Voor de 3e keer ...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Plaats nou een leesbaar verhaal zodat iedereen snapt waar het over gaat, want die lap tekst is gewoon onleesbaar.
Als je haar berichten leest, dan kun je lezen dat haar ex-partner als gewelddadig wordt gekwalifceerd door de overheid, en dat om die reden haar kind bij haar ouders is(pleegouders). Gezinsvoogd is moeilijk bereikbaar, en reageert erg laat op berichten.TS meent dat het voor haar kind minder schadelijk is als haar kind bij haar zal zijn, waarbij het kind continu te maken heeft met een gewelddadige vader (aldus de overheid).quote:
Je kan beter maar de details hier op FOK! maar niet neer zettenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Plaats nou een leesbaar verhaal zodat iedereen snapt waar het over gaat, want die lap tekst is gewoon onleesbaar.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:50 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Er moeten een redenz ijn dat JZ ingrijpt.
Je hebt jeugdzorg eerder op je dak dan dat je wellicht denkt hoor. Maar het is zo jammer dat het een lompe en logge organisatie is...quote:Op zondag 24 juni 2012 14:46 schreef Yreal het volgende:
Dus omdat jij je kinderen niet kan opvoeden, worden ze weg gehaald.
En dan nog andere de schuld geven? Jeugdzorg komt echt niet zomaar
Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor. Dat draagt bij aan de keuze voor 'veiligheid' boven risico, en dus bemoeizorg en uithuisplaatsingen met moeizame tot geen terugkeer naar de ouders..quote:Op zondag 24 juni 2012 14:49 schreef OnweersComplex het volgende:
[..]
Je hebt jeugdzorg eerder op je dak dan dat je wellicht denkt hoor. Maar het is zo jammer dat het een lompe en logge organisatie is...
Dit dus. Er wordt vaak geopperd dat er wat aan JZ gedaan moet worden, maar óf ze doen geen reet, óf het werkt gewoon niet. JZ staat erom bekend dat ze flinke fouten kunnen maken. En vrijwel altijd in het nadeel van de ouders en kinderen.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor.
Ja maar waar de rechter anders op af gaan? Vaak zijn het situaties waarbij je niet op het oordeel van de ouders kunt vertrouwen. Bij Jeugdzorg werken mensen die er enigszins verstand van hebben en een objectief oordeel kunnen vellen. Uiteraard is er altijd wat op aan te merken maar zonder Jeugdzorg zouden de schrijnende situaties voort blijven duren.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor.
ditquote:Op zondag 24 juni 2012 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar waar de rechter anders op af gaan? Vaak zijn het situaties waarbij je niet op het oordeel van de ouders kunt vertrouwen. Bij Jeugdzorg werken mensen die er enigszins verstand van hebben en een objectief oordeel kunnen vellen. Uiteraard is er altijd wat op aan te merken maar zonder Jeugdzorg zouden de schrijnende situaties voort blijven duren.
Dat klopt, maar daarom is het erg moeilijk als ouders om nog enig recht te halen. Rechters hebben vaak toch een bepaalde mening omtrent zulke gevallen en kiezen dus altijd of vaak voor safe.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar waar de rechter anders op af gaan? Vaak zijn het situaties waarbij je niet op het oordeel van de ouders kunt vertrouwen. Bij Jeugdzorg werken mensen die er enigszins verstand van hebben en een objectief oordeel kunnen vellen. Uiteraard is er altijd wat op aan te merken maar zonder Jeugdzorg zouden de schrijnende situaties voort blijven duren.
ik trapte erin in jou ondertitel, gelukkig was ik aangemeld op meerde ip's dus kon ik niet helemaal uitloggenquote:Op zondag 24 juni 2012 14:57 schreef jitzzzze het volgende:
Het wordt hoog tijd dat TS even kalmeert en een fatsoenlijk verhaal typt, waar daadwerkelijk serieus op gereageerd kan gaan worden in WGR of OUD.
Ik snap waar jij op doelt. Jij vindt dat ouders sowieso machteloos staan en dat Jeugdzorg zo maar kinderen uit huis kan plaatsen zonder dat de ouders daar ook een stem in hebben.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarom is het erg moeilijk als ouders om nog enig recht te halen. Rechters hebben vaak toch een bepaalde mening omtrent zulke gevallen en kiezen dus altijd of vaak voor safe.
Rechter zouden meer kunnen onderzoeken, maar doen het niet omwille van tijd misschien ? of omdat ze de deskundigen vertrouwen in hun oordeel ( Welke helaas vaak ook onterecht is )
Ik begrijp dat ook wel maar het is niet ( Altijd ) eerlijk.
quote:Op zondag 24 juni 2012 15:00 schreef AlbertheijnFietsrijder het volgende:
[..]
ik trapte erin in jou ondertitel, gelukkig was ik aangemeld op meerde ip's dus kon ik niet helemaal uitloggen
Ik begrijp jouw reactie en mening prima, dat voorop. Maar buiten dat zijn er ook veel gevallen die niet zo schrijnend zijn als je zou vermoeden en worden er drastische maatregelen genomen die voor niemand echt gunstig zijn zoals je al aangeeft. Bijvoorbeeld door tijdsdruk of omdat er wilde uitlatingen gedaan worden door derden waarbij direct moet worden ingegrepen. Daarna is het voor veel ouders praktisch onmogelijk om je kinderen terug te halen.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik snap waar jij op doelt. Jij vindt dat ouders sowieso machteloos staan en dat Jeugdzorg zo maar kinderen uit huis kan plaatsen zonder dat de ouders daar ook een stem in hebben.
Maar ja ik vind dat dus irrelevant daar er sowieso problemen zijn als Jeugdzorg aanklopt. Gaat alles goed heb je sowieso geen problemen van dat bureau. Dus als ze verschijnen is er dus kennelijk al genoeg aan de hand en vraag ik mij af of ouders überhaupt nog wel een stem mogen hebben. En nu heb ik het over de schrijnende gevallen natuurlijk.
Rechters gaan natuurlijk op het oordeel van Jeugdzorg af. Daar werken mensen die er voor gestudeerd hebben en daar het derden zijn kunnen zij makkelijker een objectief oordeel uitbrengen. Hun blik op de situatie is niet vertroebeld door emoties. Dus ja, daar valt wel wat voor te zeggen.
En in dit soort situaties kun je sowieso niet goed doen laten we dat voorop stellen. Het kind - en daar gaat het toch om - wordt hier sowieso niet beter van. Een verlies - verliessituatie dus. Hele vervelende gevallen waar je eigenlijk moeilijk een goed oordeel over kunt vellen.
Juist voor dat soort gevallen is het dood en dood zonde dat bijna iedereen met een uit huis geplaatst kind, dus ook degenen waarbij het gewoon uitermate terecht, roept dat diens kind onterecht uit huis is geplaatst.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw reactie en mening prima, dat voorop. Maar buiten dat zijn er ook veel gevallen die niet zo schrijnend zijn als je zou vermoeden en worden er drastische maatregelen genomen die voor niemand echt gunstig zijn zoals je al aangeeft. Bijvoorbeeld door tijdsdruk of omdat er wilde uitlatingen gedaan worden door derden waarbij direct moet worden ingegrepen. Daarna is het voor veel ouders praktisch onmogelijk om je kinderen terug te halen.
Ik heb er in mijn directe omgeving mee te maken gehad vandaar dat ik het weet.
Ik ben blij dat er instanties zijn die kunnen helpen, maar soms gaat het ook veel te ver.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |