abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113708013
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:09 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Als jij er nou eens voor zorgt dat de grondprijzen met een factortje vijf omlaag gaan, dan stroom ik door om ruimte te maken voor een sociaale minimummer!
Koop wat grond in krimpgebieden, zoals we al vaker hier gezien hebben is het wel te krijgen maar willen jullie daar dan opeens niet wonen. :D
pi_113708063
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:09 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

Als jij er nou eens voor zorgt dat de grondprijzen met een factortje vijf omlaag gaan, dan stroom ik door om ruimte te maken voor een sociaale minimummer!
Groningen en Drenthe heeft zat doorstroommogelijkheden, moet ik je helpen inpakken of lukt het je in je eentje? :W
pi_113709183
quote:
Kwart scheefwoners in corporatiewoningen

DEN HAAG - In ruim een kwart van de huurwoningen van woningcorporaties zaten vorig jaar 'scheefwoners', mensen die in vergelijking met hun inkomen een te lage huur betalen.

Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Het ging om 609.000 van de 2,2 miljoen bewoonde corporatiewoningen. Sinds 2011 moet de inkomensgrens van 33.000 euro van de Europese Commissie worden gehanteerd bij de toewijzing van vrijwel alle sociale huurwoningen..........

Met nog een mooi plaatje bij het gehele bericht.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:48:01 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113709194
quote:
Jongeren haken af op woningmarkt

AMSTERDAM - Het aantal potentiële huizenkopers onder de 35 jaar is sinds twee jaar flink geslonken.

Waren er in 2010 nog 260 duizend huishoudens in deze leeftijdscategorie die de koop van een huis overwogen, nu is dat nog slechts 170 duizend.
Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerd onderzoek van de vereniging voor bouwondernemers en ontwikkelaars NVB.

Zestigplussers

Ook de groep boven de jongste potentiële huizenkopers, met een leeftijd tussen de 35 en 45 jaar, is meer dan gemiddeld afgehaakt op de woningmarkt. Het aantal zestigplussers dat wil verhuizen is juist toegenomen van 180 duizend in 2010 naar 220 duizend huishoudens nu. Ook in de categorie tussen 45 en 60 jaar zitten meer verhuislustigen.
Volgens de NVB ligt de sleutel tot het openbreken van de woningmarkt dan ook bij de jongeren. Als zij een steuntje in de rug krijgen van de overheid zal dat de negatieve spiraal doorbreken, redeneert de NVB.
In totaal spelen momenteel ongeveer 1,2 miljoen Nederlanders met de gedachte om te verhuizen naar een (ander) koophuis. Dat is vierhonderdduizend minder dan voor het uitbreken van de kredietcrisis in 2008.

bron: nu.nl
MM krijgt toch gelijk... BB'ers die willen cashen kunnen het wel vergeten hun oude dag te slijten aan de costa's _O-
De jonge generatie wil niet de ketting omgelegd krijgen, we mogen straks al helemaal leeglopen op de AOW en zorgkosten. Ik denk dat er meer jongeren richting de costa's kunnen dan dinosauriers die vast zitten aan hun stapel stenen op een postzegel :P :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:49:58 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113709257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met nog een mooi plaatje bij het gehele bericht.
Stemmingmakerij, het hele concept scheefhuurder is bedacht door de EU, de kunduz kliek en andere slavendrijvers die vinden dat je rijk bent als je meer dan 33k verdient.

Met 33k verdien je iets van 1800 euro netto, sociale huren lopen door tot 650 euro, dus je bent gewoon 1/3 kwijt aan kale huur... ooh ooh ooh wat een scheve toestanden :|W

Beleid en debiel schrijf je met dezelfde letters -O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:54:33 #131
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113709405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Stemmingmakerij, het hele concept scheefhuurder is bedacht door de EU, de kunduz kliek en andere slavendrijvers die vinden dat je rijk bent als je meer dan 33k verdient.

Met 33k verdien je iets van 1800 euro netto, sociale huren lopen door tot 650 euro, dus je bent gewoon 1/3 kwijt aan kale huur... ooh ooh ooh wat een scheve toestanden :|W

Beleid en debiel schrijf je met dezelfde letters -O-
meeste mensen die nu meer dan 43.000 verdienen die zijn > 55 en krijgen echt geen hypotheek hoor.
en de andren hebben twee inkomens en minstens een tijdelijk dienstverband of ZZPer en twee kinderen, die gaan ook geen huis kopen

ik denk dat er meer mensen aan de verkoopkant komen en terecht
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_113709429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

MM krijgt toch gelijk... BB'ers die willen cashen kunnen het wel vergeten hun oude dag te slijten aan de costa's _O-
De jonge generatie wil niet de ketting omgelegd krijgen, we mogen straks al helemaal leeglopen op de AOW en zorgkosten. Ik denk dat er meer jongeren richting de costa's kunnen dan dinosauriers die vast zitten aan hun stapel stenen op een postzegel :P :D
Het aantal zestigplussers is ook toegenomen, nog even los van het feit dat het weer een raadsel is hoe je verhuizen gelijk wil stellen met 'naar het buitenland', en het feit dat CBS al die fiscaal asielanten die weer terug over de grens naar Nederland niet meegeteld worden. Want Dutchies worden aardig gestript in Belgie, Frankrijk en Espana :)
pi_113709495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:54 schreef HD9 het volgende:

[..]

meeste mensen die nu meer dan 43.000 verdienen die zijn > 55 en krijgen echt geen hypotheek hoor.
en de andren hebben twee inkomens en minstens een tijdelijke dienstverbanden en twee kinderen die gaan ook geen huis kopen
Met twee vingers in de neus. :)

aan jou zou inderdaad niemand een hypotheek verstrekken, onbetrouwbare leugenaar
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:59:32 #134
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_113709572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Met twee vingers in de neus. :)

aan jou zou inderdaad niemand een hypotheek verstrekken, onbetrouwbare leugenaar
dino toch
Kaas gaat je een ban geven hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_113709693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

dino toch
Kaas gaat je een ban geven hoor
Lees de edit van deze (mijn) post, Kaas ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-07-2012 12:13:22 ]
pi_113711241
quote:
Ook de groep boven de jongste potentiële huizenkopers, met een leeftijd tussen de 35 en 45 jaar, is meer dan gemiddeld afgehaakt op de woningmarkt. Het aantal zestigplussers dat wil verhuizen is juist toegenomen van 180 duizend in 2010 naar 220 duizend huishoudens nu. Ook in de categorie tussen 45 en 60 jaar zitten meer verhuislustigen.
Volgens de NVB ligt de sleutel tot het openbreken van de woningmarkt dan ook bij de jongeren. Als zij een steuntje in de rug krijgen van de overheid zal dat de negatieve spiraal doorbreken, redeneert de NVB.
In totaal spelen momenteel ongeveer 1,2 miljoen Nederlanders met de gedachte om te verhuizen naar een (ander) koophuis. Dat is vierhonderdduizend minder dan voor het uitbreken van de kredietcrisis in 2008.

nu.nl
Dat zeg ik ook al een tijd, als die 60-plussers toch echt een keer klaar zijn met wachten gaan ze toch echt met korting verkopen (want ze maken dan toch nog steeds dikke winst als ze in de jaren 80/90 hebben gekocht) en dan gaat alles eindelijk kelderen.

Maar toch zit er een mooi stuk propaganda van de NVB in dat stukje. De jongeren moeten subsidie krijgen om te kunnen kopen. Hahaha. Nee, als er niets verkoopt dan is het gewoon te duur. Dat leerde ik op school toen ik 15 was.

Wedden dat er zestigplussers bij de NVB werken...

[ Bericht 0% gewijzigd door de_ier op 03-07-2012 12:59:58 ]
pi_113716441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Koop wat grond in krimpgebieden, zoals we al vaker hier gezien hebben is het wel te krijgen maar willen jullie daar dan opeens niet wonen. :D
De laatste keer dat ik aan kwam vliegen was er ook zat landbouwgrond (cq potentiele goedkope bouwgrond) in de randstad hoor... Alleen maar een kwestie van bestemmingsplannetje aanpassen. Ik bedoel... wil je dat scheefhuurders plaats maken of niet? Oh ja, en wil je de economie een echte stimulans geven door de bouw te laten aantrekken of niet?
pi_113716933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:14 schreef Istrilyin het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik aan kwam vliegen was er ook zat landbouwgrond (cq potentiele goedkope bouwgrond) in de randstad hoor... Alleen maar een kwestie van bestemmingsplannetje aanpassen. Ik bedoel... wil je dat scheefhuurders plaats maken of niet? Oh ja, en wil je de economie een echte stimulans geven door de bouw te laten aantrekken of niet?
Lekker die potientiele goedkope bouwgronden die onder de zeespiegel liggen en een goede fundering nodig hebben. _O-

Nieuwbouw komt casco zonder grond nog altijd op 150 K uit, als de scheefhuurders (tussen de 33 en 43k) niets gespaard hebben kunnen ze nog niets kopen.

De bouw als aanduwer van de economie zien, leuk duurzame goederen produceren die eigenlijk niet noodzakelijk zijn tegen afbraak prijzen die niet realistisch zijn. ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:05:05 #139
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113718418
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:27 schreef Basp1 het volgende:

Nieuwbouw komt casco zonder grond nog altijd op 150 K uit, a
Inderdaad voor een vrijstaande woning + garage :7
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:07:37 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113718527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef de_ier het volgende:

Dat zeg ik ook al een tijd, als die 60-plussers toch echt een keer klaar zijn met wachten gaan ze toch echt met korting verkopen (want ze maken dan toch nog steeds dikke winst als ze in de jaren 80/90 hebben gekocht) en dan gaat alles eindelijk kelderen.

Absoluut, houd ook de overlijdensadvertenties goed in de gaten. De familie wil vaak snel cashen.

De meeste woningen die ik te koop zie staan voor significant minder geld brengen je terug naar de jaren '70.
Overigens zijn het vaak geen koopjes omdat er heel veel achterstallig onderhoud is, dat gaat je nog een hoop poen kosten, dus zelfs op de 'lage prijzen' moet je flink afdingen. Het is een kopersmarkt benut die machtspositie maximaal.
pi_113719951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Absoluut, houd ook de overlijdensadvertenties goed in de gaten. De familie wil vaak snel cashen.

De meeste woningen die ik te koop zie staan voor significant minder geld brengen je terug naar de jaren '70.
Overigens zijn het vaak geen koopjes omdat er heel veel achterstallig onderhoud is, dat gaat je nog een hoop poen kosten, dus zelfs op de 'lage prijzen' moet je flink afdingen. Het is een kopersmarkt benut die machtspositie maximaal.
Ik zie al vooruitgang, niet zo lang geleden was je dagelijkse mantra dat niemand moest kopen om zo de totale huizenmarkt op de knieen te dwingen :) Ga zo door, mien jong :)

Niet alleen dat, maar je blijkt in detail op de hoogte van diverse panden ;) . Hmmmm. Stiekume koopert :)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:41:14 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113720065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik zie al vooruitgang, niet zo lang geleden was je dagelijkse mantra dat niemand moest kopen om zo de totale huizenmarkt op de knieen te dwingen :) Ga zo door, mien jong :)

Niet alleen dat, maar je blijkt in detail op de hoogte van diverse panden ;) . Hmmmm. Stiekume koopert :)
Ik ga die oude troep natuurlijk niet kopen maar ik deel graag mijn inzichten met mensen die wel zo nodig willen kopen :)
pi_113720260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ga die oude troep natuurlijk niet kopen maar ik deel graag mijn inzichten met mensen die wel zo nodig willen kopen :)
Busted :P
pi_113733370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

hoe kom je nu bij dat dat de reden is voor de terughoudendheid van die jongeren? is het niet logischer dat die veroorzaakt wordt door de onzekerheden op de markt op dit moment? alsof een gemiddelde jongere redeneert dat hij niet geknecht wil worden door het systeem van de babyboomers. geloof mij (ze worden net zo makkelijk geknecht door marketing om onzinnige iPhones te kopen immers), ik spreek aardig wat van die jongeren. ze willen wel heel graag, maar zijn onzeker of krijgen geen financiering.
pi_113734690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

hoe kom je nu bij dat dat de reden is voor de terughoudendheid van die jongeren? is het niet logischer dat die veroorzaakt wordt door de onzekerheden op de markt op dit moment? alsof een gemiddelde jongere redeneert dat hij niet geknecht wil worden door het systeem van de babyboomers. geloof mij (ze worden net zo makkelijk geknecht door marketing om onzinnige iPhones te kopen immers), ik spreek aardig wat van die jongeren. ze willen wel heel graag, maar zijn onzeker of krijgen geen financiering.
De aanscherpingen rondom het verkrijgen van een hypotheek waardoor je eigenlijk (meer) spaargeld moet aanspreken voor je iets kunt kopen, lijkt me inderdaad ook een hele belangrijke rol spelen.
pi_113745843
Jongeren zijn best dom inderdaad, toen ik jonge twintiger was overwoog ik ook om te kopen. Maar het was me allemaal te duur. Dat snapte ik dan wel. Er waren anderen die met max financieren + inbreng van de ouders bereid waren om te kopen. Ik was toen best financieel onwetend, maar ik had wel de inzicht destijds om te snappen dat als je inbreng van je ouders nodig hebt om een achterstallige ruimte met groene karpet van 50 m2 te kopen dat er ergens iets niets deugt. Ik had geen idee wat (wist niets van LTV, credit boom, rentebeleid) maar ik rook wel een vies luchtje.

Dus het zou me niet verbazen dat als de regering weer met een of andere koopsubsidie komt dat een heleboel domme jongeren zullen intrappen.

Ik denk soms na, wat als ik wel had gekocht zo'n zes, zeven jaar geleden... had ik mijn carrière in het buitenland niet kunnen vervolgen zoals ik nu doe. Een heel belangrijke hoofdstuk van mijn leven had ik dan gewoon gemist om bankslaaf te kunnen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door de_ier op 04-07-2012 01:23:45 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:13:05 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113750231
Gemeenten halen kennelijk te weinig geld op uit hun grondbedrijf (hoge prijs bouwgrond == verborgen belasting).

quote:
Gemeenten willen meer eigen taks innen

DEN HAAG - Nederlandse gemeenten willen meer eigen belastingen heffen. Ze wijzen erop dat het Rijk hun steeds meer taken toebedeelt, maar niet meer mogelijkheden biedt om in hun eigen inkomsten te voorzien.

Dat schrijft Het Financieele Dagblad. Volgens de Haagse wethouder van financiën Sander Dekker lopen gemeenten steeds grotere financiële risico's en hebben ze met het Rijk vaak conflicten over geld.
De gemeente Den Haag is voorzitter van de G4, de vier grootste gemeenten in Nederland. Die pleiten samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) voor vergroting van het lokale belastinggebied.

bron: Telegraaf
Dus straks heb je EN teveel betaald voor je bouwgrond EN word je alsnog geplukt omdat er geen nieuwe deelnemers meer zijn te vinden voor het nationale piramidespel. Daar zit je dan.... geketend aan je stapel stenen op een postzegel -O-
pi_113750259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gemeenten halen kennelijk te weinig geld op uit hun grondbedrijf (hoge prijs bouwgrond == verborgen belasting).

[..]

Dus straks heb je EN teveel betaald voor je bouwgrond EN word je alsnog geplukt omdat er geen nieuwe deelnemers meer zijn te vinden voor het nationale piramidespel. Daar zit je dan.... geketend aan je stapel stenen op een postzegel -O-
Ik vermoed dat ze de gebruikersbelasting omhoog schroeven ;)
pi_113750269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

90% van de inkomsten van een gemeente komt van het rijk en dus niet uit grondverkoop.

http://nl.wikipedia.org/w(...)nte#Belastingheffing

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2012 09:15:27 ]
pi_113750290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef de_ier het volgende:
Jongeren zijn best dom inderdaad, toen ik jonge twintiger was overwoog ik ook om te kopen. Maar het was me allemaal te duur. Dat snapte ik dan wel. Er waren anderen die met max financieren + inbreng van de ouders bereid waren om te kopen. Ik was toen best financieel onwetend, maar ik had wel de inzicht destijds om te snappen dat als je inbreng van je ouders nodig hebt om een achterstallige ruimte met groene karpet van 50 m2 te kopen dat er ergens iets niets deugt. Ik had geen idee wat (wist niets van LTV, credit boom, rentebeleid) maar ik rook wel een vies luchtje.

Dus het zou me niet verbazen dat als de regering weer met een of andere koopsubsidie komt dat een heleboel domme jongeren zullen intrappen.

Ik denk soms na, wat als ik wel had gekocht zo'n zes, zeven jaar geleden... had ik mijn carrière in het buitenland niet kunnen vervolgen zoals ik nu doe. Een heel belangrijke hoofdstuk van mijn leven had ik dan gewoon gemist om bankslaaf te kunnen worden.
Ik heb juist de beste beslissing van mijn leven genomen door als jonge, naieve twintiger een huis te kopen. Ik durf zelfs te wedden dat ik het qua financien een stuk beter voor elkaar heb dan jij, dus die domme twintiger hier achter de knoppen is beter af :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')