Omdat ik graag wat actiever wil worden wil ik beginnen met een sport. Ik weet alleen nog niet welke. Ik heb wel een tijdje gefitnesst, maar vond dat vrij eentonig worden. Wat ik vooral miste was het contact met medesporters. Daarom ben ik nu op zoek naar een teamsport, of in elk geval iets in verenigingsverband.
Het probleem is dat ik totaal geen ervaring heb met teamsporten. Ik heb nooit "op een sport gezeten" en ben dus eigenlijk in alles een absolute beginner. De meeste mensen van mijn leeftijd zullen veel meer ervaring hebben, dus ik weet niet of dit een realistische optie is.
Verder studeer ik op dit moment niet, een studentensportvereniging is dus helaas geen optie. Ik zal dus bij een "burger"vereniging moeten, maar ik zit er niet op te wachten om samen met huisvaders te sporten.
Waar ik dus naar op zoek ben is een sportvereniging waar ik met mensen van mijn eigen leeftijd kan sporten (twintigers), waar je ook goed terecht kan als je een totale noob bent, en waar na het sporten ook genoeg gezelligheid te beleven is, feestjes etc.
Voetbal en tennis spreken me niet zo aan, en sporten met zwaar fysiek contact (vechtsporten, rugby) ook niet. Ik heb een goede conditie/uithoudingsvermogen, maar mijn spierkracht kan nog wel wat ontwikkeld worden.
Heeft iemand een idee wat nou echt de ideale sport voor mij is?