abonnement Unibet Coolblue
pi_113269955
Welkom in een nieuw deel over Indrukwekkende foto's en video's.
Ook hier kun je weer al je mooie, zielige, interessante filmpjes en foto's plaatsen.

Laatste posts:



quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, het werkt nu. Eigenlijk moet de baan wel langer maar er zijn 2 redenen waarom ze zo laag aanvliegen:
- De baan is maar 2300 meter lang. Dat is eigenlijk te kort voor grote toestellen als de 747.
Ter vergelijking; 'onze' Polderbaan (die vijfde baan) is 3800 meter lang (en rete lange taxibaan erna toe)

- Onderstaand zit aan de andere kant van de baan. Een landing afbreken en weer optrekken is bijna onmogelijk, zo niet onmogelijk:


Nog een aantal bizarre (en daarmee indrukwekkende) vliegvelden die mij te binnenschieten:

Gibraltar:


1: Een van de drukte wegen van Gibraltar kruist de landings- startbaan!
2: Die rots daar op de achtergrond creert gigantische rukwinden waardoor vliegtuigen eerst omhoog geduwd worden en daarna juist naar de grond gedrukt worden.

Madeira, Spanje:

[ afbeelding ]

Landingsbaan was te kort, dus wat doe je? Je bouwt een brug en verlengt 'm!

Congonhas Airport, Sao Paulo, Brazili


Midden in de stad So Paulo. Gigantische helling aan het eind van de baan en had vaak problemen van water op de baan; ofwel veel ongelukken waarbij de vliegtuigen doorgeschoten zijn en de weg/bebouwing onderaan ingeschoten zijn; het bekendste ongeval is TAM Airlines Flight 3054.

Courchevel International Airport, Frankrijk:


Hier hoef ik niet veel over uit te leggen; je ziet het wel.

Juancho E. Yrausquin Airport, Saba, Nederlandse Antillen:


Ook redelijk duidelijk dacht ik. Is overigens maar beperkt toegankelijk voor vliegverkeer. Baan is ook maar 400 meter lang.

Kai Tak Airport, Japan:



Min of meer zelfde tafereel als op Sint Maarten; laag aanvliegen over de (ditmaal) de woonwijk omdat de baan uitloopt in de zee (waar ook genoeg vliegtuigen in zijn beland na doorgeschoten te zijn)
Vloog men boven dat schaakbord (foto 2) dan moest men scherp naar rechts sturen om te landen.
Ligt er nu om begrijpelijke reden (toch jammer) zo bij:


Tenzing-Hillary (Lukla) Airport, Nepal:



Baan is maar 460 meter lang, stijgt 12%, hoge bergen achter de baan en een ruim 600 meter diep dal ervoor, hoog gelegen (2800 meter boven zeeniveau) ofwel weinig lift.
En kom je aanvliegen dan land je. Je kunt het niet afbreken.

En zo zijn er nog wel een paar indrukwekkende vliegvelden. Helaas worden sommige zelden gebruikt, anderen zijn gesloten maar wat zijn ze gaaf.

Overigens, land opspuiten voor een (internationaal) vliegveld? Dat doen ze in Japan wel ff: Kansai International Airport:

In the coolest little capital of the world
pi_113269964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Tja, het werkt nu. Eigenlijk moet de baan wel langer maar er zijn 2 redenen waarom ze zo laag aanvliegen:
- De baan is maar 2300 meter lang. Dat is eigenlijk te kort voor grote toestellen als de 747.
Ter vergelijking; 'onze' Polderbaan (die vijfde baan) is 3800 meter lang (en rete lange taxibaan erna toe)

- Onderstaand zit aan de andere kant van de baan. Een landing afbreken en weer optrekken is bijna onmogelijk, zo niet onmogelijk:
[ afbeelding ]

Nog een aantal bizarre (en daarmee indrukwekkende) vliegvelden die mij te binnenschieten:

Gibraltar:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

1: Een van de drukte wegen van Gibraltar kruist de landings- startbaan!
2: Die rots daar op de achtergrond creert gigantische rukwinden waardoor vliegtuigen eerst omhoog geduwd worden en daarna juist naar de grond gedrukt worden.

Madeira, Spanje:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Landingsbaan was te kort, dus wat doe je? Je bouwt een brug en verlengt 'm!

Congonhas Airport, Sao Paulo, Brazili
[ afbeelding ]

Midden in de stad So Paulo. Gigantische helling aan het eind van de baan en had vaak problemen van water op de baan; ofwel veel ongelukken waarbij de vliegtuigen doorgeschoten zijn en de weg/bebouwing onderaan ingeschoten zijn; het bekendste ongeval is TAM Airlines Flight 3054.

Courchevel International Airport, Frankrijk:
[ afbeelding ]

Hier hoef ik niet veel over uit te leggen; je ziet het wel.

Juancho E. Yrausquin Airport, Saba, Nederlandse Antillen:
[ afbeelding ]

Ook redelijk duidelijk dacht ik. Is overigens maar beperkt toegankelijk voor vliegverkeer. Baan is ook maar 400 meter lang.

Kai Tak Airport, Japan:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Min of meer zelfde tafereel als op Sint Maarten; laag aanvliegen over de (ditmaal) de woonwijk omdat de baan uitloopt in de zee (waar ook genoeg vliegtuigen in zijn beland na doorgeschoten te zijn)
Vloog men boven dat schaakbord (foto 2) dan moest men scherp naar rechts sturen om te landen.
Ligt er nu om begrijpelijke reden (toch jammer) zo bij:
[ afbeelding ]

Tenzing-Hillary (Lukla) Airport, Nepal:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Baan is maar 460 meter lang, stijgt 12%, hoge bergen achter de baan en een ruim 600 meter diep dal ervoor, hoog gelegen (2800 meter boven zeeniveau) ofwel weinig lift.
En kom je aanvliegen dan land je. Je kunt het niet afbreken.

En zo zijn er nog wel een paar indrukwekkende vliegvelden. Helaas worden sommige zelden gebruikt, anderen zijn gesloten maar wat zijn ze gaaf.

Overigens, land opspuiten voor een (internationaal) vliegveld? Dat doen ze in Japan wel ff: Kansai International Airport:
[ afbeelding ]
Mooi overzicht.

Alleen Kai Tak is niet in Japan maar het oude vliegveld van Hong Kong. Tegenwoordig niet meer in gebruik.
Lukla, Nepal, ga ik in oktober zelf ervaren. *O*
In the coolest little capital of the world
pi_113270002
-oops-
In the coolest little capital of the world
pi_113270623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Madeira, Spanje:
Kai Tak Airport, Japan:
Madeira is Portugal en Kai Tak is Hong Kong.
pi_113270672
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 12:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Madeira is Portugal en Kai Tak is Hong Kong.
Ik zat ook al met verbijstering te lezen idd.
pi_113270752
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:50:05 #7
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_113280111
Na het Camino del Rey filmpje meermaals bekeken te hebben (staat in 1 of meerdere van de voorgaande topics) kwam ik deze tegen.
Ook niet verkeerd.
Vooral heerlijk dat je het wel kan bekijken, maar zelf niet hoeft te doen :D

Check vooral zo rond de 8 minuten :P
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_113283833
Sorry over die fout benoemde plaatsen/landen. Wilde jullie toch graag wat laten zien en was met opmaak bezig enzo en vergat ik dat fout te doen. :@
Hoe ik berhaupt dan die landen erbij verzon :? :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 11:47 schreef Drebbelman het volgende:
Lukla, Nepal, ga ik in oktober zelf ervaren. *O*
Gaaf! :o
Was pas op History HD een programma over de meest gevaarlijke (opmerkelijke) vliegvelden. Die Lukla zou ik geloof ik alle kleuren van de regenboog schijten als ik daar moest landen :')
pi_113305632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:50 schreef Rebbedebje het volgende:
Na het Camino del Rey filmpje meermaals bekeken te hebben (staat in 1 of meerdere van de voorgaande topics) kwam ik deze tegen.
Ook niet verkeerd.
Vooral heerlijk dat je het wel kan bekijken, maar zelf niet hoeft te doen :D

Check vooral zo rond de 8 minuten :P
Gaaaf :o
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_113306948

het lijkt of ie niet zo snel gaat.
🐱
pi_113306971
Vast al ooit langsgekomen, maar zulke beelden vind ik altijd superindrukwekkend; zou er graag eens rondlopen en me enorm nietig voelen:



Ook mooi op een beetje creapy manier:

pi_113312029
epic:

mazzel:

wel met touwtje, maar alsnog :P

totale controle:


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2012 14:25:48 ]
pi_113323048
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:52 schreef Iemand91 het volgende:

Gaaf! :o
Was pas op History HD een programma over de meest gevaarlijke (opmerkelijke) vliegvelden. Die Lukla zou ik geloof ik alle kleuren van de regenboog schijten als ik daar moest landen :')
'Gelukkig' hoef ik er alleen op te stijgen (als het weer gunstig is), lijkt me minder eng dan landen.
In the coolest little capital of the world
  maandag 25 juni 2012 @ 20:26:28 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_113382043
an urge to help mankind overcomes me
pi_113383211
quote:
Dat is wel ontzettend stoer!
pi_113444954

Bekijk 'm even fullscreen in 1080p.

Met zulk soort tornado's valt niet te spotten, maar ergens lijkt het me wel enorm gaaf/indrukwekkend om een mee te maken. :@
pi_113450077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 01:49 schreef Iemand91 het volgende:

Bekijk 'm even fullscreen in 1080p.

Met zulk soort tornado's valt niet te spotten, maar ergens lijkt het me wel enorm gaaf/indrukwekkend om een mee te maken. :@
wow, gewoon al die truckaanhangers als papieren vliegtuigjes de lucht in
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:10:26 #18
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_113453863
Die nieuwsbar die ze zowat midden in het filmpje plaatsen vind ik ook behoorlijk indrukwekkend.
Paardelul !!!
  maandag 2 juli 2012 @ 23:43:00 #20
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_113698771
quote:
Het is maar goed dat ik ergens gelezen heb waar dat over gaat, ik kan dat soort beelden echt niet verdragen :X :X Heb 'm uitgezet op het moment dat het in z'n hamstring schiet...
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 2 juli 2012 @ 23:53:38 #21
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_113699255
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:56:36 #24
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_113738669
In de blessure categorie vind ik deze dan toch mooier/bijzonderder:

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:41:46 #25
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_113741667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
In de blessure categorie vind ik deze dan toch mooier/bijzonderder:

Erg mooi inderdaad. Vertederend. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')