Barclays' submitters were made verbally and a large amount of email and instant message evidence consisting of derivatives traders' requests also exists," the FSA said.

Er is echt iets aan de hand hoor, kom nou eens met argumenten ipv de feiten te ontkennen en/of de boodschapper belachelijk proberen te maken.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:05:36 #6
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_113545144
Ga maar weer lekker verder slapen
pi_113545173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef Viajero het volgende:
Als je BBC 1 hebt, debat is nu

Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories

Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation

The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".

Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".

But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.

It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.

http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357

Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.

En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 08:09:56 #8
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_113545184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:08 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
Is dat niet in elk land het geval? Geld = macht.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_113545254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Uit het artikel:
Lol nee, ik had het gewoon echt niet gezien :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2012 08:16:54 ]
pi_113545663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:04 schreef Viajero het volgende:

Heb je weer geen argumenten? :)
Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.
pi_113546883
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:40 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113547316
De positie van banken is een probleem, dat lijkt me duidelijk.

Stampvoeten lijkt me niet geheel onterecht.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:12:33 #13
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547550
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.
Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:25 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547598
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.

Ik begrijp niet waarom DS en Scorpie zo fel de corrupte bankiers blijven verdedigen (ook al zijn de argumenten al een tijdje op).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:18:57 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113547698
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:24:11 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113547811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:18 schreef DroogDok het volgende:
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
pi_113547845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

Waar ik wel op pleeg te wijzen is dat:

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

b. het zinloos is om keer op keer op een forum te gaan stampvoeten hierover;

c. dit soort draadjes nergens toe leiden...

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Daar heb ik dus een probleem mee.

Als ik het bericht zo lees denk ik:

a. ja, logisch dat mensen proberen om zichzelf te bevoordelen als dat kan; en
b. als ze daarbij over de schreef zijn gegaan moeten ze aangepakt worden.

Meer kan ik er niet van maken.
pi_113547915
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:12 schreef Viajero het volgende:

Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
Ik probeer keer op keer inhoudelijk met je te gaan, dus je bent weer onzin aan het verkopen.

Je moet jezelf niet zo druk maken en je eens wat meer bezig gaan houden met je eigen omgeving. Je kan jezelf veranderen, niet de hele wereld. Waarbij aangetekend dat klagen sowieso niet helpt. Hoop negatieve energie waar je alleen maar je eigen leven mee verziekt.
pi_113547991
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:24 schreef Viajero het volgende:

Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:34:07 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113548093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:00 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:

Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".

Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top. Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.

Bob Diamond is een van de twee: of hij wist het en is dus corrupt, of hij wist het niet en is dus incompetent.

Hoe dan ook, het enige dat overduidelijk is is dat Bob Diamond een enorme bonus verdient, het liefst uit belastinggeld. Zo lossen we dit soort zaken toch meestal op?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:37 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113548190
quote:

[..]

Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.

a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;

Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...

Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?

Verder is het weer duidelijk dat je criminaliteit eigenlijk ziet als iets dat er gewoon bijhoort en dat we gewoon moeten accepteren. Dat doe ik dus niet, en mensen bewust maken van wat er aan de hand is is de eerste stap op weg naar verbetering.
pi_113548526
quote:

[..]

Welkom op FOK!

quote:
Welkom op FOK!

quote:
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?

quote:
Eens.

quote:

Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....

Verder vind ik niet bijster vreemd dat banken onder het vergrootglas worden gehouden en er dus betrekkelijk veel topics worden geopend, gezien het gedoe in 2008.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_113548560
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:34 schreef DroogDok het volgende:

Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
Dat staat er niet.

Er staat dat het logisch is dat mensen zichzelf proberen te bevoordelen. Daarbij kunnen ze over de schreef gaan. Dat kan in de volste overtuiging zijn dat hetgeen ze doen geoorloofd is natuurlijk. En uiteraard ook met een criminele mindset. Wat daar ook van moge zijn: het wordt onderzocht en als blijkt dat er iets heeft plaatsgevonden wat niet kan moet je daar consequenties aan verbinden. En kennelijk is dat het pad wat men gaat bewandelen. Dus ik zie weinig problemen...
pi_113548684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

De top zal inderdaad niet hebben geweten wat hun werknemers aan het doen waren. Beetje het IT schandaal bij RBS, de schuld afschuiven op een van de lager geplaatste poppetjes.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')