In ieder geval wel in het filter van mijn drogerquote:Op zondag 24 juni 2012 15:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Fuzzy logic, is dat niet iets wat op wasmachines zit?
Moets je waarschijnlijk even NAT aanzetten enzo.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:28 schreef MadMaster het volgende:
Nieuwe UPC modem/router doet het, alleen geeft mijn 'oude' Linksys router, via ethernetkabel verbonden met nieuwe modem/router, geen internetsignaal meer af...
Op het nieuwe of het oude router (of beide)?quote:Op zondag 24 juni 2012 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Moets je waarschijnlijk even NAT aanzetten enzo.
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vriend zegt PC met draadje aan de oude hangen, dan moet je op de oude kunnen komen. Vervolgens oude zo configureren dat hij geen ip-adressen meer uitgeeft/ als switch of range extender configureren.
OK, maar hoe/waar?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vriend zegt dat je als je dat vraagt je als switch moet configueren, geen idee of dat helpt
Als je oude router geen IP-adressen meer uitgeeft is ie alleen nog maar bezig met het doorgeven van het signaal. Dat kan als switch (computers zien via de oude router opgenomen in hetzelfde netwerk) of als range extender (oude router is vooral bedoeld om draadloos signaal uit te zenden)quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
That makes sense, het eerste in ieder geval.
V.w.b. dat 2e zou ik graag wat meer uitleg/toelichting hebben...
Geloof dat er zo een heel verhaal aan komtquote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, maar hoe/waar?
Ben meer van de applicatieve kant in de ICT dan het netwerk...
Omdat nieuwe modem/router beneden staat en meeste PC's e.d. Boven.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Waarom wil je eigenlijk je oude router op je nieuwe modem aansluiten?
Ben in setup van oude router nu (meld dit nu via handheld wireless), dus ben benieuwd.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geloof dat er zo een heel verhaal aan komt
Productbeheerder begrijp ikquote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, maar hoe/waar?
Ben meer van de applicatieve kant in de ICT dan het netwerk...
Nee, voorheen produktontwikkeling en nu service management aan de applicatieve kant.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:15 schreef Nint het volgende:
[..]
Productbeheerder begrijp ik.
Dan zou ik zeggen google kom je kunt het.
Je hebt dus wel verbinding wanneer je laptop met een kabel is aangesloten op de oude router die met een kabel is aangesloten op het modem, maar niet wanneer je draadloos verbinding probeert te maken met de oude router?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:20 schreef MadMaster het volgende:
DHCP disabled en 2 routers hebben al aparte namen. Eens kijken wat dat doet als de kabel naar oude router weer uit de laptop gaat.
Routers zijn al verbonden via kabel.
Meld me zo weer...
heb je hem verteld dat hij moet swicthen en niet routeren (extender?)quote:Op zondag 24 juni 2012 16:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, voorheen produktontwikkeling en nu service management aan de applicatieve kant.
Hmmm, nog steeds geen internetverbinding vanaf oude router...
Nee, ik kom via een kabelverbinding in de setup van mijn oude router.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Je hebt dus wel verbinding wanneer je laptop met een kabel is aangesloten op de oude router die met een kabel is aangesloten op het modem, maar niet wanneer je draadloos verbinding probeert te maken met de oude router?
Waar mag ik 'm dat vertellen?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:27 schreef Nint het volgende:
[..]
heb je hem verteld dat hij moet swicthen en niet routeren (extender?)
en als je dat niet weet wat voor router heb je?
Ga er zo even naar kijken.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:36 schreef Nint het volgende:
Even gegoogled (is dat een werkwoord?)
gebruiksaanwijzing gevonden met plaatjes.![]()
http://www.skyprod.net/pub/HowTo/WRT54GWAP/How%20to%20set%20up%20WRT54G.AP.V2.pdf
probeer die eens
Tot die conclusie was ik ook gekomen maar uitleggen hoe je hem flasht ging net te ver.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ga er zo even naar kijken.
Vond dit ook, klinkt ook simpel.
Heb alleen iets oudere firmware, zag ik...
http://keystoneisit.blogs(...)as-switchbridge.html
Zie dat de bekabeling ook even anders moet, op router 2 niet meer via de internet-socket, maar via de 'gewone' ethernet-socket...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:42 schreef Nint het volgende:
[..]
Tot die conclusie was ik ook gekomen maar uitleggen hoe je hem flasht ging net te ver.
volgens mij moet je er uit kunnen komen met die link
Verhogen we de moeilijkheidsgraad: sluit hem aan op de wanpoort en configureer hem als bridgequote:Op zondag 24 juni 2012 16:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zie dat de bekabeling ook even anders moet, op router 2 niet meer via de internet-socket, maar via de 'gewone' ethernet-socket...
Ik ga even prutsen straks, ik meld me zonodig weer...
Alvast bedankt voor de moeite!
Je mag ook even langskomen...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:47 schreef Nint het volgende:
[..]
Verhogen we de moeilijkheidsgraad: sluit hem aan op de wanpoort en configureer hem als bridge
AKQCS/ CUL/ DIG/ OUD, wat maakt het uitquote:Op zondag 24 juni 2012 16:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Oh sorry. ik ben verdwaald. Dacht in de AKQ SC te zitten maar ben kennelijk in DIG beland. Pardon!
Ja, sorry, even wat anders dan babies, campussen, verhuizingen, verbouwingen e.d.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Oh sorry. ik ben verdwaald. Dacht in de AKQ SC te zitten maar ben kennelijk in DIG beland. Pardon!
Die heb ik (meer dan één), dus be my guest...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Moet je wel een heel erg lekker Whisky hebben liggen
Natuurlijk, K&W zijn we ookquote:Op zondag 24 juni 2012 16:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, sorry, even wat anders dan babies, campussen, verhuizingen, verbouwingen e.d.
Niets mis met DIGquote:Op zondag 24 juni 2012 16:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Goed bezigquote:Op zondag 24 juni 2012 17:01 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Zeiknat geregend, maar toch doorgelopen.
Ik had al zo'n vermoedenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die heb ik (meer dan één), dus be my guest...
Ik kan me soms storen aan die afkeer die er in Nederland heerst wanneer het gaat om technische onderwerpen. Het is blijkbaar prima om oeverloos te praten over families, baby's, voetbal en tv-programma's maar zodra het over iets technisch gaat is het allemaal not done. Dan ben je een nerd/saai/whatever, tot het moment dat ze je een keer nodig hebben.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ook niet, maar het zit me gewoon een beetje dwars. Sorry PS, mijn rant was niet richting jou bedoeld en dat had ik er direct bij moeten vermeldenquote:Op zondag 24 juni 2012 17:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik had niet het idee dat de post van PS speciefiek een uiting van afkeer was
quote:Op zondag 24 juni 2012 17:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het zit me gewoon een beetje dwars. Sorry PS, mijn rant was niet richting jou bedoeld en dat had ik er direct bij moeten vermelden
Lief van Wiebelquote:Op zondag 24 juni 2012 17:28 schreef Soempie het volgende:
Hier in huis gaat het heel vaak over techniek/ computers. En ik kan het maar niet onthouden. M'n kennis over deze onderwerpen blijft bedroevend. Maar Wiebel legt het gewoon elke keer weer opnieuw uit vanaf 0.![]()
quote:Op zondag 24 juni 2012 17:35 schreef Soempie het volgende:
Kan me wel voorstellen dat je je eraan stoort. Veel mensen kunnen er gewoon niet over meepraten, zoals ik. Maar ik stoor me er niet aan als het gespreksonderwerp techniek is. Dan lees/ luister ik gewoon.
Goed, dan leg ikquote:
quote:
Nogmaals PS, het was niet kwaad bedoeld van mijn kantquote:Op zondag 24 juni 2012 17:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik maakte alleen een grapjeAls het over auto's was geweest had ik PTA gezegd enz.
quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 18:27 schreef MadMaster het volgende:
Mede dankzij 'Vriend' Nint en 'tolk' Ophelia werkt mijn 2e, oude router nu ook weer.
Alleen is de snelheid daarvan soms bedroevend, zodat ik min of meer noodgedwongen van het nieuwe modem/router gebruik moet maken...
We'll see, maar een publieke dank in ieder geval voor het op weg helpen...
quote:Op zondag 24 juni 2012 19:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Yummie yummie ontbijt
foto doet het niet. oh well
ja goed hequote:Op zondag 24 juni 2012 20:26 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
En PS, lekker ontbijtje heb je daar!
quote:Op zondag 24 juni 2012 20:29 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja goed heeen Europese vriend en ik doen erg ons best om, nu we zelf moeten koken, niet te veramerikaansen in slecht eten
yup. Maar besloten om na de zomer mijn maaltijd plan op te zeggen en voor mezelf te blijven kokenquote:
Je gaat ook naar een appartement toch ipv een kamer?quote:Op zondag 24 juni 2012 20:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
yup. Maar besloten om na de zomer mijn maaltijd plan op te zeggen en voor mezelf te blijven koken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |