dacht dat ergens gelezen te hebben.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:07 schreef Taperol het volgende:
[..]
Dat kan dan weer niet trouwens.
[ afbeelding ]
Het zijn veelal zwaardere elementen in het kernafval.
Weetje wel hoeveel van die mooie windmolentjes jij nodig hebt, om de capaciteit van 1kerncentrale te halen?quote:
Heeft netto geen nut, want op dat land kun je ook geen eten meer verbouwen. Domme opmerking dus, tenzij de ontploffende reactor in de woestijn staat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:07 schreef thesystem het volgende:
Gevaar![]()
veiligheid![]()
![]()
Lekker 90 jaar oud worden in je rolstoel....
beter een kernrampje hier en daar en dat er eens wat minder mensen op deze aardbol komen!
Dat valt op een andere manier te regelen. We hebben het hier over ons thuis, dat we aan het verpesten zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:07 schreef thesystem het volgende:
Gevaar![]()
veiligheid![]()
![]()
Lekker 90 jaar oud worden in je rolstoel....
beter een kernrampje hier en daar en dat er eens wat minder mensen op deze aardbol komen!
Lijkt me tevens behoorlijk onhandig, een reactor bouwen voor kernafval dat bestaat uit allerlei verschillende materialen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:08 schreef gogosweden het volgende:
[..]
dacht dat ergens gelezen te hebben.
kan het fout hebben hoor
Kernsplijting is een kettingreactie die je in bedwang moet houden. Kernfusie moet je op gang houden door brandstof toe te voegen en stopt zonder, daarom minder risicovol.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:03 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dit biedt geen kans op gevaar?
Wie heeft het zozeer over windmolens?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:08 schreef Markster het volgende:
[..]
Weetje wel hoeveel van die mooie windmolentjes jij nodig hebt, om de capaciteit van 1kerncentrale te halen?
Nee dat is lekker voor het landschap ?
Volgens mij zijn ze in Amerika en een aantal andere landen weer lekker bezig.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:09 schreef Markster het volgende:
Maar sowieso worden er toch helemaal geen nieuwe gebouwd, en oude gesloten?
Alleen als je bijvoorbeeld kijkt naar Frankrijk, waar bijna 80% geleverd wordt uit kernenergie, is het toch wel erg lastig om dat allemaal even te sluiten niet?
Ochjee. Auto's ook maar verbieden? Olie, plastic allemaal niet meer nodig?quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:08 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dat valt op een andere manier te regelen. We hebben het hier over ons thuis, dat we aan het verpesten zijn.
Thorium houdt zichzelf ook in bedwang. Kan tevens ook nucleair afval verbranden en daarmee de halfwaardetijd zeer aanzienlijk verkortenquote:Op donderdag 28 juni 2012 00:09 schreef Baszh het volgende:
[..]
Kernsplijting is een kettingreactie die je in bedwang moet houden. Kernfusie moet je op gang houden door brandstof toe te voegen en stopt zonder, daarom minder risicovol.
Maargoed kan best 100 jaar duren voor dat efficiënt werkt
Lijkt me sterk, heb je daar bronnen vanquote:Op donderdag 28 juni 2012 00:10 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze in Amerika en een aantal andere landen weer lekker bezig.
Het aantal kerncentrales zal weer groeien. Landen als China gaan gewoon door.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:09 schreef Markster het volgende:
Maar sowieso worden er toch helemaal geen nieuwe gebouwd, en oude gesloten?
Alleen als je bijvoorbeeld kijkt naar Frankrijk, waar bijna 80% geleverd wordt uit kernenergie, is het toch wel erg lastig om dat allemaal even te sluiten niet?
Nee. Chemische bedrijven wil je toch helemaal niet in de buurt van woonwijken hebben staan? Zet dit soort bedrijven dan neer in een onbewoond gebied.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:10 schreef Markster het volgende:
[..]
Ochjee. Auto's ook maar verbieden? Olie, plastic allemaal niet meer nodig?
De wereld is allang opgegeven man.
Dank, ik was aan het zoeken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:11 schreef Taperol het volgende:
[..]
Het aantal kerncentrales zal weer groeien. Landen als China gaan gewoon door.
[ afbeelding ]
Heb jij een kerncentrale in de wijk staan danquote:Op donderdag 28 juni 2012 00:12 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Nee. Chemische bedrijven wil je toch helemaal niet in de buurt van woonwijken hebben staan? Zet dit soort bedrijven dan neer in een onbewoond gebied.
Okee. Dat wist ik niet. Ik ben niet voor opening van nieuwe centrales, en ik meende dat het vrijwel stopgezet was, maar dat zal dan wel alleen europa zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:11 schreef Taperol het volgende:
[..]
Het aantal kerncentrales zal weer groeien. Landen als China gaan gewoon door.
[ afbeelding ]
Ik vindt Borselle behoorlijk dichtbij. Mocht het fout gaan, bereikt de omvang van een dergelijke ramp de hele EU.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:12 schreef Markster het volgende:
[..]
Heb jij een kerncentrale in de wijk staan dan
Hier stopt de discussie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:14 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik vindt Borselle behoorlijk dichtbij. Mocht het fout gaan, bereikt de omvang van een dergelijke ramp de hele EU.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:15 schreef Taperol het volgende:
China heeft 26 centrales in aanbouw alleen al, Rusland 10, India 7, Europa zelfs nog 4.
http://www.world-nuclear.org/info/reactors.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |