Het is airmailquote:Op maandag 25 juni 2012 23:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoelang duurtzo'n schiper over om van china naar rotterdam te varen? 30 dagen?
Nou dan moet het er toch gewoon binnen 2 weken zijn?quote:
2 minuten geleden was je nog interessant.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:59 schreef Klipnap het volgende:
Mijn laatste post als vijftienjarige.
In zo'n kuttopic.
dat ligt aan hong kong mail. De pakketjes moeten eerst naar hong kong (soort provincie) en daar worden ze dan weer per vliegtuig verstuurd naar NL. Dit heeft te maken met de subsidie die de chinese overheid geeft op pakketjes die vanuit hong kong worden verstuurd. Daarom is air mail (via hong kong post) tot 30dollar oid veel goedkoper. DX zit naar mijn weten zelf niet in de provincie Hong Kong (of iig niet in de buurt van hong kong post) waardoor pakjes eerst nog eens naar hong kong moeten worden vervoerd... Het duurt dus sowieso een week voordat je pakketje in Hong Kong is (DX moet het pakketje nog ook in envelop doen etc. etc.) Eenmaal in Hong Kong moet de sociale werkplaats die Hong Kong post heet het nog verwerken en ben je zo weer een week verder voordat het in het vliegtuig zit. In Nederland tot slot zijn ze blijkbaar ook niet te happig op pakketjes uit China en gaat er wederom een week over voordat het bij je bezorgd wordt...quote:Op maandag 25 juni 2012 23:59 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Het is airmail
Dus ik heb geen idee waarom het zo lang kan duren.
Bedankt voor de uitleg!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:13 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
dat ligt aan hong kong mail. De pakketjes moeten eerst naar hong kong (soort provincie) en daar worden ze dan weer per vliegtuig verstuurd naar NL. Dit heeft te maken met de subsidie die de chinese overheid geeft op pakketjes die vanuit hong kong worden verstuurd. Daarom is air mail (via hong kong post) tot 30dollar oid veel goedkoper. DX zit naar mijn weten zelf niet in de provincie Hong Kong (of iig niet in de buurt van hong kong post) waardoor pakjes eerst nog eens naar hong kong moeten worden vervoerd... Het duurt dus sowieso een week voordat je pakketje in Hong Kong is (DX moet het pakketje nog ook in envelop doen etc. etc.) Eenmaal in Hong Kong moet de sociale werkplaats die Hong Kong post heet het nog verwerken en ben je zo weer een week verder voordat het in het vliegtuig zit. In Nederland tot slot zijn ze blijkbaar ook niet te happig op pakketjes uit China en gaat er wederom een week over voordat het bij je bezorgd wordt...
En als het niet aankomt kun je ook nog eens fluiten naar je centen. Want voordat je die 'klantenservice' van hun bij het verstand kunt brengen ben je 2 maanden verder.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:48 schreef Blester het volgende:
Niet bestellen daar dus, wilde het een keer proberen met iets van een paar euro om te kijken hoelang dat duurt.
Nouja, als ik het eens probeer voor oordopjes van 2 euro ofzo, gewoon om te kijken hoe snel het gaat lijkt mij dat de investering wel waard.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:51 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En als het niet aankomt kun je ook nog eens fluiten naar je centen. Want voordat je die 'klantenservice' van hun bij het verstand kunt brengen ben je 2 maanden verder.
Mogen ze hier ook wel doenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:27 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg!
Dus Hong Kong Post is een soort sociale werkplaats
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |