abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:37:41 #1
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113274846
Toevallig had ik het hier gisteravond met een vriend over, en ik vroeg me af:

Hoe denken jullie over trouwen?

Zelf ben ik niet voor. Ik zal niet zeggen dat ik nooit ga trouwen, maar dat is alleen omdat ik nooit 'nooit' zeg, want je weet niet wat er nog kan gebeuren in je leven.

De redenen waarom ik het niet wil, zijn deze:

- ik heb geen ceremonie nodig om te laten zien hoeveel ik van mijn vriend hou
- natuurlijk ga je ervan uit dat het voor altijd is wanneer je trouwt. Maar als je dan toch uit elkaar gaat, is het nogal een gedoe om er weer 'vanaf' te komen
I'm guilty of living in sin.
pi_113274976
Nutteloos ritueel. Onpersoonlijk en verre van origineel.

"Dit is onze speciale dag!"

Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
(wat mij een blik opleverde van het bruidspaar die net niet kon doden)
pi_113275053
Liefde behoort ten alle tijde vrij te zijn zonder bemoeienis van religie of staat.

zaterdag 23 juni 2012 @ 14:46:04 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_113275066
topic 100000000000
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_113275096
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:46 schreef Nembrionic het volgende:
topic 100000000000
Echt?
Das toevallig. Zo'n mooi rond nummer.
pi_113275100
TS heeft t duidelijk niet begrepen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113275125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:42 schreef RichardDawkins het volgende:

Oja? Een dag die exact hetzelfde is als alle andere trouwdagen van anderen? Niet zo heel speciaal he.
Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.

Ik sta er niet negatief tegenover, maar heb zeker geen haast.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113275137
quote:
Nutteloos ritueel.
Klopt.
quote:
Onpersoonlijk en verre van origineel.
Dat ligt helemaal aan jezelf. De truuk is natuurlijk dat als het bruidspaar verre van origineel is, dan is de dag dat ook en is het dus zeer persoonlijk. Is het bruidspaar wél origineel dan is de dag dat waarschijnlijk ook en daardoor nog persoonlijker.
quote:

Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.

Al die soort sociale rituelen zijn, puur technisch gezien, nutteloos. Verjaardag vieren is nutteloos, kerst is nutteloos, oud en nieuw is zinloos, pasen kan niets verrotten, konninginnedag kan net zo goed afgeschaft worden....

Maar ja, de mens is nou eenmaal geen technisch wezen. De mens hecht veel waarde aan emotie en dat is waar al die rituelen thuis horen. Heb je geen emotionele band met het huwelijk dan is alleen het feit dat het krijgen van kinderen bij getrouwden beter gedekt is nog een technische reden. Heb je wel een emotionele band met het huwelijk dan hoef ik je niet eens te vertellen dat het een prachtig ritueel is.
pi_113275139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Echt?
Das toevallig. Zo'n mooi rond nummer.
Ben je niet benieuwd wat je gewonnen hebt?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:49:57 #10
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275167
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:47 schreef HostiMeister het volgende:
TS heeft t duidelijk niet begrepen.
Dat zou heel goed kunnen hoor.
Maar wil je dan ook uitleggen waarom ik het niet goed begrepen heb?
pi_113275178
quote:

Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwen :{
pi_113275184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Niet iedereen doet hetzelfde, en twee personen delen de dag... Dus uiteraard uniek.

Ik sta er niet negatief tegenover, maar heb zeker geen haast.
De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde. Uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.

En in theorie is alles uniek maar niet meteen speciaal.
pi_113275275
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

De meesten doen het vrijwel exact hetzelfde.
Heel veel mensen zijn ook schapen voor wie in de pas lopen het summum van existentiele vervulling is.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:54:47 #14
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275308
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen mensen die trouwen. Iedereen moet het zelf weten en ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iemand het zou willen.
pi_113275373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:48 schreef Kumerian het volgende:

Tsja, als jij vindt dat je anderen moet beledigen dan moet je dat vooral doen. Weet je in ieder geval zeker dat je nooit meer voor die "speciale dagen" uitgenodigd wordt.

Al die soort sociale rituelen zijn, puur technisch gezien, nutteloos. Verjaardag vieren is nutteloos, kerst is nutteloos, oud en nieuw is zinloos, pasen kan niets verrotten, konninginnedag kan net zo goed afgeschaft worden....

Maar ja, de mens is nou eenmaal geen technisch wezen. De mens hecht veel waarde aan emotie en dat is waar al die rituelen thuis horen. Heb je geen emotionele band met het huwelijk dan is alleen het feit dat het krijgen van kinderen bij getrouwden beter gedekt is nog een technische reden. Heb je wel een emotionele band met het huwelijk dan hoef ik je niet eens te vertellen dat het een prachtig ritueel is.
Beledigen? Door iemand erop te wijzen dat ze lulkoek verkopen beledig ik ze? Denk dat ze het beledigde gevoel dan toch volledig aan zichzelf te danken hebben. Het bruidspaar in kwestie (mijn volslanke nicht en haar vriend) stond daar heel opzichtig te verkopen hoe speciaal het allemaal wel niet was. Nuchterheid leek me wel op zijn plaats.

De mens is juist het enige wezen dat technisch dingen kan bekijken. Je hebt het erover dat de mens dit is en de mens is dat. Klinkt alsof je bedoelt dat omdat velen het doen het wel bij de mens zal horen. Kromme redenering vind je niet?

Ik heb geen emotionele band met een ritueel. Ik heb een emotionele band met mensen en personen waar ik van hou. Als ik iemand wil tonen dat ik van ze hou of samen met iemand wil vieren wat ik met die persoon heb zal ik als laatste een te vaak gekopieerd ritueel aanhalen wat anderen verzonnen hebben.
Tuurlijk, als iemand meent dat denkbeeldige verbintenis nodig is voor de verhouding tussen 2 personen dan veel plezier. Maar besef wel dat het niets veranderd. De mensen zijn hetzelfde, de liefde is hetzelfde en de verhouding is hetzelfde.

Maar goed afgezien van dat allemaal vind ik het simpelweg erg jammer dat het zo vaak allemaal hetzelfde is bij huwelijken.
pi_113275388
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:50 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat je dat niet gaat zeggen tegen mensen die net op het punt staan om te trouwen :{
Nee dat snap ik niet. Leg uit.
pi_113275412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:54 schreef Ondori het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen mensen die trouwen. Iedereen moet het zelf weten en ik vind sowieso dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom iemand het zou willen.
Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.

En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofte :) Kan me er iets bij voorstellen.
pi_113275432
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet. Leg uit.
:') Word je vaak uitgenodigd?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:00:12 #19
367074 Gh0stface
Suprise, Sydney.
pi_113275439
TS heb nix meer aan je OP toe te voegen ben het er helemaal mee eens.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:00:34 #20
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oh, al doe je alles precies zoals iedereen... Alleen jij trouwt op dat moment jouw liefde (als het goed is). Dus speciaal is het hoe dan ook.

En waarom je het zou willen? Een soort ultieme bezegeling, en een officiele gelofte :) Kan me er iets bij voorstellen.
Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:

quote:

[..]

Ik heb geen emotionele band met een ritueel. Ik heb een emotionele band met mensen en personen waar ik van hou. Als ik iemand wil tonen dat ik van ze hou of samen met iemand wil vieren wat ik met die persoon heb zal ik als laatste een te vaak gekopieerd ritueel aanhalen wat anderen verzonnen hebben.
Tuurlijk, als iemand meent dat denkbeeldige verbintenis nodig is voor de verhouding tussen 2 personen dan veel plezier. Maar besef wel dat het niets veranderd. De mensen zijn hetzelfde, de liefde is hetzelfde en de verhouding is hetzelfde.

Maar goed afgezien van dat allemaal vind ik het simpelweg erg jammer dat het zo vaak allemaal hetzelfde is bij huwelijken.
pi_113275513
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid een aantal vragen.
Waarom vind je dat speciaal? Wanneer is in jouw ogen iets speciaal als tegelijkertijd velen exact hetzelfde doen?

Bezegeling? Door wie of wat en waarom heeft dat waarde?
Officiële gelofte? Hoezo officieel?

Is het een kromme gedachte om te denken dat de "waarde" er alleen is omdat de personen in kwestie het zichzelf hebben aangepraat/laten aanpraten?
pi_113275533
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:59 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

:') Word je vaak uitgenodigd?
Als je geen argument kunt geven dan gewoon eerlijk zeggen.
pi_113275547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:00 schreef Ondori het volgende:

[..]

Er zit wat in, ja. Maar ik ben het hier ook wel heel erg mee eens:

[..]

Oneens.

Blijkbaar hecht RichardDawkins niet zoveel waarde aan beloftes. Ik wel.

Als ik een belofte doe (iets heel uitzonderlijks) verandert er mijns inziens wel degelijk iets.
pi_113275559
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ik ga hier niks op terug zeggen :D
pi_113275593
even een droom uit de wereld helpen hoor; want zodra je samenwoont is er al 'gedoe' met uit elkaar staan. wanneer er dan ook nog kinderen zijn gelden voor uit elkaar gaan dezelfde 'regels' (kinderalimentatie, wie woont waar, enz...) als wanneer je getrouwd bent. wanneer er niks formeel geregeld is kan dat zelfs zomaar opeens meer gedoe leveren.

niet dat ik getrouwd ben hoor. wij zijn nu 10 jaar samen en hebben 3 kinderen. en een geregistreerd partnerschap enkel om alles rondom de kinderen proper te regelen. we zijn al wel 9 jaar verloofd en ooit willen we wel trouwen. wanneer we zat pieken hebben om het cool te vieren :7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:05:18 #26
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113275597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oneens.

Als ik een belofte doe (iets heel uitzonderlijks) verandert er mijns inziens wel degelijk iets.
Maar als je veel van elkaar houdt, is daar dan een belofte voor nodig?
pi_113275601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Oneens.

Een belofte staat niet gelijk aan een huwelijk. Het is er een klein onderdeel van.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:06:19 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113275627
Trouwen kan ook zonder ceremoniëel gedoe. (en dat is vaak nog gratis ook)

Je moet het ook niet doen voor de leuke dag of de ceremonie, maar omdat je bij elkaar wil blijven en het heeft enkele financiële voordelen.
So we just called him Fred
pi_113275629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

nou ja, het was toch gewoon niet bijster aardig om dat te zeggen tegen die mensen? als hunnie willen trouwen dan neem je er een borrel op en feliciteer ze. je gaat niet uitgebreid de discussie aan over het nut van trouwen. da's gewoon lullig en zuur :*
pi_113275647
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:03 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik ga hier niks op terug zeggen :D
Euh, dus deze post hallucineer ik?
Dude, ik snap goed dat je uit arrogantie meent dat wat jij vind voor iedereen duidelijk moet zijn.
Ik wil alleen je redenen horen zodat we het erover kunnen hebben. Door simpelweg domme smilies te posten en geen enkel reden te geven stel je je nogal zwak op. Maar zelf weten natuurlijk.
pi_113275653
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:02 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Waarom vind je dat speciaal? Wanneer is in jouw ogen iets speciaal als tegelijkertijd velen exact hetzelfde doen?

Is het een kromme gedachte om te denken dat de "waarde" er alleen is omdat de personen in kwestie het zichzelf hebben aangepraat/laten aanpraten?
Het is speciaal omdat je het deelt met 1 persoon. Het is JULLIE huwelijk. Daarin is het speciaal. Beetje hetzelfde als met kinderen. Niks speciaals aan, maar toch ook wel :)

Zingeving doe je altijd zelf. Alles wat voor jou van waarde is buiten enkele oerdriften en veiligheid en beschutting, is van waarde omdat jij dat vindt.

Officiele gelofte omdat het in onze leefomgeving veranderingen teweeg brengt en omdat je een belofte uitspreekt tegenover getuigen.
pi_113275659
Het trouwen zoals de meeste mensen het zien, slaat nergens op. Je kunt ook trouwen om samen met je partner alle zaken goed geregeld te hebben. Dat voor het geval dat je er om wat voor reden dan ook alleen voor komt te staan. Dan kun je beter kiezen voor Geregistreerd Partnerschap. Wettelijk hetzelfde maar zonder het hele ceremoniele gedoe. Gewoon even met 2 getuigen naar het gemeentehuis en even ja tegen elkaar zeggen. Scheelt een hoop geld als je geen feest geeft voor al die opvreters die komen.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_113275686
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:05 schreef Ondori het volgende:

[..]

Maar als je veel van elkaar houdt, is daar dan een belofte voor nodig?
Niets is nodig.

Maar daarom is een belofte nog wel iets waard.
pi_113275714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:06 schreef simmu het volgende:

[..]

nou ja, het was toch gewoon niet bijster aardig om dat te zeggen tegen die mensen? als hunnie willen trouwen dan neem je er een borrel op en feliciteer ze. je gaat niet uitgebreid de discussie aan over het nut van trouwen. da's gewoon lullig en zuur :*
Wie zegt dat ik een hele discussie aan ben gegaan? Ik heb gezegd hier dat ik 1 opmerking heb gemaakt m.b.t. hoe speciaal zoiets wel of niet is omdat zij nogal overdreven het benadrukten op hun carbon copy dag.
Als iemand zich gekwetst voelt door een opmerking van iemand dan zal dat wel zijn omdat ze zelf niet zeker zijn van hetgeen ze propageren. Anders heb je geen reden tot kwetsing omdat je zeker bent van je zaak.
pi_113275718
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:05 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Een belofte staat niet gelijk aan een huwelijk. Het is er een klein onderdeel van.
Een klein onderdeel? Het is de essentie van het moderne huwelijk volgens mij. Je verbindt je aan elkaar door die belofte.

De rest is juist bijzaak.
pi_113275782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Het is speciaal omdat je het deelt met 1 persoon. Het is JULLIE huwelijk. Daarin is het speciaal. Beetje hetzelfde als met kinderen. Niks speciaals aan, maar toch ook wel :)

Zingeving doe je altijd zelf. Alles wat voor jou van waarde is buiten enkele oerdriften en veiligheid en beschutting, is van waarde omdat jij dat vindt.

Officiele gelofte omdat het in onze leefomgeving veranderingen teweeg brengt en omdat je een belofte uitspreekt tegenover getuigen.
Dankjewel!
Serieus, ik hou ervan als mensen gewoon helder en duidelijk vragen beantwoorden op een forum ipv er vanuit te gaan dat het de moeite niet is omdat men het tegen een idioot heeft.
pi_113275805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:11 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dankjewel!
Serieus, ik hou ervan als mensen gewoon helder en duidelijk vragen beantwoorden op een forum ipv er vanuit te gaan dat het de moeite niet is omdat men het tegen een idioot heeft.
Ik probeer alles uit te leggen omdat ik altijd denk het tegen een idioot te hebben :P
pi_113275825
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:07 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dude, ik snap goed dat je uit arrogantie meent dat wat jij vind voor iedereen duidelijk moet zijn.
Ik wil alleen je redenen horen zodat we het erover kunnen hebben. Door simpelweg domme smilies te posten en geen enkel reden te geven stel je je nogal zwak op. Maar zelf weten natuurlijk.
Waarom is deze :D smiley dom?
pi_113275839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Een klein onderdeel? Het is de essentie van het moderne huwelijk volgens mij. Je verbindt je aan elkaar door die belofte.

De rest is juist bijzaak.
Een klein onderdeel ja. Het is nogal een groot ritueel meestal en de belofte is zo voorbij. Je kunt makkelijk mensen "verbinden" zonder die belofte.

Naar mijn mening is de essentie van het "moderne" huwelijk hetzelfde als van vele activiteiten tegenwoordig.
De "look at me! look at me!" houding. (het kan namelijk ook privé)
pi_113275866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:12 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik probeer alles uit te leggen omdat ik altijd denk het tegen een idioot te hebben :P
Hehe. Ik probeer juist vaak (naja mits ik zin heb) om mensen die ik vroeger als idioten beschouwde nu als onwetenden te zien.
pi_113275912
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:07 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je geeft geen reden waarom die smilies dom zijn. Je stelt jezelf nogal zwak op.
pi_113275924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:13 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Een klein onderdeel ja. Het is nogal een groot ritueel meestal en de belofte is zo voorbij. Je kunt makkelijk mensen "verbinden" zonder die belofte.
Nee natuurlijk niet. Je bent nergens aan gebonden als je die wens niet uitspreekt. Zie het als een contract.

Dus ja, de belofte is de essentie. De rest van de ceremonie is opleuking, en omdat het moeilijk is mensen in te huren voor 5 minuutjes.

quote:
Naar mijn mening is de essentie van het "moderne" huwelijk hetzelfde als van vele activiteiten tegenwoordig.
De "look at me! look at me!" houding. (het kan namelijk ook privé)
Ja dat zogenaamde grootse uitpakken heb ik ook een broertje dood aan.

"Het moet perfect zijn whihihihi". Nee, het moet kloppen.
pi_113275931
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

Dude.
pi_113275956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:16 schreef Ga.aguyim het volgende:
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

Dude.
Haha ik heb blijkbaar ergens een gevoelige snaar geraakt.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:18:14 #45
65918 IBAZ
broeinest
pi_113275987
Als je niet wil trouwen dan doe je het toch gewoon niet. Waar maak je je druk over.
Ik ben wel wel getrouwd. En mijn vrouw is ook getrouwd. Niks mis mee.
pi_113276004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:18 schreef IBAZ het volgende:
Ik ben wel wel getrouwd. En mijn vrouw is ook getrouwd.
Met elkaar zeker? :')

Zo fantasieloos...
pi_113276018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Je bent nergens aan gebonden als je die wens niet uitspreekt. Zie het als een contract.

Je bent toch "verbonden" aan je partner? Dat hoeft helemaal niet perse te gebeuren op basis van vooropgestelde beloftes. Het kan ook makkelijk op de "we zien wel" toer.
Ik snap hoe men het ziet qua werking maar in mijn optiek kan het ook zonder.
pi_113276056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:17 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Haha ik heb blijkbaar ergens een gevoelige snaar geraakt.
Nee helemaal niet. Waarom denk je dat? Ik vind gewoon dat je jezelf zwak opstelt omdat je geen reden geeft.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:21:14 #49
296997 Smoef
They keep me rollin'
pi_113276065
Zoals Simmu aangeeft begint de "verbintenis" tussen partner en partner al bij het samenwonen met elkaar.
Je koopt spullen die passen in de gezamelijke inrichting, hebt een redelijk hoge huur en wellicht in de toekomst maak je ruimte vrij voor een wiegje.
Oftewel: het zou wel heel erg kut zijn als het nu uit is.

Ik denk dat dit risico voor veel mensen al genoeg is. Waarom zou je meer risico willen lopen, als het je ook niks oplevert.

De reden dat ik persoonlijk zou gaan trouwens is dat ik laat merken aan mijn partner van "oké, ik ga voor jou met alles wat ik heb".
Beetje dramatisch, maar zo is het wel. Door te trouwen verzegel je een verbintenis tussen twee personen en kun je er van uitgaan dat beide personen hetzelfd in de relatie staan: men hoeft nu en in de toekomst nooit meer iemand anders.

Een mooi gebaar met een hoog prijskaartje, dat dan weer wel.
pi_113276097
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:19 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je bent toch "verbonden" aan je partner? Dat hoeft helemaal niet perse te gebeuren op basis van vooropgestelde beloftes. Het kan ook makkelijk op de "we zien wel" toer.
Ik snap hoe men het ziet qua werking maar in mijn optiek kan het ook zonder.
Tuurlijk kan dat.

Het is dus maar net hoeveel waarde je zelf hecht aan die expliciet uitgesproken belofte :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:23:10 #51
65918 IBAZ
broeinest
pi_113276113
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Met elkaar zeker? :')

Zo fantasieloos...
Wat bedoel je?
pi_113276125
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:20 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee helemaal niet. Waarom denk je dat? Ik vind gewoon dat je jezelf zwak opstelt omdat je geen reden geeft.
Tja wat moet je hier nou mee. Eigenlijk het beste om zulk troll gedrag gewoon te negeren maar er zijn saaiere dingen om te doen als je ziek thuis zit (griepje).

Dus wat te doen. Beter voor het begrip van de ander op hetzelfde niveau opereren.
Oftewel; Neeeheeee, jij was aan de beuuuurt! Ik vroeg het het eerst! Mamaaaaaa!!!!!
pi_113276191
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:23 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Tja wat moet je hier nou mee. Eigenlijk het beste om zulk troll gedrag gewoon te negeren maar er zijn saaiere dingen om te doen als je ziek thuis zit (griepje).

Dus wat te doen. Beter voor het begrip van de ander op hetzelfde niveau opereren.
Oftewel; Neeeheeee, jij was aan de beuuuurt! Ik vroeg het het eerst! Mamaaaaaa!!!!!
Nee. Luister. Je beschuldigd mij ervan dat ik me zwak opstel omdat ik geen redes geef of mijn reacties niet kan toelichten. En vervolgens doe jij precies hetzelfde.
pi_113276221
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:26 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Nee. Luister. Je beschuldigd mij ervan dat ik me zwak opstel omdat ik geen redes geef of mijn reacties niet kan toelichten. En vervolgens doe jii precies hetzelfde.
:D :P
pi_113276248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:27 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

:D :P
Ja. Zulke reacties zijn dan veel beter :D
pi_113276315
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:28 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja. Zulke reacties zijn dan veel beter :D
Haha ja wat verwacht je dan. Dat ik ineens naar jouw pijpen ga dansen terwijl je nog steeds geen enkel argument voor je eerder mening hebt gegeven. Tot die tijd neem ik jou niet serieus natuurlijk en al helemaal niet als je op deze kinderlijke wijze probeert me te provoceren.
pi_113276490
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:23 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]
bekijk het maar, ik bemoei me er niet mee. vecht het zelf maar uit :*
pi_113276496
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:31 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Haha ja wat verwacht je dan. Dat ik ineens naar jouw pijpen ga dansen terwijl je nog steeds geen enkel argument voor je eerdere* mening hebt gegeven. Tot die tijd neem ik jou niet serieus natuurlijk en al helemaal niet als je op deze kinderlijke wijze probeert me te provoceren.
*even wat verbeterd.

Oke. Ik vind dat dat beledigend overkomt. En voor hun is die trouwdag een hele bijzondere en gelukkige dag. En ik denk niet dat ze dat soort opmerkingen waarderen. Straks gaan ze zich rot voelen en is hun dag verpest?

^ voor mijn eerste reactie.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:40:43 #59
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113276579
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:37 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

*even wat verbeterd.

Oke. Ik vind dat dat beledigend overkomt. En voor hun is die trouwdag een hele bijzondere en gelukkige dag. En ik denk niet dat ze dat soort opmerkingen waarderen. Straks gaan ze zich rot voelen en is hun dag verpest?

Ik zou zelf ook niet zoiets zeggen op iemand trouwdag, maar als iemand zijn/haar dag laat verpesten door een opmerking van iemand anders, is dat wel een beetje raar toch? Iemand moet wel gewoon zijn/haar mening kunnen geven.
pi_113276729
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:37 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

*even wat verbeterd.

Ja typefoutje, sorry. Ik let meestal beter op maar ik zit hier nogal te hoesten en te snotteren met mijn berg zakdoeken. Ik heb die van jou tot nu toe maar genegeerd. Net zoals je gebruikt van hun i.p.v. hen. Ik ken de topics hierover waarbij iedereen een andere internetsite erbij haalt maar onderwijs bracht me bij dat hun bezittelijk is en het dus in dit geval hen moet zijn.

Hoe zij zich voelen is niet mijn verantwoordelijkheid. Als je zeker bent van je zaak is er geen enkele reden om je beledigd of gekwetst te voelen. Als mensen niet het verschil zien tussen wat speciaal is en wat zij vinden dat speciaal is voor hen (wereld van verschil) dan is ook dat niet mijn verantwoordelijkheid. Daarbij had ik ze niet op dat feitje gewezen als ze niet zo overdreven stonden te verkondigen hoe speciaal het allemaal wel niet was.
Als ik in staat ben om met een nuchtere opmerking hun hele dag te verpesten en hen klote te laten voelen dan is dat alleen omdat ze dat zelf mogelijk maken. Als je zeker weet dat wat je verkondigt klopt is er geen reden tot twijfel of klote gevoelens.

Edit: Even naar de supermarkt voor sinaasappelsap, kippensoep, zakdoeken etc.
pi_113276754
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:40 schreef Ondori het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook niet zoiets zeggen op iemand trouwdag, maar als iemand zijn/haar dag laat verpesten door een opmerking van iemand anders, is dat wel een beetje raar toch? Iemand moet wel gewoon zijn/haar mening kunnen geven.
Ja ik overdreef een beetje. Maar het zou kunnen gebeuren bij sommige mensen.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het gewoon niet netjes is en zeker niet als het zegt terwijl er net een trouwceremonie is. Tuurlijk mag je het zeggen maar bewaar het dan voor een keer.
pi_113276836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:45 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Ja typefoutje, sorry. Ik let meestal beter op maar ik zit hier nogal te hoesten en te snotteren met mijn berg zakdoeken. Ik heb die van jou tot nu toe maar genegeerd. Net zoals je gebruikt van hun i.p.v. hen. Ik ken de topics hierover waarbij iedereen een andere internetsite erbij haalt maar onderwijs bracht me bij dat hun bezittelijk is en het dus in dit geval hen moet zijn.

Hoe zij zich voelen is niet mijn verantwoordelijkheid. Als je zeker bent van je zaak is er geen enkele reden om je beledigd of gekwetst te voelen. Als mensen niet het verschil zien tussen wat speciaal is en wat zij vinden dat speciaal is voor hen (wereld van verschil) dan is ook dat niet mijn verantwoordelijkheid. Daarbij had ik ze niet op dat feitje gewezen als ze niet zo overdreven stonden te verkondigen hoe speciaal het allemaal wel niet was.
Als ik in staat ben om met een nuchtere opmerking hun hele dag te verpesten en hen klote te laten voelen dan is dat alleen omdat ze dat zelf mogelijk maken. Als je zeker weet dat wat je verkondigt klopt is er geen reden tot twijfel of klote gevoelens.
Ja leest zo kut hehe sorry. Al maak ik zelf ook veel fouten. En zie mijn vorige reactie op de TS.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 15:58:01 #63
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113277056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:45 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Edit: Even naar de supermarkt voor sinaasappelsap, kippensoep, zakdoeken etc.
Even off-topic: Beterschap!
pi_113277277
Ik ben getrouwd omdat ik en mijn man dat leuk vonden. Het zal vast niet heel orgineel en fantasievol zijn geweest. En voor een aantal gasten zal het misschien ook niet zo speciaal zijn geweest. Maar dat hoeft toch ook niet? Wij vonden het leuk.Daar ging het om. Wat maakt het uit wat andere mensen daarvan denken. Het was ons feestje. Wil je niet trouwen, dan doe je dat toch niet.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 16:12:38 #65
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113277410
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:46 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja ik overdreef een beetje. Maar het zou kunnen gebeuren bij sommige mensen.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het gewoon niet netjes is en zeker niet als het zegt terwijl er net een trouwceremonie is. Tuurlijk mag je het zeggen maar bewaar het dan voor een keer.
Dat is waar. Nou ja, zoals ik al zei zou ik het zelf niet zeggen op dat moment, maar zo heeeeeel erg is het toch ook niet.
pi_113277455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:58 schreef Ondori het volgende:
Even off-topic: Beterschap!
Yo dankje. De trip van en naar de supermarkt heeft me niet veel goed gedaan. Tijd om een paar uur naar het plafond te staren vanuit de badkuip.
pi_113279971
quote:
Beledigen? Door iemand erop te wijzen dat ze lulkoek verkopen beledig ik ze?
Yup.
quote:
Denk dat ze het beledigde gevoel dan toch volledig aan zichzelf te danken hebben.
Een beledigd gevoel komt altijd van binnenuit maar het heeft wel een trigger: Jij in dit geval.
quote:
Het bruidspaar in kwestie (mijn volslanke nicht en haar vriend) stond daar heel opzichtig te verkopen hoe speciaal het allemaal wel niet was. Nuchterheid leek me wel op zijn plaats.
Bij een ritueel wat geen enkele basis in ratio heeft is nuchterheid nooit op zijn plaats.
quote:
De mens is juist het enige wezen dat technisch dingen kan bekijken. Je hebt het erover dat de mens dit is en de mens is dat. Klinkt alsof je bedoelt dat omdat velen het doen het wel bij de mens zal horen. Kromme redenering vind je niet?
Dat velen het doen komt voort uit de menselijke drang naar emotie, de band is dus de andere kant op.
quote:
Waarom zou je dan ooit nog zeggen "Ik houd van je"? Waarom zou je überhaupt ooit affectie tonen? Het verandert toch niets... Oh, wacht... Het verandert wel wat omdat mensen nou eenmaal niet in je hoofd kunnen kijken om die band te zien. Op diezelfde manier verandert trouwen ook wel degelijk iets aan de relatie.
quote:
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! Ik ben ook niet van die afgezaagde zaken. Ik moet zeggen dat een aantal "veel herhaalde" onderdelen ook in mijn huwelijksdag terug kwamen maar dat waren allemaal zaken waar we simpelweg niet om gaven en het dus makkelijker was ze te doen zoals iedereen zodat het automatisch soepel zou verlopen. Maar de zaken die voor ons belangrijk waren hebben we tot in detail geregeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:02 schreef RichardDawkins het volgende:
Proberen te rationaliseren wat uit emotie voort komt heeft geen zin en al helemaal geen waarde.
quote:
Dat is met alles zo. Alle waarde die er bestaat in het leven is je aangepraat.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:31:55 #68
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113281274
Ik ben getrouwd maar heel veel verandert het reëel gezien echt niet aan je relatie. Misschien geeft het net een beetje meer bevestiging dat je voor elkaar kiest.

Het geeft mij persoonlijk wel een prettig gevoel dat ik mezelf een getrouwd man kan noemen, dat dan weer wel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:58:18 #69
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113282104
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:31 schreef Strani het volgende:
Ik ben getrouwd maar heel veel verandert het reëel gezien echt niet aan je relatie. Misschien geeft het net een beetje meer bevestiging dat je voor elkaar kiest.

Het geeft mij persoonlijk wel een prettig gevoel dat ik mezelf een getrouwd man kan noemen, dat dan weer wel.
Maar waarom dan? Vind je dat meer waarde hebben als wanneer je iemands vriend/partner bent?
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:00:12 #70
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113282159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:58 schreef Ondori het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Vind je dat meer waarde hebben als wanneer je iemands vriend/partner bent?
Ja, maar dat is persoonlijk en puur gevoelsmatig. Wat anderen doen moeten ze vooral zelf weten.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:03:01 #71
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113282237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, maar dat is persoonlijk en puur gevoelsmatig. Wat anderen doen moeten ze vooral zelf weten.
Dat is waar hoor. Ik vroeg het me ook gewoon af :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:20:56 #72
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113282854
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:03 schreef Ondori het volgende:

[..]

Dat is waar hoor. Ik vroeg het me ook gewoon af :)
:)

Ik denk dat er bij mij toch nog een klein beetje traditie bij komt kijken, terwijl ik verder niet erg traditioneel ben ingesteld. Een basisstap in je leven, een symbolische overgang naar volwassenheid wellicht.
pi_113282894
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:20 schreef Strani het volgende:

[..]

:)

Ik denk dat er bij mij toch nog een klein beetje traditie bij komt kijken, terwijl ik verder niet erg traditioneel ben ingesteld. Een basisstap in je leven, een symbolische overgang naar volwassenheid wellicht.
Hmmzzz... Dat laatste koppel ik dan weer niet aan trouwen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 19:23:01 #74
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113282915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:22 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Hmmzzz... Dat laatste koppel ik dan weer niet aan trouwen.
Kan hoor. Komt wel bij dat ik nog net geen 25 was toen ik trouwde dus voor mij was die overgang er wel degelijk, op die leeftijd.
pi_113285661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan hoor. Komt wel bij dat ik nog net geen 25 was toen ik trouwde dus voor mij was die overgang er wel degelijk, op die leeftijd.
Uiteraard kan dat :) is maar net hoe je er zelf instaat.
pi_113288344
De hele dag midden in de belangstelling staan, lopen stressen met alle voorbereidingen enzo en het kost nog klauwen met geld ook.

Plus dat dat je iets moet beloven beloofd met veel getuigen erbij, waarvan je toch van tevoren niet weet of je je er wel aan zal gaan houden. Leven kan namelijk raar lopen en mensen veranderen sowieso in de loop der jaren.

Niets voor mij dus! :r
  zaterdag 23 juni 2012 @ 23:11:50 #77
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113294018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:34 schreef Moogwai10 het volgende:
De hele dag midden in de belangstelling staan, lopen stressen met alle voorbereidingen enzo en het kost nog klauwen met geld ook.

Plus dat dat je iets moet beloven beloofd met veel getuigen erbij, waarvan je toch van tevoren niet weet of je je er wel aan zal gaan houden. Leven kan namelijk raar lopen en mensen veranderen sowieso in de loop der jaren.

Niets voor mij dus! :r
Nee dat heb ik dus ook een beetje.

Ik las laatst ergens een keer (weet niet meer waar helaas) dat trouwen weer ''in'' is, maar als ik om mij heen kijk merk ik daar niks van. Bijna iedereen die ik ken wil niet trouwen.
pi_113299380
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:54 schreef Ondori het volgende:
Dat heb ik ook altijd gehad. Totdat je dan iemand ontmoet die je laat inzien dat het toch eigenlijk niet zo'n heel erg verschrikkelijk idee zou zijn. En for the record, zij dacht er voordat we wat hadden exact hetzelfde over. Dus blijkbaar maken we allebei wat in elkaar los.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:00:28 #79
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113306279
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:28 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd gehad. Totdat je dan iemand ontmoet die je laat inzien dat het toch eigenlijk niet zo'n heel erg verschrikkelijk idee zou zijn. En for the record, zij dacht er voordat we wat hadden exact hetzelfde over. Dus blijkbaar maken we allebei wat in elkaar los.
Nou ja, daar is niks mis mee natuurlijk. Mijn vriend en ik willen ook allebei niet trouwen. En ik zie niet gebeuren dat we daar anders over denken, het voegt mijns inziens niets toe aan onze relatie. Als je van elkaar houdt, is het niet ''nodig''. Maar ja, als je het allebei wil, moet je het gewoon doen natuurlijk.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:54:03 #80
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_113313461
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:00 schreef Ondori het volgende:

[..]

Nou ja, daar is niks mis mee natuurlijk. Mijn vriend en ik willen ook allebei niet trouwen.
Voor jou als vrouw is het juist slim. Je kan mooi 150 euro partner-alimentatie vangen als je uit elkaar gaat.

Ook voor mensen die een schuld hebben, of die minder geld dan hun partner hebben, of wiens partner een eigen zaak heeft, kan het voordelig zijn om (in gemeenschap van goederen dan) te trouwen.

Ja, ik ben een beetje sarcastisch, maar het is verbazingwekkend om te zien dat trouwen wordt verward met financien.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 24 juni 2012 @ 15:20:18 #81
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113314806
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Voor jou als vrouw is het juist slim. Je kan mooi 150 euro partner-alimentatie vangen als je uit elkaar gaat.

Ook voor mensen die een schuld hebben, of die minder geld dan hun partner hebben, of wiens partner een eigen zaak heeft, kan het voordelig zijn om (in gemeenschap van goederen dan) te trouwen.

Ja, ik ben een beetje sarcastisch, maar het is verbazingwekkend om te zien dat trouwen wordt verward met financien.
Dus jij gaat er maar vanuit dat ik minder verdien dan mijn vriend?

Of dat wel of niet zo is laat ik even in het midden, maar ik ben heel goed in staat om voor mezelf te zorgen. Als we uit elkaar zouden gaan, hoef ik geen geld van hem.
  zondag 24 juni 2012 @ 15:43:45 #82
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113315779
Een bruiloft hoeft echt niet duur te zijn, dat doen de mensen zelf.

Maar de hele dag in de belangstelling staan vond ik ook heel zwaar (en in mijn geval was het nog ergens in Colombia ook). De trouwdag zelf vind ik ook achteraf niet zo belangrijk. Het gaat allemaal niet om die ene dag, maar juist om alle dagen erna.
pi_113316464
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:00 schreef Ondori het volgende:

[..]

Nou ja, daar is niks mis mee natuurlijk. Mijn vriend en ik willen ook allebei niet trouwen. En ik zie niet gebeuren dat we daar anders over denken, het voegt mijns inziens niets toe aan onze relatie. Als je van elkaar houdt, is het niet ''nodig''. Maar ja, als je het allebei wil, moet je het gewoon doen natuurlijk.
Klopt, het is ook totaal niet nodig, en rationeel gezien slaat het ook helemaal nergens op, maar op een gegeven moment komen er toch wat onderbuikgevoelens los.
pi_113316567
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:34 schreef Moogwai10 het volgende:
Dit denk ik ook. Ik geloof niet meer zo in het voor altijd samen en verliefd zijn.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 25 juni 2012 @ 11:58:58 #85
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_113356820
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:20 schreef Ondori het volgende:

[..]

Dus jij gaat er maar vanuit dat ik minder verdien dan mijn vriend?

Als we uit elkaar zouden gaan, hoef ik geen geld van hem.
De statistieken geven aan dat de rechter in slechts 5% van de scheidingen een partneralimentatie toekent aan de man. Dus daar mag ik in het algemeen gerust van uit gaan.

Je standpunt dat je geen geld hoeft, dat kan veranderen uit emotionele overwegingen, en bovendien bestaat de kans dat jij de partneralimentatie wil inzetten voor je kind, als die er is bij een scheiding. Ik zou dat dus niet te hard roepen. Bovendien, je hebt er toch recht op?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:30:33 #86
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_113366928
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

De statistieken geven aan dat de rechter in slechts 5% van de scheidingen een partneralimentatie toekent aan de man. Dus daar mag ik in het algemeen gerust van uit gaan.

Je standpunt dat je geen geld hoeft, dat kan veranderen uit emotionele overwegingen, en bovendien bestaat de kans dat jij de partneralimentatie wil inzetten voor je kind, als die er is bij een scheiding. Ik zou dat dus niet te hard roepen. Bovendien, je hebt er toch recht op?
Ja ok, misschien heb je wel een beetje gelijk. Van die statistieken bedoel ik.

Wij hebben geen kinderen, dus dat scheelt. Ik ben nogal een trots persoon van mezelf en ik kan mezelf onderhouden, dus ik zal geen geld van de ander vragen.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:36:30 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_113367226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:09 schreef RichardDawkins het volgende:
Wie zegt dat ik een hele discussie aan ben gegaan? Ik heb gezegd hier dat ik 1 opmerking heb gemaakt m.b.t. hoe speciaal zoiets wel of niet is omdat zij nogal overdreven het benadrukten op hun carbon copy dag.
Iedereen krijgt op dezelfde manier kinderen. Je gaat naar het ziekenhuis, daar zit de vrouw te puffen, dan wordt het kind eruit gehaald en op de borst van de vrouw (in geval van natuurlijk) of de man (in geval van keizersnede) gelegd.

Pure carbon copy. Al die mensen die zeggen dat het speciaal is. Sukkels.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:50:26 #88
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_113367889
Van mij hoeft het niet, maar ik ben er ook niet op tegen.
Als ik een vriendin had die graag zou willen trouwen zou ik het wel doen zonder morren.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 25 juni 2012 @ 15:59:02 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_113368363
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 15:58 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dit denk ik ook. Ik geloof niet meer zo in het voor altijd samen en verliefd zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:01:44 #90
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113368505
Voor altijd verliefd zijn is zeldzaam en dat is misschien maar goed ook. Zou lastig zijn om je op dagelijkse zaken te concentreren als je altijd verliefd was :)

Maar dat wil niet zeggen dat een relatie ineens waardeloos is wanneer die echte verliefdheid wat weg is. 'Houden van' is uiteindelijk veel belangrijker. Verliefdheid is slechts een lokmiddel.
pi_113368830
In principe een vrij nutteloos ritueel, maar het is wel een leuke manier om je liefde te vieren, en, als ik heel eerlijk ben, als vrouw wil ik gewoon een keer zo'n mooie jurk aan. :')

Verder is het uiteraard geen must, maar iedereen moet dat voor zich weten.
Het enige wat ik echt loos vind is die hype tegenwoordig om NOG een keer te trouwen na zoveel jaar.
Zeg dan gewoon dat je zin in een feestje hebt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:14:57 #92
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113369180
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:08 schreef Kluts het volgende:
In principe een vrij nutteloos ritueel, maar het is wel een leuke manier om je liefde te vieren, en, als ik heel eerlijk ben, als vrouw wil ik gewoon een keer zo'n mooie jurk aan. :')

Verder is het uiteraard geen must, maar iedereen moet dat voor zich weten.
Het enige wat ik echt loos vind is die hype tegenwoordig om NOG een keer te trouwen na zoveel jaar.
Zeg dan gewoon dat je zin in een feestje hebt.
Ik denk dat dat ook vooral gebeurt met koppels wiens relatie niet altijd even makkelijk is geweest maar dat ze die zware tijden toch hebben kunnen overleven. Dát vieren ze dan, gok ik.
pi_113369251
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook vooral gebeurt met koppels wiens relatie niet altijd even makkelijk is geweest maar dat ze die zware tijden toch hebben kunnen overleven. Dát vieren ze dan, gok ik.
Dat zie ik totaal anders eigenlijk. Je trouwt omdat je van elkaar houdt. Niet omdat je probeert daarmee iets te bewijzen of bereiken, want eigenlijk verandert er niet echt veel.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:17:45 #94
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113369312
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:16 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat zie ik totaal anders eigenlijk. Je trouwt omdat je van elkaar houdt. Niet omdat je probeert daarmee iets te bewijzen of bereiken, want eigenlijk verandert er niet echt veel.
Ik heb het over mensen die jaren na hun trouwdag een soort tweede trouwdag willen hè :)
pi_113369371
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die jaren na hun trouwdag een soort tweede trouwdag willen hè :)
Oh, ik las ws ff te snel en dus verkeerd. In dat geval denk ik dat je gelijk hebt ja. :P
  maandag 25 juni 2012 @ 16:19:07 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_113369385
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, sommige willen inderdaad gewoon nog een feestje. Je trouwdag is (i.h.a.) een van de mooiste dagen van je leven, zonde als dat al zo lang achter je ligt. Daarom nog een keer doen.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:19:26 #97
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_113369405
quote:

Je negatieve standpunt over het huwelijk gaan verkondigen op de bruiloft van mensen die er, wat jij er ook van vindt, overduidelijk wél veel waarde aan hechten is nogal associaal en triest. :')
pi_113369455
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Je negatieve standpunt over het huwelijk gaan verkondigen op de bruiloft van mensen die er, wat jij er ook van vindt, overduidelijk wél veel waarde aan hechten is nogal associaal en triest. :')
Inderdaad. Behoorlijk onbeschoft.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:21:18 #99
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113369506
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, sommige willen inderdaad gewoon nog een feestje. Je trouwdag is (i.h.a.) een van de mooiste dagen van je leven, zonde als dat al zo lang achter je ligt. Daarom nog een keer doen.
In zulke gevallen lijkt het mij ook wat overdreven. Niets mis met gewoon een zoveel-jarig huwelijksfeest dan.
  maandag 25 juni 2012 @ 16:22:13 #100
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_113369565
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 16:19 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Inderdaad. Altijd treurig wanneer mensen denken dat hun mening zó belangrijk is voor de wereld dat deze altijd en zonder uitzondering gedeeld moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')