Als je ze voor het eerst naar buiten doet, moet de nachttemperatuur nog boven de 10-15 graden zijn geloof ik. Dat is althans de regel die wij aangehouden hebben bij het naar buiten verhuizen van de caafjes. Het belangrijkste is echter dat het nachthok goed geïsoleerd is en vooral vocht- en tochtvrij. Zolang ze daar droog en (relatief) warm kunnen slapen gaat het ook als de temp al ietsje lager is waarschijnlijk wel goed. Het is trouwens ook wel belangrijk dat het de ren en het hok niet te warm wordt, cavia's kunnen in de regel nog slechter tegen hitte (>30o) dan tegen de kou. En let ook op dat de ren niet te modderig wordt als het regent, natte buikjes in combinatie met iets killer en herfstiger weer is ook niet zo'n goed voor ze.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:54 schreef Ireth het volgende:
So dat was even zoeken naar dit topic
Update van hier: beide mannen hebben een schimmelBeide al flink onder behandeling en de schimmel wordt minder!
![]()
Ik ga samen met mijn broertje een mooi buitenhok maken, met een doorgang de schuur in waar ze dus een binnenhok/nahcthok gaan krijgen, maar mijn vraag is eigenlijk, tot wanneer uiterlijk kan ik ze nu nog naar buiten doen? We kruipen nu zo onderhand augustus binnen en ik kan me voorstellen dat ze ook aan de buitentemperatuur moeten wennen. Dus wanneer zouden jullie 2 cavia's niet meer voor het eerst naar buiten laten? Het is dan de bedoeling dat ze dus permanent buiten verblijven (buitenren van 2 meter bij ongeveer 85 cm en een binnenhok van 85 bij 50 ongeveer) maar weet niet wanneer het termperatuurtechnisch afgeraden wordt. Wie kan mij hier meer over vertellen?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:04 schreef CherryLips het volgende:
Knofje zat laatst het oor van Beer helemaal leeg te likkenHij vond het nog lekker ook. Viespeuken.
Die is zich niet aan het uitbreiden op verschillende plaatsen. Timon had daar een plekje, Pumba op zijn oorquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik denk dat je dat niet kan voorkomen
wat heb je ter behandeling?
ik vind het er nog steeds niet schimmelachtig uitziendat verbeterd toch van binnen en werkt zich naar buiten toe? dus gaat in een rondje en wordt groter ipv uitbreiden op verschillende plaatsen?
Ik heb nu vitamine C druppels met wortelsmaak, 1 theelepeltje op 125 ml water ofzo. Gewoon elke dag in het waterflesje. Witlof zijn ze hier overigens gek op! Zodra ze merken dat ik een witlofblaadje in mijn handen heb trekken ze het er nog net niet uitquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:01 schreef SacreCoeur het volgende:
dat betekend iig dat de behandeling aanslaat en de jeuk (bijna) weg is.
Gelukkig!
Mijn grijze is nog een beetje kaal, ze had last van schilfers. Echt 't begin stadium van schurft. Dus ik heb haar en de rest (die niets hadden maar voor de zekerheid) behandeld en nu heeft ze een kaal plekje, maar geheel zonder schilfers of ander wit gedoe en ze krabt/bijt niet dus dat lijkt me ook een goed teken.
Gebruiken jullie eigenlijk vitamine C tabletten? van de dierenarts moeten ze er allemaal 1 per dag. Krijg ze er alleen met geen mogelijkheid naar binnenMengen met yoghurt helpt ook al niet. Het schijnt sinasappelsmaak te zijn, vinden ze vast smerig dan
Ik geef ze nu wel vitamine C druppels in het droogvoer en water maar het vervliegt zo snel. En witlof kun je ook niet met kilo's tegelijk geven.
Dat heb ik wel eens meegemaaktquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:47 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig zijn ze niet zo slim om gewoon achteruit weg te lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Ik was Beer vorige week aan het kammen en knippen in de tuin, gewoon op de grond. Heb nog nooit een cavia zo'n sprint zien makenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens meegemaaktkan je achter een cavia aan
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was Beer vorige week aan het kammen en knippen in de tuin, gewoon op de grond. Heb nog nooit een cavia zo'n sprint zien makenDat had ik niet verwacht van die bolle.
Trouwens, mijn cavia's piepen bijna nooit om eten, maar volgens mij heb ik het door. De groenten liggen in de kelder, en ze reageren niet op geritsel, maar op de kelderdeur. Dus als ik nu de tussendeur openhou, piepen ze even. Het is een begin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |