Inderdaad, jongeren zijn al sinds de tweede wereldoorlog of zo domquote:Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef de_ier het volgende:
Jongeren zijn best dom inderdaad, toen ik jonge twintiger was overwoog ik ook om te kopen. Maar het was me allemaal te duur. Dat snapte ik dan wel. Er waren anderen die met max financieren + inbreng van de ouders bereid waren om te kopen. Ik was toen best financieel onwetend, maar ik had wel de inzicht destijds om te snappen dat als je inbreng van je ouders nodig hebt om een achterstallige ruimte met groene karpet van 50 m2 te kopen dat er ergens iets niets deugt. Ik had geen idee wat (wist niets van LTV, credit boom, rentebeleid) maar ik rook wel een vies luchtje.
Dus het zou me niet verbazen dat als de regering weer met een of andere koopsubsidie komt dat een heleboel domme jongeren zullen intrappen.
Ik denk soms na, wat als ik wel had gekocht zo'n zes, zeven jaar geleden... had ik mijn carrière in het buitenland niet kunnen vervolgen zoals ik nu doe. Een heel belangrijke hoofdstuk van mijn leven had ik dan gewoon gemist om bankslaaf te kunnen worden.
10% is vast een groot bedrag op de begroting van sommige gemeenten. En ik kan mij voorstellen dat groeigemeenten zoals Almere nog veel meer geld ophaalden dan 10% via de verkoop van bouwgrond.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
90% van de inkomsten van een gemeente komt van het rijk en dus niet uit grondverkoop.
http://nl.wikipedia.org/w(...)nte#Belastingheffing
Ik denk dat ik met 65 jaar de grondprijzen nog steeds te hoog vindquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ow, en ik vond als twintiger de huizen- en grondprijzen ook absurd
Volgens mij vind elke generatie dat. Mooi hoe sommige dingen tijdloos zijn, en ingehaald worden als je wat ouder wordt en zaken in perspectief kunt zien
Ik stel voor dat we jou bij Oranje in de spits zetten, want zelfs een gemankeerde kwart voorzet ros je nog feilloos in de touwenquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat ik met 65 jaar de grondprijzen nog steeds te hoog vind
Dat denk je goed.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
in vergelijking met andere landen is de grondprijs volslagen idioot in Nederlandquote:Op woensdag 4 juli 2012 09:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kale kosten om landbouwgrond bouwrijp te maken zijn ongeveer 70 euro per m2, uitgaande van normale, niet drassige of moerassige bodem.quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
in vergelijking met andere landen is de grondprijs volslagen idioot in Nederland
Ik betaalde in 1995 42.000 gulden voor 165 m2
= 272 incl BTW
tien jaar later kost het overal 400 Euro das 300% prijsstijging
En heb je daarbij in aanmerking genomen dat 1 hectare landbouwgrond niet 1 hectare uit te geven bouwgrond is (beslag door wegen, openbare voorzieningen, etc).quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:57 schreef sorcees het volgende:
[..]
Kale kosten om landbouwgrond bouwrijp te maken zijn ongeveer 70 euro per m2, uitgaande van normale, niet drassige of moerassige bodem.
De rest zijn opslagen en winst, voornamelijk t.b.v. de gemeenten.
quote:za 07 jul 2012, 06:58
Amerikaan lost hypotheek contant af in centen
MILFORD - Een Amerikaan heeft de laatste aflossing van zijn hypotheek betaald met ongeveer vierhonderd kilo aan centen (pennies). Thomas Daigle had in 1977 bedacht dat de laatste betaling aan de bank memorabel moest worden. Sindsdien spaarde hij zo veel mogelijk muntjes van één dollarcent bij elkaar. Het werden er uiteindelijk ongeveer 62.000, goed voor 620 dollar.
De eerste jaren verzamelde Daigle zijn centen in een druivenkistje, aldus Amerikaanse media. Toen het kistje bezweek onder het gewicht, stapte de spaarzame Amerikaan over op steviger materiaal: stalen munitiekisten van het leger.
„Als je zegt dat je iets gaat doen, dan moet je het doen ook”, verklaarde Daigle tegenover de lokale pers in de staat Massachusetts. „Pennies tikken aan.”
Een Fransman flikte toch ook zoiets, maar het mocht niet van de rechter. Je mocht maar tot een maximaal bedrag betalen met munten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
Dat krijg je als er geen HRA is, dan gaan mensen sparen voor hun oude dag om na die 30 jaar gratis te wonen
http://www.telegraaf.nl/b(...)nten_afgelost__.html
[..]
Mee eens en het is minder dan 1800, eerder 1600.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Stemmingmakerij, het hele concept scheefhuurder is bedacht door de EU, de kunduz kliek en andere slavendrijvers die vinden dat je rijk bent als je meer dan 33k verdient.
Met 33k verdien je iets van 1800 euro netto, sociale huren lopen door tot 650 euro, dus je bent gewoon 1/3 kwijt aan kale huur... ooh ooh ooh wat een scheve toestanden![]()
Beleid en debiel schrijf je met dezelfde letters
Netto besteedbaar na aftrek van vaste lastenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens en het is minder dan 1800, eerder 1600.
Volgens het Nibud is 25 % kale huur betaalbaar. Dus zo'N 400 e.
Ik vind de grens dan ook behoorlijk arbitrair.
Ja, iedereen moet z'n kueze kunnen maken inderdaad. Maar wanneer je 20 jaar ergens vast moet zitten wegens een dikke onderwaarde dan heb je geen keuze meer... en dat is mijn punt.quote:*mompelt wederom iets over dat verschillende mensen verschillende dingen belangrijk vinden, en dat je niet iedereen moet spiegelen aan je eigen levenswandel, het meerendeel wil gewoon een dak boven het hoofd voor haar gezin, en wil graag zekerheid over woonkosten, en hoeft niet zo nodig over de aardbol te zwerven en een carriere enzo. Prima toch? Verschillende mensen, verschillende keuzes. Mag dat gerespecteerd worden?
Verdraai jij zijn woorden niet zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:03 schreef de_ier het volgende:
Ja, iedereen moet z'n kueze kunnen maken inderdaad. Maar wanneer je 20 jaar ergens vast moet zitten wegens een dikke onderwaarde dan heb je geen keuze meer... en dat is mijn punt.
Ik zeg niet dat iedereen van land moet verhuizen. Draai de woorden niet.
Kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat het een grotere deel wel interesseert.quote:Kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat de 'onder' of 'over'-waarde een heel groot deel van de huizenbezitters geen ene fuck interesseert.
Het interesseert voornamelijk de mensen die geen koopwoning hebben. Zie bv de fundateller-reeks. (quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:15 schreef de_ier het volgende:
Kennelijk is het moeilijk te begrijpen dat het een grotere deel wel interesseert.
Wat noem jij een gezonde markt? Een woning kopen is niet hetzelfde als een 3D-led tv'tje he. Een woning koop je voor langere tijd. Jij geeft zelf ook al aan dat je nu blij bent dat je 7 jaar geleden geen woning hebt gekocht omdat anders je 'carriere' er heel anders had uitgezien. En in plaats van dat je op zo'n moment tegen jezelf zegt: 'Droplul, niet kopen als je niet weet wat je wilt gaan doen' zeg je nu: 'Ik ben blij dat ik het niet gedaan, want de woningmarkt is niet gezond'quote:Kijk, in een gezonde markt moeten mensen vrij zijn om te verhuizen als ze willen. Als ze kiezen om niet te verhuizen, lekker voor ze, maar die keuze moet er altijd zijn.
Morgen kan er ook een meteoriet op de aarde vallen, of de tiende van volgende maand kan ik de staatsloterij winnen. /edit/ het kan zelfs deze maand nogquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef de_ier het volgende:
Wel mooi dat je impliciet aangeeft dat de prijzen dus op lange termijn kunnen dalen en dat mensen vast kunnen komen te zitten.
Dat noem ik vooruitgang aan jouw part.
Ehm... Nee?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef de_ier het volgende:
Wel mooi dat je impliciet aangeeft dat de prijzen dus op lange termijn kunnen dalen en dat mensen vast kunnen komen te zitten.
Nu jij nog.quote:Dat noem ik vooruitgang aan jouw part.
Woningmarkt in Zweden is bijna net zo dom als Nederland, met een volledig door de regering verklote huurmarkt en hoge LTV in de koopsector.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Morgen kan er ook een meteoriet op de aarde vallen, of de tiende van volgende maand kan ik de staatsloterij winnen. /edit/ het kan zelfs deze maand nog
Of dat ook onder vooruitgang geschaard moet worden weet ik niet.
Hoe gaat het met de huizenprijzen in Stockholm? Nog steeds volkomen onbetaalbaarder dan in het non-peririeke deel van NL?
Het grote verschil is dat je in Zweden buiten de grote steden zeer goedkoop ruim kan wonen. Voor EUR 34k bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:28 schreef de_ier het volgende:
Woningmarkt in Zweden is bijna net zo dom als Nederland, met een volledig door de regering verklote huurmarkt en hoge LTV in de koopsector.
Maar gelukkig woon ik niet in Stockholm.
Dan koop je in NL een afgeleefde stacaravan op een afgelegen boerencamping. In nl is de bevolkingsdichtheid zelfs in de krimpgebieden nog een factor 25 hoger als die afgelegen zooi waar je nu weer mee aan komt.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat je in Zweden buiten de grote steden zeer goedkoop ruim kan wonen. Voor EUR 34k bijvoorbeeld.
In Nederland kost elke 60 jaar oude flat in de slechtste buurt nog meer.
Even voor de goede orde, dit is ongeveer 1200 km van elke substantiele economische activiteitquote:Op zondag 8 juli 2012 08:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat je in Zweden buiten de grote steden zeer goedkoop ruim kan wonen. Voor EUR 34k bijvoorbeeld.
In Nederland kost elke 60 jaar oude flat in de slechtste buurt nog meer.
Ik snap ook niet dat personen hier zulke economische buitenkansjes nog durven te plaatsen dadelijk koopt een fokker nog net dit voor hun neus op. 36.000 euro kk en verhuuropbrengsten van 24.000 per jaar wie wil nu zo'n investering mislopen.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, dit is ongeveer 1200 km van elke substantiele economische activiteit
Dan heb je een paar rondjes rondom Nederland gereden.
Dat is als stellen dat een Mercedes hetzelfde moet kosten als een Lada, omdat beide op vier wielen staan.
Huh? Is dat een geheime stad dan, dat google maps die niet vermeldt?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Vasterbotten is een behoorlijke stad, ligt niet zover ervandaan, dus als je daar werk kunt vinden. Ik hou niet van al die kou daar, dus ik laat het lopen. Zit ook wat weinig grond bij.
ik bedoelde de stad storuman, ligt "vlakbij" dat huisje.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Huh? Is dat een geheime stad dan, dat google maps die niet vermeldt?
Of zijn er meerdere Vasterbottens in Zweden?
https://maps.google.nl/ma(...)WXBw&ved=0CEcQ_AUoAg
Ja, die vond ik wel.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik bedoelde de stad storuman, ligt "vlakbij" dat huisje.
Je bedoelt de gemeente. nl.wikipedia.org/wiki/Storuman_(gemeente)quote:Op zondag 8 juli 2012 10:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ik bedoelde de stad storuman, ligt "vlakbij" dat huisje.
Ik teken voor 70% verhuurrendement per jaar hoorquote:Op zondag 8 juli 2012 11:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als dat soepelere ontslagrecht erdoor komt, zakken de huizenprijzen helemaal door het ijs omdat helemaal niemand meer een hypotheek kan krijgen, dan worden die Zweedse prijzen misschien hier ook realiteit.
Die zijn er toch? Verkapt via het inkomen (inkomsten uit vermogen tellen toch ook mee?). Zo er woningbouwverenigingen in de grote steden zijn die daar anders over denken, zou ik het graag even willen wetenquote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders
Ik heb ondertussen al meerdere keren gehoord van mensen die een koophuis bezitten, maar ondertussen een sociale huurwoning betrekken! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Wordt het niet hoog tijd om hieraan naast inkomenseisen ook vermogenseisen te stellen? Bijvoorbeeld gelijk aan de eisen voor huursubsidie?
Dat was een tijd geleden ook op TV. Mensen die een koophuis hadden, eindelijk (na 20 jaar ofzo) een best wel prima woning van de sociale woningbouw gekregen hadden, en daar inderdaad naar toe verhuisden en hun eigen woning te koop zetten!quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders
Ik heb ondertussen al meerdere keren gehoord van mensen die een koophuis bezitten, maar ondertussen een sociale huurwoning betrekken! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Wordt het niet hoog tijd om hieraan naast inkomenseisen ook vermogenseisen te stellen? Bijvoorbeeld gelijk aan de eisen voor huursubsidie?
Die hadden geen eigen vermogen behoudens hun huis? Dan begrijp ik het ietsje beter hoe het kan.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was een tijd geleden ook op TV. Mensen die een koophuis hadden, eindelijk (na 20 jaar ofzo) een best wel prima woning van de sociale woningbouw gekregen hadden, en daar inderdaad naar toe verhuisden en hun eigen woning te koop zetten!
Heb je wel lekker veel te verteren natuurlijk.
Het is/was vrij gebruikelijk dat mensen met een grote overwaarde op hun huis na hun pensionering het huis verkochten, in een sociale huurwoning gaan en dan lekker riant van de oude dag genieten. Hier is niets mis mee vind ik. Natuurlijk telt vermogen niet mee voor de woningbouw, dat zou wel helemaal absurd zijn natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders
http://wooncompas.nl/wone(...)ngtoewijzing?id=1123quote:Wat telt allemaal mee voor mijn inkomen?
Het belastbaar inkomen van u en uw eventuele partner en/of huisgenoten tellen mee. Uw
vermogen en de inkomens van minder- en meerderjarige kinderen tellen niet mee.
Zoals ik het lees (ook op een andere site gekeken, en zou had ik het ook al eens telefonisch begrepen) gaat het om het belastinginkomen, en da's dus incl. box 3 inkomen (inkomsten uit vermogen). Een multimiljonair valt dus boven de norm.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb het even opgezocht, eigen vermogen telt niet mee voor het verkrijgen van een sociale huurwoning, alleen inkomsten uit arbeid/pensioen.
[..]
http://wooncompas.nl/wone(...)ngtoewijzing?id=1123
dus als je multimiljonair bent, kun je gewoon naar een sociale huurwoning, als je maar niet teveel inkomen hebt.
Wat een raar land is Nederland toch geworden.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders
Hier in de buurt is dat schering en inslag. Voornamelijk babyboomers die in mooie nieuwbouwappartementen trekken. Veel projecten worden door wbv ontwikkelt en hebben dus ook een deel sociaal huur. En aangezien woonduur hier hetzelfde is als inschrijfduur hebben die gasten al snel 20+ jaar en staan dus vooraan in de rij.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Even iets anders
Jij hebt duidelijk nog nooit iets in box 3 hoeven aan te geven.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar zelfs als je box3 inkomen meetelt is dat 12k per miljoen euro. Dan kom je er als "enkelvoudig" miljonair dus gewoon voor in aanmerking.
'We' hebben geen vermogensbelasting. Wel vermogensrendementsheffing. En da's een geweldige belastingfaciliteit. Want geen vermogenswinstbelasting (en da's vrij uniek in de wereld), vermogenswinsten zijn dus onbelast. Ook worden reguliere inkomsten niet naar werkelijk tarief belast (zoals in de rest van de wereld, sommige die van een bijzondere loophole in de UK gebruik maken uitgezonderd, ook uitgezonderd bijv. Singapore en bepaalde faciliteiten in de Philipijnen, en wat andere Aziatische landen waar ze liever op vermogen heffen dan op inkomsten -omdat beter te controleren is-).quote:Op zondag 8 juli 2012 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een raar land is Nederland toch geworden.
Kennelijk zijn er legio mogelijkheden om op allerlei manieren te profiteren van het systeem, alleen is het jaarlijkse toegangskaartje tot Nederland peperduur. Dat toegangskaartje is de vermogensbelasting. Dat is evenveel als ik hier in één van de duurste regios van Engeland jaarlijks betaal aan huur voor een leuk appartementje op een goede lokatie. En dan heb je dus alleen nog maar het toegangskaartje voor attractiepark Nederland, voor de attracties zelf moet je gewoon apart betalen![]()
Ik huiver bij de gedachte dat de linksen de verkiezingen gaan winnen in NL. Ik hoorde Samsom al over dat de vermogensbelasting moest worden verhoogd. Vermogens van "de rijken" afromen
Als die kerel macht krijgt dan hou je toch alleen nog maar de zieken en kreupelen over in NL?
Maar goed, het is mijn probleem gelukkig niet meer. Wel jammer dat een verder goed land zo onaantrekkelijk wordt gemaakt.
Ik vermoed dat je gelijk hebt, maar dan klopt die website niet, daar staat duidelijk dat vermogen niet meetelt. Ze zullen er wel voor het gemak vanuit gaan dat je een armoedzaaier bent.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zoals ik het lees (ook op een andere site gekeken, en zou had ik het ook al eens telefonisch begrepen) gaat het om het belastinginkomen, en da's dus incl. box 3 inkomen (inkomsten uit vermogen). Een multimiljonair valt dus boven de norm.
Als iemand alleen een eigen woning heeft, of enkel ondernermingsvermogen, en geen cent ander vermogen, kan het wellicht naar de letter wel. Dus: geen of nauwelijks inkomen, wel een huis, geen ander vermogen, en dan het huis huren voordat het eigen huis verkocht is. Maar wat je hierboven stelt is een beetje kort de bocht.
Vermogen niet, inkomten uit vermogen wel.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je gelijk hebt, maar dan klopt die website niet, daar staat duidelijk dat vermogen niet meetelt. Ze zullen er wel voor het gemak vanuit gaan dat je een armoedzaaier bent.
beetje domme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen vermogensrendementsbelasting en vermogenswinstbelasting?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
'We' hebben geen vermogensbelasting. Wel vermogensrendementsheffing. En da's een geweldige belastingfaciliteit. Want geen vermogenswinstbelasting (en da's vrij uniek in de wereld), vermogenswinsten zijn dus onbelast. Ook worden reguliere inkomsten niet naar werkelijk tarief belast (zoals in de rest van de wereld, sommige die van een bijzondere loophole in de UK gebruik maken uitgezonderd, ook uitgezonderd bijv. Singapore en bepaalde faciliteiten in de Philipijnen, en wat andere Aziatische landen waar ze liever op vermogen heffen dan op inkomsten -omdat beter te controleren is-).
...
Vermogensrendement heffing zoals wij dat kennen heft belasting op een 'fictief' forfaitair geacht behaalde rendement op het eigen vermogen. Nederland is daar uniek in de wereld in (unieker dan de HRAquote:Op zondag 8 juli 2012 23:00 schreef zakstront het volgende:
[..]
beetje domme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen vermogensrendementsbelasting en vermogenswinstbelasting?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |