Zojuist een Stillwater Cellar Door, een Clown Shoes Clementine, een Reptilian Thymus en een Maui La Perouse gehaald... 4x wit voor het warme weer.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:00 schreef muzas het volgende:
Ik vind westvleteren niet heel veel beter dan rochefort 10. Bovendien, één favoriet zou ik niet kunnen noemen. Als het 30 graden is, heb ik liever een weihenstephaner dan een westvleteren 12.
Best lekker, zeker met dit weer. Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik een hefeweizen op heb.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:50 schreef OMG het volgende:
Wat Sierra Nevada Kellerweis Hefeweizen gehaald. Vanavond eens proberen.
www.2d2dspuma.comquote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:26 schreef IPA35 het volgende:
Vandaag La Trappe PUUR gehad in de stad. Niet echt mijn ding, nogal bitter maar wel een goed pils alternatief.
Zit nu aan de Innis & Gunn Original. Goed spul, dat eikenhout geeft het wel iets extra's.
@Curchulain
Deel je adresjes eens met ons.
Laat maarquote:Op zondag 1 juli 2012 11:35 schreef Curchulain het volgende:
[..]
www.2d2dspuma.com
www.rossesitorrades.com
www.lacervecita.es
www.lacerveteca.com
En nou niet klagen dat dat te ver weg is
Ja daar betaal je hier al snel 1,70 voor in de supermarkt.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Laat maar
Ach ja, jij hebt misschien meer keuze maar ik heb Westmalle voor 1,20/1,30 per fles.
Gewoon proefglaasjes er bij vragen en kan je sommige bieren delen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:11 schreef Saind het volgende:
No way dat je tegen het eindje van die lijst nog goed de bieren proeft
http://www.hekeltje-slijt(...)n-de-vuur-en-vlam-2/quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:39 schreef GoCanucksGo het volgende:
Even een vraagje: wat betaal je in Nederland bij de slijter voor een grote fles (750 mL) De Molen Vuur en Vlam?
Dank je!quote:Op zondag 8 juli 2012 12:52 schreef portie het volgende:
[..]
http://www.hekeltje-slijt(...)n-de-vuur-en-vlam-2/
Het zal niet veel met deze prijs schelen.
Kut! Ben wel in Berlijn maar een week te vroeg...quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:19 schreef MCH het volgende:
Nog eindbazen die over 3 weken naar Berlijn afreizen voor dit geweldig mooie drinkfestijn?
16. Internationales Berliner Bierfestival
Nog een kut erbij: ik ga pas 20 augustus naar Berlijn...quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:19 schreef MCH het volgende:
Nog eindbazen die over 3 weken naar Berlijn afreizen voor dit geweldig mooie drinkfestijn?
16. Internationales Berliner Bierfestival
Je kunt nooit genoeg kutten hebben vind ik....quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:21 schreef Quannum het volgende:
[..]
Nog een kut erbij: ik ga pas 20 augustus naar Berlijn...
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kunt nooit genoeg kutten hebben vind ik....
Die Hel en Verdoemenis is ook heerlijk, net als Mooi en Medogenloos.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 03:16 schreef Nembrionic het volgende:
Vanavond geproef van de Hel en Verdoemenis. Eeeeerg lekker
En ook weer een slokje Emellis White Label RIS Ardberg.
Pas gehad, mijn derde koffiestout. Erg lekker maar ik heb toch liever de Founders Breakfast Stout.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:17 schreef gadeweerd het volgende:
Nu een Mout & Mocca 11,6% van De Molen. Mooi spul!
Goh bekend lijstjequote:Op zaterdag 30 juni 2012 10:04 schreef avw1982 het volgende:
Gisteren deze bieren op:
Paulaner Weisbier
Anchor Humming Ale
Malheur 12
Emelisse Espresso Stout
Brewdog Thrashy Blonde
Gulden draak Quad
Rochefort 10
Vooral de Emelisse was me zeer goed bevallen.
Uitkijken voor bieren van 't type 'Mocne'... er kunnen lekkere tussen zitten, maar heb zelf ervaring met een paar die meer lijken op Atlas 12-bierquote:Op woensdag 18 juli 2012 16:43 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga naar Polen. Hebben jullie biertips?
Zelf je bier meenemen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:43 schreef hemarookworst het volgende:
Ik ga naar Polen. Hebben jullie biertips?
Te zwaar joh ben niet met autoquote:
Is dat een peated whisky geweest?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:48 schreef muzas het volgende:
Ik kon de verleiding niet weerstaan, en heb mijn Molen Rasputin Bruichladdich BA open getrokken.
Mijn god wat een complexe smaak. Héérlijk bier, wel vrij zwaar. Hoewel je de alcohol niet nadrukkelijk proeft, stijgt deze 11% sterke RIS direct naar mn hoofd.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is dat een peated whisky geweest?
Ik heb trouwens een Flying Dog "International Arms Race" gehad deze week.
Een bier met 0 IBU. Oftewel, geen hop. Maar wel met een kruidenmengsel.
Nu ben ik geen fan van gruit(dat zit er ook niet in) als vervanging dus had al een vage verwachten. Het is heel gek spul. Eigenlijk ruikt en smaakt het als een geurkaars uit een Indiase taxi ofzo. Of zo'n crappy toeristenstalletje waar ze wierrook verkopen.
Heeft Brewdog ook een Zero IBU IPA?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:24 schreef DeZwabber het volgende:
[..]ben wel nieuwsgierig, is de versie van Brewdog al uit eigenlijk? Nee toch?
Staat niet op de fles vermeld, dus denk het dan niet... Desalniettemin was het een behoorlijk 'big beer'. Erg lekker. Maar met +/- ¤5,- ook vrij prijzig.quote:
Haha! Ik lust ook bijna al het bier wat ik drink. Er is ooit maar 1 bier door de gootsteen gegaan, en dat was 'Petrus aged pale' (http://www.ratebeer.com/beer/petrus-aged-pale/10325/)quote:Op vrijdag 20 juli 2012 01:41 schreef Nembrionic het volgende:
Het is ook niet opgegaan. En dat is zeldzaam.
Goed vies ja die. Was ooit bier vd maand bij die tent in Tilburg, nog spijt vanquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Staat niet op de fles vermeld, dus denk het dan niet... Desalniettemin was het een behoorlijk 'big beer'. Erg lekker. Maar met +/- ¤5,- ook vrij prijzig.
[..]
Haha! Ik lust ook bijna al het bier wat ik drink. Er is ooit maar 1 bier door de gootsteen gegaan, en dat was 'Petrus aged pale' (http://www.ratebeer.com/beer/petrus-aged-pale/10325/)
Hoewel ie daar hoog aangeschreven staat, kreeg ik 'm níet naar binnen. Veel te zuur voor mijn smaak. Zal het type bier wel zijnDie vermijd ik nu dan dus ook
In het speciaalbiercafe waar ik vaak kom, wordt als je die bestelt ook altijd gevraagd of je dat echt zeker weet.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:59 schreef Jovatov het volgende:
Oei ik had als bedankje een Oude Geuze van Boon gekregen. Kende het totaal niet en heb het op deze zondagmiddag samen met een vriend (die het ook niet kende) geprobeerd.
Dat viel tegen, houd normaal wel van een speciaalbiertje maar dit is dus heel zuur. Na een tijdje wennen proef je bij de slok wel het bier en dat kan ik dan wel waarderen, maar de zuurheid overheerst toch in de geur en nasmaak. Restje laten staan en net door de gootsteen gespoeld. Niet mijn ding.
Dat is inderdaad wel een extreme. Wel goed dat je hem niet gelijk na 1 slok hebt weggegooid. Bier moet je goed proberenquote:Op zondag 22 juli 2012 15:59 schreef Jovatov het volgende:
Oei ik had als bedankje een Oude Geuze van Boon gekregen. Kende het totaal niet en heb het op deze zondagmiddag samen met een vriend (die het ook niet kende) geprobeerd.
Dat viel tegen, houd normaal wel van een speciaalbiertje maar dit is dus heel zuur. Na een tijdje wennen proef je bij de slok wel het bier en dat kan ik dan wel waarderen, maar de zuurheid overheerst toch in de geur en nasmaak. Restje laten staan en net door de gootsteen gespoeld. Niet mijn ding.
En terecht denk ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:27 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
In het speciaalbiercafe waar ik vaak kom, wordt als je die bestelt ook altijd gevraagd of je dat echt zeker weet.
Ja, als je het zure niet erg vindt kan ik me ergens wel indenken dat je het lekker zou kunnen vinden. Maar, voor mij is het nu niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een extreme. Wel goed dat je hem niet gelijk na 1 slok hebt weggegooid. Bier moet je goed proberen
Het is ook wel een beetje een acquired taste.
Pliny. Geen ideequote:Op woensdag 25 juli 2012 09:57 schreef Saind het volgende:
Iemand enig idee waar je dat Plimy (of pliny, vergeten) the younger bier kunt halen?
Tja, dat vind ik nu ook van Amstel of Heineken, Grolsch.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:54 schreef Joene het volgende:
niet te hachelen chinees bier , net als die smerige zoete chinese rode wijn.
Voor de Nederlandse smaak is Heineken ook niet echt zoet heb ik het idee.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik nu ook van Amstel of Heineken, Grolsch.
Veel te zoet, maar dat is in NL vloeken in de kerk geloof ik
Dat is niet zo raar.quote:
quote:Availability
Pub draft only, VERY limited distribution locally and to distributors on draft only, seasonal- released at our pub the first Friday of February and is available for just 2 weeks, available at select accounts during February
Heineken vind ik ok.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik nu ook van Amstel of Heineken, Grolsch.
Veel te zoet, maar dat is in NL vloeken in de kerk geloof ik
Warsteiner is een Duits Heineken, maar als jij dat lekker vind, prima.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:08 schreef Joene het volgende:
[..]
Heineken vind ik ok.
Grolsch levert hoofdpijn op.
en de duitse pilsener's zijn erg lekker Bitburger of Warsteiner
Krombacher, Konigspilsner, Paulaner, lekker man. Warsteiner, niet zo.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Warsteiner is een Duits Heineken, maar als jij dat lekker vind, prima.
Hier kan ik me beter in vinden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:17 schreef Saind het volgende:
[..]
Krombacher, Konigspilsner, Paulaner, lekker man. Warsteiner, niet zo.
En Jever!
Dikke knaken waarschijnlijk, hele dikke knaken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:57 schreef Saind het volgende:
Iemand enig idee waar je dat Plimy (of pliny, vergeten) the younger bier kunt halen?
TIPA, zelfsquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Dikke knaken waarschijnlijk, hele dikke knaken.
Pliny the elder kun je nog wel vinden... Maar ook die is (zelfs in amerika) heel lastig te vinden. The younger kom je echt zelden tegen.
Vandaar dat ie waarschijnlijk ook op 1 staat. Goed bier met een enorme hype en moeilijke verkrijgbaarheid. Soort westvleteren, maar dan IPA.
Was het niet "gewoon" de Jacobus van Jopen?quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:12 schreef muzas het volgende:
In de jopenkerk hebben ze nu een aantal andere nederlandse bieren op fles. Waaronder dus ook een triple rye pale ale. Ben het merk ff vergeten maar mijn godwat lekker. Zeker als het warm is.
Hoewel de meeste mensen dan witbiertjes drinken, maar ik begin daar een beetje een afkeer tegen te krijgen. Zelfs de Erdingers en de Weihenstephaners bekoren me niet meer.
Een van mijn favorieten, maar nee. 100%. Nog met de barman over gebabbeld. Ik bestelde een Jacobus, en hij kwam daar mee aan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Was het niet "gewoon" de Jacobus van Jopen?
quote:This is Never Mind the Anabolics. A 6.5% IndiaPale Ale infused with creatine, guarana, ginseng, gingo, steroids, maca powder, matchatea and kola nut.
Lolquote:This is Never Mind the Anabolics. A 6.5% IndiaPale Ale infused with creatine, guarana, ginseng, gingo, steroids, maca powder, matchatea and kola nut.
Heb 't eens opgezocht, kleine correctie; het was een dubbel ipv een triple. Ik had al wat opquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Was het niet "gewoon" de Jacobus van Jopen?
En die was dus bijzonder lekker. Hoewel ik 'm ook een keer in een iets minder beschonken toestand moet proeven.quote:Jopen Beer
July 16
Als het goed is komt vanavond het eerste doosje Limited Edition Damiate DRIPA vanavond naar de Jopenkerk Er zijn iets meer dan 2100 flessen van gevuld, dus sla je slag als je er een ziet!
PS DRIPA is Double Rye IPA.
PS2 Als je niet van Hop bitter houdt, zou ik het niet doen ;-)
Naja heel internet staat vol met westvleteren, heb er nog 12 in de kelder ook. Dit spul lijkt niet te bestaanquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Dikke knaken waarschijnlijk, hele dikke knaken.
Pliny the elder kun je nog wel vinden... Maar ook die is (zelfs in amerika) heel lastig te vinden. The younger kom je echt zelden tegen.
Vandaar dat ie waarschijnlijk ook op 1 staat. Goed bier met een enorme hype en moeilijke verkrijgbaarheid. Soort westvleteren, maar dan IPA.
Mmmm, als ik in Duitsland ben ga ik eigenlijk altijd voor de weizener, dat zie ik toch meer als "echt Duits". Bij mijn slijter haal ik af en toe ook nog wat sterkere varianten (Doppelbock, Pikantus en dergelijke) en die zijn ook heel goed te doen. Met pils heb ik weinig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:08 schreef Joene het volgende:
[..]
Heineken vind ik ok.
Grolsch levert hoofdpijn op.
en de duitse pilsener's zijn erg lekker Bitburger of Warsteiner
Dat komt omdat Westvleteren in principe per krat verkocht werd. Dus in plaats van per glas (Pliny the Younger) of fles (Pliny the Elder) per 24 flesjes. Dat vult internet vrij snel op.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:55 schreef Saind het volgende:
[..]
Naja heel internet staat vol met westvleteren, heb er nog 12 in de kelder ook. Dit spul lijkt niet te bestaan
Een klein beetje offtopic, maar bon.quote:
Wou mijne weer is gebruiken maar volgens mij mis ik hier een ringetje,quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:00 schreef Quannum het volgende:
[..]
Een klein beetje offtopic, maar bon.
Ik heb het 1 jaar gehad, toen het nog in testfase was (moeders was persoonlijke sceretaresse van CEO Inbev (Carlos Britto) toen).
Ik zat op kamers in Gent en het was onbekend, dus mijn bezoek vond het altijd wel leuk. Maar kopen: nope.
Sorry, can't help you there...quote:Op donderdag 26 juli 2012 19:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wou mijne weer is gebruiken maar volgens mij mis ik hier een ringetje,
[ afbeelding ]
Tussen die 2 blauwe dingen
En dat flesje op de achtergrond?quote:
Geen id.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:05 schreef Curchulain het volgende:
[..]
En dat flesje op de achtergrond?
Maar elke euro waard. De witte wijn versie is ook echt magistraalquote:Op maandag 30 juli 2012 22:14 schreef IPA35 het volgende:
-Mikkeller Black Hole Tequila barrel aged (ja die was dus bijna ¤14)
Volgens mij is die wel goedkoper ja, iets van 12 euro geloof ik.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:19 schreef IPA35 het volgende:
Ik wil wel graag een keer de gewone Black Hole. Ik hoop dat die goedkoper is??
Nu al 18. Dat worden er ook steeds meer. Eerst waren het er 6 geloof ik, toen 10 en nu dus 18.quote:Ook die Single Hop IPA serie is wel interessant, en nog betaalbaar. Het is een serie van 18 hopsoorten.
Houd je dan maar goed vast, deze gaat je veel vraagtekens opleveren! Maar ik zeg niets.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef IPA35 het volgende:
Op de fles staat 18, op internet staat zelfs 19...
Heb maar de Sorachi Ace gepakt, volgens mij een Japanse hop variant die ik niet echt ken.
Die is erg smakelijk!quote:Ik zou wel eens de Nelson Sauvin versie willen proberen trouwens.
quote:Sorachi Ace
Japanese dual purpose hop seeing increased usage in 2008 after hop shortages in the Western world. Imparts an unusual lemon/"bubblegum" and dill pickle flavour
Ik geloof dat de Saaz de nieuwste telg in de serie was. Overigens heeft Mikkeller ook een 19-hop IPA, dus 19 single hop IPA's klinkt logischquote:Op maandag 30 juli 2012 22:28 schreef IPA35 het volgende:
Op de fles staat 18, op internet staat zelfs 19...
Heb maar de Sorachi Ace gepakt, volgens mij een Japanse hop variant die ik niet echt ken.
Ik zou wel eens de Nelson Sauvin versie willen proberen trouwens.
Je had beter langs Geers kunnen rijden, hebben ook de black hole white and red wine voor 9 euro, geek breakfast rond de 5 euro en de single hop versie 1,95!!quote:Op maandag 30 juli 2012 22:19 schreef IPA35 het volgende:
Stond ernaast, ik moest kiezen tussen die twee. Ben arme student...
En de hele serie proeven is een beetje duur, maar ik ga over twee dagen naar het West-Vlaamsche land en hoop dus voor een iets schappelijkere prijs Westvleteren te kunnen krijgen, ik heb al een adresje in Brugge gevonden waar ze ¤9.50 per flesje kosten, in Amsterdam waren ze dit keer maar liefst ¤15.60... Dus daar dan maar de hele serie van halen.
Ik wil wel graag een keer de gewone Black Hole. Ik hoop dat die goedkoper is??
Maar De Bierkoning had de prijs van Beer Geek Breakfast ook al weer omhoog gegooid, eind vorig jaar betaalde ik daar ¤6.75 voor, nu was die ook al rond de ¤7.60.
Ook die Single Hop IPA serie is wel interessant, en nog betaalbaar. Het is een serie van 18 hopsoorten.
Ik geloof het wel ja. En volgens mij vrij zacht van smaak.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:44 schreef IPA35 het volgende:
Saaz en zo, is dat niet wat al die Belgische brouwers gebruiken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |