Dat is dan duidelijk. De kaart is er niet om het de klant makkelijker te makenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:18 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg net ook terugkoppeling voor de door mij uitgestelde vraag waarom er enkel met prioriteitskeuzes word gewerkt bij de OV-Chipkaart, en niet met het op dat moment hoogst geldende kortingspercentage.
Het antwoord kwam er kortweg op neer dat het dan "te ingewikkeld" zou worden
oh ja, ik zat alleen te denken aan het stukje tussen de Meer en Amsterdam CSquote:Op maandag 25 juni 2012 21:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook dat is niet waar want hij moet kruisende bewegingen op de Zuidtak maken. En wel met de sprinters Almere Oostvaarders - Den Haag CS.
Waarom ligt daar eigenlijk maar een enkelspoortje? In die bocht ligt immers een dubbelsporige brug.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ook dat is niet waar want hij moet kruisende bewegingen op de Zuidtak maken. En wel met de sprinters Almere Oostvaarders - Den Haag CS.
Nja, dat mag ook. Dus de brug is eigenlijk niet meer in zoverre defect dat hij niet gebruikt kan worden, maar is wel defect..quote:Op maandag 25 juni 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste is niet waar. De Benelux komt wel over de Meer, maar hoeft geen kruisende bewegingen meer te maken
Hoe ik het begrijp is dat de brug is vastgelegd, zodat er treinen overheen kunnen. De brug kan dan echter niet open of dicht, en is dus afgesloten voor de boten. Bij een (latere) grote onderhoudsbeurt zou dan de brug definitief gerepareerd worden.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Nja, dat mag ook. Dus de brug is eigenlijk niet meer in zoverre defect dat hij niet gebruikt kan worden, maar is wel defect..
Gaat het over deze brug?quote:Op maandag 25 juni 2012 21:38 schreef James1988 het volgende:
Hoe ik het begrijp is dat de brug is vastgelegd, zodat er treinen overheen kunnen.
nee. Twee sporen zijn al in gebruik om de treinen van/naar Utrecht af te handelen.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:41 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap echt niet hoe die brug voor zoveel problemen kan zorgen hoor.. Kunnen al die treinen die op spoor 14/15 aankomen nu echt niet even over de overige 4 sporen van die brug rijden?
En er moeten ook nog wat cargoboeren overheen met kolen, afval, enzovoorts.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naast NSH maakt ook NSR veelvuldig gebruik van de capaciteit die er nu maar heel beperkt is.
De 2 sporen naar de Meer zijn vrijwel geīsoleerd van de andere sporen vanwege het intensieve treinverkeer tussen Amsterdam en de Meer. Je kán wel doorrijden naar een ander spoor, maar zorgt voor hinder bij overig treinverkeer, en is zeker niet wenselijk.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:41 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap echt niet hoe die brug voor zoveel problemen kan zorgen hoor.. Kunnen al die treinen die op spoor 14/15 aankomen nu echt niet even over de overige 4 sporen van die brug rijden?
Wissels, dat zijn toch die dingen die alleen maar stuk gaan waardoor al die treintjes niet meer over die mooie infra kunnen rijdenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn destijds wissels verwijderd, en liggen nog beperkt wissels.
dat is het nadeel van het gekozen model als er een schakel in de keten uitvalt jaquote:Op maandag 25 juni 2012 21:45 schreef James1988 het volgende:
En er moeten ook nog wat cargoboeren overheen met kolen, afval, enzovoorts.
De weinige hoeveelheid wissels zorgt dus voor de nodige capaciteitsproblemen. En ProRail wil nog veel meer wissels gaan schrappen... moet je je eens indenken wat dat voor gevolgen kan hebben
Ik hoor een ProRail-woordvoerder al "Weinig wissels hebben we anders wel afgekeken in Japan hoor!" zeggen, als reactie op een nieuwsbulletin over een railverkeersinfarct door een defect wissel dat stuk ging nadat er een trein overheen denderde...quote:Op maandag 25 juni 2012 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het nadeel van het gekozen model als er een schakel in de keten uitvalt ja
Nou, ik wou er niet over beginnenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoor een ProRail-woordvoerder al "Weinig wissels hebben we anders wel afgekeken in Japan hoor!" zeggen, als reactie op een nieuwsbulletin over een railverkeersinfarct door een defect wissel dat stuk ging nadat er een trein overheen denderde...
Dat klopt, dingen gaan wel eens stuk. Maar NS Hispeed is hier zwaar de dupe, en vele reizigers zijn dat dus ook.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:50 schreef b2py het volgende:
Eerste keer in 80 jaar dat die brug defect gaat, gelijk de hele wereld op zijn kop. Kom op zeg, dingen gaan wel eens stuk.
Heel simpel: in Japan wordt er bakken met geld in de infrastructuur gestopt om te zorgen dat het niet stuk gaat. In Nederland doen we het zuinig aan en sturen we er wel een mannetje op af wanneer het te laat is.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik wou er niet over beginnenMaar waarom werkt dat hier dan niet?
Nee, dan zjoeftie door op kinetische energie van zichzelfquote:Op maandag 25 juni 2012 21:51 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zit dat bij deze brug? Er gaat een intercity overheen, maar er zit daar op die brug geen bovenleiding zo te zien. Hij gaat er dan dus gewoon overheen en krijgt daarna weer stroom, maar wat gebeurt er in de tijd dat de pantograaf de bovenleiding niet raakt? Krijgt de trein dan stroom van het andere treinstel oid?
Hij doet de stroomafnemer (pantograaf) naar beneden en zet de snelschakelaar om. Hierdoor is de trein even niet voorzien van spanning. De trein rolt gewoon door, en hij zet later de stroomafnemer weer op, en als de spanning naar wens is, dan gaat de snelschakelaar weer om, en dan rijdt ie vrolijk verderquote:Op maandag 25 juni 2012 21:51 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zit dat bij deze brug? Er gaat een intercity overheen, maar er zit daar op die brug geen bovenleiding zo te zien. Hij gaat er dan dus gewoon overheen en krijgt daarna weer stroom, maar wat gebeurt er in de tijd dat de pantograaf de bovenleiding niet raakt? Krijgt de trein dan stroom van het andere treinstel oid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |