SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiddelde temperatuur komende 48uur
Locaties in Groningen![]()
[ A - Grote markt ][ B - UMCG ][ C - Station (CS) ][ D - Stadspark ][ E - Euroborg ][ F - Noorderplantsoen ]
Neutraal, ik laat het over aan de politiek
Ik ben Tegen, er zijn alternatieven.
Tegen, geld inzetten voor anderen dingen
Ik ben 100% Tegen, onacceptabel in de crisis
Overige... (leg zelf uit)
Tussenstand:
Meer info? zie = http://www.regiotram.nl of http://groningertram.com
De OP
[ Bericht 3% gewijzigd door Rickazio op 28-06-2012 15:57:44 ]♔ KoningenUitGroningen ♔
Overal?quote:Op donderdag 28 juni 2012 02:02 schreef Slickk het volgende:
'In goed overleg met de winkels'? Ja, daarom hangt ook overal 'Tram No Way!' voor de ramen.
Winkeliers/omwonenden die wel voor zijn maar wel instemming willen hebben als de tram door hun straat gaat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 02:02 schreef Slickk het volgende:
'In goed overleg met de winkels'? Ja, daarom hangt ook overal 'Tram No Way!' voor de ramen.
Schoot.quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:17 schreef nietzman het volgende:
En stemmen over dit soort dingen..
Wat zaten we nu nog met een Godslelijke stad als we elke keer dit starre volk zouden laten stemmen over verbouwingsacties. Laatst nog een oud nieuwsitem gezien over de verbouwing van de westwand en het autovrij maken van de binnenstad. Hoorde je dezelfde weerstand.
Bomen hebben ook gevoelquote:Op donderdag 28 juni 2012 09:37 schreef Catch22- het volgende:
Ik krijg wel zin om zon pro-flyer voor het raam te hangen hier op de zaak. Hier op de singel wonen allemaal mensen die overal actie tegen voeren... Laatst moesten er wat bomen worden gekapt, gingen ze ook helemaal gek met flyers. Ze ketenden zich nog net niet vast aan de bomen.
Nou en het blijven bomen. Als ik het geweten had stond ik ook te protesteren met m'n linnen tasjequote:Op donderdag 28 juni 2012 09:46 schreef Catch22- het volgende:
ze waren ziek en zouden kunnen omwaaien bij windkracht 10. Nu gebeurd dat niet zo snel, maar als zon megajetser van een boom omwaait dan doet dat nogal schade.
En in dat geval is de gemeente verantwoordelijk dusja, die willen geen risico nemen.
Mjah, was alleen wel een storm die eens in de honderd jaar voorkomt, op een kracht die binnen een binnenstad al helemaal zeldzaam is, slechts een paar bomen waren aangetast en men wou de halve singel er voor kappen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:46 schreef Catch22- het volgende:
ze waren ziek en zouden kunnen omwaaien bij windkracht 10. Nu gebeurd dat niet zo snel, maar als zon megajetser van een boom omwaait dan doet dat nogal schade.
En in dat geval is de gemeente verantwoordelijk dusja, die willen geen risico nemen.
Sja dat is dan maar niet anders. Áls die storm wel komt en er is veel schade (materiaal of immatrieel) dan is het hek van de dam... Ik zou het risico niet willen lopen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah, was alleen wel een storm die eens in de honderd jaar voorkomt, op een kracht die binnen een binnenstad al helemaal zeldzaam is, slechts een paar bomen waren aangetast en men wou de halve singel er voor kappen.
De singel zonder bomen, wat een noodkijk zou dat zijn. Wat mij betreft hadden de hippies voor deze ene keer gelijk.
Ja leuk, de kans op een blikseminslag is duizend keer hoger.quote:Op donderdag 28 juni 2012 10:04 schreef Catch22- het volgende:
Sja dat is dan maar niet anders. Áls die storm wel komt en er is veel schade (materiaal of immatrieel) dan is het hek van de dam... Ik zou het risico niet willen lopen.
Executive hippie. Niet vergeten.quote:Jij bent natuurlijk ook gewoon een hippie, dus je staat niet aan de kant van de hippies, je bent er 1
Waarom niet?quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:28 schreef Drommeldaris het volgende:
Duidelijk tegen hier, lijkt me niks
Dit dus.quote:Op donderdag 28 juni 2012 06:28 schreef Luco het volgende:
Aan de andere kant, wat kan mij die tram ook rotten. Ik woon tegen die tijd toch niet meer in Groningen.
Jaarlijks groeit de stad Groningen nog altijd met zo'n 3000 inwoners, het is inderdaad met een blik naar de toekomst erg onhandig om je vast te houden aan de huidige situatie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:53 schreef Catch22- het volgende:
die bussen zijn gewoon niet overdreven handig. Ik kan me best voorstellen dat je niet veel meer bussen kan laten rijden.
Altijd fijnquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:02 schreef S-RS het volgende:
Toegegeven, de drukte bij lijn 15 en 11 om 8 uur 's ochtends is stervens druk!
Leuk trouwens, een verzoek moeten indienen bij de examencomissie
Wat weet jij van de drukte in de bus? Jij hoort gewoon te fietsenquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:02 schreef S-RS het volgende:
Tja, gejat. Nee, das flauwquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:18 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Wat weet jij van de drukte in de bus? Jij hoort gewoon te fietsen
Wat in de bus of tijdens het uitgaan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:42 schreef GrunnigsTrots het volgende:
wat me altijd opvalt is hoe bang men is voor "tokkies"
maar wat me altijd opvalt is dat de mensen met de meeste (enge/zichtbare) tattoo's en ringen door hun neus enzo juist het gezelligst zijn.
maken gezellig een babbeltje enzo, zijn niet half zo eng als ze eruitzien meestal
Mee eens, die drukte is gewoon vies. Zo opgepropt tegen elkaar aan af en toe.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:02 schreef S-RS het volgende:
quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Wat in de bus of tijdens het uitgaan?
Bleg ja. Ze zouden daar eens zo'n meting moeten doen in de spits. Als iedereen in stapt ook, 2 tellen en de ramen zijn beslagenquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:53 schreef Ziba het volgende:
[..]
Mee eens, die drukte is gewoon vies. Zo opgepropt tegen elkaar aan af en toe.
Doe ik wel eens ja. En? Alleen tot aan centraal.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Mensen die in Groningen wonen en met de bus gaan_!
Zeur niet
waarom je hebt toch een auto?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doe ik wel eens ja. En? Alleen tot aan centraal.
Laat jij je maar lekker nat regenen als het met bakken uit de lucht komtquote:Op donderdag 28 juni 2012 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Zeur niet
in dat kleine stukje van de voordeur naar de auto?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:01 schreef S-RS het volgende:
[..]
Laat jij je maar lekker nat regenen als het met bakken uit de lucht komt
Haha ja jij misschien, ik moet van de voordeur in de zeikende regen naar de andere kant van de stad. Dat doe ik graag met de busquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
in dat kleine stukje van de voordeur naar de auto?
sws snap ik niet dat studenten geen auto hebben vanaf 400 euro heb je er al een, dat zuipen ze in een week al op ongeveer
Parkeren?quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
waarom je hebt toch een auto?
zolang m'n auto rijdt stap ik echt niet in het OV hoor
laatste keer was vorig jaar ergens toen m'n auto stuk was, toen kreeg ik ook meteen ruzie met de chauffeur
wat is daarmee?quote:
Ik heb er een hekel aan 2 euro per uur te betalen terwijl ik ook gewoon gratis met de bus kan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:23 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
wat is daarmee?
meeste plekken kun je wel redelijk fatsoenlijk parkeren hoor
betalen voor parkerenquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb er een hekel aan 2 euro per uur te betalen terwijl ik ook gewoon gratis met de bus kan.
De keer dat ik niet betaalde heeft mij duur komen te staan. Dusquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:24 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
betalen voor parkeren
maar daar verschillen wij dus, ik betaal gewoon niet
Doe ik ookquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:01 schreef S-RS het volgende:
[..]
Laat jij je maar lekker nat regenen als het met bakken uit de lucht komt
okeequote:Op donderdag 28 juni 2012 18:35 schreef GrunnigsTrots het volgende:
denk je nou echt dat ze hun zaakjes zo goed voor elkaar hebben bij de gemeente?
een beetje advocaat schiet met z'n ogen dicht nog gaten in de claims van die lui
Dit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:56 schreef Drommeldaris het volgende:
Zeur niet
Dan neem je een paraplu mee.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:59 schreef S-RS het volgende:
[..]
Lekker verfrissend, zeiknat in college/op je werk.
Paraplu op de fiets? Moeilijk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan neem je een paraplu mee.
Vrijwillig met het OV gaan![]()
OV
Ja, dat vinden oudere mensen inderdaad vaak wel prachtig. Ik vind het kut.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:15 schreef kikoooooo het volgende:
Fietsen is toch heerlijk in de stad man. Beste vervoermiddel ooit
in de auto met een lekker muziekje, wat drinken en een peukje is dat niet zo erg hoorquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:19 schreef kikoooooo het volgende:
Mijn grootste klacht in de stad is weer de jaarlijkse parade van stinkende babyboomers in zeilboten die de hele economie tot stilstand brengen, omdat je 10x per dag bij een open brug staat te wachten
Pleur op met je zeilboot uit de stad, of klap die mast in
Gelukkig denkt niet iedereen zo, het is soms niet normaal druk met al die stalen kut dingenquote:
dan moet je toch iets aan je gezondheid gaan doen door bijvoorbeeld een blokje om te fietsenquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:19 schreef GrunnigsTrots het volgende:
laatste keer dat ik gefietst heb kreeg ik een hartaanval, dus mij krijg je nooit meer op zo'n idioot ding
Ook al heb je een redelijke conditie, je haar waait alle kanten opquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je toch iets aan je gezondheid gaan doen door bijvoorbeeld een blokje om te fietsen
én?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:40 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Ook al heb je een redelijke conditie, je haar waait alle kanten op
en zomers moet je heel rustig fietsen wil je niet een beetje transpireren.
Het is maar hoe je het op wilt lossen.quote:
Ja, 5km fietsen met een paraplu. Net alsof dat helpt als het met bakken uit de lucht komtquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan neem je een paraplu mee.
Vrijwillig met het OV gaan![]()
OV
dat komt wel weer, voorlopig echt nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je toch iets aan je gezondheid gaan doen door bijvoorbeeld een blokje om te fietsen
Zeker als je een oud opaatje bent?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:58 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
dat komt wel weer, voorlopig echt niet
gok om eerlijk te zijn dat ik niet echt een heel oud opaatje ga wordenquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker als je een oud opaatje bent?
Je bent echt WIS, ik dacht dat het een grapje was.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:14 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ik was vroeger wel heel sportief maar ik heb een kutknie waardoor ik ook niet heel veel kan doen en daardoor ben ik idd wel heel lui geworden
maar ik ga ook graag een stukje lopen hoor
Jeetje meid toch.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:34 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Gelukkig denkt niet iedereen zo, het is soms niet normaal druk met al die stalen kut dingen
sommige mensen fietsen ook enorm langzaam of super snel
wat in beide gevallen voor gevaarlijke situaties kan leiden.
Jawel. Zweet en haren die niet goed zitten. Je wil toch niet met vieze klotsoksels en wilde haren ergens aankomen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
én?
Zou je niets om moeten geven toch?
is dat een van de selwerdflats?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
Weet iemand hoe de studentenflat @ Van Heemskerckstraat is?
Van Heemskerkstraat is Hoendiepquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:10 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
is dat een van de selwerdflats?
neuh, maar wie zegt datquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jawel. Zweet en haren die niet goed zitten. Je wil toch niet met vieze klotsoksels en wilde haren ergens aankomen.
Die kleine is iig wel prima.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
Pauper en vies. De keren dat ik er was kwam de wietgeur me al tegemoet voordat ik uberhaupt over de drempel gestapt was.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
neehoor meid. Maar dat je niet denkt dat je anarchisme onopgemerkt blijft.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:44 schreef GrunnigsTrots het volgende:
fijn voor je dat je dat weet.
verder nog wat te melden?
Druk, geen plek om jaren te blijven maar wel een mooie instapplek als je net in de stad komt wonen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
En beter dan Selwerd natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:34 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Druk, geen plek om jaren te blijven maar wel een mooie instapplek als je net in de stad komt wonen.
Hoezo frusti studentjes?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 05:15 schreef TrippleDistilled het volgende:
Maar is het hier vooral frusti studentjes of stadjers?
Ik zit helemaal niet met mezelf in de knoop hoor, ik ga heerly.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 04:27 schreef GrunnigsTrots het volgende:
Ja, Catch zit een beetje met zichzelf in de knoop ofzo.
En dat durft ie natuurlijk het best via het internet te uiten
wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 05:15 schreef TrippleDistilled het volgende:
Maar is het hier vooral frusti studentjes of stadjers?
Suuuuure.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:18 schreef Catch22- het volgende:
Ik zit helemaal niet met mezelf in de knoop hoor, ik ga heerly.
Blijf maar 8/9 maanden en dan 3/4 dagen in de week. Ook is het beter dan selwerd denk ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:34 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Druk, geen plek om jaren te blijven maar wel een mooie instapplek als je net in de stad komt wonen.
Beter neit nee...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Blijf maar 8/9 maanden en dan 3/4 dagen in de week. Ook is het beter dan selwerd denk ik.
Ben pas sinds 2 weken ingeschreven bij lefier, dus beter gaat het niet worden.
Vertel! Heb een tijdje op de klantenservice gewerktquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:34 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Wat heeft de Ikea een slechte service zeg.
Niet zozeer de klantenservice desk, maar het was in de winkel zelf. We hadden een ladekast gezien die erg voordelig in de aanbieding was. Toen we bij het vak aankwamen stond er ook al een vrouw met haar kinderen die die ladekast ook mee wilden. Hij stond alleen niet meer in het onderste vak, maar één vak er boven. De vrouw die er al stond zei tegen ons dat ze al een medewerker had gevraagd of die haar wilden helpen, maar die wilden dat niet. Volgens de medewerker was daar een heftruck voor nodig en vanwege veiligheidsoverwegingen kon dat niet zo midden op de dag, want het zou te druk zijn. Dit zou of vanavond gebeuren of morgenochtend, maar dat wist die man ook niet. M'n moeder heeft later ook nog een medewerker gevraagd en die was nog korter af dan en die zei dat gewoon niet kon en dat we morgenochtend om 09.00 maar terug moesten komen. Reservering was waarschijnlijk ook niet mogelijk. Die andere vrouw is daarna maar naar de service desk gegaan om de manager te spreken.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:00 schreef PteV het volgende:
[..]
Vertel! Heb een tijdje op de klantenservice gewerkt
Snap idd je frustratie wel, maar heeft (zoals je zelf aangeeft) te maken met Arbo-regels die het niet toestaan om tijdens openingstijden met een heftruck in het magazijn te rijden. Ook met een ladder mag het helaas niet. Als ze dit wat vriendelijker hadden uitgelegd was het waarschijnlijk geen probleem?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:13 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Niet zozeer de klantenservice desk, maar het was in de winkel zelf. We hadden een ladekast gezien die erg voordelig in de aanbieding was. Toen we bij het vak aankwamen stond er ook al een vrouw met haar kinderen die die ladekast ook mee wilden. Hij stond alleen niet meer in het onderste vak, maar één vak er boven. De vrouw die er al stond zei tegen ons dat ze al een medewerker had gevraagd of die haar wilden helpen, maar die wilden dat niet. Volgens de medewerker was daar een heftruck voor nodig en vanwege veiligheidsoverwegingen kon dat niet zo midden op de dag, want het zou te druk zijn. Dit zou of vanavond gebeuren of morgenochtend, maar dat wist die man ook niet. M'n moeder heeft later ook nog een medewerker gevraagd en die was nog korter af dan en die zei dat gewoon niet kon en dat we morgenochtend om 09.00 maar terug moesten komen. Reservering was waarschijnlijk ook niet mogelijk. Die andere vrouw is daarna maar naar de service desk gegaan om de manager te spreken.
En wat ik dus slecht vind is het vooral dat het toch vreemd is dat je als je klant later maar 'even' (alsof de Ikea in elke stad een filiaal heeft.. het is voor sommige mensen best een end rijden) moet terug komen omdat ze het op dat moment niet naar beneden willen halen? Daarbij was er niet eens een heftruck nodig. Ik begrijp ook wel dat er waarschijnlijk gewoon veiligheidsprocedures zijn waar je je aan moet houden en niet zomaar in een stelling mag klimmen, maar om vanwege de drukte de heftruck er niet bij te halen? Als ze het vanavond hadden gedaan was het waarschijnlijk nog drukker geweest, maar oke. Na een tijd kwam er nog een stel die die kast wilde en kwam die andere vrouw met een ladder aan zetten en samen met haar zoons en mijn vader en dus die andere man hebben we het maar zelf gepakt.
Nou, het probleem was gebleven, ook als ze het netjes hadden uitgelegd, want dan hadden we die kast niet kunnen meenemen. Als we hem hadden kunnen reserveren was het niet zo erg, voor mijn ouders is het een klein halfuur rijden. Dan waren ze morgenochtend terug gegaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:42 schreef PteV het volgende:
[..]
Snap idd je frustratie wel, maar heeft (zoals je zelf aangeeft) te maken met Arbo-regels die het niet toestaan om tijdens openingstijden met een heftruck in het magazijn te rijden. Ook met een ladder mag het helaas niet. Als ze dit wat vriendelijker hadden uitgelegd was het waarschijnlijk geen probleem?Toch fijn dat het uiteindelijk gelukt is!
Mwa, voor die paar euro is het prima! Er is niet veel voor nodig om het beter te laten smaken dan mijn kook kunstenquote:
Gister nog gehad. Behalve die saus dan, gewoon saté sausquote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:09 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Zweedse gehakballetjes met cranberrysaus!
Moet je daar ook zo'n lang studeer boete voor betalen ofzo?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:56 schreef Mrjolyn_ het volgende:
EN oh, godver, waarom is (door)studeren zo duur.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar denk niet dat ik het ga doen. Mocht ik het echt willen dan hoop ik dat m'n werkgever het (deels) wil betalen. Wil namelijk voor m'n eerste graad docent maatschappijleer gaan en voor zover ik merk willen scholen dit ook graag dus dan willen ze hopelijk ook betalenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef S-RS het volgende:
Mja, dan loopt het wel op inderdaad. Aan de andere kant, beter een studieschuld en een leuke baan dan geen schuld en een minder leuke baan.
Ken een paar mensen die lenen al vanaf jaar 1 volop. Ook leuk als je na 4/5 jaar klaar bent met studeren
Het zou inderdaad wel fijn zijn als een werkgever het wil betalen. Maar dan ben je geen student meerquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:31 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar denk niet dat ik het ga doen. Mocht ik het echt willen dan hoop ik dat m'n werkgever het (deels) wil betalen. Wil namelijk voor m'n eerste graad docent maatschappijleer gaan en voor zover ik merk willen scholen dit ook graag dus dan willen ze hopelijk ook betalen
Ik ken inderdaad ook heel wat mensen die gewoon echt maximaal lenen en ook nog eens lang studeren. Moeten ze zelf maar weten, maar ik doe het niet
+ premaster is toch verhoogd collegegeld?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Nee, je begint in feite met een schone lei. Maar ik krijg vanaf september geen studiefinanciering meer en zal dus in mijn laatste jaar van m'n bachelor al gaan lenen. Daarbij heb ik nu drie jaar collegegeld krediet. Als ik een master wil doen, moet ik eerst een pre-master doen van één jaar en de master zelf duurt twee jaar. Dit betekent dat ik nog eens 3 jaar moet lenen voor m'n collegegeld en twee jaar extra studiefinanciering (geen drie, want bij een 2-jarige master krijg je nog een jaar extra studiefinanciering.) Al met al loopt m'n studieschuld dan wel erg snel op..
Je betaalt inderdaad instellingsgeld maar over het algemeen ligt dat ongeveer net zo hoog als het gewone collegegeld.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
+ premaster is toch verhoogd collegegeld?
Ik doe dit jaar pre-msc en betaal idd hetzelfde als 'gewone'quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:59 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Je betaalt inderdaad instellingsgeld maar over het algemeen ligt dat ongeveer net zo hoog als het gewone collegegeld.
Er stond 1 programma dat 12.000 verbruikte en dat heb ik nu stop gezet. Maar ik moest meerdere verwijderen wilde ik dat gebruik naar beneden hebben.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
klik eens door naar het tabje processen en kijk eens wat daar de boosdoener is
En was/waren dat geen semi-belangrijke programma's?quote:Op zondag 1 juli 2012 00:17 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Er stond 1 programma dat 12.000 verbruikte en dat heb ik nu stop gezet. Maar ik moest meerdere verwijderen wilde ik dat gebruik naar beneden hebben.
Start -> Uitvoeren -> Type "msconfig" -> tabblad "Opstarten" -> uitvinken wat je niet elke keer opgestart wilt hebben.quote:Hoe zorg ik ervoor dat bij het opstarten niet zoveel programma's meedraaien? Want er draaien een heleboel programma's elke keer die ik haast niet gebruik.
dat dus. Alleen de noodzakelijke dingen laten startenquote:Op zondag 1 juli 2012 00:20 schreef MaxMark het volgende:
Start -> Uitvoeren -> Type "msconfig" -> tabblad "Opstarten" -> uitvinken wat je niet elke keer opgestart wilt hebben.
Er staan ook een heleboel dingen bij waarvan ik niet weet wat het is. Heb de meeste vervelende dingen maar uitgezet en dingen waar Asus bij stond aangelaten.quote:Op zondag 1 juli 2012 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat dus. Alleen de noodzakelijke dingen laten starten
Denk deze zomer 2 jaar. Heb overigens al een tijd het plan deze zomer een iMac te kopen en m'n laptop voor erbij.quote:
sowieso is het verstandig om ook onder meer je virusscanner mee te laten opstartenquote:Op zondag 1 juli 2012 00:24 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Er staan ook een heleboel dingen bij waarvan ik niet weet wat het is. Heb de meeste vervelende dingen maar uitgezet en dingen waar Asus bij stond aangelaten.
Vrouw met tetten die hulp nodig heeft he.quote:
Ja, nee snap ik. Bedoelde meer programma's zoals voor m'n oude telefoon, smartboard drivers of spelletjes enzoquote:Op zondag 1 juli 2012 00:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik zou niet zomaar lukraak wat verwijderen. Bij twijfel altijd opzoeken wat het is en waar het voor dient
nee maar die ligt nu toch helemaal overhoop(net als de rest van de stad) dus daar valt weinig te zienquote:
Nee niet DIG haha, maar waarom een nieuw topic openen als een boel mensen het antwoord ook wel enigszins weten. Althans, daar was ik vanuit gegaanquote:Op zondag 1 juli 2012 01:30 schreef 2cv het volgende:
Is dit DIG ?
Worden er in Groningen ook rondleidingen gegeven waarbij er wat verteld wordt over de geschiedenis van Groningen ?
Hebben ze de Olle Grize ook aan de kant gezet ?quote:Op zondag 1 juli 2012 01:39 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
nee maar die ligt nu toch helemaal overhoop(net als de rest van de stad) dus daar valt weinig te zien
Alleen ik heb het alleenrecht om serieus op grapjes in te gaan.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:39 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Nee niet DIG haha, maar waarom een nieuw topic openen als een boel mensen het antwoord ook wel enigszins weten. Althans, daar was ik vanuit gegaan
die is vanuit de gracht ook wel te zienquote:Op zondag 1 juli 2012 01:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hebben ze de Olle Grize ook aan de kant gezet ?
[..]
Alleen ik heb het alleenrecht om serieus op grapjes in te gaan.
Ja, niet dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hebben ze de Olle Grize ook aan de kant gezet ?
[..]
Alleen ik heb het alleenrecht om serieus op grapjes in te gaan.
Ik zat echt aan een wandeling te denken, maar misschien is zo'n rondvaart toch wel een goed idee.quote:Op zondag 1 juli 2012 01:46 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
die is vanuit de gracht ook wel te zien
lekker man, rustig beetje varen met een lekker biertje erbij.
en geloof dat die rondvaartboot ook buiten de stad komt, leer je daar ook wat over
http://www.rondvaartbedrijfkool.nl/index_NL.html
quote:
verder schijnt er een bustocht te zijn waarin de (moderne) architectuur aan bod komtquote:Op zondag 1 juli 2012 09:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Je kan ook een rondleiding door de stad krijgen (van de VVV geloof ik). Die gaat ook over de historie van de binnenstad (binnen de grachten)
Dat is wat ik zoek jaquote:Op zondag 1 juli 2012 09:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Je kan ook een rondleiding door de stad krijgen (van de VVV geloof ik). Die gaat ook over de historie van de binnenstad (binnen de grachten)
Busquote:Op zondag 1 juli 2012 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
verder schijnt er een bustocht te zijn waarin de (moderne) architectuur aan bod komt
mja, had het liever niet gehad.quote:
Italië was te afhankelijk van Pirlo, die Spanje met Fabregas als extra middenvelder perfect kon afschermen. En het leek alsof ze er zin in hadden, die Spanjaarden. Wat een pot voetbal!quote:Op maandag 2 juli 2012 00:34 schreef Luco het volgende:
Chiellini na 20 minuten kwijtraken, ploeg die Pirlo eens goed bewaakt, Motta die uitvalt met 3 wissels gebruikt. Zat tegen maar anders had ik met het spelbeeld tot uitvallen van Motta ook weinig hoop. Italië begon toen wel te drukken, maar vertrouwen was toen al weg bij mij
uh, wat? Moet je dat zelf regelen? Welke site is dat?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:55 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Wie van jullie woont samen in de stad en heeft een waterschapsbelasting voor 3 vervuilingseenheden? Ik kan namelijk de normen wat je aan inkomen en vermogen mag hebben niet vinden. Die hele website van het Hefpunt is nou niet erg transparant.
Ik ook, kijk er altijd naar uit manquote:
O, nee ik heb dit zelf allemaal al geregeld, maar was voor een ander meisje. Die woont samen met haar broertje maar de normen aan inkomen en spaargeld staat niet op Hefpunt.nlquote:Op maandag 2 juli 2012 01:14 schreef Rickazio het volgende:
[..]
uh, wat? Moet je dat zelf regelen? Welke site is dat?
Ja, ik heb ook gezegd gewoon proberen. Voor mezelf heb ik niet aangevraagd maar ben gelijk begonnen met betalen. Je mag niet meer dan 1050 aan spaargeld hebben en inkomen mag ook maar rond de 1100 liggen of zo.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:59 schreef Catch22- het volgende:
http://www.hefpunt.nl/particulier_0/kwijtschelding
dat wordt dus per gemeente getoetst aan een aantal variabelen, dus gewoon eerlijk aanvragen en dan zie je het wel.
[ afbeelding ]
U moet gewoon schuuve mè da geld
Eerste keer is het bij ons kwijtgescholden, tweede keer niet meer.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:42 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook gezegd gewoon proberen. Voor mezelf heb ik niet aangevraagd maar ben gelijk begonnen met betalen. Je mag niet meer dan 1050 aan spaargeld hebben en inkomen mag ook maar rond de 1100 liggen of zo.
je bent skeer of woon je allin?quote:
Ja, Hefpunt is 19 nog wat en afvalstoffenheffing is 26.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:58 schreef Catch22- het volgende:
Iedereen betaalt die zooi, dus niet janken en gewoon schuiven!
Het is toch ook niets? 15 euro per maand ofzo?
Na een goed weekend is maandag niet zo nice. Maar ik heb de laatste tijd vooral gefeest op de donderdag en vrijdag, dus dan ben ik zodra het maandag is alweer bijgekomen.quote:
quote:
Racefiets gekocht? In Groningen en Friesland wielrennen vind ik eerlijke gezegd een stuk minder. In het buitenland is nog altijd het mooistequote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:40 schreef Catch22- het volgende:
gisteren voor de tweede keer met een maatje gefietst (op een racefiets). 35km met 27.5 gemiddeld. Voel de benen wel nu...
Ik moet ook nog op zoek, vanaf de 15e kan ik anderhalve maand fulltime werken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:19 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik heb een bijbaantje, maar ik wil 40u/w maken. En dat lukt nu niet
juah oudje.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef S-RS het volgende:
[..]
Racefiets gekocht? In Groningen en Friesland wielrennen vind ik eerlijke gezegd een stuk minder. In het buitenland is nog altijd het mooiste
Ik heb dat dus vanaf de 9e, tot ongeveer een maand later. 24 augustus her!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik moet ook nog op zoek, vanaf de 15e kan ik anderhalve maand fulltime werken.
Ook een oudje is een fietsquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
juah oudje.
Ik vind het prima hier, hoef (nog) geen bergen op
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:01 schreef ShiningStar het volgende:
Yeahhh P eindelijk binnen met een 10 als laatste cijfer
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:06 schreef ShiningStar het volgende:
Welnee. Die 10 was echt een uitschieter, is me nog nooit eerder overkomen!
och het gaat mij niet om de afstand, maar om of ik voldaan ben. En als dat door de wind na 20km is vind ik dat ook goed.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:57 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ook een oudje is een fiets![]()
Ja maar niet alleen de bergen mis je hier. Maar in Groningen is alles zo lang rechtuit en open. Als het waait en dat doet het vaak, heb je direct last van de wind
Ik kreeg het ook pas op mn 17e..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben al wel sick lang verkouden, maar heb me nooit laten testen op hooikoorts. Misschien toch eens laten doen. Erg vaak niezen, soms jeukende ogen en constant verkouden. Klinkt wel als hooikoorts. Is het echter wel plots gekomen want ik heb er tot vorig jaar nooit last van gehad.
Ik had er vanaf mijn 15e last van. Mijn zus kreeg er pas op haar 21e last van. Dus het kan wel zomaar plotselings komen. En in de tijd dat ik dit typte moest ik 7x niezen. Hoeraaaa.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik ben al wel sick lang verkouden, maar heb me nooit laten testen op hooikoorts. Misschien toch eens laten doen. Erg vaak niezen, soms jeukende ogen en constant verkouden. Klinkt wel als hooikoorts. Is het echter wel plots gekomen want ik heb er tot vorig jaar nooit last van gehad.
nee, dat gebeurt alleen binnenquote:
Ook weinig avontuurlijk.quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:40 schreef Catch22- het volgende:
gisteren voor de tweede keer met een maatje gefietst (op een racefiets). 35km met 27.5 gemiddeld. Voel de benen wel nu...
ik heb er nooit wat aan gehadquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:48 schreef Catch22- het volgende:
Heb wel t idee dat als je een tijdje medicijnen gebruikt dat t niet meer helpt. De mensen om me heen met hooikoorts (serieuze hooikoorts) weinig meer aan meds hebben
7 verschillende soorten medicatie, magnetische, iets met een ijzeren plaat en tools, iets met een zwendel achtig ding, homeopathie en als laatste acupunctuur. en dat laatste werkt het beste.quote:
Dat is waar. Maar na 1 keer in de in de bergen te hebben gefietst keer je wel bijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
och het gaat mij niet om de afstand, maar om of ik voldaan ben. En als dat door de wind na 20km is vind ik dat ook goed.
Dat klinkt een stuk aardiger dan wat je eerst hadquote:
Haha, het is ook beter om zo te beginnen hoor. Ga maar eens uit het niets 80km fietsen en probeer de dag erna weer op je zadel te zitten. Dat gaat pijn doenquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:55 schreef Catch22- het volgende:
das me iets te veel. Denk dat ik vrijdagavond weer even ga fietsenEerste keer 20km, maandag 35, nu 40 proberen. Op een brik
Dronken op knopjes drukken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:12 schreef cerror het volgende:
Ja heu. Vrijdag avond Subsonic. Dikke parteh. Boem-dikkie en ik spelen. Hatsikideeee gratis. Gaan.
Nou, ik heb dus nooit branderige ogen. Soms wat jeuk bij m'n traandingen en altijd maar aan één oog tegelijk. Wel al weken constant verkouden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:56 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ik heb er ook heel erg last van, soms branden m'n ogen zo erg dat ik ze niet eens open krijg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |