Heb je weer geen argumenten?quote:
Uit het artikel:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik mis iets. Waar wordt er over fraude gesproken?
Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef Viajero het volgende:
Als je BBC 1 hebt, debat is nu
Barclays says few staff to blame for scandal
Bob Diamond Bob Diamond says the bank's senior managers acted as soon as they were aware of the practice
Continue reading the main story
Related Stories
Libor scandal: Who might have lost?
Q&A: Barclays and bank rates
Barclays fined over manipulation
The boss of Barclays says the manipulation of banking lending rates at the bank was "limited to a small number of people".
Bob Diamond added that authorities found no evidence that knowledge of the practice went any higher than "immediate desk supervisors".
But he admitted that the bank's control systems should have been much stronger.
It comes as Barclays and other banks face the threat of criminal investigation in the UK.
http://www.bbc.co.uk/news/business-18638357
Waarschijnlijk eindigt dit met het opstappen van Bob Diamond, de CEO, met een leuke golden parachute. Als je een paar sportschoenen steelt ga je zes maanden de bak in, als je miljarden steelt dan moet je een klein beetje ervan teruggeven.
En geen enkele partij die er ook echt iets aan doet, behalve verontwaardigd doen en verder geen maatregelen treffen. Je maakt mij niet wijs dat een meerdeheid van de bevolking achter dit soort praktijken staat. En dan vertellen ze ons dat we in een democratie leven, en dat de politici volksvertegenwoordigers zijn.
Is dat niet in elk land het geval? Geld = macht.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:08 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Het begint er steeds meer op te lijken dat veel politici alleen nog maar in dat parlement zitten om de belangen van een kleine groep marionettenspelers te dienen.
Lol nee, ik had het gewoon echt niet gezienquote:
Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.quote:
Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Argumenten zat. Gewoon wat beters te doen.
Waar doe ik dat? Ik geef gewoon aan dat het schandalig is dat ze wegkomen met de diefstal van miljarden, en dat ze de economie op hun knieen gebracht hebben. Dat lijken me nou niet echt opzienbarende uitspraken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:18 schreef DroogDok het volgende:
Hebben ze in het VK niet een mededingingsautoriteit die dit soort praktijken in de gaten moet houden?
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer dat de discussie over banken teveel is gepolariseerd. Aan de ene kant staan figuren als Viajero die de banken de schuld geven van alle ellende in de wereld. En doordat Viajero zo fel reageert, trachten types als DS en Scorpie zoveel mogelijk afstand te nemen van de aantijgingen en doen alsof er niets aan de hand is.
Ik probeer keer op keer inhoudelijk met je te gaan, dus je bent weer onzin aan het verkopen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:12 schreef Viajero het volgende:
Je hebt wel altijd tijd om te proberen mij belachelijk te maken, maar nooit tijd om argumenten te geven. Blijf dan gewoon weg uit dit soort topics, ik begin echt genoeg te krijgen van jouw niet onderbouwde persoonlijke aanvallen.
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:24 schreef Viajero het volgende:
Ja, maar die heeft geen tanden. Verder hebben we ook gewoon politie, OM etc, maar die zijn bang voor de dure advocaten die frauderende bankiers kunnen betalen. Tenminste, daar ga ik van uit, er worden geen officiele redenen gegeven voor het niet aanpakken van deze criminelen.
Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik het bericht zo lees denk ik:
a. ja, logisch dat mensen proberen om zichzelf te bevoordelen als dat kan; en
b. als ze daarbij over de schreef zijn gegaan moeten ze aangepakt worden.
Meer kan ik er niet van maken.
Ik heb het over frauderende bankiers, niet over de top. Los daarvan, als de top verantwoordelijk is voor de goede tijden en daar bonussen voor ontvangt zijn ze dan ook vernatwoordelijk voor de slechte tijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:
Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".
Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
Wat doe je uberhaupt hier op fok, en helemaal in NWS, als discussieren toch niet helpt?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.
Waar ik wel op pleeg te wijzen is dat:
a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;
b. het zinloos is om keer op keer op een forum te gaan stampvoeten hierover;
c. dit soort draadjes nergens toe leiden...
Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...
Daar heb ik dus een probleem mee.
Welkom op FOK!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoho... Ik zeg niet dat er niets aan de hand is. Natuurlijk gebeuren er dingen die niet in de haak zijn, immers, de wereld is niet ideaal.
Waar ik wel op pleeg te wijzen is dat:
a. het een beetje hardleers is om bij ieder bericht dat er iets niet in de haak verbaast te zijn dat het toch kan in <vul in naar believen>;
Welkom op FOK!quote:b. het zinloos is om keer op keer op een forum te gaan stampvoeten hierover;
Heeft een draadje ooit ergens toe geleid?quote:c. dit soort draadjes nergens toe leiden...
Eens.quote:Daar komt dan bij dat TS hierin wel de overtreffende trap is, want die doet echt niets anders dan klagen, klagen, klagen en nog eens klagen. En dat alles vanuit een overtuiging dat zijn zeer bizarre wereldbeeld de enige juiste is. Alsof je pottedimme met Lambiekje+ in discussie bent, met het verschil die Lambiekje niet de noodzaak voelt om je keer op keer uit te maken voor een nazi of tuig, of whatever...
Tsja, logisch is misschien niet echt het juiste woord. Het beroven van een weerloze opoe zou je ook kunnen omschrijven als een poging jezelf te bevoordelen omdat het kan....quote:Daar heb ik dus een probleem mee.
Dat staat er niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:34 schreef DroogDok het volgende:
Logisch om jezelf te bevoordelen ook als je weet dat wat je doet niet mag? Als je dat logisch vindt heb je toch niet de juiste instelling lijkt me.
De top zal inderdaad niet hebben geweten wat hun werknemers aan het doen waren. Beetje het IT schandaal bij RBS, de schuld afschuiven op een van de lager geplaatste poppetjes.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat, zo blijkt uit jouw eigen link, helemaal niet om de top van het bedrijf, maar enkele werknemers. Die ook aangepakt worden indien en voor zover nodig en mogelijk:
Mr Diamond also said that Barclays was now "completing a review of employee conduct for all those involved", and that "all appropriate options will be pursued for those who have a case to answer, ranging from the clawback or withholding of remuneration to being asked to leave the bank".
Kortom: het klopt niet wat je zegt (in hoeverre sprake is van fraude wordt ook nog onderzocht kennelijk, maar jij hebt uiteraard je mening daarover wel weer gevormd).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |