abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113494279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:15 schreef Willaaam het volgende:
Ik ben voor de groei van kerncentrales, alleen vind ik de huidige kerncentrales dom en onveilig. Dat kan beter.

We moeten wel veel meer elektriciteit gaan produceren, want dan kunnen we snel overstappen op de verbranding van waterstof. Olie is namelijk op aan het raken en daar hebben we echt nog geen goede vervanger voor. Olie gebruiken om op te stoken is namelijk erg zonde, plastics, medicijnen enzovoorts zijn een veel nuttiger gebruik.
Pas op het moment dat er geen olie meer is voor onze tanks, nouja, de amerikaanse tanks want wij hebben ze niet meer. Dan zal er pas iets aan waterstof worden gedaan op grote school in motoren.
pi_113494289
quote:
Ik ben voor de groei van kerncentrales, alleen vind ik de huidige kerncentrales dom en onveilig. Dat kan beter.

We moeten wel veel meer elektriciteit gaan produceren, want dan kunnen we snel overstappen op de verbranding van waterstof. Olie is namelijk op aan het raken en daar hebben we echt nog geen goede vervanger voor. Olie gebruiken om op te stoken is namelijk erg zonde, plastics, medicijnen enzovoorts zijn een veel nuttiger gebruik.
Dit.

Op alleen renewables kunnen we het voorlopig nog niet aan. Dan heb je de keuze tussen fossiel en kernenergie, of een mix. Geef mij kernenergie maar, mits hoge veiligheidseisen en in veilige gebieden.
pi_113494294
quote:

Onzin, olie is er nog voldoende de komende 300 jaar. Denk ik.

Bewijzen kan ik het natuurlijk niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat de prijs op deze manier kunstmatig hooggehouden wordt. Maar dat is in dit geval niet relevant.
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:18:49 #54
202546 Baszh
The Dude abides
pi_113494356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:17 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Bewijzen kan ik het niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat de prijs op deze manier kunstmatig hooggehouden wordt. Maar dat is in dit geval niet relevant.
:')
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_113494377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:18 schreef Baszh het volgende:

[..]

:')
/care, laat maar gaan. Waar waren we? :')
pi_113494378
#freefrederike
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:19:49 #57
202546 Baszh
The Dude abides
pi_113494399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:19 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

/care, laat maar gaan. Waar waren we? :')
http://en.wikipedia.org/w(...)m_reactor#Advantages

daar was ik aan het lezen, klinkt interessant
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:19:50 #58
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_113494400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:17 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Bewijzen kan ik het natuurlijk niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat de prijs op deze manier kunstmatig hooggehouden wordt. Maar dat is in dit geval niet relevant.
Olie is er echt niet genoeg, dat hoef je niet te bewijzen, dat hebben de olie-oorlogen al voor je gedaan. Die ga je niet voeren om de schijn op te houden dat het bijna op is, dan is het bijna op.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:21:05 #59
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_113494462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:19 schreef Baszh het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)m_reactor#Advantages

daar was ik aan het lezen, klinkt interessant
Het is echt de toekomst van kernenergie, ik hoop echt dat er snel meer onderzoeksreactoren komen zodat deze techniek snel opgeschaald kan worden!
pi_113494502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:19 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Olie is er echt niet genoeg, dat hoef je niet te bewijzen, dat hebben de olie-oorlogen al voor je gedaan. Die ga je niet voeren om de schijn op te houden dat het bijna op is, dan is het bijna op.
och ja, waar ook. Nederland heeft alles voor een hoge prijs opgekocht en probeert dit voor diezelfde prijs te verkopen, terwijl het aan de andere kant van de wereld uitverkoop is...

Waar gaat het eigenlijk over? De wereld is van ons allemaal. Net als de lucht die we allemaal ademen, het water dat we drinken...
pi_113494512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:21 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Het is echt de toekomst van kernenergie, ik hoop echt dat er snel meer onderzoeksreactoren komen zodat deze techniek snel opgeschaald kan worden!
Daar hoop ik ook op. Het klinkt fantastisch.
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:24:21 #62
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_113494582
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:22 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

och ja, waar ook. Nederland heeft alles voor een hoge prijs opgekocht en probeert dit voor diezelfde prijs te verkopen, terwijl het aan de andere kant van de wereld uitverkoop is...

Waar gaat het eigenlijk over? De wereld is van ons allemaal. Net als de lucht die we allemaal ademen, het water dat we drinken...
De wereld is ook van ons allemaal, maar zolang staten erkend worden, mensen een andere taal spreken en die mensen een eigen cultuur hebben is dat stukje wereld toch iets meer van hun dan van mij.
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:26:23 #63
164607 sc00p
D66-rechter
pi_113494656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:11 schreef Taperol het volgende:

[..]

Het aantal kerncentrales zal weer groeien. Landen als China gaan gewoon door.

[ afbeelding ]
Als China de energie voor 1 miljard mensen met kolen gaat opwekken (net als wij) heeft de hele mensheid een probleem.

Mensen die denken dat je wind/zon als primaire energiebron kun gebruiken :') :')
Ik ook, bedankt!
pi_113500641
We gaan gewoon alle gevangenen in van die radjes laten rondrennen met een dynamo daaraan en dan hebben we allemaal energie
pi_113501100
Dat radioactieve afval geven we aan de Koerden en zeggen dat het een lekkernij is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:52:24 #66
164607 sc00p
D66-rechter
pi_113561262
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 10:46 schreef bijdehand het volgende:
Dat radioactieve afval geven we aan de Koerden en zeggen dat het een lekkernij is

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kanker op, mongool.
Ik ook, bedankt!
pi_113562345
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:14 schreef Zechs het volgende:
Verwachtingen zijn dat kernfusie in 2050 rendabel wordt, een kennis van mij is naar de reactor in Aken geweest, waar ze dit onderzoeken. Ik geloof er wel zeker in dat dat de toekomst is, je wekt energie op, op dezelfde manier als het in de zon gebeurd. Je hebt bijna geen afval, maar krijgt wel enorm veel energie.

De enige vraag is, hoe overbruggen we die tijd zonder al te veel rommel te maken?
Ons energienet is trouwens niet berekend op zonne-energie. Als je heel veel zonnepanelen zou hebben en het zou mooi weer zijn, dan wordt het netwerk overladen met energie dat nergens heen kan. Op dit moment wordt er in de centrales van fossiele brandstoffen rekening gehouden met wanneer de energiepieken zijn.
We kunnen om te beginnen kernsplitsing eens bekijken zonder paniekreacties etc, dan kan er een begin gemaakt worden met fatsoenlijk onderzoek naar 4e generatie reactoren etc, want ook het onderzoek wordt door extreme paniekreacties al sinds Tsjernobyl zo goed als tegen gehouden.

Er liggen modellen op de tekentafel die vele malen veiliger zijn dan de huidige modellen in bedrijf, die in de meeste gevallen stammen van 30+ jaar oude ontwerpen, met hier en daar wat moderne secundaire systemen. Denk aan de 4th gen vloeibaar metaal reactoren, die zijn thermisch veilig, wat zoveel betekend dat als het reactorvat barst, het vloeibare metaal stolt, en zo de verspreiding van radioactiviteit fors reduceert.

Weer andere ontwerpen zouden wat nu afgedankte brandstofstaven zijn, kunnen gebruiken als "brandstof" en zo verder.

Laten we daar nou eerst eens naar kijken met z'n allen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113600824
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:52 schreef sc00p het volgende:

[..]

Kanker op, mongool.
pi_113609813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:52 schreef sc00p het volgende:

[..]

Kanker op, mongool.
Deze reactie is episch. Hoe voel je je nu, nu je me uitscheld met de ziekte die ik jou toewens (maar niet met dodelijke afloop :*) en het syndroom dat jij hebt? :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 juli 2012 @ 00:35:09 #70
164607 sc00p
D66-rechter
pi_113614672
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Deze reactie is episch. Hoe voel je je nu, nu je me uitscheld met de ziekte die ik jou toewens (maar niet met dodelijke afloop :*) en het syndroom dat jij hebt? :7
Jij wenst een hele bevolkingsgroep dood. Gestoorde kanker moslim.
Ik ook, bedankt!
pi_113614731
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:35 schreef sc00p het volgende:

[..]

Jij wenst een hele bevolkingsgroep dood. Gestoorde kanker moslim.
Stoer, schelden met kanker. Ik wens niemand dood, ik maak een grapje. Maar dat kan zeker niet in je geradicaliseerde koppie?
pi_113630422
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Stoer, schelden met kanker. Ik wens niemand dood, ik maak een grapje. Maar dat kan zeker niet in je geradicaliseerde koppie?
Komt bij mij dan weer de vraag op, wat er in jouw koppie rondvliegt, als je dat soort uitspraken van jezelf grappig vindt? Dat slaat imho even zo goed als een lul op een nat bierviltje..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')