abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113283724
en voor ouders
pi_113283734
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:50 schreef Madame_Paon het volgende:
:{
Ура для россии
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:52:01 #53
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113283827
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:48 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
en voor ouders
Dat ook. Maar jeugdzorg hoort zich natuurlijk vooral bezig te houden met de welzijn van de kindjes, en uit huis plaatsen is vaak niet nodig.

Die grote lappen tekst lezen niet zo lekker, maar hoe is de situatie nu precies?
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_113283881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:30 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
nu wel:

1. Mevrouw ***** en dhr. ***** hebben van juli 2009 tot oktober 2011 een affectieve relatie met elkaar gehad.
2. Uit deze relatie is geboren *****, op 14 november 2010 te Boxmeer.
3. De ouders hebben het gezamenlijk gezag over (kind).
4. (kind) is sinds 12 april 2011 onder toezicht gesteld van de stichting Bureau Jeugdzorg, mede kantoorhoudende te Venray.
5. De gezinsvoogd is dhr. ******.
6. (kind) is sinds 19 juli 2011 uithuisgeplaatst in een netwerkpleeggezin.
7. De maatregel is echter al sinds 28 juni 2011 van kracht, omdat de gezinsvoogd de verantwoordelijkheid over (kind) heeft overgedragen aan mijn ouders (pleegouders).
8. Dit is tegen mijn wil gebeurd.
9. De pleegouders zijn dhr.***** en mevrouw *****
10. De pleegouders worden als belanghebbende aangemerkt.
11. Bureau Jeugdzorg is een bestuursorgaan in de zin van artikel 1:1 aanhef onder a van de Algemene Wet Bestuursrecht.
12. Volgens artikel 1.3 lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht wordt onder een besluit verstaan: Een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan, inhoudende een publiekrechtelijke rechtshandeling.
13. De Memorie van Toelichting meldt het volgende: “De instelling heeft de bevoegdheid om ter uitvoering van haar taak schriftelijk aanwijzingen aan de ouders te geven betreffende de verzorging en opvoeding van de minderjarige. Niet alleen de ouders maar ook de minderjarige dienen deze aanwijzingen op te volgen. Als aanwijzing kan worden beschouwd een opdracht tot handelen of nalaten die betrekking heeft op de verzorging en opvoeding van de minderjarige (artikel 258, eerste lid) en die nodig is ter uitvoering van de taak van BJZ zoals die in artikel 257 wordt omschreven. Een aanwijzing beperkt het ouderlijke gezag. Een dergelijke opdracht van een hulpverlenende instantie zou immers door de ouders niet aanvaard behoeven te worden indien geen sprake was van OTS. Ook ten aanzien van de minderjarige geldt dat buiten een OTS geen verplichting geldt een dergelijke opdracht van een instantie op te volgen. De aanwijzing werkt voor hem als versterking of vervanging van het ouderlijke gezag.” (bron: Kamerstukken II, 1992/93, 23 003, nr. 3, p 36)
14. Een kinderrechter in Rotterdam heeft besloten dat óók een mondelinge opdracht van de gezinsvoogd over handelen of nalaten met betrekking tot de opvoeding en verzorging van een minderjarige als aanwijzing geldt waartegen beroep ingesteld kan worden. De kinderrechter oordeelde als volgt: tegen de mondelinge mededeling van een gezinsvoogd om een bestaande omgangsregeling te wijzigen tussen de minderjarige en zijn oma en tante kon beroep worden ingesteld. De kinderrechter stelde namelijk dat de beslissing van de gezinsvoogd, die de materiële inhoud betreft, in verband met de strekking en de inhoud voldeed aan wat in de wet onder een aanwijzing wordt verstaan. Voor wat betreft de beroepsmogelijkheid is de materiële inhoud van een beslissing bepalend voor de vraag of men te maken heeft met een aanwijzing. Het doel van het vereiste dat een aanwijzing schriftelijk moet worden gegeven, is volgens de kinderrechter dat zodoende aan de justitiabele een waarborg wordt gegeven. De inhoud van de aanwijzing is dan namelijk duidelijk omlijnd. Bij het ontvangen van een mondelinge aanwijzing van de gezinsvoogd zullen de gezagouders en de minderjarige niet op de hoogte zijn van hun mogelijkheid tot het instellen van beroep tegen deze aanwijzing. De bedoelde rechtsbescherming voor gezagouders en minderjarigen wordt bij het geven van mondelinge aanwijzingen als aanwijzingen in de zin van art. 1: 258 BW aan de kant gezet. (Bron: Rb. Rotterdam 18 december 1998, FJR 1999, p. 141)
15. Met inachtneming van punt 12 en 13, kan de beslissing van de gezinsvoogd van 28 juni 2011 zoals omschreven in punt 7 als een aanwijzing worden beschouwd.
16. Omdat de gezinsvoogd deze aanwijzing niet schriftelijk heeft gegeven, was ik niet op de hoogte van mijn mogelijkheid tot het instellen van beroep tegen deze aanwijzing. Deze beslissing heeft vergaande gevolgen gehad voor alle belanghebbenden.
17. Voorts blijkt uit de Memorie van Toelichting dat een aanwijzing in geen geval in strijd mag zijn met het recht. BJZ kan géén aanwijzingen geven die in strijd zijn met een uitspraak van de kinderrechter. (bron: Kamerstukken II, 1992/93, 23 003, nr. 3, p. 35)
18. Voor zover dit noodzakelijk is met het oog op het doel van de uithuisplaatsing van art.1:261 BW kan BJZ op grond van art. 1:263a BW voor de duur van de uithuisplaatsing contacten tussen ouder en kind beperken. Dit besluit tot contactbeperking is te beschouwen als een aanwijzing.
19. Uit de beschikking van de kinderrechter van 27 maart 2012 blijkt dat het doel van de uithuisplaatsing een gefaseerde terugplaatsing van Timo naar mij is.
20. Een beperking in de omgang is in strijd met het doel van gefaseerde terugplaatsing.
21. Op 8 juni 2012 heeft de gezinsvoogd in het kader van de uithuisplaatsing het contact tussen ***** en mij beperkt. Van 2 x 24 uur bij mij thuis naar enkele uren begeleide omgang bij Rubicon.
22. Een schriftelijke aanwijzing dient op grond van de a.b.b.b. deugdelijk gemotiveerd te zijn (art. 3:46 Awb), om zo controleerbaar te kunnen maken of de aanwijzing bijvoorbeeld proportioneel is.
23. De gezinsvoogd heeft deze aanwijzing NIET deugdelijk gemotiveerd.
24. Op 11 juni 2012 heb ik een verzoekschrift strekkende tot vervallenverklaring aanwijzing, vaststellen van een deugdelijke omgangsregeling, beëindiging van de uithuisplaatsing en ontzetting van de gezinsvoogd ingediend bij de kinderrechter in Roermond (productie 1).
25. Op 11 juni 2012 heb ik bij bureau jeugdzorg in Venray een verzoek ingediend voor het inzetten van een SOS terugkeertraject (productie 2).
26. Op 12 juni 2012 heb ik begeleide omgang met Timo gehad bij Rubicon in Blerick. Daarna was er géén omgangsmoment meer vastgesteld, wat voor mij gelijkstaat aan géén omgangsregeling.
27. Op 13 juni 2012 heb ik bezwaar ingediend bij bureau jeugdzorg tegen het feit dat er geen omgangsregeling meer was tussen ***** en mij, en tegen de beslissing van de gezinsvoogd om de gefaseerde terugplaatsing stop te zetten (productie 3).
28. Op 14 juni 2012 heb ik contact gehad met de griffie van bureau kinderrechter. Uit dit contact kwam naar voren dat de te bestrijden aanwijzing bij het verzoekschrift gevoegd moet worden, anders kan het niet in behandeling genomen worden. De gezinsvoogd heeft deze aanwijzing echter niet schriftelijk gegeven, maar mondeling.
29. Op 14 juni 2012 heb ik telefonisch contact gehad met de gezinsvoogd met het verzoek om de gegeven aanwijzing alsnog op schrift te stellen. De gezinsvoogd weigerde dit.
30. Op 14 juni 2012 heb ik een klacht ingezonden naar de klachtencommissie van bureau jeugdzorg (productie 4)
31. Op 15 juni 2012 heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de gezinsvoogd, dhr. Wim Janssen (teamleider) en mij. Hier is in besproken dat de omgang weer gewoon bij mij thuis opgepikt gaat worden, maar verder nog niets concreets.
32. Op 18 juni 2012 heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen de gezinsvoogd, mijn vader (pleegvader van *****) en mij. Hier is besproken dat omgang tussen ***** en mij voortaan alléén na overleg tussen mij en mijn ouders (pleegouders) plaats zal vinden. Ik ben absoluut niet tevreden met deze gang van zaken, de gezinsvoogd schuift hiermee m.i. zijn verantwoording af, en daarvoor is hij niet aangesteld.
33. Op 22 juni 2012 heb ik de gezinsvoogd nogmaals gevraagd om alles wat er de afgelopen tijd m.b.t. omgang is afgesproken en besloten zwart-op-wit te zetten. Hier heb ik wederom geen reactie op mogen ontvangen.
34. Met al deze punten in acht genomen kom ik tot de conclusie dat BJZ Venray, althans de gezinsvoogd van mijn zoontje NIET goed functioneert. Er is tijdens het verloop van de OTS veel te veel mis gegaan, mogelijkheden om een uithuisplaatsing te voorkomen zijn niet uitputtend ingezet, de manier waarop de uithuisplaatsing tot stand gekomen is, is in strijd met de wet, BJZ trekt zich niets aan van het door de kinderrechter gestelde doel van de uithuisplaatsing, stelt aanwijzingen niet op schrift waardoor de rechtszekerheid van belanghebbenden in het geding komt, ze maken er een grote puinzooi van en laten een spoor van emotionele vernieling na. Ik eis daarom op de eerste plaats een schadevergoeding van 35.000 euro voor alle misstappen die BJZ heeft begaan, en ten tweede wil ik dat de gezinsvoogd alsnog de aanwijzing van 8 juni 2012 op schrift stelt zodat mijn verzoekschrift bij de kinderrechter in behandeling genomen kan worden.
Volgens mij heb je dit gewoon verzonnen hoor
pi_113283900
mijn zoontje is ook onnodig uit huis geplaatst, en het is een hels karwei om hem terug te krijgen. Gezinsvoogd maakt zich geen zorgen over mijn opvoedkundige vaardigheden e.d. maar de vader doet lastig en dat maakt de situatie zoals ze is.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:55:37 #56
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_113283971
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:53 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
mijn zoontje is ook onnodig uit huis geplaatst, en het is een hels karwei om hem terug te krijgen. Gezinsvoogd maakt zich geen zorgen over mijn opvoedkundige vaardigheden e.d. maar de vader doet lastig en dat maakt de situatie zoals ze is.
Waarom doet de vader lastig?
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:16:15 #57
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113284838
quote:
Plaats nou een leesbaar verhaal zodat iedereen snapt waar het over gaat, want die lap tekst is gewoon onleesbaar.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113286290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:49 schreef hoipiepeloi123 het volgende:
Jeugdzorg sucks!!! Gewoon omdat het vuile kinderjatters zijn en ze zich niet aan hun eigen regels houden, bóven beslissingen van de rechter denken te staan en ook nog eens overal mee wegkomen.
Er moeten een redenz ijn dat JZ ingrijpt.
pi_113286376
jeugdzorg :') stelletje flikkers daar
pi_113304779
quote:
Waarom mag jij het niet opvoeden ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:43:27 #61
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_113307817
Oplichters en criminelel zijn het
^O^
pi_113308065
Terecht van Jeugdzorgd, ze hebben geen zin in een dood kindje omdat jij jezelf laat neuken door barbaren die een hel creeren voor je kind.

Een kind is minder geschaad in een rustige omgeving waar mensen normaal met elkaar omgaan, dan in een omgeving waar de verwekker zijn moeder voor zijn ogen kapot slaat of intimideert. Daar krijg je later relschoppers van, van die kinderen die zelf hun vrouw gaan mishandelen, of vrouwen aanranden.
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:51:18 #63
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113308118
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Plaats nou een leesbaar verhaal zodat iedereen snapt waar het over gaat, want die lap tekst is gewoon onleesbaar.
Voor de 3e keer ...
pi_113308200
quote:
18s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:51 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Voor de 3e keer ...
Als je haar berichten leest, dan kun je lezen dat haar ex-partner als gewelddadig wordt gekwalifceerd door de overheid, en dat om die reden haar kind bij haar ouders is(pleegouders). Gezinsvoogd is moeilijk bereikbaar, en reageert erg laat op berichten.TS meent dat het voor haar kind minder schadelijk is als haar kind bij haar zal zijn, waarbij het kind continu te maken heeft met een gewelddadige vader (aldus de overheid).

En dat stuk boven is een processtuk waar alleen de feitelijkheden worden genoemd, onbegrijpelijk dat TS dat hier post.

[ Bericht 1% gewijzigd door OproerKracht op 24-06-2012 13:01:09 ]
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:54:58 #65
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_113308276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je kan beter maar de details hier op FOK! maar niet neer zetten
^O^
  zondag 24 juni 2012 @ 14:09:53 #66
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113311530
zielige ex

Brengt dit hele topic wel in perspectief. :')
  zondag 24 juni 2012 @ 14:14:27 #67
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113311709
:o

En de politie pakt je ex niet aan?
Al weet ik het antwoord daar eigenlijk al op, want Nederland hè }:|.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:19:13 #68
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113311893
Al is het wel ongelofelijk dom dat je ooit iets met zo'n figuur bent begonnen.
Dat kon niet anders dan uitlopen op een ramp.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:29:08 #69
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113312306
Jeugdzorg is gebonden aan een veelvoud van wetten en regels. Vaak is het zo dat ze te lang wachten met het kind uit huis te plaatsen waardoor trauma niet voorkomen wordt. Het feit dat het kind in jouw geval uit huis wordt geplaatst zegt veel over de situatie ts, zal wel schrijnend zijn. Want Jeugdzorg plaatst echt niet zomaar een kind uit huis, dan moet de situatie daar toch echt wel naar zijn.

Ik vind het vervelend dat jouw dit overkomt maar ik raad je aan eens na te denken waarom dit gebeurt... Als een kind uit huis wordt geplaatst wil dat dus echt zeggen dat het kind in jouw omgeving niet kan opgroeien ts. Dus in plaats van te fitten op Jeugdzorg denk ik dat het slim is om eens de persoonlijke situatie te veranderen zodat er een gunstig klimaat ontstaat waar het kind kan opgroeien.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zondag 24 juni 2012 @ 14:38:17 #70
351860 WH141
E = MC²
pi_113312739
Jeugdzorg :')
Echt een stel losers
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  zondag 24 juni 2012 @ 14:44:33 #71
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_113313026
Ik ben jaren geleden bijna uit huis geplaatst. Ik was toen 13 en er kwam toen hier af en toe een vervelend mens om te praten. :')
  zondag 24 juni 2012 @ 14:45:31 #72
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_113313069
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:50 schreef magneetstrip het volgende:

[..]

Er moeten een redenz ijn dat JZ ingrijpt.
:)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 24 juni 2012 @ 14:46:09 #73
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_113313106
Dit is geen klb-topic :'( .... hier kan ik niks meer... -O-
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_113313125
Dus omdat jij je kinderen niet kan opvoeden, worden ze weg gehaald.

En dan nog andere de schuld geven? Jeugdzorg komt echt niet zomaar :')
pi_113313157
Jeugdzorg is helaas in een aantal gevallen hard nodig, maar ook daar worden behoorlijk wat fouten gemaakt, boven op het onmenselijke van het ontnemen van rechten van ouders en kinderen. ( In het geval van een redelijke kans van slagen, maar in de ogen van jeugdzorg onvoldoende kansen of voorzieningen voor kinderen )

Laten we het er op houden dat het voor verbeteringen vatbaar is als organisatie.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:48:29 #76
378495 zomoederzozoon
jieeeeeeeeeehoeeeeeeeeeeeee
pi_113313211
jeugdzorg moet ook helpen om de situatie te herstellen of goed te krijgen. Dat doen ze in de praktijk vaak niet. Goed initiatief van TS om de wet er eens op na te slaan. Daar zitten een hoop gaten.
life is too short to do whatever other people want you to do. Live it your own way!
  zondag 24 juni 2012 @ 14:49:48 #77
375447 OnweersComplex
DonderDT altijd
pi_113313258
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:46 schreef Yreal het volgende:
Dus omdat jij je kinderen niet kan opvoeden, worden ze weg gehaald.

En dan nog andere de schuld geven? Jeugdzorg komt echt niet zomaar :')
Je hebt jeugdzorg eerder op je dak dan dat je wellicht denkt hoor. Maar het is zo jammer dat het een lompe en logge organisatie is...
Op maandag 25 juni 2012 10:06 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben noch geen Belg, noch geen Nederlander.
Royal Sadness: Cake mislukt
pi_113313321
quote:
3s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:49 schreef OnweersComplex het volgende:

[..]

Je hebt jeugdzorg eerder op je dak dan dat je wellicht denkt hoor. Maar het is zo jammer dat het een lompe en logge organisatie is...
Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor. Dat draagt bij aan de keuze voor 'veiligheid' boven risico, en dus bemoeizorg en uithuisplaatsingen met moeizame tot geen terugkeer naar de ouders..
  zondag 24 juni 2012 @ 14:52:50 #79
375447 OnweersComplex
DonderDT altijd
pi_113313387
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor.
Dit dus. Er wordt vaak geopperd dat er wat aan JZ gedaan moet worden, maar óf ze doen geen reet, óf het werkt gewoon niet. JZ staat erom bekend dat ze flinke fouten kunnen maken. En vrijwel altijd in het nadeel van de ouders en kinderen.
Op maandag 25 juni 2012 10:06 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben noch geen Belg, noch geen Nederlander.
Royal Sadness: Cake mislukt
  zondag 24 juni 2012 @ 14:53:41 #80
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113313442
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ze dekken zich helemaal in voor als er iets fout mocht gaan. Dat is het probleem, en de rechter volgt blind de organisatie in hun adviezen. Als ouder slash offender sta je er bij voorbaat slecht voor.
Ja maar waar de rechter anders op af gaan? Vaak zijn het situaties waarbij je niet op het oordeel van de ouders kunt vertrouwen. Bij Jeugdzorg werken mensen die er enigszins verstand van hebben en een objectief oordeel kunnen vellen. Uiteraard is er altijd wat op aan te merken maar zonder Jeugdzorg zouden de schrijnende situaties voort blijven duren.
pi_113313462
Juist, zo gaat het in de praktijk.
pi_113313575
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja maar waar de rechter anders op af gaan? Vaak zijn het situaties waarbij je niet op het oordeel van de ouders kunt vertrouwen. Bij Jeugdzorg werken mensen die er enigszins verstand van hebben en een objectief oordeel kunnen vellen. Uiteraard is er altijd wat op aan te merken maar zonder Jeugdzorg zouden de schrijnende situaties voort blijven duren.
dit
Op woensdag 23 mei 2012 23:14 schreef aspirantspierbundel het volgende: als hij van onder kwam was de wereld omgedraaid
pi_113313600
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:53 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarom is het erg moeilijk als ouders om nog enig recht te halen. Rechters hebben vaak toch een bepaalde mening omtrent zulke gevallen en kiezen dus altijd of vaak voor safe.

Rechter zouden meer kunnen onderzoeken, maar doen het niet omwille van tijd misschien ? of omdat ze de deskundigen vertrouwen in hun oordeel ( Welke helaas vaak ook onterecht is )

Ik begrijp dat ook wel maar het is niet ( Altijd ) eerlijk.

Het zijn vaak ook omstandigheden welke minimaal voor verbeteringen vatbaar zijn en dat geeft de doorslag vaak denk ik, daarna wordt het een gevecht met instanties om weer zelf de taak over te nemen, wat in veel gevallen niet meer zal gaan. Zelfs oud rechters zien het probleem met de instanties.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gertje-Plongers op 24-06-2012 15:02:23 ]
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 14:57:43 #84
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113313630
Het wordt hoog tijd dat TS even kalmeert en een fatsoenlijk verhaal typt, waar daadwerkelijk serieus op gereageerd kan gaan worden in WGR of OUD.
pi_113313766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:57 schreef jitzzzze het volgende:
Het wordt hoog tijd dat TS even kalmeert en een fatsoenlijk verhaal typt, waar daadwerkelijk serieus op gereageerd kan gaan worden in WGR of OUD.
ik trapte erin in jou ondertitel, gelukkig was ik aangemeld op meerde ip's dus kon ik niet helemaal uitloggen _O-
Op woensdag 23 mei 2012 23:14 schreef aspirantspierbundel het volgende: als hij van onder kwam was de wereld omgedraaid
  zondag 24 juni 2012 @ 15:02:41 #86
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_113313858
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daarom is het erg moeilijk als ouders om nog enig recht te halen. Rechters hebben vaak toch een bepaalde mening omtrent zulke gevallen en kiezen dus altijd of vaak voor safe.

Rechter zouden meer kunnen onderzoeken, maar doen het niet omwille van tijd misschien ? of omdat ze de deskundigen vertrouwen in hun oordeel ( Welke helaas vaak ook onterecht is )

Ik begrijp dat ook wel maar het is niet ( Altijd ) eerlijk.
Ik snap waar jij op doelt. Jij vindt dat ouders sowieso machteloos staan en dat Jeugdzorg zo maar kinderen uit huis kan plaatsen zonder dat de ouders daar ook een stem in hebben.
Maar ja ik vind dat dus irrelevant daar er sowieso problemen zijn als Jeugdzorg aanklopt. Gaat alles goed heb je sowieso geen problemen van dat bureau. Dus als ze verschijnen is er dus kennelijk al genoeg aan de hand en vraag ik mij af of ouders überhaupt nog wel een stem mogen hebben. En nu heb ik het over de schrijnende gevallen natuurlijk.

Rechters gaan natuurlijk op het oordeel van Jeugdzorg af. Daar werken mensen die er voor gestudeerd hebben en daar het derden zijn kunnen zij makkelijker een objectief oordeel uitbrengen. Hun blik op de situatie is niet vertroebeld door emoties. Dus ja, daar valt wel wat voor te zeggen.

En in dit soort situaties kun je sowieso niet goed doen laten we dat voorop stellen. Het kind - en daar gaat het toch om - wordt hier sowieso niet beter van. Een verlies - verliessituatie dus. Hele vervelende gevallen waar je eigenlijk moeilijk een goed oordeel over kunt vellen.
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 15:05:43 #87
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113314105
ff OT niet altijd als jeugdzorg komt hoeft het kind het huis uit, jeugdzorg was oo keen paar keer bij ons, nooit het huis uitgeplaatst of dergelijke, en alles ging uit eindelijk goed
pi_113314337
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:02 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik snap waar jij op doelt. Jij vindt dat ouders sowieso machteloos staan en dat Jeugdzorg zo maar kinderen uit huis kan plaatsen zonder dat de ouders daar ook een stem in hebben.
Maar ja ik vind dat dus irrelevant daar er sowieso problemen zijn als Jeugdzorg aanklopt. Gaat alles goed heb je sowieso geen problemen van dat bureau. Dus als ze verschijnen is er dus kennelijk al genoeg aan de hand en vraag ik mij af of ouders überhaupt nog wel een stem mogen hebben. En nu heb ik het over de schrijnende gevallen natuurlijk.

Rechters gaan natuurlijk op het oordeel van Jeugdzorg af. Daar werken mensen die er voor gestudeerd hebben en daar het derden zijn kunnen zij makkelijker een objectief oordeel uitbrengen. Hun blik op de situatie is niet vertroebeld door emoties. Dus ja, daar valt wel wat voor te zeggen.

En in dit soort situaties kun je sowieso niet goed doen laten we dat voorop stellen. Het kind - en daar gaat het toch om - wordt hier sowieso niet beter van. Een verlies - verliessituatie dus. Hele vervelende gevallen waar je eigenlijk moeilijk een goed oordeel over kunt vellen.
Ik begrijp jouw reactie en mening prima, dat voorop. Maar buiten dat zijn er ook veel gevallen die niet zo schrijnend zijn als je zou vermoeden en worden er drastische maatregelen genomen die voor niemand echt gunstig zijn zoals je al aangeeft. Bijvoorbeeld door tijdsdruk of omdat er wilde uitlatingen gedaan worden door derden waarbij direct moet worden ingegrepen. Daarna is het voor veel ouders praktisch onmogelijk om je kinderen terug te halen.

Ik heb er in mijn directe omgeving mee te maken gehad vandaar dat ik het weet.

Ik ben blij dat er instanties zijn die kunnen helpen, maar soms gaat het ook veel te ver.
  zondag 24 juni 2012 @ 16:08:17 #90
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113316991
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw reactie en mening prima, dat voorop. Maar buiten dat zijn er ook veel gevallen die niet zo schrijnend zijn als je zou vermoeden en worden er drastische maatregelen genomen die voor niemand echt gunstig zijn zoals je al aangeeft. Bijvoorbeeld door tijdsdruk of omdat er wilde uitlatingen gedaan worden door derden waarbij direct moet worden ingegrepen. Daarna is het voor veel ouders praktisch onmogelijk om je kinderen terug te halen.

Ik heb er in mijn directe omgeving mee te maken gehad vandaar dat ik het weet.

Ik ben blij dat er instanties zijn die kunnen helpen, maar soms gaat het ook veel te ver.
Juist voor dat soort gevallen is het dood en dood zonde dat bijna iedereen met een uit huis geplaatst kind, dus ook degenen waarbij het gewoon uitermate terecht, roept dat diens kind onterecht uit huis is geplaatst. :{

Maar ja, hoeveel zelfkennis kan je dan ook verwachten van iemand wiens kind volledig terecht uit huis is geplaatst omdat het bijvoorbeeld regelmatig afgeranseld werd...
pi_113317345
Daar heb je gelijk in, dat is ook zonde maar helaas wel de realiteit. Ik hoop dat in de toekomst de instanties beter samen gaan werken om zo minder snel drastische maatregelen te hoeven uitvoeren.

Op tijd signaleren en adequaat ingrijpen en begeleiden zou denk ik veel kunnen voorkomen. Wat op zijn beurt ook weer beter is voor alle partijen, inclusief de kinderen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:41:01 #92
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_118429719
ah jeugdzorg _O-
Hrey!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:16:29 #93
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_118444689
Jeugdzorg is best een kutorganisatie, die alleen maar de kut van ons geliefde zeilmeisje kan likken, maar dat doet niet af van het feit dat TS een blokkendoosjosti is. Kneus.
Mijn Signature is Signature.
pi_118444750
Blijven we wel serieus?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:20:18 #95
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_118444843
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:17 schreef Lemar het volgende:
Blijven we wel serieus?
serieus blijven,
pi_118444862
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:50 schreef Mr.Cooper het volgende:
Je hebt zelf jeugdzorg nodig, met je kuttopic.
pi_118444898
Jeugdzorg klopt volgens mij maar 10% van de gevallen. Op de momenten dat zij kidneren weghalen worde er andere echt mishandeld
maar ja ze kijken niet verder
pi_118445001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:41 schreef ConnorKenway het volgende:
ah jeugdzorg _O-
occational jeugdzorg topic alweer :')
We chose those solutions which held the most promise, and devoted ourselves to testing their merits. Six we tried in succession, each more encouraging than the last. But none worked. And then the world ended...
pi_118445033
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:12 schreef CrushedTinBox het volgende:
dat jeugdzorg mijn dochtertje in therapeutisch gezinshuis heeft geplaatst eens in 14 dagen bezoek eens in 14 dagen daar en eens in maand komt ze dag thuis ze breiden bezoek niet uit terwijl de afspraak is dat ze okt 2012 thuis komt wonen ik ben bang dat ze zich gewoon niet aan die afspraak houden het is geheel vrijwilllige plaatsing onder chantage ik heb de volledige voogdij zolang ik alles maar doe wat zij zeggen houdt ik de voogdij ook
Hier heb je wat punten en komma's: ..... ,,,,,,

Gebruik ze.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:26:41 #100
353858 Ongedierte
Koop muggenspray.
pi_118445047
Als we hier nou een slotje op gooien, TS teruggaat naar scholieren.com, en we allemaal lekker wachten op het volgende Jeugdzorg topic? Goed idee? Goed idee ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')