quote:Op zondag 17 juni 2012 11:18 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Historie
2011 Ootmarsum Pim Ligthart
2010 Beek/Stein/Meerssen Niki Terpstra
2009 Heerlen/Landgraaf Moerenhout
2008 Ootmarsum Boom
2007 Maastricht Moerenhout
2006 Maastricht Boogerd
2005 Rotterdam Van Bon
2004 Rotterdam E. Dekker
2003 Rotterdam Kemna
2002 Nijmegen Van Dijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gevarieerde en uiterst selectieve parcours in Kerkrade staat garant voor een bijzonder spannend wedstrijdverloop in alle deelnemerscategorieën. Het heeft een lengte van 10,3 kilometer en gaat door de bebouwde kom met de buitengebieden van Kerkrade. In de omloop zijn 4 aansprekende en venijnige hellingen opgenomen: de Mont Chèvre (Oud-Erensteinerweg), de Haanraderweg, de scherprechter het Duivels Bosch met de Muur van Rolduc en de klim naar start/finish, Wijngracht.
Iedere ronde krijgen de renners een maximaal stijgingspercentage van 20% voor de wielen. Ze overbruggen per omloop een hoogte tot maximaal 155 meter en leggen in totaal zon 70 kilometer (Heren Elite) af aan klimkilometers: 3,2 kilometer per ronde.
Aldus de organisatoren.
http://nkwielrennenkerkrade.nl/algemene-informatie/het-parcours/
http://nkwielrennenkerkrade.nl/
=====================================
20 juni is ook nog het NK fietsen tegen de klok in Emmen. We vertrekken bij de Savanne van Emmen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deelnemers NK tijdrijden
Wie veroveren de nationale truien? Vist Rabo opnieuw achter het net? We zullen het zien
Heb iets toegevoegd.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:14 schreef 99.999 het volgende:
Kan je er nog iets van een OP in fiksen?
Ik heb het gereekst.
Koers herbegint dus op het moment dat de NOS live gaat.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:15 schreef TheArt het volgende:
Voorsprong van de 2 is nog maar 55 sec.
Honig afgestapt.
sjenk joequote:Op zondag 24 juni 2012 14:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Mart Smeets die Kerkrade probeert uit te spreken op zijn Kerkraads
Zucht.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:27 schreef Zelva het volgende:
Beeld straks hoeft haast al niet meer en de NOS kennende zal er eerst nog wel een half uur voorbeschouwingen vooraf gaan.
quote:Op zondag 24 juni 2012 14:29 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die kijkt even rond welke sprinters hij dit jaar naar het WK kan afvaardigen.
Herbert en Maarten geven al het antwoord.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
wie is dat in godnsaam achter langeveld.
Wit/ Geel tenue en groene helm
Dat was ik. Werkt inderdaad prima hier.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:38 schreef Felagund het volgende:
Ik weet niet meer wie er om vroeg, maar de stream van de NOS werkt gewoon hier (in Duitsland).
Donker iig.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:39 schreef Sjoerd102 het volgende:
en nu zometeen rechts omhoog het Duivelsbosch. Oordeel zelf over de zwaarte
Ongeveer 80 km.quote:
Dat werk van zijn ploeggenoten is dus voor niets geweest.quote:
28 overquote:Weer een flink aantal afstappers: Weening, Timmer, Leezer, Van Winden en Kruijswijk
Thanks, ben tevens aan studeren dus mis nogal eens wat.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij start finish was het 7*10.3
Edit: zal nu dus wel 65-70 km zijn...
Die schuift ook meequote:Op zondag 24 juni 2012 15:01 schreef marcodej het volgende:
Gesink en Poels schuiven mee.
Wat doet Boom?
Die heeft al het nodige werk verricht voor Weening.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:03 schreef marcodej het volgende:
Langeveld moet nu ook mee als ie nog wat wil.
Langeveld heeft in het begin van de koers al op kop gereden voor Weening, denk niet dat hij goed genoeg is dan..quote:Op zondag 24 juni 2012 15:03 schreef marcodej het volgende:
Langeveld moet nu ook mee als ie nog wat wil.
Was meer Mouris toch?quote:Op zondag 24 juni 2012 15:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die heeft al het nodige werk verricht voor Weening.
quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef Paxcon het volgende:
Jezus als Gesink hier er af moet, dan wordt de tour toch niks?
Dat vrees ik ook.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef Paxcon het volgende:
Kort, explosief klimmetje, dat is niks voor Gesink. Die jongen moet het hebben van de lange klim.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef Paxcon het volgende:
Kut Gesink indd, hij kan zich beter gaan richten op de Ronde van Polen.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef Paxcon het volgende:
Er is een speciaal subforum voor mensen als jij.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef Paxcon het volgende:
Dat Poels hier af moet verbaast mij veel meer. Die is daar normaal gesproken een stuk beter in dan Gesink.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:07 schreef TWP het volgende:
[..]
Kort, explosief klimmetje, dat is niks voor Gesink. Die jongen moet het hebben van de lange klim.
Misschien voelt hij zich sterker dan Terpstra?quote:
Ja nou ja.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien voelt hij zich sterker dan Terpstra?
Mag nu ook wel.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:11 schreef TWP het volgende:
Hopelijk na afloop nog een interview met Bram.
Had hij 2 jaar terug ook veel succes mee.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien voelt hij zich sterker dan Terpstra?
Toen was de situatie wel anders natuurlijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Had hij 2 jaar terug ook veel succes mee.
Volgens mij liggen die twee van Vacansoleil bij de eerste versnelling eraf. Dumoulin ook.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:21 schreef TheArt het volgende:
Dus de winnaar wordt één van deze:
Boom, Gesink, Mollema, Kelderman, Ligthart, Lindeman, De Kort, Dumoulin, Langeveld, Terpstra of Kreder
Die van Vacansoleil idd ja, die ploeg is echt de lul. Dumoulin kan nog wel mee denk ik.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij liggen die twee van Vacansoleil bij de eerste versnelling eraf. Dumoulin ook.
Die rijdt zich leeg voor de ploeg en stapt dan afquote:Op zondag 24 juni 2012 15:23 schreef Felagund het volgende:
Gesink lijkt ook niet meer fris te zitten, maar dat hoeft bij hem niet veel te zeggen.
Beetje zinloos. Er rijdt niets voor en niets achter.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:24 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
Die rijdt zich leeg voor de ploeg en stapt dan af
Kopgroep van 4 daar wat het waarschijnlijk uit gaat maken:quote:Op zondag 24 juni 2012 15:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
In duitsland ook nog maar 22man in koers.
quote:Linus Gerdemann (Radioshack-Nissan), Paul Martens (RABOBANK), Fabian Wegmann (Garmin-Barracuda), Julian Kern (LEOPARD - TREK CONTINENTAL TEAM )
Ik denk dat die nog wel afstappen.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:27 schreef fl4puit het volgende:
Iemand een waarom die gasten in de groepop 1 min nog rijden? Top 20-klassering NK op de erelijst?
Hij lijkt de sterkste te zijn.quote:
Het is niet een kwestie van laten rijden, hij is gewoon de beste man in koers.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:37 schreef Szura het volgende:
Als ze hem hier laten rijden en hij houdt het vol![]()
Dat kan zijn, maar met vijf man in die groep mag je minstens een reactie verwachten.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van laten rijden, hij is gewoon de beste man in koers.
Er zit helemaal geen 5e in de kopgroep. Tjallingii is nooit echt aangesloten.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar met vijf man in die groep mag je minstens een reactie verwachten.
Gewoon te veel heuvels voor Boom.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:40 schreef TheArt het volgende:
Waarom rijdt Boom niet naar Gesink toe, kan ie makkelijk. En dan maar samen proberen.
Wanneer heeft Boom voor het laatst echt iets laten zien op een zeer heuvelachtig parcours dan?quote:
Terpstra is gewoon te sterk.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:42 schreef TheVulture het volgende:
Dit beloofd weer veel goeds voor de tactiek van Rabo in de Tour... wat een prutsers zeg
Hoezo? Terpstra is hier gewoon te sterk. Ik zie geen fail hier.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:42 schreef TheVulture het volgende:
Dit beloofd weer veel goeds voor de tactiek van Rabo in de Tour... wat een prutsers zeg
Er was er toch op zijn minst toch wel een sterk genoeg om in ieder geval in het wiel te komen leek mequote:
Yep.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Terpstra is hier gewoon te sterk. Ik zie geen fail hier.
Boom kan het best mits ie echt in topvorm is. Dat is ie gewoon te vaak niet en dan kan ie het ook gelijk niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wanneer heeft Boom voor het laatst echt iets laten zien op een zeer heuvelachtig parcours dan?
Boom leek me zeker wel sterk genoeg om met Terpstra mee te springenquote:Op zondag 24 juni 2012 15:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Terpstra is hier gewoon te sterk. Ik zie geen fail hier.
Blijkbaar niet als hij 30 seconden weg kan rijden.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er was er toch op zijn minst toch wel een sterk genoeg om in ieder geval in het wiel te komen leek me
Nu niet meer iig.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Boom leek me zeker wel sterk genoeg om met Terpstra mee te springen
Alle landen mogen gewoon hier gemeld wordenquote:Op zondag 24 juni 2012 15:45 schreef DeMessias het volgende:
Sagan is NK geworden in Slowakije.
geen idee of hier een apart topic voor is of al gemeld is
Kan ook, dat is het algemene wielrennen topic.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
okay. dacht al dat voor overige NK's dit Wielrennen #114 - NK's topic was.
Plus hij is nog niet in topvorm...quote:Op zondag 24 juni 2012 15:49 schreef TheArt het volgende:
Mollema moet die inspanning na die lekke band, plus het overbruggen van het gat van het peloton naar de kopgroep dus bekopen.
Miste ik ook al.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:49 schreef Maryn. het volgende:
Waarom staat er geen KM teller? Wat is dit nou weer voor onzin?
+ is nu gewoon niet goed genoegquote:Op zondag 24 juni 2012 15:49 schreef TheArt het volgende:
Mollema moet die inspanning na die lekke band, plus het overbruggen van het gat van het peloton naar de kopgroep dus bekopen.
Nee, hooguit zwalken.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:52 schreef Don_Vanelli het volgende:
Ik schakel net in.. maar rijden er behalve Terpstra en het groepje Gesink op 50 sec. nog meer rond?
Lijkt de sterkste van de rest te zijn idd.quote:
Absoluut niet idd, maar dat zag je al gebeuren toen hij wegging.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Terpstra gaat dit niet meer uit handen geven...
Zijn geen oortjes toch? Dan moeten Boom en Gesink dat zelf afsprekenquote:Op zondag 24 juni 2012 15:55 schreef Szura het volgende:
Boom en Gesink samen laten rijden? Hallo ploegleiders?
Lijkt me ook niet. Knap werk van Terpstra.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Terpstra gaat dit niet meer uit handen geven...
Als Boom nog energie zou hebben, dan zou hij wel wat proberen. Bij Boom lijkt het beste er ook wel van af te zijn. Op zich logisch, want we zitten nu boven de 200km.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut niet idd, maar dat zag je al gebeuren toen hij wegging.
Ik snap ook absoluut niet wat Boom doet.
Dan moet hij wachten op Boom waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:55 schreef thijsdetweede het volgende:
Maar ja, dan komt Gesink erbij, en dan? Wint ie in de sprint?
Echt, wie nog steeds in die 200km grens gelooftquote:Op zondag 24 juni 2012 15:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als Boom nog energie zou hebben, dan zou hij wel wat proberen. Bij Boom lijkt het beste er ook wel van af te zijn. Op zich logisch, want we zitten nu boven de 200km.
De rest komt bij Gesink ja.quote:
Ja, Ducrot.quote:
Tsja, er was iemand gewoon 10 sterker dan de rest bij elkaar. Daar doe je dan ook met zo'n ploeg weinig tegen.quote:
Inderdaad, helemaal verdiend, en de organisatie quote:" De beste man zal winnen" Klopt dus wel.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, er was iemand gewoon 10 sterker dan de rest bij elkaar. Daar doe je dan ook met zo'n ploeg weinig tegen.
Eerlijker parcours dan dit zul je niet krijgen idd. Wel jammer dat de Nederlands kampioen wederom niet in de tour te zien zal zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:00 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Inderdaad, helemaal verdiend, en de organisatie quote:" De beste man zal winnen" Klopt dus wel.
En greenedge en garmin en vacansoleilquote:
Mja, Boom gaat ook niet naar de Tour, dus dan houdt het al snel op als je Gesink opoffert.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Toch jammer ja, ik had liever de kampioenstrui in de Tour gezien.
Jammer voor Herbert vooral, nu gaat ie constant ten Dam en Gesink door elkander halen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Toch jammer ja, ik had liever de kampioenstrui in de Tour gezien.
Dat toont gewoon aan dat Terpstra in bloedvorm is inderdaad.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:02 schreef TLC het volgende:
5 man voorop hebben van je team en dan nog kansloos onderuitgaan tegen een eenling
Tactiek van rabo kent geen grenzenquote:Op zondag 24 juni 2012 16:02 schreef TLC het volgende:
5 man voorop hebben van je team en dan nog kansloos onderuitgaan tegen een eenling
Langeveld dan maar.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Mja, Boom gaat ook niet naar de Tour, dus dan houdt het al snel op als je Gesink opoffert.
Heeft niks met tactiek te maken. Enige fout is dat Boom niet met Terpstra doorreed, maar ook dat was niet onlogisch met nog 65km te gaan.quote:
Tsja als die ene man nog sterker is als al die 4 Rabo's (en niet 5, want Tjallingii is nooit echt aangesloten) bij elkaar, dan ben je gewoon geklopt, klaar.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:02 schreef TLC het volgende:
En dan nog. Dan had Terpstra Boom er gewoon hard afgecrossed. Terpstra is beter, punt. Gelieve onzin over falende Rabo tactiek in TDF te houden.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft niks met tactiek te maken. Enige fout is dat Boom niet met Terpstra doorreed, maar ook dat was niet onlogisch met nog 65km te gaan.
Ze hadden daarna ook nog kans in de achtervolging, als Gesink en Boom samen waren opgetrokken.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heeft niks met tactiek te maken. Enige fout is dat Boom niet met Terpstra doorreed, maar ook dat was niet onlogisch met nog 65km te gaan.
Nou, dat zie ik als onderdeel van tactiek en dat moment lag in de lijn der verwachtingen. We kunnen hierover op de mm discussieren maar het is weer tekenend voor Rabo in het NK.. Met 5 man niemand meesturen is gewoon een faalactie (which shows..)quote:Op zondag 24 juni 2012 16:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat was ze alsnog nooit gelukt. Als ze perfect hadden samengewerkt verloren ze misschien met 2 minuut 30 in plaats van 2 minuut 40 verschil.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:06 schreef Szura het volgende:
[..]
Ze hadden daarna ook nog kans in de achtervolging, als Gesink en Boom samen waren opgetrokken.
Zucht, ik word echt zo moe van dit soort typesquote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef kuifmees het volgende:
Uiteindelijk krijg je bij Rabo toch altijd het gevoel dat ze zich als makke lammeren naar de slacht laten leiden.
Meesturen, meesturen...dit is geen Cycling Manager he...quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik als onderdeel van tactiek en dat moment lag in de lijn der verwachtingen. We kunnen hierover op de mm discussieren maar het is weer tekenend voor Rabo in het NK.. Met 5 man niemand meesturen is gewoon een faalactie (which shows..)
Ja, want Tsjallingi was overduidelijk nog goed genoeg om even met Terpstra mee te peddelen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik als onderdeel van tactiek en dat moment lag in de lijn der verwachtingen. We kunnen hierover op de mm discussieren maar het is weer tekenend voor Rabo in het NK.. Met 5 man niemand meesturen is gewoon een faalactie (which shows..)
Iemand 'meesturen' ook. Alsof het robots zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:08 schreef kuifmees het volgende:
Uiteindelijk krijg je bij Rabo toch altijd het gevoel dat ze zich als makke lammeren naar de slacht laten leiden.
Sommige mensen denken dus echt dat het allemaal zo makkelijk te doen isquote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Iemand 'meesturen' ook. Alsof het robots zijn.
Eventjes drie weken volhouden, zijn we er grotendeels weer vanaf.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zucht, ik word echt zo moe van dit soort types
Wat hadden ze anders kunnen doen?
Ja, dat is trouwens ook wel opvallend. Wat was er met Poels aan de hand, en met de rest van dat team? Westra vond het 'te gevaarlijk' ofzo?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef marcodej het volgende:
Verbazend dat Lindeman er nog bij zit. Maakt het aanzicht van Vacansoleil nog enigzins dragelijk. Die rijden pas als een natte krant.
Boom is absoluut in vorm, Gesink ook. Terpstra is in bloedvorm, dat is het verschil.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:10 schreef DecoAoreste het volgende:
Het enige wat je de Raborenners kan 'verwijten' is dat ze misschien toch nog niet helemaal in topvorm zijn, maar ja, dan nog zegt het niets over tactiek en ook niet over wat er in de Tour kan gebeuren.
Terpstra vindt daarnaast hier gewoon een ideaal parcours voor zichzelf.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Boom is absoluut in vorm, Gesink ook. Terpstra is in bloedvorm, dat is het verschil.
Dan zou ik nu ook niet achter Langeveld aangaan..quote:Op zondag 24 juni 2012 16:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Iemand 'meesturen' ook. Alsof het robots zijn.
quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dan zou ik nu ook niet achter Langeveld aangaan..
WTFquote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Haha ga ff een subforum verderop posten.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Maar als Gesink op twee minuten of meer wordt gereden in een zware (eendags) heuvelkoers door Terpstra, en Gesink (van zichzelf een fantastische renner) is inderdaad wel in topvorm, betekent dat dan dat Terpstra zo ongeveer de beste ter wereld is momenteel? Zo ja, waarom in vredesnaam wilde hij dan de Tour niet rijden?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Boom is absoluut in vorm, Gesink ook. Terpstra is in bloedvorm, dat is het verschil.
Wie ben jij dan?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Haha ga ff een subforum verderop posten.
Zware heuvelkoers is hier wel erg overschat. Het zijn klimmetjes van amper een halve kilometer.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maar als Gesink op twee minuten of meer wordt gereden in een zware (eendags) heuvelkoers door Terpstra, en Gesink (van zichzelf een fantastische renner) is inderdaad wel in topvorm, betekent dat dan dat Terpstra zo ongeveer de beste ter wereld is momenteel? Zo ja, waarom in vredesnaam wilde hij dan de Tour niet rijden?
Wat heeft Terpstra in de tour te zoeken? Met deze vorm kan hij zich beter concentreren op de spelen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maar als Gesink op twee minuten of meer wordt gereden in een zware (eendags) heuvelkoers door Terpstra, en Gesink (van zichzelf een fantastische renner) is inderdaad wel in topvorm, betekent dat dan dat Terpstra zo ongeveer de beste ter wereld is momenteel? Zo ja, waarom in vredesnaam wilde hij dan de Tour niet rijden?
Terpstra had de Tour niet als doel gezet. Die gaat liever voor Olympische Spelen en ik denk ook wel een goed WK.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit is zijn terrein. In de Tour heeft hij niet veel te zoeken.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |