abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113282132
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

03 juli L0t.. (02-2012)
04 juli frummeltje86 (12-2010)
05 juli Lijnloos
09 juli aurum (08-2011)

Users:
Aemelia (01-2012)
Ashina
Aurum (08-2011)
Bellelena (03-2012)
Chanty (09-2011)
Designed
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa
Ladyblack (08-2010)
Lijnloos
Lindala (10-2011)
L0t.. (02-2012)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly
.Sparkling. (09-2011)
Spewey
-TukTuk- (02-2012)
Winka (01-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door bellelena op 23-06-2012 22:17:14 ]
pi_113282199
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:59 schreef Sethiwe het volgende:
Happyme balen :*

lot en bellelena wat gezellig dat jullie zo gelijk op gaan, nu hoop ik dat jullie samen door mogen naar Z&G.
Bellelena moest wel lachen om nesteldrang van je vriend.

Fieder je moet ook lekker broeden ipv alles mee te lezen ;)
Hihi, ja dat was ook best wel grappig, ik zat nog beduusd op de bank en hij stond al de keukenkastjes uit te soppen :D

Nog iemand die iets in de OP aangepast wil hebben?
pi_113282248
Deze links uit de OP doen het niet:
-foliumzuur
-uitslag zwangerschapsenquete
-online..
pi_113282380
Merci, ik heb foliumzuur en uitslag zwangerschapsenquete eruit gehaald, de online test kwam ik laatst tegen dus heb ik de URL van vervangen. Als iemand nog een handig linkje over foliumzuur heeft, dan kan ik die evt nog weer toevoegen! Gedaan!

[ Bericht 6% gewijzigd door bellelena op 23-06-2012 22:17:54 ]
pi_113290971
Bellelena, hoe voel je je vandaag? Nog misselijk geweest?
pi_113291191
Wat lief dat je het vraagt O+ Ik heb tot nu toe elke dag een beetje bijgehouden en vandaag was een vrij rustige dag. Niet misselijk geweest vandaag, wel een beetje buikpijn gehad en wat last van afscheiding.
En hoe is het bij jou vandaag?
pi_113291780
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:27 schreef bellelena het volgende:
Wat lief dat je het vraagt O+ Ik heb tot nu toe elke dag een beetje bijgehouden en vandaag was een vrij rustige dag. Niet misselijk geweest vandaag, wel een beetje buikpijn gehad en wat last van afscheiding.
En hoe is het bij jou vandaag?
Fijn dat je je beter voelde vandaag, hopelijk komt die misselijkheid toch weer snel terug, maar dan met een goed doel ;)

Hier gaat het goed, voel nog niks. Ik durf alleen bijna niet naar de wc omdat ik zo bang ben om weer bruine afscheiding te gaan zien. Bij mijn eerst eisprong begon dat na 3 dagen alweer. Het lijkt ook wel weer wat donkerder geworden maar het zou ook kunnen dat ik het me gewoon inbeeld omdat ik er zo gefocused op ben. Ik vind het maar zenuwslopend dit :').
pi_113292528
Och meis toch, kan het me zo voorstellen :* Ik hoop echt heel erg mee dat het wegblijft, nu en voor altijd! Ik heb je trouwens in de OP gezet, als je daar liever niet wilt of met een andere datum, dan kan ik het nog aanpassen.

Alle 'symptomen' kunnen echt nog overal van komen...
Vandaag precies een week geleden dat ik mijn positieve ovulatie test had en 's avonds ook krampen heb gevoeld. Maar ik weet niet zeker of toen werkelijk mijn ovulatie was of pas 17 of 18 juni, dus met een slag om de arm dan zit ik een dag of 5-7 dpo. Het wordt wel echt steeds spannender vanaf nu!
pi_113293058
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:46 schreef bellelena het volgende:
Och meis toch, kan het me zo voorstellen :* Ik hoop echt heel erg mee dat het wegblijft, nu en voor altijd! Ik heb je trouwens in de OP gezet, als je daar liever niet wilt of met een andere datum, dan kan ik het nog aanpassen.

Alle 'symptomen' kunnen echt nog overal van komen...
Vandaag precies een week geleden dat ik mijn positieve ovulatie test had en 's avonds ook krampen heb gevoeld. Maar ik weet niet zeker of toen werkelijk mijn ovulatie was of pas 17 of 18 juni, dus met een slag om de arm dan zit ik een dag of 5-7 dpo. Het wordt wel echt steeds spannender vanaf nu!
Nee hoor, is prima zo :) Weet niet of de datum helemaal klopt omdat ik misschien m'n eisprong een dag later heb gehad dan ik eerst dacht maar laat maar staan zo.

Ja spannend idd, vanaf nu kun je een innesteling krijgen! O+ Ik zit nu tussen 3 en 5 dpo dus ik kan in principe nog niks voelen :P
pi_113297017
Ik kom weer even binnenvallen... Pfff, het lijkt wel of m'n ongesteld alweer voorbij is na één dag? :? Ik snap er helemaal niets van en ik weet ook niet of ik 'm nu ook officieel moet tellen. Het was wel echt bloed, maar ik ben nooit maar één dag ongesteld... Dit is echt niet zo leuk... Ik ben nu ongeveer 6,5 week geleden voor het laatst echt goed ongesteld geweest, met 2x bruinverlies en 1x bloedverlies..

Iemand die dit herkent? Is deze onregelmatige menstruatie reden om langs de dokter te gaan om te kijken of alles wel goed zit of is dit echt te snel en moet ik eerst afwachten?
pi_113298762
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:20 schreef Babbel1 het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen... Pfff, het lijkt wel of m'n ongesteld alweer voorbij is na één dag? :? Ik snap er helemaal niets van en ik weet ook niet of ik 'm nu ook officieel moet tellen. Het was wel echt bloed, maar ik ben nooit maar één dag ongesteld... Dit is echt niet zo leuk... Ik ben nu ongeveer 6,5 week geleden voor het laatst echt goed ongesteld geweest, met 2x bruinverlies en 1x bloedverlies..

Iemand die dit herkent? Is deze onregelmatige menstruatie reden om langs de dokter te gaan om te kijken of alles wel goed zit of is dit echt te snel en moet ik eerst afwachten?
Babbel wat vervelend :* Mijn afgelopen menstruatie was ook totaal niet zoals ik die gewend was. Veel minder bloed dan normaal, wist eigenlijk niet of ik nou ongesteld was of niet, maar omdat het wel helderrood was heb ik het maar wel zo gezien. Is het nu na die ene dag ook helemaal weg of heb je nog wel een beetje bloed-/bruinverlies?
Ik denk niet dat het direct een reden is om je zorgen te maken maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en als je graag een geruststelling wilt van de huisarts kun je gewoon een afspraak maken.
pi_113304021
Is er iets met de maan ofzo? Hoor allerlei mensen klagen over ongerelmatigheden.. Vervelend hoor. Doe je al die moeite met dagen tellen en temperaturen, en dan gooit je baarmoeder even roet in het eten..

Een kip-of-het-ei-vraag. Wat komt er eerst: je ovulatie of je menstruatie?

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 24-06-2012 10:41:01 ]
pi_113305904
Suikertante, je ovulatie is om en nabij 14 dagen voor je menstruatie, als er dan dus geen eitje bevrucht wordt of er gaat iets iets mis tijdens de bevruchting/innesteling word je ongesteld.

Poeh hee, ik heb een paar dagen niet meegelezen en het is echt te veel om overal op te reageren. Ik zie dat het voor Bellelena en Lot heel spannend is de komende week. Mijn duimen draaien voor jullie! :*

Bij mij is nog geen eisprong te bespeuren maar ik heb geduld ;) Een klein beetje, het mag van mij nu wel komen!
E.
pi_113306660
Sparkling, dus áls ik straks ongesteld word, dan heb ik dus een eisprong gehad?

Ja het gaat snel he, ik wist niet waar ik begon toen ik hier voor 't eerst hallo zei :D
pi_113307142
Nee, niet helemaal waar. Bij de menstruatie wordt de verdikte wand van de baarmoeder weer opgeruimd. Ook zonder eisprong is de wand van je baarmoeder dikker geworden om je lichaam voor te bereiden op evt eisprong (en daarna bevruchting/innesteling), dus ook zonder eisprong wordt je ongesteld. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_113307743
Idd, ik ben al een aantal keer ongesteld geworden terwijl ik die cyclus geen eisprong had gehad.

Ik snap er hier niks meer van. Vanochtend was m'n temp ineens weer laag (36,36). Met andere thermometer nagemeten, was het 36,6. Nóg een keer met die eerste thermometer gemeten, was het ineens ook 36,60. Dit alles binnen een tijdsbestek van 5 minuten. Stijgt je lichaamstemperatuur nou zo snel na het wakker worden, echt binnen een paar minuten terwijl ik nog wel gewoon in bed lag?
pi_113307809
Inderdaad, wat Nanuke zegt klopt ook. Een menstruatie is geen teken dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt gehad. Een eisprong krijgen betekent volgens mij wel dat je altijd ongesteld word. Of niet natuurlijk, als je zwanger bent geraakt ;)

Vreemd lot, ik heb er verder geen verstand van helaas.
E.
pi_113310759
L0t: Ik denk dat het toch op een of andere manier een foutje is geweest, die lage. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk. Even kijken wat het morgen is, misschien dat je er dan wijzer uit kan worden.

Babbel1: Hmmm, dat is wel een beetje gek ja. Je kunt nog best even afwachten, maar als je daar behoefte aan hebt mag je natuurlijk ook altijd naar de huisarts bellen. :*

.Sparkling.: Ik vroeg me gisteren nog af waar je was :) Maar aan het wachten op de eisprong dus, of nou ja, wachten hoeft natuurlijk niet per se, alvast een legertje klaarleggen kan ook geen kwaad ;)

Ik kan het me natuurlijk verbeelden, maar (hypochondermodus) ik dacht zo straks onder de douche dat de aders op mijn borsten misschien beter/meer zichtbaar waren... Okee, misschien lette ik er ook wel op terwijl ik dat normaal nauwelijks doe, dan valt het ook op natuurlijk :P We wachten maar weer rustig verder af ;)
pi_113315433
Ik was ook al lekker aan het hypochonderen, had mezelf al hartstikke zwanger bedacht. Maar de test vanochtend gaf helaas toch iets anders aan...
Bij een mooie regelmatige cyclus van 28 dagen zou ik vandaag weer ongesteld kunnen worden. Maar regelmaat is ver te zoeken tegenwoordig, maar ik had me voorgenomen in elk geval te testen, ook als ik al wel ongesteld was. Immers, een paar maanden terug dacht ik ook 'gewoon' ongesteld te zijn en bleek het achteraf een miskraam te zijn.

Ik baal er stiekum toch flink van. Voel me soms zo'n mislukkeling... (ik weet het: irrationele gedachte, is niet waar, helpt me niets... maar toch...)
pi_113315773
Ah wat jammer Shandaly ;( het had zo leuk geweest ja... Maar als je cyclus onregelmatig is, kan het dan niet dat je nu te vroeg hebt getest? En anders hoop ik dat je menstruatie snel komt, zodat je daar niet onnodig lang op hoeft te gaan wachten. :*
En een mislukking ben je ook heus niet, kijk maar eens wat een prachtig jongetje je al op de wereld hebt gezet! En dat gaat je heus ook nog een tweede keer lukken hoor, een jongetje of meisje natuurlijk. Maar ik snap goed dat je je gewoon even zo voelt, hoop dat je je snel weer wat fijner voelt.
pi_113315826
Een kus voor alle dames hier :* .

Hoe zeer je lichaam je ook voor de gek houd, blijf in jezelf geloven. Over 'n tijdje zitten jullie allemaal in het volgende topic.
pi_113317098
Hè Shandaly, shit! :*

Waar ik al bang voor was is dus nu ook gebeurd, bruinverlies is weer begonnen. Echt, ik kan wel door de grond zakken.
pi_113318169
Lot, verdorie wat n gedoe! Wat ben je nu van plan? (er zit dus duidelijk wel een patroon in)

Bellelena :* Ik hoop dat je gevoel je niet bedriegt! Duimmm

Babbel wat vervelend. Doe vooral wat je gevoel je ingeeft, een telefoontje kan nooit kwaad.

Sparkling ik hoop op een mooi ei voor je

Shandaly een dikke knuffel
pi_113318335
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:33 schreef Fieder het volgende:
Lot, verdorie wat n gedoe! Wat ben je nu van plan? (er zit dus duidelijk wel een patroon in)
Ik heb geen idee, wat kan ik doen behalve wachten? Ik wil het wel met de huisarts bespreken maar die stuurt me waarschijnlijk toch weer naar huis met de boodschap over een half jaar terug te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')