quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:19 schreef mr-green het volgende:
[..]dat is wel weer netjes
je hebt wel een stem maar moet wel gaan oefenen op het gebruik van je stem
Ja klopt, ik ben er al redelijk op aan het oefenen though, ik kan nu met minder moeite hogere noten halen (zelfs in het whistle register) en ik haal ook hele lage noten, alleen moet ik me nu even gaan focussen op efficient omgaan met m`n stem(Bij hoge noten omschakelen in Falsetto bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:19 schreef mr-green het volgende:
[..]dat is wel weer netjes
je hebt wel een stem maar moet wel gaan oefenen op het gebruik van je stem
Vetquote:Op maandag 25 juni 2012 23:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Die Epiphone is een gaaf gitaartje, beter dan ik had verwacht
Ja, die is perfect, gebruik er zelf ook altijd dingen vanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Hier zit alles in wat je ooit nodig kan hebben![]()
Gebruik het zelf om m'n gitaren te onderhouden, werkt perfect.
http://www.thomann.de/nl/dunlop_maintenance_kit.htm
Hangt er vanaf wat voor clean freak je bent. Ik ben wel aan zo'n nieuwe doos toe inmiddelsquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar zit volgens mij zelfs al te veel in.
Meer dan polish, lemon oil en fastfret heb je toch niet nodig?
Thomann doet niets, het is de vervoerder die dat doet. En als ik het goed heb is dat UPS, als je niet thuis bent, mag je het halve land door gaan rijden om het pakketje ergens bij een centrale loods af te gaan halen... (of was dat DHL?)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:14 schreef Svyatagor het volgende:
Wow, ik zie nu dat mijn nieuwe gitaar is afgeleverd bij de buren. WTF, wist niet dat Thomann dat deed. Gelukkig ken ik ze goed en zijn het superaardige mensen, maar vind het wel een beetje vreemd.
Het is inderdaad UPS, maar ik vermoed dat Thomann de leveringsvoorwaarden bepaalt. Dat je als bedrijf kunt kiezen tussen verschillende leveringsopties - of als klant. Ah well. Scheelt me wel weer een dag wachten bij de brievenbus.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thomann doet niets, het is de vervoerder die dat doet. En als ik het goed heb is dat UPS, als je niet thuis bent, mag je het halve land door gaan rijden om het pakketje ergens bij een centrale loods af te gaan halen... (of was dat DHL?)
Dat vraag ik me sterk af, of je Thomann daar iets in te zeggen heeft. Hoewel het ergens wel logisch zou zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is inderdaad UPS, maar ik vermoed dat Thomann de leveringsvoorwaarden bepaalt. Dat je als bedrijf kunt kiezen tussen verschillende leveringsopties - of als klant. Ah well. Scheelt me wel weer een dag wachten bij de brievenbus.
Nou, ik denk dat je als verstuurder - en zeker zo'n grote als Thomann - wel kunt kiezen of je pakketten alleen aangetekend bezorgd mogen worden, of dat de koerier het ook bij je buren mag droppen. Als ik iets verstuur met TNT, kan ik dat ook bepalen - voor aangetekend betaal je meer, uiteraard. Dus in dit geval lijkt het me ook dat ik bij Thomann zou moeten klagen (als ik dat zou willen, wat niet zo isquote:Op dinsdag 26 juni 2012 12:35 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dat vraag ik me sterk af, of je Thomann daar iets in te zeggen heeft. Hoewel het ergens wel logisch zou zijn.
Ik heb gelukkig goede buren maar het op ebay bijvoorbeeld het adres van mijn werk als leveradres staan. Is altijd iemand aanwezig en ik heb het meteen.
Een 2e hands? Zo rond de 2000 euro denk ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is een Gibson Es-335 uit 1999 ongeveer waard?
Denk eraan om er eentje tweede hands op de kop te tikken.
Wil al een tijdje een semi hollow body erbij hebben
Maar jij woont dan ook in The Shirequote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:23 schreef The_Dean het volgende:
Maar de bezorgers boeit dat meestal niet altijd. Als er niet getekend voor hoeft te worden laten ze het soms gerust bij de buren achter.
Hangt natuurlijk wel van de nonchalantheid van de bezorger af, ze zijn niet allemaal zo
Hier worden zo nu en dan pakketjes gerust achtergelaten bij de achterdeur of in mijn schuurtje. Ideaal
Mja heb een aanbod van 400 euro voor Gibson.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een 2e hands? Zo rond de 2000 euro denk ik.
Dan kun je beter een Epi Dot nemen. Ben je voor 300 euro klaar en klinkt en speelt geweldig.
Bijna net zo goed als een Gibson. Ga ze maar eens vergelijken.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Mja heb een aanbod van 400 euro voor Gibson.
Al heb ik wel het gevoel dat of hij mij oplicht of ik hem :p.
Precies. Al kun je soms versteld staan van de domheid van mensen. En als je daar misbruik van kan maken doe ik dat graagquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als het te mooi lijkt om waar te zijn...
Oh ja, dat zeker maar let goed op de details en afwerking.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Precies. Al kun je soms versteld staan van de domheid van mensen. En als je daar misbruik van kan maken doe ik dat graag.
Zou niet weten hoe ik daar goed op moet letten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oh ja, dat zeker maar let goed op de details en afwerking.
Check het serienummer, kijk goed of het logo wel klopt, kijk of er nergens rare randjes zitten.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Zou niet weten hoe ik daar goed op moet letten.
Maar ik ga hem gewoon even bespelen en luisteren. Heb ik iniedergeval een lekker spelende en klinkende gitaar voor dat geld
Ik heb hier een Ibanez AS73 die in principe weg magquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Check het serienummer, kijk goed of het logo wel klopt, kijk of er nergens rare randjes zitten.
Als je er van overtuigd bent dat het geen echte Gibson is, laat het dan gewoon gaan en kijk om naar een Epi dot of een Ibanez AS73. Beide zijn nieuw goedkoper dan 400 euro en hun geld meer dan waard. Bij een nepgibson heb je waarschijnlijk een stuk waaiboomhout in je handen.
Ik zou vooraf even naar een winkel gaan om op een Epi Dot, AS73 of Gibson ES 335 te spelen. Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.
Ik wilde bijna reageren met "WAT!? VOOR TWEE GROLSCH?" Maar toen bedacht ik me dat dat zijn User Name isquote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:56 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik heb hier een Ibanez AS73 die in principe weg magDus TweeGrolsch als je interesse hebt moet je me maar even een bericht sturen! Hij is tobacco sunburst en het is een prima gitaar!
ik ook!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik wilde bijna reageren met "WAT!? VOOR TWEE GROLSCH?" Maar toen bedacht ik me dat dat zijn User Name isx1000
het fretboard wel hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:53 schreef Fuszy het volgende:
Nu heb ik zin in een koud grolschje.
Is die TT nou gewoon voor de grap? Lijkt me niet echt goed voor je gitaar om het met staalborstels schoon te maken.
Is dat deze?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:56 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ik heb hier een Ibanez AS73 die in principe weg magDus TweeGrolsch als je interesse hebt moet je me maar even een bericht sturen! Hij is tobacco sunburst en het is een prima gitaar!
Dat lijkt me eerder eentje uit de AFS-serie.quote:
Goed bezigquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:26 schreef The_Dean het volgende:
Zo, V verkocht, setje elementen zo goed als verkocht... komt de nieuwe gitaar toch snel een stap dichterbij
Ah. Knap stukje gitaarwerk overigens.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder eentje uit de AFS-serie.
Nog wat dingen slijten en dan ophalenquote:
Kan niet wachten om dat setje te bemachtigen Deanquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nog wat dingen slijten en dan ophalen
Nog een paar mooie aanbiedingen van gitaren gehad, maarja, beloofd is beloofd
Neequote:
Ik heb een groep mooie vrouwen die mijn pakketjes in ontvangst nemen, ze keurig in een stalen kast opbergen en mij een mailtje sturen dat ik welkom ben langs te komenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:23 schreef The_Dean het volgende:
Maar de bezorgers boeit dat meestal niet altijd. Als er niet getekend voor hoeft te worden laten ze het soms gerust bij de buren achter.
Hangt natuurlijk wel van de nonchalantheid van de bezorger af, ze zijn niet allemaal zo
Hier worden zo nu en dan pakketjes gerust achtergelaten bij de achterdeur of in mijn schuurtje. Ideaal
Zodoe ik het bijna altijd bij gitaren ook, gewoon naar het werk laten versturen. Ook vaker mensen gitaren laen oppikken op het werk. Ben blij dat ze daar eigenlijk nooit moeilijk over doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb een groep mooie vrouwen die mijn pakketjes in ontvangst nemen, ze keurig in een stalen kast opbergen en mij een mailtje sturen dat ik welkom ben langs te komen.
de baliedames van mijn werk
Gewoon nog zo'n epi voor erbij kopenquote:Op woensdag 27 juni 2012 14:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Wou eigenlijk vandaag setje EMGs inbouwen maar dat Slash setje klinkt zo verdomd lekker dat ik nu zit te twijfelen
Ziet er ook gaaf uit die matte finishquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:15 schreef brother52 het volgende:
Ik zit net te kijken naar zo'n epi LP custom pro. Ziet er ook niet verkeerd uit.
En dat terwijl ik dacht dat ik niet zoveel gitaren meer nodig had
ESP LTD MH-417 Matte gitarenquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ziet er ook gaaf uit die matte finish
De combi met gouden hardware is ook erg mooi (dat dat ooit uit mijn vingers zou komen...)quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ziet er ook gaaf uit die matte finish
Lol, hoe doe je dat dan?, heb mezelf nog nooit verwond tijdens het laten knappen van een snaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:11 schreef Trollscience het volgende:
Lol, de E-snaar van mijn akoestisch schatje knapte net en nu heb ik een teringgrote snee in mijn hand
Dat is zo.. had het wel eens dat ik bij een gitaar snaren moest vervangen voor de 1e keer in m`n leven (3 jaar terug zoiets) en ik alle snaren er af haalde en toen de brug los lietquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:18 schreef Trollscience het volgende:
Ik ook niet.. Ach ja, alles heeft een eerste keer.
.
Herkenbaarquote:Op woensdag 27 juni 2012 16:52 schreef genakt het volgende:
Ik hou niet van vervangen en schoonmaken ik hou alleen van spelen
Laatste keer dat hij is schoongemaakt had dean dat gedaan
Nicequote:Op woensdag 27 juni 2012 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon een keer proberen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Super!quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:31 schreef Dribbel_ het volgende:
Gewoon een keer proberen![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
En? Gekocht?quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:01 schreef mr-green het volgende:
Zag deze zojuist voorbij komen
http://link.marktplaats.nl/567968005
Ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nice![]()
Eigenlijk moet ik gewoon een gitaar uit de matsumoku fabriek zien te krijgen en die gebruiken als puphoer.
Ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:09 schreef brother52 het volgende:
Ik moet volgens mij toch ook maar eens een gitaar met EMG's zien te krijgen...
Nee, ik twijfel nog of ik een nieuwe set pups in mijn tele ga zetten of een bouwpakket ga kopen (neig overigens naar gewoon nieuwe pups)quote:
Ik zou hem niet kopen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 19:01 schreef mr-green het volgende:
Zag deze zojuist voorbij komen
http://link.marktplaats.nl/567968005
De body in Nijmegen en de hals in Zeeland?quote:Af te halen in Nijmegen en Zeeland (dorp in Noord-Brabant, vlakbij Uden)
Er staat wel een aardige Westone Raider op MP maar daar vragen ze meteen de hoofdprijs voor.quote:
quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou hem niet kopen.
[..]
De body in Nijmegen en de hals in Zeeland?
Wel lelijk ook.quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Er staat wel een aardige Westone Raider op MP maar daar vragen ze meteen de hoofdprijs voor.
Voor een Westone valt het best nog wel meequote:
Ben je linkshandig? Mocht je knutselplankjes zoeken let me know. (strat plus tele)quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:54 schreef brother52 het volgende:
Er staat een rechtshandige Thunder op MP.
Yep. Ben op zich nog wel op zoek naar een leuke strat. Een tele met 2 humbuckers en rosewood toets zou ook wel aardig zijn. Als je nog ergens een Samick LP Artist series hebt staan, kom ik die vanavond nog bij je ophalenquote:Op donderdag 28 juni 2012 10:20 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Ben je linkshandig? Mocht je knutselplankjes zoeken let me know. (strat plus tele)
Klopt, rond 1989 zijn ze naar Korea gegaan.quote:Matsumoko vind ik wel super spul. De latere westones kwamen dacht ik uit korea idem met aria's etc dat merk je wel aan de kwaliteit van de gitaren.
Ik speel in 2 punkbandjes waarbij het er bij eentje op lijkt dat we wat meer richting metal gaan.quote:Wat voor muziek spelen jullie als ik vragen mag. Ik vind zelf EMG's niet zo'n geweldige pups. Maar ik speel als ik gitaar speel vooral oude punk etc. Vind de EMG te weinig karakter hebben ofzo. Moet er wel bijzeggen dat sinds ik een Tokai LP junior met p90 ik niet anders meer wil. Ik houd van dat element. Lekker dikke smeuige tone.
Waarom wissel je al zo vaak van shot voordat de muziek begonnen is? Ik zou dat juist met 1 camera houden. Eventueel gestabiliseerd, beetje spanning opbouwen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:18 schreef KaMo het volgende:
Ik heb een live video gemaakt voor een bandje, moet zeggen... Wat een heerlijke muziek!
Weet alleen niet zo goed hoe ik het zou moeten noemen...
https://vimeo.com/44852214
Multicam. Dat is duidelijk ja.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Waarom wissel je al zo vaak van shot voordat de muziek begonnen is? Ik zou dat juist met 1 camera houden. Eventueel gestabiliseerd, beetje spanning opbouwen.
Het was overigens bedoeld als opbouwende kritiek. Altijd leuk als mensen multicam live opnames maken!quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:52 schreef guitarist het volgende:
[..]
Waarom wissel je al zo vaak van shot voordat de muziek begonnen is? Ik zou dat juist met 1 camera houden. Eventueel gestabiliseerd, beetje spanning opbouwen.
Bassen? Wat voor bassen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:12 schreef Partingglass het volgende:
heb een lefty strat in onderdelen liggen. Of je de body is gestipt heel rauwe look nu en de hals is de achterzijde van geschuurd voor ee nfijnere feel. (vind ik dan. Mometeen besnaard met 3 snaren omdat ik daar alleen powerchords op schuifde. De elektronica is er uit. (wilde er p90 in de brug in zetten) en de rest van de hardware is er los ook allemaal bij. De strat begon zijn leven als een 3 tone sunburst squier. Het is een relic projectje geweest dus hardware etc is gerelict. ideale basis voor een project. 100 euro?
De tele is een MIC goedkoop dingetje. Is jarne lang mijn uitleen gitaartjes geweest en is de afgelopen 5 jaar steeds uitgeleend aan beginnende lefty's die eens gitaar wilde proberen.
Ik had de gitaar tot voor kort al een jaar of 2 a 3 niet meer gezien en heb hem terug gehaald bij een oud stagaire van me en hij is uitgeleend geweest aan een meidje hier op fok. De tele is licht van gewicht. vind hem niet eens heel slecht klinken. zwarte body, zwarte pg en maple toets. voor die 75 euro
samen voor 150 ofzo.
Ben op aan het ruimen had mijn halve apartementje vol staan met gitaren en voora lbassen en werd dat moe. Ben rigoreus spul aan het verkopen en deze twee gitaren horen daar ook bij. Ik bewaar alleen mijn LP junior gezien ik eigenlijk bassist ben en buiten mijn huisje en eventueel een keer in de oefenruimte om een riff voor te spelen geen gitaarspeel is 1 gitaar eigenlijk wel genoeg voor mij.
Doel was om minimaal te halveren en met wat nu te koop staat zou zelfs mogelijk moeten zijn om naar 1/3 te gaan van wat ik had. Het budget wat ik uit verkoop krijg ga ik wel weer een paar bassen voor kopen maar dan wat duurdere bassen.
Die is heel Skull Fist jaquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Er staat wel een aardige Westone Raider op MP maar daar vragen ze meteen de hoofdprijs voor.
Die strat klinkt als iets meer klussen dan waar ik eigenlijk naar op zoek ben. Wat voor serie Squier is/was het? Misschien kan ik er een leuk punkgitaartje van maken. Heb je er ook een foto van?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:12 schreef Partingglass het volgende:
heb een lefty strat in onderdelen liggen. Of je de body is gestipt heel rauwe look nu en de hals is de achterzijde van geschuurd voor ee nfijnere feel. (vind ik dan. Mometeen besnaard met 3 snaren omdat ik daar alleen powerchords op schuifde. De elektronica is er uit. (wilde er p90 in de brug in zetten) en de rest van de hardware is er los ook allemaal bij. De strat begon zijn leven als een 3 tone sunburst squier. Het is een relic projectje geweest dus hardware etc is gerelict. ideale basis voor een project. 100 euro?
De tele is een MIC goedkoop dingetje. Is jarne lang mijn uitleen gitaartjes geweest en is de afgelopen 5 jaar steeds uitgeleend aan beginnende lefty's die eens gitaar wilde proberen.
Ik had de gitaar tot voor kort al een jaar of 2 a 3 niet meer gezien en heb hem terug gehaald bij een oud stagaire van me en hij is uitgeleend geweest aan een meidje hier op fok. De tele is licht van gewicht. vind hem niet eens heel slecht klinken. zwarte body, zwarte pg en maple toets. voor die 75 euro
samen voor 150 ofzo.
Kom je nou mee aan.quote:
Ik zal van het weekend even foto maken. Om hem vespreelbaar te krijgen is het een kwestie van alles weer in elkaar schroeven.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die strat klinkt als iets meer klussen dan waar ik eigenlijk naar op zoek ben. Wat voor serie Squier is/was het? Misschien kan ik er een leuk punkgitaartje van maken. Heb je er ook een foto van?
Een zwarte tele met maple hals heb ik al. Bevalt goed maar hoef er geen tweede bij.
Ik heb nog wel wat ducktape liggen. Daarmee krijg ik hem vast wel in elkaar.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 07:57 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Ik zal van het weekend even foto maken. Om hem vespreelbaar te krijgen is het een kwestie van alles weer in elkaar schroeven.
Alleen voor het mooie zou je de body moeten spuiten/verven.
Ik kom er nog even op terug als ik foto's heb
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef The_Dean het volgende:
TNT heeft ook wel betere tijden gekend, godallemachtig. En nog even 30 euro naheffing lappen ook nog. Op een waarde van 95 euro. Volgens mij hebben ze het opengebroken om te kunnen zien wat er in zit.
Ik haal het de volgende keer zelf wel op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shipping komt er nog bij, was iets van 25 dollar.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:47 schreef BurnaBoy het volgende:
95 inc shipping ? of komt dat er nog bovenop ?
Je kan er inderdaad geluk mee hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:03 schreef Partingglass het volgende:
Zo die doos is heftig beschadigd. Ik heb gisteren weer een bas in the states besteld. Word een weer een net bedrag aftikken bij de koerier. Hoewel zowel de laatste bas uit de USA als die uit australie beide door de douna zijn gekomen zonder dat ik de invoerrechten moesten betalen begrijp nog steeds niet hoe dat kan. Was een hele mooie meevaller maar ga er niet vanuit dat, dat nog eens gebeurd.
Ja, meteen snaren eraf, en de studs goed vast zetten/lijmen. Als je er niks aan doet krijg je vroeg of laat de brug voor je bek.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Wat ik trouwens wel zag en waar ik van schrok was dit.
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat die brug omhoog komt. Tis een hollow-body dus wat kan ik daar nog aan doen ?
Oh ja, inklaringskosten, die was ik vergeten. Die 3% waar ik het over had betaal je pas wanneer het totaalbedrag boven 150 dollar uit komt...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:50 schreef The_Dean het volgende:
Volgens de nota:
Als u goederen van buiten de Europese Unie ontvangt, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen. PostNL Pakketten Benelux B.V. heeft uit naam van Koninklijke PostNL B.V. voor uw zending aangifte gedaan en belast u conform de onderstaande specificatie.
Exporteur: GFS Sales LLC / Verenigde Staten van Amerika
Goederenomschrijving: Snaarinstrumenten, onderdelen van
Douane waarde: 94 euro
BTW bij invoer: 17.86
Inklaringskosten: 12.50
Totaal te betalen: 30.36
Als dat gebeurt willen we natuurlijk wel foto's zienquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, meteen snaren eraf, en de studs goed vast zetten/lijmen. Als je er niks aan doet krijg je vroeg of laat de brug voor je bek.
Sowiesoquote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als dat gebeurt willen we natuurlijk wel foto's zien
Ja, op zich wel. Met shipping erbij betaal kun je de helft van het bedrag aan onderdelen er nog eens bij leggen. Het kan dan nog steeds gemakkelijk uit natuurlijk...quote:
wow heftig. Ben benieuwd wat de waarheid is.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 01:26 schreef -Menn0- het volgende:
http://www.latimes.com/en(...)0629,0,7975583.story
wtf
Sja, je duwt, iemand sterft.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:56 schreef mr-green het volgende:
[..]
wow heftig. Ben benieuwd wat de waarheid is.
Ja. Of een rockster heeft ook wel eens pech. 't Is denk ik ook een beetje machtsvertoon van de Tsjechen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Sja, je duwt, iemand sterft.
Een rockster staat ook niet boven de wet :/
Als een roadie precies het zelfde had gedaan, had hij al lang gezeten.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja. Of een rockster heeft ook wel eens pech. 't Is denk ik ook een beetje machtsvertoon van de Tsjechen.
Doorspelen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 14:29 schreef MrManuel het volgende:
Heeft iemand tips voor pijnlijke vingers als beginner?
is helaas de enige echte oplossing...quote:
Phoenix. Cool!quote:Op zondag 1 juli 2012 10:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Gister supergaaf optreden gehadMooie locatie en lage ronde tafeltjes aan beide kanten van het podium om op te staan
Tijdens het opbouwen:
[ afbeelding ]
Beetje ver helaas... wel jammer wat ik zit helemaal onderquote:Op zondag 1 juli 2012 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Friezen zijn hier zeker maar of ze tattoo's hebben weet ik niet en al helemaal niet of ze gratis naar peter pan speedrock willen maar bij deze: Win kaarten voor het Jailbreak festival met jouw tattoo!
reisje richting friesland is toch niet zo erg, zoek je gelijk the dean even opquote:Op zondag 1 juli 2012 18:44 schreef genakt het volgende:
[..]
Beetje ver helaas... wel jammer wat ik zit helemaal onder
Waarom een Wizard?quote:Op zondag 1 juli 2012 20:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Mengtafel voor de band besteld
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je? Is het niet goed of niet slecht of gewoon slecht afgemixt?quote:
ook niet dat van mijquote:Op zondag 1 juli 2012 22:22 schreef Aresdreams het volgende:
je gitaar geluid is niet mijn ding (zelfde voor de bas). opzich klinkt het wel, al zou ik het gitaar geluid dan anders doen, klinkt nu ook best droog.
De bas is iets persoonlijksquote:Op zondag 1 juli 2012 22:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Is het niet goed of niet slecht of gewoon slecht afgemixt?
[..]
ook niet dat van mijik ben te lui om een fatsoenlijke patch te maken. De bas vond ik persoonlijk wel fijn klinken eigenlijk
Geen idee ik ben niet over de keuze gegaanquote:
ik krijg alleen Bax reclame op drumcomputerquote:Op maandag 2 juli 2012 12:47 schreef The_Dean het volgende:
Word die Bax-shop reclame met die strat wel wat zat inmiddels. Volgens mij de enige banner die ik zie overal
Moet je maar wegblijven uit het drummerstopic.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:11 schreef KaMo het volgende:
[..]
ik krijg alleen Bax reclame op drumcomputer
Jouw adviezen over gear zijn meestal niet zo erg populair. Daarnaast is er niet een antwoord op iedere post.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Braddie het volgende:
Beetje jammer, de laatste tijd gaat het toch wel oke?
http://www.bax-shop.nl/mi(...)product-details.htmlquote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Braddie het volgende:
Zo`n DD65 van Yamaha schijnt ook heel gaaf te zijn.
Of zo`n Octapad van Roland
Sorry, maar ik vind er niet veel aanquote:Op maandag 2 juli 2012 14:21 schreef Dribbel_ het volgende:
We zien je hoor![]()
Akoestische versie gemaakt van Party Rock
Shit gast, krijg je thuis niet genoeg aandacht dat je het hier zoekt ofzo?quote:
*haphap*quote:Op maandag 2 juli 2012 16:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Shit gast, krijg je thuis niet genoeg aandacht dat je het hier zoekt ofzo?
Niet alles draait om jou en jouw reacties.
Dat is ook wel een goede, maar je zit met maar 4 pads he.. dus tenzij je ze op de een of andere manier zo kan indelen dat ze per velocity point een ander sampletje hebben lijkt het me niet super praktisch.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:34 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.bax-shop.nl/mi(...)product-details.html
Ik zat naar deze te kijken, lekker cheap
Gast, snap je er dan niks van.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:24 schreef Braddie het volgende:
Beetje jammer, de laatste tijd gaat het toch wel oke?
Ik vind er ook niet veel aan. Klinkt te eentonig... Mrja je vergelijkt het al snel met de cover van Walk off the Earth welke best energie heeft:quote:
10-15quote:Op maandag 2 juli 2012 18:24 schreef MrManuel het volgende:
Straks maar weer even oefnen..
Ik moet een nieuwe capo halen.. Hoeveel zou ik ervoor uit moeten geven max?
het zou toch voor naast een echte kit zijnquote:Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is ook wel een goede, maar je zit met maar 4 pads he.. dus tenzij je ze op de een of andere manier zo kan indelen dat ze per velocity point een ander sampletje hebben lijkt het me niet super praktisch.
Freaky headbangen van die een na linker gozertquote:Op maandag 2 juli 2012 18:29 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik vind er ook niet veel aan. Klinkt te eentonig... Mrja je vergelijkt het al snel met de cover van Walk off the Earth welke best energie heeft:
En de bas is alleen maar woemp. Draai er wat bas uit en meer hoog-mid en treble in, krijg je wat meer bite. Gitaar klinkt idd zoals Ares zegt wat droog. Iets minder gain denk ik en wat meer mid.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:22 schreef Aresdreams het volgende:
drums weinig over te zeggen, je gitaar geluid is niet mijn ding (zelfde voor de bas). opzich klinkt het wel, al zou ik het gitaar geluid dan anders doen, klinkt nu ook best droog.
Ja en nee. Je hebt verschillende 'good practices' qua bas en dit is er geen vanquote:
Wauw, Flash crashte er gewoon vanquote:Op maandag 2 juli 2012 14:21 schreef Dribbel_ het volgende:
We zien je hoor![]()
Akoestische versie gemaakt van Party Rock
dan zal ik mijn mening bij moeten gaan stellenquote:Op maandag 2 juli 2012 21:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en nee. Je hebt verschillende 'good practices' qua bas en dit is er geen van. Het is een veelgemaakte fout van mensen (en met name gitaristen naar mijn idee
) dat een bas vooral veel laag is. Dit is niet zo
.
Alles van Iron Maiden en de Ramones.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:00 schreef Braddie het volgende:
ZO, net een platenspelert aangeschaft, iemand nog aanraders qua platen?
Iron Maiden ga ik zeker achteraan (Moet vast wel te vinden zijn) Ramones vind ik niets om eerlijk te zijnquote:
King Kong is inderdaad wel een aardige winkel.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:06 schreef The_Dean het volgende:
Moet je van houden ja![]()
Ik heb ook drie van Maiden. In Leeuwarden zitten een hele leuke platenzaak, Big Bad Wolf Records![]()
En ook nog wel King Kong, ook wel aardig opzich.
quote:Op maandag 2 juli 2012 21:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En de bas is alleen maar woemp. Draai er wat bas uit en meer hoog-mid en treble in, krijg je wat meer bite. Gitaar klinkt idd zoals Ares zegt wat droog. Iets minder gain denk ik en wat meer mid.
De drums? Prima.
De compositie is wel leuk.
Dankje voor de reactiesquote:Op maandag 2 juli 2012 21:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en nee. Je hebt verschillende 'good practices' qua bas en dit is er geen van. Het is een veelgemaakte fout van mensen (en met name gitaristen naar mijn idee
) dat een bas vooral veel laag is. Dit is niet zo
.
Ik heb er niets op aan te merken eigenlijk. Klinkt erg tof!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
Dankje voor de reactiesHier heb ik wat aan
.
Er zijn ook best goede gidsen online te vinden met tips voor EQ-ing enzo. Waarom zelf uitvinden als anderen dat al gedaan hebben?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 00:12 schreef Trollscience het volgende:
[..]
[..]
Dankje voor de reactiesHier heb ik wat aan
.
meer beetje zo'n soort geluid wat je bij trivium hebt. Maar dat vind ik persoonlijk mooi.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:13 schreef Trollscience het volgende:
Hoe bedoel je, aggresiever? Meer distortion?Die heb ik extra omlaaggezet omdat ik er niet zo van hield.
Ga er vanmiddag eentje halen!quote:Op maandag 2 juli 2012 19:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
10-15
Niet meer in ieder geval dan word je afgezet
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:20 schreef stefanhaan het volgende:
Even een voorbeeldje gezocht trollie.
Ik zou er voor zo'n geluid bij gaan:
Dan kan ik mijn gitaar weer helemaal af gaan stemmen voor zo'n lage tuningquote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:06 schreef genakt het volgende:
[..]![]()
eckte mannen zetten hem gewoon in drop A en gaan los
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:06 schreef genakt het volgende:
[..]![]()
eckte mannen zetten hem gewoon in drop A en gaan los
Dat bedoel ik!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef brother52 het volgende:
Maar dan wel behoorlijk gecustomized. De f-gaten zijn dicht, er is een switch bij gekomen....
Ook F-gaten.quote:
Ik wou 'm hier ook al plaatsenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:32 schreef The_Dean het volgende:
Iemand een type/jaartal van onderstaande gitaar?
[ afbeelding ]
Was die gitaar niet uit 1961?...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:32 schreef The_Dean het volgende:
Iemand een type/jaartal van onderstaande gitaar?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
Wie wil er nog een wegwerpgitaar kopen?
http://www.clicktobuy.nl/(...)ar-set-zwart-wit-gp1
Dat ze het voor dat geld kunnen maken...
Haha, wtf... 40 euro voor gitaar, tas, versterker en kabel(s). Als er uberhaupt geluid uit komt mag je al niet klagen voor dat geldquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
Dat lijkt me wel wat * Bosbeetle begint met sparenquote:Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Metalfreak het volgende:
Zooo je heb alweer genoeg gespaardquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat * Bosbeetle begint met sparen
O ja, Menno. Je hebt nog steeds mijn Capo!quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:24 schreef MrManuel het volgende:
Vandaag trotse eigennaar geworden van een nieuwe Capo met veer!
Ik had er al een, maar die was van plastic met zo een rattel systeem..quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Gelukkig heb je een met veer gekocht, ik had er eerst een zonder veer en die viel er steeds vanaf
quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:32 schreef guitarist het volgende:
[..]
O ja, Menno. Je hebt nog steeds mijn Capo!
Haha, maakt niet uit. Of we doen straks in de vakantie gewoon een keer een biertje? ;-)quote:Op donderdag 5 juli 2012 01:44 schreef -Menn0- het volgende:
[..]![]()
Begint een beetje schaamtelijk te wordenEn hij zit niet eens op m'n gitaar of wordt gebruikt
Es tut mir leid, ich habe es nicht gewusst enzo
![]()
Als je nog een keer () je adres geeft ram ik hem morgen gelijk op de post! (mits postzegels in huis, anders wordt het maybe overmorgen)
Akkoorden leren werkt voor mij beter als ik wat afwissel en bijvoorbeeld dus gewoon een nummer of stukje bestaande uit 4 akkoorden speel. Minder last van m'n vingers (al heb ik dat sowieso niet erg vaak meer), je leert meerdere akkoorden en houdt er wat afwisseling in. Nou ja, geen idee of het een goede manier is, maar het werkt voor mij dusquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:46 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik had er al een, maar die was van plastic met zo een rattel systeem..
Werkte voor geen meter! Deze werkt stukken beter..
Vandaag even 15 min aan een stuk akkoord D geoefend, en toen moest k toch echt stoppen door pijn..
Euh, hoe oefen je 15 minuten achter elkaar 1 akkoord?quote:Op donderdag 5 juli 2012 00:46 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ik had er al een, maar die was van plastic met zo een rattel systeem..
Werkte voor geen meter! Deze werkt stukken beter..
Vandaag even 15 min aan een stuk akkoord D geoefend, en toen moest k toch echt stoppen door pijn..
En je hebt het gevoel dat je al heel wat kunt, omdat het als een herkenbaar nummer klinktquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:45 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Euh, hoe oefen je 15 minuten achter elkaar 1 akkoord?Je bedoelt los, en dan akkoord pakken, los,. akkoord, etc?
Maar idd, oefen er gewoon 3 oid... Kun je een beetje de akkoord wisselingen oefenen meteen (en wat variatie, ook prettiger voor je handen/vingers lijkt me).
Precies. En dan zoals het van Justin moet...quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:45 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Euh, hoe oefen je 15 minuten achter elkaar 1 akkoord?Je bedoelt los, en dan akkoord pakken, los,. akkoord, etc?
Maar idd, oefen er gewoon 3 oid... Kun je een beetje de akkoord wisselingen oefenen meteen (en wat variatie, ook prettiger voor je handen/vingers lijkt me).
quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:34 schreef Braddie het volgende:
De Les Paul gaat onderhanden genomen worden straks!, kaartje van Paul Simon verkocht, dan word het toch écht tijd om wat aan die gitaar te gaan doen.
Gaat helemaal goed komen met die gitaar, ik laat hem gelijk lekker onderhanden nemen met gitaar polish, er mogen ook wel 2 nieuwe kapjes op de pick-ups en de knopjes zijn wat versletenquote:
Prima. Gisteren nog op gespeeld.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:23 schreef RockNijntje het volgende:
Hoe is het eigenlijk met dé Explorer?
kan je er beter mee stoppen en paar maanden later weer proberen. Zal je zien doe je oppeens makkelijk 75 %. Dat heb ik dan hoorquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:25 schreef m0ridin het volgende:
Justin is een held, net als Marty btw
Maar men, wat kan gitaarspelen soms ook ontmoedigend zijn zeg... Nu met een nummertje van de Pigeon Detectives bezig (I'm not gonna take this) maar dan krijg je de solo er echt met moeite uit op 50% (nou ja, een stukje ervan dan met moeite) en is het maar moeilijk te geloven dat je het ooit op een normaal tempo zou kunnen spelen
Hoe oefenen jullie trouwens verder, en in hoeverre kunnen jullie echt hele nummers spelen? Heb nu ruim een jaar les, maar ik besef me dat ik echt nog geen nummer soepel volledig op normale snelheid kan spelen.
De nummers allemaal theoretisch wel onder controle (en dan is het gewoon zelf verder oefenen en de snelheid krijgen volgens mn leraar) maar ja. De discipline om alles ook regelmatig even te blijven oefenen ontbreekt dan toch, heh.
It's alivequote:
Wacht, ho, stop. Even terug.quote:
Tuxguitar misschien?quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:37 schreef m0ridin het volgende:
Haha, ja... dat klinkt ook wel herkenbaarGewoon een handigheid en automatisme die je in de loop van de tijd in je vingers moet krijgen.
Maar zo irritant, komen er mensen op bezoek... "Hey, hoe lang speel je al... een jaar? Kun je eens wat spelen?"... Eeeeehm... Zou ik hooguit een los stukje hier of daar kunnen spelen en een halve solo op zoveel snelheidAh well, komt tijd komt spel
Hebben jullie trouwens tips voor software om zelf dingen te tabben? Kwam power tab editor al tegen wat op zich wel aardig werkt, maar zijn er nog alternatieven? Wil zelf een wat meer dingen gaan uitpluizen, en doe het nu gewoon op papier, maar als er handige software voor is zodat ik het ook online kan zetten in de toekomst is dat ook mooi...
Als je geen verstand hebt van muziektheorie wordt het erg moeilijk, maar ik gebruik zelf Guitar Pro 6.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:37 schreef m0ridin het volgende:
Haha, ja... dat klinkt ook wel herkenbaarGewoon een handigheid en automatisme die je in de loop van de tijd in je vingers moet krijgen.
Maar zo irritant, komen er mensen op bezoek... "Hey, hoe lang speel je al... een jaar? Kun je eens wat spelen?"... Eeeeehm... Zou ik hooguit een los stukje hier of daar kunnen spelen en een halve solo op zoveel snelheidAh well, komt tijd komt spel
Hebben jullie trouwens tips voor software om zelf dingen te tabben? Kwam power tab editor al tegen wat op zich wel aardig werkt, maar zijn er nog alternatieven? Wil zelf een wat meer dingen gaan uitpluizen, en doe het nu gewoon op papier, maar als er handige software voor is zodat ik het ook online kan zetten in de toekomst is dat ook mooi...
Hmmm, ziet er idd goed uit... Ga ik eens proberen. Thanksquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Tuxguitar misschien?
Kun je ook alle formaten tablatuur mee openen.
Njah, verstand ervan heb ik niet... Met gitaarles schrijven we wel zelf alle nummers op (welke delen zitten erin, hoe zijn ze opgebouwd, etc) dus in die zin leer ik wel het een en ander. Maar vond Guitar Pro op t eerste gezicht wel wat overweldigend hiervoor (mooi programma, dat zeker... maar duurt wat langer om goed door te krijgen).quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:46 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Als je geen verstand hebt van muziektheorie wordt het erg moeilijk, maar ik gebruik zelf Guitar Pro 6.
Je bedoelt kwart/achtste/zestienden etc? En 4/4 of 3/4 maat etc? Dat gaat op zich nog wel, tot op zekere hoogte. Maar het is ten eerste gewoon globaal tabben en dan inderdaad juiste noten/maat...quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:57 schreef Trollscience het volgende:
Ik bedoel, als je wilt componeren/noteren moet je wel enig verstand hebben van nootwaarden.
Ik had al zo'n vermoeden dat jij een andere bedoelde... Ik bedoel die Explorer die Braddie heeft geslooptquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wacht, ho, stop. Even terug.
Over welke explorer heb jij het?
Ik heb het namelijk over deze:
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij die ex-explorer bedoelt...
Ja, die was te ver heen om nog te kunnen maken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:10 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat jij een andere bedoelde... Ik bedoel die Explorer die Braddie heeft gesloopt, maar nog steeds kapot verneem ik dus?
Ah, dat had ik dus niet meer meegekregen. Ontzettend jammer wel van dat ding.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, die was te ver heen om nog te kunnen maken.
Ja, dat ding was namelijk best wel goed en zo'n beetje het halve topic al rond geweest...quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ah, dat had ik dus niet meer meegekregen. Ontzettend jammer wel van dat ding.
En de EMG's? Kan je die ook meteen laten monterenquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gaat helemaal goed komen met die gitaar, ik laat hem gelijk lekker onderhanden nemen met gitaar polish, er mogen ook wel 2 nieuwe kapjes op de pick-ups en de knopjes zijn wat versleten
Mooi beestje, nog gezien hoe die half in elkaar gezet werdquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik speel er alleen veel te weinig op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:30 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Mooi beestje, nog gezien hoe die half in elkaar gezet werd
wel jammer, want hij ziet er wel echt baas uit.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik speel er alleen veel te weinig op.
Ben jij links?quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:45 schreef brother52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En niet zo'n klein beetje ook.quote:
Op de een of andere manier pak ik toch altijd mijn LP maar dat zal ook gewoon gewenning zijn. Dat ding heb ik al ruim 12 jaar.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
wel jammer, want hij ziet er wel echt baas uit.
Precies, moet alleen ff kijken hoe dat zit met het geldquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En de EMG's? Kan je die ook meteen laten monteren
Check je Facebookquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, moet alleen ff kijken hoe dat zit met het geld
Nee, voor die 100 euro kun je dan beter bier gaan kopen. Ik heb op beide gespeeld en van de Sheraton was ik absoluut niet onder de indruk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:52 schreef DeuntjesONFacebook het volgende:
[..]
Of een Epiphone Sheraton, iets duurder dan de Dot maar dan heb je in iedergeval toch nog iets bijzonders:)
Fixedquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:56 schreef m0ridin het volgende:
In de zon op terras = witbier...
's Avonds zonder zon in huis = whiskey (of gewoon bier)...wijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |